עבור לתוכן
Yarden Antebi

שני ימים ראשונים-לה בורז'ה..

Recommended Posts

פורסם

מועתק מתפוז

במילה אחת-מדהים!

מראש-סלחו לי על טעויות כתיב או שאותיות מבולבלות, אני כותב מהלפטופ ואני לא רגיל לכתוב ממנו כל כך הרבה ואין לי יותר זמן פה

בעוד כמה מילים...

הגעתי לתערוכה יום חמישי בבוקר, 9 וחצי אני כבר שם. אמרנו (אני אבא שלי ואחי) קודם נצא לראות את המטוסים על הרבחה בחוץ...יצאנו, וקצת התבאסנו...בתמונות יש את ה 77F של אייר פראנס, באתר כתוב שיהיה את ה 773 של JAL (כתוב 77 346) וכמובן הנחשון...

אנחנו יוצאים, מחפשים את ה77F או ה 773...לא מוצאים...הולכים לכיוון הביתן של IAI ומחפשים את הנחשון, לא מוצאים...

היום שאלתי את אחד השומרים הישראליים איפה הוא, הוא אמר לי שהוא כבר יצא חזרה לארץ ביום חמישי. נהדר ממש! הביאו אותו לעיתונאים והביתה...כנראה אותו הדבר לגבי ה 77F וה 773, לבואינג למעשה אין שום נוכחות ברבחה בחוץ, מה נסגר איתם? התערוכה לציון 100 שנה של התערוכה ואין להם כלום? איירבאס שולטים עם ה 380 שם, שמסתבר שאי אפשר לעלות אליו כי נגמרו הסלוטים (עוד ביום שישי כתבו שנגמרו הסלוטים לשישי-שבת ראשון)..

טוב, אני ראיתי עוד מההתחהל את ה C17 נדלקו לי העיניים (המטוס תבולה הצבאי שאני הכי אוהב) ראיתי שיש תור לעלות עליו, מיד הצטרפתי, אחרי שעה שחיכיתי בתור נכנסתי, איזה יופי הוא בפנים, הכל נקי (וחשוף, המון כבלים וכאלה פשוט נמצאים על התקרה בלי כיסויים) ויפה לתערוכה. טוב, אני עולה לקוקפיט וזה פשוט מדהים, הכל גלאס (אפילו הרדיו) ואני מאמין גם שהכל אוטומטי (אחרי הכל הם טסים לפעמים ממערב ארה"ב עד עירק ואפגניסטן.)

דיברתי קצת עם הטייס שאלתי כמה דברים (כמו למה הם מעדיפים סטיק על יוק-הרבה יותר קל לתמרון, ולמה הוא טס בין מאך נקודה 74 עד 77-רק בגלל צריכת דלק, הוא אמר שכן זה נראה כאילו כזה מטסו גדול יטוס לפחות במאך 8 או 82 אבל לא, הם טסים בין מאך 74 ל 77, ב 41 אלף רגל לדוגמא במאך 74 הצריכת דלק היא 600 קילו למנוע, שזה כלום (אבל גם לוקח הרבה זמן עד שמגיעים לגובה הזה אז...לא יודע). סיימתי לשאול עוד כמה דברים שקשורים לשריטה הכי ענקית שלי בעניין התעופה וזה הקשר. יצאנו מה C17, והלכנו לכיוון הרחבה של DESSAULT אוגוסטה ווסטלנד..צילמנו, ראינו שכבר סביבות 1, ומתחילים המפגנים, אני לא אפרט יותר מדי חוץ מזה שהיכולת תמרון של ה A380 (כשהוא ריק כמובן) ושל ה C130J ובכלל הספרטן שכבר היה פה סרטון שלו, פשוט מדהימים! כאילו בכלל אין להם משקל והם מרחפים באוויר...

כשאניא אחזור אני אעלה תמונות והמון של המפגנים והרחבות.

היום הגענו ממש מוקדם, כבר ברבע ל 9 היינו שם, חיכינו שיפתחו ונכנסו לביתנים, אחד מהם שלושת רבע ממנו לא מעניין בצורה רצינית (בעיקר דוכנים ריקים של חברות שמפתחות מוצרים או רכיבים מאוד מאוד' ספציפיים שאותי אישית לא מעניינים). אבל חלק מהדוכנים היו של חברות שמפתחות את האוויוניקה של המטוסים, שגיליתי שאלה חבררות ממש לא מוכרות, ולא רק האניוול הם אלה שמפתחים כאלה דברים (היה ברור שלא אבל פתאום חברות שלא שמעתי עליהם מעולם). הייתה חברה אחת, ששמה AERO MAOZ, שגם היא הייתה ריקה מאנשים אבל היה את האוויוניקה שלה על ארון זכוכית, היה נחמד לראות שהם מרכיבים חלקים מה MCP של ה 77, 73 ועוד. כמו כן הם גם מרכיבים חלקים של מטיוסים צבאיים. בחלק מהרכיבים היה כיתוב בעברית כנראה של מטוסים צבאיים, כמובן שצילמתי בכל והתלהבתי לראות עברית בין כל האנגלית\צרפתית שיש שם.(הם כמובן לא היו בביתן הראשי של כל ישראל אלא בין כל ה"גויים")

כחלק מהביתנים היום ראיתי גם חלקים מהקוקפיט של הסוחוי סופרג'ט, פשוט מדהים שהרוסים סוף סוף הגיעו לרמה שווה עם המערב. הקוקפיט דומה בטירוף לאיירבאס! ואפילו באותו צבע של האיירבאס.

