עבור לתוכן
itzikl2

דיון בן אל על 354 לגישה

Recommended Posts

פורסם
כשאתה קורא דברי טייסים ותיקים במציאות, כדאי להנמיך מעט טון נוגד ולהסכית. אין זה אומר שאין להביע דיעה אחרת, אולם אם יש כזו מוטב שתתבסס על ידע מעמיק ועובדות מוצקות.
אני דווקא חושב שאלעל היה בסדר גמור,

הוא הקשיב לפיקוח וקלט שמשהו לא בסדר, כי מזג האוויר מעולה

ונותנים נתונים שאי אפשר להגיד שהם מוטעים אבל הם סתם מסבכים...

אם הוא פתח כזה ויכוח על הקשר ועוד בעברית הוא יודע מה הוא עושה...

כל הכבוד לטייסי אלעל העירניים !!

עופר, אני איתך בנוגע להכל. בדיוק לפני שבועיים חזרתי מארה"ב אחרי לא מעט שעות טיסה שעשיתי שם. את הרישיון הפרטי עשיתי בארץ ככה שיש לי גם לא מעט ניסיון במרחב האוירי שלנו.

את האמת אני לא יודע איפה להתחיל.. אז אני אדבר על שורש העניין. אני בטוח שלפחות חלק מכם ראה את הסרטים שלי מהטיסה ל JFK, ובטח אתם מתארים לעצמכם מהם ההשלכות בהגעה של ססנה לשדה כזה. זאת באמת הזדמנות טובה לציין את האדיבות ואת הרצון הטוב של הפקחים והטייסים שהיו נוכחים בשדה באותו הזמן, ובאמת הרגשת שהם רוצים לעזור ולעשות את המיטב בשבילך, וזה מתחיל בזה שהם פונים אליך במילה "SIR" כי הם נותנים לך את אותו הכבוד שהם נותנים לטייסי ה 76 שחכה שאני אפנה את המסלול. וזה ממשיך הלאה כאשר אתה מבקש להגיש מרשה טיסה בטלפון ואתה מקבל את ההרגשה שאותו אדם שבקו יעשה הכל כדי שהטיסה שלך תתבצע כמו שצריך.

הנקודה היא שאנחנו לא אמריקה, אנחנו ישראלים וככה היינו וככה נהייה... וזה מתבטא בכל תחומי החיים. תמיד נהיה נפוחי אגו ותמיד העזרה ההדדית תגיע רק ברגעים של משבר לאומי..

כן, יכול להיות שלקחתי את זה קצת רחוק, אבל זה עניין שמציק לי כבר זמן רב. אבל מתרגלים להכל :)

עופר, שמח שחזרת אלינו אחרי לא מעט זמן. תמיד כיף לשמוע מדבריך כי מזה אפשר רק ללמוד.

חבר'ה עזבו את הקטנות כולנו באנו להנות, אתה מגלה כל יום איזה מדהים התחום הזה, תהנו ממנו כמה שאפשר!

נחיתות בטוחות עוז זסלר

פורסם
אז נכון שב JFK זה לא היה קורה מצד שני ב JFK גם

למה לא היה קורה ב-JFK או בלונדון או מינכן? כי שם לבהמות לא נותנים רישיון טיס. ואם תגיע לשם אחת משלנו ותשכח איך נוהגים בני אדם, יותר היא לא תוכל להגיע. זה כל ההבדל.

פורסם
כאשר משווים בין ישראל לבין מקומות אחרים צריך לזכור שרק כאן השדה הבינלאומי המרכזי הוא שממה בשישי-שבת.

בשעות האלה כמות התנועה בנתב"ג היא פשוט אפסית. אפשר לומר שמבחינה עקרונית אין זה המקום להעביר ביקורת על הפקח בערוץ, אם כי הקברניט אמר שמדובר בעצה ודיבר בצורה מנומסת.

להגיד שזה מסכן חיי אדם - לדעתי זו הגזמה פראית - לא הייתה שום תנועה חוץ מהקונטיננטל ואם הוא היה צריך משהו דחוף תאמינו שהוא היה מדבר על הערוץ למרות אלעל 354. אז נכון שב JFK זה לא היה קורה מצד שני ב JFK גם מצב של תרדמת על הערוץ לא היה קורה.

רב"ש תזכיר לי על איזו עמדה אתה מוסמך ?

מטוס בפיינל והאלעל מבלבל את המח על הקשר. איך בדיוק אתה רוצה שהקונטי יפרוץ שידור ?

