עבור לתוכן
Roman Dreer

קודים של ציוד קשר/ניווט

Recommended Posts

פורסם

עם שני DME תקבל חיתוך של שני מעגלים בשתי נקודות ולא באחת. עכשיו צריך לנחש רק שתיים....כדי לקבל מיקום מדוייק תצטרך לפחות 3 וגם אז תקבל גיזרה ולא נקודה (וזה כבר מזכיר מערכת אומגה).

מעבר לכך. לשיטתך, מה הכוונה למודים האלו:

NO DME:

/X No transponder

/T Transponder with no Mode C (MODE A)

/U Transponder with Mode C

אם אין DME ואין גם VOR . איך מתבצע ניווט בתנאי מכשירים ?? אני בכוונה מבדיל בין טיסת מכשירים - לניווט בתנאי מכשירים - שני מושגים שונים.

ברוכי.

פורסם

אני העלתי את הנושא גם בפורום הראשי, וגם שם אף אחד לא יכל להוכיח כי A/ מציין גם VOR

http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?t=19164

חיפשתי גם ב AIM של FAA, וגם שם לא מצאתי הוכחה לכך

http://www.faa.gov/airports_airtraffic/ ... m0501.html

בנוסף מצאתי גם ציוד שהוא רק DME

http://www.seaerospace.com/king/kn64.htm

לכן עם כל הרצון שלי לקבל את הגרסה ש A/ כולל VOR כמובן מעליו, פשוט אף אחד לא הוכיח שזה אכן כך.

אני לא אומר שהידע שלכם שגוי, פשוט עד עכשיו אין שום הוכחה.

פורסם
כל מי שטוען כי אין DME ללא VOR:

http://www.seaerospace.com/king/kn64.htm

Roman, you misunderstood

Of course there is, nobody claimed otherwise - all that's been said is that a VOR receiver is part of the Minimum equipment list - hence will always be there, those are the regulations

But the discusion is not what required for navigation

the discusion is does the mode /A includes VOR or not

פורסם

אתה ממשיך וממשיך ללכת ראש בקיר אפילו שגם האמריקאים אומרים לך את התשובה ואתה פשוט מסרב להאמין לה...

סימולי הציוד, מתייחסים לציוד שהוא נכלל בMEL כלומר אינו בגדר חובה, מקלט VOR לפחות

נחשבים כחלק מציוד החובה לטיסת מכשירים חוקית ככה שאין להם קשר... את זה אם אתה רוצה אתה יכול לקרוא בספרי לימוד להגדר מכשירים. סימול הA/ לכשעצמו אומר שלמטוס של יש Transponder with altitude encoding ומכשיר DME. זה מה שהסימול הזה אומר... לכאורה אין פה אזכור לVOR נכון? הרי זה מה שאתה חושב ומאמין בו בצורה עיוורת... אז לא! כי VOR כבר נמצא שם מלכתחילה כי בלעדיו לא היית מגיע למצב של להגיש תוכניות חוקית. הMEL מגיע לפני זה, ככה שלצורך העניין אם זה יגרום לך להבין טיפה יותר טוב אז כן אין קשר בין A/ לVOR, אבל זה לא כי הוא לא שם, אלא כי הוא שם עוד לפני שהDME הגיע...

נ.ב גם אם היית מתקין DME בלי VOR, זה אפשרי נכון אבל זה לא היה עושה את המטוס חוקי לטיסת מכשירים, זאת סתם הייתה תוספת נחמדה

נ.ב2: זה בחיים לא יהיה I/ משום שאז זה אומר שיש לך גם LORAN וגם VOR... אם יש לך VOR בלבד זה לא יכול להיות I/

פורסם

אני אנסה לעזור. הנה שני אוירונים:

1. מטוס שיש בו רק DME בלי שום VOR וזע"ט מוד C. המטוס יסמן A/ בתכנית. המטוס לא יכול "לבצע דינה" או כל מסלול מכשירים אחר כי הוא לא כשיר לטיסת מכשירים בכלל.

2. מטוס שיש בו VOR אחד, DME אחד וזע"ט מוד C. המטוס יסמן A/ בתכנית. המטוס יכול לבצע דינה כי הוא כשיר מכשירים.

הנה ההערה הרלוונטית מתוך נספח א' להוראה 7110.10S (FLIGHT SERVICES) של ה FAA:

Note 1.− Standard equipment is considered to be VHF RTF, ADF, VOR and ILS, unless another combination is

prescribed by the appropriate ATS authority.

