עבור לתוכן
Roman Dreer

קודים של ציוד קשר/ניווט

Recommended Posts

פורסם

בזמן האחרון אני נתקלתי בקודי קשר שגויים בתוכניות טיסה, לכן לאחר רמז מחן, אני מפרסם אותם, כדי שתדעו שאי אפשר לבצע DEENA עם קוד A/ לדוגמא.

NO DME:

/X No transponder

/T Transponder with no Mode C (MODE A)

/U Transponder with Mode C

DME:

/D No transponder

/B Transponder with no Mode C (MODE A)

/A Transponder with Mode C

TACAN ONLY:

/M No transponder

/N Transponder with no Mode C (MODE A)

/P Transponder with Mode C

BASIC RNAV:

/Y LORAN, VOR/DME, or INS with no transponder

/C LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with no Mode C (MODE A)

/I LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with Mode C

ADVANCED RNAV WITH TRANSPONDER AND MODE C:

/E Flight Management System (FMS) with DME/DME and IRU position updating

/F FMS with DME/DME position updating

/G Global Navigation Satellite System (GNSS), including GPS or Wide Area Augmentation System (WAAS), with en route and terminal capability.

/R Required Navigational Performance (RNP). The aircraft meets the RNP type prescribed for the route segment(s), route(s) and/or area concerned.

RVSM (Reduced Vertical Separation Minimum):

/W RVSM

/J RVSM + /E

/K RVSM + /F

/L RVSM + /G

/Q RVSM + /R

פורסם
מדוע?
אי אפשר לבצע DEENA עם קוד A/

נכון שאפשר איך שהוא להסתדר רק עם DME, אבל איך תבצע את זה:

"ASAP intercept RDL 254 BGN to SIX Int."

כשאין לך קולט VOR?!

פורסם
מדוע?
אי אפשר לבצע DEENA עם קוד A/

נכון שאפשר איך שהוא להסתדר רק עם DME, אבל איך תבצע את זה:

"ASAP intercept RDL 254 BGN to SIX Int."

כשאין לך קולט VOR?!

מה הקשר בין הדברים?!

A מציין שהמטוס מצוייד במקלט DME ובעל קוד C!!!

מעבר לכך אין שום קשר בין ציוד הניווט הנמצא במטוס (כגון VOR) ולבין מה שכתבת בהודעתך הראשונה.

פורסם
מדוע?
אי אפשר לבצע DEENA עם קוד A/

נכון שאפשר איך שהוא להסתדר רק עם DME, אבל איך תבצע את זה:

"ASAP intercept RDL 254 BGN to SIX Int."

כשאין לך קולט VOR?!

אתה מפספס פה נקודה חשובה מאוד...

קיים ציוד הכרחי לטיסת מכשירים שבלעדיו אתה לא יכול לצאת לטיסת מכשירים חוקית. מקלט VOR נכלל כחלק הרשימה הזאת ולצורך העניין DME לא. לכן כאן נכנס הסימול של סוג הציוד, לצורך דוגמה קיימות גישות שמצויין בדפית DME REQUIRED, גישות כאלה לצורך העניין לא תוכל לבצע כאשר הסימול שהגשת הינו U/. או עוד דוגמה, מניסיון, קרוב לודאי שלא תקבל דיירקטים מונפצים אם לא הגשת G/ כי ללא GPS אין לך דרך ליירט ISEC מאמצע שום מקום

פורסם
מדוע?
אי אפשר לבצע DEENA עם קוד A/

נכון שאפשר איך שהוא להסתדר רק עם DME, אבל איך תבצע את זה:

"ASAP intercept RDL 254 BGN to SIX Int."

כשאין לך קולט VOR?!

מה הקשר בין הדברים?!

A מציין שהמטוס מצוייד במקלט DME ובעל קוד C!!!

מעבר לכך אין שום קשר בין ציוד הניווט הנמצא במטוס (כגון VOR) ולבין מה שכתבת בהודעתך הראשונה.

טוב אני אתאפק, ואגיד לך רק שתקרא טוב את ההודעה הראשונה, שם תמצא תשובה ל VOR

פורסם
בטח שאפשר לבצע DEENA עם קוד A, אני תמיד טס עם הססנה 210 עם קוד A.

יש לך DME, ויש לך סקוואק עם צ'ראלי, מה הבעיה פה?

ניווט זה לא רק מרחקים, זה גם כיוונים, וב A אין לך VOR, לדוגמא

פורסם

אתם יודעים מה, נלך על משהו יותר מעניין:

אם עם A אפשרי לעשות ניווט מלא, אז למה צריך VOR, GPS, TACAN, LORAN, INS, FMS, GNSS, WAAS, RNP

ותקנים כמו RNAV או RVSM?!!