ממליץ לך בחום לראות את תעופה בחקירה, האסון של מפגש שני 742 על המסלול בגלל פריצת שידור.ד

לעוז, לגבי ה SIR, אמנם לא גרתי בארהב, אך יצא לי לבקר שם דיי הרבה כולל עבודה בחברה אמריקאית.

את ה SIR הזה תשמע גם במכולת השכונתית, גם אם תיהיה קברניט של אוטו זבל.

כל חנות בכניסה אליה תכבד אותך ב Hello Sir, How may I help you SIR עם חיוך מאולץ מאוזן לאוזן ובסיום Have a nice day Sir.

זה כללי הנימוס שלהם לפעמים בא לך להוריד להם איזה סיר בראש מרוב עודף נימוס.

אך עם כל זאת, עדין יש להם שם בהמות והרבה יותר מפה.

הכי קל זה לכלך על המדינה שלנו בעיקר כשיושבים בחו"ל.

מסכים שיש מה לשפר בהרבה תחומים כולל בתעופה, מסכים שהארוע המדובר אם היה תלוי בי, שלוש שניות אחרכך היתה תלונה נגד הצוות ברת"א וכל גורם רלוונטי באלעל.

יש לך הצעות, אתה בגייט בכלל, יש לך סלולרי, ב AIP מופיע המספר של המגדל.

אין לך, תרים קשר לשליטה אלעל, אני בטוח שיש להם אותו ואם לא להם 144.

לאיציק, קבלת הערה בפרטי, תחזיר בפרטי. לפעמים אתה תופס ערוץ ומייבש את שאר המטוסים.

ל"צערינו" אצלינו כן ניתן לפרוץ לשידור.

פורסם
ואם הוא היה צריך משהו דחוף תאמינו שהוא היה מדבר על הערוץ למרות אלעל 354. אז נכון שב JFK זה לא היה קורה מצד שני ב JFK גם מצב של תרדמת על הערוץ לא היה קורה.

רן בד"כ בשידור כפול מקבלים ציפצוף, אבל בלי שום קשר - נראה לך שזה בסדר לשדר "אם צריכים משהו??" קשר צריך להיות נקי.

אולי נתקין לחצן מצוקה כמו בבתי חולים :wink:

לעניין:

מדובר בהפרה בוטה של כללי יסוד. אני לא מבין איך יש כאלו פה שחושבים שזה "לא הכי בסדר".

זה חמור.

אין שום סיבה לשנות שפה על הקשר, בעיקר שיש מטוס זר. אם יש לך הערה תפעולית, תנהג כמו טייס מפקד ותרים טלפון למגדל בגייט, תבקש לדבר אפילו עם אחראי המשמרת, ככה אני חושב שצריך לפעול.

נוסיף על זה שטייס האלעל התחיל את השיחה: "ברשתוך אני רוצה להציע לכם משהו", אז אולי תשמע אם הם מוכנים לקבל?.. ישר דחף את המלל ושרף למעשה 20 שניות שידור (מדקה 0:12 בהקלטה עד 0:32) מייד אחר כך ענו הפקחים ולדעתי "נגררו" לדבר,

שמשך עד 01:32. מדובר בדו שיח מה שאומר שזמן התגובה על הקליק הוא מיידי, האחד מסיים משפט השני מרביץ שידור. השיחה מתבצעת בעברית - לקונטי אין מושג מתי יש נימה של סיום שיחה בינהם, תארו לכם שטייס הקונטי היה הולך סביב בגלל תחושה של קשר תפוס.

אז באמת קשה להסביר למה דיברו דקה ו 10 שניות שטויות על הקשר.

ומשלמי המיסים היו שמים את הכסף על עוד חצי טון ששרף ה 777 במקרה הטוב.

אני חושב שיש פה דוגמא לחוסר אסרטיביות של פקח. עושה רושם שגם הפקח וגם הבחור שגיבה אותו נגררו לסוג של חובת הגבה במיידי, התגוננות מסויימת.

יכול להיות שזה נובע מכל מיני משחקי כוח כאלו ואחרים שקיימים בין בכירים במנהל לבין בכירים באלעל - אין לדעת, אני רק משער. כך או כך הבחור שם ממש מיהר לתת תגובה לאלעל.

ואגב - בנוגע לתוכן השיחה, 354 צודק לגמרי - יש דפית, אין למה לבלבל תמוח.

