עבור לתוכן
Amir Paz

חדשות תעופה אמיתית

Recommended Posts

פורסם

כשיו אני רואה שהזנב נחתך בצורה נקייה בגוף המטוס..

זה נראה חשוד למדי,יכול להיות שחס וחלילה זה היה פיגוע?

או שהטייסים לא שמו לב בבדיקות לפני הטיסה שיש בעיות בחיבור של הזנב עם גוף המטוס?

זה נראה לי די הגיוני את האמת,מצאו רק את הזנב,חתוך בצורה נקייה,שלם לחלוטין,הטייס האוטומטי יכול להתנתק בגלל זה? וזה בעצם גורם לשאר האירוע..

פורסם
כשיו אני רואה שהזנב נחתך בצורה נקייה בגוף המטוס..

זה נראה חשוד למדי,יכול להיות שחס וחלילה זה היה פיגוע?

או שהטייסים לא שמו לב בבדיקות לפני הטיסה שיש בעיות בחיבור של הזנב עם גוף המטוס?

זה נראה לי די הגיוני את האמת,מצאו רק את הזנב,חתוך בצורה נקייה,שלם לחלוטין,הטייס האוטומטי יכול להתנתק בגלל זה? וזה בעצם גורם לשאר האירוע..

אני לא רואה מה נחתך בה בצורה נקייה...

וגם אם היו (תיאורטית) בעיות חיבור, איך בדיוק הטייסים ידעו?, אלו כנראה היו בעיות חיבור פנימיות שרק לחצים בטיסה יכולים להשפיע עליהין (בקרקע אתה לא תבחין בהם, וכנראה גם לא היו תלונות על הזנב, או בעיות שקשורות בה ולכן לא טרחו לבדוק)

לגבי מציאת הזנב, ברור שיש עוד חלקים רבים (אבל קטנים) במים ושלא מוצאים אותם(אולי גם אין צורך להוציא אותם, אני לא יודע, אני לא חוקר).

לדעתי הכנף לא נשברה או התעקמה קשות, מהסיבה שהיא שטוחה ובעצם מהווה חלק אחד (היא לא מורכבת מכמה חלקים).

האם זה פיגוע?

לדעתי זה לא, אבל נצטרך לחכות. החוקרים כבר ידעו מהחלקים שמצאו, אם הם התפרקו כתוצאה ממטען חבלה.

פורסם

אם אני לא טועה, ההגה כיוון מחובר עם שני ברגים ענקיים שמחזיקים אותו קרוב לגוף או שהוא מושחל על הזנב. אני לא יודע איך זה באיירבאס הזה.

אם קורה מצב של קריאת ההגה כיוון, אז הוא בד"כ פשוט מתנתק מהגוף כמו שהיה עם ה-767 שהטייס משנה השתולל עם ההגהים לאחר המראה.

פורסם
אם אני לא טועה, ההגה כיוון מחובר עם שני ברגים ענקיים שמחזיקים אותו קרוב לגוף או שהוא מושחל על הזנב. אני לא יודע איך זה באיירבאס הזה.

אם קורה מצב של קריאת ההגה כיוון, אז הוא בד"כ פשוט מתנתק מהגוף כמו שהיה עם ה-767 שהטייס משנה השתולל עם ההגהים לאחר המראה.

זה לא היה A320?

פורסם
לא אין סיכוי, הוא לא יכול להגיע בטיסה רצופה מברזיל לצרפת.. אם אני לא טועה זה היה A330

התבלבלת

הוא התכוון למקרה שתומר עינבר דיבר עליו

ולגבי המקרה שתומר דיבר עליו,היה גם A300 של אמריקן שהתרסק כמה זמן לאחר אסון ה11 בספטמבר גם בגלל שקרס מיצב הכיוון

פורסם

אם יש לך חלק חלוד או חיבור חלוד / פגום באוזר הזה של המטוס אתה לא תראה אותו אלה אם כן תנסה להסיר את הזנב .

בזמן טיסה ישנם לחצים אדירים על כל גוף המטוס וכל חלק עומד במבחן כל פעם מחדש .

מדהים אותי הגודל של הזנב שרואים את האיש יושב עליו .

פורסם
לכו חפשו את הקופסאות השחורות ק"מ לעומק האוקינוס..

זאת הבעיה העיקרית, ואם יימצאו אותן, יידעו הרבה יותר.

אני לא רוצה להלחיץ..

אבל ליתר דיוק זה 14 ק"מ :roll:

פורסם
אם אני לא טועה ראיתי באיזו תכנית שהקופסה השחורה יכולה לשרוד רק 72 שעות מתחת למים(מה שאומר שהיא גמורה)... זה נכון? או אולי ליותר זמן?

הקופסא השחורה יכולה להחזיק מתחת למים הרבה יותר מ 72 שעות (מדובר בטווח של חודשים), אבל יש מגבלה. הקופסא השחורה יכולה לשדר אותות אודות מיקומה עד ל 30 יום. אחרי 30 יום אין אותות והחיפוש אחר הקופסא השחורה יותר בעייתי. לפי מה שהבנתי מהעיתונות, האמריקאים שלחו ספינה עם מכשירים מיוחדים לאזור ההתרסקות, המסוגלים לקלוט אותות עד 6 ק"מ עומק במים.