פורסם

הערכתי לאנשי החטיבה שהוכיחו ידע ובגרות בתשובותיהם. אני חושב שרובנו צודקים, אלא שחלק לא ממש שמו לב מה בעצם הויכוח. אני בתחילה רק ביקשתי הבהרה לכוונתו של רומן. עוד הערה לגבי מערכות ומינוח:

VOR במטוס הינה מערכת מבוססת מקלט.

DME במטוס הינה מערכת מבוססת משיב, טרנספונדר. היא פועלת באופן הפוך ממשיב בקרת התעבורה, בה חקירת המטוס נעשית ביזמת משדר קרקעי המשולב במכ"מ הבקרה, ב-DME חקירת התחנה הקרקעית מתבצעת ביוזמת המשדר במטוס.

קולט לא מוכר לי בעולם התעופה כשם עצם אלא כפועל, קיים בעולם דודי השמש.

פורסם
בשורה התחתונה רומן-

אם אני מגיש תוכנית טיסה עם 738 ואתה על עמדת קלירנס , אתה יכול להיות בטוח שהמטוס מסוגל לבצע דינה , גילה, רינה ודיצה. :lol:

אפרופו 738: איפה בכלל מכיילים שם תדרים ?????? :shock: . בטח גם זה אוטומטי...מטוס צעצוע.

ועוד דבר. בשבע ברכות שלאחר החתונה יש ברכה שאומרים:

"אשר ברא ששון ושמחה גילה רינה דיצה וחדוה אהבה ואחווה ושלום ורעות"

תמיד בחתונות של חברים לשכבה\צבא\ישיבה היינו מתבדחים שזה רשימת האקסיות של החתן...

ואם תסתכלו טוב על הרשימה... נראה שהיו גם כמה התנסויות שחורגות מיחסים רגילים...

ברוכי.

פורסם
דווקא ה 738 הוא המטוס שכן צריך לכייל בו תדרים :) (לגישות ILS או SID\STAR...)

איפה פאנל??? רק דרך FMC CDU?

http://web01.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5629197

למה אני שואל? כי אם תעיינו בAOM, בפרק העוסק ב FMC. כתוב בפירוש שהFMC בוחר ומכייל לבד תדרי VOR ומבצע חיתוכים בין VOR-ים כדי לוודא מיקום. (בנוסף ל GPS, INS ושאר ירקות) וכל זה בלי שבכלל הצוות ידע על כך או ייתערב. ואם זה המצב, באמת איבדתם את כל ה FUN. עם המטוס הזה.

עריכה:

טוב חוזר בי... יש ויש...אבל אי שם מאחורה.

http://web01.jetphotos.net/viewphoto.ph ... 674&nseq=2

ברוכי.

פורסם

את הניווט ב Enroute, כן את זה הוא מבצע לבד, אבל אם תקראה גם בסרטון של צבי שב ILS הם מוודאים 10 פעמים שהתדר של ה ILS מכוייל ושה FINAL CRS כי בלי זה הם לא ינחתו ILS.

פורסם
דווקא ה 738 הוא המטוס שכן צריך לכייל בו תדרים :) (לגישות ILS או SID\STAR...)

איפה פאנל??? רק דרך FMC CDU?

http://web01.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5629197

למה אני שואל? כי אם תעיינו בAOM, בפרק העוסק ב FMC. כתוב בפירוש שהFMC בוחר ומכייל לבד תדרי VOR ומבצע חיתוכים בין VOR-ים כדי לוודא מיקום. (בנוסף ל GPS, INS ושאר ירקות) וכל זה בלי שבכלל הצוות ידע על כך או ייתערב. ואם זה המצב, באמת איבדתם את כל ה FUN. עם המטוס הזה.

עריכה:

טוב חוזר בי... יש ויש...אבל אי שם מאחורה.

http://web01.jetphotos.net/viewphoto.ph ... 674&nseq=2

ברוכי.

אם אני לא טועה, ישנה דוקא אופציה להכניס סחיפה גירוסקופית (ב 767 בטוח שיש), השאלה היא כמה מחובבי הראליזם באמת מסמנים את האופציה הזו ?

פורסם

המטוס יכול! והטייס? גילה ורינה נראה פוטנציאל, אך אני מקווה שאחרי הטיסה ולא בזמן ה-SID. ודיצה- ע"ע ריצה- על מגרש הכדורגל...

