עבור לתוכן
Ben Cohen

לכל חובבי הכבדים למיניהם! כנסו!

Recommended Posts

פורסם

רציתי רק לספר לכם את חווית הVFR. אני בטוח ש70% ממי שיקרא את ההודעה הזו לא יודע לשמור גובה, לנווט, לזהות נקודות ולתקשר וכל זה עם "ראש בחוץ".

אז קחו את הפחנוע וטוסו בנמוך כבר, אשכרה תשתמשו בג'ויסטיק או היוק שקניתם במיטב כספכם.

אני התחלתי בחיידק הקלים (או החיידק האלים אם תקראו לו כך) אחרי שחיפשתי משהו לגוון מה767, משהו עם מהנדס טיסה, משהו מהדור הישן והטוב. לא איזה 767 אוטומט שנת 82' שהCMD שלו יגנוב לי את העבודה.

ברוכי המליץ על ה727 אך מהר מאוד התברר לי שלא כ"כ מהר חבוב :!: :!: :!: ע"מ להטיס את המטוס המורכב מבחינת מערכות צריך להיות בעל יסידות חזקים, עד כמה חזקים, תשאלו את ברוכי...

העניינים התגלגלו ובהמלצת אחד מהטייסים הכי טובים בחטיבה התחלתי לתרגל מצבי טיסה, הזדקרויות, פניות................... "אחרי שזה יהיה טבע שני שלך תבוא אליי"

מאז עוד קצת זמן עבר (חודש-חודשיים) והיום אני יודע לנווט (VFR), לקזז, להשתמש ב182RG בעל זוית פסיעה משתנה (משתינה בשביל תומר :lol: ) וגלגלים מתקפלים נכון, לשמור גובה (בקושי), לזהות נקודות לבד ולומד פריפלייט מקצועי יותר הכולל התחשבות ברוחות, זמנים וכו'. יש עוד המון מה ללמוד אבל היי, לפחות התחלתי, לא?

אני יודע שמחשב אתה מתפעלים יופי, עכשיו תראו לי שאתם יודעים לקזז :wink:

80316846av2.jpg

תודה לברוכי, תומר, ויהב שעזרו לי מאוד בזמן האחרון. ומקווה לראות את כולם בפסטיעיט.

פורסם
ומכל ההכרזה הזו שמת תמונה עם גישה גבוהה מדי למסלול :mrgreen: ?

חחח, סתם סתם.

מסכים עם כל מילה, למרות שכיף לי לגוון מדי פעם עם איזה ELY381 למילאנו.

בלי מנוע אז בלי מנוע...

פורסם
לדעתי זה נמוך.. במהירות שהוא נמצא ובגובה הזה בלי מנוע הוא לא מגיע :)

I think he could make it.. I think that the runway looks farther away because of the 0.50 zoom....

מסכים, הזום בהחלט מטעה כאן.

חוץ מזה שאני לא חושב שהוא היה רוצה כאן תמונה של לפני התרסקות :mrgreen:

בכל מקרה, אני מסכים בהחלט עם ההדעה של אסף. לגוון..

נכון, כמו כל דבר בהתחלה מתלהבים, ועל מנת לשמר את ההתלהבות בשתי סוגי הטיסות מגוונים.

שמחתי לעזור בן.

בהצלחה, ולהשמע באוויר :wink:

פורסם
רציתי רק לספר לכם את חווית הVFR. אני בטוח ש70% ממי שיקרא את ההודעה הזו לא יודע לשמור גובה, לנווט, לזהות נקודות ולתקשר וכל זה עם "ראש בחוץ".

אז קחו את הפחנוע וטוסו בנמוך כבר, אשכרה תשתמשו בג'ויסטיק או היוק שקניתם במיטב כספכם.

אני יודע שמחשב אתה מתפעלים יופי, עכשיו תראו לי שאתם יודעים לקזז :wink:

בן, עם כל הכבוד, 70 אחוז זה מוגזם, ומראה על זלזול ב 70 אחוז מהחברים כאן.

לא מסכים עם הגישה הזאת.

העובדה שאתה רואה ב SI את רוב החברים טסים בינלאומי, לא מעידה על כך שהם לא יודעים לטוס VFR.

אתה יודע, יש כאלה שמאוד מאוד אוהבים לטוס בינלאומי, יותר מכל דבר אחר, מה לעשות?

אני למשל, מודה, טיסה על מטוס קל לא מספקת לי את מה שטיסה בינלאומית עם 767 או נכון לעכשיו 747 מספק, הרבה יותר כיף, אבל זה לא אומר שאני לא יודע לטוס ולנווט על 172.

