עבור לתוכן
Etai Charit

הפקרות בחטיבה

Recommended Posts

פורסם

שלום,

לצערי אני כותב הודעה זו כמחאה, מתוך מעקב על הפורום בכלל ועל כמה מחברים ספציפיים בחטיבה.

בזמן האחרון, מאז השרשור המפלצתי על טיסת "PAKUD" וחבריו ברשת, שרשור שהופיע בפורום תמונות והתפתח למקומות רציניים מאוד, כללי הטיסה ברשת הובהרו מעבר לכל ספק אפשרי, בכל הנוגע למה מותר ומה דורש אישור VSOA. בשרשור הנ"ל בין היתר כתבתי כי אין מקום לזלזול בחוקי הרשת בה כולנו חברים, וכן כי אי קריאת החוקים הללו מהווה זלזול בהם לא פחות מקריאתם ואי ציות להם.

מאז הופיעו יותר מידי שרשורים דומים, עם תגובות נלהבות מכל הסובבים. כאילו מעולם לא היתה חריגה מכללים. כאילו שאין ערך לחוקים ולנהלים. כאילו שהחטיבה מקבלת בהבנה פורעי חוק. בשרשורים האחרונים שתקתי, פה ושם דיברתי עם נציגי הנהלה בחטיבה, אך אני חייב להגיד זאת בצורה ברורה אחת ולתמיד: היפקרות, זלזול בחוקים, התעלמות מנהלים ועצלנות לקריאתם- נמאסו!

החוקים כתובים, בצורה ברורה לחלוטין, רק לקרוא ולהבין.

יש מספר פעילויות ברשת שדורשות אישור VSOA, חלק מהן:

1. טיסת מבנה במטוסים צבאיים.

2. אופרציה צבאית שמעבר לטיסה מ-א' ל-ב'.

3. אופרציה בארגון דמוי צבאי או אזרחי כגון משטרה, מכבי אש, חילוץ.

4. כל פעילות המציגה עמדה מדינית/פוליטית.

כמובן שיש עוד ברשימה זו.

הדברים שציינתי ושאר הרשימה המלאה, שניתן למצוא הן בנהלי ואטסים והן בשרשור שהזכרתי בתחילת הודעתי, לא אסורים בואטסים! אך לפי החוקים, הם כן צריכים להיות בפיקוח, כגוף מאורגן ומאושר VSOA, עם מנהל ברור אליו הנהלת VATSIM ו-VSOA ידעו לפנות למקרה של חריגה מנהלים, כאשר אותו מנהל מקבל אחריות לארגון כולו והוא גם זה שיוזם התרחבות וכתיבת נהלים חדשים ומתירנים יותר.

זה לא סוד שעופר, אני ואחרים וטובים הובלנו מהלכים מרחיקי לכת בתחום זה. בזמנו זה לא הצליח בשל חוסר ברצון של אנשים, פשוט החטיבה היתה אז ב"אופנה" אחרת.

היום, כפי שאני רואה זאת על גבי הפורום, המוטיבציה הכללית עלתה, עם פוטנציאל להרבה חברים, מנהלים, מפקדים, כוח אדם וצרכנים (חברי מניין). לכן כל כך חורה לי- במקום לעשות את זה יפה, חוקי, נקי - ישנה קבוצה, גדולה יחסית, של אנשים שפשוט עושים מה שהם רוצים ופשוט מאוד יחבלו בפעילות עתידית מול VSOA. חלק מהם גם מספרים סיפורים כדי לכסות על עצמם.

בחיאת רבאק! מספיק עם ההפקרות. אם הייתי עושה אני מה שהייתי רוצה, הייתי עושה גיחה יומית לטהרן ובחזרה, בלי לדבר עם אף אחד וכביכול בלי להפריע לאף אחד. זו לא הדרך! זו לא שכונה כאן. זו רשת פרטית עם חוקים משלה, ואם אנחנו לא רוצים שהחטיבה שלנו, הגדולה, עם ההישגים המרחיקי לכת ביותר בכל הרשת, תיקלע כולה למצבים מביכים, ואולי אף סנקציות שימנעו מאיתנו אפילו לעשות הקפות עם צוקית, עלינו כולנו לכבד את החוקים האלה, כל יוצא מן הכלל מסכן אותנו. יש כאן אפס או אחד, שחור או לבן, אין תחום אפור. או שהחטיבה כולה שומרת על החוקים, או שיש טפטוף תמידי של פורעי חוק אחת לזמן מסויים. אני אעשה טיסה "כמעט" חוקית, בתחום האפור. מחר מישהו אחר עושה את זה כשאני חוזר להיות מלאך. טפטוף תמידי. וכל החטיבה נתפסת באור שלילי. מספיק עם הבינוניות המסוכנת הזאת!

זה לא אומר לא לטוס ח"א, לא לטוס משטרה ולא להציל אנשים תועים בטיול רגלי בנגב. זה רק אומר לעשות את זה חוקי, ברשות ובהובלה של אדם אחד אחראי דיו להאצלת סמכויות יעילה, כתיבת חוקים ללא פרצות ועבודה מול בכירי VATSIM העולמית וVATIL כסמכות הישראלית. אותו אדם יכתוב חוקים, ובין לילה יאפשר לכל הדברים היפים שאתם עושים ואף יותר - להיות ב-100% וללא ספק חוקיים ברשת. רק צריך לכתוב חוקים ולאשר מול גורמים רלוונטיים, יחד עם עמידה בתנאים בסיסיים של התקיימות הארגון כגוף מאושר VSOA. לא מעט עבודה, אבל גם אפשרי ובר ביצוע אם קצת מרחיבים אופקים.

במתוטא. כל מי שרוצה, אחת ולתמיד לעשות את זה, להיות מח"א/מפכ"ל/ראש סמכות VSOA ישראלית, שיפנה אליי במייל הבא:

etai4073@gmail.com

אם ישלחו אליי מייל מועמדים מתאימים, אשקול מי מהם הוא המתאים ביותר ואדריך אותו בנושא, אעביר לו התכתבויות שכבר נעשו בעבר ואשתפו בהלך הדברים. אני רק מבקש להיות רציניים. מי שרוצה לקחת את זה על עצמו, שיצור איתי קשר. אם אחד מהם ייראה לי רציני מספיק, הוא יקבל את הנושא לידיו.

