עבור לתוכן
itzikl2

דיון בן אל על 354 לגישה

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם

שיחה בין אל על 354 לגישה בן גוריון

שהוקלטה על ידי היום ב15:40

תוך כדי תהלכי הנחיתה התפתח הדיון הזה על 120.5

אפשר לשמוע בלינק הזה

ועכשיו לסקר :)

מי לדעתכם צודק

הפקח או האל על

שבת שלום

פורסם

זה מותר בכלל לפתח כזה ויכוח על הקשר?

אי אפשר לדעת מי צודק, אף אחד לא היה שם וראה את תנאי מז"א, אבל:

האל על לדעתי לא בסדר, כי אין סיבה לפתח כזה דיון על הקשר, אלא לפנות לפקח אישית לאחר הנחיתה.

פורסם

א. זו הפרת משמעת של טייס אל על. הערוץ מיועד לבקרת תעבורה ולא ליעוץ. לא מדובר במידע חיוני כדיווח מז"א או בעיית תעבורה. לא איפשר לתעבורה אחרת לדווח פינל בזמן.

ב. אין זה מתפקידו ובסמכותו של הטייס. הוא יכול לבקש זאת עבורו במועד כלומר לפני התהליך. אם לדעתו מדובר ברעיון טוב, קיימות דרכים נאותות לטפל בכך, על הקרקע, לא בערוץ ובאוויר.

פורסם

אני דווקא חושב שאלעל היה בסדר גמור,

הוא הקשיב לפיקוח וקלט שמשהו לא בסדר, כי מזג האוויר מעולה

ונותנים נתונים שאי אפשר להגיד שהם מוטעים אבל הם סתם מסבכים...

כמובן שויכוח כזה באוויר אי אפשר ואסור לעשות... אפשר ללכת

אחרי זה למגדל ולדווח על כך ולא לקטוע מטוסים על הקשר...

אם הוא פתח כזה ויכוח על הקשר ועוד בעברית הוא יודע מה הוא עושה...

כל הכבוד לטייסי אלעל העירניים !!

פורסם
אני דווקא חושב שאלעל היה בסדר גמור,

הוא הקשיב לפיקוח וקלט שמשהו לא בסדר, כי מזג האוויר מעולה

ונותנים נתונים שאי אפשר להגיד שהם מוטעים אבל הם סתם מסבכים...

כמובן שויכוח כזה באוויר אי אפשר ואסור לעשות... אפשר ללכת

אחרי זה למגדל ולדווח על כך ולא לקטוע מטוסים על הקשר...

אם הוא פתח כזה ויכוח על הקשר ועוד בעברית הוא יודע מה הוא עושה...

כל הכבוד לטייסי אלעל העירניים !!

עירניים ? מה הוא עשה בדיוק חוץ מבלאגן על הערוץ ?

קלט שמשהו לא בסדר ? זה לא שהפקחים מטומטמים ולא יודעים מה לעשות, הגיוני מאוד שהטייס לא רואה את התמונה שהפקח רואה...

אני לא מכיר את הפרטים והתנאים שהיו שם לכן אני לא יכול לתת דעה בנושא, הדבר היחיד שאולי אפשר להגיד הוא שזה לא היה המקום לפתוח דיון כזה.

פורסם

לדעתי ממש לא בסדר מצד הטייס אל על לפתוח דיון כזה על הקשר, זה יותר נשמע כמו משהו שיכול להיות אצלינו בVATSIM שאין מטוסים אחרים על הערוץ :?

נ.ב. אם זה פקח גישה למה בדיוק הקונטיננטל הודיע לו פיינל והפקח נתן אישור נחיתה? יש פקח מגדל, לא? :?

פורסם

כשהייתי סגן צעיר אך כבר מנוסה ב-1966, שמעתי קברניט אל על ותיק (שמו שמור במערכת) שטס במילואים במטוס תובלה בבסיס, צועק לאורך זמן על פקח המגדל עקב הוראה שקיבל.

