עבור לתוכן
Amir Paz

מנהל התעופה "הווירטואלי" של VATIL.

Recommended Posts

פורסם

אמיר ואיציק,

כולנו מסכימים על כך שהרבה מהתשתית קיימת.

עם זאת, כתבתי מה שכתבתי כדי לסדר את כיוון המחשבה לכך שצריך להשתמש באמצעים הקיימים, ואף לייעל אותם, כחלק ממהפך כולל שתוביל שיטת הדרגות.

למרות מה שנאמר ע"י חלק מהחברים, אני דווקא תומך בדעתו של עופר, שדרגות **אופציונליות** דווקא יביאו לתחרות בריאה ואתגר לחלק מהטייסים שישאפו להתקדם עבור עצמם, ועבור הידע שלהם (לא כ"כ מעניין אותי דרגות בחתימה או כוכבים ליד השם).

המעבר לחובת מבחנים לדעתי תמוטט את אחד היסודות של הרשת, תרחיק הרבה משתמשים ותהווה מחסום (אנשים פשוט יחששו להכנס לרשת והחלופות יפרחו).

לסיכום, אמיר, קרא את המייל הראשון שלך בשרשור וקרא את תגובתך אלי - ספר לי מה בדיוק לא הבנתי נכון.

כולנו בראש אחד, וזה לשדרג את הפעילות ברשת בכלל ובחטיבה בפרט. אני פשוט חושב שהניתוח צריך להיות עמוק יותר ולכלול לא רק את VATIL+IFS (ואני מזכיר שלמרות ש IFS קשר עצמו ל VATIL ופותח ע"י אנשי VATIL לדורותיהם, זה עדיין גוף נפרד), אלא גם את כל גופי הלווין, המעוניינים להשתתף במהפך.

עריכה: כמו כן כתבת

אבל מה שבטוח - הכוח אדם היחידי שצריך פה זה אנשי החטיבה עצמה שיקחו על עצמם אחריות וידריכו על נושאים שונים
....

למרות שאתה שם, לא גילית לי את אמריקה :lol:

כפי שכתבתי, מאחר וברגע נתון יש, נניח, 20 איש עם מוטיבציה ויכולת לעזור בכל התחומים, אז ברגע שאחד ידריך על אולטרלייט, שני ושלישי יעשה עלון, רביעי יבנה בסיסי נתונים וכו' - ביזבזת את כל ה-20 (ורוב הסיכויים שתיתן להם עוד ועוד מטלות עד ש"יפלו מהרגליים").

תסתכל אחורה על כמות האנשים שחלפה בצוות החטיבה בשנתיים האחרונות, ותראה שהמון אנשים טובים ואיכותיים נשחקו עד דק ועכשיו או שלא טסים בכלל או שטסים חצי שעה ביובל. זו הפואנטה של מה שכתבתי.

החטיבה כגוף המנהל של כל האירוע הזה, צריכה בסופו של יום לסמן ולעבוד בשת"פ עם כמות גופים קטנה, ובהם כמות אנשים קטנה ואיכותית שיניחו את התשתית ויריצו את המנהלות הדרושות בשוטף. מתנדבים שיתנו הרצאה פה ושם - אהלן וסהלן, אבל על זה לא תוכל לבנות (ראה לדוגמא - מתי היתה ההדרכה הספונטנית האחרונה? וזו שלפניה?)

כל האחרים צריכים - לטוס ולפקח!

פורסם

החטיבה כגוף המנהל של כל האירוע הזה, צריכה בסופו של יום לסמן ולעבוד בשת"פ עם כמות גופים קטנה, ובהם כמות אנשים קטנה ואיכותית שיניחו את התשתית ויריצו את המנהלות הדרושות בשוטף. מתנדבים שיתנו הרצאה פה ושם - אהלן וסהלן, אבל על זה לא תוכל לבנות (ראה לדוגמא - מתי היתה ההדרכה הספונטנית האחרונה? וזו שלפניה?)

כל האחרים צריכים - לטוס ולפקח!

אסף,

אפשר להטיל את המלאכה הרבה על כמות אנשים קטנה ואז ההספק יהיה בהתאם וגם השחיקה (זה תחביב על בסיס זמן פנוי - להזכירכם)

אפשר לפזר את המלאכה בין הרבה יותר אנשים ולתת לכל אחד "פרוייקטון" לא כבד, חלק קטן ומאוד ספציפי ממערך הדרכה שלם. אפילו למישהו שאין לו מספיק ידע נכון להיום. לתת לו אתגר, מסגרת זמן של נגיד... שבועיים. ללכת לחפש מקורות מידע ללמוד את הנושא לעומק ולהוציא משהו כתוב (כולל תמונות ובלונים.. נו....) ואז טיפין טיפין מי שיהיה אחראי על הפרוייקט הגדול ישלים את העבודה לבנות מכל ה"פרוייקטונים" פאזל שלם.

עשינו משהו די דומה בIFS לאחרונה .שששששששששש........ עוד מעט תגלו מה. זה דווקא עבד לא רע.

פורסם

מסכים מאוד :), אבל שים לב שבאותו פרוייקט "סודי" :) :

1. בלי דחיפה ובקרה שוטפת דברים נתקעים.

2. אנשים שעסוקים בעשרות דברים אחרים, לא עומדים בזמנים ו"תוקעים" התקדמות של פרוייקט שלם (מכיר אחד כזה אישית :wink: ).

אני מתקן ומחדד את עצמי ואומר, שהעבודה צריכה כן לבוא מהרבה אנשים אך אחראיים ו"CEOs" כמו שקראתי לזה קודם צריכים להיות מעטים - ואיכותיים (ואם אפשר להוסיף - בעלי זמן לתת לתחביב).

וברוכי, מרוב טיזרים אנשים כבר לא מאמינים שנפתח את קורס הגדר מכשירים יום אחד... :mrgreen:

פורסם

אסף, כמו שכבר קראת, נושא הדרגות יכנס בצורה שלא מחייבת.

לדעתי הצנועה (וזו רק דעתי) הזמן יעשה את שלו וזה יעבור גם להיות משהו חובה בהמשך, אבל זה באמת לדיון אחר.

כפי שכתבתי, מאחר וברגע נתון יש, נניח, 20 איש עם מוטיבציה ויכולת לעזור בכל התחומים, אז ברגע שאחד ידריך על אולטרלייט, שני ושלישי יעשה עלון, רביעי יבנה בסיסי נתונים וכו' - ביזבזת את כל ה-20 (ורוב הסיכויים שתיתן להם עוד ועוד מטלות עד ש"יפלו מהרגליים").