עד שזה קורה, עד שיוצאים חוקים והסכמים רשמיים בין VATIL לבין ח"א הישראלי הוירטואלי (שיכול לרכז תחתיו כל ארגון משטרתי, הצלתי וכד'), אני מאוד מבקש, כחבר חטיבה מן השורה: זה באמת עושה לי רע לראות את החטיבה מידרדרת בצורה כזו. אנא פעלו לפי החוקים הקיימים בכל רגע נתון. מספיק עם הבינוניות. החטיבה מתיימרת למצויינות - צריך לקיים את הסטנדרט הזה, לא פחות ממנו. עיגול פינות זו רמה נמוכה.

פורסם

א. איתי כועס ואני מבין אותו, אך איני חושב כי הדברים נעשים בזדון, אלא עם מעט קלות דעת. בכל מקרה איתי הסביר יפה איך לעשות ומדוע. בסעיף האחרון אתן דוגמא לארגון שלא הפנים רעיון זה.

ב. באשר לח"א וירטואלי, לדעתי לחטיבה אין ולא יהיה הפוטנציאל הדרוש להפעלתו, כל עוד קבוצת בת 5 אנשים בוגרים, מנוסים ובעלי הידע והיכולות הרלבנטיות אותם פירטתי בשרשור אחר, לא יכולים לפנות לשם כך כשעתיים בכל שבוע. חבל לחלום ולהתאכזב.

ג. ארה"ב אישרה בשנים האחרונות למדינות רבות ביניהן גם כאלה שאין להן כמעט קשר לארה"ב, לאזרחיהן להיכנס לארה"ב ללא ויזה. ישראל לא היתה ביניהן וגם לא תהיה, עד שכלל אזרחיה יבינו כי הפצת סמים, מסחר בזונות ועקיפת חוק כשמתחשק, לא מקובלות שם. מספיק שפרומיל אחד מאוכלוסיתנו ינהג כך בכדי שנישאר ברשימה בה תמצאו את נמיביה, לוב ובנגלדש.

פורסם

איתי היקר

אני מבין את הכאב שלך על איך שהדברים נעשים, אני רק חושב שאתה נלחם בתחנות רוח בגלל הדרך שבה אתה בוחר להביע את דעתך, מה גם שבדרך זו אתה מקים עליך לא מעט אנשים טובים ובכך מונע התייחסות רצינית לטענותיך.

לחטיבה הזו תודה לאל יש צוות שמנהל ומוביל אותה ומקבל את ההחלטות, ואני הייתי מצפה ממך כאדם בוגר לפנות אל הצוות ולהביע דעתך על המתרחש ולהצביע על הכשלים, תאמין לי שאם היית בוחר בדרך זו ההתייחסות של כולם הייתה שונה, ודברים היו מתחילים להשתנות ולזוז. אל תצפה מאף חבר בחטיבה להפסיק לנסות ולמצוא דרכים לעשות טיסות לא שגרתיות רק בגלל המאמר הזועם שפרסמת כאן.

דבר שני לקראת סוף דבריך ניתן היה להבין שאתה מאד רוצה שיקום VSOA ישראלי ובאותה נשימה גם מינית את עצמך להיות זה שיחליט על המועמד המתאים ביותר

("אם אחד מהם יראה לי מתאים מספיק") בקיצור השאלה שאני שואל את עצמי היא מה בדיוק התפקיד שאתה לוקח על עצמך בכל הסיפור הזה ולמה לכל הרוחות אתה לא מפנה את כל האנרגיה האדירה שאתה משקיע בהתראה על כשלים ונבאות זעם לגבי עתידה של החטיבה לעשייה למען קידום הקמתו של ח"א וירטואלי כמו שעשית בעבר? לפי התרשמותי מרמת האכפתיות והרצון לתרום נראה לי באמת שאין מועמד מתאים ממך.

אתה עדיין מוזמן להפנות את טענותיך בצורה מסודרת לצוות החטיבה ואני מבטיח לך שההתייחסות תהיה רצינית יותר

פורסם

איתי הוא דוגמא לנכס חטיבתי שאין אלא בודדים כמוהו. גם אם הפעם חרג מסגנונו הבוגר והראוי, רבים יכולים רק לחלום להגיע אליו.

על חבר צוות ואחראי פורום לסנן את התוכן ולהתיחס לחברים באדיבות ומקצועיות. הנושא שהעלה איתי נמצא בתחום אחריות הצוות- הפעלת חטיבה, ואם בעיה מסוימת מוכרת יש לטפל בה. אדם שלא מסוגל למלא תפקידו כי סגנון פניה לא נראה לו, נותן דוגמא אישית לא טובה. אצרף דוגמא: לאחרונה כתב חבר חדש שאלה בפורום כללי שעסקה בנושא טכני. התגובה שקיבל מהצוות היתה מכה בראש- אזהרה אחרונה. במקומה היה עליו להזיז ללא צלצולים את ההודעה ורצוי וחברי גם מתן תשובה לשאלה.

ח"א הוירטואלי הוקם וקיים גם אם אינו פעיל. איתי כאחד מרביעית המקימים והמצטיין שבהם הוא בעל זכויות בלתי מעורער. גם לולא היה, אין זה מתפקיד החטיבה וצוותה לנהל חברות תעופה וארגוני VSOA, אלא רק לספק להם תמיכה. מכאן שכל ההערות בנושא, גם אם משקפות דעה אישית, אינם לעניין ובוודאי שלא בסמכות.

פורסם
איתי הוא דוגמא לנכס חטיבתי שאין אלא בודדים כמוהו. גם אם הפעם חרג מסגנונו הבוגר והראוי, רבים יכולים רק לחלום להגיע אליו.

על חבר צוות ואחראי פורום לסנן את התוכן ולהתיחס לחברים באדיבות ומקצועיות. הנושא שהעלה איתי נמצא בתחום אחריות הצוות- הפעלת חטיבה, ואם בעיה מסוימת מוכרת יש לטפל בה. אדם שלא מסוגל למלא תפקידו כי סגנון פניה לא נראה לו, נותן דוגמא אישית לא טובה. אצרף דוגמא: לאחרונה כתב חבר חדש שאלה בפורום כללי שעסקה בנושא טכני. התגובה שקיבל מהצוות היתה מכה בראש- אזהרה אחרונה. במקומה היה עליו להזיז ללא צלצולים את ההודעה ורצוי וחברי גם מתן תשובה לשאלה.

