עבור לתוכן
vateur1

EL AL flights - Unattended Cockpits

Recommended Posts

פורסם

I have a problem

I often provide ATC in VATSIM as Eurocontrol South or Athens Control

LGGG_CTR over Greece

I find that in relation to other callsigns MANY El Al flights are non responsive on first contact and almost always out of cockpit

When I say many I mean that the 80% of the flights that will enter my

Controlled Airspace their pilots are out of cockpit

This is A LOT of flights

This is rather disappointing, to log in and offer your ATC services and find out that pilots leave their B744 or whatever flying pilotless on autopilot for hours and will not respond to ATC contacts

Most of the times we call a Supervisor to disconnect the flight but this is not a nice thing to do but we ATCO's find it unfair to offer our resources and pilots to fly disregarding us when our primary goal is to serve them

What I do not understand is WHY these pilots cannot do the most simple thing, open up ServInfo, VROUTE whatever and check ATC manned positions ahead so that they contact ATC BEFORE they enter Controlled Airspace

Even if they don't, an occasional check on the flight simulator every 10 minutes will make them able to foresee the ATC ahead since our ranges are far outside our FIR borders

The reason I write this message here is because in the last years I provide ATC, El Al flights are the worst in unattended cockpits

I don't understand why this is an established habit in El Al, maybe these pilots flying towards Europe have not been used too much in seeing often ATC after LLLL FIR like in LCCC (Nicosia) FIR and thus leave the cockpit.

OK do it but do come back in 10 minutes please

OK Rant is over, my regards to VATIL

:) Wow, 1st time I write English in Hebrew alignment

Don't reply in Hebrew, I have no idea !

Kyprianos Biris

Just one more ATCO in Southeast Europe

:-)

POST TRANSLATION

--MSG EDIT BY AMIR PAZ--

--TRANSLATION BY ADAM WISER--

"יש לי בעיה

לעתים קרובות אני מספק שירותי פיקוח כיורוקונטרול דרום או בקרת אתונה או כבקרת המרחב

LGGG_CTR

אני מוצא שבהשוואה לאותות קריאה אחרים מטוסים רבים של אלעל אינם מגיבים לקריאותי

למגע ראשוני וכמעט תמידאין אף אחד בתא הטייס

כשאני אומר רבים אני מתכוון ש80% מהטיסות שנכנסות למרחב האווירי שלי טייסיהם אינם בתוך הקוקפיט ולזה אומר המון טיסות

זה מאד מאכזב להתחבר ולהציע את שירותי הפיקוח שלך ולמצוא שטייסים משאירים את הבואינג 744 שלהם או מה שהם מטיסים ללא טייס על טייס אוטומטי למשך שעות ולא מגיבים לנסיונות הפקח ליצור קשר.

רוב הפעמים אנו קוראים לSUPERVISOR (אחראי מטעם ואטסים למי שאינו מתמצא) לנתק את הטיסה אבל זה לא דבר נחמד לעשות אבל אנו הפקחים מוצאים את זה לא הוגן להציע את שירותינו ומשאבינו וטייסים מתעלמים מאיתנו כשמטרתינו העיקרית היא לשרת אותם

מה שאיני מבין זה למה טייסים אלו לא יכולים לנקות בדבר הפשוט ביותר, לפתוח את הסרבאינפו

VROUTE או מה שלא יהיה ולבדוק אילו עמדות מאויישות על מנת ליצור קשר עם הפקח לפני שהם נכנסים למרחב אווירי מפוקח

גם אם הם לא עושים כך ביקור אקראי בסימולטור כל 10 דקות יאפשר להם לצפות מראש את שירות הפיקוח שלפניהם מאחר שהטווחים שלנו נמצאים הרבה מעבר לגבולות הFIR שלנו

הסיבה שאני כותב הודעה זו היא כי בשנים האחרונות שאני מספק שירותי פיקוח טיסות אלעל הן הגרועות ביותר מבחינת חוסר איוש הקוקפיט בזמן טיסה

אני לא מבין למה זהו הרגל קבוע באלעל אולי הטייסים שטסים לאירופה לא רגילים לראות כל כך הרבה עמדות מאוישות אחרי LLLL כמו הFIR של ניקוסיה ולכן עוזבים את הקוקפיט

אוקי עשו זאת אך תחזרו לאחר 10 דקות בבקשה.