מטוסים מבצעים גישות הרבה יותר מורכבות מכמה דיונות שיש מזרחית לשדה...בתנאי IMC אמיתיים ולא איזה ענן ששוכב מעל מכבים רעות.

פורסם

פינקלס, ציינתי שרק אם המרחב ריק אז אין בעיה לתת איזה כמה מילים.

צריך לעשות את ההפרדה, רשת VATSIM מוגדרת כסביבה לימודית וככזה יכולה גם לאפשר מתן הסבר שכזה, כי אנחנו גם פה כדי לעזור לטייסים שהם לא באמת טייסים אמיתיים.

פורסם

לא אמרתי שזה בסדר, כתבתי בפירוש שניתן להתווכח האם זה בסדר לעשות את זה על הערוץ או לא.

רק אמרתי שבמצב התנועה הנוכחי להדגיש שזה בפירוש מסכן חיי אדם, או להציע לקרקע את הטייס, זה מוגזם. ואת זה גם אמרתי בהקשר להשוואה שניתנה לגבי למה במציאות לא וברשת כן.

פורסם

ואגב - בנוגע לתוכן השיחה, 354 צודק לגמרי - יש דפית, אין למה לבלבל תמוח.

מטוסים מבצעים גישות הרבה יותר מורכבות מכמה דיונות שיש מזרחית לשדה...בתנאי IMC אמיתיים ולא איזה ענן ששוכב מעל מכבים רעות.

מזג אוויר נקי, 26 בשימוש, המטוס 10 מי"מ צ' מזרח מהשדה ועוד 2NM לפניה כלומר אתה בבעיה בטחונית. תהליך הדפית מאושר בעת מעבר חזית, המטוס נמצא בתוך ענן, 2500 רגל מעל לבסיסו, המטוס לא מאוים. בהכוונת מכ"מ אפשר להקטין את מרחק היציאה מזרחה כשהרוח מערבית חזקה ללא עננות אך עם ראות אופקית מוגבלת (סוף האובך טרם כניסת עיקר החזית הקרה) ובכך להתגבר על חלק מהבעיה.

רן- עבר זמן "נפולת נמושות", העולם עובר לחשיבה פתוחה. להתייחס לישראלים החיים בחו"ל כנחותים או חסרי זכות התבטאות לגבי עמם ומולדתם גובל בגזענות. בכדי לזהות התנהגות בהמית אין צורך בתושבות. אפשר לצאת מדפוסי התנהגות אלה, או לחלופין להנציחה כמורשת ולהצטדק בכל מיני נימוקים. אני לא לכלכתי לא איש ולא קבוצה, אלא ציינתי התרשמות לגבי חריגים ממנה שלצערי הינה לא רק תופעה מקובלת אלא גם נפוצה. כמה פעמים ישבתי בקוקפיט של אל על, וראיתי קברניט חבר שלי צועק, משפיל וטוחן עד עפר טייס ראשון חבר שלי ושלו עקב טעות פעוטה. טייסים מעולים שמתנהגים כבהמות, לא כולם אך כבר הזכרתי בשרשור שלושה. שמות במערכת.

בארה"ב 305 מיליון איש, חלק ניכר מהם מהגרים (דור אפס). אחרי שני דורות יקבלו דפוסי התנהגות במשפחת מוצא שנולדה בתרבות מערבית ראויה. את הפושעים והבריונים שבהם תופסים בחלקם ושולחים לבלות שנים ארוכות במקום הראוי עם עוד 2.5 מיליון אסירים.

ראה מה עשו שנה בקנדה לאמיר, וקורס קצר לעוז.

פורסם
אז נכון שב JFK זה לא היה קורה מצד שני ב JFK גם

למה לא היה קורה ב-JFK או בלונדון או מינכן? כי שם לבהמות לא נותנים רישיון טיס. ואם תגיע לשם אחת משלנו ותשכח איך נוהגים בני אדם, יותר היא לא תוכל להגיע. זה כל ההבדל.

אני מניח כי לקרא ליושבים בארץ בהמות, לא גובל בגזענות.

:roll:

פורסם

שמעתי את השיחה..

