Moshe Mizrahi פורסם מאי 6, 2009 דיווח פורסם מאי 6, 2009 עוד שבוע מתחיל מחזור 15 ואני כבר על קוצים לעבור קורס ראיה אחרי שכבר טסים קצת זה לא כזה פשוט, אני כל הזמן חושב על "הרמה הבאה" בטיסות האלה, כי אני חושב שאפשר להעמיק בכל דבר גם אם הוא נראה פשוט. ועכשיו לתאכלס. כשכתבתם שרוצים לתפוס פיקוח ירדני בשבת חשבתי שיהיה נחמד לטוס לשם עם ססנה ובטיסת ראיה. הקטע הוא שלא ממש הבנתי איך עושים את זה. המושג "טיסת ראיה" הסתדר לי רק עם שתי אפשרויות: נתיבי CVFR לגבי הארץ, וטיסה לפי ניווטים ותוואי נוף "איך שבא לכם" במגבלות מסוימות של גבהים, מחוץ לישראל. לא מצאתי דרך נורמלית לעבור את הגבול בטיסה. האם יש משהו מסודר שיכול להסביר את זה? אותו דבר עם טיסת ראיה ללרנקה למשל. הכל מים, איך בדיוק אני אמור לנווט? לפי הגלים? או שבמקרה כזה חייבים להגיש "נתיב מכשירים"? אז מה זאת בכלל "טיסת ראיה" מעבר לסולו ניווטים?
Adam Waiser פורסם מאי 6, 2009 דיווח פורסם מאי 6, 2009 אני לא ממש מכיר את הנוהל לגבי חציית הגבול לירדן אבל ההגיון הבריא אומר שחייב להיות נתיב כלשהו עליו טסים. הייתי מהמר על כך שחציית הגבול תעשה אך ורק בתנאי מכשירים דרך SALAM.
Izik Bakshi פורסם מאי 6, 2009 דיווח פורסם מאי 6, 2009 אין כל סתירה בהגשה של תוכנית טיסה עם נתיבים ויירוט רדיאלים וטיסה בתנאי ראיה. זה חוקי לגמרי לטוס לנווט בראיה באמצעות מכשירים VOR ורדיאלים. כל סופ"ש כמעט יוצאים מטוסים משדה דב ללרנקה וזה בתנאי VFR על הנתיבים מעל הים הניווט מתבצע באמצעות חיתוך רדיאלים ו-VOR למיניהם, אבל הטייס משתמש באופק החיצוני כדי להטיס את המטוס. כמובן שתנאי מזג האויר חייבים להיות תנאי VMC בכזה מצב
Asaf Brietbard פורסם מאי 6, 2009 דיווח פורסם מאי 6, 2009 משה, בדיוק לכבוד השאלה הזו (איך טסים ללרנקה בראיה) קיים מדריך "עקרונות טיסת ניווט" בעמוד ההורדות באתר בית הספר (תחת מדריכים מיוחדים). ממש ממש ממש בגדול: הבט במפה, חשב מהו הכיוון מ"גלים" (אם ממריא מחיפה) ללרנקה. בדוק את הרוח בגבהי הטיסה. לאחר הגעה לגלים, טוס לכיוון המחושב תוך תיקון לרוח (איך? הכל במדריך :wink: ) ובשאיפה, תגיע. לגבי נהלי טיסה לעקבה, עד כמה שידוע לי המעבר נעשה ב SALAM, אלא אם כן מדובר במטס (שכבר היה מספר פעמים ואז נדמה לי שעברו את הגבול דרומה יותר). אשמח אם מישהו יוכל לתת מראה מקום לנוהל מסודר בנושא הזה, אם מכיר.