אני מסכים עם הדברים, ולכן לדעתי הפיתרון הוא לחבור למשהו ממוסד ומשותף עם חברות וירטואליות, כך גם תוכל לעבה את הכוח אדם שלוקח חלק בפעילות החברות כגון: עיט, אל על וכו'

לדעתי השרשור השיג את המטרה שלו והיא קצת לעורר הדים וקולות למה שקרב ובא, לפי הלו"ז של VATSIM בימים הקרובים צפויה להתפרסם התוכנית החדשה להדרכת טייסים.

פורסם

1. אני בעד התמקצעות בכל תחום. נקודה. מי שלא נוח לו עם הקביעה הזו. או חושש מאי עמידה במאפיינים הבסיסיים מכיוון שאין לו זמן, חשק, רצון,

מוטיבציה (למחוק את המיותר) - שיעבור ל-"פלייסטיישן"..... :!: :!: :!:

2. הרעיון שהעלה אמיר (קראתי בעיון את רוב השרשור) חיובי ומתאים למציאות הטכנולוגית המתקדמת של ימינו. לדעתי, חובה להתארגן מבעוד מועד לקראת יישום "תהליך הרישוי"

של VATSIM, שללא ספק ייתרחש בעתיד הקרוב, ולכן קיים הצורך להיות בעמדת פתיחה נכונה וראוייה. מי אם לא חברי VATIL - פקחים וטייסים כאחד - יכולים וראויים להיות

בשורה הראשונה ולשמש דוגמא לכל משתמשי VATSIM ?.... 8)

3. אני נגד "פוליטיזציה" - במיוחד אם היא כרוכה או עלולה להשפיע על תחביב יקר לי ושאני נהנה לקחת בו חלק ולהקדיש לו מזמני. השעות שאני תורם לתחביב (כל תחביב )

שלי הן "שעות איכות" עבורי, ואני לא מוכן בשום אופן להקלע למצבים של CEO , קודקודים , משולשים, וכל מיני יצורים מעולם ההנדסה האנושית, אשר טורחים להוכיח לי

כמה אני טועה ומטעה וכו וכו....ל-VATIL יש צוות מנהל נבחר - תנו לו את חופש הבחירה והפעולה.

למי שלא הבין נכון: תחביב עבורי הוא דבר נקי מכל השפעה חיצונית.

תעשו טובה לעצמכם, כל המתלהמים והקוראים בשער: תרדו קצת - לא הרבה ענפים, מהעצים הוירטואליים עליהם טיפסתם ותתחילו להתנהג ככאלה שאוהבים ונהנים מהתחביב

שלהם ולא ככאלה שממירים את העכבר והגויסטיק בפטישים של 5 ק"ג.....לבנות הרבה יותר קשה ומורכב, להרוס אפשר במכה קטנה אחת........ 8)

אני מאד מצפה לחדשות הטובות והבאמת חשובות מהנהלת VATSIM ומציע לכולם להרגע בשלב זה. אפשר ורצוי ב- FL350...... :lol:

יום טוב.

פורסם
שרשור מעניין מאוד...[/u]

אסף לא הבנת את עומק התהליך אם זו התגובה שלך.

אני לא מתכנן לבנות אתר חדש, או לבחון על כל סוג מטוס

או לחילופין לפתח קודקודים חדשים.

IFS תמשיך לעבוד, רק מה - יש אנשים שעושים לפעמיים הדרכות ספונטניות שלא במסגרת IFS. אותם אנשים מעדיפים לעבוד ככה - אני אומר - תן להם במה, לו"ז וזמנים להדרכה.

בחינות יכולות כבר להתקיים למחזור 14 העתיד לבוא.איך זה יהיה בדיוק עדיין לא ידוע - אבל מה שבטוח - הכוח אדם היחידי שצריך פה זה אנשי החטיבה עצמה שיקחו על עצמם אחריות וידריכו על נושאים שונים - מה שיאפשר לנו לבחון על אותם נושאים במידת הצורך

ציוטוט מאותו מייל:

pilot training still falls under VATSIM proper and as such no mandatory testing has been implemented. Voluntary pilot ratings are coming though.

_________________

Richard Jenkins - VATSIM President

דרגות הולכות לבוא, זה יהיה בהתנדבות - גם אנחנו נעשה את הצעד הראשון.

ולדעתי - ברגע שזה קורה, לא רחוק היום שטייסים חדשים יאלצו להיבחן.

בכל מקרה לקורס ב-IFS יש בסוף הקורס בחינות תאורטיות ומעשיות.

פורסם

שלום אהרון 8)

אני אתייחס לנקודות.

1. אחד המאפיינים החשובים של הרשת הזאת זה הגיוון שיש בחברים. אני נגד לפסול מישהו בגלל שההגדרה שלו לתחביב שונה מההגדרה שלך. אתה הזכרת "אי עמידה במאפיינים הבסיסיים", אבל הדיון פה זה לא על המאפיינים הבסיסיים. כולנו פה עומדים במאפיינים אלה. הדיון נוגע למה שבר מעבר לזה, ואיך ליישם את זה.

2. המטרה אליה שואף אמיר ומי שהציע את הרעיון זה להעלות את הרמה המקצועית. כולנו שואפים למטרה זאת, אבל השוני הוא באיזה שיטה עדיף ליישם את זה ומה ההבדל ביחס ההשקעה לעומת התועלת בין הרעיונות השונים.

בגלל שכנראה ואטסים העולמית הולכת לכיוון הזה של דירוגי טייסים. אני מציע פה ללמוד את הנושא יותר לעומק ולא לקפוץ ישר לבריכה. לפי דעתי זאת תוכנית מורכבת וצריך קודם כל ליישר קו עם נהלי ואטסים כשיהיו. בנתיים עדיף להשקיע בלחזק את מה שקיים (IFS, חברות תעופה, מערך הדרכה, אירועים) שהם לפי דעתי בחשיבות יותר גבוהה במיוחד לאור המצב הלא כל כך טוב מבחינת פעילות ברשת אצלנו.

אין פה בכלל התלהמות. בסך הכל דיון די טוב לגבי רעיון שאמיר הציג . ואני חושב שהוא בכוונה פרסם את ההודעה שלו ושם את זה בראש הפורום :lol:

מה שלא יהיה. כולם פה רואים את טובת החטיבה כמטרה ראשונה!

פורסם

בנוסף לדבריו של שאדי

לדעתי זה דיון על חלק שמאוד חשבו ונוגע ישירות לכל חבר ואטיל ולתחביב מאוד מרכזי שלו .

עד כמה שחשוב לשמור על תרבות דיון וחוקי הפורום , לאשכול הזה יש בערך פי 10 יותר סיכוי מאשר כמעט כל אשכול אחר להדרדר למשהו לא טוב .

חלק מזה הוא גם האי נודע בקשר לחוקי ואטסים ומה שיבוא .

בנוסף לדעתי צריך לעשות גם מסלול למי שכבר למד ויודע את הנושא מהצד של המציאות .

לדוגמא אני היום פוגש טייס אולטרלייט במציאות .