הוא קורקע. לא רק שהדבר אינו בסמכותו שהרי הוא לא רואה תמונה אווירית שלמה ואין הוא אחראי אלא למטוסו, זו התנהגות שנוגדת הוראות, ושכרו בהתאם.

במדינה מתוקנת עורכים חקירה ונוקטים צעדים, נגד הקברניט ונגד החברה. למשל שלילת רישיון RT לטייס לתקופה וקנס כספי גבוה לחברה.

פורסם

שמעתי גם את זה בזמן אמת רק חבל שאת הפקח לא שמעתי...

לדעתי זה באמת קצת מיותר אבל כל הכבוד מצד שני לטייס אלעל שיזם.. והעיר כי אחרי הכל צריך לעשות הכל למען הבטיחות..

פורסם

כשאתה קורא דברי טייסים ותיקים במציאות, כדאי להנמיך מעט טון נוגד ולהסכית. אין זה אומר שאין להביע דיעה אחרת, אולם אם יש כזו מוטב שתתבסס על ידע מעמיק ועובדות מוצקות.

אני דווקא חושב שאלעל היה בסדר גמור,

הוא הקשיב לפיקוח וקלט שמשהו לא בסדר, כי מזג האוויר מעולה

ונותנים נתונים שאי אפשר להגיד שהם מוטעים אבל הם סתם מסבכים...

אם הוא פתח כזה ויכוח על הקשר ועוד בעברית הוא יודע מה הוא עושה...

כל הכבוד לטייסי אלעל העירניים !!

פורסם

שאלה לי אליך שחר, אתה קברניט בדלתא ושם דורשים רמה גבוהה: מה הוא עשה למען הבטיחות, חוץ מלפגוע בה, בהפרעותו לעבודת הפקח ולתקשורת שלו עם קונטי בערוץ, כשהאחרון כבר בפיינל ולא מסוגל להשחיל מילה?

שמעתי גם את זה בזמן אמת רק חבל שאת הפקח לא שמעתי...

לדעתי זה באמת קצת מיותר אבל כל הכבוד מצד שאני לטייס אלעל שיזם.. והעיר כי אחרי הכל צריך לעשות הכל למען הבטיחות..

פורסם

הקשבתי להתחלה של ההקלטה (לא העלתי את כל שעה וחצי של הקלטה)

354 מתלונן בפני הפקח של המגדל על הווקטורים שנתנו לו בקר הגישה

מה ששומעים זה רק את הטייס מדבר עם מגדל. ולא גישה.

אם אתם רוצים אני יכול לעשות את כל הטיסה של354 כולל גישה.

סילחה על הטעות.

פורסם
הקשבתי להתחלה של ההקלטה (לא העלתי את כל שעה וחצי של הקלטה)

354 מתלונן בפני הפקח של המגדל על הווקטורים שנתנו לו בקר הגישה

מה ששומעים זה רק את הטייס מדבר עם מגדל. ולא גישה.

אם אתם רוצים אני יכול לעשות את כל הטיסה של354 כולל גישה.

סילחה על הטעות.

תפנק אותנו ככה לשבת.....

פורסם
שאלה לי אליך שחר, אתה קברניט בדלתא ושם דורשים רמה גבוהה: מה הוא עשה למען הבטיחות, חוץ מלפגוע בה, בהפרעותו לעבודת הפקח ולתקשורת שלו עם קונטי בערוץ, כשהאחרון כבר בפיינל ולא מסוגל להשחיל מילה?
שמעתי גם את זה בזמן אמת רק חבל שאת הפקח לא שמעתי...

לדעתי זה באמת קצת מיותר אבל כל הכבוד מצד שאני לטייס אלעל שיזם.. והעיר כי אחרי הכל צריך לעשות הכל למען הבטיחות..

