אורח פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 אז תאכלס, למה אני צריך גישה מסוכנת כזאת ? העיקר להביא אתה הנוסעים והמטוס לקרקע ויהי מה ? מינימה של CTL בב"ג זה באוזר ה 800 רגל (אין לי דפית כרגע מול העניים) וה MSA של ב"ג נע בין 3000 רגל ל 5000 תלוי בכיוון.. האם לקחת לדוגמא 744 מפוצץ בנוסעים ולעשות איתו הקפה כזאת ב 800-900 רגל כולל פניות לא סטנדרטיות הינו מהווה מתכון בטוח להתאחד עם אחד המכשולים מסביב ? ואתה עופר רצית שאני יעשה הקפה כזאת עם ה 200 שלי :roll:
Baruch Spiegel פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 אז תאכלס, למה אני צריך גישה מסוכנת כזאת ?העיקר להביא אתה הנוסעים והמטוס לקרקע ויהי מה ? מינימה של CTL בב"ג זה באוזר ה 800 רגל (אין לי דפית כרגע מול העניים) וה MSA של ב"ג נע בין 3000 רגל ל 5000 תלוי בכיוון.. האם לקחת לדוגמא 744 מפוצץ בנוסעים ולעשות איתו הקפה כזאת ב 800-900 רגל כולל פניות לא סטנדרטיות הינו מהווה מתכון בטוח להתאחד עם אחד המכשולים מסביב ? ואתה עופר רצית שאני יעשה הקפה כזאת עם ה 200 שלי :roll: למה? שיהייה מעניין ואני מבטיח לך שגם אם "תהרוג" את כל הנוסעים הוירטואליים ב200 הישן והחלוד שלך, עדיין לא תצטרך ללכת לשום הלוויה או ביקור ניחומים ח"ו. ברוכי.
Etai Charit פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 אז תאכלס, למה אני צריך גישה מסוכנת כזאת ?העיקר להביא אתה הנוסעים והמטוס לקרקע ויהי מה ? מינימה של CTL בב"ג זה באוזר ה 800 רגל (אין לי דפית כרגע מול העניים) וה MSA של ב"ג נע בין 3000 רגל ל 5000 תלוי בכיוון.. האם לקחת לדוגמא 744 מפוצץ בנוסעים ולעשות איתו הקפה כזאת ב 800-900 רגל כולל פניות לא סטנדרטיות הינו מהווה מתכון בטוח להתאחד עם אחד המכשולים מסביב ? ואתה עופר רצית שאני יעשה הקפה כזאת עם ה 200 שלי :roll: למה? שיהייה מעניין ואני מבטיח לך שגם אם "תהרוג" את כל הנוסעים הוירטואליים ב200 הישן והחלוד שלך, עדיין לא תצטרך ללכת לשום הלוויה או ביקור ניחומים ח"ו. ברוכי. בדיוק. אפרופו, פחות הייתי דואג לגבי ה747, מה שבאמת מסוכן הוא ה-767. זאת פשוט התאבדות להכנס להקפה נמוכה כשבכל רגע גם המנוע השני עלול להכבות.
אורח פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 אז תאכלס, למה אני צריך גישה מסוכנת כזאת ?העיקר להביא אתה הנוסעים והמטוס לקרקע ויהי מה ? מינימה של CTL בב"ג זה באוזר ה 800 רגל (אין לי דפית כרגע מול העניים) וה MSA של ב"ג נע בין 3000 רגל ל 5000 תלוי בכיוון.. האם לקחת לדוגמא 744 מפוצץ בנוסעים ולעשות איתו הקפה כזאת ב 800-900 רגל כולל פניות לא סטנדרטיות הינו מהווה מתכון בטוח להתאחד עם אחד המכשולים מסביב ? ואתה עופר רצית שאני יעשה הקפה כזאת עם ה 200 שלי :roll: למה? שיהייה מעניין ואני מבטיח לך שגם אם "תהרוג" את כל הנוסעים הוירטואליים ב200 הישן והחלוד שלך, עדיין לא תצטרך ללכת לשום הלוויה או ביקור ניחומים ח"ו. ברוכי. בדיוק. אפרופו, פחות הייתי דואג לגבי ה747, מה שבאמת מסוכן הוא ה-767. זאת פשוט התאבדות להכנס להקפה נמוכה כשבכל רגע גם המנוע השני עלול להכבות. במקרה ראית אתמול תעופה בחקירה ב NG ? אני במקומך היתי סותם את הפה ויורד למחתרת עם מה שתואר שם :roll:
Yahav Barzilay פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 במקרה ראית אתמול תעופה בחקירה ב NG ? אני במקומך היתי סותם את הפה ויורד למחתרת עם מה שתואר שם :roll: ראית?? :shock: :shock: התוכנית הזאת באה בדיוק שאלמוג ואני דיברנו על כמה שאיתי מעריץ את ה-737 :mrgreen: איתי, חבל שלא ראית את הרכבת הרים הזאת שנקראת בואינג 737. בתחילת השידור חשבתי לעצמי, מה כבר יכול לקרות למטוס שכל הטיסה עוברת חלק, והוא נמצא בפיינל בגובה 1000 רגל, גלגלים למטה, קשר עין עם המסלול ומזג-אוויר נוח. מפחיד :|
Etai Charit פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 במקרה ראית אתמול תעופה בחקירה ב NG ? אני במקומך היתי סותם את הפה ויורד למחתרת עם מה שתואר שם :roll: ראית?? :shock: :shock: התוכנית הזאת באה בדיוק שאלמוג ואני דיברנו על כמה שאיתי מעריץ את ה-737 :mrgreen: איתי, חבל שלא ראית את הרכבת הרים הזאת שנקראת בואינג 737. בתחילת השידור חשבתי לעצמי, מה כבר יכול לקרות למטוס שכל הטיסה עוברת חלק, והוא נמצא בפיינל בגובה 1000 רגל, גלגלים למטה, קשר עין עם המסלול ומזג-אוויר נוח. מפחיד :| זאת תקלה אחת. 737 זה מטוס כמו האחרים, ואם אני לא טועה, ל-737NG ישנן רק 2 התרסקויות קטלניות עד עכשיו. כמה התרסקויות היו ל-76/75?
E.Z פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 במקרה ראית אתמול תעופה בחקירה ב NG ? אני במקומך היתי סותם את הפה ויורד למחתרת עם מה שתואר שם :roll: ראית?? :shock: :shock: התוכנית הזאת באה בדיוק שאלמוג ואני דיברנו על כמה שאיתי מעריץ את ה-737 :mrgreen: איתי, חבל שלא ראית את הרכבת הרים הזאת שנקראת בואינג 737. בתחילת השידור חשבתי לעצמי, מה כבר יכול לקרות למטוס שכל הטיסה עוברת חלק, והוא נמצא בפיינל בגובה 1000 רגל, גלגלים למטה, קשר עין עם המסלול ומזג-אוויר נוח. מפחיד :| יותר מזה ...זה הכל קרה כל כך מהר :shock: היום יש לדעתי את הפרק עם האיירבאס שירד מהמסלול בטורונטו
Niv Malin פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 במקרה ראית אתמול תעופה בחקירה ב NG ? אני במקומך היתי סותם את הפה ויורד למחתרת עם מה שתואר שם :roll: ראית?? :shock: :shock: התוכנית הזאת באה בדיוק שאלמוג ואני דיברנו על כמה שאיתי מעריץ את ה-737 :mrgreen: איתי, חבל שלא ראית את הרכבת הרים הזאת שנקראת בואינג 737. בתחילת השידור חשבתי לעצמי, מה כבר יכול לקרות למטוס שכל הטיסה עוברת חלק, והוא נמצא בפיינל בגובה 1000 רגל, גלגלים למטה, קשר עין עם המסלול ומזג-אוויר נוח. מפחיד :| יותר מזה ...זה הכל קרה כל כך מהר :shock: היום יש לדעתי את הפרק עם האיירבאס שירד מהמסלול בטורונטו היום יש שני פרקים ב-2200 וב-2300 ב-NG. פרק ראשון: נס משמיים: באוגוסט 2005, במהלך סופת ברקים, לאחר נחיתה קשה, נטה מטוס של אייר פראנס 358 לעבר קצה המסלול שבטורונטו, צלל מעל סכר תלול וכמעט הגיע לכביש סואן. גלו את הנסיבות שהובילו למצב מסוכן זה. פרק שני: בהלה במרומים: טיסה של צ'יינה איירליינס נתקלת במערבולות אוויר מזרם הסילון והטייס מפעיל את הטייס האוטומטי, אך שורה של טעויות קטנות מובילה את המטוס אל סיפו של אסון. מעניין!
