עבור לתוכן
David Misha

מטוס תורכי המריא ללא אישור הפקח

Recommended Posts

פורסם

מטוס תורכי המריא ללא אישור הפקח בבן גוריון.

מישהו שמע על זה?

אמרו שמטוס תובלה של אלעל היה בדרכו לנחיתה ב12 והתורכי בדיוק המריא ללא אישור הפקח, היה בניהם הפרש של שניות ספורות לתאונה...

אחרי מקרה כזה חשבתי לעצמי..למה לא מתקינים למטוסים מתקן עם גלי רדיו כמו ה NAV

לדוגמא, שמגביל את המצערות לאחוז מסויים כשהוא על הקרקע והוא יהיה נתון לשליטתו של הפקח, כך שבלי אישור המראה לא יהיה אפשרי לפתוח את המצערות למצב V, טכנולוגית זה מאוד פשוט ויש את כל האמצעים לעשות את זה..המתקן יכול להיות מוגבל בטווח כמובן ויהיה חד כיווני כך שאחרי האישור וההמראה הפקח ינותק מהתקשורת עם המצערת..סתם רעיון לסטארט אפ 8)8)8)

פורסם
כן..גם לתשדירי שירות למלחמה בתאונות דרכים צריך להקשיב...אתה מכיר מישהו שמקשיב??

כולם מקשיבים... ורואים.. השאלה מה הם וסליחה על הביטוי שמים על זה... ואתה יודע מה רציתי להגיד... כמו שכולם יודעים (הרוב) את החוק.. אבל זה מזיז להם ? לא.. שמים עליו פס

פורסם

אוקיי אז הדוגמא באמת הצליחה לי...אז אתם אומרים שהטייס התורכי שם פס?? לא רצה להקשיב??

הרי ברור שזו בעיית תקשורת..(תקשורת בין בני אדם הכוונה)..אז חשבתי שאולי אפשר לפתור את זה טכנולוגית. 8)

פורסם
אוקיי אז הדוגמא באמת הצליחה לי...אז אתם אומרים שהטייס התורכי שם פס?? לא רצה להקשיב??

הרי ברור שזו בעיית תקשורת..(תקשורת בין בני אדם הכוונה)..אז חשבתי שאולי אפשר לפתור את זה טכנולוגית. 8)

או שהוא לא הבין מה הפקח אמר לו.. זה קורה הרבה.. או שפשוט לא היה איכפת לו.. שתדע שגם טייסים ישראלים עשו את זה וכמעט גרמו לתאונה

פורסם

בחיים לא יבנו משהו שפיזית מונע ממך לפתוח מנועים פשוט כי זה מסוכן

גם אם יש מיליון מנגנונים וגם אם אפשר לנתק את זה כשרוצים, אתה צריך שלא יהיה שום סיכוי שמשהו יכול להפריע לדבר כל כך בסיסי במטוס

לדעתי זה לא דבר כל כך נחוץ חוץ מזה.. אז מקרה כזה קורה פעם ב- בכל העולם? יש דברים יותר חמורים שאפשר לטפל בהם

אולי כמו אצלנו בסקווקבוקס צג שמראה לך את מה שהפקח אמר גם כטקסט... זה יכול לחסוך הרבה בילבולים... רק צריך תוכנה שתתרגם את ההוראות של הפקח לטקסט ותשלח למטוס

פורסם

קראתי על זה לפני כמה ימים והסקתי מסקנה .....

תמיד זה קורה לטורקים ולרוסים ! מה קורה איתם ??

לטורקים זה קרה המון פעמים ואני מקווה שזה לא ייגמר לאסון כי הם אשכרה מובילים לזה ...

כדאי שילכו קודם לבית ספר לטיסה ואחרי זה יטוסו, עכשיו זה הפוך שם :wink:

פורסם

תמיד לתורכים יש בעיות פה...