עופר זוכר את האירוע הזה שהיה מטוס שבדיוק בא להתיישר על המסלול והיה ישראייר בפיינל והטייס אלעל צעק על הערוץ לטייס תזהר והישראייר הלך סביב כדי למנוע תאונה כי הוא לא ראה את המטוס שהתיישר.... כמובן הכל היה על 12 ולא על 26 למה אז אמרו שהטייס תותח ודברים כאלה ועכשיו כולם יוצאים נגד הטייס הזה? ואני יודע שאנשים יגידו עכשיו בלב מה הקשר בין מה שאנחנו מדברים עליו ועל מה שאני כרגע הזכרתי... והנה אני מסביר מה הקשר, בסופו של דבר כל הטייסים רוצים שהמטוס ינחת בשלום והנוסעים יהיו מרוצים.. כל המערבולות האלה לא מועילות לאף אחד וכולם יעדיפו להתרחק מהם... אז בסה"כ הטייס אומר לפקח הערה שהיא לדעתי במקום...

חוץ מזה יש דברים שפקח לא יכול לראות והטייס הוא במובן מסויים העיניים של הפקח... אז יכול להיות שבסיטואציה הזאת הפקח לא היה כל כך מודע למה שקורה במרחב מבחינת מז"א (משהו שהוא נשמע קצת לא סביר אבל בסדר..) והנה דוגמא על פקח נחמד בשדה דוב שמתגבר על החוסר מידע הזה.. אני הייתי בטיסה ארקיע מאילת לש"ד שמעתי את רשת הפיקוח במהלך הטיסה והפקח ביקש מהמטוס שלנו שנעשה סיבוב סביב תל אביב לבדוק את הרוחות ואת מצב מערכות העננים באזור ואת הגשם במרחב...

עופר זה לדעתי נושא שהוא שנוי במחלוקת ולדעתי הטייס עשה משהו שהוא לא מקובל אבל בהחלט מועיל במצבים כאלה...

פורסם

שחר.. ע"פ החתימה שלך "חביבי הכל By The Book! לא פחות ולא יותר!" איפה בספר RT כתוב שטייס יכול להעיר לפקח על רשת הקשר באיזה הליך עליו להשתמש ואילו ווקטורים לתת?

ועדיין אין בפוסט הקודם שלך שום קשר לנושא... אתה מערבב בין סיטואציה בטיחותית גרידא לבין סיטואציה של יעול תעבורה...

פורסם

שימו לב טייס אלעל פונה בעברית לפקח והפקח עונה לו באנגלית .. ושוב הטייס של אלעל מתעלם מהאנגלית ומדבר איתו בעברית וגורר יחד איתו את הפקח לשיחה לכל דבר .. כשמטוס קונטיננטל בפיינל ... מעניין איך מקרה כזה היה מסתיים אילו היה ברשת :idea:

מעניין מי אמור לטפל במקרים כאלה של דיונים על הקשר ...

פורסם
לכל מי שיש בעיה עם הדעות שלי ומה שאני עושה בחיי היום יום הוא יכול לחפש מי ש...

המבינים יבינו!

שחר, מה זה קשור עכשיו? מישהו אמר לך משהו על חיי היום יום שלך? ניהלו איתך שיחה לגיטימית. למה צריך להתנסח ככה?

אני גם לא מבין איך יש פה סוגיה בטיחותית... הטייס הזה נתן הצעת יעול כדי שלא לסבך את המטוסים שמגיעים לגישה ולא הערה בטיחותית

פורסם
לכל מי שיש בעיה עם הדעות שלי ומה שאני עושה בחיי היום יום הוא יכול לחפש מי ש...

המבינים יבינו!

אני הייתי היחיד שאולי הגיב לך בדיון זה אז אולי הפוסט שלך קשור אלי אז ככה:

א. אתה רק מתחיל להיות יותר חסר קשר למציאות, לא דיברתי על חיי היום יום שלך ואם אתה מתבייש בדברים שאתה עושה כנראה שזה בעיה שלך :arrow: :!:

ב. עם דעות אפשר להתווכח בגלל זה הן נקראות דעות, אם לא מתאים לך כנראה שאתה לא צריך להיכנס לוויכוחים או להביע דעה (כי ברגע שאתה מביע דעה אתה פותח פתח שיסתרו את דעתך).