גם אני חושב כי התפרצות אלעל לקשר היתה הפרה בוטה של כללי RT, ויודעים מה, אני לא אחד שאוהב "נהלים" אני אוהב חשיבה בריאה ואם אין אף אחד על הקשר או כשהמרחב לא צפוף.. הייתי משתמש בקשר כדי לזרוק למטוס שליידי "שמוליק, שיהיה לך יום מקסים" זהו, לא יותר מידיי מילים, חוץ ממילות ה RT וזה במיוחד כשיש מטוס בפיינל... בפיינל!! ועוד מטוס זר, שעצם היותו זר יכל גם בגובה 800 רגל להחליט שהוא הולך סביב רק כי הוא לא מצליח לומר את המילה האלמנטרית "פיינל".. (בניגול לפופאי שיקבל ראשות לנחות בגובה 50 רגל.. יציף ויגע) אז לא מדובר בסכנת חיי אדם.. מדובר בנזק להתנהלות התנועה התקינה.

אותו טייס אלעל אמר את הדברים ברדיו רק כי הוא רצה שכולם ישמעו את הוד מעלתו אומר דבר מה ומעמיד את הפקח בפינה.. בפקח הסכים והתרצה כי הוא שם לב שיש מטוס זר מוזנח.

הטייס יכל להתקשר למגדל אחרי הנחיתה.. רק חצי שעה אחרי השידור.

מה אצלינו ב VATIL.

זה שוב מקום לדעתי לציין שאני חושב שגם ברשת הקשר אצלינו בשמיים הוירטואליים יש לומר את מה שצריך ולהמנע מלומר את מה שלא צריך. (זו לא תחנת מוניות שמברברים)

והיב שאל, מה היה קורה אם דבר כזה היה קורה ברשת? אז ככה.. הקונטיננטל היה נוחת ללא אישור או שהיה הולך סביב בוודאות מלאה... כי בניגוד לאויר בחוץ, אצלינו ברשת המצב (הטכני) גרוע יותר.. יש DELAY בין אדם שלחץ על ה PTT לבין האדם ששומע אותו.. תוסיפו את ה DELAY הזה לשיחה.. וקיבלתים קונטיננטל על הקרקע.

אני נגד העובדה שפקח יטיס עבור הטייס את המטוס, יש גבול, ואיציק צדק, אנחנו ברשת, פה אין סכנת חיים, אז אם יש לנו מטוס בעם הרוח, אין צורך לומר לו לדווח פיינל, הוא יודע לעשות את זה לבד, ואם הוא לא יעשה, ניתן לו אישור לנחות גם בלי שאמר מילה, אין צורך לומר, דווח פיינל, דווח מסלול פנוי, דוח פה ודווח שם.. עוד מעט נגיע למצב שנאמר לטייס עכשיו תוריד עוד שלב מדפים... זה עומס קשר מיותר ואיצלינו ברשת, עומס בעייתי הרבה יותר מבאויר בגלל אותו DELAY, מי שרוצה ללמוד איך טסים שילך ל IFS, מי שטס בלי לדעת.. ואין הרבה כאלה, לא מתים מזה.. נשארים בסלון.

פורסם
כמה פעמים ישבתי בקוקפיט של אל על, וראיתי קברניט חבר שלי צועק, משפיל וטוחן עד עפר טייס ראשון חבר שלי ושלו עקב טעות פעוטה. טייסים מעולים שמתנהגים כבהמות, לא כולם אך כבר הזכרתי בשרשור שלושה. שמות במערכת.

אז אולי בעיית הבהמתיות היא לא כלל ישראלית אלא יחודית לחבר'ה שלך מח"א שבטוחים שיוצא להם ריח של ורדים כשהם מפליצים :roll:

בהמות יש בכל מקום בעולם

פורסם

אני רוצה להתייחס לכל אלה שחושבים שהטייסים בארץ הם לא כמו הטייסים בחו"ל,

למה אתם כל כך חושבים ככה?

ולמה אתם חושבים שכל כך יקר להוציא פה רישיון? כל מי שבאמת רוצה אז ישלם את המחיר...

ואין בארץ אף בהמה שליד השם שלה יש את המילה "טייס"...

כולם פה אנשים שרק רוצים לעזור, בטח שביום שישי שאין אף אחד כמעט על הקשר,

ובטח שהוא פתח דיון בעברית...

וחזרה לעניין, גם בחו"ל ישראלים מוציאים רשיון ועדיין מתייחסים אליהם יותר יפה

מהאנשים המקומיים שעושים רישיון...

ועוד משהו,

תאמינו או לא, אבל עדיין באים ללמוד... ממי? מאיתנו...

אני רוצה לראות כזה פקח נדיב שיהיה מוכן בכלל לשמוע את מה שיש לטייס לומר,

גם אם הוא הכי צודק בעולם...

