עבור לתוכן
Nir Gonen

דוגמא לשאלה מדוייקת מבחינת JAA! בהצלחה (+ פיתרון בתמונות)

Recommended Posts

פורסם

אחלה סרטון שמראה שאלה מדוייקת שהייתה לנו בבחינות JAA של Flight Planning

זה מסוג השאלות שהיינו עושים בנושא הזה

הנוסחא שבה אנחנו היינו משתמשים הייתה קצת שונה אבל כל עוד מגיעים לתשובה הנכונה בסוף זה מה שחשוב

מקווה שתהנו

לאלה שלא מצליחים לקרוא את השאלה הנה עותק

An Aeroplane is flying at TAS of 180 kt on a track of 090 degrees

the W\V is 045\50 kt

How far can the aaeroplane fly out from its base and return in one hour

A-88NM

B-85NM

C-176NM

D-56NM

אם הצלחתם לפתור את השאלה בדרך שונה מבוידאו ספרו לנו!

בהצלחה!

קישור לתשובה:

פורסם

חחח.. PNR ........ סיוט השאלות האלה

אם אני זוכר נכון.... :roll:

T=E*H/O+H

T=זמן לPNR

E=דלק לשימוש בזמן )endurance)

H=מהירות קרקעית לנקודת מוצא (חזרה הביתה)

O=מהירות קרקעית בנתיב היציאה

אז נראה לי

ב. 85NM

pnrvatil.jpg

פורסם

האמת שבכלל לא ראיתי את הוידיאו כשפטרתי את השאלה והפתיע אותי לגלות עכשיו שהתשובה בסרטון. #-o

לאחר שראיתי אותו עכשיו אני לפחות יודע שהתשובה שלי נכונה. \:D/

האמת שהשתמשתי במחשבון דיגיטאלי לחישובי המהירות ואני די בשוק :green: שבJAA משתמשים במכאני (סחתין על הסטייל) 8) ]

בכל מקרה הנוסחה שלי אומרת אותו דבר פשוט בפרזנטציה שונה ](*,)

שבת שלום לכולם

פורסם

אכן אסור להישתמש במחשבון טיסה אלקטרוני בבחינות, כל החישובים, החל ממהירות הקול (למרות שהעדפתי להישתמש בנוסחא בשביל זה) העברה של CAS ל TAS חישובי דנסיטי אלטיטוד המרות מרחקים משקלים וחישובי נפח עם ספסיפיק גרביטי וכמובן כל חישובי הרוח ומגבלות רוח נעשים על מחשבון טיסה מהסוג הישן (סרגלי) מדגם CRP-5

כל הכבוד אבל על התשובה הנכונה

פורסם

רק לשם הטעם הטוב

הנה התשובה המלאה כמו שאני פתרתי את התרגיל

נתחיל על סרגל הטיסה

הרוח מגיעה מכיוון 045 במהירות חמישים קשרים הTAS הינו 180 קשר

נשים את אמצע העיגול על 180 נכוון ל045 מעלות ונסמן כלפי מטה 50 קשרים

1029.jpg

לאחר מכן נכוון לcourse של הלג היוצאת מהבסיס 090 ועם תיקון לרוח אני קיבלתי כיוון 079

נקרא את הGS שלנו, לי התקבלו 141 קשרים

1028.jpg

לאחר מכן נבדוק את הGS שלנו בלג חזור

נסובב את הסרגל לכיוון 270 ולאחר תיקון הרוח קיבלתי כיוון 282 וGS של 212 קשרים

1030.jpg

כעת יש לנו את הGS של הלג הלוך והלג חזור

הנוסחא שלמדתי לחישוב נקודה של חזרה בטוחה Point of Safe Return (PSR)

אומרת ככה

Endurance X GS Home

--------------------------

GS Home + GS Out

=

PSR

אנחנו יודעים כי הזמן המוקצב לנו הוא שעה אחת ולכן נציב 1 ב-End.

התוצאה שאנו מקבלים היא בשעות

נהפוך את התוצאה לדקות

נכפיל בGS של הלג החוצה ונקבל את המרחק שנעבור

או בקיצור

1031.jpg

מקווה שהצלחתי לעניין כמה אנשים בנושא!

