עבור לתוכן
Elad Zeierman

קצת להרוג פרות קדושות בעקבות הדיון למעלה

Recommended Posts

פורסם

לפני שממשיכים אני מבקש בפעם המי יודע כמה

תשמרו על הכבוד אחד של השני כי מי שלא ידע לעשות הפרדה בין וויכוח לריב לא יורשה להשתתף בדיון

פורסם

אני אפתח ואגיד שאלעד ואני דיברנו היום בטלפון והגענו למספר הסכמות ומספר אי הסכמות.

למען הדיון ושאר אנשי החטיבה המתעניינים, אוסיף גם תגובה למה שנכתב כאן מטה ע"י זיירמן:

1. אלעד -בסיועך הצמוד, הביקורת על כך שיש בעית איוש, פיזור אנרגיה וכו' שגורמת לירידת נפח הפעילות בחטיבת VATIL - הגיעה להיות ביקורת נקודתית על כך ש IFS היא פקק, שסתום שמונע מטייסים לטוס ברשת.

אם מישהו אי פעם הבין את תפקיד IFS כך - זה לא המצב. זה לא כתוב בשום מקום, זה לא מועבר בשיעורים, זה לא חלק מהפרסומות שלנו וזה פשוט לא. לא.

כל מי שחושב כך ויש לו "רושם" כזה - אז זה "רושם" שאני לא מודע לו ואם מישהו היה אומר לי את זה הייתי מיד מודיע שזה לא המצב.

להיפך - פונים אלינו (ואלי אישית) אנשים שלא מעוניינים במסגרת של IFS אבל רוצים ללמוד, ואנחנו דוחפים אותם לקריאת מדריכים עצמאית, תוך מתן סיוע במייל לכל שאלה שעולה, מתי שהם מעוניינים. פקק? שטויות. זה רושם, ואני רשמית מודיע שאין כזה דבר, ומבחינתי תודיעו לכולם שיעלו הערב לטוס.

2. נציגי שאר המחלקות לא הזעקו לשמיים כי כיוונת את כל האש על IFS. תודה.

3. לגיטימציה: במשך 3 השנים ש IFS ה"חדשה" פועלת, ועוד השנה וחצי +- שפעלה לפני זה, פעלו (אם אני לא מפספס מישהו) הארגונים הבאים: VIRTUAL AIRLINE, ELAL VIRTUAL, שחקים, EASTAVIA, TFW, עוד משהו בסגנון, LSA, ועוד. היחידים שפועלים גם היום זה עיט, ו IFS. להבדיל מכל השאר שנעלמו באותה מהירות שהגיעו, או שנמצאים בקומה מתקדמת, , עיט יצרה תוכנה מהפכנית, סידרה לעצמה נתח דו ספרתי באחוזים של טיסות פנים ארציות, אירגנה אירועים ובעיקר עדיין חיה. IFS הריצה 18 מחזורים של PPL, 2 מחזורים של IFR, מחזורי הכשרה צוותים, הרימה ערבי סולו סיום של 50 מטוסים בפלוטו ועוד.

עם כל הכבוד, ל IFS יש לגיטימציה ברורה! וכמו שכבר אמרתי, אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך.

4. סילוף דברים: IFS הודיעה בעצמה, והרעיון נידון פנימית (כמו עוד הרבה רעיונות שאנחנו לא רצים לספר לחבר'ה) לגבי קיום קורס מקוצר. אף אחד לא כתב שמבחינה אידיאולוגית אנחנו לא רוצים קורס כזה. תביא את הציטוט ואאמין לך. תפסיק לסלף דברים, אל תבנה על הזכרון הקצר שלי (אני חצי רומני - אנחנו זוכרים עד סוף חיינו).

מה שנאמר אולי זה שבעבר (חודשים עד שנים) הרעיון נידון אך ירדנו מזה כי האידיאולוגיה של IFS (כפי שאנחנו הבנו את הצורך) היא קורס מלא ו ASREAL AS IT GETS. בגלל זה טרחנו מאות שעות על מדריכים, ובגלל זה אנחנו לא סוגרים היום את הבסטה.

מה לעשות, וכנראה שדור החברים הקיים הוא לא בראש הזה, וצריך לספק לו צורך שונה. נעבוד גם על זה. למה? כי אנחנו כן גמישים וכן מנסים להתאים את עצמנו לסביבה המשתנה. עכשיו תקרא שוב מה שכתבתי בשרשור ה"שביתה", ותראה שזה בדיוק מה שכתבתי גם אז.