טוב הזעם עבר ברכותי לואטיל

פעם ראשונה אני כותב אנגלית עם יישור עברי ...(מה שזה לא יהיה א.ו.)

אל תגיבו בעברית אין לי מושג בזה..

קיפריאנוס ביריס

רק עוד פקח בדרום מזרח אירופה

המרחב LGGG_CTR מעל יוון"

-----------------------------------------------

END OF TRANSLATION

פורסם

as an EL-AL pilot that often flys in your FIR

i could not agree more

i take full responsibility for myself and admit that

i also commit the sin of leaving the cockpit for a period

of time when loged on to VATSIM.

i now understand that beside the fact that its against

VATSIM regulations, it is also mostly unfair towards the

great controlers that donate their time to give ATC service.

so as far as me, i can say that i learned the lesson and

next time i leave the cockpit it won't be when logged to the net.

thank you for pointing it out for me

Nadav

פורסם

Hi Kyprianos

You Are absoulutly right but please note that not all of ELY callsigns are memberes of El AL virtual the just use this callsign because they are......Israeli :mrgreen:

I didn't Know that the "Out of cockpit" habit take place under ATC cover, anyway VATIL staff dont know whats happen 24/7 in europe but if you says so i believe you , i think thats if it is bad as you discribe this i encourage more serious punishment to the members, 80 precent means thats there is high probability thats Member X act like this more then once.

i think it will be good idea to report in this case to VATIL Staff

Best regards

Elad Zeierman

VATIL OPS mngr

This is to our Memberes:

שמעו אם קודקוד ארופה נכנס במיוחד בשביל זה לפורום שלנו כנראה שהמצב קשה, מילא שנותנים לט"א לעשות את העבודה עוד לפני שהאבק מתפנה ממסלול 26 אבל זה לא אומר שלא צריך להיות בהאזנה, זה לא מעודד את גם את הפקח להישאר מחובר בדיוק כמו שפקח בארץ מתעצבן שלא עונים לא או מממריאים בלי אישור וגורם לו להתפוצץ, להתנתק וללכת לעשות משהו יותר טוב ורגוע, שלא לדבר על זה שהשם שיוצא לנו מזה הוא לא משהו ובצדק ואולי גם אלעל הוירטואלית נפגעת מזה גם לא בצדק.

פורסם

I accept that harder punishments may be the answer.

I, as a virtual El Al pilot (not a member of El Al VA) stay tuned 100% precent of the time, always check for ATC's etc.

The only time I leave the cockpit is for no more than 5 minutes, and I leave a messege in the FP remarks.

I wish that your messege will improve the situation and hope to meet you on the radio =)

Thanks for bringing the subject up, it will only help!

Regards,

Gal Mintz.

פורסם

i will just translate your post to those who might not understand english and maybe involved...

אוקי מה שחסר כאן לדעתי זה תרגום לעברית של ההודעה לטובת אלו שאולי לא ממש מבינים מה הולך כאן אז ככה:

"יש לי בעיה

לעתים קרובות אני מספק שירותי פיקוח כיורוקונטרול דרום או בקרת אתונה או כבקרת המרחב

LGGG_CTR

אני מוצא שבהשוואה לאותות קריאה אחרים מטוסים רבים של אלעל אינם מגיבים לקריאותי

למגע ראשוני וכמעט תמיד אין איש בתא הטייס

כשאני אומר רבים אני מתכוון ש80% מהטיסות שנכנסות למרחב האווירי שלי טייסיהם אינם בתוך הקוקפיט וזה אומר המון טיסות

זה מאד מאכזב להתחבר ולהציע את שירותי הפיקוח שלך ולמצוא שטייסים משאירים את הבואינג 744 שלהם או מה שהם מטיסים ללא טייס על טייס אוטומטי למשך שעות ולא מגיבים לנסיונות הפקח ליצור קשר.