נ.ב, לפי מה שקראתי פעם באינטרנט, מה שיכול להשפיע על חוזק שידור האותות של הקופסא השחורה הוא המליחות של המים. האם דבר זה נכון?

פורסם

בשנות ה80 נדמה לי התרסק מטוס נוסעים הודי מסוג בואינג 747 .

לקח אם זכרוני אינו מטעה אותי מעל 3 חדושים למצוא את הקופסא השחורה ומספר חלקים מהמטוס .

יש על זה פרק בתעופה בחקירה .

החוקרים המשיכו לחפש למרות העבודת הנמלים התת ימית אחר הקופסא ושרידים נוספים של המטוס .

לבסוף נמצאו ראיות לפצצה שנמצאה במטוס והורשעו קיצונים הודים החיים בקנדה בפיגועים .

פורסם

מטוס אוסטרלי ביצע נחיתת אונס באוסטרליה.

ב11 בלילה ביצע מטוס אירבוס 330-200 של חברת Qantas האוסטרלית נחיתת אונס באי גואם,לאחר שאש פרצה בתא הטייס.

המטוס,שהיה בדרכו מאוסטרליה ליפן החל לעלות עשן מתא הטייס ומייד לאחר מכן פרצו להבות בצידו הימני של התא. לאחר ניסיון לכבות את האש באמצעות מטף, ביצעו הטייסים הסטה של המטוס לשדה תעופה קרוב שבאי גואם והצליחו להנחיתו מבלי שאיש מהנוסעים ואנשי הצוות יפגע.

נסיבות הדליקה עדיין לא ידועות.

פורסם
מטוס אוסטרלי ביצע נחיתת אונס באוסטרליה.

ב11 בלילה ביצע מטוס אירבוס 330-200 של חברת Qantas האוסטרלית נחיתת אונס באי גואם,לאחר שאש פרצה בתא הטייס.

המטוס,שהיה בדרכו מאוסטרליה ליפן החל לעלות עשן מתא הטייס ומייד לאחר מכן פרצו להבות בצידו הימני של התא. לאחר ניסיון לכבות את האש באמצעות מטף, ביצעו הטייסים הסטה של המטוס לשדה תעופה קרוב שבאי גואם והצליחו להנחיתו מבלי שאיש מהנוסעים ואנשי הצוות יפגע.

נסיבות הדליקה עדיין לא ידועות.

חודש ממש לא משמח לתאגיד Airbus...

פורסם
שני מטוסים כמעט התרסקו שבוע שעבר בגלל תקלה בILS 26

http://news.walla.co.il/?w=/21/1502807&m=1

דווקא שהיה את הערפל הסמיך והמטורף הזה, הייתה תקלה בILS..

לא יודע, נראה לי זיון שכל רציני בהתחשב בזה שיש לטייסים DME ורדיו אטלימיטר, אני בטוח שהם היו שמים לב אם הם יו 200 רגל מעל הקרקע כאשר המסלול 5 מייל לפניהם.

פורסם

זה היה על הטיסה מניו יורק 747 ואני דיברתי עם הקצין הראשון על המטוס הם היו במנימה כשהחליטו ללכת סביב ולהגיע ללרנקה, וזה אחד המחדלים הגדולים כיוון ש12 שעות לפני הערפל כבר ידעו מה הולך להיות המז"א... לא פלא שדירוג הבטיחות שלנו הוא כזה, וכרגיל עד שלא יקרה אסון...

פורסם
זה היה על הטיסה מניו יורק 747 ואני דיברתי עם הקצין הראשון על המטוס הם היו במנימה כשהחליטו ללכת סביב ולהגיע ללרנקה, וזה אחד המחדלים הגדולים כיוון ש12 שעות לפני הערפל כבר ידעו מה הולך להיות המז"א... לא פלא שדירוג הבטיחות שלנו הוא כזה, וכרגיל עד שלא יקרה אסון...

זה לא היה 74 ולא מניו יורק, זה 76 מטורונטו.

זה שידעו את מזג האוויר זה משהו אחד, זה שהם הגיעו למינימה והחליטו ללכת למקום אחר זה כי הוא לא היה בטח ב100% שהוא ינחית את המטוס בבטיחות, מה שמחייב אותו ללכת סביב.

דירוג בטיחות לא קשור לאל על אלא לרש"ת.

פורסם
שני מטוסים כמעט התרסקו שבוע שעבר בגלל תקלה בILS 26

http://news.walla.co.il/?w=/21/1502807&m=1

דווקא שהיה את הערפל הסמיך והמטורף הזה, הייתה תקלה בILS..

סביר להניח שהתקלה החלה עוד קודם, אך כשהיה צריך להשתמש במערכת רק אז הגיעה האינדקציה שמשהו לא בסדר. כל עוד אף אחד לא משתמש במערכת, לך תדע מה קורה איתה.

לגבי התקלה: OM, DME, FMS, DA: אלה ארבע אינדקציות שונות לכך שהמערכת חווה נתונים שגויים. לא צריך להגזים וכמעט לרסק שני מטוסים.

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...