בשורה התחתונה רומן-

אם אני מגיש תוכנית טיסה עם 738 ואתה על עמדת קלירנס , אתה יכול להיות בטוח שהמטוס מסוגל לבצע דינה , גילה, רינה ודיצה. :lol:

פורסם
בשורה התחתונה רומן-

אם אני מגיש תוכנית טיסה עם 738 ואתה על עמדת קלירנס , אתה יכול להיות בטוח שהמטוס מסוגל לבצע דינה , גילה, רינה ודיצה. :lol:

אפרופו 738: איפה בכלל מכיילים שם תדרים ?????? :shock: . בטח גם זה אוטומטי...מטוס צעצוע.

ברוכי.

מיקי כנס בו :]

דווקא לא אוטומטי, בחלון הרדיו :]

פורסם

ברוכי, אתה מתלבלב עם 744 שבו גם אם תחפש בבוידם, לא תמצא מכשיר VOR, הכל ב FMC.

לגבי סחיפה ג'רוסקופים, מודה באשמה, מסומן סחוף למרות שעוד לא נתקלתי בזה :roll:

ברוכי אתה מזלזל יותר מידי במטוסים האלה, אמנם יש הרבה אוטומציה, אבל עדין יש בהם הרבה דברים לעשות (למשל על הדיילת :D ניראה אותך עושה את זה ב 727 מבלי לפגוש את הים :D ) בהם.

פורסם
ברוכי, אתה מתלבלב עם 744 שבו גם אם תחפש בבוידם, לא תמצא מכשיר VOR, הכל ב FMC.

לגבי סחיפה ג'רוסקופים, מודה באשמה, מסומן סחוף למרות שעוד לא נתקלתי בזה :roll:

ברוכי אתה מזלזל יותר מידי במטוסים האלה, אמנם יש הרבה אוטומציה, אבל עדין יש בהם הרבה דברים לעשות (למשל על הדיילת :D ניראה אותך עושה את זה ב 727 מבלי לפגוש את הים :D ) בהם.

1.גם אם סימנת סחיפה בג'ירוסקופים, המערכת משווה לבד בין שני FMC , GPS, INS וכמו שאמרתי חותכת ראדיאלים לבד. מעדכנת ומתקנת שוב בלי התערבות הצוות. אז מה עשינו בזה?

2. אני לא מזלזל במטוס ח"ו. אני חושב שהאוטומציה זה דבר נפלא.וכמו שכתבתי אם הייתי זוכה להטיס מכונה כזאת במציאות בוודאי הייתי מנצל את היתרונות של האוטומציה (בן השאר בשביל הדיילת...) אבל - בתור תחביב לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

3. גם ב727 ידני, אם הקפדת על קיזוז נכון, ויש לך לג ארוך. אפשר לעשות הפסקה ולהשתעשע עם הדיילת, בתנאי שלא תשבו על ההגאים...וזהו ועד לכאן אני מוכן להיסחף...

:oops:

ברוכי.

פורסם
ברוכי, אתה מתלבלב עם 744 שבו גם אם תחפש בבוידם, לא תמצא מכשיר VOR, הכל ב FMC.

לגבי סחיפה ג'רוסקופים, מודה באשמה, מסומן סחוף למרות שעוד לא נתקלתי בזה :roll:

ברוכי אתה מזלזל יותר מידי במטוסים האלה, אמנם יש הרבה אוטומציה, אבל עדין יש בהם הרבה דברים לעשות (למשל על הדיילת :D ניראה אותך עושה את זה ב 727 מבלי לפגוש את הים :D ) בהם.

1.גם אם סימנת סחיפה בג'ירוסקופים, המערכת משווה לבד בין שני FMC , GPS, INS וכמו שאמרתי חותכת ראדיאלים לבד. מעדכנת ומתקנת שוב בלי התערבות הצוות. אז מה עשינו בזה?

2. אני לא מזלזל במטוס ח"ו. אני חושב שהאוטומציה זה דבר נפלא.וכמו שכתבתי אם הייתי זוכה להטיס מכונה כזאת במציאות בוודאי הייתי מנצל את היתרונות של האוטומציה (בן השאר בשביל הדיילת...) אבל - בתור תחביב לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

3. גם ב727 ידני, אם הקפדת על קיזוז נכון, ויש לך לג ארוך. אפשר לעשות הפסקה ולהשתעשע עם הדיילת, בתנאי שלא תשבו על ההגאים...וזהו ועד לכאן אני מוכן להיסחף...

:oops:

ברוכי.

