עבור לתוכן
ElAl-DOR

נושא הטיסות הצבאיות בואטסים

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

עניין הטיסות הצבאיות בואטסים היה אסור עד לפני כמה זמן מכייון שיש לכך השלכה של מלחמה ואיתה דברים פוליטים וכו' מה שאנו לא רוצים בעולם הוירטואלי, בזמן האחרון ראיתי שיש את האפשרות לטוס בתור חיל האויר בואטסים ואתמול (26.12.07) עליתי לטיסה ברמת דוד עם F15, המטרה היא ליצור קב' של חברים שטסים במטוסי חיל האויר בין אם קרביים ובין אם תובלה ומסוקים וכו', מטייסת תובלה בשדה דוב ועד לטייסת "קרב" ברמת דוד, ושאני אומר קרב אני לא מתכוון להפציץ דברים כי כידוע לנו אי אפשר וגם אם כן לא היינו עושים זאת, זה סותר את הכללים. המטרה היא ללוות מטוסים שיבקשו ליווי, טיסות של חיל האויר בשמי הארץ וכל הדבר העולה על דעתכם והוא בר ביצוע ברשת הוירטואלית, יהיה אפשר לבצע רדיפות שזה קרב אויר רק ללא פצצות, זהו דבר שיש לו חוקים משלו. אני מקווה שהבנתם את הרעיון והאם אתם מעוניינים לפתח אותו?

אם כן אנא שרשרו פה תחת הודעה זאת את הרעיות לשיפור הדבר וכו'.

תודה ויום טוב,

דור

פורסם

פחות או יותר זה מחייב אישור מיוחד.

היה על זה דיון לא ממזמן, איציק לדעתי יוכל לפרט יותר בתחום.

לגבי ליווי, המונח הנכון הוא טיסת מבנה.

ליווי אוטמטית מקבל אופי קרבי שאסור עלפי חוקי VATSIM.

פורסם

אוקיי, הבנתי, אז במילים אחרות טיסת מבנה.

לגבי אישור מיוחד

אתמול תל אביב סנטר היה פתוח ופשוט כתבתי בהערות שלי בהגשת תכנית הטיסה שאני " IAF FLIGHT" וכתבתי מה אני רוצה לעשות, או במקרה שלי הקפות, והוא אישר, ביצעתי נחתתי ונהנתי, והכל עם F15, מפה נבע הרעיון.

פורסם
אוקיי, הבנתי, אז במילים אחרות טיסת מבנה.

לגבי אישור מיוחד

אתמול תל אביב סנטר היה פתוח ופשוט כתבתי בהערות שלי בהגשת תכנית הטיסה שאני " IAF FLIGHT" וכתבתי מה אני רוצה לעשות, או במקרה שלי הקפות, והוא אישר, ביצעתי נחתתי ונהנתי, והכל עם F15, מפה נבע הרעיון.

אתה רוצה לפתוח IAFVA ? או שלא הבנתי נכון.

הפקחים שלנו עם אופק רחב. הנהלת VATSIM אמריקקית, = פוחדת מהצל של עצמה בנושא תביעות מיותרות.

קיצר, להקים VA כזה, מצריך אישורים מיוחדים מהנהלת VATSIM.

הכל כתוב בחוקי VATSIM.

פורסם

בשורה התחתונה אפשר לקרוא לזה IAF VA אבל המטרה היא לא כמו שזה נשמע, המטרה היא פשוט לטוס במטוסים שיש להם קצת יותר מהדברים שאנו מקבלים בטיסה בצסנה או בבואינג או בכל דבר אחר, לא הייתי פותח את הנושא הזה אם הייתי יכול להמריא עם F16 משדה דוב, ובגלל שאי אפשר (וגם אם כן זה לא הכי מציאותי) אני רוצה כביכול לפתוח עוד עמדות פיקוח בבח"א השונים, ואם אתה אומר שלפקחים שלנו יש אופק רחב, עוד יותר טוב!