E.Z פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 איתי עשו סטטיסטיקה ממזמן לא זוכר איפה ראיתי את זה.. על מדרג המטוסים שמתרסקים בכל X טיסות ה 737 היה בראש הרשימה...אז מה אם לא עשו על זה תעופה בחקירה :mrgreen:
אורח פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 http://www.airdisaster.com/ תתחיל בכותרת הראשית של האתר :roll: ותמשיך לפה http://www.airdisaster.com/statistics/ כן 737 טס יותר טיסות (טווח יותר קצר) אבל בכמות הארועים, ה 73 שלך יכול רק להריח את אדי הדס"ל של ה 76/75.
Etai Charit פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 במקרה ראית אתמול תעופה בחקירה ב NG ? אני במקומך היתי סותם את הפה ויורד למחתרת עם מה שתואר שם :roll: ראית?? :shock: :shock: התוכנית הזאת באה בדיוק שאלמוג ואני דיברנו על כמה שאיתי מעריץ את ה-737 :mrgreen: איתי, חבל שלא ראית את הרכבת הרים הזאת שנקראת בואינג 737. בתחילת השידור חשבתי לעצמי, מה כבר יכול לקרות למטוס שכל הטיסה עוברת חלק, והוא נמצא בפיינל בגובה 1000 רגל, גלגלים למטה, קשר עין עם המסלול ומזג-אוויר נוח. מפחיד :| יותר מזה ...זה הכל קרה כל כך מהר :shock: היום יש לדעתי את הפרק עם האיירבאס שירד מהמסלול בטורונטו טוב חבר'ה, אני מרגיש אאוט... בבקשה, איזה דגם של 737, ומה בדיוק קרה שם?!
Etai Charit פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 http://www.airdisaster.com/תתחיל בכותרת הראשית של האתר :roll: ותמשיך לפה http://www.airdisaster.com/statistics/ כן 737 טס יותר טיסות (טווח יותר קצר) אבל בכמות הארועים, ה 73 שלך יכול רק להריח את אדי הדס"ל של ה 76/75. 737, אני מעריץ של ה-NG, הקודמים (200-500) הם מבחינתי גרסאות בטא... לגבי הדס"ל של 757/767, איך אני לא אריח אותו, כשהוא נשפך להם בחופשיות על כל המסלולים?!
Yahav Barzilay פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 במקרה ראית אתמול תעופה בחקירה ב NG ? אני במקומך היתי סותם את הפה ויורד למחתרת עם מה שתואר שם :roll: ראית?? :shock: :shock: התוכנית הזאת באה בדיוק שאלמוג ואני דיברנו על כמה שאיתי מעריץ את ה-737 :mrgreen: איתי, חבל שלא ראית את הרכבת הרים הזאת שנקראת בואינג 737. בתחילת השידור חשבתי לעצמי, מה כבר יכול לקרות למטוס שכל הטיסה עוברת חלק, והוא נמצא בפיינל בגובה 1000 רגל, גלגלים למטה, קשר עין עם המסלול ומזג-אוויר נוח. מפחיד :| יותר מזה ...זה הכל קרה כל כך מהר :shock: היום יש לדעתי את הפרק עם האיירבאס שירד מהמסלול בטורונטו טוב חבר'ה, אני מרגיש אאוט... בבקשה, איזה דגם של 737, ומה בדיוק קרה שם?! אני לא זוכר בדיוק איזה דגם אבל זה היה בשנת 1991 ולפי המנועים היה נראה 300\400. בכל מקרה, הטיסה עברה כרגיל ואז בגובה 1000 רגל בפיינל פתאום המטוס התחיל לעשות סלטות באוויר פילקפלקים וכאלה. בסוף הוא יצר מכתש על הקרקע מעוצמת הפגיעה בקרקע. והכל תוך כמה שניות. שנתיים מאוחר יותר, אותו מקרה מוזר בדיוק קרה עם אותו דגם במקום אחר. את הסוף קצת פספסתי כי זה היה כבר 2:45 בלילה :mrgreen: אבל לפי מה שהבנתי היה שם איזה בעיה ביצור של אחד החלקים שם. אם רן או אלעד יוכלו להרחיב על החלק הזה, אני אשמח.