אבל יש טלפון, יש מספר, תתקשר ותעשה את זה בצורה רצינית ולא סתם דרך הקשר,

שגם ככה הם לחוצים...

פורסם

חרגנו מעט מתחום התעופה, אך תרבות קשר בכל זאת חשובה וכן תפקידי הטייס במקרים חריגים:

א. רן- הבנת הנקרא וגם חמימות מזג! איפה כתבתי שכולם, או ישראלים הם כאלה? כתבתי שכאלה לא יתקבלו במקומות אחרים, הרי התקבלו בנתב"ג לפי ההקלטה. שמעתי מעט קשר אווירי שלא בהקלטות או בואטיל כידוע ויש לי על מה להסתמך, כולל טייסים ישראלים מדברים בחו"ל גם מחוץ לתחומי התא בעת טיסה. לא מקובל, זה מה שאמרתי.

ב. שחר- תפקידו של איש צוות למנוע תאונה, כל תאונה, ולכן באירוע שציינת לא רק גילה עירנות ויש לשבחו, אלא מילא את תפקידו כמצופה.

אז נכון שב JFK זה לא היה קורה מצד שני ב JFK גם

למה לא היה קורה ב-JFK או בלונדון או מינכן? כי שם לבהמות לא נותנים רישיון טיס. ואם תגיע לשם אחת משלנו ותשכח איך נוהגים בני אדם, יותר היא לא תוכל להגיע. זה כל ההבדל.

אני מניח כי לקרא ליושבים בארץ בהמות, לא גובל בגזענות.

:roll:

פורסם
שלום לכולם

שיחה בין אל על 354 לגישה בן גוריון

שהוקלטה על ידי היום ב15:40

תוך כדי תהלכי הנחיתה התפתח הדיון הזה על 120.5

אפשר לשמוע בלינק הזה

ועכשיו לסקר :)

מי לדעתכם צודק

הפקח או האל על

שבת שלום

השאלה ידידי צריכה להיות מי יותר חכם... יכול להיות שהנקודה של הטיס נכונה וחכמה

אבל מי שעסוק בלהיות צודק על גבי הקשר תוך התעלמות מהעובדה שהוא חולק מרחב אוירי עם מטוסים נוספים שזקוקים לשרותי הבקרה יותר מהוויכוח המלומד שלו, שם את האגו שלו לפני חייהם של הנוסעים עליהם הוא מופקד ולפני בטיחותו של המרחב כולו.

מעניין אם ננקטו ברשות ובאלעל איזה שהם צעדים כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד.

זה אחלה "מקרה לדוגמא" בכל אופן וטוב לדעתי שהתפתח כאן דיון כזה במקום שאני רוצה להאמין שגדל בו הדור הבא של הטייסים והפקחים בישראל.

פורסם

מזג אוויר נקי, 26 בשימוש, המטוס 10 מי"מ צ' מזרח מהשדה ועוד 2NM לפניה כלומר אתה בבעיה בטחונית. תהליך הדפית מאושר בעת מעבר חזית, המטוס נמצא בתוך ענן, 2500 רגל מעל לבסיסו, המטוס לא מאוים. בהכוונת מכ"מ אפשר להקטין את מרחק היציאה מזרחה כשהרוח מערבית חזקה ללא עננות אך עם ראות אופקית מוגבלת (סוף האובך טרם כניסת עיקר החזית הקרה) ובכך להתגבר על חלק מהבעיה.

.

מכיר את הנוהל, העניין הוא שאני לא מבין למה מבצעים פה MIX של הדברים.

1.או שאתה מכווין מטוס בוקטורים לעם הרוח של 26.

2.או שאתה מכווין מטוס ל ILS 26 ע"פ הדפית במידה והמזג מתקיים (בסיס ענן נמוך - אין טילי כתף)

3.או שאתה מכווין מטוס לביצוע RNAV.

לא רואה סיבה לעשות "חצי עבודה" כלומר לתת וקטורים לסוג של ILS מקוצר (6-7-8 מייל).

או חצי RNAV חצי ראיה.

טייסי אלעל מתודרכים טוב מאוד לגבי הסוגייה הביטחונית.

עופר יכול להיות שה"מערכת" מותקנת על המטוס :wink:

כך או כך, עדיין יש פה כאלו שחושבים שזה בסדר לבלבל תמוח על הקשר 8)

פורסם

שלום לכם אנשים,

עמרי סודרי הפנה את תשומת ליבי לדיון זה.