ח"א הוירטואלי הוקם וקיים גם אם אינו פעיל. איתי כאחד מרביעית המקימים והמצטיין שבהם הוא בעל זכויות בלתי מעורער. גם לולא היה, אין זה מתפקיד החטיבה וצוותה לנהל חברות תעופה וארגוני VSOA, אלא רק לספק להם תמיכה. מכאן שכל ההערות בנושא, גם אם משקפות דעה אישית, אינם לעניין ובוודאי שלא בסמכות.

נאמרו כאן דברים קשים המתיחסים לניהול הפורום ולצוות החטיבה - לצערי כרגע זה המצב זה הצוות וזה הניהול.

אפשר להמשיך לשבת ולחלק ציונים והערות לא בונות מהטריבונה עד מחרתיים, כרגע זה מה שיש.

בעיני מי שלא מוצא חן בעיניו מה שקורה כאן, או שיגש למכרז הבא שיפתח לצוות החטיבה או להנהלת הפורום ויצטרף לעשייה כדי לשנות את הטעון שיפור בעיניו, או שיפנה למנהל החטיבה או לDCRM ויצביע על כל הכשלים של הצוות בצורה בונה ועניינית. זה יהיה הרבה יותר בוגר מנומס ואחראי מאשר לתקוף את אנשי הצוות ואחראי הפורום חדשות לבקרים ללא שום ידיעה או מושג על המתרחש באמת מאחורי הקלעים.

פורסם

אדם אני לא מסכים איתך שדבריו של איתי פוגעים בהנהלת החטיבה ואחראי הפורום,אני רואה את זה בתור ביקורת בונה בזה שאיתי רוצה לראות את חברי החטיבה ממלאים אחר חוקי VATSIM,

ואנחנו בתור צוות צריכים לקחת את דבריו של איתי ולראות מה עושים הלאה.

אני אישית נתקל ברשת בהרבה מאוד טייסים שפשוט עושים מה שבא להם ופשוט לא שומרים על החוקים וכל זה מוביל לברדק אחד גדול ולא כיף לטוס ככה.

בנוסף,במקרה של טיסות צבאיות אני מסכים שצריך גוף אחד שמאחד את הכל,נכון שאיתי הוא הבן אדם הכי מתאים לזה אבל לא נראה לי שיהיה לא כ''כ זמן לזה בקרוב,ולכן אני מאמין שנוכל

למצוא בן אדם אחר אשר יקח פרויקט ויקים VSOA ישראלי וכל העניין של הטיסות הצבאיות יהופך לכשר למהדרין מבחינת חוקי הרשת.

פורסם

מי שלא יכול להתמודד עם ביקורת כי חושב שהוא בארמון אליו הכניסה לעמך אסורה, שיתעורר. גם בבייג'ין מותר כבר להיכנס לעיר האסורה.

ומי שחושב כי הוא מעל לביקורת וכי היא לא מעניינת אותו או פוגעת בכבודו, שיקח רגליו וילך הביתה. דברי מתחיל השזורים בחוסר כבוד אופייני כלפי כאלה שביחד עם אחרים הקימו ובנו את המקום בו הוא "שוכן כבוד". במיוחד אם הוא גם טוען כי זה מה שהוא יכול לעשות כעת.

מספיק עם הבינוניות ועם ההשלמה איתה.

איתי הוא דוגמא לנכס חטיבתי שאין אלא בודדים כמוהו. גם אם הפעם חרג מסגנונו הבוגר והראוי, רבים יכולים רק לחלום להגיע אליו.

על חבר צוות ואחראי פורום לסנן את התוכן ולהתיחס לחברים באדיבות ומקצועיות. הנושא שהעלה איתי נמצא בתחום אחריות הצוות- הפעלת חטיבה, ואם בעיה מסוימת מוכרת יש לטפל בה. אדם שלא מסוגל למלא תפקידו כי סגנון פניה לא נראה לו, נותן דוגמא אישית לא טובה. אצרף דוגמא: לאחרונה כתב חבר חדש שאלה בפורום כללי שעסקה בנושא טכני. התגובה שקיבל מהצוות היתה מכה בראש- אזהרה אחרונה. במקומה היה עליו להזיז ללא צלצולים את ההודעה ורצוי וחברי גם מתן תשובה לשאלה.

ח"א הוירטואלי הוקם וקיים גם אם אינו פעיל. איתי כאחד מרביעית המקימים והמצטיין שבהם הוא בעל זכויות בלתי מעורער. גם לולא היה, אין זה מתפקיד החטיבה וצוותה לנהל חברות תעופה וארגוני VSOA, אלא רק לספק להם תמיכה. מכאן שכל ההערות בנושא, גם אם משקפות דעה אישית, אינם לעניין ובוודאי שלא בסמכות.

נאמרו כאן דברים קשים המתיחסים לניהול הפורום ולצוות החטיבה - לצערי כרגע זה המצב זה הצוות וזה הניהול.

אפשר להמשיך לשבת ולחלק ציונים והערות לא בונות מהטריבונה עד מחרתיים, כרגע זה מה שיש.

בעיני מי שלא מוצא חן בעיניו מה שקורה כאן, או שיגש למכרז הבא שיפתח לצוות החטיבה או להנהלת הפורום ויצטרף לעשייה כדי לשנות את הטעון שיפור בעיניו, או שיפנה למנהל החטיבה או לDCRM ויצביע על כל הכשלים של הצוות בצורה בונה ועניינית. זה יהיה הרבה יותר בוגר מנומס ואחראי מאשר לתקוף את אנשי הצוות ואחראי הפורום חדשות לבקרים ללא שום ידיעה או מושג על המתרחש באמת מאחורי הקלעים.

פורסם

רק התייחסות קטנה להערתו של עופר בנוגע לאותה מכה בראש ואזהרה- הרעש והצילצולים באים תמיד כלל אחרי הפעם הראשונה והשקטה, האם הציפייה להבין משהו אחריי פעם אחת מוגזמת?

