עבור לתוכן
Itay Zecharia

הוצאת רישיון טיסה בחו"ל - איפה למה וכמה?

Recommended Posts

פורסם

תגידו, סתם שאלה שמעניינת אותי....... :roll:

ניתן בבירור להקיש מהדברים שנכתבו ע"י כל מי שמוציא ויוציא רשיון (כאן, שם, או בכל מקום בעולם) שכולכם בלי יוצא מן הכלל מכוונים ושואפים לאיירליין.

ניכר בעליל שכולכם מקווים יום אחד להטיס איזה בואינג או איירבאס.

בעיקר שמדובר בתעופה "חו"לית" האפשרויות הן כה רבות וכה מגוונות שקצת תמוה בעיני שננעלתם על איירליין וכל טיסה אחרת היא רק לשם צבירת שעות שתקדם אתכם לקראת הטסת קרון בהמות סילוני...... :!:

מה לגבי אופציות אחרות.... :?: לא מושך אף אחד... :?:

פורסם

דניאל,

לא ידוע לי איזו איכות הדרכת טיסה קיבלת. אני קיבלתי איכות מעולה, וכך קיבלו חניכי. את התוצאות ניתן למדוד בקלות, בוחנים שיעור תאונות ותקריות ומנתחים את מהותן, הכל לאורך זמן. לי אין ספק שאיכות הדרכה היא אבן הפינה עליה נשען כל בעל מקצוע. במקרה של טייס, הדבר יותר חשוב ואפילו קריטי מכיוון שמדובר במקצוע לא סלחני לטעויות. אי אפשר ללמוד טיסה בשיטת ההתנסות, אפשר רק לבסס את שקיבלת. עד שטייס מגיע לרמה של טייס בכיר, שחלק ניכר מהדרך לשם כוללת קבלת הדרכת טיסה טובה, ניסיון, עבודה כמדריך טיסה ובוחן. טייס שלא קיבל יסודות איכותיים, אצפה במוקדם או במאוחר לראות עליו תכנית בנשיונל ג'יאוגראפיק.

פורסם
תגידו, סתם שאלה שמעניינת אותי....... :roll:

ניתן בבירור להקיש מהדברים שנכתבו ע"י כל מי שמוציא ויוציא רשיון (כאן, שם, או בכל מקום בעולם) שכולכם בלי יוצא מן הכלל מכוונים ושואפים לאיירליין.

ניכר בעליל שכולכם מקווים יום אחד להטיס איזה בואינג או איירבאס.

בעיקר שמדובר בתעופה "חו"לית" האפשרויות הן כה רבות וכה מגוונות שקצת תמוה בעיני שננעלתם על איירליין וכל טיסה אחרת היא רק לשם צבירת שעות שתקדם אתכם לקראת הטסת קרון בהמות סילוני...... :!:

מה לגבי אופציות אחרות.... :?: לא מושך אף אחד... :?:

לא במחזותינו :lol:

פורסם
דניאל,

לא ידוע לי איזו איכות הדרכת טיסה קיבלת. אני קיבלתי איכות מעולה, וכך קיבלו חניכי. את התוצאות ניתן למדוד בקלות, בוחנים שיעור תאונות ותקריות ומנתחים את מהותן, הכל לאורך זמן. לי אין ספק שאיכות הדרכה היא אבן הפינה עליה נשען כל בעל מקצוע. במקרה של טייס, הדבר יותר חשוב ואפילו קריטי מכיוון שמדובר במקצוע לא סלחני לטעויות. אי אפשר ללמוד טיסה בשיטת ההתנסות, אפשר רק לבסס את שקיבלת. עד שטייס מגיע לרמה של טייס בכיר, שחלק ניכר מהדרך לשם כוללת קבלת הדרכת טיסה טובה, ניסיון, עבודה כמדריך טיסה ובוחן. טייס שלא קיבל יסודות איכותיים, אצפה במוקדם או במאוחר לראות עליו תכנית בנשיונל ג'יאוגראפיק.