אני אגיב פה למרות שלא קראתי את כל הדיון.

יש משהו במה שאומר הטייס. ברור שיותר נוח לטייס לעשות FULL ILS לפי הדפית ולתת לFMC להטיס.

אבל צריך לזכור כמה דברים:

1. תהליך ILS 26 הוא בעדיפות אחרונה בבן גוריון בגלל "סגירת שדה" שמאוד קרובה לשדה התעופה והתהליך המלא לILS 26 חורג יפה מאוד לתוך השטח שלא אתם ולא אני היינו רוצים לטוס בו.

2.מעבר לנוחות התפעול לטייסים הם צריכים לקחת בחשבון עוד דברים, כמו למשל יעול התעבורה.

אם אפשר לעשות ווקטורים למטוס ככה שאתה מקצר לו את התהליך ב2-4 מייל טיסה מן הסתם אתה יכול להזיז יותר מטוסים. וגם להרחיק אותם מהאזור המסוכן יותר של המדינה.

ובלי קשר מי שמכיר את התהליך ILS 26 יודע שהצלע יציאה והצלע כניסה לא מופרדות מספיק להטסה של שני מטוסים שם בו זמנית אלא אם כן המטוסים מופרדים בגובה.(מה שאומר שהמטוס הקדמי כבר צריך להתחיל להנמיך על הGS מה שגורם להפרדה דיי גדולה בין המטוסים, ושוב פוגע ביעילות.

3.זה כמו שאני לא מצפה מ RJA344 שמגיע בטיסה של 15 דקות לעשות FULL ILS למסלול 12 ולגרום לו לטוס עוד 15 דקות לפחות רק כדי לבצע תהליך נחיתה אם אפשר לעשות לו את האותו התהליך ול"הלביש" אותו בווקטורים על הLOC שניים-שלושה מייל מהFAF.

אין ספק שלהגיד את דברייך ככה על ערוץ הTWR של בן גוריון זאת עבריינות לשמה.

ביחוד שיש מטוסים בהקפה וביחוד שהם לא דוברי עברית.

אתה לא רואה התנהגות כזאת אפילו מטייסים מטורקיה.

ותנסה לתקן את ההודעה הראשונה.. בשלוש שניות הראשונות של ההקלטה שומעים בבירור שזה ערוץ הTWR שכנראה עבד על 132.1/129.2

פורסם

חברה חאלס!!!!!!!!1 לא נמאס לכם לריב פה כל הזמן?

שכל אחד יגיד את הדעה שלו ויסגור את התגובה שלו ולא להפוך את זה לפוליטיקה שכל אחד נגד השני כי זה לא יגמר.

יש פה שתי סוגיות- הטייס טועה או שהטייס צודק. ממש כמו ימין ושמאל. כל אחד צודק איפשהו אבל אף אחד לא טועה טעות יסודית.

ולפי דעתי- אתם לא שמתם לב בכלל שהקונטינטל לא היה בפיינל כל הזמן שהאלעל דיבר.הוא דיווח עם הרוח ובדיווח על הפיינל לא היה נשמע שהוא לחוץ בכלל אז השיחה של האלעל יכול להיות שרק עזרה ולא פגעה בקשר בכלל.

פורסם

במזג אוויר בו רוח מערבית חזקה וראות אופקית מוגבלת (מתחת 5,000 מ'), אין עם הרוח ואין RNAV כי המטוס בכללי כט"מ והבקרה חייבת להביאו לגישת מכשירים. הכוונת מכ"מ היא הדרך היחידה שאני מכיר למנוע ממנו לעבור במצב זה של ראות אנכית סבירה מעל איזור לא בטוח. זאת מנקודת הנחה ש -ILS 12 לא מקובל עם CIRCLING עקב הראות האופקית הנמוכה. בתרשים MVA תראה מעגל מקווקו ממש ליד גבול 5 מי"מ של מרחב השדה, המאושר להכוונת מכ"מ עד 2,000 רגל, וכמה מאות מטרים מערבית לצד המזרחי במרחב המגדל, MVA הוא 1,500 רגל. אלה מאפשרים מתן ווקטורים בנתב"ג על מסלול 26 בנתונים הבאים.