אני לא רוצה להגיע למצב של הוצאת אישורים מיוחדים מואטסים וזה בגלל שאין סיבה,

המטרה של הדבר הזה זה פשוט לפתוח את האפשרות לטוס בעוד מטוסים בתור משהו קצת יותר מאורגן.

פורסם

אהלן

אני מרכז את נושא הטיסות הצבאיות בחטיבה בתאום מול סגן נשיא ואטסים שאחראי על הנושא ובתאום מול אלעד במבצעים.

אז מה מותר לעשות?

אין כל מניעה לטוס עם מטוסי קרב טיסה רגילה לפי נתיבים, זה מותר וכתוב, יותר מכך זה שיש נתיבי קרב באתר החטיבה ומי שטס במטוסי קרב צריך לטוס לפי נתיבים אלה או לפי נתיבי IFR (חובה ולא המלצה!), עשיתי יותר מכך ויש בספרייה הציבורית קובץ שמוסיף את כל הנקודות קרב ישירות ל GPS.

קיימים סינרים של רמת דוד, חצור, נבטים ותל נוף ברשת, באתר החטיבה קיימים מדריכים מפורטים לנהלים של כל שדה, הושקע מאמץ רב בכתיבתם.

וגם קיימים כמה פקחים שישמחו לספק לכם פיקוח אמיתי ביותר: ליאב נפש, עומרי סודרי ושלומי לוקסמבורג ישמחו לארח אותכם בתל נוף כמעט כל סוף שבוע, ואריק אלגבלי (רשמתי נכון?) ישמח לארח אותם לפי הזמנה מראש בנבטים :).

מה אסור לעשות?

חל איסור על כל פעולה אחרת עם מטוסי קרב שקשורה למבצעים מיוחדים כגון: תדלוק אווירי, ליווי ותרגילים רחבים למיניהם, החדשות הטובות הם שזה אפשרי אך ורק בתנאי שאתם חברים באגרון חיל אוויר וירטואלי שנבדק ואושר ע"י ואטסים לפעולות מהסוג הזה.

ושיהיה ברור, VATSIM מאוד מאוד קפדנית בנושא הזה, בודקים כל פרט קטן באותו ארגון חיל אוויר, וכל תהליך האישור אורך המון בירוקרטיה ולוקח המון זמן, ככה שאם אתם רוצים להקים כזה ארגון, תדעו מראש שזה יהיה הליך ארוך וקפדני.

סתם דוגמא לנושא, בזמנו סיפר לי עופר שהוא פנה לאחראי בנושא בואטסים בבקשה לאשר טיסה של מעברות שנוחתת מן החלל, אם אני לא טועה עד עכשיו (חצי שנה אחרי) הם לא יודעים איך לאכול את זה, ואם טעיתי אז יתקן אותי עופר.

אם המטרה שלך היא לעשות טיסות קרב משדה לשדה או לעלות עם חבר שלך לטיסה מבנה משותפת ביניכם אז אין שוב בעיה (עופר אפילו כתב והרחיב על טיסות מבנה בפורום ATC), אם אתה רוצה לעשות יותר מזה אז אתה נדרש להיות חבר VA וירטואלי, או להקים חיל אוויר וירטואלי, אני ישמח לעזור אך שיהיה ברור שזה חייב להיבנות לפי התנאים של VATSIM.

בחופש הגדול התחלתי במגעים מול סגן נשיא ואטסים שאחראי בנושא ומול חבר בכיר בצי האמריקאי הוירטואלי, היו הרבה דיבורים במייל כדי לעשות נסיון לתרגיל משותף מול הצי שאולי יאפשר בעתיד כמה הקלות בנושא מבחינת ואטסים, הכנתי להם כל מה שיכולתי, שזה חומר כתוב באנגלית בעזרתו של אריק ומפות באנגלית ונקודות ל GPS ועוד מידע שימושי, החברים מהצי הראו רצון רב ונכונות לנושא, אך מחודש ספטמבר אני בלימודים והם עשו רק טיסה אחת לארץ והנושא לא התקדם הרבה, אך הוא לא נפל מהפרק ומבחינתי אני יעלה אותו שוב בסוף מאי הקרוב.

