Ben Cohen פורסם ינואר 28, 2008 דיווח פורסם ינואר 28, 2008 מחר - 29 בינואר: משבי רוח במהירות 130 קמ"ש http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3499786,00.html אולי ברוכי יתנדב להרחיב, בתוספת מפות :wink:
Michael R פורסם ינואר 28, 2008 דיווח פורסם ינואר 28, 2008 חח מפחיד. צריך לחזק את החלונות כדי שלא ישברו אה ואיך יהיה מחר תרגול של IFS בואטסים ם הרוח תהיה ביותר מחצי מהמהירות המקסימלית של ססנה?
Erez Savir פורסם ינואר 28, 2008 דיווח פורסם ינואר 28, 2008 TAF LLBG 281540Z 281818 22025G35KT 9999 SCT030 SCT050 BECMG 2123 22030G45KT 5000 HZ TEMPO 1818 23035G55KT PROB30 TEMPO 2108 0900 SS BECMG 0406 5000 RA BKN025TCU OVC035 TEMPO 0818 0500 TS SHGRRA SCT003 SCT010CB OVC020
LeoS פורסם ינואר 28, 2008 דיווח פורסם ינואר 28, 2008 Ladies and Gentlemen, I would like to hold a Groupflight tomorrow! We have no fixed Destination so far, the flight is going to take place tomorrow in the afternoon, departure around 1600 shaon israeli. Anyone interested in flying together with some other guys and enjoying the great weather is invited to contact me at MSN: spottingflugsimulatorfreak@hotmail.de See you, always 3 greens, Leo :mrgreen:
Gadi L. פורסם ינואר 28, 2008 דיווח פורסם ינואר 28, 2008 וואו. :shock: חבל שקבעתי לי שיעור נהיגה למחר... לא נעים להפוך ניסאן טראנו לפני שקיבלתי רישיון. :mrgreen:
Baruch Spiegel פורסם ינואר 28, 2008 דיווח פורסם ינואר 28, 2008 מחר - 29 בינואר: משבי רוח במהירות 130 קמ"שhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3499786,00.html אולי ברוכי יתנדב להרחיב, בתוספת מפות :wink: סתם עוד שקע... :mrgreen: עם אפיק עמוק ברום, זרם סילון וכו וכו ארחיב בהמשך בעצם: תמונה שווה אלף מילים:
Matan Solomon פורסם ינואר 28, 2008 דיווח פורסם ינואר 28, 2008 הווווו ברוכי, עכשיו הכל מובן :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Baruch Spiegel פורסם ינואר 29, 2008 דיווח פורסם ינואר 29, 2008 הווווו ברוכי, עכשיו הכל מובן :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: כבר הסברתי בעבר - וכדי שאף אחד לא יפספס ח"ו ההודעה גם נחסמה בכישרון רב (בצדק) :oops: . :mrgreen: http://www.vatil.org/vatil/board/viewto ... 4&start=15 בכל מקרה היום יש רוחות חזקות בגלל שהשקע שהגיע אלינו עמוק והפרשי הלחצים גדולים ( זה אומר שיפוע לחץ גדול וכמו במים, כשהשיפוע גדול זרם האוויר חזק. רואים בתמונה הזו קווים שווי לחץ - דומה מאוד לקווי גובה בטופוגרפיה - הקווים צפופים = שיפוע חזק. (קווים צבעוניים עם מסרפים בעלי שתי ספרות. לכל מספר צרך להסיף 1 ו 0 בהתחלה - זה הלחץ בגובה פני הים. (למשל 13 = 1013. 09 = 1009) גם בגובה רב יש אפיק (הקווים השחורים הדקים במפה). לא קווים סגורים אלא קווים מעוקמים כלפי דרום - בדיוק כמו אפיק נחל בטופוגרפיה. הקווים האלה מראים לחץ בשיטת מדידה שונה. מודדים באיזה גובה מופיע לחץ של 500 מ"ב. המספרים הם בעשרות מטרים (540 = 5400 מטר). ככל שגובה 500 מ"ב נמוך יותר - הלחץ נמוך יותר. אפיק ברום מעמיק שקע בגובה פני הקרקע. וגם מביא אוויר קר מהצפון לשכבות הגבוהות וגורם למפל טמפרטורה תלול ולאי יציבות באוויר. גם על זה הסברתי לא מזמן.... אסף ואור אתם צודקים בעיקרון אבל אור אמרת בדיוק ההיפך.