עבור לתוכן
Leon

מהירות מינימלית

Recommended Posts

פורסם

שלום רב !

רצתי לדעת כאשר הפקח מבקש להוריד את מהירות הטיסה למינימום אך אני יודע לאיזה מהירות מנימלית אני צריך לרדת?

ואני לא מדבר כאשר אני בפיינל, אלה לדוגמה אני מבצעה RNAV30 ואני באיזור ה LL

תודה.

פורסם
למהירות המנימלית של המטוס, מהירות VREF אפילו. (עם מדפים).

אבל עם אני טס ב737 למינהם ואני מבצע RNAV30 ואני באיזור LL אני לא יכול לרדת למהירות VREF ולהוריד מדפים 30.

זה לא נירא לי משהו נכון לעשות ואני לא בטוח שזה יסתיים טוב.

פורסם
למהירות המנימלית של המטוס, מהירות VREF אפילו. (עם מדפים).

אבל עם אני טס ב737 למינהם ואני מבצע RNAV30 ואני באיזור LL אני לא יכול לרדת למהירות VREF ולהוריד מדפים 30.

זה לא נירא לי משהו נכון לעשות ואני לא בטוח שזה יסתיים טוב.

כן? למה?

פורסם

קרה לי במציאות ששני ארבאסים של ישראייר 320 נכנס ראשון לבסיס מיד אחריו 330,הפקחים הגבירו מהירות של 320 , ה330 נכנס לפיינל קצר יותר (מה שנקרא עקף בסיבוב) ה320 האט ואף הוריד מדפים על מנת ש330 יספיק לפנות.(מקווה שהבנת)

פורסם

השאלה היא איזה מהירות מינמילית הוא ביקש?

Minimum approach speed= מהירות של Vref.

Minimum clean speed= המהירות הכי נמוכה שלך ללא גגר, זאת אומרת ללא מדפים/גלגלים.

גם אני לא מאמין שבקר יבקש ממך להוריד למהירות Vref ב-LL. (שוב מדברים פה על RNAV30- אם אתה ב-ILS12 אז זה מאד סביר שהוא יבקש ממך.) אבל אם הוא ביקש אתה מבצע.

שאלת למה?-

כי הוא יאט את המטוס שמאחוריו, במקרה כזה לדעתי יבקשו מהטייס הראשון לבצע גישה יותר מהירה, ואם זה לא עוזר לבקש מהמטוס שלך (נגיד שאתה מספר 2) להנמיך מהירות, אבל לא מהירות מינמילית של נחיתה, כי אז מספר 3 יצטרך להוריד גם למהירות מינמלית ואז גם 4 וכך זה ממשיך...= בסוף יווצר מצב של פקק ומטוסים יצטרכו לבצע הולדים.- שוב זאת דעתי.

** עריכה משה,

זאת גם אפשרות, שמעתי לא מעט כאלה גישות בסקנר- ואתה מתכוון שהגבירו את המהירות של 330 נכון? )**

פורסם

כן. לא יודע מה בדיוק היה הסיפור ולמה קידמו אותו, אבל אח"כ בגייט היה מצחיק:)

וענין ההולדים שהוזכר זה אחד הבעיות העיקריות בהיתרו ומטוסי אלעל עושים הולדים של 15 עד 30 דקות בממוצע בנחיתות של 9 בערב בהיתרו

פורסם
כן. לא יודע מה בדיוק היה הסיפור ולמה קידמו אותו, אבל אח"כ בגייט היה מצחיק:)

הנה עוד דוגמה, ATR72 של ארקיע שהגיע מלרנקה, עקף 2 מטוסים בRNAV.

הם הגבירו את המהירות שלו ל240 קשר, הביאו לו וקטורים להקפה שמאלית ל-30, הוקטורים חתכו את כל הRNAV והוא נחת לפני 2 המטוסים.

אני קצת מתפלא איך עשו את זה עם 330 ו320, הרי 330 הוא מטוס כבד.

אבל תאמין לי שאין כמו הפקחים שלנו. 8)

פורסם

מהירות Vref תידרש מטייס כאשר הוא בצלע פיינל, מאחר וזו מהירות נמוכה מאוד כלל לא ממולץ לדרוש אותה לפני צלע פיינל.

בהנמכה בתחילת גישה פקח בדר"כ ידרוש Minimum clean speed.

בכל מקרה אם אתם לא מבינים איזה מהירות מבקש הפקח, פשוט תבקשו שיגיד אותה במספרים, אוי ואבוי לפקח שידרוש מהירות מנימאלית ולא ידע להגיד אותה במספרים כאשר יתבקש ע"י טייס (קרי 140, 150), זה מצביע על תכנון לקוי של התעבורה במרחב.

פורסם

לא אתיימר להגיד מה פקח יכול או לא יכול לעשות. רק להזכיר שאם הוא מבקש דרישה לא הגיונית (למשל, אתם כבר חוצים 2000 מעפה"ש בהנמכה ועוד במהירות גבוהה מידי כדי להספיק עד 1500 להיות בתצורת נחיתה), כן לדבר, כן להזכיר, ואם הוא עונה בשלילה, מגיעים לגובה נמוך במהירות גבוהה - פשוט ללכת סביב, לא קרה כלום.

לגבי מהירות נמוכה, אם ניקח את הדוגמא של RNAV 30, אם באזור LL יגיד לי מהירות למינימום, לא אחפש הגדרות. אוריד מהירות למדפים 15 נניח, אלו מדפים שנותנים לי אבדן פוטנציאל / גרר נמוך יחסית (יחסית ל-30-40) אך כן מאפשרים להגיע למהירות שקרובה יחסית ל-VREF. לא אשאר נקי (בכל מקרה צריך להוריד אוטוטו מדפים ל-1 ו-5, אין רע ב-15), אך גם לא אגיע לתצורת נחיתה עדיין, מלוכלך מידי ואני עוד רחוק מהמסלול.

והכי הכי חשוב, שוב, לדבר, להזכיר, ולא להעמיד את המטוס במצב מסוכן (ע"ע מלוכלך מאוד ורחוק מהמסלול עם פוטנציאל נמוך וגרר גבוה. מה אם פתאום הולך מנוע?), לא משנה איזה הוראות קיבלת מהפקח כדי שהוא יקבל הקפה מסודרת.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...