כל הכבוד שאתה לומד על לטוס VFR ואוהב את זה, אבל למה לזלזל באחרים בדרך?

פורסם

דווקא תומר צדק, הוספתי קצת מנוע לקראת הסוף לא להזדקר. אני כרגע עובד בניסוי וטעייה ע"מ להגיע ללא מנוע בסופו של דבר, דורש אימון.

להשמע.

פורסם
רציתי רק לספר לכם את חווית הVFR. אני בטוח ש70% ממי שיקרא את ההודעה הזו לא יודע לשמור גובה, לנווט, לזהות נקודות ולתקשר וכל זה עם "ראש בחוץ".

אז קחו את הפחנוע וטוסו בנמוך כבר, אשכרה תשתמשו בג'ויסטיק או היוק שקניתם במיטב כספכם.

אני יודע שמחשב אתה מתפעלים יופי, עכשיו תראו לי שאתם יודעים לקזז :wink:

בן, עם כל הכבוד, 70 אחוז זה מוגזם, ומראה על זלזול ב 70 אחוז מהחברים כאן.

לא מסכים עם הגישה הזאת.

העובדה שאתה רואה ב SI את רוב החברים טסים בינלאומי, לא מעידה על כך שהם לא יודעים לטוס VFR.

אתה יודע, יש כאלה שמאוד מאוד אוהבים לטוס בינלאומי, יותר מכל דבר אחר, מה לעשות?

אני למשל, מודה, טיסה על מטוס קל לא מספקת לי את מה שטיסה בינלאומית עם 767 או נכון לעכשיו 747 מספק, הרבה יותר כיף, אבל זה לא אומר שאני לא יודע לטוס ולנווט על 172.

כל הכבוד שאתה לומד על לטוס VFR ואוהב את זה, אבל למה לזלזל באחרים בדרך?

מסכים עם איתך אלדר....

בן אתה מראה פה זלזול וזה לא יפה...

:shock: אלדר אתה צריך להודות שגם צריך לתרגל טיסות עם ססנה :lol:

פורסם
רציתי רק לספר לכם את חווית הVFR. אני בטוח ש70% ממי שיקרא את ההודעה הזו לא יודע לשמור גובה, לנווט, לזהות נקודות ולתקשר וכל זה עם "ראש בחוץ".

אז קחו את הפחנוע וטוסו בנמוך כבר, אשכרה תשתמשו בג'ויסטיק או היוק שקניתם במיטב כספכם.

אני יודע שמחשב אתה מתפעלים יופי, עכשיו תראו לי שאתם יודעים לקזז :wink:

בן, עם כל הכבוד, 70 אחוז זה מוגזם, ומראה על זלזול ב 70 אחוז מהחברים כאן.

לא מסכים עם הגישה הזאת.

העובדה שאתה רואה ב SI את רוב החברים טסים בינלאומי, לא מעידה על כך שהם לא יודעים לטוס VFR.

אתה יודע, יש כאלה שמאוד מאוד אוהבים לטוס בינלאומי, יותר מכל דבר אחר, מה לעשות?

אני למשל, מודה, טיסה על מטוס קל לא מספקת לי את מה שטיסה בינלאומית עם 767 או נכון לעכשיו 747 מספק, הרבה יותר כיף, אבל זה לא אומר שאני לא יודע לטוס ולנווט על 172.

אלדר,

בגלל זה אמרתי 70% כדי לא להכליל.

אני לא מזלזל באף אחד אני פשוט מכיר המון המון חדשים שפשוט ש"דילגו" על כמה שלבים, ומצטער לומר אבל רמת הידע נמוכה, וגם רמת התגובות שדיברנו עלייה בMSN.

גם אני הייתי בדיוק ככה, אתה יודע, התלהבתי. ואז לאט לאט כמו שסיפרתי מצאתי "עולם" חדש שאני פשוט פספסתי ודילגתי עליו כי חשבתי שהוא משעמם. כמובן שההנאה חשובה ביותר ולא מכריחים אף אחד לעשות משהו שהוא לא אוהב. אני מנסה "לדחוף" קצת יותר אנשים לעולם הקלים, אם 10 אנשים ינסו ואצל 2-3 יתפס הקטע אני אשמח.

אולי קצת הגזמתי, אבל זאת בדיוק הכוונה, להדגיש את העניין. אם נדבר בצורה ריאלית, האחוזים יותר נמוכים, ובטח שאתה לא נכלל בהם וכמעט כל מי שאני מכיר ומדבר איתו.