ניתן להכניס בכט"מ מטוס בגובה 2,000 רגל ל-ILS ב-6 מי"מ. להשוואה, גישת ILS מסלול 06 ב- EHAM מתחילה ב-2,000 רגל ו- FAF ב- 6NM. ב- EGKK ILS 26L ה- FAF ב- 5.5 NM. מעניין הדבר שבגישת נתב"ג ILS 26 (לפחות אצלי בדפית) אין FAF, כלומר תיאורטית ניתן לתת ווקטורים בטווח קצר יותר ל-ILS עד גובה 1,500.

כאשר אלה הם תנאי מז"א ו- ILS 26 לא שמיש, ניתן לבצע הכוונת מכ"מ לגישת VOR 26, ה- FAF שלה ב-5NM, מותר להנמיך בטווח 6NM עד 1,700 רגל.

קיימת כמובן אפשרות לבצע גישת VOR 30, למסלול יש גם REIL, גישה זו (בת 3.6 מעלות זווית) מאפשרת מרחב בטוח.

רק להזכיר כאן כי קיימת בנתב"ג מגבלת בסיס ענן 2000 רגל לגישת RNAV.

מזג אוויר נקי, 26 בשימוש, המטוס 10 מי"מ צ' מזרח מהשדה ועוד 2NM לפניה כלומר אתה בבעיה בטחונית. תהליך הדפית מאושר בעת מעבר חזית, המטוס נמצא בתוך ענן, 2500 רגל מעל לבסיסו, המטוס לא מאוים. בהכוונת מכ"מ אפשר להקטין את מרחק היציאה מזרחה כשהרוח מערבית חזקה ללא עננות אך עם ראות אופקית מוגבלת (סוף האובך טרם כניסת עיקר החזית הקרה) ובכך להתגבר על חלק מהבעיה.

.

מכיר את הנוהל, העניין הוא שאני לא מבין למה מבצעים פה MIX של הדברים.

1.או שאתה מכווין מטוס בוקטורים לעם הרוח של 26.

2.או שאתה מכווין מטוס ל ILS 26 ע"פ הדפית במידה והמזג מתקיים (בסיס ענן נמוך - אין טילי כתף)

3.או שאתה מכווין מטוס לביצוע RNAV.

לא רואה סיבה לעשות "חצי עבודה" כלומר לתת וקטורים לסוג של ILS מקוצר (6-7-8 מייל).

או חצי RNAV חצי ראיה.

טייסי אלעל מתודרכים טוב מאוד לגבי הסוגייה הביטחונית.

עופר יכול להיות שה"מערכת" מותקנת על המטוס :wink:

כך או כך, עדיין יש פה כאלו שחושבים שזה בסדר לבלבל תמוח על הקשר 8)

פורסם

הפעם אני לטובת הפקחים.

טייס אלעל טעה . נקודה.

אין פה מקום לדיון.

ככה לא מתנהגים.

לא היה קורה כלום , אם את דעתו המלומדת היה מעביר לאחר הנחיתה, ואם כבר באויר, לפחות דבר אנגלית על הערוץ.......

הפקח היה צריך להיות אסרטיבי יותר ולא מנומס בן מנומס ולקטוע את הויכוח הזה כבר בהתחלה.

פורסם

שלום לכל החברים,

גם בארה"ב יש לפעמים שיחות שלא ממש קשורות לטיסה עצמה בין הפקחים לבקרים (למשל בדיקת תוצאות משחק כזה או אחר) אם כי הן מבוצעות עם הבקרה בנתיב ולא עם המגדל או בקרת גישה וכמובן בזמנים שבהן אין המון מטוסים על הקשר.

לעניין נושא האשכול, כנראה שאין תשובה חד משמעית - לא היינו שם, לא בכיסא הבקר ולא בכיסא המטוס ולכן קל לנו לשפוט. במידה וטייס אל על מצא לנכון לדווח על ליקוי כלשהו, הוא בהחלט יכול לדווח למגדל, אם כי היה זה רק נכון לבצעו בשפה האנגלית עקב המצאות קונטיננטל (או קונטי כפי שמכנים אותם) בגישה לנחיתה. אני די בטוח שטייסי קונטיננטל הרימו גבה לנוכח השיחה הקולחת בעברית ופחות לגבי ההליכה סביב כי גם בארה"ב ישנם מקומות שבהם תקבל אישור נחיתה בדקה ה-90 (תנסו פעם לנחות על מסלול 19 בוושינגטון רייגן - אל תתפלאו אם תקבלו את אישור הנחיתה 200 רגל לפני הנגיעה כי המטוס שהמריא לפניכם בדיוק ניתק מהמסלול, וזה עוד אחרי טיסה/הנמכת VFR במטוס נוסעים לאורך תוואי הנהר כי משני צידיו יש את הפנטגון ואת הבית הלבן שמעליהם חל איסור לטוס.