פורסם

1. פנייתי לחטיבה באה בשני צדדים: צד אחד להגברת המודעות ולהפסקת ההפקרות. פנייה שנייה ללקיחת אחריות של אדם שיוביל ח"א וירטואלי. שני דברים שונים. שימו לב שהקמת ח"א וירטואלי מותנית בהתנהגות הולמת של כל החטיבה.

2. אדם, אני פונה לחברי הצוות באופן אישי, פניתי, אני פונה ועוד אפנה. אתה באופן אישי יודע על פנייה בנושא אחד, אני מתעסק בעוד פרוייקט ביחד עם הצוות וללא שום קשר אני פונה לצוות כאשר יש לי השגות על התנהלותו כצוות ו/או על אחריות החטיבה. שאל את חבריך לסגל. אני בטח לא מתכוון לפרט כאן את כל פניותי כאן. הערתך לגיטימית ונכונה, אך דווקא אתה כן מכיר בצורה חלקית את הקשר שלי עם הצוות.

3. לא רק הסגל אחראי לחריגה מנהלים. הסגל מרכז, מוביל, עושה... חברי החטיבה הם המבצעים. אם הסגל פועל שוב ושוב - עדיין יכול מישהו חדש לבוא ולשבור את הנהלים. רגע לפני שהסגל עובר לעשות את עבודתו בכל מחיר - השלטת סדר ומשמעת בדרך הקשה - החלטתי לפנות לחטיבה כולה בנושא.

4. עופר צודק. אני כועס על חברי החטיבה שמעגלים פינות, עושים דברים אסורים וגם מספרים סיפורים אח"כ, לפני השינה. אני עדיין לא יכול לישון על זה בשקט.

5. הסגל בסופו של דבר לא צריך לקבל התרעות והערות נזעמות. אני זוכר לפחות ארבעה אנשי סגל שמתוקף תפקידם חלק מסמכותם הוא לטפל בצורה חסרת פשרות בעוברים על הכללים האלה. אני לא מאשים, רק מצביע על השלב הבאן בו נגמרת הסבלנות.

6. אין שום סיבה שחברי החטיבה לא כגוף אלא כ'עם' לא יפסיקו לעגל פינות. בד בבד פונה אליי מח"א הבא. כל פעם שמחדש נוהל, עורך, כותב נהלים חדשים - יתרחב וישתחרר קצת מעגל המגבלות החלות על החייל ויעבור למגבלות החדשות. רק מאוד מאוד חשוב - מגבלות שכן קיימות בכל רגע נתון, אלה מחייבות!

7. אמרתי בשרשור אחר ואני חוזר: בעניין חיל האויר הוירטואלי אני התעסקתי עד כדי שבוע לפני הגיוס שלי לצה"ל. עכשיו אני על זמן שאול ואין לי זמן להתעסק בזה לאורך זמן. כן יש לי מעט זמן להדריך ולעזור לבא שייקח עניינים לידיים, כולל העברת התכתבויות ביני לבין מנהלים בואטסים וכן העברת הלך המחשבה בנושאים שונים.

8. אדם - שאלת באיזו סמכות אני פועל. אני לוקח אחריות. לקחתי אותה בעבר ואני מחזיר אותה למשנה תוקף. אני לא פוחד לקום ולהגיד: עליי, אני דואג לזה. זו אחריות, ולא "אתה צודק, אני טעיתי, מה כבר יקרה?". אם למישהו יש בעיה עם הסמכות הזו, מוזמן לפנות אליי בפרטי ולנמק מדוע איני כשיר לסמכות. פעלתי רבות לטובת הפרוייקט בעבר ואני לא מתכוון להעביר את כל מה שבניתי עד עכשיו לאדם שלדעתי לא מתאים למשימה. לצורך העניין, מח"א הוירטואלי המכהן האחרון היה ערן לוינסקי, שזנח את הפרוייקט מחוסר התעניינות החטיבה ולא ראיתיו בפורום או בחטיבה זמן רב. מבחינתי, אני תופס בחזרה את הפיקוד באופן זמני עד שאמצע מחליף ראוי.

שאלות?

פורסם

איתי ועופר,

פרוייקט חיל האוויר הוירטואלי רץ במשך תקופה ולא הצליח "לתפוס". הסיבות לכך רבות, ואין צורך לפרט אותן כאן. עם זאת, הייתי רוצה להציג לכם תמונה מעט שונה:

לפני תחילת הפרוייקט שלכם, טסו מטוסי קרב בשמי ואטסים-ישראל, תוך מתן כבוד לכלל הברזל - בלי פוליטיקה, בלי אקטים התקפיים. רוב הפעילות סבבה סביב קרבות אוויר ואימוני יירוט, בייחוד כי אי אפשר לעשות הרבה יותר בסימולטור "אזרחי".

הפרוייקט שלכם התחיל לרוץ, ודבר ראשון שם על כולנו הגבלות, שמבחינת רבים מאיתנו לא היו קיימות עד אז. לא קיבלנו שום תלונה, לא עשינו טיסות פרובוקטיביות, כל היירוטים היו בהסכמת וידיעת המטוס המיורט. לא קיבלנו אף הערה מאוכפי הסדר בואטסים. והאמת? לא עניין אותנו לטוס תחת "חיל האוויר", אלא פשוט לקחת מטוס קרב ולבצע יירוט, ובצורה זו לא נכנסנו לפינות של נהלי ה special operations.

לאחר ששניכם זנחתם את הפרוייקט, נשארנו בלי כלום. בלי היכולת לטוס מבנה, בלי היכולת לטוס עם מטוסי קרב מעבר לקווי תובלה. לא זוכר אז שמישהו לקח אחריות על העובדה הזו.

אני מסכים שיש למסד את הדברים, אני מסכים שצריך להיות סדר בבלאגן ואני גם מסכים שצוות החטיבה מגלגל דברים לאט מאוד. עם זאת, המתהדרים בתואר "נביא זעם" וחניכו-יקירו, עם כל הכבוד (ויש! בלי ציניות!) למה שלא תמשיכו את גלגול נושא חיל האוויר בלי רוח וצילצולים, במקום לצווח "הפקרות"?

פורסם

היי אסף,

הכל אמת פרט לדבר אחד,

יש איסור ואף היו תלונות על ביצוע ירוט \ ליווי.