Moshe Mizrahi פורסם מאי 6, 2009 מחבר דיווח פורסם מאי 6, 2009 משה, בדיוק לכבוד השאלה הזו (איך טסים ללרנקה בראיה) קיים מדריך "עקרונות טיסת ניווט" בעמוד ההורדות באתר בית הספר (תחת מדריכים מיוחדים). אתה בטוח שהמדריך שם? :roll:
Tomer Haim פורסם מאי 6, 2009 דיווח פורסם מאי 6, 2009 אי אפשר לטוס מחיפה VFR ללרנקה בקו ישר. חייבים לטוס לבת גלים ומשם לקחת איזה כיוון 307, זה יביא את המטוס ל TIROS ו MERVA ואז מיירטים רדיאל 337 אאוטבאונד מבן גוריון ומגיעים ללרנקה. אכן זה VFR.. למה? כי כל הדרך מטיסים את המטוס לפי מה שרואים מחוץ לחלון
mickey lip פורסם מאי 6, 2009 דיווח פורסם מאי 6, 2009 אי אפשר לטוס מחיפה VFR ללרנקה בקו ישר.חייבים לטוס לבת גלים ומשם לקחת איזה כיוון 307, זה יביא את המטוס ל TIROS ו MERVA ואז מיירטים רדיאל 337 אאוטבאונד מבן גוריון ומגיעים ללרנקה. אכן זה VFR.. למה? כי כל הדרך מטיסים את המטוס לפי מה שרואים מחוץ לחלון "ים שעה שאני מחפש את הים, לא יכלו לשים שלט קטן...ים?"
Yarin_l10 פורסם מאי 6, 2009 דיווח פורסם מאי 6, 2009 אי אפשר לטוס מחיפה VFR ללרנקה בקו ישר.חייבים לטוס לבת גלים ומשם לקחת איזה כיוון 307, זה יביא את המטוס ל TIROS ו MERVA ואז מיירטים רדיאל 337 אאוטבאונד מבן גוריון ומגיעים ללרנקה. אכן זה VFR.. למה? כי כל הדרך מטיסים את המטוס לפי מה שרואים מחוץ לחלון "ים שעה שאני מחפש את הים, לא יכלו לשים שלט קטן...ים?" מטוס מים מתחיל טיסה: הטייס: שלום מגדל חיפה,כאן FGN פקח: שלום FGN נשמע 5/5 טייס: FGN מבקשים מרשה ע"פ תכנית לחוף הכרמל. פקח: רות,אתם רשאים להתניע,תקראו מוכנים להשטה,לחץ 29.92,מסלול בשימוש גל 18 שמאל. טייס: רשאים להתניע נקרא מוכנים להשטה,לחץ 29.92 מסלול בשימוש גל 18 שמאל,FGN טייס: FGN,מוכנים להשטה פקח: רות,FGN תשיטו לגל 18 שמאל דרך מסלול השטה Y. טייס: נותן רידבק.. בקיצור,אני חושב שהבנו את הפואנטה,נדב"ר של מטוסי מים זה מושגים שונים לגמרי
Asaf Brietbard פורסם מאי 6, 2009 דיווח פורסם מאי 6, 2009 משה, בדיוק לכבוד השאלה הזו (איך טסים ללרנקה בראיה) קיים מדריך "עקרונות טיסת ניווט" בעמוד ההורדות באתר בית הספר (תחת מדריכים מיוחדים). אתה בטוח שהמדריך שם? :roll: בטוח, בטוח. נקרא "טיסת מרחב". תוספות בפרטי... תומר, ברמת העיקרון כמו שטסים 307 מגלים, אפשר לטוס גם 330 (או מה שזה לא יהיה) דיירקט לרנקה... הכל עניין של בקרה.
Tomer Haim פורסם מאי 6, 2009 דיווח פורסם מאי 6, 2009 בפועל ברור שאפשר לטוס, אפשר גם באליפסות כמו הצורה של ביסלי אבל מה רושמים בתוכנית טיסה
Asaf Brietbard פורסם מאי 6, 2009 דיווח פורסם מאי 6, 2009 מה זאת אומרת? טיסת מרחב! ןברצינות לרגע- מעבר לנהלי התעבורה, יש שיטות אויראות, ניווט וכו' שקצת שוכחים כשכל ה"ניווט" שעושים הוא לחפש את צומת השרון בעין ואז לטוס מעל הכביש. זה מה שרציתי להדגיש.
