עבור לתוכן
Oren Geva

שרת לא תקין בואטסים

Recommended Posts

פורסם

טייסים ופקחים יקרים!

אנא הפסיקו לעבוד עם שרת EUROPE-C - בתצפית שערכתי אתמול ב-ASRC התגלה הבדל בין נתוני מזג האוויר שאני ראיתי ובין הנתונים שאלעד ואורן אלקובי ראו.

אצל אלעד ואורן היה METAR של 110650Z. אצלי כבר היה 111250Z.

אותו METAR ישן עדיין מופיע בשרת EUROPE-C. אנא עבדו עם שרתים אחרים על מנת שאצל כולנו יופיע מז"א מעודכן וזהה.

אני לא בטוח שהבעיה לא מופיעה בשרתים אירופיים נוספים - אבל בשרתים האמריקאים זה בסדר.

בכלל - מהיכרותי עם ספקי האינטרנט בישראל תקבלו גם זמני תגובה טובים יותר על השרתים האמריקאיים בד"כ.

פורסם

תודה אורן, זה עכשיו מסביר את כל הבעיה שהיה לי בזמן האחרון עם ה METAR.

לא שמתי לב שאני על השרת הזה.

רן.

פורסם

אני רק יחזק את מה שאורן כתב,

כשעבדתי בחברת מחשבים אחד הבוסים שלי נחשב לבן הקליברים בארץ

בנושא רשת, והוא אמר לי שהחיבור לשרתים מאמריקה הרבה יותר מהירים

מכל מקום אחר בעולם (פרט לשרתים מישראל כמובן).

פורסם

מהירים או לא - חסכת 50 מילי שניות בפינג אבל קיבלת METAR שגוי, זה לא שווה את זה.

ממילא ערוצי הקול אינם תלויים בשרת והדיליי של השרת לא מושפע מהם, כך שאני מעדיך להתחבר לשרת שמדווח METAR נכון...

אבל לך תדע מי מהשרתים באמת מדווח METAR נכון...

פורסם

אורן, דווקא שרתי הכול כן תלוים בשרת שבחרת בAVC..

לפעמים היתי נכנס לשרתים שהיו מנתקים לי את הקול באמצע ... ואז הייתי נאלץ להחליף שרת קול.

ואין דרך לברר איזה שרת באמת נותן מזג אויר אמיתי?

שאני עושה בסימלטור עדכן מזג אויר של ה15 דקות האחרונות... אי אפשר להשוות את זה למה שנותן שרת של ואצים ולברר איזה מהם דובר אמת? :)

פורסם

שרת הקול תלוי בשרת שהגדיר הפקח.

אם אני לא טועה מקובל אצלינו להגדיר את שרתי הקול של AVSIM בכל העמדות.

זה לא משתנה אם אתה משנה שרת ואטסים שאתה מחובר אליו.

הרי אתה מתחבר ל-EUROPE-C, אני ל USA-W והפקח בכלל על שרת OZPACK באוסטרליה.

עובדה שכולנו שומעים אחד את השני.

זה קורה בגלל שברגע שאתה מחבר בסקווקבוקס לתדר הפקח הוא מעדכן לך את ה-AVC לשרת הקול אליו הוא מחובר וזה לא תלוי בשרת ואטסים. שרת ואטסים משמש להעברת נתוני מיקום המטוסים אל מסכי המכ"מ ותכתובות הטסקט בין הפקחים והטייסים.

המקום היחיד בו הקול תלוי בשרת ואטסים הוא נושא תדר ה-UNIFORM ושם חובה לכתוב בטקסט בדיוק מסיבה זו!

פורסם

שלום, בכדי להגיע לתוצאה טובה בכל החלטה יש לנתח את המצב באופן לוגי ושיטתי על בסיס המידע המיטבי שברשותך בעת קבלת החלטה. יש כאן שני נושאים, מודל מז"א ואיכות הנתונים לפיקוח טיסה.

א. מז"א: אם אני מקבל METAR ישן או שגוי, השימוש שלי ב- NOAA הנו כי המידע האחרון נכון ועדכני. לשאלה מי רואה איזה מז"א- אני יוצא מנק' הנחה שיש שתי אפשרויות לטעות מז"א בוואטסים, טעות של המידע האגור במערכת מכל מיני סיבות,קיימת בהסתברות נמוכה יותר, וטעות במידע המאוחזר משרת נתון אליו אני מחובר, בסבירות גבוהה יותר. לא מעשי לבדוק בעת תקלת METAR לאיזה שרת מחובר מטוס נתון והאם מז"א שלו נכון, אני יוצא מההסתברות שכנראה אצלו נכון כפי שהסברתי במשפט הקודם, ולכן המידע שאני מספק בעת תקלה אצלי מ- NOAA יהיה גם נכון וגם תואם לתנאי הטיסה שלו.

ב. נתוני נתיבים לפיקוח טיסה: איכות המידע על המסך מורכבת מהדיוק של הנתונים ומעיתוי ורציפות קבלתם. הנתונים מועברים ספרתית כך ששאלת הדיוק נופלת. חשוב שהפקח יקבל נתונים רציפים ובזמן הקרוב ביותר לזמן אמת. דבר זה אני משיג באמצעות בדיקת איכות ועיכוב הקשר אל מספר שרתים ב- PING.

מובן שאיכות התקשורת הקולית מהווה מרכיב חשוב בפיקוח טיסה. בדיקת PING נותנת כאן תוצאה משמעותית יותר באשר לאיכות (lost packet) . כך אתה קובע בעצמך כפקח את איכות הקשר הקולי שלך, אשר נקבע בנוסף גם על ידי הצד השני לשיחה. אשמח לשמוע האם דברי התקבלו על דעתכם. :wink:

פורסם

עופר, אני מסכים בהחלט לאופן ניתוח המצב שביצעת.

אבל אני חושב שיש לך טעות בלוגיקה.

מתוני מז"א מ-NOAA הם אכן מידע עדכני ונכון. סביא להניח שאם ב-NOAA מופיע לך שמיים בהירים ורוחות חלשות ואתה מסמכל מבעד לחלון אכן זה מה שתראה.

אבל אם שרת ואטסים המדווח לך METAR של 6 בבוקר עם סופות ברקים - עד כמה שאתה יודע זה מה שהטייס מקבל אצלו בסימולטור. הוא מקבל את מזג האוויר שלו מואטסים, לא מ-NOAA.

הבעיה שלנו היא ששרתים שונים בואטסים מדווחים על תנאי מז"א שונים.

ולכך כנראה אין לנו פתרון.

אבל מנסיוני (!) אני מציע לכולם להתחבר לשרתים האמריקאים. הם אמינים יותר, ובד"כ מעודכנים יותר.

פורסם

ני לוחץ בסקווקבוקס על שרת של US וUSA והוא פשוט לא מתחבר לי אליו...

אין לי מושג למה

רק EUROP C ו ASIA S עובדים לי

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...