עבור לתוכן
Amir Paz

חדשות תעופה אמיתית

Recommended Posts

פורסם
מה זה FRZ?

FLIGHT RESTRICTED ZONE

איזור של 15 מייל רדיוס מDCA שבו הטיסה אסורה אלה אם תיאמת כניסה מראש עם הFAA ומשרד ההגנה האמריקאית.

היום אני אמור לבצע טיסה בתוך ה FRZ כמובן שבתיאום עם הרשיות, אספר לכם איך היה אחרי.

פורסם
אני עכשיו מקשיב לפלוטו,ופתאום אני שומע שהפקח אומר למטוס כלשהו:

תמשיך בצרה אלפיים.

הטייס: בצרה 2000,יש כוחות כיבוי?

יש מידע בקשר לזה?

אני בטוח במאה אחוזים ששמעתי את זה :roll:

אורח Yarden Salvi
פורסם

שני ישראלים נהרגו בהתרסקות מטוס קל ביוון:

http://news.walla.co.il/?w=/1/1476526

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3708104,00.html

כנראה בגלל רוחות חזקות. המטוס המריא מישראל , נחת זמנית בקוס, שם לא דיווח על בעיה, ולאחר מכן התרסק באזור האי זקינתוס.

למשרד החוץ נודע כבר אתמול שהמטוס נעלם. הוא המריא ב 19:45 מהאי קוס ולאחר רבע שעה שלח אות מצוקה, ואז נעלם מהמסכים.

פורסם

כל תאונה הינה אירוע טראגי, וכזו במיוחד. הטראגי במקרה זה הוא שאנשים נורמאליים שרכשו רישיון טיס וקצת התנסות פה ושם חושבים שהם טייסים. את התנסותם רכשו לאחר קבלת הרישיון בשבתם בקוקפיט, ללא קבלת תדריכים שוטפת, הדרכה, תחקור, סימולציה ותרגול מצבי חירום ותקלות, כל אלה בפיקוח מדריך ראוי. ככאלה רמתם תהיה תמיד מוגבלת, וכאשר ייתקלו בקושי חדש יסתכנו באבדן חייהם.

תאונת המטוס הזעיר ליד קורפו לא נגרמה עקב מזג אוויר כזה או אחר, אלא עקב אי הבנה של יסודות הטיסה. לטייס שלא מבין, זה עולה בחייו ובחיי אלה שהצטרפו. איבדנו כך את נמרוד.

שני ישראלים נהרגו בהתרסקות מטוס קל ביוון:

http://news.walla.co.il/?w=/1/1476526

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3708104,00.html

כנראה בגלל רוחות חזקות. המטוס המריא מישראל , נחת זמנית בקוס, שם לא דיווח על בעיה, ולאחר מכן התרסק באזור האי זקינתוס.

למשרד החוץ נודע כבר אתמול שהמטוס נעלם. הוא המריא ב 19:45 מהאי קוס ולאחר רבע שעה שלח אות מצוקה, ואז נעלם מהמסכים.

אורח Yarden Salvi
פורסם
כל תאונה הינה אירוע טראגי, וכזו במיוחד. הטראגי במקרה זה הוא שאנשים נורמאליים שרכשו רישיון טיס וקצת התנסות פה ושם חושבים שהם טייסים. את התנסותם רכשו לאחר קבלת הרישיון בשבתם בקוקפיט, ללא קבלת תדריכים שוטפת, הדרכה, תחקור, סימולציה ותרגול מצבי חירום ותקלות, כל אלה בפיקוח מדריך ראוי. ככאלה רמתם תהיה תמיד מוגבלת, וכאשר ייתקלו בקושי חדש יסתכנו באבדן חייהם.

תאונת המטוס הזעיר ליד קורפו לא נגרמה עקב מזג אוויר כזה או אחר, אלא עקב אי הבנה של יסודות הטיסה. לטייס שלא מבין, זה עולה בחייו ובחיי אלה שהצטרפו. איבדנו כך את נמרוד.

שני ישראלים נהרגו בהתרסקות מטוס קל ביוון:

http://news.walla.co.il/?w=/1/1476526

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3708104,00.html

כנראה בגלל רוחות חזקות. המטוס המריא מישראל , נחת זמנית בקוס, שם לא דיווח על בעיה, ולאחר מכן התרסק באזור האי זקינתוס.

למשרד החוץ נודע כבר אתמול שהמטוס נעלם. הוא המריא ב 19:45 מהאי קוס ולאחר רבע שעה שלח אות מצוקה, ואז נעלם מהמסכים.

בכתבה מצוין שחיל האוויר וחיל הים היווניים התקשו לחפש אחר המטוס שהתרסק, בגלל מזג אוויר גרוע ורוחות חזקות.

