עבור לתוכן
Asaf Brietbard

פיקוח דרום - החל 1200 היום

Recommended Posts

פורסם

תודה אסף, היה תענוג גדול!

ממליץ לכולם לעלות לגיחה, מזג האוויר בדרום מאוד מעניין, יש קטעים שלמים של נתיבים שמכוסים בעננות נמוכה, דבר שמצריך לפעמים שינוי נתיב תוך כדי טיסה או שינוי גובה.

כיף אדיר!

פורסם
תודה אסף, היה תענוג גדול!

ממליץ לכולם לעלות לגיחה, מזג האוויר בדרום מאוד מעניין, יש קטעים שלמים של נתיבים שמכוסים בעננות נמוכה, דבר שמצריך לפעמים שינוי נתיב תוך כדי טיסה או שינוי גובה.

כיף אדיר!

מחזק באמת יש קטעים עם גושי עננים כבדים..!!

אסף תודה,אחלה של פיקוח...

אורח Yarden Salvi
פורסם

יטבתה -אילת, נתיב קצר ומעניין בייחוד עם האובך/עננים

תודה אסף!

אורח Yarden Salvi
פורסם

מישהו יכול להסביר לי למה החליטו שגובה ההקפה באילת יהיה 2000 רגל?

ברצינות, בסוף עם הרוח בקושי מצליחים להגיע ל 2000 וישר יורדים חזרה, שהרי השדה כמעט בגובה פני הים (ים סוף)..

אני יודע שיש עניין עם גבולות וגם העיר עצמה, אבל חייבים 1500 רגל מעל העיר??

פורסם
מישהו יכול להסביר לי למה החליטו שגובה ההקפה באילת יהיה 2000 רגל?

ברצינות, בסוף עם הרוח בקושי מצליחים להגיע ל 2000 וישר יורדים חזרה, שהרי השדה כמעט בגובה פני הים (ים סוף)..

אני יודע שיש עניין עם גבולות וגם העיר עצמה, אבל חייבים 1500 רגל מעל העיר??

אני לא מבין מה הבעיה?

ההקפה מאד רחבה וארוכה ואין שום בעיה להגיע ל2000 רגל באמצע עם הרוח (בטיפוס איטי יחסית)

אם אתה רוצה להגיע ל2000 בתחילת עם הרוח תטפס במהירות VX (הכי הרבה גובה בהכי פחות מרחק, המהירות היא באזור ה60 קשר בטיפוס מסוג כזה)

או שתבחר לעצמך טיפוס שהוא בין VX לVY (שזה בערך 70 קשר, VX-60, VY-80)

אורח Yarden Salvi
פורסם

אוקי, אבל ההקפה לא כזאת רחבה, יש לך את גבול מצרים ממערב וירדן ממזרח, עכשיו עד גבול ירדן יש לך מרחק , אבל ההקפות הן מערביות..

פורסם
יש מספר גבהי הקפה באילת בהתאם לסוג המטוס, 1500 רגל הוא אחד מהם ככה שתמיד אפשר לבקש.

http://info.mot.gov.il/PDF/PAMAT/LLET/Eilat_Vav.pdf

לפי מה שכתוב בדפית 1500 זאת ההקפה לאולטרה לייטים, היא גם יותר הדוקה, כנראה בגלל שאולטרה לייטים לא מרעישים כמו ססנות או מטוסים חד מנועיים/דו מנועיים אחרים ולא נורא אם הם יעברו נמוך יותר מעל אזור יותר מיושב...

זאת דעתי לפחות :roll:

פורסם
יש מספר גבהי הקפה באילת בהתאם לסוג המטוס, 1500 רגל הוא אחד מהם ככה שתמיד אפשר לבקש.

http://info.mot.gov.il/PDF/PAMAT/LLET/Eilat_Vav.pdf

לפי מה שכתוב בדפית 1500 זאת ההקפה לאולטרה לייטים, היא גם יותר הדוקה, כנראה בגלל שאולטרה לייטים לא מרעישים כמו ססנות או מטוסים חד מנועיים/דו מנועיים אחרים ולא נורא אם הם יעברו נמוך יותר מעל אזור יותר מיושב...

זאת דעתי לפחות :roll:

שלילי :!:

הקפת אולטראלייט באילת (למעשה בכלל לא הקפה) היא חיה מוזרה שלקוחה בכלל מהליכי IFR ומסומנת בקו המנוקד (להבדיל מקו מקווקו).

באולטראלייט במקרה של נחיתות על 03 אתה עושה צלע מת ובסוף המסלול מבצע procedural turn מזרחה (ראיתי שזה תורגם איפהשהו ל"פניה מנהלתית" בעברית :P ) שבסופה מתיישרים לפיינל.

אם תסתכל טוב תוכל להבחין שהפניה הזאת מופיעה בדפית.