Niv Malin פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 במקרה ראית אתמול תעופה בחקירה ב NG ? אני במקומך היתי סותם את הפה ויורד למחתרת עם מה שתואר שם :roll: ראית?? :shock: :shock: התוכנית הזאת באה בדיוק שאלמוג ואני דיברנו על כמה שאיתי מעריץ את ה-737 :mrgreen: איתי, חבל שלא ראית את הרכבת הרים הזאת שנקראת בואינג 737. בתחילת השידור חשבתי לעצמי, מה כבר יכול לקרות למטוס שכל הטיסה עוברת חלק, והוא נמצא בפיינל בגובה 1000 רגל, גלגלים למטה, קשר עין עם המסלול ומזג-אוויר נוח. מפחיד :| יותר מזה ...זה הכל קרה כל כך מהר :shock: היום יש לדעתי את הפרק עם האיירבאס שירד מהמסלול בטורונטו טוב חבר'ה, אני מרגיש אאוט... בבקשה, איזה דגם של 737, ומה בדיוק קרה שם?! אתה עוד יכול לראות את זה היום ב-1600.
אורח פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 http://www.airdisaster.com/תתחיל בכותרת הראשית של האתר :roll: ותמשיך לפה http://www.airdisaster.com/statistics/ כן 737 טס יותר טיסות (טווח יותר קצר) אבל בכמות הארועים, ה 73 שלך יכול רק להריח את אדי הדס"ל של ה 76/75. 737, אני מעריץ של ה-NG, הקודמים (200-500) הם מבחינתי גרסאות בטא... לגבי הדס"ל של 757/767, איך אני לא אריח אותו, כשהוא נשפך להם בחופשיות על כל המסלולים?! אתה יודע מה יותר מפחיד ? שה 737 יש לו מספר ארועים כמעט כמו ל DC9 :roll: בארה"ב בכל פעם שאני עולה לטיסה אני בודק על איזה מטוס זה, אם זה לא משהו עם מנועים על הכנפיים (יענו כל ה MD DC ו 72 לדורותיהם), לא עולה על הטיסה ודוחה להבאה. לא צוחק, קרא לי כבר פעם או פעמים.
Etai Charit פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 במקרה ראית אתמול תעופה בחקירה ב NG ? אני במקומך היתי סותם את הפה ויורד למחתרת עם מה שתואר שם :roll: ראית?? :shock: :shock: התוכנית הזאת באה בדיוק שאלמוג ואני דיברנו על כמה שאיתי מעריץ את ה-737 :mrgreen: איתי, חבל שלא ראית את הרכבת הרים הזאת שנקראת בואינג 737. בתחילת השידור חשבתי לעצמי, מה כבר יכול לקרות למטוס שכל הטיסה עוברת חלק, והוא נמצא בפיינל בגובה 1000 רגל, גלגלים למטה, קשר עין עם המסלול ומזג-אוויר נוח. מפחיד :| יותר מזה ...זה הכל קרה כל כך מהר :shock: היום יש לדעתי את הפרק עם האיירבאס שירד מהמסלול בטורונטו טוב חבר'ה, אני מרגיש אאוט... בבקשה, איזה דגם של 737, ומה בדיוק קרה שם?! אתה עוד יכול לראות את זה היום ב-1600. תודה.
Yarden Antebi פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 איתי, מה עם החודש ההוא שאיזה 4-5 מטוסי 737 נפלו מהשמיים כמו זבובים? זוכרים רק מה שרוצים (:
Baruch Spiegel פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 חקירת תאונה שארכה 10 :shock: שנים. רק בזכות מקרה דומה שקרה לעוד מטוס מאותו דגם, אבל שהצליח לצאת מזה בשלום הובילה לפתרון: שסתום הידראולי ששולט בהגה כיוון נתקע בגלל שוק טרמי (השסתום עצמו קר, הנוזל ההידראולי שזורם דרכו, חם). לא רק נתקע... אחד המהנדסים גילה שבמצב כזה פיקוד השסתום - ולכן גם ההיגוי עלול אף להתהפך :shock: . זאת אומרת שהלחיצה על הדוושה של הטייס, בניסיון לצאת מהמצב רק הגבירה את הסחרור. במקרה הראשון היו עד כמה השערות שבהחלט מעניינות כמו למשל : תאי רוטור מסוכנים שנוצרים באיזור הררי בצד שמאחור הרוח, גזירות רוח חזקות - הצוות קיבל דיווחים ממטוסים אחרים שנחתו באותו זמן על שינויים של עד 50 קשר במהירות - פרקטיקה נכונה וחשובה: במז"א בעייתי לבקש מהמגדל דיווחים ממטוסים אחרים שנחתו לא מזמן לגבי בעיות וסיכונים שנתקלו בהם - בהחלט לקחתי לתשומת ליבי. ברוכי.