מדברים מדברים מדברים מצליח להכניס אותו לטיסה ברשת מתלהב והכל .

אם הוא יצטרך לתחיל להבחן על הכל וכל דבר זה עלול לפגוע בכניסתם של אנשי מקצוע לחטיבה .

לכן לדעתי גם צריך לעשות מסלול אנשי מקצוע כמו שיש בפיקוח .

פורסם

אני רוצה לכתוב עוד משהו אחד בהמשך להודעה שלי בתחילת הדיון.

אני לא רק נגד הרעיון, אני גם חושב שזה המקום לשתף את כל חברי החטיבה ולבדוק היענות משני הצדדים-המתנדבים שאחראים להוציא את הנושא לפועל, אותו טייסים שהם בעצם-כולם. אני לא חושב שיש מקום לדבר על חיוב אנשים לעבור הסמכות והדרכות בלי שהרוב המוחלט של החטיבה אכן מביע עניין.

לפני שכופים משהו על אנשים אחרים, צריך לרדת ממגדל השן ולראות מה חושב העם.

פורסם
לפני שכופים משהו על אנשים אחרים, צריך לרדת ממגדל השן ולראות מה חושב העם.

ארגון בו החלטות מרכזיות נקבעות בידי כלל חברי הארגון אכן נותן לכל אדם הזדמנות לקבוע כיצד יתנהל. אולם אין בהצבעה / הבעת דעת הכלל הבטחה כלשהי שיהיה רוב לדעתו ובודדים יחשבו אחרת. תחושתו שדעתו נשמעה תהיה טובה, לא בטוח שהתוצאה הסופית תמצא חן בעיניו.

שנית, ניקח דילמה קשה שארגון צריך להכריע בה: כיצד לנהל את המערכה כנגד נשק גרעיני לאיראן. לדעתך זהו נושא שכלל מערכת הביטחון צריכה לעסוק בו, אולי מישאל עם? כמובן שלא. בשיטת המישאל והבחירות לכנסת, משקל קולו של כל אדם זהה. קולו של מומחה לביטחון לאומי זהה למנכ"ל דוכן בשוק הכרמל.

המצב דומה בכל דילמה, לא רק בזו שהבאתי. ארגון צריך הנהלה מקצועית שמכירה את תחומי פעולתו ויורדת ממגדל השן מפעם לפעם וכך נמצאת בקשר עם חבריו על מנת לשקף ככל הניתן את דעותיהם. אם תיתן לעם לנהל את המדינה, תקבל מדינה כמו זו שבה אתה חי, לטוב ולרע. כשתעמוד במבחן הישרדות, יכולת עמידותה בהשוואה למדינה אחרת המנוהלת לא בידי עסקנים ויחצ"נים אלא בידי צוותי מומחים תהיה שונה לחלוטין.

מישהו יודע מהם תקציביהם של לשכת שר, שר ללא תיק, מישנה לראש, סגן לראש, שר ללא תיק עם מטלות ממשיות, סגן שר, עוזר סגן שר? :mrgreen:

פורסם

למה להתחיל בכלל את כל העניין הזה אם רק "אולי" זה ישתנה ב-VATSIM. כשישתנה אז כבר לא יהיה ריבים בגלל שזה או שיהיה חובה או שלא יהיה אז למה לחשוב "אם" זה יקרה למה לא לחכות ולראות מה יקרה? הכל כבר תוכנן בקפידה אבל אין עוד שום הודעות מ-VATSIM אז למה להתחיל את כל העניין.......

פורסם
לפני שכופים משהו על אנשים אחרים, צריך לרדת ממגדל השן ולראות מה חושב העם.

ארגון בו החלטות מרכזיות נקבעות בידי כלל חברי הארגון אכן נותן לכל אדם הזדמנות לקבוע כיצד יתנהל. אולם אין בהצבעה / הבעת דעת הכלל הבטחה כלשהי שיהיה רוב לדעתו ובודדים יחשבו אחרת. תחושתו שדעתו נשמעה תהיה טובה, לא בטוח שהתוצאה הסופית תמצא חן בעיניו.

שנית, ניקח דילמה קשה שארגון צריך להכריע בה: כיצד לנהל את המערכה כנגד נשק גרעיני לאיראן. לדעתך זהו נושא שכלל מערכת הביטחון צריכה לעסוק בו, אולי מישאל עם? כמובן שלא. בשיטת המישאל והבחירות לכנסת, משקל קולו של כל אדם זהה. קולו של מומחה לביטחון לאומי זהה למנכ"ל דוכן בשוק הכרמל.

המצב דומה בכל דילמה, לא רק בזו שהבאתי. ארגון צריך הנהלה מקצועית שמכירה את תחומי פעולתו ויורדת ממגדל השן מפעם לפעם וכך נמצאת בקשר עם חבריו על מנת לשקף ככל הניתן את דעותיהם. אם תיתן לעם לנהל את המדינה, תקבל מדינה כמו זו שבה אתה חי, לטוב ולרע. כשתעמוד במבחן הישרדות, יכולת עמידותה בהשוואה למדינה אחרת המנוהלת לא בידי עסקנים ויחצ"נים אלא בידי צוותי מומחים תהיה שונה לחלוטין.

מישהו יודע מהם תקציביהם של לשכת שר, שר ללא תיק, מישנה לראש, סגן לראש, שר ללא תיק עם מטלות ממשיות, סגן שר, עוזר סגן שר? :mrgreen:

גם ב"ארגון" כמו מדינת ישראל, ניתן ביטוי גדול לבחירת העם. אל תשכח שאמנם לא מתקיים משאל על כל סוגייה העומדת על הפרק, אבל העובדה שמתקיימות (או אמורות) בחירות כל 4 שנים בעצם שוב מוכיחה את עקרון בחירת העם.

אין לי שום דבר כנגד צוות החטיבה, אלו הם אנשים לעניין שעושים את עבודתם נאמנה ובצורה מקצועית ביותר, אבל הם לא נבחרו בהצבעה דמוקרטית. שוב, לא שיש לי בעייה כי הם מתפקדים באופן מעולה, ייתכן ואפילו יותר משרי הממשלה אשר כן נבחרים בבחירות דמוקרטיות.

כמו שאמרת, צריך לקבל זאת לטוב ולרע. נושא כזה, שהוא רפורמה מאוד גדולה שתשפיע ותיגע בכל חבר חטיבה כן יש מקום להביא ביטוי לרצון של כלל חברי החטיבה.

חוץ מזה, צריך לקחת דברים בפרופרציות. בינתיים, ואטיל היא ארגון של טיסה וירטואלית, ועדיין לא איזשהו גוף שאחראי על חייהם של מליונים. ואני אומר זאת באמת ללא שמץ של זלזול-אני חלק מהחטיבה והעולם הזה של "כאילו" ואני גאה בזה!