רוב הפעמים אנו קוראים לSUPERVISOR (אחראי מטעם ואטסים למי שאינו מתמצא) לנתק את הטיסה אבל זה לא דבר נחמד לעשות אבל אנו הפקחים מוצאים את זה לא הוגן להציע את שירותינו ומשאבינו וטייסים מתעלמים מאיתנו כשמטרתינו העיקרית היא לשרת אותם

מה שאיני מבין זה למה טייסים אלו לא יכולים לנקוט בדבר הפשוט ביותר, לפתוח את הסרבאינפו

VROUTE או מה שלא יהיה ולבדוק אילו עמדות מאויישות על מנת ליצור קשר עם הפקח לפני שהם נכנסים למרחב אווירי מפוקח

גם אם הם לא עושים כך ביקור אקראי בסימולטור כל 10 דקות יאפשר להם לצפות מראש את שירות הפיקוח שלפניהם מאחר שהטווחים שלנו נמצאים הרבה מעבר לגבולות הFIR שלנו

הסיבה שאני כותב הודעה זו היא כי בשנים האחרונות שאני מספק שירותי פיקוח טיסות אלעל הן הגרועות ביותר מבחינת חוסר איוש הקוקפיט בזמן טיסה

אני לא מבין למה זהו הרגל קבוע באלעל אולי הטייסים שטסים לאירופה לא רגילים לראות כל כך הרבה עמדות מאוישות אחרי LLLL כמו הFIR של ניקוסיה ולכן עוזבים את הקוקפיט

אוקי עשו זאת אך תחזרו לאחר 10 דקות בבקשה.

טוב הזעם עבר ברכותי לואטיל

פעם ראשונה אני כותב אנגלית עם יישור עברי ...(מה שזה לא יהיה א.ו.)

אל תגיבו בעברית אין לי מושג בזה..

קיפריאנוס ביריס

רק עוד פקח בדרום מזרח אירופה

המרחב LGGG_CTR מעל יוון"

עד כאן התרגום ועכשיו לדעתי

אני אעשה את זה קצר וקולע:

חברה יכול להיות שיש כאן אנשים שעולים לטוס ולא מכירים את נהלי ואטסים או איך לדבר עם פקחים או איך לדבר באנגלית או מה שלא יהיה

נגיד את זה יפה... פשוט אל תעשו את זה.

זה גורם לעגמת נפש לפקחים ואם הבן אדם אומר שזה 80% מטיסות אלעל (קצת קשה לי להאמין על המספר אבל ניחא) אז חייבים לעשות חושבים. מי שעולה לטוס ומשאיר את הקוקפיט ללא השגחה א. עובר על חוקי ואטסים וב. זה עושה לנו כחטיבה שם לא משהו בכלל.

תחשבו על זה פעם הבאה לפני שמתחילים לטוס

וחברה בחייכם, טובה אישית לסחבק: לא יודעים אנגלית? לא יוצאים מה LLLL_CTR עם כל כמה שזה קשה להגיד זה פשוט עושה גם לכם עוול.

אני אסיים רק בדוגמא שלי, אמנם הגעתי כאן לאיזה מקום שאני מטיף פה לאנשים וזה אבל אני מכיר את המגבלות שלי, עוד לא למדתי לעומק את נושא הטייסות הארוכות, כולל למידת הבואינג על בוריו ותכנון טיסה ובכלל זה גם את נהלי הטיסה בנתיבים גבוהים ואת העבודה מול יורוקונטרול וכו'. אתם יודעים מה אני עושה? פשוט לא יוצא מגבולות הFIR הישראלי.

לקח לי בדיוק שני נסיונות עם TFC להבין איך הדברים מתנהלים שם בחוץ, הבנתי שיש לי המון שיעורי בית לפני שאני עולה פעם הבאה לטוס ברשת טיסות שכאלה וזהו.

