עבור לתוכן
Amir Paz

חדשות תעופה אמיתית

Recommended Posts

פורסם

אני בטוח ב99% שיחשבו שיש עוד משולש ברמודה.. :-/

פשוט עצוב,אני משער שהישראלים אלה נערים צעירים שכל החיים לפניהם :cry: :cry:

זה אסון,פשוט אסון,היו על המטוס 28 ישראלים :cry:

^ ע"פ מה ששמעתי,אבל אני לא רוצה להטעות.

פורסם
המטוס התרסק??

איפה כתוב שהיו 28 ישראלים?

ערכתי,ככה שמעתי מחברים וקרובי משפחה שקראו כתבות,אני ממש לא רוצה להטעות ואני לא רוצה בכלל להטעות בנושא כזה :cry:

פורסם

לא היו נוסעים ישראלים על המטוס, יש עידכון בYNET ..

המטוס התרסק זה בטוח, השאלה איך זה קרה, זה לא כל כך קרוב למשולש ברמודה, לא היה שום סימן מקדים להעלמות ..

מוזר ביותר

פורסם

יש פעמים שכשמטוס מתרסק הוא נעלם מהמכם (תקנו אותי אם אני טועה) זה קורה כשהוא יורד מתחת לגובה מסויים או מתקלה טכנית כזו או אחרת אני מאמין שחוקרים ומחפשים מהמקום האחרון שבו הוא שידר ולאורך הנתיב המתוכנן ולכן נראה לי שעוד מוקדם לקרוא לזה "היעלמות" לפי עניות דעתי

פורסם

כבר היו מיקרים של פגיעות ברק ישירות במטוסים ולאחריהן המשיכו טיסה כרגיל .

אחד מתלמידי מגמת חשמל פה בפורום בטח יסביר בהמשך על הנושא .

פורסם
לא היו נוסעים ישראלים על המטוס, יש עידכון בYNET ..

המטוס התרסק זה בטוח, השאלה איך זה קרה, זה לא כל כך קרוב למשולש ברמודה, לא היה שום סימן מקדים להעלמות ..

מוזר ביותר

אוקיי תודה.

אני מצטער מאוד אם הלחצתי מישהו אבל זאת לא הייתה הכוונה,ככה שמעתי מ"שמועות" שהתחילו לרוץ לפני שידעו מה קרה.

טוב,עכשיו לפחות יודעים שהוא התרסק,אבל מה קרה לנוסעים? יש ניצולים?

פורסם
נציגות AIR FRANCE בארץ הודיעה שכנראה שלא היו ישראלים על המטוס.

הם אומרים שעל הטיסה לא היו בוודאות נוסעים בדרכם לארץ (בטיסת המשך או משהו),

אבל יש סיכוי שהיו ישראלים בדרכם לפריז.

על הסיפון 228 נוסעים כולל 13 צוות.

אי אפשר לדעת בשלב זה באמת מה קרה. אני מציע שנחכה לתוצאות ועדת חקירה ולפרסום תקשורתי אמין יותר לפני שננתח את המקרה. כשיהיה לזה מקום, אני בטוח שזה יהיה מעניין ומעשיר בפני עצמו לכולנו, אך צריך לעשות את זה על בסיס אמיתי.

פורסם

בכל מצב, כרגע המטוס לא באוויר

נקווה שהיה פה "מקרה הדסון" נוסף, למרות שהמטוס גדול מאוד בשביל להנחית אותו במים

ולהשאיר אותו שלם.

הכי הגיוני שהוא נפגע מברק, בדקו ואכן היתה סופה חזקה באי הסמוך לחופיה הצפוניים של ברזיל.

פורסם

הגיוני שבעקבות תכלה תכנית נכבה לו הטרנספונדר ובעקבות זה לא ראו אותו על המכ"מ?

פורסם
הגיוני שבעקבות תכלה תכנית נכבה לו הטרנספונדר ובעקבות זה לא ראו אותו על המכ"מ?

אביב,חד משמעית התשובה היא לא.

