עבור לתוכן
Idan Traub

שלושה מסוקי צ'ינוק

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם

ראיתי היום מעל שמי השרון שלושה מטוסי צינוק אמריקנים (כי לא נראה לי שלשיראל יש )

טסים אחד אחרי השני ואחרי כמה זמן פונים ממזרח דרומה

וגם מלא מסוקים טסים בגובה נמוך מאוד מעל השרון

מישו יודע למה הם פה ???????????

מ"ב

לא ידעתי איפה לרשום את זה :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

פורסם

חלפו גם מזרחית אליי, שזה 10-20 ק"מ מזרחית לעזריאלי כשהם טסים מערבה.

במבנה של שניים. אכן מחזה דיי יפה שלא כל יום רואים. אני מקווה שהם יעברו כאן שוב כדי שאוכל לקחת תמונה מהחלון.

אגב, בד"כ אני ממש אדיש לרעש מסוקים, מטוסים ובכלל לרעש של התחבורה בת"א (לצערי...) אבל הפעם הרעש היה ממש חזק שהייתי חייב לראות מה הולך בחוץ.

פורסם
חלפו גם מזרחית אליי, שזה 10-20 ק"מ מזרחית לעזריאלי כשהם טסים מערבה.

במבנה של שניים. אכן מחזה דיי יפה שלא כל יום רואים. אני מקווה שהם יעברו כאן שוב כדי שאוכל לקחת תמונה מהחלון.

אגב, בד"כ אני ממש אדיש לרעש מסוקים, מטוסים ובכלל לרעש של התחבורה בת"א (לצערי...) אבל הפעם הרעש היה ממש חזק שהייתי חייב לראות מה הולך בחוץ.

כן גם אני ראיתי אותם אחרי זה עוד פעם במבנה של ניים 5ק"מ מזרחית לקדימה טסים דרומה

פורסם

בואינג וורטול שבפילדלפיה בנתה שתי משפחות מסוקים בעלי זוג רוטורים מרימים שעדיין בשירות, לצבא CH-47 CHINOOK, מבוטא שינוק, שם של שבט אינדיאני. לצי ולנחתים CH-46 SEA KNIGHT. בשירשור של לאו למטה ניתן לראות לצד ה- AV-8B וה- CH-53E גם CH-46F אחד. בכדי שיטוסו בשמינו מסוקי צבא ארה"ב הם קודם צריכים להגיע לכאן, אם כי הם פועלים גם בעירק.

פורסם

אתה טועה בזיהוי. טסתי על כל המסוקים שבתצלומים ובהודעותי, אלה שבסד"כ צה"ל, ובארה"ב באלה שבסד"כ הצי, מרינז, והצבא, ודגמים ישנים יותר שכבר אינם פעילים או לא נמצאים בתמונות , גם על סיפוני אניות צבאיות. על ה-CH-53 מ-1969, ועל CH-46/47 מ-1973. עוד נקודות עזרה בזיהוי- מסוקי צבא לא פועלים על אניות צי, בין השאר כי אלה עולמות נפרדים ושונים, וכן מכיוון שאינם עונים לדרישות בסיסיות של תאימות מסוקים לנושאות מטוסים ומסוקים: מעצור רוטור- באנייה יש להתניע את כל המנועים ברוטורים עומדים. הצמדת הרוטור נעשית בפתיחת מנועים מהירה מסרק קרקע לסרק אוויר. במסוקי הצבא לא קיים מעצור רוטור. מסוקי הצבא אינם כוללים יכולת קיפול להבי רוטורים. מסוקי הצבא אינם אפורים אלא בעלי גווני ירוק/צהוב.

בתמונה הרבעית מהסוף ניתן להבחין בכמה מסוקי ש'ינוק על הסיפון
פורסם
אתה טועה בזיהוי. טסתי על כל המסוקים שבתצלומים ובהודעותי, אלה שבסד"כ צה"ל, ובארה"ב באלה שבסד"כ הצי, מרינז, והצבא, ודגמים ישנים יותר שכבר אינם פעילים או לא נמצאים בתמונות , גם על סיפוני אניות צבאיות. על ה-CH-53 מ-1969, ועל CH-46/47 מ-1973. עוד נקודות עזרה בזיהוי- מסוקי צבא לא פועלים על אניות צי, בין השאר כי אלה עולמות נפרדים ושונים, וכן מכיוון שאינם עונים לדרישות בסיסיות של תאימות מסוקים לנושאות מטוסים ומסוקים: מעצור רוטור- באנייה יש להתניע את כל המנועים ברוטורים עומדים. הצמדת הרוטור נעשית בפתיחת מנועים מהירה מסרק קרקע לסרק אוויר. במסוקי הצבא לא קיים מעצור רוטור. מסוקי הצבא אינם כוללים יכולת קיפול להבי רוטורים. מסוקי הצבא אינם אפורים אלא בעלי גווני ירוק/צהוב.
בתמונה הרבעית מהסוף ניתן להבחין בכמה מסוקי ש'ינוק על הסיפון

מזכיר לי את הבדיחה על טייס F-15 פאנטון ישראלי שנחת ללא אישור על נושאת מטוסים אמריקאית.