אני מאמין שיש לזה חלק בגרימת התאונה. אתה צודק שהנסיון והידע צריכים להיות הרבה יותר גבוהים כדי לבע טיסה כזאת, אבל כנראה שבמקרה הזה, הטייס פשוט לא התגבר על הרוחות, וכשאלה משתלטות על המטוס, לא חושב שנשאר הרבה מה לעשות, בייחוד עם רשיון טיס טרי וחסר נסיון..

פורסם

ירדן- זו הזדמנות קצת להתפתח בכישוריך כעוסק בהדמיית טיסה: סעיף ראשון בתנ"כ בכל עיסוק כולל תעופה- תאונות נגרמות אך ורק עקב טעות אנוש ולא עקב השכינה והתופעות שהיא מחוללת.

למין האנושי מספיק ידע בכדי להבין מזג אוויר לתעופה, אם זה בתחזית, דיווחים ומערכות התראה, למשל לגזירת רוח ומיקרוברסט בתא. אדם שלוקח מטוס זעיר וטס אתו בלילה כשהוא יודע כי סערות מתחוללות באיזור, ואזי טס נמוך מדי או חוטף זרם יורד ונשתל בהר, זו לא אשמת האל אלא בלעדית כשל ביישום הידע, בביצוע הטייס.

אורח Yarden Salvi
פורסם
ירדן- זו הזדמנות קצת להתפתח בכישוריך כעוסק בהדמיית טיסה: סעיף ראשון בתנ"כ בכל עיסוק כולל תעופה- תאונות נגרמות אך ורק עקב טעות אנוש ולא עקב השכינה והתופעות שהיא מחוללת.

למין האנושי מספיק ידע בכדי להבין מזג אוויר לתעופה, אם זה בתחזית, דיווחים ומערכות התראה, למשל לגזירת רוח ומיקרוברסט בתא. אדם שלוקח מטוס זעיר וטס אתו בלילה כשהוא יודע כי סערות מתחוללות באיזור, ואזי טס נמוך מדי או חוטף זרם יורד ונשתל בהר, זו לא אשמת האל אלא בלעדית כשל ביישום הידע, בביצוע הטייס.

בכל מקרה, גם טייס עם הרבה נסיון ושעות לא היה מעדיף לטוס במזג אוויר כזה, כמובן שהיה יודע את התחזית, אפילו אם הוא יודע להתמודד עם מזג אוויר כזה ולהגיע בשלום.

איזה טעות אנוש יכל הטייס לבצע במקרה זה?

אורח Yarden Salvi
פורסם
כבר כתבתי- לטוס במקום לא מוכר עם מטוס זעיר בסופה בלילה. התוצאה מעידה על כך, כל אדם סביר ונבון היה דוחה את הטיסה עד שהתנאים יהיו נאותים להמשכה.

אז זה כן הרוחות שגרמו "תכלס" להתרסקות.

טעות האנוש קרתה על הקרקע, וזה נובע כנראה מאי נסיון של הערכת סיכונים כו'..

פורסם

הבעיה העיקרית לדעתי היא שילוב בין.

1) מטוס צירוס

2) טייסים שביצעו נתיבים דומים באירופה מאות שעות

אני אפרט:

1) מטוס הצירוס הוא מטוס חדיש ביותר בעל 4 מושבים ומאוד משוכלל ומתקדם, 3 מערכות GPS, פאנל GLASS COCKPIT, שהצד השמאלי שללו הוא כולו אופק אחד גדול ובפנים נתוני ניווט HSI ו RMI ונתוני הטסה הכל במסך ענקי, הוא אפילו מציג את השטח בתלת מימד ומשמיע התראות GPWS, המטוס בעל כני נסע קבועים, פסיעה משתנה אבל רק עם ידית אחת, כלומר יש מצערת , הטייס שם אותה על כוח מסויים באחוזים והמחשב כבר שם את לחץ הסעפת, הסל"ד והתערובת בדיוק במקום שצריך, המטוס גם משחרר את הטייס מחישובי סחיפת רוח וכו, בקיצור ההנדסה היא כזו שצריך לשבת במזגן עם ה AP בעל 5 צירים שמטיס לפי ה "FMC".

המטוס טס במהירות 180 קשר ויש מצנח שיכול להנחית את כל המטוס, יש בו מכ"מ מזג אויר.

למה סיפרתי לכם את זה, הבעיה של מטוסים כאלו שהם מקנים לטייס ביטחון נוסף מעל מטוס סטנדרטי כמו 172., הטייס מצד אחד סומך על המטוס שיציל אותו מכל צרה שהיא ומצד שני עלול להתנוון, כל המערכות הללו טובות ומקלות מעומס העבודה ובטוחות מאוד בשיגרה, אבל כשהמטוס חוצה סדן של CB, לא יעזרו כל הציפצופים וההתראות של GPWS, המטוס הזה יגיע לקרקע או להר בדיוק כמו 172.