5. פניתי אליך לעזרה בנושא גיבוש קורס ALTP במסגרת IFS. ענית לי שאין לך מושג מה להכניס לסילבוס של קורס כזה, אבל אתה שולט בתכנים ותשמח לעזור. אז מה אתה חושב שאני עושה? מגבש סילבוס. מצטער שזה לא קרה למחרת בבוקר.

לסיום -עם כל מה שכתבת בפסקת הסיום שלך - לא כתבת מילה על הערכתך לפעילות שמונעת מפקחים להעביר ערב הדרכה (או ערב צעקות) על הקשר. לא כתבת שיכאב לך אם IFS תסגר. בקיצור, צר לי שאני מצטט את ברוכי בנושא זה - כל מה שאתה לא טיפלת בו, לא חשוב ולא משנה בעיניך.

מנהלי הפורום המכובד הזה - מה לעשות והנושא הזה הוא כן אישי, בשרשור הזה.

אני שמח לקבל ביקורת אך עניינית. במקרה דנן הביקורת מראש היא אישית ומכוונת, ולכן גם תשובתי מעלה מכוונת ליוזם הביקורת. תעשו טובה ואל תמחקו יותר מדי...

אסף- צא מזה אין קשר למערכת היחסים העכורה שלי עם ברוכי זה ממש נראה כאילו יש לי מניות בארגון מתחרה האמת גם שום תפקיד(מהמעטים) שאני לוקח בו בחטיבה לא משיק למה שברוכי עושה או מה ש IFS עושה זה שהוא לוקח את זה אישית זאת בעיה פרסונאלית שלו והאמת זה גם לא מעניין אותי , אתה מפיל עם כל הכבוד יותר מידי "אחריות" עלי גם כאן וגם בשרשיר השביתה שאת הדברים שאני אומר אומרים להפתעתי גם חניכים שלכם.

אין כאן פרות קדושות? יש ברבוע, גם כתבתי שלא שאר המחלקות חפות מטעויות, אתה מכיר את הדיעות שלי לגבי עירוב הצבא ברשת הזאת ע"ע VIAF, ולא ראיתי את נציגי שאר המחלקות מזדעקים לשמיים.

לשבת על טריבונה - כן זה לא פשע בעיקר אחרי שמבינים פחות או יותר את המערכת ומה עומד מולך

אתה מדבר על כל מיני LSA ועוד קיצורים כאלה שקמו , למה להם אין את הלגיטימציה לפחות ממך ול IFS יש? להזכירך אני שונא ערבוב של צבא ברשת הזאת אבל וואללה הם הביאו ארוע של 40-50 מטוסים בעוד ש IFS יוזמת שביתות בגלל זלזול של חניכים אתם לא שונים מהם גם אצליהם וגם במחלקת הדרכת פקחים יש התבדרות מסויימת יותר או פחות.

לכתוב שאשמח שבית הספר ייסגר ואני אשמח להגיד אמרנו לכם? האם אתה נותן לעובדות לבלבל אותך אולי להזכירך בשרשיר הקודם כתבתם בנושא הקורס המקוצר בקצרה במשקולי אידיאולוגיה שללתם את הרעיון בתוספת רקושטים ורק בשרשיר הזה בקשי לראשונה אחרי רפש שנשפך ולא מעט ביני ולבין ברוכי גם פה וגם בםורומים הסגורים שאכן הדבר הזה אמור לפחות ליתקיים.

לא אסף אני לא ארקוד מאושר אם זה יקרה אין בי את אותה שנאה שאתה חושב שיש לי כלפי אדם או גוף זה או אחר בחטיבה הזאת או לפחות זה מה שאתה מנסה לעשות ולהעביר לכלל משתתפי הדיון וחבל שזה המסר שאתה מנסה להעביר- להזכירך פנית אלי לא פעם אחת ולא פעמיים בבקשה לסיוע בכל מיני נושאים אף פעם לא השבתי לך בשלילה כי מדובר ב IFS ויהיה יותר נכון להגיד שלא השבתי לך בשלילה אף פעם אפילו אם ברוכי היה פונה לא הייתי מסרב, אבל להגיד שהחלום הרטוב שלי זה לראות את IFS נסגרת? נו טוב מה השלב הבא יהיה לראות איבאו ישראל פורחת ומלבלבת מחדש :drinking:

פורסם

אסף, תודה רבה על הדברים שמייצגים את ההרגשה שלי וגם של שאר צוות IFS.

צוות IFS כמו כל צוות בחטיבה מורכב מאנשים עם רגשות, אי אפשר לצפות שכאשר מטיחים וכותבים נתונים שגויים לא כל בירור מקדים אז הכל בסדר, אי אפשר לעבור על כך בשתיקה.

השרשור הזה לצערי נפתח בפגיעה באנשים שתוייגו תחת השם "צוות IFS" ללא כל סיבה מוצדקת.