לכן יצאה הנחיה שמותר אך ורק לבצע טיסות מבנה בין מטוס קרב למטוס נוסעים לדוגמא ובהסכמה של שני הצדדים וששני הצדדים לא יהנו חלילה.

פורסם
לכן יצאה הנחיה שמותר אך ורק לבצע טיסות מבנה בין מטוס קרב למטוס נוסעים לדוגמא ובהסכמה של שני הצדדים וששני הצדדים לא יהנו חלילה.

גדול! :lol:

לאסף. זה שנעשו דברים וזה שנעשים דברים לא אומר שזה חוקי. ההגבלות כן חלו עליכם עוד לפני שקמנו, פשוט עד שלא הצבענו עליהן והדגשנו את בקשתנו שלא לעבור עליהן, לא ידעתם עליהן או שלא ראיתם לנכון לקרוא או לציית להן.

לגבי השארתכם בלי כלום: כשעזבתי אני את הפיקוד שמתי תחתי מחליף שבשעתו חשבתי שימשיך אותי נאמנה. ערן לויצקי היה "חייל וקצין" מצויין, הקים מאפס את טייסת תובלה קלה, ועשה עבודה מצויינת כשמישהו היה שם להנחות אותו. כשיצאה הרוח מהמפרשים התקשה לבדו להמשיך להוביל את החיל ולכן הפרוייקט נרדם. על אף הפוטנציאל הגלום בו, ערן היה צעיר מידי ולכן טעיתי כשדחפתי אותו מעבר ליכולתו ואני גם מצטער על כך.

קרא שוב את דבריי והבן בבקשה שאם היה לי הזמן הייתי מוביל בעצמי את התהליך מאותו מקום שהופסק במקום רק לצווח.

מאחר ואני על זמן קצוב בלבד, אני יכול להנחות את הבא אחרי ולא מעבר לזה. כפי שכבר אמרתי, הצווחות הן להפסקת השכונה בחטיבה כולה. הדיבור היותר שקט שמור למועמדים ללקיחת אחריות אותם אשמח להנחות, לפתוח אתם מחדש את החיל ולהמשיך מהנקודה בה הופסק התהליך.

עופר הוא אדם מבוגר בפני עצמו שלא אוטומטית מחובר אלי. לתחושתי הוא מאמין פחות ממני ביכולת ההצלחה של המשך פרוייקט הקמת החיל, ולכן אני בספק רב אם ירצה להצטרף לפרוייקט. לבחירתו - יש לו פה (או מקלדת) משלו. בינתיים אני מח"א האחרון שהיה פעיל ולכן אני אפעל מול מי שירצה להחליף אותי. אם זה יהיה עופר, החטיבה תרוויח ובגדול.

מילה לגבי השתייכות לחיל: מטרתו המקורית היתה כתיבת נהלים, אך לשם קיומו עליו להתקיים כגוף של ממש, ע"ע חיל האויר הישראלי הוירטואלי ברשת ואטסים. לכן ישנה דרישה שכל אדם שרוצה להשתתף בנהלים אלה, לא חייב שום דבר לארגון מלבד השתייכות רישומית אליו (ועמידה בתנאי סף לשם כך). מעבר לכך, אתה יכול להיות רשום בטייסת קרב, לא לדבר שם עם אף אחד, רק להתעדכן בנהלים שיוצאים או משתנים, ואז לעשות כל דבר שאתה רוצה במסגרתם. ההשתייכות יכולה להיות דבר יפה כקהילה משנית בחטיבה, אך מעבר לזה אין חובה של ממש להשתתף בפעילות חברתית. כפי שאמרתי, השתייכות רישומית בלבד לצרכי בקרה.

פורסם

אלעד זה ברור, אך עדיין לא אסתטי. לילדי איני נותן מכה בכלל, ויש לי אחד קטן שבכל יום חוזר על אותם דברים. יגדל- ילמד אני בטוח, ובינתיים אני מקפיד ללמד אותו בכל פעם מחדש איך לחצות כביש, איך לפנות לאנשים, ואיך להושיט יד ולומר תודה. יש סנקציות כשצריך אך בעדינות- והמסר נקלט.

רק התייחסות קטנה להערתו של עופר בנוגע לאותה מכה בראש ואזהרה- הרעש והצילצולים באים תמיד כלל אחרי הפעם הראשונה והשקטה, האם הציפייה להבין משהו אחריי פעם אחת מוגזמת?
פורסם

מילה לגבי השתייכות לחיל: מטרתו המקורית היתה כתיבת נהלים

:shock: :shock:

כתיבת נהלים?? זו המטרה של ארגון וירטואלי שנועד במקור להנאה וכיף בשעות הפנאי????

אולי כאן מתחילה הבעייה שבגללה העסק לא מתרומם? אולי שווה לחשוב שוב על הקונספט מחדש? אולי קודם שווה להקים ארגון, גרעין חברים קבוע, מטוסים, סקינים, סינרים, אתר.... וכו ורק בסוף לחשוב על נהלים??? נקודות למחשבה.

פורסם

אסף,

כדמות מובילה ודומיננטית בחטיבה, המלמדת אנשים לטוס והרבה יותר מכך, אתה אמור לדעת וגם להנחיל שהדברים שנעשו אסורים בתכלית. מדובר כמעט בקודש הקודשים של המייסדים, ויש לכך סיבות, העיקרית היא הטרדת טייסים. זוכר את הטייס מהמדינה השכנה שהתלונן לפני כשנה וחצי כשיורט? איציק השתתף בפעילויות מסוג זה גם הוא, אך אז לא היו לו ברורות המשמעויות. איתי שמבין, חזר והודיעכם קבל עם כי התנהגות כזו מהווה עילה לשלילת הזכות לפעילות ח"א, אם קם או טרם.

לנושא קיום כללים: האדם היחידי שאחראי לקיומם מבחינת הנהלת ואטסים הוא מנהל האיזור. בכדי שאילן יוכל לנהל לא רק איזור ענק, מתפתח ודינאמי אלא גם את כלל אזורי ואטסים, ואולי מידי פעם לקפוץ למשרד וגם להציץ לתאומיו, צריך כלבי שמירה רעים כמוני שנובחים ולא מוותרים. במיוחד בקהילה שבה הכיף לעתים עולה לראש ושוכחים כללים. אזי אפשר לשים צעירים עדינים, טובי לב וחייכנים כמנהלי חטיבות, וראשו של אילן שקט.