ג. אני לא ארד לרמה שלך.. אתה מי ש... כבר מצאתי 8)

פורסם

אני נוטה להסכים עם הטייס למרות שהדרך שבה ביצע לא הייתה במקום..

זה מקרה אחד מתוך מספר מקרים שאנחנו לא יודעים עליהם בכלל....לכו תדעו עם מקרה כזה קרה כבר בעבר עם מטוס אלעל למגדל בשדה עמוס כלשהו...

אבל בכייאת חברה זה לא העבודה שלנו לתת לו דין אז חאלאס עם וויכוחים...תנו את דעתכם וזהו :wink:

פורסם
על הקשר?!

כשמטוס בפיינל?!

שאנחנו עושים הקפות ברשת ומישהו עולה על המסלול ובאותו זמן מישהו אחר מבקש רשות התנעה, אביב אומר לו שימתין ופה בטח ובטח..

ירדן הדיון היה על גישה הקונטי על מגדל, הקונטי לא שמע את זה

פורסם

הדיון הזה ממש מצויין :D

בואו אני אתן נקודה למחשבה (אומנם מעט בהקצנה, אבל בכל זאת):

אתם חושבים שאותו קברניט של אל-על היה מעיז להציע לפקח של גישה/מגדל

של JFK או של הית'רו הערה שדומה למה שקרה במקרה הזה?

לי לא נראה.

מה שנקרא-"רק בישראל"...

מה שיותר מעניין אותי זה אם הם באמת שינו את הגישות בפועל או שהפקח רק סתם

לקברניט את הפה?

פורסם

לדעתי בחלק מהשיחה שם התערב אחמ"ש או משהו כי אני מבחין בטוני דיבור שונים שיכולים להצביע על זה שהתערב שם פקח יותר בכיר.

לעניות דעתי, אין מקום לכזו שיחה בקשר, אני מזכיר לכל הכותבים שמדובר פה בחיי אדם ולא סימולטור, ועל טעויות משלמים ביוקר.

בטיחות היא מעל הכל, אך פה לא דובר על בטיחות (שוב, לעניות דעתי), טייס האל על לא היה במצב מסוכן מבחינת בטיחות, יתרה מכך שהוא תפס את הקשר לזמן יחסית רב ויכל לגרום סכנה בטיחותית עבור הקונטי.

צריך לזכור, מדובר פה בחיי אדם ואין מקום לטעויות, גם אם הטייס צודק בהערה שלו, אם יש ספק אז אין ספק והדרך בה זה בוצע לא תקינה, ובגלל שזה חיי אדם ברקע אז פשוט לא עושים זאת כי אין מקום לטעויות.

זו דעתי בכל אופן.

בנושא הרשת, ההערה מהסוג הזה יכולה להיות מועברת בהודעה פרטית לפקח ללא כל בעיה, שאני מקבל הערות כאלה והערוץ ריק אז אני גם פונה בקולי לטייס ומבהיר את הדברים.

חשוב להבדיל בין הסביבה של VATSIM שהיא סביבה לימודית לבין המציאות ששם טעויות עולות בחיי אדם.

פורסם

כאשר משווים בין ישראל לבין מקומות אחרים צריך לזכור שרק כאן השדה הבינלאומי המרכזי הוא שממה בשישי-שבת.

בשעות האלה כמות התנועה בנתב"ג היא פשוט אפסית. אפשר לומר שמבחינה עקרונית אין זה המקום להעביר ביקורת על הפקח בערוץ, אם כי הקברניט אמר שמדובר בעצה ודיבר בצורה מנומסת.

להגיד שזה מסכן חיי אדם - לדעתי זו הגזמה פראית - לא הייתה שום תנועה חוץ מהקונטיננטל ואם הוא היה צריך משהו דחוף תאמינו שהוא היה מדבר על הערוץ למרות אלעל 354. אז נכון שב JFK זה לא היה קורה מצד שני ב JFK גם מצב של תרדמת על הערוץ לא היה קורה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...