מדריך טיסה מחיל האויר: אין לי מושג אם סתם איתרע מזלי או שמדובר בתופעה. אבל אני אישית שבעתי מרורים, צעקות, איומים והשפלות תוך כדי טיסה מ"מדריך מחיל האוויר". הכל בשם אותה "איכות ומקצועיות של חיל האוויר" שעופר מדבר עליה. מכיוון שגם תומר וגם דניאל הזכירו דפוס התנהגות דומה, אני מניח שזה יותר מסתם מקרה. בתור טירון פרחח טייס בחיל האויר זה אולי לגיטימי שיתייחסו אליך ככה. בתור אזרח שבא ללמוד לטוס ומשלם עבור כך ממיטב כספו - לא מקובל בכלל ואכן היו כאלה שהצביעו ברגליים והשאירו את המדריך הנכבד (שנשאר מפקד במנטליות) עם הססנה המצ'וקמת בשדה אי שם וחזרו הביתה במונית.

ראו כדוגמא את התחקיר המעולה על התאונה בהרצליה שבה מטוס עף מציר מסלול את המסקנות לגבי שיטת לימוד הנחיתה כאן לעומת ארה"ב.

כולם אימצו את שיטת הלימוד מחיה"א " נחיתת גלישה" שמתברר שהיא מאוד מאתגרת וקשה ללמידה (ולכן מזמינה צעקות וכאפות ממדריכים מצ'ואיסטים) לעומת שיטת נחיתה עם מנוע - הפשוטה והקלה שחסרונה היחיד הוא חוסר הדמיון למצב חירום.

ועוד משהו: תדריכים, תחקירים, חקר תקלה ושאר מילים מפוצצות לא הומצאו בחיל האויר הישראלי ומתקיימים בכל ארגון מסודר. (גם במפעל שמייצר במבה...)

פורסם
תגידו, סתם שאלה שמעניינת אותי....... :roll:

ניתן בבירור להקיש מהדברים שנכתבו ע"י כל מי שמוציא ויוציא רשיון (כאן, שם, או בכל מקום בעולם) שכולכם בלי יוצא מן הכלל מכוונים ושואפים לאיירליין.

ניכר בעליל שכולכם מקווים יום אחד להטיס איזה בואינג או איירבאס.

בעיקר שמדובר בתעופה "חו"לית" האפשרויות הן כה רבות וכה מגוונות שקצת תמוה בעיני שננעלתם על איירליין וכל טיסה אחרת היא רק לשם צבירת שעות שתקדם אתכם לקראת הטסת קרון בהמות סילוני...... :!:

מה לגבי אופציות אחרות.... :?: לא מושך אף אחד... :?:

טייס ריסוס למשל: עבודה חלומית.

מי שהדריך אותי בקורס מכשירים הוא כיום טייס ריסוס בכימניר.

קמים לפנות בוקר, מארגנים את המטוס (אתה המכונאי של עצמך, אין פרימדונות כמו באירליירנרס) ממריאים עם שחר, מרביצים מטען על כמה שדות, כשמשקל המטוס יורד, מרביצים WINGOVER חינני במעבר משורה לשורה (וסוחטים מחיאות כפיים מעוברים ושבים) נוחתים בסביבות 8, מארגנים ת'מטוס. ב10 בבוקר אתה כבר בבית אחרי עוד יום עובדה.

בארצות הברית יש שדות שבהם שורה אחת היא כמו הלג מעתלית לחדרה...

פורסם
תגידו, סתם שאלה שמעניינת אותי....... :roll:

ניתן בבירור להקיש מהדברים שנכתבו ע"י כל מי שמוציא ויוציא רשיון (כאן, שם, או בכל מקום בעולם) שכולכם בלי יוצא מן הכלל מכוונים ושואפים לאיירליין.

ניכר בעליל שכולכם מקווים יום אחד להטיס איזה בואינג או איירבאס.

