עבור לתוכן
AaronDagan

שאלה של ידע והבנת החומר.

Recommended Posts

פורסם

לכול "המבינים" ולאלה שרוצים לדעת אבל לא יודעים לשאול, ברוח הימים האלה של הורדת דרגת

הבטיחות של התעופה הישראלית וכו וכו....

אני מניח שידוע לרובכם שנתיבי הכניסה והיציאה אל ומנתב"ג -כפי שהם כיום - צפופים וקרובים אחד לשני.

"ה"שאלה: מי יכול לומר לי מה המרחק האוירי בין שתי הנקודות הקרובות ביותר של STAR

SIRON על H2 לבין SID DEENA1E , לא משנה איזה מסלול.

אני מבקש לא לפתוח פה "שרשור אקדמאי" אלא פשוט כמה תשובות קצרות ולעניין.

פורסם

אני לא יודע לענות על שאלתך כי אני פשוט לא מבין את כוונתך.

1. DEENA1E היא ממסלול 26 בלבד.

2. אין שום STAR בבן גוריון, ולכן לא הצלחתי להבין על מרחקים בין אילו נקודות אתה מדבר..

פורסם
אני לא יודע לענות על שאלתך כי אני פשוט לא מבין את כוונתך.

1. DEENA1E היא ממסלול 26 בלבד.

2. אין שום STAR בבן גוריון, ולכן לא הצלחתי להבין על מרחקים בין אילו נקודות אתה מדבר..

1. תודה על תגובתך.

2. אני אנסח את זה אחרת:

מהו המרחק הקצר ביותר בין שתי הנקודות הקרובות ביותר בין שני הנתיבים המקובלים אל ומנתב"ג?

3. ואגב - H2 הוא נתיב ידוע ומקובל לגישה לשדה. לא ממש STAR אבל נמצא בסביבה.

יותר טוב ככה? 8)

פורסם

אהרון, ייתכן ולא הבנתי את השאלה - אבל המרחק בין גישה ל ILS12 לבין יציאה על מסלול 26 הוא למעשה בסופו של דבר 0 מייל, כי נגמר בגישה למפתן סמוך מאוד.

מסיבה זו שומרים הפרדה בין נחיתות והמראות בתצורת הפעלת המסלולים הזו.

אם כוונת השאלה היא מרחקים בין נקודות ספיציפיות על נתיבי היציאה והכניסה, אז עפ"י מדידת הסקטור, המרחק בין הנקודות הקרובות ביותר - LL בגישה ו SIX ביציאה, המרחק הוא 4.3 מייל.

פורסם

ולכן אצל חברינו האמיתיים, מטוס חצה SIRON, אין המראות מערבה.

פורסם

תודות למשיבים-מגיבים.

2 התשובות האחרונות עונות למעשה על אחת הבעיות הכאובות של התעופה האמיתית.

וכידוע, יש עוד כמה וכמה כאלה בסביבה.

סגרתי את הנושא ברשותכם.

פורסם

ברשותך תוספת קטנה.

הפתרון לבעיה שאמור להכנס לתחילת עבודה של כשנה וחצי היא הארכת 21 ויצירת נתיבי הסעה מקוצרים ל 26 כולל מגדל ב"ג חדש.

כל זה כדי לאפשר נחיתות על 21 והמראות על 26 וע"י כך הפרדת התנועות הנכנסות מהיוצאות.

פורסם

רן, אסף,

רוב תודות בפעם נוספת על ההסברים המחכימים והמידע החשוב.

כמו שנאמר: מכל מלמדיי המכובדים ויודעי הדבר- השכלתי.

אני מקווה שבהזדמנות זו גם צעירי החטיבה וגם הוותיקים יותר יפיקו תועלת מהנאמר למעלה.

ערב שקט וחמים לכולם.

פורסם

מרחקים אופקיים:

H2- SIX = 3.5 מי"מ

H2- R270 = 5 מי"מ (הנקודה בה נתיב דינה פוגש את רדיאל 270)

H2-H1 = 3 מי"מ בחציית חוף

המרחקים מדודים על מסך המכ"מ עם דיוק גבוה.

אם יורשה לי להתייחס לתוכנית העתידית של התעבורה בנתב"ג, במיוחד במצב בו אחראים לקיים קשורים לקביעת החלופות והתוכניות העתידיות:

א. לשדה פוטנציאל מוגבל עקב הקצאות המקרקעין הקיימות והבניה עליהן מצד ראשון, ומצד שני שדה בצורת משולש שלא מתאים לתעבורה עמוסה כי אינו מאפשר הפעלה נוחה של יותר ממסלול אחד. הארכת 21 צפונה כרוכה בסלילת קטע ארוך אם כי זהו כיוון כמעט פנוי מחוץ לגבולות השדה הנוכחיים. במידה ויאריכו את 21 צפונה, בעת נחיתת מטוס עליו הוא עלול להיות חשוף לזרימת מנועי מטוסים הממריאים 26 גם אם יוזזו 600 מ' מערבה אל קו הנחיתה, במיוחד ברוח מערבית ערה.