פורסם

אז בואו נסגור את זה בכך שהדיון פה מיותר

ברור לגמרי למה נעלבתם ומבחינתי זה נושא שצריך להסגר בינכם לבין אלעד הרחק מעיני החטיבה כולה שכן עם כל הכבוד לא נראה לי שזה עניינו של איש מלבדכם

והטחת האשמות הדדית אינה תורמת ואף מזיקה לאווירה ולהלך הרוח הכללי בחטיבה

נראה לי שיש קונסנזוס די נרחב לגבי IFS וחבל שבמקום להתעסק בפעילות בית הספר טורחים כל כך להוכיח אדם אחד שכתב את דעתו.

בקיצור אם אתם מוצאים את השרשור הזה פוגע ומעליב אין לי שום בעיה להעביר אותו אחר כבוד הרחק מעיני כולם או לנעול אותו או מה שתמצאו לנכון

אבל להמשיך לריב כאן זו אופציה גרועה ביותר ולכן היא יורדת מהפרק

פורסם

אסף,

שוב אסף מצטער שאתה לוקח את זה אישית וגם בהמשך לשיחתי איתך

אפשר להגיד שלא יכאב לי אם IFS תסגר כי לי זה לא משנה בדיוק כמו שלחבר ואטאיל אחר לא משנה אם קיימת חברה וירטואלית כמו אלעל או עיט או LSA אבל המרחק בין זה ולהגיד שאני מחכה ליום שזה יקרה כדי לרקוד ולהגיד "אמרתי לכם" זה כנ"ל סילוף בדיוק כמו שהיה כאן עם כמה הודעות שנערכו.

אם הרושם שנוצר הוא שאני מפיל את הכל על IFS - גם טעות ועל זה אני מתנצל(אם זה פורש ככה)- כתבתי במפורש שבמחלקות האחרות לא חפות מטעויות(וכתבתי את זה) פנימיות או ארגוניות כמו לנפח בימים קריטים כאלה ארגון נוסף בשם VIAF אבל אז יבוא- מנהל הארגון ויגיד - וואלה אתה לא מת (בלשון המעטה) על תעופה צבאית אז אין לך זכות להביע דיעה.

כתבתי במפורש גם שמחלקת הדרכת פקחים לא חפה מטעויות- מתי הכרזנו על פקח ת"א חדש בפעם האחרונה? אתה בטוח תסכים איתי שהליך הכשרת הפקחים בחטיבה הוא ארוך ומסורבל ולא נבחן שום שינוי מהותי בהליך ההכשרה עד לתקופה האחרונה- להזכירך אני עדיין חלק מהמחלקה הזאת ואם משהו יגיד את זה אמיר ישר יילך איתו לרבנות על הדבר הזה?

שוב המרחק בין זה לאישי רחוק אם צוות IFS נפגע צר לי באמת צר לי אבל כמו שאתה קיבלת רושם שסימנתי והפלתי אחריות רק על הבית ספר אני אישית חשתי בעיקר משרשיר השביתה וגם מכאן קצת שיש אטימות ופתיחות כלפי שינויים מסויימים מכיוון ההנהלה של IFS. אם טעיתי מתנצל ובמקרה הזה אני בהחלט מקווה שטעיתי

התייחסות קטנה לתקופה ההיא שאתה מדבר על הצעקות שהיו- כתבתי שום דבר לא השתנה מהותית ודווקא אז פקחתי הרבה יותר היום יבואו פקחים ויגידו לך שלא חסרים מקרים כאלה, וגם אז המצב לא היה רדיקאלי ברמה שפקח לא יכול היה לנהל ערוץ- היו מקרים נקודתיים אבל לא הרבה מעבר למצב היום וזה לפי מה שאני מדבר מידי פעם עם פקחים בחטיבה.

פורסם
אסף,

שוב אסף מצטער שאתה לוקח את זה אישית וגם בהמשך לשיחתי איתך

אפשר להגיד שלא יכאב לי אם IFS תסגר כי לי זה לא משנה בדיוק כמו שלחבר ואטאיל אחר לא משנה אם קיימת חברה וירטואלית כמו אלעל או עיט או LSA אבל המרחק בין זה ולהגיד שאני מחכה ליום שזה יקרה כדי לרקוד ולהגיד "אמרתי לכם" זה כנ"ל סילוף בדיוק כמו שהיה כאן עם כמה הודעות שנערכו.

