עבור לתוכן
Tomer Haim

מה אתם חושבים

Recommended Posts

פורסם

היי לכולם

כמנהל החטיבה, מאוד חשוב לי לדעת את אשר על לבכם, לטוב או לרע,

לעיתים אני דן עם חברי חטיבה מהשורה על כל מיני נושאים אבל לצערי קשה מאוד לדעת מה הקהל הרחב יותר רוצה ורוב ההחלטות מתקבלות בתוך הצוות עצמו.

למען שיפור ה"שרות" שאתם מקבלים מחטיבת VATIL, פתחתי את השרשור הזה.

בשרשור הזה הייתי רוצה שכל אחד יכתוב בשיא הכינות:

1: מה חסר לו בחטיבה כפי שקיימת היום (מהן הצרכים שלו מארגון כמו זה)

2: איך הוא היה רוצה לראות את החטיבה בעוד שנה

-- חשוב --

אני לא רוצה שהשרשור יהפוך לדיון, אני רוצה שכל אחד יכתוב את אשר על ליבו ולא יגיב לאחרים, לא העלתי סקר כי אני רוצה לקרוא אחד אחד, לשם שיפור מירבי בעשייה.

פורסם

תומר, קודם כל שאפו על המחשבה והשרשור.

לי חסרים השיתופים של צילומי הקוקפיט של כל סוגי הטייסים בכל סוגי המטוסים, אחריהם הדיונים המקצועיים שיורדים לפרטי פרטים ועולים לרמות מאד גבוהות, ושמשתתפים בהם מומחים שלנו מהשורה הראשונה. הייתי שמח אם עוד שנה יהיה פורום מיוחד לנושא הזה ובו חברים ישתפו מהטיסות שלהם ולכל שיתוף כזה יהיו דיון ומשובים. אני זוכר שהכי אהבתי את השרשורים האלו.

פורסם

תודה על הכנות וכל הכבוד על הרעיון לפנות לציבור או "למשפחה",אם גם אני אכתוב בכנות אז לי אישית אין כל טענות על מה שנעשה עד היום,מה שכן רצוי ויש לעשות כל מאמץ עד כמה שניתן "למסד" את הפיקוח ,ז"א לגרום לכך שכל פקח איתן מינימום שעות חודשיות פיקוח ברשת,אני מאמין כי המוטיבציה לעלות לטיסה תעלה כשיש פיקוח.אני בהחלט ער לעובדה שהכול נעשה עם רצון טוב ושהזמן פנוי לכך ,דבר נוסף שיש לדעתי לקיים בכל אופן לשאוף לכך ,שיתקיימו מס' אירועים מתוכננים קבועים במשך השנה.זאת עמדתי בנושא VATIL .

פורסם
תודה על הכנות וכל הכבוד על הרעיון לפנות לציבור או "למשפחה",אם גם אני אכתוב בכנות אז לי אישית אין כל טענות על מה שנעשה עד היום,מה שכן רצוי ויש לעשות כל מאמץ עד כמה שניתן "למסד" את הפיקוח ,ז"א לגרום לכך שכל פקח איתן מינימום שעות חודשיות פיקוח ברשת,אני מאמין כי המוטיבציה לעלות לטיסה תעלה כשיש פיקוח.אני בהחלט ער לעובדה שהכול נעשה עם רצון טוב ושהזמן פנוי לכך ,דבר נוסף שיש לדעתי לקיים בכל אופן לשאוף לכך ,שיתקיימו מס' אירועים מתוכננים קבועים במשך השנה.זאת עמדתי בנושא VATIL .

אני מסכים עם צבי וחושב שצריך למצוא דרך שבה הטייסים ידעו שיש פיקוח וגם לגרום לכך שיהיה פיקוח בזמנים קבועים, בשעות רבות יותר. כל זה עם העמדה שלי בעיניין: לא רק בן גוריון :!:

תודה על הרעיון תומר

פורסם

הדבר שאני ארצה לראות את החטיבה עוזד שנה, זה שבשניה שאני אפתח מגדל ב"ג יתחברו אחרי בספונטניות 20 מטוסים על הקרקע.