בעיקר שמדובר בתעופה "חו"לית" האפשרויות הן כה רבות וכה מגוונות שקצת תמוה בעיני שננעלתם על איירליין וכל טיסה אחרת היא רק לשם צבירת שעות שתקדם אתכם לקראת הטסת קרון בהמות סילוני...... :!:

מה לגבי אופציות אחרות.... :?: לא מושך אף אחד... :?:

טייס ריסוס למשל: עבודה חלומית.

מי שהדריך אותי בקורס מכשירים הוא כיום טייס ריסוס בכימניר.

קמים לפנות בוקר, ממריאים עם שחר, מרביצים מטען על כמה שדות, כשמשקל המטוס יורד, מרביצים WINGOVER חינני במעבר משורה לשורה (וסוחטים מחיאות כפיים מעוברים ושבים) נוחתים בסביבות 8, מארגנים ת'מטוס. ב10 בבוקר אתה כבר בבית אחרי עוד יום עובדה.

בארצות הברית יש שדות שבהם שורה אחת היא כמו הלג מעתלית לחדרה...

ריסוס - אכן פרופיל טיסה כיפי ומאתגר אבל.....

שמע אתה יושב על חומרים אללה יסתור :cry:

לא סתם הם נדרשים ע"פ חוק לבדיקות רפואיות בתדירות חסרת תקדים :!:

יום אחד אתה עוד עלול לגלות שהביצים שלך זורחות בלילה בירוק :mrgreen:

....וזה במקרה הטוב - במקרה הפחות טוב הן פשוט ינשרו לך :!: :cry: :!: :cry: :!: :cry:

עזוב אותך......

קבלו את רשימת ג'וב(י) החלומות שלי:

1. טייס דואר באלסקה מה שנקרא FREIGHT DOG

2. מטיס משלחות להימליה בנפאל

3. מטיס צנחנים במועדון צניחה בקלימנג'רו, אפריקה.

4. וכו'

5. וכו'

6. וכו'

הבנתם את הפרינציפ....

לא שלהיות טייס איירליין זה ג'וב רע בעיני, אבל אם לחזור לרשימה ולמה שלעולם התעופה האזרחי יש להציע (בחו"ל) הייתי אומר שאצלי איירליין יהיה ממוקם איפה שהוא בין מקום 15-20.

כמובן שזה אישי - כל אחד והשריטה שלו :mrgreen:

מתנצל שלקחתי לכם את השרשור למקום קצת אחר.......... :oops:

פורסם

החומרים המסוכנים זה לא החיסרון היחיד:

מדובר בטיסה שהיא בהגדרתה על המגבלות בפנייה בין היעפים המטוס נמצא בפנייה חדה על גבול ההזדקרות. הצפצפה כל הזמן מצפצפת באזניים. משיכה אחת לא זהירה ואתה מצטרף לחסות שלמטה (או לשורשים שלהן)...

הבעיה עם כל ההצעות שלך דן, שברובן מדובר במטוסים ללא FMC. וזה יוצר בעיה קטנה לכל החברים שמתחילים ללמוד מהסוף (בלי לחזור להתחלה). בכל מקרה, אני בעד!

פורסם
תגידו, סתם שאלה שמעניינת אותי....... :roll:

ניתן בבירור להקיש מהדברים שנכתבו ע"י כל מי שמוציא ויוציא רשיון (כאן, שם, או בכל מקום בעולם) שכולכם בלי יוצא מן הכלל מכוונים ושואפים לאיירליין.

ניכר בעליל שכולכם מקווים יום אחד להטיס איזה בואינג או איירבאס.

בעיקר שמדובר בתעופה "חו"לית" האפשרויות הן כה רבות וכה מגוונות שקצת תמוה בעיני שננעלתם על איירליין וכל טיסה אחרת היא רק לשם צבירת שעות שתקדם אתכם לקראת הטסת קרון בהמות סילוני...... :!:

מה לגבי אופציות אחרות.... :?: לא מושך אף אחד... :?:

טייס ריסוס למשל: עבודה חלומית.