פורסם

70 אחוז זה מספר עצום ותאמין לי שהרבה מאוד אנשים פה יודעים לנוט לשמור גובה ולטוס VFR ומי שלא יודע אז גם יהיה לו קשה יותר ללמוד ולהשתלט על מטוס גדול...

פורסם

בן, לדעתי אתה מעט מגזים בקשר להערכות שלך לגבי האנשים שדילגו על שלבים, אבל אני חושב שזה בערך חצי.

הרבה מאוד אנשים מדלגים על הבסיס וישר קופצים למטוסים הכבדים. הם "לומדים" איך לתכנת את הFMC (עם דגש על לתכנת ולא לתפעל), עושים את הכל בצורה מכאנית ואוטומטית לגמרי בלי לדעת מה עומד מאחורי אותם כפתורים שעליהם הם לוחצים בקוקפיט.

הרבה מאוד כאמור מדלגים הישר למטוסים הכבדים מבלי לדעת כלל טיסת VFR בסיסית, שלא לדבר על IFR...

שוב, אני לא עושה הכללות אלה רק מעלה נקודה למחשבה לכל המדלגים למיניהם, חבל להפסיד את כל הבסיס :wink:

פורסם

שמעו, לא באתי לעשות כאן אחוזים והסתברות, את זה יש לי מספיק בשיעורי מתמטיקה.

לא צריך לקחת ברצינות ולתפוס בן אדם על מספר מסויים. לא להיות קטנוניים.

התכוונתי להרבה, על סמך אני עצמי בתור אחד שמסתדר עם הכבדים ויודע דבר או שניים עליהם. והנה תראו כבר שנתיים שלא טסתי CVFR וכשהתחלתי הייתי כמעט חסר ידע.

אני אומר מספיק להיות סנובים, תתחילו לפרגן לאנשים סביבכם. תתחילו לא להיות קרציות ולנג'ס עם 100 תגובות אותו הדבר להראות שיש לכם ידע, חדשו לי משהו במקום עוד תגובה מיותרת שהבנתי שעולה כסף למנהלים כאן ( :lol: ). זה לא רק לשירשור הזה ומי שכתב בו אלא לכלל חברי הפורום. לתשומת ליבכם.

פורסם
אני התחלתי בחיידק הקלים (או החיידק האלים אם תקראו לו כך) אחרי שחיפשתי משהו לגוון מה767, משהו עם מהנדס טיסה, משהו מהדור הישן והטוב. לא איזה 767 אוטומט שנת 82' שהCMD שלו יגנוב לי את העבודה.

ברוכי המליץ על ה727 אך מהר מאוד התברר לי שלא כ"כ מהר חבוב Exclamation Exclamation Exclamation ע"מ להטיס את המטוס המורכב מבחינת מערכות צריך להיות בעל יסידות חזקים, עד כמה חזקים, תשאלו את ברוכי...

ה 727 של DF פשוט נהדר!! אחד מהתוספים היותר טובים שנוצרו אי פעם.

אם תרצה "להשתדרג" מה727 למשהו עם סטבילטור, מערכת ניווט לא קונבננציונלית (יסודות חזקים אמרנו??) וקופסה שחורה שתבדוק אם אתה טס לפי ה SOP אז יש לי איזה טופולב שאוכל להמליץ לך עליו :lol:

פורסם

אם כבר מדברים על מטוסים קלים...

לאחרונה נמאס לי קצת מהכבדים וכפי שאתה אומר,המחשב שעושה את כול העבודה.

אז התקנתי את הבוננזה A36 של dreamfleet.

והתחלתי לחפש גישות מעניינות בעולם,וILS לא נחשב.

כמו VOR עם שעון,VOR DME,NDB וכו'.

וכמובן הכול רק עם רדיאלים ושות',ללא GPS או כול עזר ניווט דיגיטלי אחר,ומה אני אגיד לכם,זה מדהים.

בקיצור,שווה קצת לחזור לקלים,תאמינו לי הרבה יותר כיף מלשבת מול המסך ולהסתכל על הים...

פורסם
אין כמו הקלים, אתה באמת מטיס את המטוס!

ומה מונע "להטיס" כבדים יותר?

הכל עניין של בחירה. אין שום בעיה לטוס מ A ל B מבלי להבין דבר וחצי דבר מהעקרונות והמערכות. אין בעיה לדקלם צ'קליסטים מבלי להבין מה עומד מאחוריהם.

במקרה כזה אמנם, אתה ממצה רק אחוז זעום מהפוטנציאל הטמון ב "סימ".

שוב, עניין של בחירה - משחק או כלי לימוד

בלי בסיס של פיזיקה, אירודינאמיקה , מכניקה ועקרונות ניווט הכל משחק של הזזת כפתורים עיוורת (או על פי רשימה - קרי צ'קליסט)

פורסם

מיכאל

אתה בחור רציני!!!

הבעיה שעם כל טופולב שמגיע צריך גם לקסיקון רוסי-עברי :D:D:D

אבל חוצמזה המטוסים שלהם ראליסטיים בטרוף!!!

פורסם

שלום ושבוע טוב.

מודה באשמה!!! :oops: אני דחפתי את בן לזה.

עכשיו ככה: לכל מי "שנעלב" (עוד לא הבנתי ממה)...אני רוצה להדגיש:

בהתחלה גם בן היה משוכנע שהוא יודע לטוס VFR.

היתרון של בן - שהוא בחר להקשיב, ולא להיעלב.

כל מי שמשוכנע שכל הנושאים הקשורים למטוסים קלים, VFR, ראש בחוץ וכד' זה כבר פאסה וקטן עליו, פשוט צר לי עליו. גם אני לומד כל יום משהו חדש גם בטיסה בססנה דיפולטי. ולידיעתכם: גם במציאות כל הזמן לומדים ומשתפרים. אין נחיתה אחת שדומה לשנייה. יש כל כך הרבה תנאים משתנים ודווקא הקלים מושפעים מהם הרבה יותר. בשיעור הקפות אחד במציאות אתה מבצע בין 8 ל10 גישות ונחיתות. אין אחת דומה לחברתה. בסוף כל הקפה, בצלע אחרי המראה ובצלע צולבת,לפני שמתחילים עם העומס לקראת הנחיתה הבאה, אתה חושב ומתחקר את עצמך איך היתה הנחיתה הקודמת ומה יש לשפר לקראת הנחיתה הבאה.

בן - כל הכבוד תמשיך להתעקש וללמוד ולהיות נודניק עד שתבין! :wink:

שבוע טוב לכולם.

ברוכי.

פורסם

גם אני חושב שעם הקלים הרבה יותר כיף, אין אוטומציה, והרבה הרבה מחשבה וחישובים.

פורסם
אין כמו הקלים, אתה באמת מטיס את המטוס!

ומה מונע "להטיס" כבדים יותר?

הכל עניין של בחירה. אין שום בעיה לטוס מ A ל B מבלי להבין דבר וחצי דבר מהעקרונות והמערכות. אין בעיה לדקלם צ'קליסטים מבלי להבין מה עומד מאחוריהם.

במקרה כזה אמנם, אתה ממצה רק אחוז זעום מהפוטנציאל הטמון ב "סימ".

שוב, עניין של בחירה - משחק או כלי לימוד

בלי בסיס של פיזיקה, אירודינאמיקה , מכניקה ועקרונות ניווט הכל משחק של הזזת כפתורים עיוורת (או על פי רשימה - קרי צ'קליסט)

מסכים עם מיכאל בעיקרון. אבל כשמדברים על לימוד, מתחילים בקטן, תרתי משמע.

מעבר לזה, כשטסים עם הגדולים, בנתיבי ATS בינלאומיים מטבע הדברים מטיסים מכשירים (ידני או אוטמטי - זה לא משנה), בגבהים שבהם טסים האירליינרים לא פראקטי לטוס "ראש בחוץ" ולהתייחס לאופק חיצוני שבדרך כלל אינו ברור בגבהים האלה. מה שאני הדגשתי בטיפים שנתתי לבן זה את נושא הטסה תוך התיייחסות לאופק החיצוני כדי להעריך את מצב הטיסה שלך ומינימום הסתמכות על מכשירים.

דרך אגב, יצא לפני כשנה דגם של אב הטיפוס של ספיטפייר מחברת AEROPLANE HEAVEN.

זה דגם מצויין ללימוד השיטה של "ראש בחוץ" מכיוון שבדגם הזה, כשטסים עם VIRTUAL COCKPIT, אי אפשר לראות במבט אחד גם את החלון הקדמי וגם את הפאנל. חייבים "להכניס ראש לתא" כדי לבדוק את המכשירים וזה כבר קרוב יותר למציאות ומדגיש את הצורך בהכרת מצבי טיסה עפ"י מבט החוצה והתייחסות לאופק החיצוני.

חסרון שמצאתי למטוס הזה: החלקה בפנייה מוגזמת לחלוטין (ואולי זה יתרון, עוד אמצעי המחשה ולימוד, למה צריך "לדחוף רגל" בפניה).

ברוכי.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...