בתכלס יש המון אנשים פעילים שיכולים רוצים ויש להם זמן לטוס , אבל בזמן האחרון לא ממש רואים אותם.. היחידים שפעילים ברשת באופן קבוע זה חניכי IFS, שכמו הרבה אחרים אחרי הקורס יעלמו..

פורסם

על מנת להגדיל את כמות הטיסות לדעתי הדבר הנכון לעשות זה לו"ז של פיקוח "משוריין וקבוע"

כי אני שם לב כאשר IFS עולים לתרגל בימי שני מתחברים הרבה מטוסים , וזאת למה ? לא בגלל שיש פיקוח ספונטינית , אלא בגלל שהם היו מודעים מראש שיהיה פיקוח לכבוד ה IFS

לכן דעתי האישית בלבד היא לקבוע לפחות 3 ימים בשבוע בהם תמיד יהיה פיקוח מגדל + בקרה והפקחים יעשו את חלוקת המשמרות ביניהם .. ואם יש לפקח זמן פנוי הוא כמובן יתחבר בזמנו החופשי ללא בעיה ..

פשוט , קל , נוח והכי יעיל ..

פורסם
הדבר שאני ארצה לראות את החטיבה עוזד שנה, זה שבשניה שאני אפתח מגדל ב"ג יתחברו אחרי בספונטניות 20 מטוסים על הקרקע.

בתכלס יש המון אנשים פעילים שיכולים רוצים ויש להם זמן לטוס , אבל בזמן האחרון לא ממש רואים אותם.. היחידים שפעילים ברשת באופן קבוע זה חניכי IFS, שכמו הרבה אחרים אחרי הקורס יעלמו..

לא יקרה בגלל שאני כטייס רוצה לארגן לי את הטיסה ככה שאני אמריא בשעה מסויימת ואנחת בשעה מסויימת, כי יש לי גם דברים אחרים לעשות.

לכן אני אומרתי כבר כמה פעמים, כל פעם שפקח עולה לפקח שיכתוב הודעה בפורום בשעות הצהרים: "מגדל בן גוריון יעלה היום מתשע עד אחת עשרה"- זה הכל. כך אני אוכל לדעת לתכנן את הטיסה שלי.

עוד דבר שהייתי רוצה לראות זה להכין לוח משמרות לפקחים, כדיי שכל יום בערב יהיה פיקוח והטייסים יכולו להתעדכן לפני שהפקחים עולים.

פורסם
הדבר שאני ארצה לראות את החטיבה עוזד שנה, זה שבשניה שאני אפתח מגדל ב"ג יתחברו אחרי בספונטניות 20 מטוסים על הקרקע.

בתכלס יש המון אנשים פעילים שיכולים רוצים ויש להם זמן לטוס , אבל בזמן האחרון לא ממש רואים אותם.. היחידים שפעילים ברשת באופן קבוע זה חניכי IFS, שכמו הרבה אחרים אחרי הקורס יעלמו..

לא יקרה בגלל שאני כטייס רוצה לארגן לי את הטיסה ככה שאני אמריא בשעה מסויימת ואנחת בשעה מסויימת, כי יש לי גם דברים אחרים לעשות.

לכן אני אומרתי כבר כמה פעמים, כל פעם שפקח עולה לפקח שיכתוב הודעה בפורום בשעות הצהרים: "מגדל בן גוריון יעלה היום מתשע עד אחת עשרה"- זה הכל. כך אני אוכל לדעת לתכנן את הטיסה שלי.

עוד דבר שהייתי רוצה לראות זה להכין לוח משמרות לפקחים, כדיי שכל יום בערב יהיה פיקוח והטייסים יכולו להתעדכן לפני שהפקחים עולים.