נ.ב.

עופר, לקרוא לטייסי אל על בהמות (גם אם שירתת/הכרת) חלק מהם, נראה לי קצת לא מכובד, גם אם ההתנהגות שלהם לא בדיוק מה שהיית מצפה מהם (תקן אותי אם לא הבנתי אותך נכון)

שרון

פורסם
שלום לכל החברים,

גם בארה"ב יש לפעמים שיחות שלא ממש קשורות לטיסה עצמה בין הפקחים לבקרים (למשל בדיקת תוצאות משחק כזה או אחר) אם כי הן מבוצעות עם הבקרה בנתיב ולא עם המגדל או בקרת גישה וכמובן בזמנים שבהן אין המון מטוסים על הקשר.

לעניין נושא האשכול, כנראה שאין תשובה חד משמעית - לא היינו שם, לא בכיסא הבקר ולא בכיסא המטוס ולכן קל לנו לשפוט. במידה וטייס אל על מצא לנכון לדווח על ליקוי כלשהו, הוא בהחלט יכול לדווח למגדל, אם כי היה זה רק נכון לבצעו בשפה האנגלית עקב המצאות קונטיננטל (או קונטי כפי שמכנים אותם) בגישה לנחיתה. אני די בטוח שטייסי קונטיננטל הרימו גבה לנוכח השיחה הקולחת בעברית ופחות לגבי ההליכה סביב כי גם בארה"ב ישנם מקומות שבהם תקבל אישור נחיתה בדקה ה-90 (תנסו פעם לנחות על מסלול 19 בוושינגטון רייגן - אל תתפלאו אם תקבלו את אישור הנחיתה 200 רגל לפני הנגיעה כי המטוס שהמריא לפניכם בדיוק ניתק מהמסלול, וזה עוד אחרי טיסה/הנמכת VFR במטוס נוסעים לאורך תוואי הנהר כי משני צידיו יש את הפנטגון ואת הבית הלבן שמעליהם חל איסור לטוס.

נ.ב.

עופר, לקרוא לטייסי אל על בהמות (גם אם שירתת/הכרת) חלק מהם, נראה לי קצת לא מכובד, גם אם ההתנהגות שלהם לא בדיוק מה שהיית מצפה מהם (תקן אותי אם לא הבנתי אותך נכון)

שרון

שלום שרון.

מדהימה הגישה הזאת לרייגן ראייה מעל הנהר.. תגיד, איפה אתה טס בארה"ב?

פורסם

שלום עוז,

יותר מאתגרת מאשר מדהימה כשחושבים על הנוסעים מאחורה ועל המגבלות שהיא מציבה בפני הצוותים. הפנייה לפיינל היא די חדה ובגובה נמוך וצריך לשפוט נכון. העובדה שהשדה שם די עמוס והמרווחים בין ההמראות לנחיתות הן די ברמה של מטוס 100 רגל מעל המסלול והמטוס שלפניו רק ניתק הופכת את כל החוויה למלאת אדרנלין.

אני טס בארה"ב בחברת תעופה "אזורית" או Regional בשפת העם ועד לא מזמן הטסתי את האמבראר ERJ-145 ובקרוב אתחיל לטוס על האח הגדול שלו, ERJ-175

פורסם

שרון- כתבתי דברים שונים, היה עוד חבר שכך הבין... חבל.

חזרתי זה עתה משעתיים קוקפיט של B733 מלונדון בחזרה לביתי. שעה מהן טסנו מזרחה FL340 אליו הונמכנו עקב מטוס שטיפס לידנו לאותו גובה. מקובל כאן.

הקשר במערב אירופה (כל 15 דקות מעבר סקטור וערוץ- זה ישתנה בקרוב) מנומס וענייני גם כשהערוץ שקט. מז"א- רגיל לאיזור אך לא לישראל- הגישות בעננים עד קרוב לקרקע. בשיוט למעלה שמי תכלת ולמטה שטיח לבן, מפעם לפעם מציצים הרים ושדות מושלגים- יפה.

נ.ב.

עופר, לקרוא לטייסי אל על בהמות (גם אם שירתת/הכרת) חלק מהם, נראה לי קצת לא מכובד, גם אם ההתנהגות שלהם לא בדיוק מה שהיית מצפה מהם (תקן אותי אם לא הבנתי אותך נכון)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...