עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

תצורת אל על B747-458

Recommended Posts

פורסם

אני מעוניין לבנות עבור PS1.3 תצורת מטוס עבור אל על, כרגע אין כזו.

אם יש למי מכם ספרות הכוללת תיאור תא טייס ורשימות תיוג של החברה, נא הודיעו כאן או בפרטי. אני בהמשך אשלח למילוי טופס עם כ-50 פריטי תצורה לסימון.

פורסם

עופר,

למה אתה מתכוון ב - "רשימות תיוג" של החברה?

רשימת כתובות וטלפונים פנימיים? טפסי Check-List למיניהם?

לגבי תצורת תא הטייס, פנה לדודי מישה, נתתי לו בהשאלה ספרון קטן המתייחס ל-744. אני

משער שניתן לסרוק אותו ולהעביר לך בדו"אל.

בדוק איתו ישירות.

פורסם

תודה אהרון,

הגיע לי כבר חומר, ובמידה ואצטרך חומר נוסף, אתקשר.

עופר,

למה אתה מתכוון ב - "רשימות תיוג" של החברה?

רשימת כתובות וטלפונים פנימיים? טפסי Check-List למיניהם?

לגבי תצורת תא הטייס, פנה לדודי מישה, נתתי לו בהשאלה ספרון קטן המתייחס ל-744. אני

משער שניתן לסרוק אותו ולהעביר לך בדו"אל.

בדוק איתו ישירות.

פורסם

המוצר PS1.3 בדרך אלי. כתבתי עליו כמה מלים, ואוסיף מפעם לפעם. לפני כן- בתוספים הטובים שיותר שברשותי אני כולל את LDS, PMDG B744/F, ו-SSTSIM. אף על פי כן החלטתי ללכת גם על הדמייה עתיקה (עדכון אחרון 2001) כי היא אמיתית יותר. במשולב עם הצגת העולם החיצוני למטוס באמצעות FS9, מתקבלת הדמייה יפה. בכך אתה מצטרף לקהילה ייחודית של טייסים וירטואליים מקצועיים הטסים בואטסים בחברות סטיבנס, קואנטס, לופטהנזה, אייר פרנס, בריטיש ועוד.

א. ניקח לדוגמא תצורת מטוס- תצוגות ומערכות: במציאות, חברות מזמינות מטוסים בתצורות ייחודיות לפי דרישתם, ההבדלים הינם הן במנועים, תצוגות ומערכות מטוס, כמשאבות, מיכלי דלק, ומערכות נוספות שונות.

ב. באפשרותך לטוס במטוסי חברות שונות, כ-30 מגיעות מוכנות. לדוגמא סדרות ייצור של בריטיש שונות בכמה פרטים האחת מהשניה ואתה בוחר את הסדרה והאופיון שלה לפי מספר זנב. ניתן לבנות תצורה- דמיונית לבחירתך, או דוגמת סידרה -458 השונה מ-B744 אחרים שאל על מפעילה, לצורך כך ביקשתי וקיבלתי ספרות.

ג. ניתן ליישם הקראת צ'קליסט (רשימות תיוג) על-ידי PM, לערוך את הצ'קליסט המוקרא לפי נהלי חברה, באופן שונה מחברה לחברה בהתאם לתצורת מטוס ולפי נהליה וספר הטייס שלה. בחברות אמריקאיות בסוף כל צ'קליסט מופיע לדוגמא "APPROACH CHECKLIST COMPLETE" ובמטוסי חבר העמים הבריטי בשפת מלכתם- COMPLETED. הבדל קטן אך משמעותי לדוברי אנגלית ולמקצוענים.

ג. אזהרות והודעות ב-EICAS ניתנות לקביעה לפי תצורת מערכות. בעת כביית מנוע/ים בטיסה, אתה רואה ב-EICAS את נתוני הטיסה החדשים- FL300 160-360, כלומר גובה שיוט מרבי ותחום מהירות מכשירית אותו המטוס מסוגל לשמור (משיקולי דחף ואסימטריה). כך נחסך הצורך להכניס בעת התרחש מצבי חירום ראש לתוך הספרות. ב-PMDG קיימת הצגת גובה מירבי לאחר התקלה ב- FMC בעמודת MAX ANGLE.