קיים לוח משמרות הבעיה שהוא ממוקם באיזושהי פינה נידחת באתר VATIL גם אם משתמשים בו הוא לא גלוי מספיק לעין

פורסם
הדבר שאני ארצה לראות את החטיבה עוזד שנה, זה שבשניה שאני אפתח מגדל ב"ג יתחברו אחרי בספונטניות 20 מטוסים על הקרקע.

בתכלס יש המון אנשים פעילים שיכולים רוצים ויש להם זמן לטוס , אבל בזמן האחרון לא ממש רואים אותם.. היחידים שפעילים ברשת באופן קבוע זה חניכי IFS, שכמו הרבה אחרים אחרי הקורס יעלמו..

לא יקרה בגלל שאני כטייס רוצה לארגן לי את הטיסה ככה שאני אמריא בשעה מסויימת ואנחת בשעה מסויימת, כי יש לי גם דברים אחרים לעשות.

לכן אני אומרתי כבר כמה פעמים, כל פעם שפקח עולה לפקח שיכתוב הודעה בפורום בשעות הצהרים: "מגדל בן גוריון יעלה היום מתשע עד אחת עשרה"- זה הכל. כך אני אוכל לדעת לתכנן את הטיסה שלי.

עוד דבר שהייתי רוצה לראות זה להכין לוח משמרות לפקחים, כדיי שכל יום בערב יהיה פיקוח והטייסים יכולו להתעדכן לפני שהפקחים עולים.

קיים לוח משמרות הבעיה שהוא ממוקם באיזושהי פינה נידחת באתר VATIL גם אם משתמשים בו הוא לא גלוי מספיק לעין

זאת הבעיה? מבלי כל בעיה אפשר להכניס אותו בעמוד הראשי ושיהיה לו חשיבות.

בכנס האחרון העלו את הבעיה שהפורום יותר מבוקש מאתר- זה אחד הדברים שצריך לשנות באתר.

פורסם

תגללו למעלה ותראו:

-- חשוב --

אני לא רוצה שהשרשור יהפוך לדיון, אני רוצה שכל אחד יכתוב את אשר על ליבו ולא יגיב לאחרים, לא העלתי סקר כי אני רוצה לקרוא אחד אחד, לשם שיפור מירבי בעשייה.

בואו נחזור לשרשור הרגיל, שכל אחד יכתוב לפי ההוראות שלמעלה מה חסר לו בחטיסה ואיך הוא רואה את החטיסה בעוד שנה

פורסם

טוב עכשיו ראיתי מה תומר כתב אז ערכתי את ההודעה ומחקתי את התגובה

לדבריו של אביב

בכל מקרה באמת יש בעייה של זמן פיקוח ברשת

הייתי רוצה לראות פיקוח שמכסה את רוב שעות היממה

אמנם אני לא פקח ולא יודע הכל אז עד שאתחיל לפקח בעצמי אני נזהר מלבקר את אלו שכן עושים זאת ואת המצב הקיים אבל אנסה להציע

אולי יש אפשרות לארגן למשל איזו פגישה של פקחים, לרשום את השעות בהם כל אחד פנוי ולנסות להסדיר איזו תורנות או משהו בין כולם

ליצור מצב שברוב ימות השבוע יש פיקוח בשעות קבועות.

אז גם מן הסתם יהיו יותר שיבואו לטוס.

פורסם

אני רק אצטרף להגיד שזה בכלל לא תלוש מהמציאות להגדיר שכל ערב נניח בין 21-23 יעלה אחד מהמגדלים ב"ג/הרצליה/שדה דב. יש מספיק פקחים בשביל זה...

פורסם

מה שאני רוצה שיהיה זה שפשוט אנשים לא יחכו אחד לשני כלומר טייס לא יחכה שיעלה פקח ופקח לא יחכה לתנועה כי אז נוצר מצב שאף אחד לא עולה כי אחד מחכה לשני

פורסם

תומר שלום!