ברור שטכנית ניתן לתכנת FMC ולטוס ולחצות מדינות ומרחבים אוויריים בלי לדעת כלום על שירותי הפיקוח הניתנים שם ולכן גם לא לענות לפקחים אבל זה פשוט גם הורס לאחרים את החוויה ולכן בעיני לפחות חבל לעשות את זה.

בכל מקרה אני מקווה שכעת לאחר המכתב הזה מספר המקרים האלה ירד

ובואו לא נגיע למצבים שאנשים מתחילים לחטוף כאן השעיות, זה לא נעים לאף אחד.

פורסם

Γεια Κυπριανός

(שלום קיפריאנוס),

While controlling Eurocontrol South and East. I noticed a few absenties, typically knowledgeable and mature people doing that, I reported their identities so that the division could work this out. This unpleasant experience was limited though, and it seems that now is a good time for the divisionto work on it. From friendship and professionalism aspects, it is inappropriate.

Ευχαριστώ, καληνύχτα

תודה ולילה טוב (ביוונית שכשנפרדים מאחלים לילה טוב).

פורסם

'As real as it gets'

כמו במציאות, ואטסים מצטיינת במהימנות ובהדמייה מירבית של המציאות.

אי לכך ובהתאם לזאת, ברגע זה הצליחו מספר טייסים ישראליים, סביר מאוד להניח חברים פעילים בואטיל, ברמת הדמייה חסרת תקדים, להוריד את דירוג הבטיחות לחברות ישראליות גם בסימולטור! כל הכבוד! בדיוק כמו במציאות!

כן ירבו יוזמות כאלה...

פורסם
'As real as it gets'

כמו במציאות, ואטסים מצטיינת במהימנות ובהדמייה מירבית של המציאות.

אי לכך ובהתאם לזאת, ברגע זה הצליחו מספר טייסים ישראליים, סביר מאוד להניח חברים פעילים בואטיל, ברמת הדמייה חסרת תקדים, להוריד את דירוג הבטיחות לחברות ישראליות גם בסימולטור! כל הכבוד! בדיוק כמו במציאות!

כן ירבו יוזמות כאלה...

מה שאומר שהדרכת הטיסה של ברוכי היא "אלימה"

ע"פ הגדרת ה FAA :lol:

פורסם

Just some clarifications

I never meant these pilots are from El Al VA specifically

Also I did not mean that they leave the cockpit while already in contact with ATC but they leave the cockpit after they leave LLLL FIR

My friends I do not believe the solution is reporting the pilots for pusnishment !

I just hope they read this post and they understand, it is not about vatsim rules that I reported here, it is about people doing their hobby all together without some neglecting others

I know that you cannot be "in the cockpit" on longhaul flights all the time where there is no ATC. At least in these cases what I recommend is just check every few minutes for ATC ahead of your route.

Friendly regards

פורסם
'As real as it gets'

כמו במציאות, ואטסים מצטיינת במהימנות ובהדמייה מירבית של המציאות.

אי לכך ובהתאם לזאת, ברגע זה הצליחו מספר טייסים ישראליים, סביר מאוד להניח חברים פעילים בואטיל, ברמת הדמייה חסרת תקדים, להוריד את דירוג הבטיחות לחברות ישראליות גם בסימולטור! כל הכבוד! בדיוק כמו במציאות!

כן ירבו יוזמות כאלה...

זה רחוק מלהיות נכון.

נראה לי שקצת הגזימו עם הפרשנות של קפריאנוס, וניתן לראות בהודעה השניה שלו שהמטרה שלו היא לא לחפש ולהעניש את החברים האלה אלה באמת ללמד ולהעביר את המסר הנכון,

דווקא הוא בקליק אחד יכול לנתק כל טייס בעייתי כזה, אבל הוא בחר לבוא ולכתוב על זה כדי להעלות את המודעות, קחו דוגמא אישית ממנו כי כל אחד יכול לעשות ולהשפיע כמו שהוא עשה בהודעה הזו.

פורסם

המלצה חמה לכל החדשים, וכן כן, גם לוותיקים-

מניסיון אישי, במידה ויש לכם ספק שאתם עלולים

להתעכב מעל ל-10 דק' מחוץ לקוקפיט, הצעד הנכון

ביותר יהיה להתנתק, ומקסימום להתחבר שוב כשתחזרו.