פעילויות "היירוטים- ליווים" לא פסקו עקב מחדל של מישהו, בוודאי לא של איתי ושלי אלא בדיוק להיפך. תרומתנו היתה כזו שכל החטיבה וגם אתה תוכלו להסתכל לחניכים, טייסים ובקרים ישר בעיניים אם וכאשר תעלה השאלה.

נוכחתי שח"א וירטואלי אינו בר-ביצוע בנתוני ואטיל, כשראיתי שאנשים שמסוגלים להקדיש זמן מועט סביר אינם זמינים. היה אחד שהתייצב תמיד למשמרת. פשוט לא היו אנשים ומבחינתי לא נראה גם בעתיד שעל החטיבה הקטנה הפרויקט יקום. היה נסים שמאוד רצה אך היו לו דברים חשובים, היה ניב מלין שהסמכתיו צ'יק צ'אק לנושאי בקרת תעבורה צבאיים אך הלך לבחינות ולצבא. היה רז גורפינקל שנרשם ולא פגשתי אף פעם בחיל. אתך היה אותו הדבר. אלה בדיוק אנשים מתאימים להריץ צוות אך כשאינם, כלום לא יעזור, ואי אפשר שמח"א עם כל הכבוד יהיה נער בן 15 עם כמה שעות טורבו-פרופ ברשת. ואטסים דורשת דימיון קרוב למציאות, ראה מי הם האנשים בארגונים הצבאיים שמחזיקים שנים. אם יקום ח"א ו' בנתונים שאני רואה, הוא יהיה ברמת גן ילדים צבאי אולי.

נכתב כאן על אישור למבנה מעורב צבאי אזרחי. זו אותה טעות, ולא בגללי. בהצטרפותכם לרשת לקחתם על עצמכם למלא את התנאים והכללים. ביחד עם איציק כתבנו אותם לקוראי עברית, לא המצאנו איסור אחד.

איתי ועופר,

פרוייקט חיל האוויר הוירטואלי רץ במשך תקופה ולא הצליח "לתפוס". הסיבות לכך רבות, ואין צורך לפרט אותן כאן. עם זאת, הייתי רוצה להציג לכם תמונה מעט שונה:

לפני תחילת הפרוייקט שלכם, טסו מטוסי קרב בשמי ואטסים-ישראל, תוך מתן כבוד לכלל הברזל - בלי פוליטיקה, בלי אקטים התקפיים. רוב הפעילות סבבה סביב קרבות אוויר ואימוני יירוט, בייחוד כי אי אפשר לעשות הרבה יותר בסימולטור "אזרחי".

הפרוייקט שלכם התחיל לרוץ, ודבר ראשון שם על כולנו הגבלות, שמבחינת רבים מאיתנו לא היו קיימות עד אז. לא קיבלנו שום תלונה, לא עשינו טיסות פרובוקטיביות, כל היירוטים היו בהסכמת וידיעת המטוס המיורט. לא קיבלנו אף הערה מאוכפי הסדר בואטסים. והאמת? לא עניין אותנו לטוס תחת "חיל האוויר", אלא פשוט לקחת מטוס קרב ולבצע יירוט, ובצורה זו לא נכנסנו לפינות של נהלי ה special operations.

לאחר ששניכם זנחתם את הפרוייקט, נשארנו בלי כלום. בלי היכולת לטוס מבנה, בלי היכולת לטוס עם מטוסי קרב מעבר לקווי תובלה. לא זוכר אז שמישהו לקח אחריות על העובדה הזו.

אני מסכים שיש למסד את הדברים, אני מסכים שצריך להיות סדר בבלאגן ואני גם מסכים שצוות החטיבה מגלגל דברים לאט מאוד. עם זאת, המתהדרים בתואר "נביא זעם" וחניכו-יקירו, עם כל הכבוד (ויש! בלי ציניות!) למה שלא תמשיכו את גלגול נושא חיל האוויר בלי רוח וצילצולים, במקום לצווח "הפקרות"?

פורסם

קצת מצחיק שהצלחתם לייצר בשרשור הזה תמונה של שני צדיקים מול חטיבה של "מעגלי-פינות".

ל- VATSIM יש כללים ברורים ואם יש מישהו שרוצה להתלונן על מישהו אחר שעובר עליהם יש גם דרך ברורה (כמו הכללים) לעשות זאת, בצירוף כל הראיות הנדרשות כמובן. עד שזה לא מתבצע ועד שלא נמצאו אשמים ע"י מי שאמור להחליט שהם אשמים, אין אשמים ואין עוברי עבירות ולכן אין מקום להאשמות מעל הפורום.

מעבר לזה, אני מאד מעריך את האיכפתיות של איתי ולדעתי כדאי שמישהו ירים את הכפפה הזאת של חיל האוויר, נראה לי פרויקט מאד מעניין לכשעצמו...

פורסם

אדם המעריך עצמו נמנע מהיתפס לקטנות. כתב משהו שלא התכוון לו, ואחד מגדולינו מה מצא? לעשות מכך מטעמים?

אמר רבי עקיבא, " ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה".

מילה לגבי השתייכות לחיל: מטרתו המקורית היתה כתיבת נהלים

:shock: :shock:

כתיבת נהלים?? זו המטרה של ארגון וירטואלי שנועד במקור להנאה וכיף בשעות הפנאי????

אולי כאן מתחילה הבעייה שבגללה העסק לא מתרומם? אולי שווה לחשוב שוב על הקונספט מחדש? אולי קודם שווה להקים ארגון, גרעין חברים קבוע, מטוסים, סקינים, סינרים, אתר.... וכו ורק בסוף לחשוב על נהלים??? נקודות למחשבה.

פורסם

מוזר, אתה שאמור לשמש אורים ותומים בתפקידו, ומעבר לכך בעל מעמד אישי וניסיון חיים, גורס כי גנב הוא רק אדם שנמצא אשם בדין?? ואני חשבתי כי גנב הוא המוציא משהו של אחר ללא רשות ושלא על מנת להחזירו.

קצת מצחיק שהצלחתם לייצר בשרשור הזה תמונה של שני צדיקים מול חטיבה של "מעגלי-פינות".