הרי אפשר לבצע SID רק עם DME... כנראה שאנשים סתם המציאו את כל הציוד הנוסף... :wink:

פורסם
אתם יודעים מה, נלך על משהו יותר מעניין:

אם עם A אפשרי לעשות ניווט מלא, אז למה צריך VOR, GPS, TACAN, LORAN, INS, FMS, GNSS, WAAS, RNP

ותקנים כמו RNAV או RVSM?!!

הרי אפשר לבצע SID רק עם DME... כנראה שאנשים סתם המציאו את כל הציוד הנוסף... :wink:

שוב פעם, אתה מפספס את הנקודה!

אתה ציינת שA/ כולל רק זע"ט ומקלט DME נכון? אז בוא תחכים ותלמד שע"פ הFAR (ואם אתה רוצה אתה מוכן לחפש בחוקה הישראלית) מקלט VOR הוא חלק מהMEL לטיסת מכשירים! עכשיו אתה אומר שהוא נופל בקטגורית הBASIC RNAV, אז תסתכל טוב טוב במה שכתבת ותראה שI/ תופס אם יש לך גם LORAN וגם VOR! או שיש לך INS. זה לא אומר או זה או זה או זה!

ותאמין לי אני אומר את זה מניסיון בפועל...

פורסם
מדוע?
אי אפשר לבצע DEENA עם קוד A/

נכון שאפשר איך שהוא להסתדר רק עם DME, אבל איך תבצע את זה:

"ASAP intercept RDL 254 BGN to SIX Int."

כשאין לך קולט VOR?!

אתה מפספס פה נקודה חשובה מאוד...

קיים ציוד הכרחי לטיסת מכשירים שבלעדיו אתה לא יכול לצאת לטיסת מכשירים חוקית. מקלט VOR נכלל כחלק הרשימה הזאת ולצורך העניין DME לא. לכן כאן נכנס הסימול של סוג הציוד, לצורך דוגמה קיימות גישות שמצויין בדפית DME REQUIRED, גישות כאלה לצורך העניין לא תוכל לבצע כאשר הסימול שהגשת הינו U/. או עוד דוגמה, מניסיון, קרוב לודאי שלא תקבל דיירקטים מונפצים אם לא הגשת G/ כי ללא GPS אין לך דרך ליירט ISEC מאמצע שום מקום

אני מחזק את הדברים שלהם, פרט לקולט DME שמוזכר שם אין שום אזכור לשאר הציוד על המטוס.

הנה פירוט טיפה ברור יותר מהאתר של הFAA כולל הסברים על הטופס של תוכנית הטיסה.

http://www.faa.gov/ats/aat/ifim/ifim0107.htm

(מתעמק בדברים שקשורים יותר למטוסים הכבדים)

אני יודע בוודאות שהמון חברים בחטיבה ממלאים את הפרטים האלה בלי לדעת מה הם אומרים בכלל והנה הזדמנות ללמוד (מי שעוד לא למד מה זה).

פורסם

א. בתקנות הטייס נדמה לי כי צוין VOR/ADF, ELT ו-טרנספונדר כציוד חובה לטיסה (לא כולל גלשני רוח וגלים) :-)

ב. לפי ציוד A, איך קיים DME בלי VOR?

ג. גם אם קיים אווירון כזה, יש אצלנו מישהו שטס עליו?

יפה שאנשים מפרטים ציוד, לא חשבתי לשים על כך דגש ברשת מעבר למובנה בטופס תכנית הטיסה. יש נושאים רבים שהייתי שמח שיובנו ויבוצעו קודם לכן, ולבסוף גם נגיע לרשימת הציוד.

בטח שאפשר לבצע DEENA עם קוד A, אני תמיד טס עם הססנה 210 עם קוד A.

יש לך DME, ויש לך סקוואק עם צ'ראלי, מה הבעיה פה?

ניווט זה לא רק מרחקים, זה גם כיוונים, וב A אין לך VOR, לדוגמא

פורסם
אתה ציינת שA/ כולל רק זע"ט ומקלט DME נכון? אז בוא תחכים ותלמד שע"פ הFAR (ואם אתה רוצה אתה מוכן לחפש בחוקה הישראלית) מקלט VOR הוא חלק מהMEL לטיסת מכשירים! עכשיו אתה אומר שהוא נופל בקטגורית הBASIC RNAV, אז תסתכל טוב טוב במה שכתבת ותראה שI/ תופס אם יש לך גם LORAN וגם VOR! או שיש לך INS. זה לא אומר או זה או זה או זה!

אני ציינתי ש A/ כולל רק DME, עם או בלי זע"ט, זה משנה לך את יכולת הניווט.

איך VOR נופל אצלי ב B-RNAV אם כתוב שם

BASIC RNAV:

/Y LORAN, VOR/DME, or INS with no transponder

/C LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with no Mode C (MODE A)

/I LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with Mode C

?!!!!

