AaronDagan פורסם דצמבר 23, 2007 דיווח פורסם דצמבר 23, 2007 שאלות לאלה שיודעים: 1. בתהליך הנמכה ליעד מגובה שיוט, יש צורך לעיתים די קרובות להפעיל גרר (DRAG) כדי להאיט את המטוס. אפשר כמובן גם להתחיל הנמכה מוקדם מהמתוכנן אבל נשאיר את זה לפעם אחרת. כידוע לרובכם, המערכת המיועדת לכך הינה הפעלה ידנית מודרגת של הספוילרים, כך גם נהוג בתעופה האמיתית עד לפתיחת מדפים. איך עושים את זה ב-PMDG? 2. איפה ניתן להגדיר את רמת ה-V/S (קצב טיפוס או לחילופין הנמכה) ב-FMC של PMDG? התרשמתי שהגדרות המערכת לא מציאותיות לעיתים קרובות, ונותנות קצב טיפוס או הנמכה מוגזמים בלשון המעטה (לעיתים אפילו 4000 FPM ויותר). אודה על תשובות קצרות ומהירות מבלי להכנס לנוהל "טלנובלה". תודה מראש לכולכם (מיקיליפ ו-או איתי חריט - שחקו אותה!).
Yarden Antebi פורסם דצמבר 23, 2007 דיווח פורסם דצמבר 23, 2007 אם רוצים VS מסוים, מכבים VNAV ומפעילים ידנית את ה VS ב MCP.
Etai Charit פורסם דצמבר 23, 2007 דיווח פורסם דצמבר 23, 2007 V/S אינו פרמטר בהנמכה סטנדרטית, כי אם תוצר לוואי של הנמכה במנוע בסרק ועם זווית אף כך שתישמר מהירות הנמכה אקונומית. לכן, לא תוכל גם לשנות את ה-V/S בתכנון הנמכה מקורי בפני עצמו. המטוס מחשב זאת יחסית יפה. במציאות הוא עושה זאת בדיוק מדהים וללא צורך בגרר נוסף, בסימולטור הוא לעיתים שואף לעודף פוטנציאל, אך בהחלט לא בצורה לא פרופורציונלית. בעקיפין, תוכל להקטין את שיעור ההנמכה בעזרת זריעת נקודות מרחפות בעלות מגבלות גובה נוקשות יותר מקו הגלישה המקורי. במקרה זה, הFMS יעדיף לא לבצע זאת בקצב הנמכה מירבי ובהנמכת מדרגות, כי אם בהנמכה רציפה, מה שיתן לך תוצר לוואי של שיעור גלישה נמוך מהמקורי. ככלל, וכאן אני מתחבר לתחילת תשובתי - מהירות אנכית כלל אינה פרמטר, ואין שום סיבה להתייחס אליה. אל לך לשכוח שנוסעים אינם מרגישים מהירות, כי אם תאוצה. הם ירגישו G שלילי חזק, לא שיעור גלישה גבוה. כל עוד הורדת האף נעשית בהדרגה ולא במכה, אין שום סיבה להמנע ממהירות אנכית שפחותה מהנמכה ב-4500 רגל לדקה. לגבי מחבלי זרימה, ספיד ברייקס בעברית צחה, לא ידועה לי דרך לפתוח אותם שלא בעזרת ציר שליטה מסויים (כגון ג'ויסטיק ומצערת) באופן שאינו מלא או פרופורציוני לדרישה (להזכיר, יש שני סוגים של "מלא", אחד על הקרקע, ואחד באוויר). עריכה - נכון הדבר שאם ברצונך לבצע הנמכה עם V/S בשליטה מלאה וחד משמעית, תכנן את ההנמכה בעצמך מתוך כוונה להנמיך במוד V/S, עם המהירות הרצויה לך. עדיין, מבחינה תפעולית, זהו אינו ברירת מחדל ולא מומלץ כאשר לא נצרך. ה-FMS יודע לתכנן הנמכות יפה מאוד.
שגי×�_×™× ×�×™ פורסם דצמבר 23, 2007 דיווח פורסם דצמבר 23, 2007 לגבי הספויילרים, במצב של קוקפיט 3D, אפשר לפתוח חלקית על ידי גרירת הידית עם העכבר... נכון, לא מציאותי לגמרי אבל עדיין מספק שלושה מצבים שאני ספרתי.