מי שהדריך אותי בקורס מכשירים הוא כיום טייס ריסוס בכימניר.

קמים לפנות בוקר, ממריאים עם שחר, מרביצים מטען על כמה שדות, כשמשקל המטוס יורד, מרביצים WINGOVER חינני במעבר משורה לשורה (וסוחטים מחיאות כפיים מעוברים ושבים) נוחתים בסביבות 8, מארגנים ת'מטוס. ב10 בבוקר אתה כבר בבית אחרי עוד יום עובדה.

בארצות הברית יש שדות שבהם שורה אחת היא כמו הלג מעתלית לחדרה...

ריסוס - אכן פרופיל טיסה כיפי ומאתגר אבל.....

שמע אתה יושב על חומרים אללה יסתור :cry:

לא סתם הם נדרשים ע"פ חוק לבדיקות רפואיות בתדירות חסרת תקדים :!:

יום אחד אתה עוד עלול לגלות שהביצים שלך זורחות בלילה בירוק :mrgreen:

....וזה במקרה הטוב - במקרה הפחות טוב הן פשוט ינשרו לך :!: :cry: :!: :cry: :!: :cry:

עזוב אותך......

קבלו את רשימת ג'וב(י) החלומות שלי:

1. טייס דואר באלסקה מה שנקרא FREIGHT DOG

2. מטיס משלחות להימליה בנפאל

3. מטיס צנחנים במועדון צניחה בקלימנג'רו, אפריקה.

4. וכו'

5. וכו'

6. וכו'

הבנתם את הפרינציפ....

לא שלהיות טייס איירליין זה ג'וב רע בעיני, אבל אם לחזור לרשימה ולמה שלעולם התעופה האזרחי יש להציע (בחו"ל) הייתי אומר שאצלי איירליין יהיה ממוקם איפה שהוא בין מקום 15-20.

כמובן שזה אישי - כל אחד והשריטה שלו :mrgreen:

מתנצל שלקחתי לכם את השרשור למקום קצת אחר.......... :oops:

אני חושב שהתחומים שציינת כמקצוע, מתאימים לאורח חיים של בנאדם צעיר.

ככל שמתקדמים בגיל (ומתבגרים) רוצים להשתקע במקום מסויים ולהתחיל לנהל אורח חיים יציב ונוח ועדיף עם כמה פחות סיכונים.

פורסם

אני חושב שהתחומים שציינת כמקצוע, מתאימים לאורח חיים של בנאדם צעיר.

ככל שמתקדמים בגיל (ומתבגרים) רוצים להשתקע במקום מסויים ולהתחיל לנהל אורח חיים יציב ונוח ועדיף עם כמה פחות סיכונים.

מה :shock: :?: :?: :?:

ההיפך הוא הנכון.

יום פה, יומיים שם, שלושה ימים מעבר לאוקיינוס, עם דיילות מכרכרות מסביבך.. (תשאל את בוקי..) - מתכון מושלם לגירושין!!!, אחלה חיי משפחה...

טייסי ריסוס לדוגמא יש גם קרוב לגיל 70.

פורסם

אני חושב שהתחומים שציינת כמקצוע, מתאימים לאורח חיים של בנאדם צעיר.

ככל שמתקדמים בגיל (ומתבגרים) רוצים להשתקע במקום מסויים ולהתחיל לנהל אורח חיים יציב ונוח ועדיף עם כמה פחות סיכונים.

טייסי ריסוס לדוגמא יש גם קרוב לגיל 70.

זה כי הם גדלו עם המטוס כמו שאומרים. אין אף אחד אחר עם ניסיון כמוהם... :lol::lol:

פורסם

כן אחלה חיי משפחה יש ל BUSH PILOT באלסקה שבמקום הוא ישראלי ..

אה וניראה פולניה שמוכנה לעבור לאלסקה כי בעלה רוצה להגשים את החלום שלו ולקבל

כסף עבור הטסת פחנוע מקרטע בגובה הדשא, בראות שלא תבייש CATIIIC.