ל- VATSIM יש כללים ברורים ואם יש מישהו שרוצה להתלונן על מישהו אחר שעובר עליהם יש גם דרך ברורה (כמו הכללים) לעשות זאת, בצירוף כל הראיות הנדרשות כמובן. עד שזה לא מתבצע ועד שלא נמצאו אשמים ע"י מי שאמור להחליט שהם אשמים, אין אשמים ואין עוברי עבירות ולכן אין מקום להאשמות מעל הפורום.

מעבר לזה, אני מאד מעריך את האיכפתיות של איתי ולדעתי כדאי שמישהו ירים את הכפפה הזאת של חיל האוויר, נראה לי פרויקט מאד מעניין לכשעצמו...

פורסם

מההיכרות שלי אתך אני מאמין שהבנת היטב את כוונתי ואני לא רואה שום צורך להיכנס אתך לפינות שאתה חופר. אם יש לך תלונות על אנשים בחטיבה (כולל עלי) תעביר אותן בבקשה באופן רשמי בצירוף ראיות, ועד אז כל ההשמצות שלך ושל אחרים הן בגדר המלצה בלבד. אני חוזר ואומר שאני מעריך את האיכפתיות שלכם לעשות את זה מסודר אבל זה לא נותן לגיטימציה לירות לכל הכיוונים...

פורסם

מילה לגבי השתייכות לחיל: מטרתו המקורית היתה כתיבת נהלים

:shock: :shock:

כתיבת נהלים?? זו המטרה של ארגון וירטואלי שנועד במקור להנאה וכיף בשעות הפנאי????

אולי כאן מתחילה הבעייה שבגללה העסק לא מתרומם? אולי שווה לחשוב שוב על הקונספט מחדש? אולי קודם שווה להקים ארגון, גרעין חברים קבוע, מטוסים, סקינים, סינרים, אתר.... וכו ורק בסוף לחשוב על נהלים??? נקודות למחשבה.

לא אגרר לויכוחים עם רקע כזה כאן, אם יקום מח"א חדש תוכל לשוחח איתו על הנ"ל. לי מאוד ברור רעיון ההקמה ומטרות, יעדים ודרכי פעולת הארגון הם דברים שחשבנו עליהם רבות והתדיינו עליהם שעות, בטח לא העלינו נקודות למחשבה בפורום בדיון פתוח שבכלל מדבר על קיום או אי קיום נהלים. באמת קיוויתי לא להתפס על המילה בדיון הזה.

משה, אם גם אתה, כמו אדם, היית מעודכן יותר, היית יודע יותר פרטים בנושא חקירות פנים וכתבי אישום בבית המשפט החטיבתי שלנו, במיוחד לאור האירועים האחרונים שבגינם אני כותב בצורה מתלהמת כל כך. לא ארחיב בנושא, גם לזה אני לא רוצה להכנס, לא באתי להוכיח פה שום דבר לאף אחד. רק אגיד שאם היו חקירות פנים ברשת יזומות על ידי הסגל לא הייתם צריכים עזרת חקירה פרטית מפרילנסר מזדמן. אני באמת לא מאשים אף איש סגל על התנהלותו במקרה זה. החטיבה בנויה מכלל חבריה ואסור לנו להפיל את העבודה על חברי הסגל שלא מקבלים אגורה שחוקה, אפילו מוציאים שקלים רבים.

רק אציין שהרשת היא לא גוף דמוקרטי ואנחנו גם לא מערכת משפטית או משטרתית. אנחנו לא מכניסים לכלא או דורשים קנס אם אנחנו מוצאים אשמים בעבירה כזו או אחרת. אנחנו גם לא מנהלים כאן משפטים. אם נעשתה עבירה - מטפלים אם צריך וממשיכים הלאה. רק יש לזכור שאנחנו חברים ברשת פרטית עם התנייה להשתתפות בה בדמות עמידה בחוקים בסיסיים.

פנו אליי בפרטי ושאלו מה הבעיה לטוס מבנה, מה הבעיה לעשות את זה, מה הבעיה לטוס ככה. מבחינתי - כל היום וכל הלילה. אבל אנחנו חברים ברשת ועלינו לכל הפחות לכבד אותה ואת החוקים שבהצטרפותנו הסכמנו לקרוא, לכבד ולציית להם כל עוד אנחנו. אחרת מחר נמצא מטוסי קרב סוריים מעלינו שלדבריהם לא מפריעים לאף אחד והם כביכול טסים ברישום אזרחי בנתיב טיסה מוגש כהלכה...

אודה לכם אם תפסיקו לחפש פרצות בהודעותי. אני בטח לא מחפש פה אשמים, אחרת היה לי מאוד קל להוכיח, להשיג כתב אישום ולסגור את התיק לטובת התובע המחוזי. זה לא מעניין אותי. בטח לא ברמה הנקודתית. אני רק מחפש שכולנו כחטיבה נהיה טובים יותר ומפה נתקדם, נעשה את כל הדברים הבאמת יפים וכיפיים האלה, אך בצורה יפה, תרבותית, חוקית.

משה, ברוכי ועוד רבים ובאמת באמת טובים ומצויינים. ברוכי, אני בטוח שלא היית עובר בשתיקה על חניך IFS לפני סולו שטס ניווט ברשת באופן קבוע ללא התייחסות להערות שניתנות לו מצד המדריכים. משה, אני בטוח שלא היית מבסוט אם היית רואה שבמשמרת שלך חבר חטיבה ממשיך ליצור ויכוחים וקונפליקטים ללא סיבה אמיתית כשאתה מזהיר אותו שוב ושוב להרגע ולתת לאחרים להנות. באותו אופן אסור לנו להכנע לשכונה שמתרחשת בכל מה שקשור לחיל האויר ולמבצעים מיוחדים (VSOA). כחטיבה, עלינו לגנות מעבר על חוקים ולעודד הרחבת החוקים למעטפת מתירנית יותר על מנת לעשות דברים יפים שקשורים לכל הדברים שאנחנו אוהבים (טיסה מעניינת) ומוקירים (צה"ל, משטרה, מכבי אש).