Etai Charit פורסם דצמבר 23, 2007 דיווח פורסם דצמבר 23, 2007 V/S אינו פרמטר בהנמכה סטנדרטית, כי אם תוצר לוואי של הנמכה במנוע בסרק ועם זווית אף כך שתישמר מהירות הנמכה אקונומית. לכן, לא תוכל גם לשנות את ה-V/S בתכנון הנמכה מקורי בפני עצמו. המטוס מחשב זאת יחסית יפה. הבהרה להסר ספק ולמניעת הטעיה. ה-FMS מחשב מראש את פרופיל ההנמכה כאילו שהוא מחשב VNAV SPD, דהיינו, מחשב פרופיל הנמכה המתאים למנוע בסרק ואף שומר על מהירות הנמכה אקונומית. לחישוב זה הוא משקלל את הנתונים ב-DES FORECAST וב-LEGS. כך למעשה המחשב מחשב מראש את ההנמכה. בפועל, הוא שומר על הפרופיל המחושב מראש באמצעות VNAV PTH. דהיינו - זוית העלרוד תשמור על פרופיל ההנמכה המתוכנן, והמנוע ישמור סרק (במצב ARM, דהינו מוכן להכנס לפעולה ב-FMC SPD אם המהירות יורדת. אם המהירות עולה - תיפלט קריאת DRAG REQUIRED).
mickey lip פורסם דצמבר 23, 2007 דיווח פורסם דצמבר 23, 2007 V/S אינו פרמטר בהנמכה סטנדרטית, כי אם תוצר לוואי של הנמכה במנוע בסרק ועם זווית אף כך שתישמר מהירות הנמכה אקונומית. לכן, לא תוכל גם לשנות את ה-V/S בתכנון הנמכה מקורי בפני עצמו. המטוס מחשב זאת יחסית יפה. הבהרה להסר ספק ולמניעת הטעיה. ה-FMS מחשב מראש את פרופיל ההנמכה כאילו שהוא מחשב VNAV SPD, דהיינו, מחשב פרופיל הנמכה המתאים למנוע בסרק ואף שומר על מהירות הנמכה אקונומית. לחישוב זה הוא משקלל את הנתונים ב-DES FORECAST וב-LEGS. כך למעשה המחשב מחשב מראש את ההנמכה. בפועל, הוא שומר על הפרופיל המחושב מראש באמצעות VNAV PTH. דהיינו - זוית העלרוד תשמור על פרופיל ההנמכה המתוכנן, והמנוע ישמור סרק (במצב ARM, דהינו מוכן להכנס לפעולה ב-FMC SPD אם המהירות יורדת. אם המהירות עולה - תיפלט קריאת DRAG REQUIRED). בכמה המהירות תעלה עד שתקבל הודעה על צריכת סמים? ( חניך תורן, תשובות יפות, אבל אם כבר ,תן לו תשובה מלאה :wink: ). לפני שאיתי עונה, מי יכול לענות על שאלה זו?
Opher Ben Peretz פורסם דצמבר 24, 2007 דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 PMDG B737NG: א. תא 2D- 1) בעזרת לוח מקשים/ כפתור ג'ויסטיק ניתן להרים למצב דריכה ולמצב מלא, כלומר עד מצב FLT DETENT באוויר ועד מצב מלא מעלה על הקרקע. לא ניתן להורידם בחזרה ממצב דריכה. 2) פועל בעזרת עכבר, ללא מצבי ביניים. ב. תא VC: 1) בעזרת לוח מקשים/ כפתור ג'ויסטיק - כמו בתא 2D. 2) בעזרת עכבר ניתן להרים במספר שלבים עד מצב דריכה (לא מציאותי). אחריו רק מצב מרבי לטיסה ועל הקרקע בהתאמה. PMDG B747-400/F: א. תא 2D: 1) בעזרת לוח מקשים/ כפתור ג'ויסטיק ניתן להרים למצב דריכה ולמצב מלא, כלומר עד מצב FLT DETENT באוויר ועד מצב מלא מעלה על הקרקע. ניתן להורידם בחזרה ממצב דריכה, ניתן להורידם ממצב מופעל כלשהו למצב דריכה. 2)פועל בעזרת עכבר, 10 מצבים במרחקים שווים בכל התחום. ב. תא VC: 1) בעזרת לוח מקשים/ כפתור ג'ויסטיק - כמו בתא 2D. 2) בעזרת ג'ויסטיק ניתן להפעילם כמו במציאות כלומר לבחור כל מצב. PS1: פועל כמו במטוס במציאות. איתי, א. הנמכה בשיעור מוגדר שימושית במצב בו אתה משום מה לא מפעיל VNAV, וכן בגישות אי-דיוק. ב. הנמכה בשיעור מוגדר תיתכן עקב הוראת בקרה. ג. עקרונות טיסה- הנמכה מהגובה במנוע סגור אינה פרופיל ביצועים מיטבי. בפרופיל ביצועים מיטבי המנוע נסגר בהדרגה עם ירידת הגובה. בהזדמנות זו אציין כי בישראל בטיסות בנתיבי ATS קיימים תכתיבי שיעורי הנמכה ונסיקה: אלא אם נקבע אחרת, נסיקה חייבת להיות בת לפחות 500 רגל לדקה, והנמכה בת לפחות 1000 רגל לדקה.
uvdude פורסם דצמבר 24, 2007 דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 עופר, לגבי ה737: כניסה לFLT DETENT מתבצעת באמצעות מקש ה "/". סגירה חזרה מתבצעת באמצעות המקלדת משום מה ע"י Shift-"/".