אני זוכר לפני שנה (תקנו אותי אם אני טועה) היה בעיה עם איזה מטוס תורכי שנשלח לנחיתה במסלול 30 ונחת ללא אישור או משהו כזה בכלל טייסים תורכים וכאלה מארצות הבלקן ידועים כטייסים נגיד את זה ככה לא הכי טובים שיש ולא הכי מבינים אנגלית

פורסם
בחיים לא יבנו משהו שפיזית מונע ממך לפתוח מנועים פשוט כי זה מסוכן

גם אם יש מיליון מנגנונים וגם אם אפשר לנתק את זה כשרוצים, אתה צריך שלא יהיה שום סיכוי שמשהו יכול להפריע לדבר כל כך בסיסי במטוס

לדעתי זה לא דבר כל כך נחוץ חוץ מזה.. אז מקרה כזה קורה פעם ב- בכל העולם? יש דברים יותר חמורים שאפשר לטפל בהם

אולי כמו אצלנו בסקווקבוקס צג שמראה לך את מה שהפקח אמר גם כטקסט... זה יכול לחסוך הרבה בילבולים... רק צריך תוכנה שתתרגם את ההוראות של הפקח לטקסט ותשלח למטוס

הובכן אורן תתפלא אבל מערכת כזאת אכן קיימת!

תוך כדי שקראתי במדריך האמיתי של בואינג על ה744 גיליתי שמערכת הACARS מתרגמת הרבה מהוראות הפקח לטקסט המוקרן על הCDU...

פורסם

לא כל כך ברור לי כל הקטע הזה. ולפי דעתי יש מקום לבדוק גם את התנהגות הפקח :!:

הרי מטוס שממריא צריך קודם כל להתיישר, להתגלגל ואחרי זמן קצר עולים לאוויר... איך זה שפקח המגדל לא שם לב שהמטוס מתחיל לרוץ על המסלול ללא רשות? אם היה שם לב אז לפחות תהיה לו הזדמנות לקרוא לטייס שנית לביטול ההמראה לפני שזה עובר את מהירות האל חזור!

נראה לי שילוב קטלני בין טייס ופקח שלא עבדו 100% לפי הנהלים.

ובכל זאת אשמח לקרוא פרטים נוספים על המקרה כדי ללמוד ממנו מה קרה.

פורסם

בכלל טייסים תורכים וכאלה מארצות הבלקן ידועים כטייסים נגיד את זה ככה לא הכי טובים שיש ולא הכי מבינים אנגלית

זה לא מדוייק ולא נכון . אתה לוקח מקרה ספיציפי (שעוד לא נבדק ונחקר) וקובע כלל לכולם.

אני בטוח שרשויות התעופה בישראל בודקות באופן תמידי את רמת הטייסים שמגיעים לאזור, ולא ירשו למישהו שמסכן את שלום ציבור הנוסעים להגיע לבן גוריון!

פורסם

בכל אופן, קשה לי להאמין שטייס בחברת תעופה בינ"ל, גם אם הוא תורכי משופם, פשוט החליט להמריא בלי אישור.

נראה לי יותר סביר שהוא לא הבין את הוראות הפקח נכון, או שחשב שקיבל אישור המראה.

קשה לי להמאין שהוא פשוט "שם פס".

ברור שחוסר הבנה כזה הוא מקרה חמור בפני עצמו ודורש תיחקור ואולי גם הסקת מסקנות (כולל מסקנות אישיות), אבל זה נראה לי פחות חמור מטייס שסתם "שם פס".

פורסם
תוך כדי שקראתי במדריך האמיתי של בואינג על ה744 גיליתי שמערכת הACARS מתרגמת הרבה מהוראות הפקח לטקסט המוקרן על הCDU...

הלכה לי החברת סטארט אפ :oops: ..באמת יש משהו דומה??..

פורסם

דודי זה סטארטאפ עם סיכוי טוב לאסון ואתן דוגמא.

המטוס הטורקי שלנו מצויין במערכת דודי נגד טייס אהבל.

הטייס מקבל אישור להתיישר על 30 ולהמתין, הטורקי לחוץ מאחור :wink: ומחליט להמריא כי חשב שאשרו לו להמריא.