לגבי VOR LORAN ו INS, אתה פשוט מצוטת את מה שכתבתי, לכן זה גם נכון וגם אני מסכים בזאת אתך

פורסם

אתה צודק, הנקודה שלי היתה, שאני שטסתי לאורך כמעט 40 שנה ב-90 טיפוסי מטוסים וישבתי לאורך הרבה יותר שנים בתאים של כמה עשרות אחרים מכל התקופות, לא זוכר שהיה מכשיר DME ללא VOR, אם כי ידוע לי שקיימת אפשרות כזו.

פורסם

א. בתקנות הטייס נדמה לי כי צוין VOR/ADF, ELT ו-טרנספונדר כציוד חובה לטיסה (לא כולל גלשני רוח וגלים) :-)

ב. לפי ציוד A, איך קיים DME בלי VOR?

תראו, אתם פשוט עושים בשבילי את העבודה בויכוח! :)

כרגע אמרת בעצמך, שלפי תקנות צריך VOR, וגם אמרת איך יכול להיות מטוס עם DME ללא VOR

אז אם כך, איך מישהו עם A/ שזה רק DME יכול להיות קיים, ויכול לבצע ניווט?! :)

לכן, הטענה שלי שמטוס עם A/ לא יכול לבצע DEENA או כל RNAV או SID או STAR

פורסם
אתה ציינת שA/ כולל רק זע"ט ומקלט DME נכון? אז בוא תחכים ותלמד שע"פ הFAR (ואם אתה רוצה אתה מוכן לחפש בחוקה הישראלית) מקלט VOR הוא חלק מהMEL לטיסת מכשירים! עכשיו אתה אומר שהוא נופל בקטגורית הBASIC RNAV, אז תסתכל טוב טוב במה שכתבת ותראה שI/ תופס אם יש לך גם LORAN וגם VOR! או שיש לך INS. זה לא אומר או זה או זה או זה!

אני ציינתי ש A/ כולל רק DME, עם או בלי זע"ט, זה משנה לך את יכולת הניווט.

איך VOR נופל אצלי ב B-RNAV אם כתוב שם

BASIC RNAV:

/Y LORAN, VOR/DME, or INS with no transponder

/C LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with no Mode C (MODE A)

/I LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with Mode C

?!!!!

לגבי VOR LORAN ו INS, אתה פשוט מצוטת את מה שכתבתי, לכן זה גם נכון וגם אני מסכים בזאת אתך

אני בסה"כ מנסה להיכנס לראש שלך! כי אני פשוט לא מבין באיזה היגיון אפשר להעלות על הדעת טיסת מכשירים ללא מקלט VOR?! אני פשוט לא מבין איך אתה מסוגל לחשוב אפילו דברים כאלה קורים במציאות?! נתחיל מזה שכל מה שאמרתי נכון, אני פשוט חיפשתי הצדקה לטענה שלך שאמורים להגיש IDENTIFIER שונה. עכשיו בקשר לVOR כל החשיבה מוטעית משום שכמו שאמרתי VOR הוא חלק מהMEL לטיסת מכשירים, הגיונית, בטוחה, חוקית ותקינה (לפחות לפי החוקה האמריקאית שע"פ אני הוצאתי את הגדר המכשירים שלי) אני לא מסוגל להבין איפה אתה חושב שטסים בלי VOR?!

פורסם
סליחה חברים :oops: ,

אני לא מבין מילה או חצי מילה ממה שכתבתם כאן, מישהו יכול לפרש בשבילי (ואולי בשביל אחרים...)?

בשמחה בן, אני אכתוב אפילו מאמר קצר שיסביר פעם אחת ולתמיד (שנשען על הFAR) את הבלאגן שיש פה למען אלו שלא מבינים ועל מנת שתשכילו טיפה ;-)

פורסם

א. בתקנות הטייס נדמה לי כי צוין VOR/ADF, ELT ו-טרנספונדר כציוד חובה לטיסה (לא כולל גלשני רוח וגלים) :-)

ב. לפי ציוד A, איך קיים DME בלי VOR?

תראו, אתם פשוט עושים בשבילי את העבודה בויכוח! :)

כרגע אמרת בעצמך, שלפי תקנות צריך VOR, וגם אמרת איך יכול להיות מטוס עם DME ללא VOR

אז אם כך, איך מישהו עם A/ שזה רק DME יכול להיות קיים, ויכול לבצע ניווט?! :)

לכן, הטענה שלי שמטוס עם A/ לא יכול לבצע DEENA או כל RNAV או SID או STAR

נראה לי רומן, אתה לא כלכך בעניינים. בסימולטור התרגלנו שVOR ן DME זה מכשיר אחד. מכיילים תדר ב VOR ובאופן אוטומטי מתקבל ה DME. במציאות זה לא כך. במטוסים קלים, ה DME הוא מכשיר נפרד וצריך לכייל אותו לתדר בנפרד.