אני אסביר גם למה:

רק המכמי"ם החדשים משתמשים בטרנספונדרים להחזרת אותות מכ"ם,במקרה של העלמות מטוס ממסך המכ"ם מחברים לפעולה מכ"ם ישן יותר שלא צריך טרנספונדר כדי להחזיר אותות.

(ראיתי את זה בתעופה בחקירה :) )

פורסם
הגיוני שבעקבות תכלה תכנית נכבה לו הטרנספונדר ובעקבות זה לא ראו אותו על המכ"מ?

אביב,חד משמעית התשובה היא לא.

אני אסביר גם למה:

רק המכמי"ם החדשים משתמשים בטרנספונדרים להחזרת אותות מכ"ם,במקרה של העלמות מטוס ממסך המכ"ם מחברים לפעולה מכ"ם ישן יותר שלא צריך טרנספונדר כדי להחזיר אותות.

(ראיתי את זה בתעופה בחקירה :) )

חחח ראיתי את אותו הפרק.

הם הצליחו לקלוט את המטוס, אבל המכ"ם הישן, כשמו כן הוא, ישן, ולכן לא יכול להעביר להם מידע כמו גובה מהירות וכד'.

אם ראית את ההמשך, היית יכול לראות שהם השתמשו בסרגל כדי למדוד את המרחק של המטוס ולחשב את מהירותו..

נכון מאוד,בגלל זה זה פרק בתעופה בחקירה :-)

בקיצור,במכ"ם ישן אין מוד C

פורסם

אתם מפספסים את הקטע עם המכ"ם...

כיסוי המכ"ם באוקיינוס הוא בעייתי, ישנם איזורים גדולים מאוד שאין בהם כיסוי מכ"ם (צפון האוקיינוס האטלנטי לדוגמא, קשר בHF או בעזרת לוויין ודיווחי מיקום כל נקודה בגלל החוסר במכ"ם).

המטוס יצר קשר (VHF) עם הבקרה של ברזיל בשעה 2233 שעון מקומי שלהם דיווח שחצה את הנקודה INTOL ודיווח גם ETA לנקודה TASIL בשעה 2320 מקומי.

ב2248 הוא יצא מתחום המכ"ם בFL350 ומהירות 453 TAS. ב2320 המטוס לא דיווח בנקודה TASIL ולא יצר קשר עם דאקאר ACC כפי שהיה צריך ומשם נעלמו עקבותיו.

קצת לפני השעה המתוכננת לחציית TASIL נשלחו ההודעות ACARS המעידות על תקלה במטוס....

הדברים שנכתבו למעלה הם מהלינק שהביא יובל ומאתר נוסף, רק רציתי להבהיר את הקטע עם המכ"ם 8)

פורסם

להלן "פרוטוקול" תשדורת אשר הגיעה ממחשבי המטוס (אל תשאלו אותי "איזה מחשב" כי אינני יודע) אשר קיבלתי:

02:10Z: Autothrust off

Autopilot off

FBW alternate law

Rudder Travel Limiter Fault

TCAS fault due to antenna fault

Flight Envelope Computation warning

All pitot static ports lost

02:11Z: Failure of all three ADIRUs

Failure of gyros of ISIS (attitude information lost)

02:12Z: ADIRUs Air Data disagree

02:13Z: Flight Management, Guidance and Envelope Computer fault PRIM 1 fault SEC 1 fault

02:14Z: Cabin Pressure Controller fault (cabin vertical speed

פורסם
להלן "פרוטוקול" תשדורת אשר הגיעה ממחשבי המטוס (אל תשאלו אותי "איזה מחשב" כי אינני יודע) אשר קיבלתי:

02:10Z: Autothrust off

Autopilot off

FBW alternate law

Rudder Travel Limiter Fault

TCAS fault due to antenna fault

Flight Envelope Computation warning

All pitot static ports lost

02:11Z: Failure of all three ADIRUs

Failure of gyros of ISIS (attitude information lost)

02:12Z: ADIRUs Air Data disagree

02:13Z: Flight Management, Guidance and Envelope Computer fault PRIM 1 fault SEC 1 fault

02:14Z: Cabin Pressure Controller fault (cabin vertical speed

שלא נדע.. :?

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...