שבת שלום

פורסם

יהב הסרגל טיסה באמת לא כזה נוראי, כולנו חששנו ממנו בהתחלה אבל ת'כלס למדתי לאהוב אותו! הוא די פשוט ונוח לשימוש ואני כל פעם מחדש נדהם איך לעזעזאל הם הצליחו לבנות אותו ככה שהכל באמת יוצא בסוף!

נשגב מבינתי הנושא הזה!

לא הייתי אומר שזה קריטי לכל טייס בימינו שמחשבון עושה את כל העבודה בלי בעיות, אבל אני מרגיש טוב שלמדתי את זה ואני יודע להישתמש במכשירי תעופה קלאסיים, אני חושב שזה חשוב לכל אחד, באיזשהו מובן זה מחבר אותך למה שאתה עושה, כשאתה צריך להיתאמץ בשביל התוצאה אתה החומר נקלט יותר טוב ואתה יותר מתחבר ומרגיש hands on על החומר שאתה לומד, וכבונוס כמובן גם מפעיל את הקופסא השחורה הזאת שאנחנו קוראים לה מוח ומתרגל אותה וזה תמיד טוב, הרבה יותר מאשר לתקתק במחשבון ספרות ולרשום תוצאה, קיצור חפרתי קצת, נראה לי רק אני ואתה בינתיים קראנו את השירשור הזה

פורסם

שלא תבין אותי לא נכון ניר אני מאוד מעריך ואפילו אוהב להשתמש במחשבון המכאני.

אין ספק שגם סקאלת ההמרות וגם משטח פתירת הבעיות הטריגונומטרי הם יצירת מופת.

גם בארץ השתמשו בהם אבל עברו הלאה. לא שהם לא טובים הם פשוט קצת פחות יעילים.

כך לדוגמה שאלה מאותו סוג רק Multi-Leg PNR"" ואתה כבר מדבר על הבדל משמעותי בזמן הנדרש לפתירת הבעיות בין שני סוגי המחשבונים.

בעניין אפקט "הלגסי" או שמירת המסורת התעופתית אני מסכים ב101%! מי שלומד להכיר את המחשבון המכאני בדרך כלל מוקסם ממנו.

פורסם

אני מסכים

לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, אין ספק שסרגל הטיסה עבר זמנו מן העולם, בימים כאלה כאשר מחשבון דיגיטלי עושה את כל העבודה מהר יותר ועם פחות בלאגן ובצורה יותר מדוייקת, בסופו של דבר מי שמתעניין ורוצה ללמוד ילמד, ומי שמעדיף רק לקבל את התוצאה בלי כל הבלאגן ישכח איך להישתמש גם אם הוא ילמד, תמיד טוב ללמוד כמה שיותר לפי דעתי (ואני בטוח שתסכים), אף פעם אי אפשר לדעת מתי משהו פשוט וישן כמו חוק ה 1 ל-60 יציל אותך יום אחד

בכל מקרה, אני מקווה שהצלחתי לעניין מישהו או לגרום למישהו לרצות לדעת עוד. :)

פורסם

תודה טל! דרך מעניינת! לצערי מתמטיקה היא לא הצד החזק שלי ובחיים לא הייתי יודע איך להמציא נוסחאות כאלה :) או לשנות אותם בהתאם לצרכים שלי :)

זה מרתק!

תודה רבה!

אני זוכר שמישהו מהכיתה שלי היה מחשב GS כשהוא משתמש במשולש, הזוויות שנוצרות מכיוון הרוח והכיוון שלנו ובSIN \ COS

הוא הסביר לי פעם איך הוא עושה את זה אבל אני מעדיף את סרגל הטיסה ולצייר עליו את קווי הרוח, יותר קל לי לקלוט משהו ויזואלי מאשר נוסחאות!

אחלה תוכנה ה AVC

חבל שלא יכולתי להכניס אותה איתי לבחינות :)

פורסם

לפני שטסתי ללונדון כל כך רציתי להביא לי מחשבון כזה (ה POOLEYS)

אבל מרוב ההתרגשות של לונדון והכל, ואפילו הייתי בחנות של איפה שרציתי לקנות, אבל עדיין שכחתי מזה לחלוטין

פורסם
מה זה פה,האוניברסיטה הפתוחה?