1.אחד הדברים היותר חשובים לדעתי הוא האתר!אני זוכר כשרציתי להתחבר לתחביב ,האתר היה כולו באנגלית(אין לי בעיה באופן אישי אבל להרבה אחרים יש)ולא מזמין בכלל,תסתכל על האתר (דף הבית).אני חושב שזה צריך להיות הצעד הראשון ועל האתר להיות מזמין לטייסים ופקחים חדשים ועם זאת נותן מענה בינלאומי בהיבט המקצועי.לפי דעתי האתר צריך לספר ב"מגע הראשון" על האפשריות שהחטיבה מציעה לטייס מתחיל(IFS,עייט,אלעל ,ארועים וכו',)ושוב בעברית .כמוכן אני חושב שההכרזות שלכם מהפורום צריכות להופיע באתר ומשם הפניה לפורום.

יהיה נחמד אם יוצג "סידור עבודה" של הפקחים שיופיע בדפ הבית וכך נדע כולם מתי לצפות לפיקוח.

2.והכי הייתי רוצה לראות עד שנה הבאה תדר קולי שיפעל 24 ש' במקום היונקום (שצריך להיות חרום בלבד)שבו נוכל לדווח גם כשאין פיקוח, כמו במציאות .

3.הייתי רוצה לראות בשנה הבאה פעיליות שמיועדות גם למתחילים חוץ מ-IFS כמו תרגולים מעשיים גם למי שלא חניך (נניח ביום שני שעור תאורטי הקפות ובשלישי שעור מעשי).

4.פעילות שבועית למטוסים קטנים (הרבה אוהבים את ההטסה של מטוס קטן)כמו טיול לראש פינה או קפרסין.

5.שתמשיכו בעבודה המצוינת שאתם עושים ושנמשיך להנות כולנו, שנה טובה לכולם :)

פורסם
אחד הדברים היותר חשובים לדעתי הוא האתר

לפני כמה חודשים העלתי הצעה בדיוק ברוח הזו (מה גם שהתנדבתי לקחת על עצמי את ניהולה וביצועה, לפחות בשלב הראשוני) ולא קרה איתה שום דבר. נותר לי רק להגיד שאני תומך לחלוטין וחושב שזה אחד הדברים האקוטיים שצריך לטפל בהם.

פורסם

אחד הדברים שהכי מפריעים לי פה בחטיבה, שהרבה אנשים מתלוננים למה אין את זה, למה לא עושים את זה.

תציעו תדברו ותעשו!

אל תיהיו אדישים! זה חטיבה של כולנו, לשמוע "אני לא יעשה את זה, כי יש מי שאחראי לזה"

זה לא הפיתרון, נכון יש אחראי, אבל אם תעזרו לא יקרה לכם שום דבר רע.

תומר סליחה אבל אני חייב להגיב לזה:

יובל, יש לך הצעה וכתבת שאתה מוכן לעשות אז יאללה, תדבר עם אנשים שאתה צריך ותבצע את המשימה!

"לא קרה איתה שום דבר", זה "בגללך" לא בגלל שלא ענו לך או משהו אחר, אם אתה תיהיה דביק במשימה אתה תצליח!

רק ככה מצליחים!

למי שיש רעיונות אנחנו נקבל בשמחה, אבל תפנו אלינו! והכי חשוב שתמידו ברעיון,

כלומר לפעמים יש אנשים שעונים "אני אטפל בזה", למרות שענו לכם, לאחר כמה זמן תבדקו מה קורה עם הרעיון שלכם, אחרת לא ייצא מזה כלום! ואם אתם לא מנדנדים לגבי הרעיון זה אומר שלא באמת אכפת לכם מהרעיון!

אז לסיכום חברה תהיו רציניים= במקום לדבר---> לעשות!

פורסם

אייל, הכוונה שלך נכונה אבל אני חייב להגיד שדווקא הדוגמא של יובל לא הכי נכונה (וזה גם לא באשמתך חלילה), כי הוא מאלה שעוזרים לי המון בהדרכה.