פורסם

אני רואה את כל מה שאתם כותבים פה ודבר ראשון אני מודה לכם על התעניינות, אני יהיה מרוצה (מאוד אפילו) אם בתור שלב ראשוני נאסוף את כל האנשים שכן מעוניינים בדבר וכרגע העניין יהיה אך ורק בגבול של טיסת מבנה וכל השאר שהוזכר.

לאחר שהעסק ירקום לעצמו עור וגידים מבחינת אנשי צוות וניראה כמה אנחנו מונים, נפתח את הVA.

עוד דבר שאני אשמח אם מישהו יהיה איתי - זה כל העניין של רישום VA לואטסים וכו', אני אמנם חבר ואטסים אבל את כל עינייני הפורצידורות למיניהן אני אייני יודע לעשות אם מישהו יוכל ליצור עימי קשר ואפילו ליהיות לי לצוות לפרק זמן הקרוב של ההקמה אני אשמח.

אז ניראה לי שעלינו על הדרך פחות או יותר, אני שמח שזה מצא חן בעיינכם!

המשך יום נעים,

דור

אם מישהו רוצה אז המסנג'ר שלי - Dortaldor@hotmail.co.il

פורסם

דור,

היוזמה ברוכה, קיימות שתי דרכי פעולה עיקריות, החטיבה להערכתי מעוניינת ותסייע בכך:

א. להקים ארגון צבאי המפעיל את הסוג של טיסות אותו אתה רוצה לבצע. דרישות ממנו הם כמו חברת תעופה רשומה רק הרבה יותר, אתה צריך מכתבי הסכמה עם המרחב האווירי לפעילות, וגם לחקות באופן קרוב למציאות את כלל הארגון- לא טייסת אחת או שתיים. במסגרת כזו תוכל לבצע הכל חוץ מתקיפות וטיסות לשכנותנו. כדאי שתתקשר אישית לאדם המפעיל כעת ארגון כזה. לדעתי תגלה כי מדובר במשימה פול-טיים לכמה שנים, בלעדיה ההשקעה תרד לטימיון.

ב. לטוס משדה א' לשדה ב' במטוס צבאי לפי כללי המרחב האווירי בו אתה פועל.

ג. בבריטניה פועלת אפשרות ג'.

לגבי דברי איציק,

א. עברה שנה וטרם ענו לפנייתי לאפשר כניסות מחדש לאטמוספירה ונחיתת מעבורת חלל.

ב. צי ארה"ב ביצע 3 טיסות שאני צפיתי בהן במהלך החצי שנה מאז מתנהלים המגעים אתם.

ג. סגן הנשיא האחרון מעוניינת בהקלת המגבלות, אך אני מסופק שההנהלה והמייסדים יסכימו לצעד משמעותי בכיוון.

פורסם

אהלן עופר,

אני שמח שהרעיון מצא חן בעיינך אך אני לא יורד לסוף דעתך ולא הבנתי ממש מה ניסת להגיד.

האם לטוס משדה X לשדה Y עם מטוסי חיל האויר (הרי הם מטוסי קרב לרוב) לבסיסי חיל האויר בארץ יש בעיה עם פעולה שכזו?

פורסם

דור, יוזמה מבורכת. אני אשמח לקחת חלק בכך, כבר זמן רב שאני מתחבט בשאלת טיסות צבאיות ברשת.

המלצות

1. כל הליך אישור מול מנהלי ואטסים כאלו ואחרים - להזניח את שיטת האימיילים הישנה, ולקבוע ישיבה בשרת קול מסויים, לבצע הכל ווקאלית. אימייל או אמצעי העברת הודעות שאינן מידיות הוא חלון לעיכובים ו"מזמוזים" מיותרים. אם אתה רוצה להריץ את העניינים כמה שיותר מהר - ישיבה בזמן אמת במדיה מיידית. אם אוזמן, אשמח להשתתף בישיבה שכזו.