ב. פתרון חלופי לדעתי הוא הארכת 12 מזרחה עד קו הגדר המזרחית של מפעל תע"א מחנה ישראל, בקטע של בערך 1.5 ק"מ. השינוי יאפשר הסטת הפעילות על 30 מזרחה יותר מק"מ ובכך ניתן יהיה לתפעל את המסלולים 26-08 ו-30-12 בו זמנית. יחייב הסרת כמה מבנים באיזור ממן ומנהרה למעבר כביש מחנה ישראל מצומת הטייסים (יהוד) לשדה.

ג. הפאניקה לפיה בעת מעבר נוחת את סירון אין שחרור המראות, אופיינית לארגון מבולגן שחוטף סטירה. במקום לחשוב ולפעול נכון, יוצרים אנדרלמוסיה, פגשתי זאת על כל צעד ושעל. סירון נמצאת 15.6 מי"מ מקו הנגיעה, כלומר מטוס שעובר מעל הנקודה צפוי במהירות ממוצעת 150 קשר לחצות מסלול אחרי מעל 6 דקות. נו באמת... הקריטריון שלי להמראה מיידית על DEE1E/F הוא LL, 5.8 מי"מ שהם מעל 2.5 דקות. מיידית פירושו בתעופה שהמטוס מתגלגל תוך 30 שניות מהאישור, וכך הוא יהיה ב-SIX כשהנוחת יגע, כשבחליפה הקרובה ביותר יהיה ביניהם הפרש גובה של כ-1,000 רגל (בהנחת שיעור נסיקה של ה-SID).

פורסם
מרחקים אופקיים:

H2- SIX = 3.5 מי"מ

H2- R270 = 5 מי"מ (הנקודה בה נתיב דינה פוגש את רדיאל 270)

H2-H1 = 3 מי"מ בחציית חוף

המרחקים מדודים על מסך המכ"מ עם דיוק גבוה.

אם יורשה לי להתייחס לתוכנית העתידית של התעבורה בנתב"ג, במיוחד במצב בו אחראים לקיים קשורים לקביעת החלופות והתוכניות העתידיות:

א. לשדה פוטנציאל מוגבל עקב הקצאות המקרקעין הקיימות והבניה עליהן מצד ראשון, ומצד שני שדה בצורת משולש שלא מתאים לתעבורה עמוסה כי אינו מאפשר הפעלה נוחה של יותר ממסלול אחד. הארכת 21 צפונה כרוכה בסלילת קטע ארוך אם כי זהו כיוון כמעט פנוי מחוץ לגבולות השדה הנוכחיים. במידה ויאריכו את 21 צפונה, בעת נחיתת מטוס עליו הוא עלול להיות חשוף לזרימת מנועי מטוסים הממריאים 26 גם אם יוזזו 600 מ' מערבה אל קו הנחיתה, במיוחד ברוח מערבית ערה.

ב. פתרון חלופי לדעתי הוא הארכת 12 מזרחה עד קו הגדר המזרחית של מפעל תע"א מחנה ישראל, בקטע של בערך 1.5 ק"מ. השינוי יאפשר הסטת הפעילות על 30 מזרחה יותר מק"מ ובכך ניתן יהיה לתפעל את המסלולים 26-08 ו-30-12 בו זמנית. יחייב הסרת כמה מבנים באיזור ממן ומנהרה למעבר כביש מחנה ישראל מצומת הטייסים (יהוד) לשדה.

ג. הפאניקה לפיה בעת מעבר נוחת את סירון אין שחרור המראות, אופיינית לארגון מבולגן שחוטף סטירה. במקום לחשוב ולפעול נכון, יוצרים אנדרלמוסיה, פגשתי זאת על כל צעד ושעל. סירון נמצאת 15.6 מי"מ מקו הנגיעה, כלומר מטוס שעובר מעל הנקודה צפוי במהירות ממוצעת 150 קשר לחצות מסלול אחרי מעל 6 דקות. נו באמת... הקריטריון שלי להמראה מיידית על DEE1E/F הוא LL, 5.8 מי"מ שהם מעל 2.5 דקות. מיידית פירושו בתעופה שהמטוס מתגלגל תוך 30 שניות מהאישור, וכך הוא יהיה ב-SIX כשהנוחת יגע, כשבחליפה הקרובה ביותר יהיה ביניהם הפרש גובה של כ-1,000 רגל (בהנחת שיעור נסיקה של ה-SID).