שעת התחברות לא מאויישת שתעלה את מספר השעות

הקיים שלכם, לא תהפוך אתכם לטובים יותר. כבר למדנו

שאיכות וכמות לא תמיד הולכים יחד. לגבי טיסה באירופה

הייתי ממליץ לא לעזוב את הקוקפיט אפילו לרגע, אלא אם כן

אתם יודעים בוודאות שזה לא יעלה על 5 דק' והצבתם את

האח הקטן בתור F/O שישגיח. טיסות בטוחות ומאויישות.

פורסם

שלום,

בעניין "התלונה" של קיפ. ביריס:

1. ברור וידוע שיש חברים אשר בקביעות לא מצייתים לחוקי ואטסים. מעקב קצר חייב להביא להשעייה מיידית ולאורך זמן. אין כאן "תחום אפור" של פשרה או משהו כזה.

2. לדעתי, על צוות החטיבה לחדד לעיתים תכופות את נושא "נוכחות אקטיבית" בתא הטייס, אם בהדרכות, באירועים, בפורום לסוגיו וכל ערוץ זמין אחר.

3. עניין המשמעת האישית וגם המחוייבות של כל משתמש בשירותי הפיקוח ברשת להשמע לחוקי הרשת הוא בדמנו.

ייתכן ואני נשמע קטגורי לכמה מכם, אבל אני חושב ומאמין שאין שום אופציה אחרת אלא לקבל את חוקי רשת ואטסים כרוחם וכפשוטם, לטובת כל המשתמשים בהם.

מי שלא יכול, לא מעוניין, לא נראה לו (מכל סיבה שהיא) - שיפנה את נוכחותו ויחפש אתגרים אישיים במקומות פחות תובעניים...

יום טוב.

פורסם
שלום,

בעניין "התלונה" של קיפ. ביריס:

1. ברור וידוע שיש חברים אשר בקביעות לא מצייתים לחוקי ואטסים. מעקב קצר חייב להביא להשעייה מיידית ולאורך זמן. אין כאן "תחום אפור" של פשרה או משהו כזה.

2. לדעתי, על צוות החטיבה לחדד לעיתים תכופות את נושא "נוכחות אקטיבית" בתא הטייס, אם בהדרכות, באירועים, בפורום לסוגיו וכל ערוץ זמין אחר.

3. עניין המשמעת האישית וגם המחוייבות של כל משתמש בשירותי הפיקוח ברשת להשמע לחוקי הרשת הוא בדמנו.

ייתכן ואני נשמע קטגורי לכמה מכם, אבל אני חושב ומאמין שאין שום אופציה אחרת אלא לקבל את חוקי רשת ואטסים כרוחם וכפשוטם, לטובת כל המשתמשים בהם.

מי שלא יכול, לא מעוניין, לא נראה לו (מכל סיבה שהיא) - שיפנה את נוכחותו ויחפש אתגרים אישיים במקומות פחות תובעניים...

יום טוב.

לא נותר לי אלא לבקש לטובת המקצועיות שלנו והפרצוף שלנו

אם מי מכם רואה חבר שלא נענה לקריאות פקח, לא משדר כוונות ביוניקום וכל דבר אחר שמפריע לאחרים שסביבו,

אנא מכם העבירו אלי את השם, ואני אדאג שבפעם הבאה אותו בן אדם ישפר דרכיו.

הכוונה היא לא "להלשין" ולהעניש, אחרי הכל כולנו כאן כדי להנות ולעזור אחד לשני.

הכוונה היא לגשת לאותם אנשים ולראות מה בדיוק לא ברור ואיך אפשר לגרום להם לשנות את ההרגלים

ובכל זאת לאחר פעם ופעמיים מי שיצפצף על כולם לאחר פניה והסבר מלומד שלנו על איך טסים ברשת ימצא את עצמו עושה שמיניות על הקרקע...

בתקוה שלא נגיע לשם

ושהדברים ברורים מספיק

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...