E.Z פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 חקירת תאונה שארכה 10 :shock: שנים.רק בזכות מקרה דומה שקרה לעוד מטוס מאותו דגם, אבל שהצליח לצאת מזה בשלום הובילה לפתרון: שסתום הידראולי ששולט בהגה כיוון נתקע בגלל שוק טרמי (השסתום עצמו קר, הנוזל ההידראולי שזורם דרכו, חם). לא רק נתקע... אחד המהנדסים גילה שבמצב כזה פיקוד השסתום - ולכן גם ההיגוי עלול אף להתהפך :shock: . זאת אומרת שהלחיצה על הדוושה של הטייס, בניסיון לצאת מהמצב רק הגבירה את הסחרור. במקרה הראשון היו עד כמה השערות שבהחלט מעניינות כמו למשל : תאי רוטור מסוכנים שנוצרים באיזור הררי בצד שמאחור הרוח, גזירות רוח חזקות - הצוות קיבל דיווחים ממטוסים אחרים שנחתו באותו זמן על שינויים של עד 50 קשר במהירות - פרקטיקה נכונה וחשובה: במז"א בעייתי לבקש מהמגדל דיווחים ממטוסים אחרים שנחתו לא מזמן לגבי בעיות וסיכונים שנתקלו בהם - בהחלט לקחתי לתשומת ליבי. ברוכי. ברוכי לא היה קשר למז"א, בתאונה השניה מז"א היה יציב לחלוטין.
Opher Ben Peretz פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 א. 12 CTL 30 המינימה למטוסי נוסעים (עקב מהירות) היא 700 QNH שהם 565 QFE ופחות מכך מעל מכשולים בשפע. עם רוח מערבית חזקה כבמעבר חזית קרה ובסיס ענן שמגיע בקלות ל-500 מעל פני הים ופחות מעל לשדה, ועם ILS26 לא בשימוש, יש עדיפות מוצדקת לגישת מכשירים 12 ונחיתה על 26 או 30, מה לעשות. אז תאכלס, למה אני צריך גישה מסוכנת כזאת ?העיקר להביא אתה הנוסעים והמטוס לקרקע ויהי מה ? מינימה של CTL בב"ג זה באוזר ה 800 רגל (אין לי דפית כרגע מול העניים) וה MSA של ב"ג נע בין 3000 רגל ל 5000 תלוי בכיוון.. האם לקחת לדוגמא 744 מפוצץ בנוסעים ולעשות איתו הקפה כזאת ב 800-900 רגל כולל פניות לא סטנדרטיות הינו מהווה מתכון בטוח להתאחד עם אחד המכשולים מסביב ? ואתה עופר רצית שאני יעשה הקפה כזאת עם ה 200 שלי :roll:
Baruch Spiegel פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 חקירת תאונה שארכה 10 :shock: שנים.רק בזכות מקרה דומה שקרה לעוד מטוס מאותו דגם, אבל שהצליח לצאת מזה בשלום הובילה לפתרון: שסתום הידראולי ששולט בהגה כיוון נתקע בגלל שוק טרמי (השסתום עצמו קר, הנוזל ההידראולי שזורם דרכו, חם). לא רק נתקע... אחד המהנדסים גילה שבמצב כזה פיקוד השסתום - ולכן גם ההיגוי עלול אף להתהפך :shock: . זאת אומרת שהלחיצה על הדוושה של הטייס, בניסיון לצאת מהמצב רק הגבירה את הסחרור. במקרה הראשון היו עד כמה השערות שבהחלט מעניינות כמו למשל : תאי רוטור מסוכנים שנוצרים באיזור הררי בצד שמאחור הרוח, גזירות רוח חזקות - הצוות קיבל דיווחים ממטוסים אחרים שנחתו באותו זמן על שינויים של עד 50 קשר במהירות - פרקטיקה נכונה וחשובה: במז"א בעייתי לבקש מהמגדל דיווחים ממטוסים אחרים שנחתו לא מזמן לגבי בעיות וסיכונים שנתקלו בהם - בהחלט לקחתי לתשומת ליבי. ברוכי. ברוכי לא היה קשר למז"א, בתאונה השניה מז"א היה יציב לחלוטין. לא אמרתי שהיה קשר. ציינתי תופעות מעניינות נוספות שהופיעו בחלק מההשערות בתאונה הראשונה לידיעת החברים. ההשערות עלו כי סכנות כאלה, שנובעות ממזג האויר , בהחלט יכולות להפיל מטוס. וכבר היו דברים מעולם. ברוכי.