Opher Ben Peretz פורסם דצמבר 24, 2007 דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 כך הדברים כבר 25 שנה, מאז FS1 למאק. אין בדבריך פרט כלשהו שלא כתבתי, למעט ציון המקש הפרטני, אותו אני מניח שמכירים, וגם ניתן לשנות. נסה ב- B737NG להוריד SB ממצב דרוך באמצעות מקש. עובד? עופר, לגבי ה737: כניסה לFLT DETENT מתבצעת באמצעות מקש ה "/".סגירה חזרה מתבצעת באמצעות המקלדת משום מה ע"י Shift-"/".
Etai Charit פורסם דצמבר 24, 2007 דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 איתי,א. הנמכה בשיעור מוגדר שימושית במצב בו אתה משום מה לא מפעיל VNAV, וכן בגישות אי-דיוק. ב. הנמכה בשיעור מוגדר תיתכן עקב הוראת בקרה. ג. עקרונות טיסה- הנמכה מהגובה במנוע סגור אינה פרופיל ביצועים מיטבי. בפרופיל ביצועים מיטבי המנוע נסגר בהדרגה עם ירידת הגובה. בהזדמנות זו אציין כי בישראל בטיסות בנתיבי ATS קיימים תכתיבי שיעורי הנמכה ונסיקה: אלא אם נקבע אחרת, נסיקה חייבת להיות בת לפחות 500 רגל לדקה, והנמכה בת לפחות 1000 רגל לדקה. כמובן. התייחסותי היתה לחישוב הנמכה מיטבית ללא מסגרת הליך מסויים, לצורך העניין מגובה שיוט ל-IAF. גישות NON-ILS נוהגים לבצע בעזרת V/S, אך גם בעזרת VNAV (היום אפילו מומלץ VNAV לסוג זה של גישות). כפי שאמרתי, ברגע הכנסת גבהים ומהירויות לנקודות לאורך הגישה, ה-FMS ידע להנמיך בשיעור הנמכה אחיד ומדויק ובדיוק על קו הגלישה, ללא מדרגות. הנמכה אקונומית מול הבקרה: בבסיס, הכוונה היא לבצע הכל בעזרת VNAV PTH המקורי שתוכנן, כהנמכה מיטבית. באם הבקר הורה להנמכה מוקדמת, קודם כל נהוג להנמיך על DES NOW (או ALT INTV, אותו דבר לצורך העניין), דהיינו בשיעור נמוך וליירט את הפרופיל המקורי. אם שיעור זה מקובל על הבקר - יעזוב אותנו לנפשנו ויתן לנו ליירט את הפרופיל המקורי. אם הוא מתעקש על שיעור גבוה, הוא יכול להורות: 1. הוראת שיעור מפורש, כגון 1500 רגל לדקה. כמדומני לא נהוג לתת שיעור גבוה מהנ"ל בד"כ. במצב כזה - העברה למוד הנמכה V/S. 2. הוראת שיעור גבוה יותר / מירבי, במקרה כזה כל האמצעים תקפים - VNAV SPD / LVL CHG, הגברת מהירות, ולעיתים אף ספיד ברייקס.
AaronDagan פורסם דצמבר 24, 2007 מחבר דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 חברים, ראשית, תודות על התייחסותכם. אני חושב שקיבלתי די והותר מידע בכדי לתרגל את מה שבעצם הטריד אותי בהפעלת ה-PMDG לסוגיו. שנית, אני חושב שבשלב זה מיצינו את הנושא שלדעתי הוא בהחלט מעניין ומהווה חלק חשוב בכל תכנון טיסה המבוססת על אוטומציה (FMC וצפונה). אני מכבד מאד את כל הערותיכם, בבחינת "מכל מלמדיי - השכלתי". תודה רבה לכולכם, וכמובן מי שיש לו מה להוסיף ולחדש - חופשי לעשות זאת. יום טוב.
uvdude פורסם דצמבר 24, 2007 דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 כך הדברים כבר 25 שנה, מאז FS1 למאק. אין בדבריך פרט כלשהו שלא כתבתי, למעט ציון המקש הפרטני, אותו אני מניח שמכירים, וגם ניתן לשנות.נסה ב- B737NG להוריד SB ממצב דרוך באמצעות מקש. עובד? בהחלט - כמו שכתבתי, Shift-/ מחזיר לך גם ממצב דרוך.