לכן, בהחלט יכול להיות מצב של VOR בלבד ללא DME. כפי שכבר הוזכר, זה המצב הגנרי לטיסת מכשירים. כל הסימולים שהבאת, הם תוספות בלבד על המינימום המחוייב ע"י חוקת הטייס לטיסת מכשירים: מכשיר VOR, וטרנספונדר. ונועדו כדי לידע את יחידות הבקרה הרלוונטיות איזה ציוד יש לך איזה הוראות תוכל למלא עם הציוד הקיים ואיזה הוראות לא תוכל למלא.

הסימול A/' אומר שבנוסף לציוד חובה (= VOR וטרנספונדר) יש לך גם DME. ולכן תוכל להתייחס לנקודות כמו SIX ו DEENA ולבצע את ה SID. חוץ מזה. אם יש לך שני מקלטי VOR, תוכל לזהות נקודות על ידי חיתוכים של שני ראדיאלים משני משדרי VOR שונים.

ברוכי.

פורסם

אני לא מבין מה הקושי שלכם?!

אני כתבתי שעם A/, אי אפשר לבצע ניווט מלא, כי זה מצב שבו יש לך רק רק רק!!!! DME

וסקווק C

כל מי שמדבר על מצב עם VOR, אז הוא כבר אוטומטית לא מדבר על A/, אלא על I/ לדוגמא.

ובכך גם אוטומטית מצדיק את הטענה שלי, שעם A/ אי אפשר לבצע DEENA או כל ניווט אחר.

אתם מתווכחים איתי על ידי כך, שמצדיקים את הטענה שלי

פורסם

I זה עם מערכת LORAN. תקרא מה מה שהקלדת במו אצבעותיך. :roll:

אתה לא חייב להשתכנע. אתה מוזמן להישאר מבוצר בדעתך המוטעית.

אין שום משמעות לרק רק רק רק רק רק רק רק רק DME. זה נותן לך SLANT RANGE ותו לא. אתה יכול להיות על כל נקודה במעגל שנמצא במרחק X ממקמ"ש DME- זה פיקציה, אין חיה כזו. מי שהמציא את הקודים האלה היה מספיק אינטליגנט כדי לא לכתוב קודים שטותיים ולא רלוונטיים.

לילה טוב.

ברוכי.

פורסם

תשמע ברוכי, יש פה לאחד מאיתנו אי הבנת הנקרא

אני כתבתי:

I LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with Mode C/

כפי שאתה יכול לראות זה יכול להיות גם VOR או INS

אז זה לא שאני מתבצר בעמדתי, פשוט לא קראת את הכתוב, הוא שהוא כזה

פורסם

גם VOR/DME . המשמעות של זה היא מערכת משולבת של VOR וDME.

אני מחזיק ממך כמישהו עם הגיון בריא. אז תסביר לי בבקשה. איך אני יכול לדעת היכן אני נמצא ולאן מועדות פני, אם יש לי במטוס DME בלבד? זה כמו שתחזיק מטר רץ במטוס. יופי נו ו...? מה אפשר לעשות עם זה חוץ מלמדוד מרחקים מפה לשם? למה שיזכירו בקודים או בע"פ או בכל דרך אחרת שאני מחזיק מכשיר כזה או אחר אם הוא לא שווה כלום????????????

מדוע אינך מתייחס לעובדה שVOR הוא מכשיר חובה לטיסת מכשירים ולכן אין צורך לידע שום פקח שיש לך אותו. אתה לא אמור בכלל לעלות לאוויר בטיסה לפני תנאי כט"מ ללא מקלט VOR

הבנת הנקרא של תקנות הטיס. את זה צריך לדעת לפני שאתה מלמד אותנו על קודים

ברוכי.

פורסם

או קיי, ברוכי אז ככה: :)

- קודם כל, לא אני המצאתי וכתבתי את רשימת האותיות/קודים הזאת. לכן אני לא לוקח אחראיות על זה שמישהו המציא מצב A/ שזה רק DME.

- דבר שני, אם יש לך 2 DME עם מרחקים, אתה יכול לעשות חיתוך למציאת מיקום (שני פרמטרים, למרחב דו מימדי)

- אם תוסיף את מימד הזמן, תוכל על ידי מספר מדידות מיקום, לראות לאן אתה מתקדם.

אז יש מה לעשות עם DME, ושוב, לא אני כתבתי זאת

רק שתדע, אני בכלל לא התכוונתי לעלות דיון, רק רציתי לעשות משהו טוב, ולהוסיף לידע של החבר'ה

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...