פסדר :roll:

פורסם
כן אחלה חיי משפחה יש ל BUSH PILOT באלסקה שבמקום הוא ישראלי ..

אה וניראה פולניה שמוכנה לעבור לאלסקה כי בעלה רוצה להגשים את החלום שלו ולקבל

כסף עבור הטסת פחנוע מקרטע בגובה הדשא, בראות שלא תבייש CATIIIC.

פסדר :roll:

אפשר למצוא איזה אסקימוסית

פורסם

1. אני מכיר כמה וכמה נשואים לפולניות שעשו רלוקיישן ושרדו.

2. זה לאלסקה, לא לטהרן.

3. BUSH PILOT לפחות חוזר לישון באותה מיטה כל לילה, בניגוד לטייס אייירליינר.

פורסם

לא נראה רע:

http://jobs.aviation.ca/content/view/637/26

אבל זה כנראה פחות מקפטן בכיר באיירליין.

אבל באמת נראה לי מוזר שאנשים חובבי תעופה רואים את פסגת השאיפות בנושא הזה דווקא בטיסה אוטומטית ארוכה ומשעממת ללא כל נוף...

אני גם לא מצליח להבין למה 96% מהטיסות ברשת הן טיסות IFR של מטוסים כבדים. נראה לי שואטסים קצת פיספסה פה לאורךף השנין.

פורסם
לא נראה רע:

http://jobs.aviation.ca/content/view/637/26

אבל זה כנראה פחות מקפטן בכיר באיירליין.

אבל באמת נראה לי מוזר שאנשים חובבי תעופה רואים את פסגת השאיפות בנושא הזה דווקא בטיסה אוטומטית ארוכה ומשעממת ללא כל נוף...

אני גם לא מצליח להבין למה 96% מהטיסות ברשת הן טיסות IFR של מטוסים כבדים. נראה לי שואטסים קצת פיספסה פה לאורךף השנין.

Think again.

The average Canadian salary is 36k per annum. For 18k you can just as well flip hamburgers at McDonalds. In fact, its just slightly above the minimum salary (7.5$/h if I'm not mistaken)!! The best a bush pilot can hope for (40k) is a low-end starters academic salary

Can't argue about your other point.

פורסם

אני מבין ומסכים עם הבוחרים בטיסה בנתיבי אוויר. זוהי פסגת הטיסה שניתן לעסוק בה כקריירה. פיסגה מכל הבחינות- אתגר, רמה מקצועית, סביבת עבודה, שכר ותנאים. צריך להכיר מקרוב את האנשים וחייהם כטייסים כדי לבחור נכון, אך בראש ובראשונה להבין מהי טיסה.

אבל באמת נראה לי מוזר שאנשים חובבי תעופה רואים את פסגת השאיפות בנושא הזה דווקא בטיסה אוטומטית ארוכה ומשעממת ללא כל נוף...

אני גם לא מצליח להבין למה 96% מהטיסות ברשת הן טיסות IFR של מטוסים כבדים. נראה לי שואטסים קצת פיספסה פה לאורךף השנין.

פורסם
לגבי טיסה אמיתית, גם אם זה פסגת המקצוע, שכחת לספר עופר, על המחיר האישי והמשפחתי שמשלם כל טייס איירליינר בגלל חיי הנדודים שלו. חברות התעופה מודעות לכך ולכן מפצות את הטייסים במשכורות עתק.

כל אחד צריך לשאול את עצמו אם משכורת גבוהה זה הכל בחיים.

ובנוסף, לא רציתי להזכיר את זה כי אני לא אוהב להיות ספויילר, אבל זוכרקים את שרשור ה86 דולר לחבית שפתחתי?אז עכשיו הגענו כבר ל96 דולר לחבית.

מי יהיו הצרכנים הראשונים שייפגעו, ואיך זה ישפיע על הקריירה של כל מי שקשור לתחום? תחשבו בעצמכם...