Yarin_l10 פורסם מאי 7, 2009 דיווח פורסם מאי 7, 2009 בפועל ברור שאפשר לטוס, אפשר גם באליפסות כמו הצורה של ביסלי אבל מה רושמים בתוכנית טיסה בטוח רושמים נגיד ממריאים מחיפה ולוקחים דיירקט ללרנקה כיוון 307.. אז כותבים דיירקט לרנקה.. (DIRECT LCLK) או שגם רושאים אחרי את הרדיאל.. מה שבטוח,המילה DIRECT מופיע בתוכנית טיסה :wink:
Opher Ben Peretz פורסם מאי 7, 2009 דיווח פורסם מאי 7, 2009 א. אנשים כולל ותיקים מתבלבלים בין כללי טיסה (IFR, CVFR) לבין תנאי מז"א (IMC, VMC). אלה שני דברים שונים עם קשרים מסוימים ביניהם. הקשר החשוב הוא שבתנאי מז"א מכשירים יש לטוס לפי כט"מ. ב. אין נתיבים אחרים לירדן חוץ מכניסות IFR דרך SALAM. שתי אפשרויות- האחת להגעות מחו"ל, השניה מנתב"ג לפי SID. את שניהם תמצאו בפמ"ת. למסוקים צבאיים יש הסדרים שונים המושתתים על תיאום בין הממשלות.
Amir Paz פורסם מאי 7, 2009 דיווח פורסם מאי 7, 2009 עוד שבוע מתחיל מחזור 15 ואני כבר על קוצים לעבור קורס ראיה אחרי שכבר טסים קצת זה לא כזה פשוט, אני כל הזמן חושב על "הרמה הבאה" בטיסות האלה, כי אני חושב שאפשר להעמיק בכל דבר גם אם הוא נראה פשוט. ועכשיו לתאכלס.כשכתבתם שרוצים לתפוס פיקוח ירדני בשבת חשבתי שיהיה נחמד לטוס לשם עם ססנה ובטיסת ראיה. הקטע הוא שלא ממש הבנתי איך עושים את זה. המושג "טיסת ראיה" הסתדר לי רק עם שתי אפשרויות: נתיבי CVFR לגבי הארץ, וטיסה לפי ניווטים ותוואי נוף "איך שבא לכם" במגבלות מסוימות של גבהים, מחוץ לישראל. לא מצאתי דרך נורמלית לעבור את הגבול בטיסה. האם יש משהו מסודר שיכול להסביר את זה? אותו דבר עם טיסת ראיה ללרנקה למשל. הכל מים, איך בדיוק אני אמור לנווט? לפי הגלים? או שבמקרה כזה חייבים להגיש "נתיב מכשירים"? אז מה זאת בכלל "טיסת ראיה" מעבר לסולו ניווטים? א.אתה טס בתנאי טיסת ראיה אבל לפי כללי טיסת ראיה מבוקרת ב.אתה טס בתנאי טיסת ראיה אבל לפי כללי טיסת מכשירים ג.אתה טס בתנאי טיסת מכשירים רק לפי כללי טיסת מכשירים ניסיתי להבהיר מה ההבדל בין הכללים לביןה תנאים, נראה לי שעוד יותר סיבכתי :wink:
Tomer Haim פורסם מאי 7, 2009 דיווח פורסם מאי 7, 2009 לירדן כמו ללרנקה הטיסה מתבצעת על נתיבי ATS. אם בחוץ שוררים תנאי VMC המאפשרים טיסת ראייה, ניתן להגיש תוכנית טיסה דרך VELOX ללרנקה ודרך SALAM לירדן וכל זה ב VFR
אריק א. פורסם מאי 7, 2009 דיווח פורסם מאי 7, 2009 לגבי VFR לירדן, עד לא מזמן ניתן היה לטוס מאילת לעקבה VFR. עקב הגדרות ביטחון חדשות טיסות אלו לא מאושרות כיום (ללא תיאום מוקדם עם מיליון גורמים). לכן ברשת (בה אין סוגיות ביטחון) ניתן להשתמש בעזיבה/הצטרפות זו. פירוט העזיבה/הצטרפות מופיע ב-AIP הבינלאומי סעיף 2.22 http://info.mot.gov.il/PDF/AIP/AD/AD_2-1.pdf ובדפית עזיבות המכשירים של אילת בג'פסן, בתיבה בצד ימיןשל הדפית. בברכת ראייה טובה לכולם :crazyeyes: