עבור לתוכן
Asaf Brietbard

ערב של ריגושים חלף, לילה של טיסות לפנינו - פלוטו עולה 2250

Recommended Posts

פורסם

לא הייתה הרבה תנועה, אבל היה נחמד מאוד.

תודה למי שטס, ושימו לב יש הרבה לילות ספונטניים כאלה, שווה לעקוב :wink:

אה אגב, היה גם מקרה נחמד של חירום שזה היה כיף 8)

פורסם

כרגע בשיוט בדרכי לסידני, עם ה-739 המאובזר כמטוס מנהלים ומשופר מבחינת טווח, משקלים וחוזק מבני, ברישום 4X-E12.

למעשה, בטיסה זו בדקתי כיצד אני יכול להמריא במשקל גבוה מהמירבי המותר הסטנדרטי ל-739, בעזרת החיזוקים המבניים (הדמיוניים, כמובן). במשקל המראה של 87.9 טון, מתוכם כ-45 טון דלק (מעט מאוד נוסעים וציוד), המראתי לי בעזרתם האדיבה של ברק על מגדל ויהב על גישה אל עבר טיסת הניסוי הכפולה הזאת, לבדוק את הטווח של התותח על הקטן שלי, וגם לבדוק את אזור אוסטרליה - ניו-זילנד, ולברר אופציות לגבי מסע נוסף שם בקיץ (שלנו, חורף שלהם).

תודה על פיקוח מהנה!

פורסם
כרגע בשיוט בדרכי לסידני, עם ה-739 המאובזר כמטוס מנהלים ומשופר מבחינת טווח, משקלים וחוזק מבני, ברישום 4X-E12.

למעשה, בטיסה זו בדקתי כיצד אני יכול להמריא במשקל גבוה מהמירבי המותר הסטנדרטי ל-739, בעזרת החיזוקים המבניים (הדמיוניים, כמובן). במשקל המראה של 87.9 טון, מתוכם כ-45 טון דלק (מעט מאוד נוסעים וציוד), המראתי לי בעזרתם האדיבה של ברק על מגדל ויהב על גישה אל עבר טיסת הניסוי הכפולה הזאת, לבדוק את הטווח של התותח על הקטן שלי, וגם לבדוק את אזור אוסטרליה - ניו-זילנד, ולברר אופציות לגבי מסע נוסף שם בקיץ (שלנו, חורף שלהם).

תודה על פיקוח מהנה!

כבר חשבתי לקרוא לכבאיות שיחכו לך על הזברה של 08 ;)

פורסם

אין ספק ריגושים :lol::lol: אמנם באופליין, אבל ברגע שההרקולס התחיל ריצת המראה וכל הישבן שלי התחיל לרעוד, הבנתי שהצליח לי בנסיעה הזו :lol:

אגב, לא שיתפתי אתכם עדיין אבל יש גם כרטיס מסך חדש (GF7950GT) וספק 550W

ועכשיו אין תירוצים, יאללה לטוס

פורסם

תודה ענקית ליהב ולברק על ערב שהתחיל כשגרתי ונגמר כהכי לא שגרתי!

טיסת אלעל 543 לאתונה חזרה על עקבותיה בעקבות התפרצות אש במנוע 1.

לאחר בד"ח חירום ובו כיבוי בעזרת 2 האמפולות נאלצנו לחזור על עקבותינו אחרי שהגענו

61 מייל מזרחית ל-KAROL על הנתיב.

גישה (יהב) קיבל בידיים פתוחות והוביל אותנו לחוף מבטחים על מנוע אחד בלבד.

ברק במגדל הנחית ושלח את רכבי החירום. אני מקווה שהמסך לא צעק עליך יותר מדי

כששלחתי תוכי 7700 :D

סה"כ הטיסה הסתיימה בשלום אבל עלו לי כמה שאלות שאולי יקבלו כאן מענה. אני מדבר

על מקרה חירום בעולם האמיתי לא עלינו ולא בסימ':

1. מה קורה כשמטוס על מנוע אחד (737-800) פונה לנחיתת חירום ועדיין יש בו עודף דלק?

הרי הוא לא יכול לשרוף אותו במעגלים לא?

2. לאן מפנים אותו לאחר הנחיתה אם בכלל? הוא מפנה מסלול או נשאר עליו ונגרר?

3. האם זה נבון להשאיר מעט עודף גובה ומהירות בגישה? בכל מקרה נחיתה היא

ב-Vref 15 האם כדאי לבוא לגישה סופית במהירות מעט גבוהה יותר או לשמור

על מהירות במדפים 15?

כמה שאלות למחשבה.

בכל מקרה תודה ליהב וברק על החשיבה המהירה וקבלת החירום. אני מקווה שהייתה

לכם הרבה תנועה אחרי זה...

פורסם
תודה ענקית ליהב ולברק על ערב שהתחיל כשגרתי ונגמר כהכי לא שגרתי!

טיסת אלעל 543 לאתונה חזרה על עקבותיה בעקבות התפרצות אש במנוע 1.

לאחר בד"ח חירום ובו כיבוי בעזרת 2 האמפולות נאלצנו לחזור על עקבותינו אחרי שהגענו

61 מייל מזרחית ל-KAROL על הנתיב.