אלה שבוחרים בתעופה כקריירה, לא בוחרים בגלל המשכורת. המשכורת זה בונוס.

ובכלל בכל דבר בחיים יש חסרונות, לא הכל ורוד.

אבל אם החלום של טייס צעיר להגיע זה לפסגה בתחום, אז 'חיי הנדודים' שלו, זה לא מה שיעצור אותו. ובתחום הזה, היתרונות עולים בכמה מונים על החסרונות. לפחות מבחינתי.

פורסם
לגבי טיסה אמיתית, גם אם זה פסגת המקצוע, שכחת לספר עופר, על המחיר האישי והמשפחתי שמשלם כל טייס איירליינר בגלל חיי הנדודים שלו. חברות התעופה מודעות לכך ולכן מפצות את הטייסים במשכורות עתק.

כל אחד צריך לשאול את עצמו אם משכורת גבוהה זה הכל בחיים.

ובנוסף, לא רציתי להזכיר את זה כי אני לא אוהב להיות ספויילר, אבל זוכרקים את שרשור ה86 דולר לחבית שפתחתי?אז עכשיו הגענו כבר ל96 דולר לחבית.

מי יהיו הצרכנים הראשונים שייפגעו, ואיך זה ישפיע על הקריירה של כל מי שקשור לתחום? תחשבו בעצמכם...

אלה שבוחרים בתעופה כקריירה, לא בוחרים בגלל המשכורת. המשכורת זה בונוס.

ובכלל בכל דבר בחיים יש חסרונות, לא הכל ורוד.

אבל אם החלום של טייס צעיר להגיע זה לפסגה בתחום, אז 'חיי הנדודים' שלו, זה לא מה שיעצור אותו. ובתחום הזה, היתרונות עולים בכמה מונים על החסרונות. לפחות מבחינתי.

אביתר,

נכון, שום דבר לא יעצור בעדנו. אבל מצד שני ברוכי צודק.

וכאן אצל כל אחד סדר העדיפויות שונה.

אתה בעצמך היית רוצה לוותר על חיי זוגיות ומשפחה?

ברוכי, במה מתבטא 'חיי הנדודים'?

הרי אתה יכול לבקש תוכנית עבודה בהתאם למצבך המשפחתי, גילך וכו'.

פורסם
ברוכי איך בדיוק VATSIM אשמים בזה ?

אתה כל פעם מאשים את VATSIM בכך שאנשים טסים עם FMC, איך בדיוק VATSIM אשמה ?

אין פה שום האשמה. יש טרנד ברור כמו שאורן ציין.

לדעתי זה הולך לכיוון לא נכון (דעתי האישית בלבד והצגתי אותה בפירוט ובאותיות קידוש לבנה).

מה שהנהלת VATSIM יכולה לעשות כדי לשנות כיוון זה לקבוע הררכייה ודרגות לטייסים כמו אצל פקחים וכך לגרום לאנשים לא לדלג על שלבים ולקפוץ ישר למטוס אוטומטי.

אבל VATSIM נכון להיום היא רשת שבהגדרה מפתחת את הפקחים ונועדה להם, הטייסים הם רק ניצבים שמשחקים ברשת של הפקחים. ולכן זה לא משנה להם אם אני טס במטוס קל או בג'מבו מתוחכם. העיקר שאני יחזור על הREEDBACK ויעשה מה שהפקח אומר לי.

פורסם
ברוכי איך בדיוק VATSIM אשמים בזה ?

אתה כל פעם מאשים את VATSIM בכך שאנשים טסים עם FMC, איך בדיוק VATSIM אשמה ?

אין פה שום האשמה. יש טרנד ברור כמו שאורן ציין.

לדעתי זה הולך לכיוון לא נכון (דעתי האישית בלבד והצגתי אותה בפירוט ובאותיות קידוש לבנה).

אוקיי, זאת דעתך ואני מכבד אותה.