פקחינו שמו עליו עיין ולוחצים על לחצן ה-pilot is a Tembel, abort)= PTA) אבל בדיוק באותו הרגע הרבן זה קריז עולה לאויר עם הרדיו הפרטיזני שלו, על התדר של ה PTA וגורם למצערת לפתוח רק על 60% N1 והטורקי יפול בדיוק עלינו שם כשאנחנו בדיון עם האבטחה על מעשינו בקצה מסלול 12.

אחלה סיפור לסרט אגב :wink:

פורסם

כן, אבל ACARS מתקשר עם מוקד של החברה, לא עם המגדל.

המסרים שמועברים בו עשויים לכלול תחזיות מז"א, נתוני צריכת דלק וכו', הודעות מהדיספאצ'ר של החברה, וכל מיני קשקשת ברשת.

אבל זו לא דרך בשביל המגדל לתקשר עם הטייסים.

המגדל צריך לצרוח בקשר במקרה כזה...

פורסם
דודי זה סטארטאפ עם סיכוי טוב לאסון ואתן דוגמא.

המטוס הטורקי שלנו מצויין במערכת דודי נגד טייס אהבל.

הטייס מקבל אישור להתיישר על 30 ולהמתין, הטורקי לחוץ מאחור ומחליט להמריא כי חשב שאשרו לו להמריא.

פקחינו שמו עליו עיין ולוחצים על לחצן ה-pilot is a Tembel, abort)= PTA) אבל בדיוק באותו הרגע הרבן זה קריז עולה לאויר עם הרדיו הפרטיזני שלו, על התדר של ה PTA וגורם למצערת לפתוח רק על 60% N1 והטורקי יפול בדיוק עלינו שם כשאנחנו בדיון עם האבטחה על מעשינו בקצה מסלול 12.

אחלה סיפור לסרט אגב

Aהבתי את ה PTA

אבל התכוונתי להתקין מערכת כזו על כל המטוסים ולא רק על PTA..זה לא יהיה לחצן abort

אלה לחצן TO ואחרי אישור הפקח ישחרר את ה PTA ויעביר את המטוס למצב TO, כך שהמטוס שנמצא בתור עדיין נמצא במצב PTA וכך הלאה..שווה לשים עוד פקח ולהציל חיי עשרות נוסעים בגלל טייס אחד שהוא טשמ"ש (טבמל שלא מבין שפות)

פורסם
דודי זה סטארטאפ עם סיכוי טוב לאסון ואתן דוגמא.

המטוס הטורקי שלנו מצויין במערכת דודי נגד טייס אהבל.

הטייס מקבל אישור להתיישר על 30 ולהמתין, הטורקי לחוץ מאחור ומחליט להמריא כי חשב שאשרו לו להמריא.

פקחינו שמו עליו עיין ולוחצים על לחצן ה-pilot is a Tembel, abort)= PTA) אבל בדיוק באותו הרגע הרבן זה קריז עולה לאויר עם הרדיו הפרטיזני שלו, על התדר של ה PTA וגורם למצערת לפתוח רק על 60% N1 והטורקי יפול בדיוק עלינו שם כשאנחנו בדיון עם האבטחה על מעשינו בקצה מסלול 12.

אחלה סיפור לסרט אגב

Aהבתי את ה PTA

אבל התכוונתי להתקין מערכת כזו על כל המטוסים ולא רק על PTA..זה לא יהיה לחצן abort

אלה לחצן TO ואחרי אישור הפקח ישחרר את ה PTA ויעביר את המטוס למצב TO, כך שהמטוס שנמצא בתור עדיין נמצא במצב PTA וכך הלאה..שווה לשים עוד פקח ולהציל חיי עשרות נוסעים בגלל טייס אחד שהוא טשמ"ש (טבמל שלא מבין שפות)

ומה הלאה? פקחים יטיסו מטוסים?

פורסם

ומה בנוגע לשדות שבהם אין פיקוח? ישנן דרכים אחרות למנוע מקרים כאלה והFAA

שם דגש רב בזמן האחרון על לימוד וחינוך בנוגע לRunway Incursions.

ערן צוקר

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...