Opher Ben Peretz פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 חשוב בעת בחינת תאונות, לנרמל את האירועים לשעות טיסה (נהוג 100,000) או טווח לכל טיפוס מטוס. רק כך ניתן לקבל השוואת בטיחות בעלת משמעות. ח"א טס גיחות צילום מעל קהיר ויירוטים בלילה עם דה-הווילנד מוסקיטו, שהיה בעל מבנה בלזה והתפרקו לנו כמוהו בטיסה יותר מאחד. חלפו הזמנים, טסתי כנוסע מאות שעות בכל דגמי DC9, B737 ומה שלא תרצו, ותמיד בשקט נפשי מוחלט. בעיני חשוב המפעיל יותר מטיפוס המטוס, כי הוא זה שקובע את רמת הביצוע (גם בקרת התעבורה).
Opher Ben Peretz פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 חשוב בעת בחינת תאונות, לנרמל את האירועים לשעות טיסה (נהוג 100,000) או טווח לכל טיפוס מטוס. רק כך ניתן לקבל השוואת בטיחות בעלת משמעות. ח"א טס גיחות צילום מעל קהיר ויירוטים בלילה עם דה-הווילנד מוסקיטו, שהיה בעל מבנה בלזה והתפרקו לנו כמוהו בטיסה יותר מאחד. חלפו הזמנים, טסתי כנוסע מאות שעות בכל דגמי DC9, B737 ומה שלא תרצו, ותמיד בשקט נפשי מוחלט. בעיני חשוב המפעיל יותר מטיפוס המטוס, כי הוא זה שקובע את רמת הביצוע (גם בקרת התעבורה). הרצתי שאילתא סטטיסטית על תאונות בעולם עם הרוגים לפי רישומי NTSB ב-20 שנה האחרונות: B737- ארבע B757- אחד B767- אפס DC/MD-9-8X/B717- אפס בסיס המידע נראה שאינו כולל חלק מהתאונות המוכרות לי וש-NTSB היה שותף לחקירתן, זה מה שמצאתי. http://www.ntsb.gov/ntsb/query.asp
Etai Charit פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 חשוב בעת בחינת תאונות, לנרמל את האירועים לשעות טיסה (נהוג 100,000) או טווח לכל טיפוס מטוס. רק כך ניתן לקבל השוואת בטיחות בעלת משמעות. ח"א טס גיחות צילום מעל קהיר ויירוטים בלילה עם דה-הווילנד מוסקיטו, שהיה בעל מבנה בלזה והתפרקו לנו כמוהו בטיסה יותר מאחד. חלפו הזמנים, טסתי כנוסע מאות שעות בכל דגמי DC9, B737 ומה שלא תרצו, ותמיד בשקט נפשי מוחלט. בעיני חשוב המפעיל יותר מטיפוס המטוס, כי הוא זה שקובע את רמת הביצוע (גם בקרת התעבורה). הרצתי שאילתא סטטיסטית על תאונות בעולם עם הרוגים לפי רישומי NTSB ב-20 שנה האחרונות: B737- ארבע B757- אחד B767- אפס DC/MD-9-8X/B717- אפס בסיס המידע נראה שאינו כולל חלק מהתאונות המוכרות לי וש-NTSB היה שותף לחקירתן, זה מה שמצאתי. http://www.ntsb.gov/ntsb/query.asp לא עלינו, עופר, נהיית אחד מהם... מספרים, מספרים, מספרים... ועוד מדברים על גרסאות בטא. לפי מה שאני זוכר, ממשפחת 737-NG, היו עד היום רק 2 תאונות עם הרוגים. ועכשיו ברצינות, אם אני מסכים באופן מוחלט עם דבר אחד, זה שמה שבאמת משנה הוא לא סוג המטוס, אלא המפעיל, שגורר איתו את התחזוקה והטייסים.
Ben Cohen פורסם מאי 8, 2007 דיווח פורסם מאי 8, 2007 איתי, מה עם החודש ההוא שאיזה 4-5 מטוסי 737 נפלו מהשמיים כמו זבובים? זוכרים רק מה שרוצים (: היה גם את סילקאייר, לא זוכר מספר מדוייק שנפלה בדיוק בגלל אותה בעייה עם השסתום המדובר, גם 737.