פשוט כבר זמן מה אתה טוען שVATSIM אשמים בכך שאנחנו חיות FMC.

פורסם

אני אכתוב אבל זו דעתי בלבד:

חלקו של מדריך הטיסה ברשיון טיס פרטי רב, המדריך הוא זה שמקנה לטיים את היכולות להטים את המטוס, אבל אינו זה שקובע אם הטייס יהיה טוב או לא.

המדריך רק נותן לטייס כלים (סוג של משאבה) שאיתם הוא שואב ידע לאורך נסיון הטייס במשך השנים, ככל שההדרכה איכותית יותר כך אותה ה"משאבה" שיש בידי הטייס גדולה ואחרי שהטייס יקבל את ירשונו ויקפוץ לעולם הגדול הוא יוכל "לשאוב" יותר ידע בטווח זמן קצר יותר.

רשיון טיס:

דוח התאונה על CHA, היה הקש ששבר את גב הגמל של החוקר הראשי ובגדול הדוח "נכנס" בכל שיטת ההדרכה הישראלית ובצדק.

הדו"ח http://www.aopa-israel.org.il/_Uploads/2171CHA.doc

בישראל מקבלי ההחלטות בתחום התעופה וכך גם אותם שרים שפועלים מעל, לצערי חושבים ועובדים עדיין ב"מוד" עבודה שקורס הטייס (וגם שעות הטיסה שאחריו) ממומן על ידי המדינה, כדוגמת חיל אויר, לכן אין בעיה להפריז בדרישות ובשעות ובהגדרים שלא קיימים בשאר העולם (לילה?)

אבל אל תפרשו את דבריי לא נכונה, אם ניתן לטייס ללמוד ולהגיע ל 3000 שעות ורק אז לתת לו רשיון טייס פרטי הוא יהיה יותר טוב מטייס שקיבל הדרכה בת 60 שעות.. אבל יש גבול, ובכל העולם הפרט הוא זה שמשלם על הכשרתו כטייס ויש נקודת אופטימום ביון כמות שעות הדרכה לבין רמתו של טייס.

ישראל או ארה"ב:

אני יכול לומר חד משמעית, אחרי סיום קורס טיס פרטי, טייס ישראלי יהיה טוב יותר מטייס אמריקאי ותהיה לו נקודת פתיחה טובה יותר ויסודות טובים יותר מחברו האמריקאי, טייס ישראלי נדרש להטיס את המטוס ולהתנסות בדברים שטייס אמריקאי לא נוגע, נחיתת גלישה, כניסה לשדה מבוקר עמוס וקטן עם אלפי מגבלות, עצים ומערבולות.

א ב ל

אין חכם כבעל נסיון, תחשבו על שני סטודנטים, שניהם למדו מחשבים, אחד היה מצטיין והשני עבר בקושי... אחרי קבלת התואר, המצטיין הולך לעבוד בתור, מלצר והדבר היחיד שהוא עושה עם מחשב זה איזה קובץ וורד או אקסל, והשני עובד בחברת הייטק, עם חוות שרתים, כל היום יושת ומתכנת, מתקין תוכנות יישומים וכו וכו.. מה יקרה כשנושיב את אותם אנשים אחרי 10 שנים שינסו לעבור את אחד המבחנים המסכמים בפקולטה למחשבים? מה יקרה אז? האם ה"מצטיין" ישאר מצטיין?

זה ההבדל, בין ישראל לארה"ב, הפוטנציאל שלנו אדיר, אבל המרחק בין מה שישראלי מקבל בקורס לבין המימוש שלו, ארוך ורחוק מאוד.

טייס אמריקאי, מיד לאחר קבלת רשיונו, מתנסה בעשרות סוגי טיסה שונים, מישור, שטח הררי, טיסת לילה וגם טיסת VFR בנתיבי המכשירים, בגבהים שונים, בתצורות שונות ועל מטוסים שונים ומגוונים.