אבל הכוונה היא נכונה והמסר נכון, אני תמיד אומר לעצמי שאם אני רוצה שמשהו יעשה אני פשוט לוקח כלים ומתחיל לעבוד כמו טכנאי טוב :lol:

ובנימה זו אשמח שתחזרו למטרה השרשור והבקשה של תומר, כמה שפחות להגיב אחד לשני.

פורסם

לדעתי חסר לי פיקוח בשדות שונים בארץ וגם ליפעמים ככה סתם שיהיה מפעיל במקום פקח ככה כמו באמיתי

ושנעשה דברים לא הכי ביי דה בוק אלה כמו המציאות שגם בה יש דברים שמעגלים פינות ועושים שונה .

פורסם
לדעתי חסר לי פיקוח בשדות שונים בארץ וגם ליפעמים ככה סתם שיהיה מפעיל במקום פקח ככה כמו באמיתי

ושנעשה דברים לא הכי ביי דה בוק אלה כמו המציאות שגם בה יש דברים שמעגלים פינות ועושים שונה .

מי שמעגל פינות , מקומו לא בתעופה.

פורסם
תומר שלום!

2.והכי הייתי רוצה לראות עד שנה הבאה תדר קולי שיפעל 24 ש' במקום היונקום (שצריך להיות חרום בלבד)שבו נוכל לדווח גם כשאין פיקוח, כמו במציאות .

מסכים ומוסיף.

דובר על כך בכנס החטיבה האחרון. תדר יוניקום קולי כללי שיחליף באופן גורף את דיווחי היוניקום המעצבנים והלא-מחוברי מציאות בטקסט.

בנוסף, כמובן שאם ניתן, אז להוסיף 121.5 קולי, אך זה באמת בשמיים.

לדעת שווה מאוד לקדם את הנושא הזה, יוניקום וכתיבה בטקסט הם בין הדברים שהכי מקלקלים לי את החוויה בואטסים, ודיווחים קוליים ממני ומסובביי יכולים מאוד לשפר את החוויה. אגב - חבל שנושא זה לא עלה בדיון הצוות האחרון, כי זה כן נושא שעלה כאן מספר פעמים ומוזכר כאן.

לטיפול הצוות.

באופן כללי, שרשורים כאלה - יוזמה מבורכת.

פורסם

כבר עניתי מספר פעמים על נושא יוניקום קולי שקיימת בעיה טכנית שלא בשליטנו, ונוצר מצב שבכל מקרה גם שאם יהיה שרת קולי אז טייסים עדיין יצטרכו לדווח בטקסט, אני ירשום לעצמי להסביר את הנושא קצת יותר לעומק בכנס החטיבה.

פורסם
לדעתי חסר לי פיקוח בשדות שונים בארץ וגם ליפעמים ככה סתם שיהיה מפעיל במקום פקח ככה כמו באמיתי

ושנעשה דברים לא הכי ביי דה בוק אלה כמו המציאות שגם בה יש דברים שמעגלים פינות ועושים שונה .

מי שמעגל פינות , מקומו לא בתעופה.

לא דיברתי על לעגל פינות כמו שאתה חושב :?

אני מדבר על כל מיני מרשים חריגים ומשנוים ככאלו

ונתיבים לא משתמשים בהם ביום רגיל למשל כמו נחיתה על 08 בגישת VOR

פורסם

למרות שאני חדש בחטיבה, יש מספר נקודות שפשוט חובה לדעתי לשפר כדי לקדם את החטיבה ואת התעופה הוירטואלית בישראל ב-VATSIM בכללי.