mickey lip פורסם דצמבר 24, 2007 דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 חברים,ראשית, תודות על התייחסותכם. אני חושב שקיבלתי די והותר מידע בכדי לתרגל את מה שבעצם הטריד אותי בהפעלת ה-PMDG לסוגיו. שנית, אני חושב שבשלב זה מיצינו את הנושא שלדעתי הוא בהחלט מעניין ומהווה חלק חשוב בכל תכנון טיסה המבוססת על אוטומציה (FMC וצפונה). אני מכבד מאד את כל הערותיכם, בבחינת "מכל מלמדיי - השכלתי". תודה רבה לכולכם, וכמובן מי שיש לו מה להוסיף ולחדש - חופשי לעשות זאת. יום טוב. אני רואה שאתה זקוק למקצה שיפורים. תזיז את הישבן אלי בהזדמנות איש יקר.
AaronDagan פורסם דצמבר 24, 2007 מחבר דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 חברים,ראשית, תודות על התייחסותכם. אני חושב שקיבלתי די והותר מידע בכדי לתרגל את מה שבעצם הטריד אותי בהפעלת ה-PMDG לסוגיו. שנית, אני חושב שבשלב זה מיצינו את הנושא שלדעתי הוא בהחלט מעניין ומהווה חלק חשוב בכל תכנון טיסה המבוססת על אוטומציה (FMC וצפונה). אני מכבד מאד את כל הערותיכם, בבחינת "מכל מלמדיי - השכלתי". תודה רבה לכולכם, וכמובן מי שיש לו מה להוסיף ולחדש - חופשי לעשות זאת. יום טוב. אני רואה שאתה זקוק למקצה שיפורים. תזיז את הישבן אלי בהזדמנות איש יקר. סגרנו. תן לי איתות לנייד לתאום, לנוחיותך. תודה.
Moshe Bensal פורסם דצמבר 24, 2007 דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 נראה לי שהוא עדיין מחכה לתירגולים על המוקאפ באלעל. מה קורה עם התירגולים באמת, מיקי?
mickey lip פורסם דצמבר 24, 2007 דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 נראה לי שהוא עדיין מחכה לתירגולים על המוקאפ באלעל.מה קורה עם התירגולים באמת, מיקי? אני מכוון לשבוע הבא, אבל לא סגור על זה, עוד נראה....
AaronDagan פורסם דצמבר 24, 2007 מחבר דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 ציטוט: נראה לי שהוא עדיין מחכה לתירגולים על המוקאפ באלעל סוף ציטוט... משה, ידידי, אכן, כן, לא הייתי מתנגד לתרגולים על המוקאפ של אל על, אם היה אפשרי וזמין. לצערי (לא מדוייק...), אני צריך להסתפק בשלב זה בציוד הביתי העומד לרשותי ביום-יום, לכן אני מקבל בשמחה והערכה את נכונותו ורצונו הטוב של מיקי להעמיד לרשותי את הציוד המגוון שמצוי ברשותו, שעליו כבר התנסיתי בעבר. תרגולים ואימונים שוטפים תפקידם ומטרתם לשפר את הביצועים שלנו.....נכון?
Opher Ben Peretz פורסם דצמבר 24, 2007 דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 צודק, תודה על התיקון, תוקן במקור. אני ב-B744 משתמש במקלדת. עופר, העכבר שמיש ב744...
ha5mvo פורסם דצמבר 24, 2007 דיווח פורסם דצמבר 24, 2007 נסה ב- B737NG להוריד SB ממצב דרוך באמצעות מקש. עובד? Not entirely sure if its applicable on the NG and can't check it right now but wouldn't shift + / toggle between arm and disarm?
Opher Ben Peretz פורסם דצמבר 25, 2007 דיווח פורסם דצמבר 25, 2007 תפעול מ"א מורכב ב-B737NG של PMDG: מצב מטה: לדרוך אפשר רק עם עכבר. להרמה -(מרבית בלבד אפשרית) מקש / , ובהפעלת שיפט אין כל שינוי. מצב מעלה: מקש / מוריד אותם מלא. ביחד עם שיפט אין כל פעולת מ"א. מצב דרוך: כניסה אליו ויציאה ממנו למצב הורדה מלאה ניתן רק בעזרת העכבר. הרמה והורדה ממצב זה כרגיל, אך שוב- אי אפשר לצאת ממצב דריכה ללא עכבר. Not entirely sure if its applicable on the NG and can't check it right now but wouldn't shift + / toggle between arm and disarm?