הארכת 21 היא דרומה.

תחנת הכיבוי עוברת דירה.

פורסם

חבל, במקום לשבור את צורת המשולש ולקבל שדה בעל 2 מסלולים מקבילים כמעט, שיכולים לפעול בו זמנית ומתאימים לכל מטוס וכיוון רוח, מנציחים כך את בעיית המשולש. לא בטוח שיתאים להמראות עקב ישוב קרוב ותעבורת תל נוף. לדעתי יחייב סלילתו מחדש של כל האורך עקב חוזק נמוך מהנדרש.

פורסם

שלום חברים - שאלה קצרה, שלדעתי שאלתי כבר בעבר ולא נענתי עליה עדיין.

בהמלצות ועדת לפידות נכתבה בפירוש המלצה שניתן ליישם מיידית לייעול התעבורה במרחב:

ביטול תקנות רעש שלא רלוונטיות למטוסים של ימינו (במיוחד עם פינוי טייסות ח"א מבח"א 27) והפעלת מסלול 12 לשימוש להמראות ונחיתות כקונפיגורציה מועדפת בהיעדר מז"א מגביל אחר. בשוהם יהיה קצת יותר רעש מטוסים, אבל לא משהו שחורג מהתקנות.

ידוע מה קורה עם ההמלצה הזאת והאם יש כוונה ליישם אותה?

פורסם

לא קראתי את הסעיפים הנ"ל בדו""ח, אולם:

א. תקנות הרעש שבתוקף הן של ICAO המובאות בנהלי התעופה בישראל לידי ביטוי כמו בכל מדינה. הן מגבילות לדוגמא הפעלת מטוסים רועדשים ולגבי החדשים באות לידי ביטוי בעיקר בהפחתת דחף לנסיקה, הגבלת שעות לטיסות והפעלת APU. איני מבין איך הן מפריעות למישהו אם מפחיתים רעש עוד יותר, על חשבון מה זה? בלונדון שומעים אוטובוסים יותר ממטוסים, ושניהם שקטים עקב תקנות.

ב.מסכים לגבי המראות 12, עם זאת המראות על 08 ובו זמנית נחיתות 12 עוד יותר אלגנטי. בטווח 2NM אחרי ההמראות פונים, ושם המטוסים כבר מעל 1,500 רגל. ממריאים על 12 לא מפריעים לשהם, כשממריאים 08 עוברים בגובה 2,000 מעט מערבה לישוב. מי שיסבול מהמראות 08 הוא בני עטרות. היה שם שדה בעבר הרחוק, כנראה שאנשים שבחרו ביישוב אוהבים קירבת מטוסים :|

לסיכום- עניין כלל הציבור גובר על זה של תושבי סביבת השדה. יש לכך תקדימים משפטיים במדינות מתוקנות (שני מקרים מפורסמים, הראשון של איכר שתרנגולותיו הפסיקו להטיל עקב אימוני הפצצה של מטוסי צבא ארה"ב במלחמת העולם השניה, השני של שדות קנדי ושדה קטן צפונית לניו יורק). חלק מההיגיון זה נובע מכך שתשתית מתפתחת ומי שקונה נכס ליד ש"ת, או ליד מקום שתכנית המיתאר מוקצה מקום לש"ת, שלא יתפלא ש-40 שנה אח"כ פועל שם ש"ת, היו לו הזדמנויות לעזוב את המקום ללא הפסד שנים. לא כך בבית דגן שם הפגינו נלהבות בשעתו כנגד הכנסת ה- B747 לשימוש.

שלום חברים - שאלה קצרה, שלדעתי שאלתי כבר בעבר ולא נענתי עליה עדיין.

בהמלצות ועדת לפידות נכתבה בפירוש המלצה שניתן ליישם מיידית לייעול התעבורה במרחב:

ביטול תקנות רעש שלא רלוונטיות למטוסים של ימינו (במיוחד עם פינוי טייסות ח"א מבח"א 27) והפעלת מסלול 12 לשימוש להמראות ונחיתות כקונפיגורציה מועדפת בהיעדר מז"א מגביל אחר. בשוהם יהיה קצת יותר רעש מטוסים, אבל לא משהו שחורג מהתקנות.

ידוע מה קורה עם ההמלצה הזאת והאם יש כוונה ליישם אותה?

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...