1. היעדר הפיקוח, חוסר אירגון בפיקוח. לדוגמא: מתחבר פקח אחד בארץ לזמן מסויים, וכעבור שעה הוא מתנתק ומחבר פקח אחד וכ'ו. מה שאני מציע, אם זה אפשרי. לנסות לבצע כל חודש בתחילת החודש:" לוח פיקוח" או משהו כזה, שבכל יום בשבוע ( או כל כמה ימים) יהיה כבר רשום, מתי ואיזה ולכמה זמן יש פיקוח. ככה אפשר להסתדר עם הדברים שצריך לעשות ולארגן זמן פנוי מראש לטיסה, שלא רק פקח בודד יעלה כל מספר שעות, אלה לארגן זמן משותף שניתן להתחבר. וככה יהיה קודם כל הרבה יותר מוטיבציה לטוס, כי יש מספר פקחים ולא בודד או שתיים, יודעים לכמה זמן הפקחים ולא מקווים שכאשר אני יגיע לשדה היעד שלי הפקח ישתעמם ויתנתק ( מה שלא יקרה אם יהיה "לוח" או משהו בסגנון, כי אז יהיה הרבה, הרבה יותר תנועה כי הטייסים יצליחו לפנות מקום פנוי לטיסה וגם ככה יהיה הרבה יותר מוטיבציה לטוס כשאתה יודע שהפקחים ישארו בזמן שכבר הוקצב, כמובן בתקווה ויהיה "לוח" מסודר עם זמנים, שעות וכ'ו) ולטוס עם פיקוח, מה שיגרום לעוד ועוד תנועה של טייסים כשיראו את האירגון בפיקוח. מה שגם יכול ליהיות אטרקציה מעולה לטייסים מחו"ל. כשהם יראו שיש "לוח" מסודר עם שעות, פקחים וזמנים. הם יוכלו לארגן את הטיסות שלהם וככה תיווצר עוד יותר תנועה משותפת: אזרחית, פרטית וכ'ו.

2. ליצור קורס לפקחים, אני עוד יחסית חדש אבל ממה שהבנתי, אם ברצונך ליהיות פקח. אתה צריך לשבת וללמוד לבד במדריכים הקיימים, בתקווה שתבין הכל. ואם לא, אפשר להגיד שאין ממש למי לפנות אלה אם כן אתה מכיר איזה פקח אחר או משהו כזה. למרות שזה יהיה מאוד קשה ליצור קורס כזה. אם זה אכן יצא לפעול, לא רק שיהיה יותר פקחים בכללי ויהיה יותר פיקוח בארץ על יותר עמדות וכ'ו. אלה תיהיה עוד ועוד יותר תנועה בגלל שזה יתן יותר מוטיבציה לטייסים לטוס, עם מספר רב של פקחים, שעות מאורגנות. וגם ימשוך טיסות בין-לאומיות מחו"ל וכ'ו. או שאם לא ניתן יהיה ליצור קורס כזה, למנות אחראים שיכנסו מספר פעמים בשבוע ל-TS ( או כל כמה זמן שתחליטו) ויעזור לפקחים ללמוד, לעזור להם, להעמיק את הידע ולהסביר להם דברים שלא הבינו. וככה ניצור חטיבה מקצועית הרבה יותר, מפותחת הרבה יותר ולא חסרת פיקוח.

3. ועוד דבר, תפתחו כבר את מחזור 13 נרשמתי לפני 4 חודשים ועדיין אני יודע שלפחות עוד חודש זה יתחיל. אני מבין שזה הכל מהזמן הפרטי ואתם לא יודעים עד כמה אני מעריך את זה, אבל תזדרזו קצת כי יש כבר 80 רשומים למחזור ואתם יודעים ש-80 איש זה בכלל לא קצת, ואם הם יעברו את הקורס זה יצור הרבה הרבה יותר תנועה וקהילה מפותחת וגדולה יותר כי יהיה יותר טייסים. ככה גם תגדל החטיבה, אז יאאלה, תזדרזו קצת עם IFS כי לדעתי כבר יש כמה שנרשמו ופשוט התייאשו מלחכות לקורס ועזבו\ שחכו בכלל שנרשמו. קצת יותר זריזות ואירגון מהיר יותר, והחטיבה בדרך להצלחה.

תודה רבה ותמשיכו בעבודה הנהדרת שאתם עושים.

ד"א, אני במחזור 13 אז אני כבר מחכה הרבה זמן בגלל זה רשמתי את 3, זה כבר מתסכל לחכות כל כך הרבה זמן.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...