הקפה ב-1500 בהחלט מיועדת ל-GA (במגבלות משקל - ראה פירוט במקרא הדפית) והיא מסומנת בקו המקווקוו.

פורסם

עריכה: טוב, בסופו של דבר הולכים לדפית. מאחר והדפיות החדשות טרם הוכרו ע"י ואטיל כ"רשמיות", ואז שיעשה כן אני פונה לספרות הקיימת.

בטקסט כתוב:

85971351.jpg

ובדפית מצויר:

86027248.jpg

ואכן , אולטלייט עושים דווארות ב-200 רגל, באור יום ומתחת 5.7 טון GA ב-1500 וכל השאר בשעות הלילה 2000.

שאלה לחניכי IFS: מה משקל המראה מירבי בק"ג של 172?

פורסם
מישהו יכול להסביר לי למה החליטו שגובה ההקפה באילת יהיה 2000 רגל?

ברצינות, בסוף עם הרוח בקושי מצליחים להגיע ל 2000 וישר יורדים חזרה, שהרי השדה כמעט בגובה פני הים (ים סוף)..

אני יודע שיש עניין עם גבולות וגם העיר עצמה, אבל חייבים 1500 רגל מעל העיר??

אני לא מבין מה הבעיה?

ההקפה מאד רחבה וארוכה ואין שום בעיה להגיע ל2000 רגל באמצע עם הרוח (בטיפוס איטי יחסית)

אם אתה רוצה להגיע ל2000 בתחילת עם הרוח תטפס במהירות VX (הכי הרבה גובה בהכי פחות מרחק, המהירות היא באזור ה60 קשר בטיפוס מסוג כזה)

או שתבחר לעצמך טיפוס שהוא בין VX לVY (שזה בערך 70 קשר, VX-60, VY-80)

ססנה תקיף באילת בגובה 1500 רגל באור יום כפי שציין אסף בתמונה המצורפת.

אם תקרא טוב טוב את הכיתוב שמתחיל ב CAUTION!

אזור הררי עד לגובה של 2300 רגל כ 3 מייל מערבית לשדה.

בהסתכלות על הטייס הפרטי הממוצע, מנהל התעופה מעדיף לקחת מקדם שאני באופן אישי מסכים איתו לחלוטין. סטייה מההקפה תביא אותך לאזור הררי. היבט נוסף הוא אובדן התמצאות, למי שטס פעם באזור הררי יחסית לבטח שם לב לבילבול שנוצר בין האופק האמיתי לבין מד האופק

מיכאל יש לי בעיה עקורנית עם מה שאתה רושם, אני נוטה להגדיר את זה כ"נוסחאת הפרגולה"

אותה פרגולה בהרצליה בה טייסים מפתחים גירסאות אישיות להטסת מטוס.

וכמו שכבר כמה מדריכי טיסה אמרו לי - אם אתה רוצה לטוס מחוץ למעטפת ה POH או בשונה מהנהלים הכתובים בו - תהפוך להיות טייס ניסוי או תשתתף במשימה צבאית.

VX בססנה 172 דגם M הוא 64 קשרים.

VY בססנה 172 דגם M הוא 78 קשרים.

אני לא אומר שאי אפשר לטפס בין תחומי מהירויות, נהפוכו - ססנה מגדירה ENROUTE CLIMB של 70-80 קשרים. אבל חשוב לעבור ע"פ ההגדרה ולא "בערך".

מעבר לרעיון ש VX מספק את יתרונותיו הוא כרוך בחיסרון שאולי לא מורגש בסימולטור -

חימום מנוע. האמן לי שעם מטוס אמיתי באילת לא תטפס 64 קשרים מעל דקה - 2.

ככל שהמהירות האווירית שלך קטנה יותר - פחות זרימת אוויר על המנוע - פחות קירור.

טייס שמגיע לשדה בו גובה ההקפה יוצא דופן מהמוכר לו, יפתח טבלאות ביצועים ויחלץ את קצב הטיפוס המוערך למטוס בתנאי השדה (גובה צפיפות).

ססנה 172 במשקל המראה מלא, בטפ"מ חיצונית של 15 מעלות (מה שלא נפוץ באילת) תעביר 3 דקות שלמות עד הגעתה לגובה 2000 רגל. במהירות טיפוס של 78 קשרים VY היא תעבור

באותם 3 דקות מרחק של 4 מייל.

ובמילים אחרות:

"אילת מ CDL לידיעתך אנחנו נוכל להגיע לגובה 2 רק באזור קצה עם הרוח, נשמח להאריך ציר אם יש צורך"

פורסם
אגב, בימים אלה רן עובד על עדכון האתר לדפיות החדשות שהועלו לרשת.

אשר

החייל הזה

החייל הזה

כמה אפשר לבקש כמה?

:wink:

תהנו בשישי.. נונה אל תשכח מאיזה גף הוא :lol:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...