בישראל אני מכיר טייסים פרטיים רבים וכבדים ש 300 שעות אחרי קבלת הרשיון הם עדיין טוחנים את הנתיב הנמוך לחיפה, מעולם לא העיזו להכנס לסי טי אר של בן גוריון ולאילת וללרנקה הם טסו רק עם מדריך.. דיברתי כבר על שיטת ההדרכה? בשביל זה יש להם רשיון?

ואז הם מוציאים הגדר מכשירים ומה הם עושים איתו...? כנראה שרק את מבחן הרמה השנתי...

זכרו, התעופה לא הומצאה בישראל ובטח שלא באיזה כנף איי שם..

התעופה הומצאה על ידי שני אחים אזרחים טובים א מ ר י ק א י ם.

הצד שלישי.. אמריקה טובה אבל טובה לאמריקאים, טייס יוכל לקטוף את פרות הזהב התעופתיים האמריקאים רק אם יהגר וישאר באמריקה, שם באמריקה חיים ונושמים תעופה.. שם הבינו שהפרט עצמו אחראי לרשיונו, למטוסו ולחבריו, שם הבינו שצריך שיווק בריא, החלטות בריאות ותעופה בריאה, אני אישית לא יודע כמה כדאי להגר, ללמוד לכל הרשיונות בארהב, ולחזור לביצה הצהלשראלית.

מנסיונם של אחרים, טייסים שחזרו מארה"ב עם נסיון של טייס איירליין עם 3000 שעות, יש להם סיכוי של 10% בלבד לעבוד בשיראל כטייסים מן המניין וגם להתפרנס מזה בכבוד, 50% נוספים, יעבדו אבל לא ממש יתפרנסו (טיסות רומנטיות וכו).

אני אפשט את העניין לפי קטגוריות:

אנשים שאוהבים לטוס ורוצים רשיון טייס לשם הכיף: שישארו בארץ ילמדו לרשיון טיס פרטי, יגהצו את הנתיבים ובשביל להעשיר את הידע יוציאו הגדר מכשירים, איזו הסבה על מטוס נוסף ויטוסו לטיל תעופתי בארה"ב

אנשים שרוצים קריירה בטיסה בארהב: שיסעו לארהב, לכנסו לאקדמיה לטיסה וילמדו הכל מהתחלה עד הסוף, בזול, בצורה מקצועית, אקדמית, מהירה ואיכותית אחרי 300 שעות הם טייסים מסחריים בחברה קטנה. (כמו בישראל של שנות ה80)

אנשים שרוצים קריירה בטיסה בישראל: תתגיסו לחיל אויר כטייסים, אם לא אז אתם בקבוצת סיכון גבוה ועתידים להתאכזב, אחרי שלקחתם בחשבון גם אפשרות זו, תוציאו רשיון פרטי ישראלי ומיד אחריו, סעו לארהב, לאקדמיה לטיסה, תלמדו הכל, תצברו כמה שיותר שעות דו מנועי, תעבדו באייר ליין ותחזרו ארצה עם 2000 שעות, במידה ויהיה ביקוש בארץ לטייסי איירליין, ולא ישארו טייסים מחיל אויר שהבטיחו להם או חברים של שכנים של מרכז מפלגה, תוכלו להכנס ולעבוד.

רשיון ישראלי יחסוך מכם הרבה כאב ראש עם תקנות והמצאות מנהל תעופה אזרחי בעתיד.

מי שאין לו את הזמן (תוספת שנה) לרשיון ישראלי, לפחות שיקח כמה שעות על סולו, בישראל ויהנה מהיסודות הטובים שירכוש בארץ. (כפי שעשה ראש מחלקת כידון, אמיר פז)

פורסם
שימו לב שיש כאן ציטוטים מהודעה שלי שנמחקה ע"י מנהל פורום פחדן וסותם פיות.

תתביישו

אף אחד לא מחק את ההודעה תאמין לי, אני לא אומר סתם.......

אתה הבעת דעה בהודעה הקודמת וזכותך אני לא רואה שום סיבה למחוק את ההודעה...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...