ד. מערכת נגד הקרחה יכולה להגיע בתצורה המשלבת הפעלה ידנית או אוטומאטית, כך גם מערכת התנעה שיכולה להגיע עם התנעה אוטומאטית בה נתוני המנוע נבדקים בעת ההתנעה ועמידה במגבלות כאשר לטייס אפשרות לעקוף מערכת זו. קיימות תצורות ללא אוטומציה זו, ואחרות בעלות לחצן לכל מנוע, או לחצן לכל המנועים כפי שמופיע ב-PMDG. כך גם לגבי TCAS, האם קיימת אפשרות בחירת גובה מטרות לסריקה (ABOVE /LEVEL /BELOW) או שהדבר נעשה אוטומאטית לפי לוגיקת המערכת המותקנת.

ה. ניתן לקבוע הודעות PM- מה מקריא. לדוגמא ב-V1 בלופטהנזה הוא מקריא GO, ואצל אחרים פשוט V1. אילו מהירויות הוא מקריא, האם מודיע כשדחף המראה מיוצב, וכו'. כנ"ל לגבי הודעות בהנמכה וגישה-אילו גבהים, האם מודיע כשהיפוך מנועים מופעל כראוי בנחיתה וכו'. קיימת יכולת בלתי מוגבלת לקבוע, לערוך ולעדכן את כל אלה.

ו. מערכת ACARS בעזרתה תקיים קשר עם המשגרה, תוכל לבקש ולקבל נתונים כמזג אוויר ,ATIS, שיחות בטקסט להתייעצות במצבים בהם הקברניט מעוניין או שהנהלים מחייבים. לדוגמא, מנוע ניזוק בבנגקוק והוא רוצה לקבל מהר שירות טכני- החלפת מנוע מעבר לקיים בחוזה השירות עם החברה המקומית. ישבנו בקנדי בתא הנוסעים 4 שעות בשנת 1974 בעת החלפת מנוע ב- B742, קברניט דני ארבר. באמצעות הרחבה לתוכנה תוכל לקבל שירותי בקרת תעבורה במסוף בפורמט CPDLC. להזכירכם כי אין SB3 במטוסים שבמציאות. עד כאן.

פורסם
המוצר PS1.3 בדרך אלי. כתבתי עליו כמה מלים, ואוסיף מפעם לפעם. לפני כן- בתוספים הטובים שיותר שברשותי אני כולל את LDS, PMDG B744/F, ו-SSTSIM. אף על פי כן החלטתי ללכת גם על הדמייה עתיקה (עדכון אחרון 2001) כי היא אמיתית יותר. במשולב עם הצגת העולם החיצוני למטוס באמצעות FS9, מתקבלת הדמייה יפה. בכך אתה מצטרף לקהילה ייחודית של טייסים וירטואליים מקצועיים הטסים בואטסים בחברות סטיבנס, קואנטס, לופטהנזה, אייר פרנס, בריטיש ועוד.

א. ניקח לדוגמא תצורת מטוס- תצוגות ומערכות: במציאות, חברות מזמינות מטוסים בתצורות ייחודיות לפי דרישתם, ההבדלים הינם הן במנועים, תצוגות ומערכות מטוס, כמשאבות, מיכלי דלק, ומערכות נוספות שונות.

ב. באפשרותך לטוס במטוסי חברות שונות, כ-30 מגיעות מוכנות. לדוגמא סדרות ייצור של בריטיש שונות בכמה פרטים האחת מהשניה ואתה בוחר את הסדרה והאופיון שלה לפי מספר זנב. ניתן לבנות תצורה- דמיונית לבחירתך, או דוגמת סידרה -458 השונה מ-B744 אחרים שאל על מפעילה, לצורך כך ביקשתי וקיבלתי ספרות.

ג. ניתן ליישם הקראת צ'קליסט (רשימות תיוג) על-ידי PM, לערוך את הצ'קליסט המוקרא לפי נהלי חברה, באופן שונה מחברה לחברה בהתאם לתצורת מטוס ולפי נהליה וספר הטייס שלה. בחברות אמריקאיות בסוף כל צ'קליסט מופיע לדוגמא "APPROACH CHECKLIST COMPLETE" ובמטוסי חבר העמים הבריטי בשפת מלכתם- COMPLETED. הבדל קטן אך משמעותי לדוברי אנגלית ולמקצוענים.

