עבור לתוכן
Almog Atar

"חידה דיגיטלית"

Recommended Posts

פורסם

שלום,

אני וארז ישבנו בערב והתעסקנו כרגיל ( :lol: ), או שיותר נכון ארז בדק אותי על ה744 וכתוצאה של שיעמום החלטנו להעלות חידה לפורום, חידה ממש ממש ממש לא קשה שדורשת הבנה במטוס.

אני מצרף פה תמונה שצילמתי וערכתי (מחקתי את כל מה שלא הייתם צריכים :lol: ):

Hida.jpg

החידה הפשוטה היא כזאת:

א.באיזה מצב נמצא המטוס ? (מגמת טיפוס / שיוט - הכוונה לא במצב של טיפוס או הנמכה, לא בהכרח גובה שיוט סופי / הנמכה).

ב. באיזה גובה המטוס?

תודה לארז על ההשראה ותודה גם לאיתי חריט על הייעוץ.

אני מבקש מכל הכרישים למיניהם לא לענות ולתת צ'אנס לאחרים.

מי שכותב תשובה יבורך אם הוא ייפרט איך הוא הגיע לתשובה...

פורסם

יאללה פליטי קורס הסבה 744- מרץ 2007 נראה אותכם אתם נשארתם ערים בשיעור של אלון בניגוד אלי שבא אחרי לילה ללא שינה :mrgreen:

פורסם

הניחוש שלי הוא שיוט, אך לא בגובה שיוט סופי.

כלומר, כרגע המטוס משייט לו בגובה ___ (שקר כלשהו) - אני חושב כך מכיוון ש 845. M נראה לי מוגזם גם למלכה בטיפוס. (וזאת למרות חיווי הCLB במסך המנועים - אני לא יודע את שמו עברית, בעצם גם לא בלעז :oops: ).

יש גזוז? :-k

פורסם

שיוט סופי בגובה 36 אלף רגל ? סתם בגלל שזה הגובה שנקבע והמטוס נראה מיוצב והמהירות גבוהה. אין לי באמת מושג בכל המטוסים הכבדים האלו...

פורסם
שימו לב שהמנועים במצב טיפוס (CLB), וגם בVNAV הגובה הסופי שנקבע (גובה שיוט) הינו 36,000 רגל. אילו רק הדברים שניתן לראות, חוץ מזה שהמהירות לא מעניינת אותנו.

יש שם עוד פרט קטן אבל חשוב... :wink:

פורסם

טס 36 אלף רגל.

אל על לא משנה בEICAS את מצב הטיפוס כאשר היא משייטת היא משאירה על מצב CLB ולא משנה לCRZ.

לפי זווית האף אלמוג משייט על 36 אלף רגל.

למרות שזו שאלה די מתחכמת מפני שאם אתה לא עובד בנהלים של אל על,לא לשנות בEICAS את המצב טיפוס,אז כן הייתי אומר שהמטוס מטפס מפני שחברות אחרות ברגע שהן מגיעות לשיוט משנות לMODE של שיוט.

ככה שזה די מתחכמם,כי אם לנתח לפני זווית האף יש אלף ואחד מצבים שהאף ככה בטיפוס איטי ומצד שני מצב שהוא משייט.

פורסם
טס 36 אלף רגל.

אל על לא משנה בEICAS את מצב הטיפוס כאשר היא משייטת היא משאירה על מצב CLB ולא משנה לCRZ.

לפי זווית האף אלמוג משייט על 36 אלף רגל.

למרות שזו שאלה די מתחכמת מפני שאם אתה לא עובד בנהלים של אל על,לא לשנות בEICAS את המצב טיפוס,אז כן הייתי אומר שהמטוס מטפס מפני שחברות אחרות ברגע שהן מגיעות לשיוט משנות לMODE של שיוט.

ככה שזה די מתחכמם,כי אם לנתח לפני זווית האף יש אלף ואחד מצבים שהאף ככה בטיפוס איטי ומצד שני מצב שהוא משייט.

יכול להיות שאני לא כלכך זוכר את ה 400, אבל, גם אם זה היה קונטי המוד ב ECAS ברגע שאתה בשיוט משתנה לבד לשיוט, כמו שהוא משתנה לבד למוד של CLB מ TO.

המטוסים היחידים שיש שליטה על המוד הוא ה 742 ו 76/75 (מהבואינגים).

פורסם
טס 36 אלף רגל.

אל על לא משנה בEICAS את מצב הטיפוס כאשר היא משייטת היא משאירה על מצב CLB ולא משנה לCRZ.

לפי זווית האף אלמוג משייט על 36 אלף רגל.

למרות שזו שאלה די מתחכמת מפני שאם אתה לא עובד בנהלים של אל על,לא לשנות בEICAS את המצב טיפוס,אז כן הייתי אומר שהמטוס מטפס מפני שחברות אחרות ברגע שהן מגיעות לשיוט משנות לMODE של שיוט.

ככה שזה די מתחכמם,כי אם לנתח לפני זווית האף יש אלף ואחד מצבים שהאף ככה בטיפוס איטי ומצד שני מצב שהוא משייט.

יכול להיות שאני לא כלכך זוכר את ה 400, אבל, גם אם זה היה קונטי המוד ב ECAS ברגע שאתה בשיוט משתנה לבד לשיוט, כמו שהוא משתנה לבד למוד של CLB מ TO.

המטוסים היחידים שיש שליטה על המוד הוא ה 742 ו 76/75 (מהבואינגים).