כששופכים חלב קר על קפה חם החלב הקר (קפה רגיל) החלב הקר נוטה לרדת לתחתית הכוס והמים החמים נוטים לעלות ולכן נוצר ערבוב. בקפה הפוך החלב הקר נמצא מראש למטה ועליו שופכים מים חמים שנוטים להישאר למעלה ולכן כל שכבה נותרת במקומה פחות או יותר. אותו כנ"ל לגבי אוויר: כשיש אינברסיה והשכבה התחתונה קרה, האוויר מסודר בשכבות = אוויר יציב. כשהאדמה מקרינה חום האוויר בשכבות התחתונות מתחמם ונוצרים תאים אדווקטיים. נקרא גם טרמיקות. בתרמודינמיקה מגדירים כמה סוגים של תהליכים בעקבות שנויים במצב האנרגיה של גז. יש תהליך איזוברי - תהליך שבו הלחץ נשאר קבוע כשהחום עולה ומה שמשתנה הוא הנפח של הגז. (כמו למשל ניפוח בלון - הלחץ קבוע ותלוי במתיחות הגומי של הבלון, הנפח הוא זה שמשתנה כשדוחססים אוויר לתוך הבלון) יש תהליך איזוכורי שבו הנפח נשאר קבוע אבל הלחץ משתנה. (למשל כשדוחסים גז במיכל גז מפלדה - הנפח לא משתנה - (כמעט) אבל הלחץ במיכל עולה) יש תהליך אדיאבטי - תהליך שבו הגז לא תורם ולא מקבל חם מהסביבה. - בדרך כלל כשיש שינויים מהירים התהליך נחשב אדיאבטי מכיוון שאין מספיק זמן למסירת או קבלת חם מהסביבה. כשלוקחים חבילה של אוויר ומעלים אותה לגובה הלחץ שלה קטן עם העליה בגובה - גם זה נחשב תהליך אדיאבטי. כשמעלים חבילת אוויר - הלחץ שלה קטן במהירות ובעקבות הקטנת הלחץ החבילה מתקררת. לתהליך הזה קוראים קירור אדיאבטי. קצב הקרור תלוי בסוג הגז שאותו מקררים לכל גז יש קצב קבוע משלו וזו תכונה של הגז שלא תלויה בסביבה. לאוויר יבש יש קצב קירור (מפל) אדיאבטי של כ- 3 מעלות ל-1000 רגל. לאוויר רווי (100% לחות) יש קצב קירור של כ- 1.5 מעלות ל-1000 רגל. כדי לדעת אם אוויר יציב או לא צריך להשוות את מפל הטמפרטורה של הסביבה באותו יום לעומת מפל אדיאבטי של אוויר (שהוא נתון קבוע כפי שהוסבר לעיל). אוויר יציב - אוויר שמסודר בשכבות טמפרטורה ואין ערבול בין השכבות. באוויר יציב מפל הטמפרטורה של הסביבה רדוד יותר מפל אדיאבטי של אוויר ולכן חבילת אוויר שתעלה למעלה תתקרר יותר מהסביבה שלה, צפיפותה תעלה ולכן היא תחזור לשקוע. חבילה שיורדת מתחממת מהר יותר מסביבתה ולכן צפיפותה קטנה יותר מהסביבה ולכן היא תחזור ותעלה למעלה. באוויר בלתי יציב מפל הטמפרטורה של הסביבה תלול יותר ממפל אדיאבטי של חבילת אוויר ולכן חבילת אוויר שתעלה למעלה תהיה עדייו חמה יותר מהסביבה שלה, וצפיפותה נמוכה מסביבתה ולכן היא תמשיך לעלות ואף תאיץ. חבילת אוויר שתשקע למטה תתחמם בקצב איטי יותר מהסביבה (כי מפל הטמפרטורה של הסביבה תלול יותר ממפל אדיאבטי של החבילה - תכונה של הגז - נתון קבוע) ולכן גם כשתרד היא עדיין תהיה קרה יותר וכבדה יותר מסביבתה ולכן היא תמשיך לשקוע. אוויר בלתי יציב - כששכבות האוויר מתערבלות ביניהם - בגלל מפל טמפרטורה תלול בין שכבות האוויר. אוויר חם מידי בשכבות נמוכות, נוטה לעלות בגלל צפיפותו הנמוכה. גם כשהוא מגיע לשכבות גבוהות יותר הוא עדיין חם יותר מהסביבה ולכן ימשיך לעלות ואף יאיץ כלפי מעלה, לעומת זאת אוויר קר בגבהים שיורד יתחמם בקצב איטי יותר מסביבתו ולכן ימשיך בתנועתו כלפי מטה ואף יאיץ. גם לחות משחקת פה תפקיד מכיוון שמפל אדיאבטי של אוויר לח רדוד יותר ממפל של אוויר יבש למשל כאשר נוספת לחות לאוויר יבש הוא עלול להפוך ממצב יציב למצב בלתי יציב - ולמצב הזה קוראים - אי יציבות על תנאי - מכיוון שהיא תלויה בכמות הלחות באוויר. סוגי עננים יכולים לתת לנו רמז לגבי יציבות