בקיצור, אני חוזר - אני מקווה שלא תצליחו למצוא אצלי יותר פרצות בכתיבה, ואם כן הרשו לי להתעלם מפרצות אלה על מנת לדבר פרקטית למי שמקבל את דבריי בצורה עניינית.

עד עכשיו מספר הפונים לפיקוד והובלה מאכזב, בעיקר בהתחשב בכמות הטיסות הלא שגרתיות שניתן לראות ברחבי הפורום וכן ברחברי הרשת, הודות לחקירת מז"פ הוירטואלי (שגם הוא גוף ששווה לשקול לאשר מול VSOA)...

פורסם

איתי, אני קולט עד כמה זה חשוב לך ומציע שבכל זאת תישאר כמי שאחראי על הנושא הזה אפילו מרחוק עד שהוא יקרה. אני מבין שאתה על "זמן שאול" אבל אפשר להנחות גם מרחוק ולתת הכוונה ותיקונים קלים. לדעתי תנצל את שארית הזמן השאול לעשייה וליצירת בסיס שיהיה קל למספר אנשים להמשיך ממנו... אין לי מושג איך עושים את זה ואם אני מצליח להעביר לך את מה שאני מאמין בו, אבל אני בהחלט חושב שאתה מסוגל להרים כזה דבר גם כ"מאמן" מרוחק.

פורסם
אדם המעריך עצמו נמנע מהיתפס לקטנות. כתב משהו שלא התכוון לו, ואחד מגדולינו מה מצא? לעשות מכך מטעמים?

אמר רבי עקיבא, " ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה".

מילה לגבי השתייכות לחיל: מטרתו המקורית היתה כתיבת נהלים

:shock: :shock:

כתיבת נהלים?? זו המטרה של ארגון וירטואלי שנועד במקור להנאה וכיף בשעות הפנאי????

אולי כאן מתחילה הבעייה שבגללה העסק לא מתרומם? אולי שווה לחשוב שוב על הקונספט מחדש? אולי קודם שווה להקים ארגון, גרעין חברים קבוע, מטוסים, סקינים, סינרים, אתר.... וכו ורק בסוף לחשוב על נהלים??? נקודות למחשבה.

עופר\איתי. מצטער שזה נשמע (או נקרא) בצורה של ביקורת או זלזול, זו לא היתה הכוונה. אם מישהו מכם מרגיש נפגע מדברי - קבלו התנצלותי הכנה.

העלתם את הנושא לדיון פומבי וגם הצהרתם על מטרות. מטבע הדברים אנשים מביעים את דעתם על מה שהם קוראים וגם אני בתוכם.

אישית - לי נראה שהתמקדות בכתיבה או הגדרה של נהלים, היררכייה, פקודות קבע וכד' בשלב כה מוקדם, כשאין עדיין "בשר" או אובייקט שאליו הנהלים מתייחסים - נראה לי אישית תמוה. אתם רשאיים כמובן לא להסכים איתי.

אני באמת לא מומחה בהקמת VA, אבל ככה במבט מהצד, ועל סמך אינטואיציה בלבד: יש לנו כמה דוגמאות של אירגונים נילווים בחטיבה כגון LSA או TFW, וגם עיט. שהתחילו ממקום אחר. אולי כדי שתבדקו לפחות איך הם התחילו. שוב - המלצה בלבד.

פורסם

כמובן שאשאר להדריך את מח"א הבא כל עוד אני יכול, בגלל זה העניין דחוף לי. אחרת, אני הולך וכל מה שנעשה עד עכשיו הולך יחד איתי. לכן אני רוצה להדריך בר סמכות חדש ולהעביר לו את כל מה שנעשה עד עכשיו. הרבה חומר, הרבה מחשבות, הרבה תהליכים מקבילים.

ברוך, העניינים נשקלו בכובד ראש לגבי סד"פ וסדרי עדיפויות. פשוט אין מה לעשות - לארגון כזה אין שום בשר לתפוס אם אין נהלים שמאפשרים טיסה צבאית ברשת. לכן תהליך האישור הולך בד בבד עם פתיחת הקהילה, ורק לאחר שיוגדרו נהלים ותתבצע רגולציה של כל העניינים האלה, כולל המנהלתיים, רק אז יהיה אפשר לקלוט חברים. מצד שני, תהליך האישור לא יכול להיות מושלם במלואו כל עוד אין חברים פעילים.

הדברים לא פשוטים. עופר, מנוסיס, דור טל ואני לא קמנו בוקר בהיר אחד והחלטנו לסבך את העניינים. צריך לעשות את זה יעיל, חוקי אך גם נכון מבחינת ההתנהלות כארגון שצובר תאוצה.

שוב אני חוזר לזה שכשיקום מח"א חדש אשב איתו על כל מה שהיה בדיון לפני שנה בדיוק. עד אז, אני רק רוצה להזכיר שוב שאם לא יהיה שיתוף פעולה של חברי החטיבה, שום דבר לא יוכל להתקיים, לא בהווה ולא בעתיד.

פורסם

איתי, תודה שהעלת את הנושא החשוב, המטרה פה היא משותפת לכולם והיא להעלות את המודעות לנושא וההבנה שזה פשוט לא מקובל שעוברים על חוקי הרשת, בדיוק כמו שלא מקובל שלא מדווחים ביוניקום.

אז בבקשה לא להתבלבל עם המטרה של השרשור שהיא להרים את המודעות ולהזכיר לכולנו שיש עוד חוקים לרשת שמצופה מכולנו לעמוד בהם.

חשוב לזכור שכל אחד מאיתנו שטס/מפקח ברשת הוא סוג של שגריר של החטיבה ולכן מצופה מכל אחד מאיתנו לכבד את הכללים של הרשת, ואם צפינו במישהו שעוקף ומצפצף על החוקים אז מצופה ממנו לדווח עליו לסגל החטיבה.

כאמור אני גם מקווה שיהיה מי שירצה לקחת את הנושא ולהוביל אותו, סיוע יגיע גם ממני ככל שאוכל, אבל עד אז יש לכבד את הכתוב בכל הקשור לטיסות מהסוג הזה.

מעבר לכך אני ממליץ לכל מי שמתכוון להמשיך להגיב בשרשור להיצמד להנחיות של משה, אם יש לכם טענות על חברי חטיבה אחרים שמפירים כללים אז מצופה ממכם לפנות למשה ולדווח.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...