פורסם

הרעיון לא נראה לי.

כל הפעילות פה היא תחביב ובהתנדבות

כל מי שטס פה יש לו ידע בסיסי, הוא קנה סימלטור, הקדיש זמן רב בהפעלתו

רכש והתקין תוספות

נכנס לפורום

התקין ומפעיל תוכנת רשת.

לא כדאי להכניס כל מיני ברוקרטיות ומבחנים ולהקטין את פוטנציאל החברים.

עם כל הכבוד אין בעיה רצינית של פעילות לא נכונה

עם קצת סבלנות ורצון טוב מדריכים את זה שקצת לא מכיר את החוקים

אני כבר כמה שנים בתחביב וכל פעם לומד משהו חדש

אם זה לא היה כך הייתי משתעמם ועוזב

ההתמקצעות בצורת בתי ספר והדרכות צרכה להיות בהתנדבות ולא בכפיית מבחנים וכדומה

לא כולם יכולים להקדיש זמן במועדים קבועים וחבל למנוע מהם לטוס.

בכל זאת אפילו ש747 ברשת מתרסק בנחיתה לא קורה שום דבר

פורסם

פועלים לקראטת העתיד ולא בכיבוי השרפה .

אם אפשר כבר עכשיו להזיז את העסק ולהכניס את הכל בלי תקלה בעוד מספר חודשים אז למה להיות בלחץ עוד כמה חודשים עם הקמת מערכת .

פורסם

טוב אני חושב שמיצינו את הדיון , מבחינתי לפחות

אני אסכם את איך אני רואה את המשך הדברים.

הרבה אנשים פה מציעים הצעות וכותבים תורה שלמה על איך צריך לאחד דברים ואיך צריך להשקיע משאבים בטיסה ופיקוח ו IFS ולא לפזר גופים. אף אחד לא באמת מציע תוכנית עם שלבים מבוססים למימוש הרעיון של VATSIM.

אסף, בנוגע לתגובה שלך - לא התכוונתי שתהיה בחינה על 737 או 767 עם כנפונים.

אם תהיינה בחינות הם יהיו למספר רמות בסיסיות כמו רשיון פרטי, רשיון מסחרי, ואולי עוד משהו באמצע. אתה נעול על הרעיון של פילוג גופים כנגד איחוד כוחות, מה שמאוד לא נכון במקרה הזה.

ברוכי גם כתב בעניין, ואני אחזור, כבר פנו אלי בפרטי 4 אנשים המעוניינים לבצע הדרכות ולקחת "נושא אישי", וכן אותם אנשים ככל הנראה מעדיפים שלא להיות חלק מהמכונה המשומנת שנקראת IFS והסיבה להערכתי היא - מחוייבות למסגרת.

כפי שציינתי בהודעה ה 2 שלי בשירשור, אנו נתחיל עם שלב א' שהוא בלי שום קשר

למבחנים או רמות. שלב א' הוא שלב עידוד הדרכה בקרב הטייסים.

לטוס ולפקח אנחנו עושים כבר משנת 2001 יום יום. שינוי אירגוני שכזה צריך לקום מתישהו ולצאת לדרך. מדובר בבנייה של מחלף בתרבות ההדרכה והטיסה ב VATIL ואולי ב VATSIM בכלל. אני משוכנע שכפי ש IFS הוזכרה כסוג של מודל ב VATSIM כך גם רעיון הובלת ההדרכה מצד VATIL לעולם הטיסה יוזכר גם כן בעתיד. הגיע הזמן לצאת לדרך ולדחוף את העניין. אני מבטיח לכל אלו שמתנגדים דבר אחד: אין פה שום עניין מחייב, הסוגיה הזו תרוץ כניסוי הרבה מאוד זמן להערכתי עד שיהיה לנו משהו ממשי ואם בכלל - מחייב, כפי שנאמר - הרבה תלוי בהחלטת הקברניטים של VATSIM.

ראשי החברות הווירטואליות - ,לא צפוי שום שינוי בזמן הקרוב, הזמן יעשה את שלו עד שנוכל להרשות לעצמנו לבחון טייסים.

הגיע הזמן להרים קלאץ' אני מאוד מקווה שבזמן הקרוב נתחיל לראות יותר ויותר מעורבות ב IFS וערבי הדרכה מתוכננים, מי שמעוניין לעזור לדחוף, גם אם זה להדריך 3 שעות בחודש בודד, מוזמן לפנות.

נ.ב - בחינות למחזור 14:

דיברתי גם עם ברוכי בנושא, והסכמנו שהרעיון שיש בוחן מגוף חיצוני שמגיע לבדוק את החניכים יכול לתת דחיפה בכל הקשור ל"הערכת המעמד" , אותה תחושה שיש לחניך טרם הבחינה עם בוחן מטעם VATIL.

כך או כך,זה יהיה פילוט ולא משהו מבוסס אם בכלל, אני עדיין לא יודע להגיד לאן הדברים הולכים.

מבטיח לעדכן בכל התקדמות - אם תהיה כזו :lol:

פורסם
טוב אני חושב שמיצינו את הדיון , מבחינתי לפחות

אני אסכם את איך אני רואה את המשך הדברים.

הרבה אנשים פה מציעים הצעות וכותבים תורה שלמה על איך צריך לאחד דברים ואיך צריך להשקיע משאבים בטיסה ופיקוח ו IFS ולא לפזר גופים. אף אחד לא באמת מציע תוכנית עם שלבים מבוססים למימוש הרעיון של VATSIM.

אסף, בנוגע לתגובה שלך - לא התכוונתי שתהיה בחינה על 737 או 767 עם כנפונים.

אם תהיינה בחינות הם יהיו למספר רמות בסיסיות כמו רשיון פרטי, רשיון מסחרי, ואולי עוד משהו באמצע. אתה נעול על הרעיון של פילוג גופים כנגד איחוד כוחות, מה שמאוד לא נכון במקרה הזה.

ברוכי גם כתב בעניין, ואני אחזור, כבר פנו אלי בפרטי 4 אנשים המעוניינים לבצע הדרכות ולקחת "נושא אישי", וכן אותם אנשים ככל הנראה מעדיפים שלא להיות חלק מהמכונה המשומנת שנקראת IFS והסיבה להערכתי היא - מחוייבות למסגרת.

כפי שציינתי בהודעה ה 2 שלי בשירשור, אנו נתחיל עם שלב א' שהוא בלי שום קשר

למבחנים או רמות. שלב א' הוא שלב עידוד הדרכה בקרב הטייסים.

לטוס ולפקח אנחנו עושים כבר משנת 2001 יום יום. שינוי אירגוני שכזה צריך לקום מתישהו ולצאת לדרך. מדובר בבנייה של מחלף בתרבות ההדרכה והטיסה ב VATIL ואולי ב VATSIM בכלל. אני משוכנע שכפי ש IFS הוזכרה כסוג של מודל ב VATSIM כך גם רעיון הובלת ההדרכה מצד VATIL לעולם הטיסה יוזכר גם כן בעתיד. הגיע הזמן לצאת לדרך ולדחוף את העניין. אני מבטיח לכל אלו שמתנגדים דבר אחד: אין פה שום עניין מחייב, הסוגיה הזו תרוץ כניסוי הרבה מאוד זמן להערכתי עד שיהיה לנו משהו ממשי ואם בכלל - מחייב, כפי שנאמר - הרבה תלוי בהחלטת הקברניטים של VATSIM.

ראשי החברות הווירטואליות - ,לא צפוי שום שינוי בזמן הקרוב, הזמן יעשה את שלו עד שנוכל להרשות לעצמנו לבחון טייסים.

הגיע הזמן להרים קלאץ' אני מאוד מקווה שבזמן הקרוב נתחיל לראות יותר ויותר מעורבות ב IFS וערבי הדרכה מתוכננים, מי שמעוניין לעזור לדחוף, גם אם זה להדריך 3 שעות בחודש בודד, מוזמן לפנות.

נ.ב - בחינות למחזור 14:

דיברתי גם עם ברוכי בנושא, והסכמנו שהרעיון שיש בוחן מגוף חיצוני שמגיע לבדוק את החניכים יכול לתת דחיפה בכל הקשור ל"הערכת המעמד" , אותה תחושה שיש לחניך טרם הבחינה עם בוחן מטעם VATIL.

כך או כך,זה יהיה פילוט ולא משהו מבוסס אם בכלל, אני עדיין לא יודע להגיד לאן הדברים הולכים.

מבטיח לעדכן בכל התקדמות - אם תהיה כזו :lol:

בוקר טוב אמיר וכולם,

לגבי מה שסימנתי מעלה: דבר ראשון ומעל הכל אשמח להציע הצעה מסודרת לשינוי המבני, כמובן שזו תהיה הצעה מאוד כללית בשלב ראשון מכיוון שנדרשת הסכמת הגופים לכך.

בכל מקרה, את המודל הבסיסי כבר פרשתי בהודעות שכתבתי בשרשור זה ובעוד כמה בנושא בזמן האחרון.

אם זה בכלל רלוונטי, תן לי סימן ואתחיל בעבודה.

דבר שני, כתבת יותר מפעם אחת שהכוונה היא לעשות הדרכות ובחינות על סוגי מטוסים שונים. אם כוונת היתה שבסופו של דבר כל הכבדים יעברו את אותה בחינה - אז קודם כל לא הבנתי אותך, ושנית צריך לחשוב טוב טוב מה בוחנים בבחינה כ"כ "רוחבית" (מאחר ולא תלמד קורס ATLP בהדרכת 737 של מיקי, עד כמה שאני מבין).

אחרון לעכשיו, לא דרשתי (ולא רמזתי) מאף אחד להיות חבר ב IFS, לא מחניך ובטח לא ממדריך. להיפך, IFS מאז ומעולם הציעה את שירותי ה TS שלה (ובמימונה- לא החג) לכל הדורש ב VATIL. אני חושב עם זאת שצריך להיות סדר ומחוייבות מסויימת של אותם מדריכים, כדי שלא יתנו הרצאה אחת ויעלמו לשנה. דרך אגב ברור לי שיש חבר'ה שידריכו ויהיו על הכיפאק ויחזרו כל חודש, אבל המטרה היא לבנות מסגרת כוללת, כאמור.

אני מבקש רק שתפריד מחשבתית בין החברות שלי ב IFS לבין הרצון לשנות ולשפר - אין בעייני כל קונפליקט, אני לא מנסה "לשאוב" דברים ל IFS. בייחוד שים לב מה שכתבתי לגבי תרבות ה CEO's שאישית אני לא אוהב במיוחד.

פורסם

בוקר טוב!

אסף אני לא מדבר על בחינה לכל סוג מטוס, לא חושב שככה כתבתי ואם כן - טעיתי.

הבחינות יהיו בתחנות כפי שציינתי (פרטי מסחרי ..) מבחינתי מיקי ליפ מדריך + מסמיך 737 ללא כל בחינה, רחוק היום בוא נוכל לבחון בשיטה הדומה לעולם האמיתי.

אני פשוט רוצה ליצור מצב שיש מעקב בסיסי אחר הדרכת הטייסים, אם מישהו ישב עכשיו 5 שעות והקשיב ליובל אדם מדבר על סכנות בקרבת סופות רעמים - אני רוצה שזה יירשם, ערך הטייס עולה, והדבר מסונכרן מול חברות התעופה הווירטואליות - זה בגדול הרעיון.

נכון לעכשיו זה לא צריך להעסיק אותנו - על מנת לבחון צריך יסוד הדרכתי, שזה מבחינתי השלב הראשון אותו אני מתכנן להוציא לפועל.

זה לא סוד, ואם יש פה אנשים שחושבים אחרת אז אני אנסה להעיר אותם:

נכון להיום IFS נשענת על מספר בודד של מדריכים פעילים.

ובמילים אחרות: אני מאוד בעד שאותם חברים שכן פנו אלי ורוצים להדריך יבצעו זאת דרך IFS.

אני גם יכול להבין אם יש כאלו שלא מעוניינים/ מסוגלים להיות במסגרת IFS ומעדיפים לדחוף הדרכות בערוץ הפרטי/אישי כפי שהוזכר.

לגבי CEO - התוכנית שעלתה לא כללה לו"ז מינוי מנכ"לים :lol: , היא כוללת הדרכות במהלך השבוע ובהמשך אם זה יעבוד - נהלים באתר VATIL. לא יותר מזה.

ולהרגיע: לא יקום "ראש מנהל התעופה האזרחית של VATIL" :lol:

פורסם
בוקר טוב!

אסף אני לא מדבר על בחינה לכל סוג מטוס, לא חושב שככה כתבתי ואם כן - טעיתי.

הבחינות יהיו בתחנות כפי שציינתי (פרטי מסחרי ..) מבחינתי מיקי ליפ מדריך + מסמיך 737 ללא כל בחינה, רחוק היום בוא נוכל לבחון בשיטה הדומה לעולם האמיתי.

אני פשוט רוצה ליצור מצב שיש מעקב בסיסי אחר הדרכת הטייסים, אם מישהו ישב עכשיו 5 שעות והקשיב ליובל אדם מדבר על סכנות בקרבת סופות רעמים - אני רוצה שזה יירשם, ערך הטייס עולה, והדבר מסונכרן מול חברות התעופה הווירטואליות - זה בגדול הרעיון.

נכון לעכשיו זה לא צריך להעסיק אותנו - על מנת לבחון צריך יסוד הדרכתי, שזה מבחינתי השלב הראשון אותו אני מתכנן להוציא לפועל.

זה לא סוד, ואם יש פה אנשים שחושבים אחרת אז אני אנסה להעיר אותם:

נכון להיום IFS נשענת על מספר בודד של מדריכים פעילים.

ובמילים אחרות: אני מאוד בעד שאותם חברים שכן פנו אלי ורוצים להדריך יבצעו זאת דרך IFS.

אני גם יכול להבין אם יש כאלו שלא מעוניינים/ מסוגלים להיות במסגרת IFS ומעדיפים לדחוף הדרכות בערוץ הפרטי/אישי כפי שהוזכר.

לגבי CEO - התוכנית שעלתה לא כללה לו"ז מינוי מנכ"לים :lol: , היא כוללת הדרכות במהלך השבוע ובהמשך אם זה יעבוד - נהלים באתר VATIL. לא יותר מזה.

ולהרגיע: לא יקום "ראש מנהל התעופה האזרחית של VATIL" :lol:

איזה "ערך טייס"?..... נראה לך שאם באתי לשמוע הרצאה של 5 שעות בשביל שיעלה ה"ערך" שלי ושיהיה לי מין כבוד שיש לי "רשיון" מסויים אני לא מבין למה צריך את כל זה. למה באים לשמוע הרצאה? בשביל הידע האישי ולא בשביל אחר כך להתחבר ל-VATSIM ולהראות שאני בעל "ערך" גדול יותר ושאני יודע. אתה חושב שהפקח או מישהו יפנה אליי בדרך אחרת שיראה שיש לי "רשיון" או משהו כזה? ואני לא מבין למה אתה חושב שהמצב ברשת עד כדי כך גרוע שפשוט חובה שכל אחד יעבור בחינה? מתי פיקחת\ טסתה ביום רגיל או בכלל באירוע וראיתה את הרמה? הרמה של הטייסים והפקחים בישראל בכלל בכלל בכלל לא רעה יותר משאר העולם. ועכשיו להתחיל את כל הרשיונות האלה. תן לי סיבה אחת מוצדקת!!!!! הרמה לא כזאת זוועתית בישראל שחובה לעשות את כל ההרצאות והמבחנים האלה, ובמקום לעודד עלייה באקטיביות ברשת ולרדת ל"עם" ולקדם את נושא ההדרכה של הפקחים ואם אתה שואל מי צריך עזרה אז תעזור לי בנושא מגדל בן-גוריון ( אתה מוסמך על תל אביב!@!) ובמקום להתעסק ברשיונות ובחינות למרות שהרמה לא כזאת זוועתית עדיף לך לתרום את חלקך בנושא הדרכת פקחים כי המצב ברשת הוא על הפנים מבחינת אקטיביות...... ויש הרבה מאוד פקחים " צעירים" עם זמן פנוי שפשוט מחכים שמישהו ידריך ויעזור\ ישגיח עליהם ופשוט "מוצצים" כל דקה שהמשגיח יכול להשגיח עליהם ( לא שאני אומר משהו למשגיחים בכלל לא פשוט אני מתכוון שאם אפשר להגדיל את מספר המשגיחים שיקדו את הנשוא אז למה לא.....) ואתה כמוסמך על תל אביב תוכל לקדם אתה עניין פי 43 אז למה לא לעזור לקדם את נושא הפעילות ברשת במקום לקדם עניינים פחות "דחופים" כמו בחינות ורשיונות כי באמת המצב של חטיבת VATIL מבחינת מקצועיות בכלל לא כזה גרוע כמו שאתה מתאר ומצריך את ה"רשיונות" והבחינות שמועלות כאן.

פורסם
בוקר טוב!

אסף אני לא מדבר על בחינה לכל סוג מטוס, לא חושב שככה כתבתי ואם כן - טעיתי.

הבחינות יהיו בתחנות כפי שציינתי (פרטי מסחרי ..) מבחינתי מיקי ליפ מדריך + מסמיך 737 ללא כל בחינה, רחוק היום בוא נוכל לבחון בשיטה הדומה לעולם האמיתי.

אני פשוט רוצה ליצור מצב שיש מעקב בסיסי אחר הדרכת הטייסים, אם מישהו ישב עכשיו 5 שעות והקשיב ליובל אדם מדבר על סכנות בקרבת סופות רעמים - אני רוצה שזה יירשם, ערך הטייס עולה, והדבר מסונכרן מול חברות התעופה הווירטואליות - זה בגדול הרעיון.

נכון לעכשיו זה לא צריך להעסיק אותנו - על מנת לבחון צריך יסוד הדרכתי, שזה מבחינתי השלב הראשון אותו אני מתכנן להוציא לפועל.

זה לא סוד, ואם יש פה אנשים שחושבים אחרת אז אני אנסה להעיר אותם:

נכון להיום IFS נשענת על מספר בודד של מדריכים פעילים.

ובמילים אחרות: אני מאוד בעד שאותם חברים שכן פנו אלי ורוצים להדריך יבצעו זאת דרך IFS.

אני גם יכול להבין אם יש כאלו שלא מעוניינים/ מסוגלים להיות במסגרת IFS ומעדיפים לדחוף הדרכות בערוץ הפרטי/אישי כפי שהוזכר.

לגבי CEO - התוכנית שעלתה לא כללה לו"ז מינוי מנכ"לים :lol: , היא כוללת הדרכות במהלך השבוע ובהמשך אם זה יעבוד - נהלים באתר VATIL. לא יותר מזה.

ולהרגיע: לא יקום "ראש מנהל התעופה האזרחית של VATIL" :lol:

איזה "ערך טייס"?..... נראה לך שאם באתי לשמוע הרצאה של 5 שעות בשביל שיעלה ה"ערך" שלי ושיהיה לי מין כבוד שיש לי "רשיון" מסויים אני לא מבין למה צריך את כל זה. למה באים לשמוע הרצאה? בשביל הידע האישי ולא בשביל אחר כך להתחבר ל-VATSIM ולהראות שאני בעל "ערך" גדול יותר ושאני יודע. אתה חושב שהפקח או מישהו יפנה אליי בדרך אחרת שיראה שיש לי "רשיון" או משהו כזה? ואני לא מבין למה אתה חושב שהמצב ברשת עד כדי כך גרוע שפשוט חובה שכל אחד יעבור בחינה? מתי פיקחת\ טסתה ביום רגיל או בכלל באירוע וראיתה את הרמה? הרמה של הטייסים והפקחים בישראל בכלל בכלל בכלל לא רעה יותר משאר העולם. ועכשיו להתחיל את כל הרשיונות האלה. תן לי סיבה אחת מוצדקת!!!!! הרמה לא כזאת זוועתית בישראל שחובה לעשות את כל ההרצאות והמבחנים האלה, ובמקום לעודד עלייה באקטיביות ברשת ולרדת ל"עם" ולקדם את נושא ההדרכה של הפקחים ואם אתה שואל מי צריך עזרה אז תעזור לי בנושא מגדל בן-גוריון ( אתה מוסמך על תל אביב!@!) ובמקום להתעסק ברשיונות ובחינות למרות שהרמה לא כזאת זוועתית עדיף לך לתרום את חלקך בנושא הדרכת פקחים כי המצב ברשת הוא על הפנים מבחינת אקטיביות...... ויש הרבה מאוד פקחים " צעירים" עם זמן פנוי שפשוט מחכים שמישהו ידריך ויעזור\ ישגיח עליהם ופשוט "מוצצים" כל דקה שהמשגיח יכול להשגיח עליהם ( לא שאני אומר משהו למשגיחים בכלל לא פשוט אני מתכוון שאם אפשר להגדיל את מספר המשגיחים שיקדו את הנשוא אז למה לא.....) ואתה כמוסמך על תל אביב תוכל לקדם אתה עניין פי 43 אז למה לא לעזור לקדם את נושא הפעילות ברשת במקום לקדם עניינים פחות "דחופים" כמו בחינות ורשיונות כי באמת המצב של חטיבת VATIL מבחינת מקצועיות בכלל לא כזה גרוע כמו שאתה מתאר ומצריך את ה"רשיונות" והבחינות שמועלות כאן.

מרק אני רק מבקש דבר אחד וזה תרבות דיון, אני לא יודע אם זה באמת ככה אבל מסגנון כתיבת ההודעות שלך זה נראה שאתה רק מתנפל על אנשים במקום לדבר ברוגע...

קח את זה לתשומת ליבך, ההודעות שלך יראו אחרת לגמרי.....

פורסם

ובמקום לעודד עלייה באקטיביות ברשת ולרדת ל"עם" ולקדם את נושא ההדרכה של הפקחים ואם אתה שואל מי צריך עזרה אז תעזור לי בנושא מגדל בן-גוריון ( אתה מוסמך על תל אביב!@!) ובמקום להתעסק ברשיונות ובחינות למרות שהרמה לא כזאת זוועתית עדיף לך לתרום את חלקך בנושא הדרכת פקחים כי המצב ברשת הוא על הפנים מבחינת אקטיביות......

MARK

אתה פה מפספס את המטרה העיקרית של הדיון הזה.

אין פה ספק בכלל לגבי תרומתם של האנשים לקידום רמת ופעילות מערך הפקחים בחטיבה.

לפי דעתי אתה מפנה את הביקורת שלך לכיוון הלא נכון.

תעיף מבט בשמות של האנשים שמשתתפים בדיון הזה, אחרי זה תבדוק את המבנה וההיסטוריה של מערך ההדרכות והפיקוח בחטיבה ותגלה עד כמה אתה טועה :)

לתשומת לבך!

פורסם

איזה "ערך טייס"?..... נראה לך שאם באתי לשמוע הרצאה של 5 שעות בשביל שיעלה ה"ערך" שלי ושיהיה לי מין כבוד שיש לי "רשיון" מסויים אני לא מבין למה צריך את כל זה. למה באים לשמוע הרצאה? בשביל הידע האישי ולא בשביל אחר כך להתחבר ל-VATSIM ולהראות שאני בעל "ערך" גדול יותר ושאני יודע. אתה חושב שהפקח או מישהו יפנה אליי בדרך אחרת שיראה שיש לי "רשיון" או משהו כזה? ואני לא מבין למה אתה חושב שהמצב ברשת עד כדי כך גרוע שפשוט חובה שכל אחד יעבור בחינה? מתי פיקחת\ טסתה ביום רגיל או בכלל באירוע וראיתה את הרמה? הרמה של הטייסים והפקחים בישראל בכלל בכלל בכלל לא רעה יותר משאר העולם. ועכשיו להתחיל את כל הרשיונות האלה. תן לי סיבה אחת מוצדקת!!!!! הרמה לא כזאת זוועתית בישראל שחובה לעשות את כל ההרצאות והמבחנים האלה, ובמקום לעודד עלייה באקטיביות ברשת ולרדת ל"עם" ולקדם את נושא ההדרכה של הפקחים ואם אתה שואל מי צריך עזרה אז תעזור לי בנושא מגדל בן-גוריון ( אתה מוסמך על תל אביב!@!) ובמקום להתעסק ברשיונות ובחינות למרות שהרמה לא כזאת זוועתית עדיף לך לתרום את חלקך בנושא הדרכת פקחים כי המצב ברשת הוא על הפנים מבחינת אקטיביות...... ויש הרבה מאוד פקחים " צעירים" עם זמן פנוי שפשוט מחכים שמישהו ידריך ויעזור\ ישגיח עליהם ופשוט "מוצצים" כל דקה שהמשגיח יכול להשגיח עליהם ( לא שאני אומר משהו למשגיחים בכלל לא פשוט אני מתכוון שאם אפשר להגדיל את מספר המשגיחים שיקדו את הנשוא אז למה לא.....) ואתה כמוסמך על תל אביב תוכל לקדם אתה עניין פי 43 אז למה לא לעזור לקדם את נושא הפעילות ברשת במקום לקדם עניינים פחות "דחופים" כמו בחינות ורשיונות כי באמת המצב של חטיבת VATIL מבחינת מקצועיות בכלל לא כזה גרוע כמו שאתה מתאר ומצריך את ה"רשיונות" והבחינות שמועלות כאן.

אני לא יודע מתי ראית את הרמה של טייסים בהרצליה שפשוט אני צריך לומר להם: " אתם רואים מסלול?? תנחתו עליו"

לדעתי נושא הבחינות מאוד חשוב, מצדי שיבואו קצת טייסים אבל שיבואו איכותיים.

לדוגמא: אתמול כשפיקחתי באו אלי 3 מטוסים בוגרי IFS, היה תענוג לפקח עליהם, שמרו קשר עיין, מהירות תיקנית, הבינו הוראות וכד'

נאלצתי להוריד אותם מהאוויר בשל שלושה מטוסים אחרים שרצו לעלות להקיף, אותם טייסים לא שמרו גובה, טסו עםהרוח בגובה 600 ובמהירות 130 קשר. ואיציק יכול להעיד.

מרק, תאמין לי גם אני במצוקה בגלל שאין מספיק משגיחים. תנצל את פסח בשביל לעלות לפקח הרבה, וככה יבואו טייסים. תנסה להביא איתך גם מגדל או APP וזה יהיה מקודש.

גם לי לקח חצי שנה להכיר עוד ועוד אנשים שיכולים להשגיח ולהדריך ואכך אני משתמש בהם והם עוזרים בשמחה. תנסה לראות באתר VATIL את המשגיחים והבוחנים הפעילים וכולם יהיו שמחים.

יום טוב לכולם!

