עבור לתוכן
oferbu

מעבר להטסת מטוסי נוסעים

Recommended Posts

פורסם

שלום

סיימתי קורס מחזור 8 וברצוני להתקדם למטוסי נוסעים .ברצוני לקבל עזרה היכן ניתן להשיג חומר פשוט ללימוד על המטוסים וגם כל הקשור לנושאים מסביב מסלולי טיסה בנתיבים הגבוהים , נדב"ר .. . כל מה שצריך כדי לבצע טיסה בינלאומית .

האם IFS יבצעו קורסים בנושא ? או יש מישהו שמוכן ללמד אותי ?

תודה מראש על העזרה .

עופר

פורסם

אהלן עופר.

ב-IFS עובדים על הקמת קורס IFR, זה אומנם לוקח קצת זמן אך זה נבנה לאט לאט, ולצערי אין לי כרגע תאריך ידוע לפתיחה.

לא מזמן מיקי ליפ העביר קורס על 737 באל על, אתה מוזמן להתעדכן מולו מתי יפתח הקורס הבא.

מבחינת הלימוד, אני ממליץ לך כרגע להתמקד בלימוד של IFR בדרך הכי טובה שזה על ססנה, קיימים מדריכים באתר החטיבה ובאתר של תומר חיים בנושאים שונים ב-IFR, בין היתר ממולץ גם קודם לבצע טיסות IFR בארץ ורק בשלב יותר מאוחר להתחיל לטוס לחו"ל.

פורסם

שני שלבים מקדימים:

א. הסבה לדו-מנועי מדחף- בוכנה או טורבו-פרופ, ואתו טיסות CVFR במהירות מעט יותר גבוהה.

ב. קורס הגדר מכשירים, ואחריו טיסות IFR, כדאי להתחיל בארץ.

אחרי אלה ועם הניסיון יגיע הזמן לטוס לחו"ל, כדאי לעבור הסבה ל-B737 או A30X ולטוס עליהם נתיבים אלה. יש אנשים שאוהבים לטוס 11 שעות, אני מעדיף טיסות של כשעה וחצי. אם היציאה מישראל אף מעט יותר ארוכות, בכדי להגיע ליעדים בהם התעבורה צפופה לקראת ערב והפיקוח טוב, כמו גרמניה ואנגליה. חשוב ללמוד חוקי כל מרחב אליו נכנסים, באתרי החטיבות.

אין לנו עדיין קורסים שאני מכיר לכך. קורס מכשירים בסימ' יכול לשמש כבסיס, ואחריו לימוד כל נהלי הטיסה במרחב. בואטסים PRC יש מספר קורסים עיוניים אך אלה מכסים רק חלק מהחומר. צריך לאתר מקור אספקה של דפיות ומפות עדכניות בכדי לטוס ברשת כראוי.

פורסם

משהו יותר קל... יש מדריכים שמלמדים תפעול מטוסי נוסעים מסויימים (למשל LDS 767) בצורה נאותה- שתוכל להבין את הבסיס להטסת דבר כזה. אבל מן הסתם כדי לדעת את הבסיס לדבר הזה, אתה חייב לדעת IFR קודם.

בהצלחה

פורסם

צודק ב100%.. אבל הדיעה אצלי מנסיון שלי הוא שאם מישהו רוצה לדעת לתפעל מטוס מסויים.. שילמדו אותו בהתחלה כמו תוכי שילמד לתפעל אותו פיזית, ורק אחרי שהוא יודע, שיתחיל לקרוא באמת מא' עד ת' לעומק כדי בסופו של דבר להיות ספץ.

פורסם

היי עופר טוב לראות אותך שוב !!

אם אפשר קצת סדר:

לדעתי בסדר לימוד הגיוני צריך להתקדם בשני מישורים:

1. התקדמות ברמת מורכבות של מטוס.

2. התקדמות בסוג הטיסה וברמת המורכבות שלה.

שני המישורים האלה קשורים איכשהוא אחד לשני וההתקדמות היא במקביל.

1. לימוד בסיסי , CVFR בארץ. - מטוס קל בסיסי. עברת בהצלחה !! 8)

2. צבירת נסיון ב CVFR, והגעה לרמה של "טייס מסחרי". לדוגמא: טיסות במסגרת עיט תעופה ושימוש בתוכנת BLACKBOX 2 מה שדורש ביצועים טובים יותר בטיסות VFR בארץ, דיוק בזמנים, דלקים וכו. התקדמות ברמת מטוס - מטוס קל חד מנועי מתקדם (כולל פסיעה משתנה גלגלים מתקפלים וכו) ובהמשך מעבר לדו מנועי בוכנתי.

3. טיסות IFR בארץ - טיסות אימון והכרת תחום -IFR.

חשוב לציין: מכל המדריכים שקיימים כיום ברשת בנושא, חסר עדיין מדריך המסביר על תפעול מטוס ומצבי טיסה במכשירים, שיטת סריקה מצבים מוזרים במכשירים ותקלות מכשירים. (תומר שמוליק, עופר וכל מי שכתב מדריכים אי פעם, סליחה אם השמטתי מישהו , תקנו אותי אם אני טועה)

רב המדריכים הקיימים עוברים ישר לנושא עזרי ניווט רדיו שזה בעצם שלב שני בקורס מכשירים.

4. טיסות סדירות בארץ בסגנון ארקיע, ישראייר. התקדמות ברמת מטוס - טורבו פרופ דו מנועי כגון ATR, DASH8, B200 וכד'. - תחום טיסה שאני אוהב מכיון שניתן לשלב בו קטעים של IFR ו CVFR.

4. באותה רמה של מטוס טיסות לחו"ל ליעדים קרובים כגון תורכיה, קפריסין, יוון כרתים.

5. מעבר למטוס נוסעים וטיסות ליעדים באירופה (מומלץ: גרמניה, אנגליה אוסטריה) בגלל חטיבות חזקות שמראות נוכחות.

מבחינת התקדמות בסוג מטוס, אני אישית - ממליץ לחלק את זה לשניים:

1. מטוס נוסעים מסוג ישן כגון 747-200, 727, טופולב 154 - הפייבוריט שלי - טיסות שסוחטות את המיץ ודורשות הרבה עומס עבודה בקוקפיט.

2. מטוס מתקדם מה שנקרא: GLASS COCKPIT.

כמו כן חשוב לציין שבנוסף לקורס IFR שהולך וקורם עור וגידים קורס נוסף שהוא קורס מתקדם בתחום ה VFR מתבשל גם הוא על אש קטנה...

בהצלחה! ונשמח לראות אותך ואת שאר בוגרי 8 קצת יותר אצלנו בשמיים הורטואליים!

ברוכי.

פורסם

היי חברה

תודה רבה על התשובות המהירות והמפורטות !!

תענוג וכבוד להשתייך לקבוצה כזו של אנשים ....

תודה ונתראה בקורס IFR

עופר בורשטין :D

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...