ג. אזהרות והודעות ב-EICAS ניתנות לקביעה לפי תצורת מערכות. בעת כביית מנוע/ים בטיסה, אתה רואה ב-EICAS את נתוני הטיסה החדשים- FL300 160-360, כלומר גובה שיוט מרבי ותחום מהירות מכשירית אותו המטוס מסוגל לשמור (משיקולי דחף ואסימטריה). כך נחסך הצורך להכניס בעת התרחש מצבי חירום ראש לתוך הספרות. ב-PMDG קיימת הצגת גובה מירבי לאחר התקלה ב- FMC בעמודת MAX ANGLE.

ד. מערכת נגד הקרחה יכולה להגיע בתצורה המשלבת הפעלה ידנית או אוטומאטית, כך גם מערכת התנעה שיכולה להגיע עם התנעה אוטומאטית בה נתוני המנוע נבדקים בעת ההתנעה ועמידה במגבלות כאשר לטייס אפשרות לעקוף מערכת זו. קיימות תצורות ללא אוטומציה זו, ואחרות בעלות לחצן לכל מנוע, או לחצן לכל המנועים כפי שמופיע ב-PMDG. כך גם לגבי TCAS, האם קיימת אפשרות בחירת גובה מטרות לסריקה (ABOVE /LEVEL /BELOW) או שהדבר נעשה אוטומאטית לפי לוגיקת המערכת המותקנת.

ה. ניתן לקבוע הודעות PM- מה מקריא. לדוגמא ב-V1 בלופטהנזה הוא מקריא GO, ואצל אחרים פשוט V1. אילו מהירויות הוא מקריא, האם מודיע כשדחף המראה מיוצב, וכו'. כנ"ל לגבי הודעות בהנמכה וגישה-אילו גבהים, האם מודיע כשהיפוך מנועים מופעל כראוי בנחיתה וכו'. קיימת יכולת בלתי מוגבלת לקבוע, לערוך ולעדכן את כל אלה.

ו. מערכת ACARS בעזרתה תקיים קשר עם המשגרה, תוכל לבקש ולקבל נתונים כמזג אוויר ,ATIS, שיחות בטקסט להתייעצות במצבים בהם הקברניט מעוניין או שהנהלים מחייבים. לדוגמא, מנוע ניזוק בבנגקוק והוא רוצה לקבל מהר שירות טכני- החלפת מנוע מעבר לקיים בחוזה השירות עם החברה המקומית. ישבנו בקנדי בתא הנוסעים 4 שעות בשנת 1974 בעת החלפת מנוע ב- B742, קברניט דני ארבר. באמצעות הרחבה לתוכנה תוכל לקבל שירותי בקרת תעבורה במסוף בפורמט CPDLC. להזכירכם כי אין SB3 במטוסים שבמציאות. עד כאן.

הACARS מגיע עם הPS או שאתה משלב את הACARS של ההולנדי ?

פורסם

אנצל את השרשור לשאלות שונות לגבי ה- B747-400 בכלל, הפעם על ND:

א. מהם העיגולים המופיעים בתצוגה הנ"ל (חלק מהחיצוני מוצג בתכלת מימין למטה, ולבן פנימי לו עם מוקד משותף), וכיצד משתמשים בהם (לא קיימים ב-PMDG)? אלמוג, איתי, רן, זאב הדיילות- SHOOT!

ND.jpg

ב. לכולם: מימין למטה, משמאל ובצמוד לנתוני VOR R, מופיעות שתי שורות קצרות בירוק: בעליונה כתוב DD. מה המידע המופיע בשדות אלה בשתי השורות?

פורסם
אנצל את השרשור לשאלות שונות לגבי ה- B747-400 בכלל, הפעם על ND:

א. מהם העיגולים המופיעים בתצוגה הנ"ל (חלק מהחיצוני מוצג בתכלת מימין למטה, ולבן פנימי לו עם מוקד משותף), וכיצד משתמשים בהם (לא קיימים ב-PMDG)? אלמוג, איתי, רן, זאב הדיילות- SHOOT!

ND.jpg

ב. לכולם: מימין למטה, משמאל ובצמוד לנתוני VOR R, מופיעות שתי שורות קצרות בירוק: בעליונה כתוב DD. מה המידע המופיע בשדות אלה בשתי השורות?

התמונה קטנה מכדי לראות. ערוך את התמונה כך שנראה ונוכל לעזור.

פורסם
לדעתי בעיגולים אתה מתכוון לעיגולי DME. שנותנים לך את המרחק מנקודה מסויימת.