2) הטייסים הללו יש להם נסיון בטיסות דומות שביחס לשאר הטייסים הפרטיים והמסחריים הוא הרבה יותר גדול. כל טיסה היא דבר מאוד כיף, בדרך כלל הכל קורה חלק ויציב וככל שעובר הזמן הטייס לומד (בטעות) שכל הדברים מהם הוא נזהר כשהיה צעיר, הם לא כל כך נוראיים, כלומר פעם אחת הוא נחת עם רוח צולבת 15 קשר והצליח לו, פעם שניה הוא ינחת עם 17 משבים 20 כי זה רק 5 מעל מה שהצליח, ו100 פעמים הוא נכנס ל CB ויצא מהצד השני, אז למה שהוא לא יכנס בפעם ה 101... וכו וכו,

מאמרים מראים את נקודת ה-300 השעות כנקודה מאוד מסוכנת, נקודה שאם הטייס לא חווה משהו מפחיד עד אליה, אותו טייס עלול להיות מסוכן מאוד, אולי כל טייס צריך לקבל סטירה בחייו התעופתיים, אבל רצוי שהסטירה לא תהיה חזקה מידיי (שתהיה כואבת נפשית ולא פיזית)

אורח Yarden Salvi
פורסם

תומר, אז לדעתך זה נגרם מ"יתר שאננות"?

הטייס לקח הכל בקלות, לא עשה בדיקות ברצינות וכו'?

פורסם
תומר, אז לדעתך זה נגרם מ"יתר שאננות"?

הטייס לקח הכל בקלות, לא עשה בדיקות ברצינות וכו'?

בוא נמתין ביחד כמה רגעים לתגובה של עופר

מציע להמתין גם לדו"ח חוקר התאונות אשר נשלח לביצוע משימה זו.

פורסם
תומר, אז לדעתך זה נגרם מ"יתר שאננות"?

הטייס לקח הכל בקלות, לא עשה בדיקות ברצינות וכו'?

בוא נמתין ביחד כמה רגעים לתגובה של עופר

מציע להמתין גם לדו"ח חוקר התאונות אשר נשלח לביצוע משימה זו.

חוקר התאונות כבודו במקומו מונח.

כפי שזה נראה, בעיה של ניהול סיכונים, רק שבוע שעבר הייתי בהרצאה מעולה של יוסי מיליס על הנושא הזה בדיוק.

מאוד ישים גם לטייסי סימולטורים.

פורסם

היי עופר, מאוד חשוב לי שתגיב על 2 הסעיפים שכתבתי, כי חשוב לי להבין ממך את דעתך על אותם מטוסים מתקדמים וגם את דעתך על מה שקורה לטייס פסיכולוגית אחרי מאות בודדות של שעות טיסה מוצלחות במיוחד.

פורסם
כבר כתבתי- לטוס במקום לא מוכר עם מטוס זעיר בסופה בלילה. התוצאה מעידה על כך, כל אדם סביר ונבון היה דוחה את הטיסה עד שהתנאים יהיו נאותים להמשכה.

אז זה כן הרוחות שגרמו "תכלס" להתרסקות.

טעות האנוש קרתה על הקרקע, וזה נובע כנראה מאי נסיון של הערכת סיכונים כו'..

תכלס גם אפשר להגיד שזה שקףץ מצוק מת כי הייתה אבן או אדמה מתחת ולכן זה כוח עליון שהניח שמה את האבן .

אם אתה יודע שיש סופה אל תעלה לטוס אם אתה לא יכול לטוס מעליה או לעקוף אותה מהצד .

פורסם
תומר, אז לדעתך זה נגרם מ"יתר שאננות"?

הטייס לקח הכל בקלות, לא עשה בדיקות ברצינות וכו'?

בוא נמתין ביחד כמה רגעים לתגובה של עופר

מציע להמתין גם לדו"ח חוקר התאונות אשר נשלח לביצוע משימה זו.

חוקר התאונות כבודו במקומו מונח.

כפי שזה נראה, בעיה של ניהול סיכונים, רק שבוע שעבר הייתי בהרצאה מעולה של יוסי מיליס על הנושא הזה בדיוק.

מאוד ישים גם לטייסי סימולטורים.

אהלן,

חוקר התאונות נמצא (אני מקווה) באתר ואנחנו לא. אני רואה בו מקור מידע נוסף לחוות הדעת של אנשים שונים, לכן ציינתי בתגובתי את המילה גם.

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...