חחח הבנתי..משום מה ראיתי באיזה אשכול בתמונות שמישו פרסם שיש לו בעיה עם ה744 ואלמוג ועוד כמה התחילו להסביר לו דברים לפי תמונת הפאנל,

ושם הבנתי שאלעל ב74 לא משנים את המצב מBLC לCRZ,אבל יכול להיות שהתבלבלתי,

בכל מקרה,כאן יש מלכודת מפני שבתמונה של אלמוג קשה מאוד לפי זווית האף להגיד אם הוא בטיפוס איטי/משייט,

רוב המידע נוכל לקבל לפי MODE שלו,אם אכן הCLB שם מפני שאלעל לא משנים את זה למרות שאם רן אמר כנראה שזה באמת לא תקף ל74,

אז כל מה שניתן לומר זה שהוא במצב טיפוס.

אבל שוב הכל תלוי בפילוסופיה של הMODE :mrgreen:

פורסם

לפי דעתי..המטוס נמצא במגמת שיוט כאשר מוד ב- CLB מחומש למצב של Step Climb לפי מה שהוגדר לו ב- FMC.

הוא יכול להימצא בכל גובה מתחת ל- 360 ובהמשך הטיסה יטפס ל- 360.

ירדן לגבי EPR 1.75 זאת המגבלה וזה לא הכוח שהמטוס נמצא בו כרגע....

פורסם
לפי דעתי..המטוס נמצא במגמת שיוט כאשר מוד ב- CLB מחומש למצב של Step Climb לפי מה שהוגדר לו ב- FMC.

הוא יכול להימצא בכל גובה מתחת ל- 360 ובהמשך הטיסה יטפס ל- 360.

ירדן לגבי EPR 1.75 זאת המגבלה וזה לא הכוח שהמטוס נמצא בו כרגע....

אז למה הוא ב SPD MODE ?

פורסם
לא ראיתי בתשובות איזכור של מהירות מכשירית, המוצגת לפניכם. הנתון צריך לעזור למצוא את הגובה.

בהנחה שהסימולטור עובד בתנאי ISA+15 אז אפשר גם להשתמש בטמפ' - (-20) זה לא טמפ' של 30+ אלף רגל אלא יותר של 20 אלף רגל. לכן לדעתי מדובר על טיפוס.

פורסם

המהירות והטמפרטורה אינן רלוונטיות לשאלה.

אני רואה שאף אחד כאן אינו בכיוון, לכן אשחרר רמז: ניתן לדעת מה מצב המטוס, שכרגע מחובר באופן מלא לאוטומציה, בעזרת מצב האוטומציה. רמז עבה - במקום לנחש מה מצב האוטומציה, לכו ישירות למקום היחיד שמציג באופן מדוייק את מצבה.

פורסם
המהירות והטמפרטורה אינן רלוונטיות לשאלה.

אני רואה שאף אחד כאן אינו בכיוון, לכן אשחרר רמז: ניתן לדעת מה מצב המטוס, שכרגע מחובר באופן מלא לאוטומציה, בעזרת מצב האוטומציה. רמז עבה - במקום לנחש מה מצב האוטומציה, לכו ישירות למקום היחיד שמציג באופן מדוייק את מצבה.

יותר מדוייק להגיד שהרוב התייחסו כאן רק לחלק מהנתונים שהאוטומציה מציגה.

פורסם
המהירות והטמפרטורה אינן רלוונטיות לשאלה..

השאלה היתה:

א.באיזה מצב נמצא המטוס ? (מגמת טיפוס / שיוט - הכוונה לא במצב של טיפוס או הנמכה, לא בהכרח גובה שיוט סופי / הנמכה).

ב. באיזה גובה המטוס?

לתשובה לחלק ב', מהירות מכש' מאוד רלבנטית לדעתי. אין שום נתון לבד ממס' המאך הנשמר בשילוב מהירות מכש' שיכולים לתת לב' תשובה (מעבר ל- מתחת לגובה XXX, מעל גובה XXX, וזו תשובה לא מדויקת).

פורסם
המהירות והטמפרטורה אינן רלוונטיות לשאלה..

השאלה היתה:

א.באיזה מצב נמצא המטוס ? (מגמת טיפוס / שיוט - הכוונה לא במצב של טיפוס או הנמכה, לא בהכרח גובה שיוט סופי / הנמכה).

ב. באיזה גובה המטוס?

לתשובה לחלק ב', מהירות מכש' מאוד רלבנטית לדעתי. אין שום נתון לבד ממס' המאך הנשמר בשילוב מהירות מכש' שיכולים לתת לב' תשובה (מעבר ל- מתחת לגובה XXX, מעל גובה XXX, וזו תשובה לא מדויקת).

מתנצל על קלות הדעת, אכן לגבי תשובה מדוייקת ומדודה לסעיף ב', יש להעזר בפרטים שציינת. אבל, פרט נסתר מהעין בניסוח השאלה- לפי דעתי זהו רמז ושאלת הרחבה שעדיין נוגעת לשאלה הראשונה, העוסקת בסטטוס האוטומציה הנוכחית. מקווה שהערתי מובנת עכשיו.

פורסם
אני עדיין אומר שהמטוס בשיוט

בהודעה הקודמת אמרת שהוא בטיפוס :roll:

אמרתי שהוא בשיוט רק שאז רן בא ואמר שהMODE של הEPR משתנה אוטומטית אבל לפי מה שהבנתי הוא לא משתנה לבד.

לבד זווית האף הוא נראה בשיוט

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...