עבור לתוכן
Itay Zecharia

טיסה מעל הקוטב הצפוני

Recommended Posts

פורסם

שבוע טוב לכולם,

האם מישהו מהחברים כאן ניסה לטוס מעל הקוטב הצפוני?

או לראות כיצד המחוונים ומכשירי הניווט מגיבים?

http://flightaware.com/live/flight/CPA831

הטיסה הזו למשל, עוברת ממש קרוב לנקודת הציר האנכית של קו כדור הארץ.

זה קצת ממחיש בצורה די חדה עד כמה שדות מגנטיים משפיעים על עזרי הניווט

שיש גם במחשבי טיסה מתקדמים של מטוסי נוסעים, ולא רק במחטי VOR של C172.

הייתי מעלה לכאן מספר תמונות מאותה טיסה שאני מבצע כעת, אך הFSNAV בעצמו לא החליט לאיזה כיוון המטוס פונה.

אחת הטיסות של Cathy:

http://www.vataware.com/flight.cfm?id=3498533

אותי מעניין כיצד הטיסות במציאות מסתדרות עם ההפרעות בניווט, מכיוון שניתן לאבד את הצפון בקלות 8) .

נושא די מעניין לטעמי.

פורסם

there are special regulations for say, Canadas artic control in terms of minimal equipment requirements.The Northern Track System and Arctic Track System in the Northern and Arctic Control Areas are based on the Canadian Minimum Navigation Performance Specification (CMNPS)

The Magnetic North Pole is located near the centre of Canadas NDA (Northern Domestic Area), therefore magnetic compass indications may be erratic. Thus, in this airspace, all track reference is in reference to true north and true track is used to determine

cruising altitude for direction of flight in lieu of

magnetic track.

In addition some VORs are also aligned with true north (read have a variation of zero) to comply with true north navigation.

Similar rules exist in Russian polar airspace, however, this was not much of an issue for russian made aircraft as their navigation systems and RSBN stations (the parallel of VORs) are based on true north anyway

פורסם

איתי

מכשיר הטיסה העיקרי במטוסים הגדולים הוא ה

INS

ומה שטוב בו זה שאינו תלוי במכשירים שעובדים על עיקרון המגנטיות, ולכן הקירבה לקוטב לא משפיעה על הניווט בעזרת ה

INS

הגיירוסקופ שנמצא ב INS מכוון בהתחלה לצפון האמיתי של כדה"א (ואחד למזרח) וכל תזוזה של המטוס מחושבת ע"י מדי תאוצה (שמיוצבים על גבי הגיירוסקופים) ולכן אין לכוחות מגנטיים השפעה על המכשיר ובכך הוא מאפשר ניווט עצמאי ואמין

רמת הסטייה של INS מדגם יחסית ישן היא 0.1 מעלות!!!

בקשר למכשירים שתלויים בעיקרון של המגנט, לדוגמא מצפן, הסטייה המירבית (עקב מצב שניקרא DIP שבו המגנט מאבד את המצב המאוזן שיש לו והופך להיות "נטוי" לכיוון הקוטב הקרוב ולא מדוייק) היא בקטבים בעוד שלאורך קו המשווה הוא הכי מדוייק

בנוסף, כרגע הצפון המגנטי של כדור הארץ נמצא באיזור האי באפין בקנדה

פורסם

חחחחחחחח אין סיבה לצעוק על אף אחד

כולם עושים טעויות, אם אמרתי משהו לא נכון אין בעיה להע(א)יר

אני פשוט בדיוק לומד על הדברים האלה אז אני חושב שאני טיפה מבין בזה (לא בציניות)

פורסם
  NirOAACBR47 כתב:
איתי

מכשיר הטיסה העיקרי במטוסים הגדולים הוא ה

INS

ומה שטוב בו זה שאינו תלוי במכשירים שעובדים על עיקרון המגנטיות, ולכן הקירבה לקוטב לא משפיעה על הניווט בעזרת ה

INS

הגיירוסקופ שנמצא ב INS מכוון בהתחלה לצפון האמיתי של כדה"א (ואחד למזרח) וכל תזוזה של המטוס מחושבת ע"י מדי תאוצה (שמיוצבים על גבי הגיירוסקופים) ולכן אין לכוחות מגנטיים השפעה על המכשיר ובכך הוא מאפשר ניווט עצמאי ואמין

רמת הסטייה של INS מדגם יחסית ישן היא 0.1 מעלות!!!