זה כן יש בPMDG, הוא מתכוון למשהו אחר אבל אי אפשר לזהות כי התמונה קטנה....

פורסם

לא התכוונתי לעשות חיים קשים אלא מעניינים:

מי שפותר לשביעות רצונו את שתי הנקודות הקודמות מוזמן:

א. מהם החצים בראש המטוס וכמה מהם קיימים כרגע.

ב. מהו הקו הירוק היוצא מהמטוס ימינה ומעט מטה.

33.jpg

פורסם

אם אני לא טועה, מעגלי DME ל FIX. במקרה הזה שני מעגלים עם מרחקים שונים לאותו ה FIX.

לגבי הקו ירוק, ראדיאל ל VOR הקרוב \ מכוון ב NAV, אופציה שקיימת ב PMDG אם אני זוכר נכון.

פורסם
אם אני לא טועה, מעגלי DME ל FIX. במקרה הזה שני מעגלים עם מרחקים שונים לאותו ה FIX.

שלילי. רמז: המעגל הלבן מוצג רק אחרי שהמטוס נכנס לתחומי מעגל התכלת.רמז שני- הם הולכים וקטנים עם הזמן.

לגבי הקו ירוק, ראדיאל ל VOR הקרוב \ מכוון ב NAV, אופציה שקיימת ב PMDG אם אני זוכר נכון.

שלילי (אבל לא מאוד).

keep trying.

פורסם
אם אני לא טועה, מעגלי DME ל FIX. במקרה הזה שני מעגלים עם מרחקים שונים לאותו ה FIX.

שלילי. רמז: המעגל הלבן מוצג רק אחרי שהמטוס נכנס לתחומי מעגל התכלת. רמז שני- הם הולכים וקטנים עם הזמן.

לגבי הקו ירוק, ראדיאל ל VOR הקרוב \ מכוון ב NAV, אופציה שקיימת ב PMDG אם אני זוכר נכון.

שלילי (אבל לא מאוד).

keep trying.

פורסם

את התצוגה הזו קיבלת לדעתי כשלחצת על לחצן הPOS, שלושת הנקודות בראש המטוס מציינות את שלושת המיקומים של מערכות הIRS, ואם אני לא טועה הקו הירוק נמתח עד לנקודה שבה התבצע איפוס שלושת המערכות.

להגנתי יאמר שה"התמחות" שלי היא על75/6, אבל שווה לנסות 8)

פורסם

טוב השעה עכשיו 1:50 לפנות בוקר אז טיפה רחמים....

ה VD (או DD) זה מראה את המצב עידכון של ה FMC ממה הוא מקבל עדכון ושורה מתחת זה מראה את המצב עדכון של ה FMC-IRS

ה"חצים" בראש המטוס זה לא חצים, אלא 3 נקודות שמראות את המיקום היחסי בין שלושת ה IRUים לבין המיקום של ה FMC

הקו הירוק זה למעשה "קיו דימיוני" שהמחשב טיסה מותח בינך לבין העמדת VOR שבשימוש וע"י כך לראות את הרדיאל שלך ביחס לתחנה, זה גם מה שהספרות אומרת (לפכות מה שהיא אמרה לי ב 2 לפנות בוקר..:P)

העיגול הלבן, אם הבנתי נכון אז הוא יכול להופיע גם בצבע כחול וזה למעשה מראה את תחום הניהול אנרגיה של המטוס או משהו בסיגנון חיפשתי עוד מידע על העיגול הזה (אומנם בעזרת Ctrl+F) ולא מצאתי, אשמח אם תוכל לשפוך עוד אור על הדבר הזה.....

מחר אני אתברבר לעומק עם הספרות אולי אני יודכל לחבר עוד כמה חלקים בפזל האין סופי הזה....

פורסם

א. מהם העיגולים המופיעים בתצוגה הנ"ל (חלק מהחיצוני מוצג בתכלת מימין למטה, ולבן פנימי לו עם מוקד משותף), וכיצד משתמשים בהם (לא קיימים ב-PMDG)?