גישה (יהב) קיבל בידיים פתוחות והוביל אותנו לחוף מבטחים על מנוע אחד בלבד.

ברק במגדל הנחית ושלח את רכבי החירום. אני מקווה שהמסך לא צעק עליך יותר מדי

כששלחתי תוכי 7700 :D

סה"כ הטיסה הסתיימה בשלום אבל עלו לי כמה שאלות שאולי יקבלו כאן מענה. אני מדבר

על מקרה חירום בעולם האמיתי לא עלינו ולא בסימ':

1. מה קורה כשמטוס על מנוע אחד (737-800) פונה לנחיתת חירום ועדיין יש בו עודף דלק?

הרי הוא לא יכול לשרוף אותו במעגלים לא?

2. לאן מפנים אותו לאחר הנחיתה אם בכלל? הוא מפנה מסלול או נשאר עליו ונגרר?

3. האם זה נבון להשאיר מעט עודף גובה ומהירות בגישה? בכל מקרה נחיתה היא

ב-Vref 15 האם כדאי לבוא לגישה סופית במהירות מעט גבוהה יותר או לשמור

על מהירות במדפים 15?

כמה שאלות למחשבה.

בכל מקרה תודה ליהב וברק על החשיבה המהירה וקבלת החירום. אני מקווה שהייתה

לכם הרבה תנועה אחרי זה...

אתה והשטויות שלך גרמת לי לחכות מיושר על 26 כ-2 דקות המראה. עוד אני עונה לך, אז בכלל...

1. למה לא? קודם כל, 737 לא נושא כמויות גדולות מאוד של דלק, מעטות הפעמים שהוא באמת המריא על משקל מלא. נניח שהוא באמת כבד ממשקל הנחיתה המקסימלי שלו. אפשר לבצע מעגלי המתנה במקום וגובה בטוחים, שמהם בכל מקרה נוכל לגלוש לנחיתה, גם בלי השני. למשל, אפשר בסירון גובה 7. או יותר. כל גובה שתבחר, זה חירום, מותר לך. אתה שורף שם דלק וכחצית את משקל הנחיתה המקסימלי - חזור לנחיתה.

אם המצב באמת דחוף, לא יודע לתת דוגמאות, אך מצב שבו אתה חייב לרדת לקרקע מסכנה ממשית לגוף המטוס והמשך היכולת לשלוט בו, ו/או הצורך המיידי לפנות אותו (אש בקבינה שהתפשטה מהמנוע, אני יודע?), תנחת כמו שאתה. אח"כ שבואינג יספרו לך שנחתת מעל המשקל המותר. אתה קודם כל צריך להפעיל ראש. להפעיל ראש, אומור למשל, שאם אתה מבצע מעגלי המתנה לשריפת דלק, עדיף שזה יהיה עם פניות לכיוון המנוע החי, שלא תהיה סכנת החרפת הפנייה.

2. קודם כל מפנים את המטוס, מתוך סכנה שהתקלה גרמה לנזק שעתיד לגרום שריפה בקבינה, פיצוצים למיניהם... בקיצור, דברים לא סימפטיים בכלל. על המסלול, מפנים את המטוס. אחרי שהכל שקט, גם מבחינת חוסר נוסעים וגם מבחינת השתלטות על התקלה, בא איזה רכב גרירה ושם אותנו בחנייה המתאימה (כהכנה לתיקונים וטיפולים).

3. עדיף לבוא קצת גבוה, מתוך כוונה שבכל מקרה תוכל לגלוש לנחיתה, אם יקרה משהו גם למנוע השני (אפילו אם אנחנו לא ב-76). לגבי מהירות - בואינג אמרו שהמינימום הוא Vref15+5, ליתר בטחון. אני תומך ב-Vref15+10 או אפילו 15, תלוי במשקל. יש לשים לב אם צריך גם Vref Ice, ואת התוספת לתת לו ולא ל-Vref15 הרגיל.

פורסם

קח 738, שטס למדריס או לונדון, והינה קיבלת מטוס ממריא על משקל כמעט מקסימלי שלו מבחינת דלק לפחות.

ואם אתם רוצים לראות איך 757 עושה נחיתה על מנוע אחד לאחר שציפור עשתה לו DI לאחר VR, יש לינק בפורום מולטי וגם פה :wink:

פורסם
קח 738, שטס למדריס או לונדון, והינה קיבלת מטוס ממריא על משקל כמעט מקסימלי שלו מבחינת דלק לפחות.

ואם אתם רוצים לראות איך 757 עושה נחיתה על מנוע אחד לאחר שציפור עשתה לו DI לאחר VR, יש לינק בפורום מולטי וגם פה :wink:

בהחלט מעניין,

כפי שניתן לראות, אני טעיתי, והמטוס בסופו של דבר, לאחר בדיקה חיצונית של כבאים שאכן לא נשקפת סכנה, הסיע בכוחות עצמו.

ברור לחלוטין שבמקרה של אש חיה, דהיינו הכיבוי לא הצליח והאש ממשיכה להשתולל, מפנים מיד את המטוס.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...