עבור לתוכן
Omer k

בד"ח ססנה 172

Recommended Posts

פורסם

יש לי כמה שאלות לגבי הבד"ח שנמצא באתר של החטיבה

שהכין שמוליק

אז ככה:

1. את הבדיקות החיצונית אי אפשר לעשות נכון?

2. מה זאת אומרת משאבת חיתול?

3. איפה נמצאים המאסטר, המצתים?

4. מה זאת אומרת אוויר למאייד?

5. איפה משנים את התערובת? תערובת עשירה

6. מה זה אלטרנטור?

7. מה זה מד יניקה?

8. מה זאת אומרת נתיכים בפנים?

ואחרון חביב

9. היכן אני משלם את הכסף? :):)

תודה על התשובות

עומר

פורסם

עומר בדר"כ אני בודק עם המנוע עובד זאת אומרת מעלה את כול הסלד עם פארקינג ובודק שהמנוע עובד בודק לדוגמא עם דברים בפנל עובדים ולא תקועים כי בסימלטור הבעיות זה שמשהו נתקע.

והדבר השני שאני בודק במטוס זה ששאני מסתכל מבחוץ ובודק עם הגה גובה עובד ושהסטיק באמת שולט כמו שצריך במטוס....

אם אתה שואל למה לבדוק אם הסטיק באמת שולט בהגהים? כי פעם הסטיק שלי לא היה מחובר בצורה טובה ולא בדקתי והגה לצד ימין או שמאל (לא זוכר) זז לי רק בחצי ולא עד הסוף כמו שאמור להיות....

בקיצור תבדוק שהמטוס מוכן להמראה כדי שלא יקרה באויר ,שאיזה משהו במחשב נתקע וגורם לבעיות בטיסה.

פורסם

יש לי כמה שאלות לגבי הבד"ח שנמצא באתר של החטיבה

שהכין שמוליק

אז ככה:

1. את הבדיקות החיצונית אי אפשר לעשות נכון?

2. מה זאת אומרת משאבת חיתול?

3. איפה נמצאים המאסטר, המצתים?

4. מה זאת אומרת אוויר למאייד?

5. איפה משנים את התערובת? תערובת עשירה

6. מה זה אלטרנטור?

7. מה זה מד יניקה?

8. מה זאת אומרת נתיכים בפנים?

ואחרון חביב

9. היכן אני משלם את הכסף

1. את הבדיקות החיצוניות באמת אי אפשר לבצע בסימולטור.

2. משאבת תיחול,זו משאבת דלק שנמצאת במנוע ומזרימה דלק למאייד (קרבורטור) לפני התנעה ע"י משיכת הידית. מנוע קר - 3 משיכות,מנוע חם - 1.

3. המאסטר,זה המפסק הימני משני האדומים,הוא מפעיל מתח פנימי במטוס (מצבר),המצתים נמצאים במנוע,ומוברגים אל תוך תא השריפה,הם נותנים ניצוץ לבעירה של התערובת (אויר+דלק) ,בתא בודקים את הנפילות סל"ד עד 125 והבדל עד 50 בין ימין לשמאל.

4. חוץ מהדלק שנכנס למאייד,נכנס בו גם אויר שיוצר תערובת (1% דלק + 15% אויר),האויר נכנס דרך צינורות בקוטר קטן במיוחד. בתא יש ידית שבמצב סדיר מכניסה אויר קר למאייד במצבי טיסה כמו י"וא,טיפוס .במצב הגלישה לנחיתה מושכים את הידית ומכניסים אויר חם מהמנוע על מנת לא לגרום להקרחה בכניסה למאייד,כי כאשר האויר נכנס למקום צר במהירות גבוהה (תופעת ווינטיורי באוירודינמיקה) ,זה מייצר קרח,מה שגורום להפסקת המנוע,כמובן בארצינו בקיץ הסיכוי להקרחה קטן יותר בגבהים הנמוכים אבל תמיד קיים.

5. בססנה ידית התערובת בצבע אדום,יש מטוסים שהידית בצבע אדום וכחול,אדום מסמל דלק,והכחול מסמל אויר. הידית נמצאת מימין לידית מצערת והיא מבקרת את כניסת הדלק למאייד. הידית בפנים = תערובת עשירה (היחס 1/15%) ,משיכת הידית מכבה את המנוע.

במטוסים עם מנוע בוכנה התערובת תמיד עשירה אלה אם כן עושים דילול בגובה (פחות דלק,יותר אויר),במטוסי TURBOPROP למשאל משתמשים בשני המצבים.

6. אלטרנטור זה מן דינמו שמחובר עם רצועה למנוע,הוא מסתובב ביחד עם המנוע,הסיבובים שלו יוצרים זרם חשמלי שמטעין את המצבר ומספק חשמל לכל הצרכנים במטוס. מפעיל אותו המפסק האדום השמאלי ליד המאסטר. כשמפעילים אותו ,צריך לוודא שיש טעינה חיובית במד טעינה.

7. מד יניקה ,זהו המד הקטן שנמצא בצד שמאל,הוא חייב להיות בטווח הירוק. חלק מהשעונים עובדים על האויר הסטטי שנכנס בפתחים הסטטיים של המטוס,משאבת היניקה יונקת אותו ומכניסה לכל הצרכנים שעובדים על האויר הסטטי.

8. נתיכים = מנתקי מעגל. כאשר הם בפנים הם סוגרים מעגל חשמלי לאותו מכשיר והמכשיר עובד,כאשר מוציאים אותו החוצא,מנתקים את המעגל והמכשיר אינו עובד.

9. ואחרון החביב לא רלוונטי אליך :wink:

מקווה שעזרתי קצת.

בהצלחה!

פורסם

אני יודע שהאחרון חביב לא היה בשביללי

:D:D

זה היה סתם...

תודה על התשובות אני עוד מעט יבצע טיסה אז אני יבדוק אם אני מבין את הכל ואם לא

אני יחזור לשאול שאלות

תודה רבה

,

עומר

פורסם

תוספת קטנה ללבון... הנתיכים הם פשוט שומרים על כל המכשירים שלא ישרפו כתוצאה מספייק בזרם... ולכן אם יש ספייק אז הנתיך רק נשרף ולא כל המכשיר :]

מי שהמציא את זה גאון :lol:

ולבון תודה על העשרה 8)

פורסם

שמע אם אתה רוצה מציאותי לך ל ריאליזם תשם הכל הכי high

שיהיה הכל מאה אחוז

ואצלי זה ככה וקראו לי כמה תקלות לדוגמא

ATR42 של ישראיר לא ניסגר לי גלגל אחד בהמראה :lol:

או בעיה של זרימת הדלק

ועוד..........

פורסם

תיקון קטנטן לסעיף 3 שלבון ענה עליו - המאסטר זה לא החלק הימני אלא כל ה"גוש האדום".

החלק הימני זה הBAT והשמאלי זה האלטרנטור - כדי להניע חייבים BAT מופעל ואחרי שהפרופלור מסתובב פותחים גם את האלטרנטור - בבד"ח שאומרים "מאסטר מופעל" הכוונה היא ששני הצדדים מופעלים.

איתי

פורסם

איתי,אתה צודק ב-100%.

רציתי לתאר את הכל פשוט יותר כדי לא לסבך את החיים לאלה שלא מכירים את המטוסים.

בכל מקרה כל תוספת מבורכת :)

כולנו לומדים אחד מהשני!

תודה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...