תמשיך ככה ברוכי ואני שולל לך את הכניסה לתא, קפיש? :lol:

עופר, אל תהיה מודאג , הכל בשליטה כולל רינה. :wink:

פורסם
אבל - בתור תחביב לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

EXACTLY MY POINT

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

)and I thought I was alone..... LOL)

פורסם
אבל - בתור תחביב לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

EXACTLY MY POINT

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

)and I thought I was alone..... LOL)

בן, ה 741-2 שלך PANAM, הוא RFP או Posky ?

פורסם

או קיי:

קודם כל אני לא פוסל את הידע שלכם חס וחלילה, אני פשוט מחפש מקום שבו יהיה רשום:

" A/ כולל VOR, למרות שלא מצויין כך ברשימת מצבים"

כי כשאתם כותבים על MEL, זה לא אומר, שאוטומטית כל מטוס בעל ציוד זה.

אני יכול עכשיו להכנס לתא טייס, לשבור את כל המכשירים חוץ מ DME, והנה לכם מטוס רק עם DME. אז מה שמטוס חייב שיהיה לו, פשוט לא רלוונטי, אלא מה שיש באמת למטוס.

איך שאני מבין, בציון A/ אני מודיע כי יש לי DME, יש אפשרות שיש לי גם VOR, פשוט A/ מדווח מידע רק על DME. ואני בתור פקח, יכול רק לנחש שאכן קיים גם VOR.

אני מבין את הטענה שלכם, אבל זה רק טענה, אומנם מאנשים עם ניסיון וידע, אך עדיין ללא הוכחה.

ועכשיו למקרה פרקטי של 738:

כתוב כי מטוס, מחוייב לדווח על כל ציוד הניווט שיש לו. לכן אם מדובר ב 738, A/ זה פשוט עבירה על הוראה, וצריך לדווח Q/ או L/, כי אם אני לא טועה, 738 יכול לבצע RVSM.

שוב, אני באמת רוצה להסכים איתכם, אבל אתם לא מספקים שום הוכחה לטענה

פורסם
אבל - בתור תחביב לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

EXACTLY MY POINT

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

)and I thought I was alone..... LOL)

בן, ה 741-2 שלך PANAM, הוא RFP או Posky ?

Aerosim

And even when I do fly freeware planes, (even the LDS) I fly the Sids and STARS myself to the best of my ability.

I am not against automation. and I would not be able to fly alot of appraoches if i didnt have some help from the systems on board. my big issue is and alway will be the "evil" autoland feature :P

but hey, thats me :mrgreen:

פורסם
אבל - בתור תחביב לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

EXACTLY MY POINT

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

)and I thought I was alone..... LOL)

אם ברוך ימשיך לרדת על ה737 אני ומיקי באמת נדאג לזה שתהיה לבד :wink:

פורסם
לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

נקודת מבט אישית- הסבר א': כמה קברניטים עושים זאת במציאות כרגע? מה שכרם עבור זאת? זמני כבר עבר ולכן אני מפעם לפעם עוסק בכך וירטואלית, והכנסתי מכך בהתאם.

הסבר ב': אחרי שנים של עבודת טיסה ידנית וקשה, לאט לאט פותחו ועברתי לתאי טייס בכמות ואיכות אוטומאציה עולות. אח"כ תיכננתי תאי טייס מתקדמים אך לא זכיתי לטוס עליהם מספיק. לכן אני עושה כך לעתים כאן עם סיפוק רב.

הסבר ג': טייס נדרש לבצע ריבוי חישובים, פעולות והחלטות שלעתים מתבצעים בהגבלת זמן ובתנאי לחץ, שכל אוטומציה עוזרת הן באיכות הביצוע והן ביכולת לקבל החלטות מתוך שיקול דעת מעמיק יותר. לפני 10 שנים תכננתי ביחד עם כמה חברי צוות, תפיסת תא טייס מתקדם לשנות 2015 ואילך עבור חברה מהגדולות בעולם בנושא. אוטומציה זו תאפשר טיסה אוטומאטית (בהסתר), ניווט, הגנה עצמית, גילוי וזיהוי איומים ומטרות, והפעלת מערכת (נשק) מתקדמת תוך שימוש בשיקולים (טקטיים) לקביעת עדיפויות בהעסקתן. גרם של סיליקון ומעט מוליכים וחצי-מוליכים בתוכו, יאפשרו ביצוע כזה בתנאי ראות 0 ו/או בלילה בצוות בן טייס בודד. כמו בסימ'. אגב ייתכן שעבודה זו סייעה למזכיר ההגנה האמריקאי לבטל את תכנית LHX, ולעבור מאפאצ'י D ישירות לטכנולוגיה כזו.

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...