כרגע זה כל מה שאני יכול לחשוב עליו...אולי אני אעדכן את השרשור שוב מחר, או מלונדון כבר (יום שני בבוקר אני על בריטיש 307 להית'רו)

מקווה שלא חפרתי יותר מדי ושנהנתם לקרוא,

ירדן

פורסם

אכן הסלון היה יחסית מאכזב למשהו שאמור לחגוג את ה100 שנה לאירוע!

הצוות האירובטי הצרפתי היה פשוט חלש! ולא הרשים בכלל!

מצד שני האיירבס 380 (ואני לא חובב איירבס) היה פשוט מדהים, הוא כל כך שקט שחבל על הזמן! אפילו שהוא עשה ביצועים בקושי שמעו אותו, מכונה מרשימה לכל הדעות,

מלבד כל זה היה 747-200 של איירפרנס, את האיירבס שמשמש לטיסות של אפס ג'ית כמה דיאמונדים דו מנועיים מעניינים שהסבו לצורכי מעקב

F35

מבחר מטוסים אמריקאיים, F15\16\18

בלקהאוק, הרקולס, אם אני לא טועה זה היה C5 למרות שלפי מה שירדן כתב זה כנראה באמת C17

כמה מטוסים מנהלים מעניינים כמו לירג'ט 85 (אם אני זוכר נכון)

וזה עיקר הדברים, האמת קצת היתאכזבתי וציפיתי להרבה יותר

מחר אני אעלה תמונות ווידיואים

פורסם

אני ציפיתי לקצת רעש מה A380...אין כמו הרעש המטורף של כל המטוסי קרב! מרעיד את כל האיזור...

אתה מגיע בסוף יום שישי הזה לפיינל 27L? מחר אני עולה על בריטיש 307 :)

פורסם

תלוי במהלך השבוע, אם לא יהיה שבוע נוראי במיוחד אז יש מצב שאני אגיע, באיזה שעה אתה מתכנן להיות שם?!

אין ספק שהרעש של המטוסי קרב הוא הכי טוב, הייתי במשהו כמו 4-5 מסדרי כנפיים וזה באמת גורם לך להבין את העוצמה של הדברים האלה

די היתאכזבתי שהמטוסים לא עברו מעל הקהל, הבנתי ממישהו שאומרים שזה לא בטיחותי

איזה שטויות זה כל הכיף! מה יותר יפה מF16 שעובר לטיפוס אנכי מעל הראש שלך?!?!

בכל מקרה היה נחמד

כמו שאמרת האיירבס היה שקט בצורה יוצאת דופן

פורסם

כרגע מתוכנן להגיע ב 1130 בערך...

כן אחרי שהיו כמה התרסקויות בתערוכות אז אסרו לטוס מעל קהל..ככה שגם השטח האווירי של לה בורז'ה קטן בצורה רצינית בגלל המראות של שארל דה גול מצד אחד והעיר מצד שני, גם את כל השטח של הקהל ביטלו להם..

מה שכן, היו אחלה פניות הדוקות בגלל זה :)

אתה יודע מה אבל ממש לא אהבתי כשהיה את המפגן של הצוות האירובטי הצרפתי? שהסבירו רק בצרפתית!

זה הדבר הכי מטומטם שיש, חצי מהתערוכה זה תיירים, ואני מאמין ש שהצפרתים כבר יודעים כמה דברים על הצוות שלהם בלי שיחפרו להם עוד בלה בורז'ה, אבל לא, כל ההסברים היו בצרפתית ואלפי אנשים לא הבינו כלום...זה משהו שאני באמת שונא בצרפתים, לא יודעים ולא מנסים ללמוד אנגלית, אז גם לא כל כך אכפת להם שאף אחד אחר לא יבין.

פורסם

חחחחחחחח כן אבל אל תדאג זה לא ימשך עוד הרבה זמן, עוד מעט הצרפתים יעברו לדבר ערבית ואז אולי יהיה יותר קל להבין אותם, ובעוד שנתיים התערוכה תהיה ברפובליקה האיסלמית של צרפת בשדה התעופה ע"ש מועמר קדאפי

תכל'ס הצוות הצרפתי היה ממש מעפן, ציפיתי להרבה הרבה יותר, הכי הרשים אותי היה התמרון האחרון של הנחיתה כשהם טסים ואז האחרון פונה ב180 וניכנס לעם הרוח ואז הבא אחריו וכן הלאה.... חוץ מזה הם לא היו מרשימים בכלל

פורסם

כן איפה שאני עמדתי כל מה שאנשים ממש התלהבו ממנו היה העשן ב"טריקולור" P:

אגב היה ממש מגניב לי גם להקשיב לסקאנר שם, כל מטוס הקולסיין שלו היה סוג המטוס..נגיד ה F16 היה "אף סיקסטין אלפא", הוסחוי סופר ג'ט "סוחוי" ו"יורופייטר"

אמנם אף אחד לא הקשיב, אבל למי שכן, היה מגניב...(הקשר שהם שמו כשהיה את הצוות האירובטי היה הרשר הפנימי בטח ב UHF,על מגדל לא היה כלום)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...