2. ריכוז כלל הפעילות הצבאית המתוכננת בשדה מרכזי אחד. כן שיתוף כלל השדות הצבאיים, אך למקד את הפעילות כמה שיותר בשדה אחד, לצורך העניין תל נוף, הממוקם במרכז וישנם מספר פקחים שמתחברים אליו דרך קבע, רק מחכים לתנועה. אני ממליץ להמשיך עם זרם זה, ולרכז את הפעילות שם.

3. הגדרת שטחי אימון ומטווחים הן באיזורי הנגב, ובעיקר מעל הים, שם פעילות חופשית לא תהיה חשודה כפעילות שאינה טהורה מבחינה פוליטית.

**חיפשתי ולא מצאתי את מפות נתיבי הקרב/חיה"א באתר החטיבה, לא מצאתי דבר שכזה. אשמח לקישור ישיר.

פורסם

אהלן איתי,

אני חושב שהרעיון של הישיבה בשרת קול זה רעיון נהדר אבל שוב אני אחזור על השאלה שאם לטוס במבנה עם חבר/להמריא עם מטוס חיל האויר מבסיס חיל האויר לבסיס אחר, האם צריכה להיות עם זה בעיה? אם לא אז לא ניראה לי שצריך את כל הפרוצידורות של המגעים עם ואטסים.

ובהקשר לשאר המלצות, זה לדעתי מה שאנו ניישם בפרק זמן הראשוני של הפרוייקט, כדי לרכז את הכל בשדה אחד כרגע, אבל ישנם עוד דברים שעומדים על הפרק ובבדיקה. כרגע מה שאתה הצעת זה גם מה שאני חשבתי

:)

פורסם

**חיפשתי ולא מצאתי את מפות נתיבי הקרב/חיה"א באתר החטיבה, לא מצאתי דבר שכזה. אשמח לקישור ישיר.

http://www.vatil.org/vatil/training/documents/NKRAV.JPG

http://www.vatil.org/vatil/training/documents/SKRAV.JPG

תודה רבה.

היכן כל החומר הזה מרוכז? לא מצאתי גישה לשם בגלישה מאתר החטיבה, לא בלשונית Training ולא באגף הורדת הדפיות והמפות.

האם ישנו קובץ נוסף עם הנחיות כלליות לטיסות צבאיות, או שההנחיות מסתכמות במפות הנ"ל ובבחירת גובה שיוט סביר להחלטת הטייס (אני כולל בזאת גם קבצי דפיות לשדות צבאיים כאלו אחרים בעלי נהלים מיוחדים למטוסי קרב נכנסים, יוצאים וחולפים)?

בקיצור ולעניין - אשמח לקישור למקום בו מרוכזות כל ההנחיות והכללים. תודה רבה מראש.

פורסם

איתי, בנוסף קיים קובץ בספרייה הציבורית שמוסיף את כל הנקודות ל GPS.

http://www.vatil.org/vatil/board/viewtopic.php?t=18360

באותו עמוד שערן ציין, קיימים מדריכים כמעט לכל השדות הצבאים וקובץ נהלי טיסות קרב.

פורסם

כתבתי כי בלי רישום והפעלת יחידה צבאית (או הצטרפות לקיימת), כמעט ולא ניתן לבצע משימות צבאיות. הרישום והאישור דרושים כמעט לכל סוג של הפעלה צבאית, כולל טיסת מבנה כי היא פעולה צבאית כשהיא מתבצעת במטוס צבאי.

במקום להתדיין כאן כדאי למי שמתכוון להיכנס לפעילות כזו שתיקח שנים שלמות מחייו, לקרוא את הנהלים של ואטסים. זה קשה אך לוקח כמה שעות, לא שנים. כך הכל יהיה ברור ולא על סמך מילה של אדם זה או אחר. אנשים שמכירים את הנושא לעומק אצלנו יש ממש בודדים. בלי זה לא ניתן לעשות צעד משמעותי שיניב תוצאה.

לטוס מבסיס או שדה לאחר אפשר במטוס צבאי כמו גם בכל מטוס ללא שום רישוי מיוחד.

אהלן עופר,

אני שמח שהרעיון מצא חן בעיינך אך אני לא יורד לסוף דעתך ולא הבנתי ממש מה ניסת להגיד.