העיגולים מציגים מידע בעת שהטייס מנמיך שלא על פי התכנית האגורה במחשב המאפשר לו לדעת כיצד להנמיך לפי הוראות הבקר. את העיגולים מפעילים בדף: VNAV-DES-OFFPATH DES, (ב-PMDG פונקציה זו לא קיימת לדעתי, לא בדקתי במטוסים אחרים). מכניסים משמאל למעלה את הנקודה אליה קיבלת להגיע נאמר בגובה 7,000 רגל, מכניסים את הוראת הבקר- גובה ומהירות בנקודה, מימין למעלה, ועכשיו למעגלים:

בהתאם להגדרת פרופיל הנמכה חסכונית שתבצע, הוא יגדיר את מעגל התכלת. מחוץ למעגל זה הטייס עדיין יכול להנמיך בפרופיל החסכוני ולהגיע לנתוני היעד מעל אותה מטרה. ברגע שייכנס לתחום זה, כבר אינו יכול באותו פרופיל להגיע לנקודה בנתונים שקיבל, לכן יופיע מעגל לבן שהוא מעגל למעצורי אוויר בחוץ. מתחת לגובה טרנזישן, דיפולטי 240/10,000, נתוני הנמכה אלה בחישוב. במידה והמטוס נכנס לתחום המעגל הלבן, אינו יכול להגיע ליעד באותם נתונים ולכן יאלץ להנמיך בפרופיל פחות חסכוני או להאריך דרך.

ב. מימין למטה, משמאל ובצמוד לנתוני VOR R, מופיעות שתי שורות קצרות בירוק: בעליונה כתוב DD. מה המידע המופיע בשדות אלה בשתי השורות?

שתי שורות אלה מציגות את מקורות המידע הפעילים בהם מחשב ה-FMC את מקום המטוס הנוכחי. שורה ראשונה מיועדת לעזרי רדיו, שורה שניה ל- IRS. ראה תמונה מספר הטייס למטה.

ג. מהם החצים בראש המטוס וכמה מהם קיימים כרגע.

בעת לחיצה על לחצן POS בלוח שליטה ND, מוצגות התצוגות הבאות:

עיגול ושני חצים מצידיו, מרכז העיגול הוא מקום נוכחי FMC, ראש כל חץ הוא מקום נוכחי של אחד ה-GPS. באמצעות POS ניתן גם להציג באמצעות עד 3 כוכבים את חישוב מקום נוכחי של כל IRS. ראה תמונה למטה.

ד. מהו הקו הירוק היוצא מהמטוס ימינה ומעט מטה.

במצב POS מקבלים גם רדיאל לכל אחת מתחנות VOR פעילות. רן צדק ואני עניתי לו לא נכון.

44.jpg

פורסם

מכיון שכמה אנשים התעניינו ב- PS1 במידה זו ואחרת, אציג פה התרשמות נוספת ממנו, מצטער אך זהו גודל תמונה טבעי (הגדילו רגעית את קנה המידה של הדפדפן), במידת הצורך אשפר:

א. ניתן לטוס בתוך סביבת FS וברשת, שדה הראיה מוגבל לשליש העליון של המסך בכדי להציג את מכשירי התא. אמנם אני כבר מסוגל להפעילו ברשת, אני מפעילו כך רק מפעם לפעם. הדגש שלי כעת על תפעול המטוס. הצילום מראה טיסה אופליין, האטמוספירה עדכנית לזמן אמת באמצעות מערכת SIMWX שנכתבה עבורו, ונתמכת ע"י FSBUILD לצורך הכנת תוכנית טיסה מדוייקת. ניתן לחבר תצוגת מסלולים וחניות לתפעול המטוס בשטח שדה התעופה.

ב. התא לא מסודר כמו במציאות בכדי לחסוך שטח תצוגה, אך המערכות והצגים ותפקודם קרובים מאוד למציאות. בצד ימין מופיע MCDU ההולנדי המשולב בו ופועל עם כל המערכות הנוספות כגון ACARS לבקרת תעבורה ומשגרה, מז"א וכו'.

ג. התא מוצג בשיוט במשקל 247 טון בגובה 39,000 ב- CI=80 במהירות 0.892 מאך!! תצרוכת באותם נתונים 8 טון לשעה. לפי תצוגת N3 ב- LOWER EICAS ניתן לראות כי המנוע הינו RR RB211 524H, החסכוני ביותר למטוס זה.

ד. ה-PM מקריא CHECKLIST כמו במציאות- מצוין.

מתקרבים ל- TOD ויש צורך להתכונן להנמכה, גישה ונחיתה ולתדרך הצוות, נתראה בהמשך.

untitled-17.jpg

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...