האוויר: כשהאוויר יציב גם העננות היא עננות שכבתית וללא נפח אנכי משמעותי. נראה עננים מסוג סטראטוס - סטראטוקומולוס וכשיש הרבה לחות באוויר יציב - נימבו סטראטוס (נימבו = מלא מים). גם ערפל אופייני למזג אוויר יציב. יותר נכון תנאי הכרחי להיווצרות ערפל - יציבות האוויר ולחות גבוהה. באוויר בלתי יציב סוגי העננים יהיו עננים ערמתיים עם נפח אנכי גדול - מה שמרמז על פעילות אנכית וזרמים אנכיים בתוך הענן = אי יציבות. קומולוס, קומולוס מגדלי וקומולוס נימבוס (ענני סופות רעמים). טיסה במז"א בלתי יציב תהיה קופצנית מחותחתת ולא נעימה. בשביל מי שאין לו כח לקרוא את הכל, הדגשתי את הקטע הרלוונטי. כדי להמחיש את עצמת הזרימה של אוויר קר מצפון ראו תמונה של איזוטכים (קווים שווי מהירות) בגובה רב (גובה לחץ של 200 מ"ב , באיזור 30,000) שימו לב גם לזרם סילון אדיר (רקע סגול הולך ומתכהה) ממזרח לנו. בצד ימין למעלה יש מקרא שנותן מושג לגבי מהירות הרוח (במטר לשנייה (100 מטר לשנייה = 360 קמ"ש) קאפיש? עכשיו לדוגמא (אדון חריט..) מי שמטיס 737 עם הרובוט באיזור עם זרם סילון כזה, בלי להתחשב ברוח יגיע לטיזן -נאבי. .. :mrgreen:
Tomer Haim פורסם ינואר 29, 2008 דיווח פורסם ינואר 29, 2008 אזהרה: http://img2.tapuz.co.il/forums/1_112024309.doc
matan פורסם ינואר 29, 2008 דיווח פורסם ינואר 29, 2008 חברים שאלה רצינית..היום אני עתיד לנסוע נסיעה די ארוכה בגלל קורס שאני עושה,האם יהיה היום מסוכן מאוד גם בכבישים מאיזור הוד השרון-הרצליה וכדומה?אני ממש לא מבין במטאורלוגיה :oops:
Baruch Spiegel פורסם ינואר 29, 2008 דיווח פורסם ינואר 29, 2008 חברים שאלה רצינית..היום אני עתיד לנסוע נסיעה די ארוכה בגלל קורס שאני עושה,האם יהיה היום מסוכן מאוד גם בכבישים מאיזור הוד השרון-הרצליה וכדומה?אני ממש לא מבין במטאורלוגיה :oops: כל זמן שאתה נוסע בכלי רכב שהגלגלים שלו במגע עם הקרקע באופן קבוע אתה במצב טוב יחסית... אם כי רכב גבוה עם עם שטח פנים גדול ומרכז כובד גבוה מועד יותר להתהפכות וסטייה מהכביש בעקבות רוחות צד. תלוי בעירנות הנהג למצב בנוסף יש סכנת הצפות, פקקים, החלקות וכו. אפשר לנסוע, אבל יותר לאט ויותר בזהירות. לשמור מרחק כפול מהרגיל אם הראות מוגבלת מאוד בגלל גשם להדליק אורות ערפל ומאותתים לנסוע לאט מאוד ואם צריך גם לעצור בצד עד יעבור זעם.
Baruch Spiegel פורסם ינואר 29, 2008 דיווח פורסם ינואר 29, 2008 http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/689/977.html
Yarden Antebi פורסם ינואר 29, 2008 דיווח פורסם ינואר 29, 2008 רק תראו מה אנחנו מקבלים מהמערכת הענקית הזאת...
Liav Nefesh פורסם ינואר 29, 2008 דיווח פורסם ינואר 29, 2008 היום טסתי מעובדה לשדה דב, פשוט 8/8 גובה 3 לאורך כל הטיסה, באיזור המרכז בסיס ענן ירד ל1.5-2 וגשםםם, טיסת IFR למופת! תענוג, זה היה בסביבות 11 בבוקר, עם ארקיע 762 - דאש 22 יוצרים ק"ע עם המסלולים כ4 מייל בערך, רוחות מערביות עד15K והטירוף בקוקפיט חוגג... 8/8 0מייל ראות פיינל 21 בש"ד תהנו!
Michael R פורסם ינואר 29, 2008 דיווח פורסם ינואר 29, 2008 http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3500198,00.html לפי מה שכתוב טייסים התקשו לנחות בנתב''ג תרדו באותו הדף למעטה ויש שם הקלטה של הטייסים והפקחים!
oz sessler פורסם ינואר 30, 2008 דיווח פורסם ינואר 30, 2008 יש למשהו עוד קישורים של הקלטות מגדל-מטוס מאתמול????