האם לטוס משדה X לשדה Y עם מטוסי חיל האויר (הרי הם מטוסי קרב לרוב) לבסיסי חיל האויר בארץ יש בעיה עם פעולה שכזו?

פורסם

שבת שלום לכולם,

לאחר היומיים האחרונים, פנו אליי מס' חברים בואטיל שמאוד התלהבו מהדבר שהולך להיות חיל האויר בואטסים, כרגע מי שאיתי בצוות לפחות לזמן הבניה, אני מאמין שגם לאחר מכן.

והצוות הוא -

איש יקר, חבר, וגם מישהו שאוהב את כל עניין התעופה הצבאית, קבלו במחיאות כפיים סוערות את לא אחר מ -דני מנוסיס

והאיש, שהוא גם חבר טוב ובחור עם ראש על הכתפיים וידע לא קטן, האיש שמגדיר עצמו כרגע

כיועץ ואני מרוצה מזה, לא אחר מאשר - איתי חריט

ועבדכם הנעמן - דור טל, האיש והרצון הטוב (לפחות):)

אז אם אתם מעוניינים לעזור לנו להקים את הדבר אנו נודה, לכל דבר אם אתם רוצים

אני במסנג'ר, אשמח אם תעזרו לי בכל ענייני ואטסים והפרוצידורות מולם לגבי פתיחת VA

וכו'.

ונקווה ונחזיק אצבעות שהדבר יצא לפועל, כולי רצון טוב וכוונה עוד יותר טובה, ואם לא אז לפחות נידע שניסינו למרות שכרגע לפי הדרך שבה אנו הולכים זה נראה טוב! :D

סופ"ש מעולה!

צוות IAF

פורסם

דור, כמו שאיתי הציע בו נתארגן של שיחה קולית ב TS בסוף שבוע הבא.

עד אז אני ממליץ לך ולכל הצוות שאיתך לעבור על הנהלים של ואטסים בנושא טיסות צבאיות:

http://www.vatsim.net/library/specialops.pdf

עוד מידע גם נמצא בפורום VATSIM בנושא:

http://forums.vatsim.net/viewforum.php? ... f72bfcaf04

ככה נוכל להגיע לשיחה אחרי שקראתם, הבנתם ויש לך מטרות מוגדרות.

פורסם
דור, כמו שאיתי הציע בו נתארגן של שיחה קולית ב TS בסוף שבוע הבא.

עד אז אני ממליץ לך ולכל הצוות שאיתך לעבור על הנהלים של ואטסים בנושא טיסות צבאיות:

http://www.vatsim.net/library/specialops.pdf

עוד מידע גם נמצא בפורום VATSIM בנושא:

http://forums.vatsim.net/viewforum.php? ... f72bfcaf04

ככה נוכל להגיע לשיחה אחרי שקראתם, הבנתם ויש לך מטרות מוגדרות.

מצוין, איציק, תודה על החומר הכתוב, נתאם כולנו זמן לישיבה בהמשך.

פורסם

לכל החברים,

לי ולדני מתאים ביום חמישי בשעות הערב המאוחרות (2000 והלאה), איתי לא חזר אליי אבל אני מאמין שגם הוא יכול במקרה שלא כבר נראה מה לעשות.

לגבי שעה מדוייקת, תיהיה לי אינדיקציה יותר טובה לקבוע שעה אחרי שאתה ושאר האנשים שצריכים להיות יענו אם טוב להם חמישי משעה 2000 והלאה? אני מאמין ש2030 זה טוב.

האם בסדר לך ולכל מי שצריך להיות בישיבה?

פורסם
מצטער על הדאבל-פוסט

עדכון - 23:17 -

הוחלט בצוות על יום חמישי שעה 22:00!

אפשרי?

אני לא מעוניין לבטל לכם או לדחות בגללי, אבל אני ישמח להגיע ונוח לי מהשעה 17:00 ביום שישי עד 00:00 במוצ"ש.

אבל אם חמישי מתאים לכל מי שרוצה להגיע אז צאו לדרך.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...