בחקירה הוא הסיר:

"מצטער חשבתי שזו אחת משלנו..."

כמובן שזה סיפור בדיוני לחלוטין אבל עם פאונטה נחמדה.

פורסם

סיפור מהמציאות ולא בדיוני. טייס בגף 124 של טייסת 103, סרן אורי ירום, לימים מפקד טייסת 124 השני, ביצע חיפוש ימי במסוק S-55 במהלכו נוכח כי כמות הדלק שלרשותו נמוכה מכדי לחזור לחוף. נחת על סיפון אחת מנושאות הצי הששי באיזור, תדלק והמריא הלאה. את הסיפור על "חשבתי" הוא סיפר כהלצה למקבלי הפנים המופתעים על הסיפון.

מזכיר לי את הבדיחה על טייס F-15 פאנטון ישראלי שנחת ללא אישור על נושאת מטוסים אמריקאית.

בחקירה הוא הסיר:

"מצטער חשבתי שזו אחת משלנו..."

כמובן שזה סיפור בדיוני לחלוטין אבל עם פאונטה נחמדה.

פורסם
סיפור מהמציאות ולא בדיוני. טייס בגף 124 של טייסת 103, סרן אורי ירום, לימים מפקד טייסת 124 השני, ביצע חיפוש ימי במסוק S-55 במהלכו נוכח כי כמות הדלק שלרשותו נמוכה מכדי לחזור לחוף. נחת על סיפון אחת מנושאות הצי הששי באיזור, תדלק והמריא הלאה. את הסיפור על "חשבתי" הוא סיפר כהלצה למקבלי הפנים המופתעים על הסיפון.
מזכיר לי את הבדיחה על טייס F-15 פאנטון ישראלי שנחת ללא אישור על נושאת מטוסים אמריקאית.

בחקירה הוא הסיר:

"מצטער חשבתי שזו אחת משלנו..."

כמובן שזה סיפור בדיוני לחלוטין אבל עם פאונטה נחמדה.

נשמע נחמד לנחות על סיפון נושאת מטוסים :mrgreen:

פורסם

אוי ראיתי תעגלה הזאתי ממריאה היום , הצורה שלו ממש מיוחדת ושונה משאר המטוסים שראיתי כאן באזור.

פורסם

היתה עליו ליפני כמה חודשים תוכנית בדיסקברי ביס החיה הזאת טסה עם תידול מארצות הברית לעירק וחזרה דרך המיזרח הרחוק זה משוגע :mrgreen: :mrgreen:

פורסם

בעזרת תדלוק.

מויקי:

Performance

Cruise speed: Mach 0.76 (450 knots, 515 mph, 830 km/h)

Range: 2,420 nmi[58] (2,785 mi, 4,482 km)

היתה עליו ליפני כמה חודשים תוכנית בדיסקברי ביס החיה הזאת טסה עם תידול מארצות הברית לעירק וחזרה דרך המיזרח הרחוק זה משוגע :mrgreen: :mrgreen:

תוספת: המשימות הארוכות ביותר שבוצעו במטוס צבאי, היו של HH-53B/C, יסעור של חא"א. המשימות היו MARS, תפיסת לווינים בכניסתם בחזרה לאטמוספירה, במערב האוקיאנוס השקט, וארכו 48 שעות טיסה רצופות. יסעור בטיסת טווח מירבי ללא תדלוק נושא 13,000 ליברות בשני מיכלים פנימיים ושני מיכלים נתיקים 650 גאלון כ"א, ועוד 12,000 ליב' במיכלים נוספים בתא המטען, סה"כ 25,000 ליב', המאפשרים שיוט מיטבי בן 10 שעות במהירות 130 קשר אמיתית, כלומר טווח טיסה בן 1,300 מי"מ. יש בח"א גם מיכלים פנימיים כאלה לנשיאה בתא המטען לעת צורך. מעבר לכך נעשה שימוש בתדלוק אווירי. לצורך טיסות ממושכות אלה קיימת מערכת הוספת שמן למנועים שמפעיל המכונאי המוטס בעת הידלקות מנורת כמות בלוח אזהרות בתא. קיימת גם מערכת אזהרת סדק בקורות להבי רוטור ראשי. ח"א שלנו ביצע משימות MARS בשעתו ואף איבדנו מסוק במשימה כזו בחולות שונרא. אלה כולן תוספות, המסוק המקורי תוכנן לנשיאת 38 לוחמי מארינז לרדיוס פעולה 150 מי"מ במה' 150 קשר.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...