בקשר למכשירים שתלויים בעיקרון של המגנט, לדוגמא מצפן, הסטייה המירבית (עקב מצב שניקרא DIP שבו המגנט מאבד את המצב המאוזן שיש לו והופך להיות "נטוי" לכיוון הקוטב הקרוב ולא מדוייק) היא בקטבים בעוד שלאורך קו המשווה הוא הכי מדוייק

בנוסף, כרגע הצפון המגנטי של כדור הארץ נמצא באיזור האי באפין בקנדה

You'll find a gyro on small planes, large planes ...actually, on many types of planes.

Some are more accurate then others but none is effected by magnetic flux. Still, most of the world flies by magnetic headings. Maps, plates and most navigation is based on magnetic reference rather than true one. For that reason , the gyro is slaved to a magnetic flux meter which adds to or subtracts from the gyro at any given moment the magnetic variation. The end result is the magnetic heading.

In the arctic region, the magnetic flux is highly unstable. it changes rapidly and at large amplitudes. Therefore, the workaround is to disable all magnetic reference and fly using true reference instead - read: gyro only. Which type of gyro and what is its accuracy is a technical rather than a principle issue

פורסם

גיירו שמשועבד לפלקס ואלב קיים ב RIMC אבל לא בכל DGI

ולכן בDGI דוגמת זה שב172 אנחנו צריכים כל הזמן להמשיך ולתאם בעצמנו בין הDGI למצפן הראשי של המטוס

לגיירו יש סטייה משלו(15Xsin(LAT

וכמו כל דבר בתעופה, כל פיתרון יוצר בעיות משלו

לצערי אני עדיין לא מבין יותר מדי בעזרי ניווט (מכיוון שעוד לא הגעתי לחלק הזה בלימודים) ברמה מספיקה כדי לדבר על עזרי ניווט או שימוש בהם באזורים קוטביים

מה שאני בא להגיד הוא לא ש"בגלל הגיירו ב INS" המכשיר מדוייק ולא מושפע מהמגנטיות, כמובן שיש גיירו בכמעט כל מכשירי הטיסה החשובים, אבל ברובם אנחנו לא משתמשים כדי לקרוא את הכיוון שלנו

במטוסים הקטנים המצפן העיקרי הינו המצפן המגנטי שכן מושפע מהמגנטיות של כדה"א בעוד שבמטוסים קצת יותר גדולים או רציניים יש כמו שמאמרת גיירו שמקבל תיקוני מFLUX VALVE וככה מתגברים על חלק מהבעיות של המצפן המגנטי

פורסם

תודה על המידע, אכן היה לי לעזר.

מצאתי לנכון שלא מומלץ לעלות לאזור עם C172 בתנאי ראות גבוליים.

ובאותו עניין, כיצד מתבצע ניווט באותו המקום במטוסים שלא מצוידים בINS?

פורסם

בלי קשר, בסימולטור יש כשל טכני מאז שאני משתמש בו החל מגירסת 5.1 ועד עכשיו שאי אפשר להגיע צפונה יותר מN89*30.00 תנסי ותראו שאז זה פשוט הולך לכם הצידה, הבאג הזה גם קיים בקוטב הדרומי..

פורסם
  Yarden-ELY5 כתב:
בלי קשר, בסימולטור יש כשל טכני מאז שאני משתמש בו החל מגירסת 5.1 ועד עכשיו שאי אפשר להגיע צפונה יותר מN89*30.00 תנסי ותראו שאז זה פשוט הולך לכם הצידה, הבאג הזה גם קיים בקוטב הדרומי..

Its a known issue. Up until fsx the FS world wasn't round. In fsx, however, this matter had been resolved

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...