חחחח, גדול.

שמע צבי, עוד לא ראית כלום.

14 ספרים ללימוד ATPL , רק מלראות אותם אתה מתעלף, לא מדבר על להתחיל לקרוא ולהבין גם......

גם באוניברסיטה הפתוחה מפחדים ללמד את זה :evilbat:

פורסם
תודה טל! דרך מעניינת! לצערי מתמטיקה היא לא הצד החזק שלי ובחיים לא הייתי יודע איך להמציא נוסחאות כאלה :) או לשנות אותם בהתאם לצרכים שלי :)

זה מרתק!

תודה רבה!

אני זוכר שמישהו מהכיתה שלי היה מחשב GS כשהוא משתמש במשולש, הזוויות שנוצרות מכיוון הרוח והכיוון שלנו ובSIN \ COS

הוא הסביר לי פעם איך הוא עושה את זה אבל אני מעדיף את סרגל הטיסה ולצייר עליו את קווי הרוח, יותר קל לי לקלוט משהו ויזואלי מאשר נוסחאות!

אחלה תוכנה ה AVC

חבל שלא יכולתי להכניס אותה איתי לבחינות :)

ניר אני מתאר לעצמי שאתה מדבר על משולש וקטורים, והאמת שמשולש זה הוא בדיוק מה שעומד מאחורי המחשבון שלך.

COS SIN ו TAN הם כלים טריגונומטריים ולא צריך להשתמש בהם במשולש זה,

אתה כמובן יכול לפתור בעיות כאלה גם בעזרת טריגונומטריה ומשולש ישר זווית.

האמת שבתעופה בדרך כלל משתמשים בחוק 01:60 למציאת זוויות סחיפה למרות שהוא לא מדויק כי הוא נוח לשימוש.

windtrig.jpg

פורסם

אהלן יהב

היינו משתמשים 1:60 לכל כך הרבה דברים, זה נראה כאילו הנוסחא הזאת עולה כמעט בכל נושא שלמדנו

החל מחישוב גובה תקרת עננים כשמשתמשים במכ"ם מזג אוויר וכלה בזווית תיקון לרוח כדי להגיע לנקודה B

כמו שכתבתי אישית אני העדפתי לשרטט על הסרגל טיסה כי יותר קל לי לקלוט כשאני רואה את כל המרכיבים מולי (מהירות כיוון טיסה כיוון הרוח סטייה וכו')

השתמשנו הרבה בCOS SIN בתיאוריית התעופה ובביצועים כשזווית הטיפוס היא בדרך כלל אחת הזוויות וכן הלאה, זה היה מעניין כשלמדנו את זה אבל הנושא שבאמת הכי עניין אותי כנראה בגלל המורה התותח שהיה לנו היה מטאורולוגיה! :)

פורסם
אהלן יהב

היינו משתמשים 1:60 לכל כך הרבה דברים, זה נראה כאילו הנוסחא הזאת עולה כמעט בכל נושא שלמדנו

החל מחישוב גובה תקרת עננים כשמשתמשים במכ"ם מזג אוויר וכלה בזווית תיקון לרוח כדי להגיע לנקודה B

כמו שכתבתי אישית אני העדפתי לשרטט על הסרגל טיסה כי יותר קל לי לקלוט כשאני רואה את כל המרכיבים מולי (מהירות כיוון טיסה כיוון הרוח סטייה וכו')

השתמשנו הרבה בCOS SIN בתיאוריית התעופה ובביצועים כשזווית הטיפוס היא בדרך כלל אחת הזוויות וכן הלאה, זה היה מעניין כשלמדנו את זה אבל הנושא שבאמת הכי עניין אותי כנראה בגלל המורה התותח שהיה לנו היה מטאורולוגיה! :)

.... אם היו תמלוגים על שימוש בנוסחאות הבחור שהמציא את חוק 01:60 היה מיליארדר :lol:

החוק הזה עובד על הכול בתעופה זה מדהים

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...