פורסם

כפי שאני רואה זאת, ישנה כבר עכשיו מערכת דרגות קיימת, רק לכל ארגון או חברת תעופה בנפרד. מה שצריך כעת הוא תאום ואינטגרציה בין כל החברות והאחדת הדרגות לסולם אחד שווה קטגוריות ומדדים. באופן זה לא ממציאים את הגלגל מחדש, אך כן מקבלים כאן ראשות אחת שמפקחת על דירוג והערכת הטייסים בחטיבה לצורך סיווגם המקצועי לצרכי ראווה בתחילה ולצרכי רישוי חובה בהמשך (בהתאם להתקדמות חקיקת ואטסים בנושא).

בזמנו תכננתי מערכת דרגות שתשרת את אלעל וירטואל על צרכיה באופן המיטבי, והרי צרכיה של אלעל בגדול דומים לצורך המוצג כאן. אשמח להציג את אותו סולם דרגות והשיקולים שמאחוריו בפני הקודקודים של הארגונים הקיימים היום, בשיחה מרוכזת. נוכל לבצע השתלמות וסיעור מוחות על מנת לבנות מערכת דרגות אחידה ומשותפת בעלת קריטריונים שישרתו נאמנה הן את הארגונים כארגונים מקצועיים והן את ואטיל לרישיון טייסים באם ידרש בהמשך.

בגדול, האחדת הסולם יהיה צעד ראשון לרעיון יפה שהוצע כאן גם לא מזמן ונענה בחיוב, והוא איחוד הארגונים ומניעת פיזור יתר על המידה של כוח אדם. זה רעיון גדול, שימושי ונכון, אך לא פשוט מבחינה ארגונית וביצועית. קביעת סולם אחיד ומוסכם הוא צעד ראשון לאיחוד כוח אדם לכדי מערכת מתקתקת יחידה. אגב, זה יגבש באופן עקיף את חברי החטיבה בצורה טובה לדעתי, ישים את כולם תחת אותה מסגרת. חזקים יחזקו את החלשים, חלשים ילמדו אחד עם השני, וחזקים יעודדו אחד את השני למצויינות. והכל יהיה ברמה החטיבתית, עם מספר גדול של אנשים, ומשרעת רחבה, אך לשם שינוי מוגדרת במדויק, של רמות.

באופן כללי, זה הכיוון שלדעתי יקדם את החטיבה בצורה המיטבית והיעילה ביותר.

מעבר לזה, וזה מופנה בעיקר לצוות החטיבה, אשמח להשתלב בתכנון ובביצוע המערך.

פורסם

אחרי קריאה של כל הדברים שהוצגו כאן,

1. הרעיון ביסודו מצויין.

2. נדרש תכנון ומעמיק ומקדים על מנת לבצע אותו בשלבים לפי סיליבוס הנקבע מראש.

3. מערך ה"רישוי" צריך להיות כזה שיתאים לכלל חברי החטיבה ויביא אותם להנאה מרובה לטיסה במרחב אוירי שבו כלל החברים נמצאים לפחות ברמה אחת בסיסית, קוראים לזה "יישור קו".

המצב כיום הוא שישנם חברים שאין להם מושג מה הם עושים וחבל.

4. לא מצפה מכל אחד לדעת להטיס 737 או 747 ברמה של טייס אלעל ( מי שירצה ,יוכל לקבל קורס), אני כן מצפה לדעת ,להבין ולבצע הוראות בסיסיות של פקח , גם אם אתה טס רק ראיה.

5. ישנם כמה סוגים של טייסים וכבר דנו בכך בעבר, הבעיה היא עם החלק שמסרב ללמוד ( וזו זכותו) ,

ותופס את הטיסה ברשת כמשהו לשעות הפנאי ובלי רצון להשקיע מאום, ע"י כך הוא גורם לחברים מסביב "לסבול" מידי פעם, אבל לו ,לא אכפת, העיקר שהוא נהנה.

לטעמי רוב חברי החטיבה כן רוצים ללמוד ולהתקדם, ועל כן אין בעיה לנסות ולהכין תוכנית כפי שהציע אמיר.

6. מאז ומתמיד VATIL היתה מקום ראשון , תמיד עשתה בפעם הראשונה מה שאף חטיבה לא עשתה.

פרוייקט אלעל, שת"פ רש"ת, שת"פ עם איגוד הטייסים כולל עזרה בקידום הליך LDS שאין דומה לו בעולם.

אין שום סיבה, שום סיבה שלא נתקדם שוב ונפרוץ את הדרך גם עכשיו.

תמיד ראשונים בכל דבר, גם הפעם, נהיה ראשונים ונקדים את כל VATSIM.

גם אם לא יחוקקו את החוק, עדיין נצא ברווח נקי מהסיפור.

7. VATIL זו חטיבה שמשתדלת להיות בעלת רף מקצועי גבוה , ככה אנו, וככה נישאר.

לא מוצא מקום לפשרות בנושא, מי שמפחד ממבחנים, מפחד ללמוד לבד ולהשקיע , כנראה שמקומו לא איתנו.

מי שפה יודע שהוא שייך ליחידה עילית, סיירת גולני ( איך אני שמוליק ? :lol: ), קומנדו ואטיל.

פה כולם תותחים, החומר האנושי הכי טוב שיש, ואני מספיק זמן פה על מנת לחתום על זה.

רוח ההתנדבות, העזרה ההדדית, היחסים שבין אדם לחברו, גם אם מתווכחים לפעמים , וזה טבעי ומותר, אבל הכל ברמת דיון והתנהלות ברמה גבוהה, אין לזה מקבילה.

"אתם ארץ ישראל היפה" -קברניט אייל רובין, אלעל.

8.נימה אישית, יש לי בעיה עם חברים שרק יודעים לצעוק מהיציע ולהעביר ביקורת על כולם מבלי ש"חתמו" על צ'ק אחד לטובת החטיבה, נכון זה קל ונוח , אבל תעצרו לפעמים לרגע ותחשבו " מה עשיתם בשביל חטיבה" ,כל אחד יכול לתרום , קצת, מתי שיש לו זמן, משהו....

כי כל אחד מכם הוא אור קטן ,ביחד כולנו אור איתן.

בואו נאיר את שמי ואטיל.

9. מי שבא לפה בשביל לשים בחתימה שלו איזה CEO , אז יש לו בעיה אם זה כל מה שמעניין אותו.

לי אישית אין בעיה שלאף אחד לא יהיה כתוב כלום בחתימה, למרות שלפעמים זה יכול לעזור לחדשים,כך הם יכולים לדעת למי לפנות וממי לבקש עזרה, אבל אם זה מפריע, תורידו.

10. אחרי 10 מכות שהנחתתי עליכם, ברצוני לברך את כל יושבי הבית הזה ובני משפחתם בברכת חג שמח וכשר.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...