אם הרושם שנוצר הוא שאני מפיל את הכל על IFS - גם טעות ועל זה אני מתנצל(אם זה פורש ככה)- כתבתי במפורש שבמחלקות האחרות לא חפות מטעויות(וכתבתי את זה) פנימיות או ארגוניות כמו לנפח בימים קריטים כאלה ארגון נוסף בשם VIAF אבל אז יבוא- מנהל הארגון ויגיד - וואלה אתה לא מת (בלשון המעטה) על תעופה צבאית אז אין לך זכות להביע דיעה.

כתבתי במפורש גם שמחלקת הדרכת פקחים לא חפה מטעויות- מתי הכרזנו על פקח ת"א חדש בפעם האחרונה? אתה בטוח תסכים איתי שהליך הכשרת הפקחים בחטיבה הוא ארוך ומסורבל ולא נבחן שום שינוי מהותי בהליך ההכשרה עד לתקופה האחרונה- להזכירך אני עדיין חלק מהמחלקה הזאת ואם משהו יגיד את זה אמיר ישר יילך איתו לרבנות על הדבר הזה?

שוב המרחק בין זה לאישי רחוק אם צוות IFS נפגע צר לי באמת צר לי אבל כמו שאתה קיבלת רושם שסימנתי והפלתי אחריות רק על הבית ספר אני אישית חשתי בעיקר משרשיר השביתה וגם מכאן קצת שיש אטימות ופתיחות כלפי שינויים מסויימים מכיוון ההנהלה של IFS. אם טעיתי מתנצל ובמקרה הזה אני בהחלט מקווה שטעיתי

התייחסות קטנה לתקופה ההיא שאתה מדבר על הצעקות שהיו- כתבתי שום דבר לא השתנה מהותית ודווקא אז פקחתי הרבה יותר היום יבואו פקחים ויגידו לך שלא חסרים מקרים כאלה, וגם אז המצב לא היה רדיקאלי ברמה שפקח לא יכול היה לנהל ערוץ- היו מקרים נקודתיים אבל לא הרבה מעבר למצב היום וזה לפי מה שאני מדבר מידי פעם עם פקחים בחטיבה.

אני לא מבין מה הסיבה להתקפה חסרת הרסן הזאת על vIAF ?

כאילו מאיפה בכלל צצה לה ההגדרה של ארגון מנופח ? לא שאני אומר שאין לך זכות להביע את דעתך , להפך אני מעוניין לשמוע את דעתך כחבר חטיבה וכאדם אבל ראבק למה סתם לזרוק משפטים לאוויר ?

פעם אחרונה שבדקתי ח"א הווירטואלי הפריח את השממה לא מעט פעמים בנגב ובמדינת ישראל כולה .

זה שבארגון יש מספר מסוים של אנשי צוות שרובם גם טס בדרך קבע / מפקח על עמדות מבצעיות/אזרחיות בכלל לא משנה . אני לדוגמא עושה תתפקיד שלי לא רק כי אני אוהב תדרגה הווירטואלית אלה כי אני אוהב את מה שאני עושה ואת התרומה שלי . ולמי שלא ידע חלק מהתפקיד שלי בח"א הווירטואלי בתור רמ"ח מבצעים הוא להרים את כל החייל לאוויר ולמלא תשמיים בנקודות ירוקות .

וכראיה אתה גם יכול לראות את השממה שהופרחה פה בשבועות האחרונים בסיוע של חברים מעבר לים .

לא יצא לי לעבור על כל השרשור בגלל שרק היום הגעתי הביתה משבוע גדנ"ע אבל מאוד מעצבן אותי מה שנכתב בנושא ח"א .

נושא כוח אדם נמצא בטיפולו המתמשך והמסור של צוות מטה החייל ותאמת אני עדיין לא מבין איך הגעת ל19 איש .

פורסם

ערב טוב, אני מעוניין להוסיף את תגובתי לנושא מאחר ורק עכשיו התאפשר לי להגיב (צבא).

כל החטיבה יודעת מה IFS עושה ולמי היא עוזרת ומה באמת המטרה שלה.

מעניין אותי לדעת מאיפה הרושם שקיבלת שIFS היא פקק לכניסה לרשת, תתפלא לשמוע שהרבה אנשים מכירים את IFS עוד לפני שהם מכירים את VATIL.

IFS משמשת צינור להבאת חיים חדשים לרשת ולהשבחת החומר הקיים,

התורים הארוכים שנרשמים ונושא ההמתנה לקורס רק מוכיח את שאנשים פה צמאים לידע שמגיע במרוכז ע"י אנשים מקצועים ולא מפוזר על גבי הרשת במדריכים כתובים.

בנוסף, האפשרות הישנה של למידה עצמאית עדין לא נפסלה מהחטיבה.. כל המדריכים מפורסמים באתר IFS בחינם וללא צורך להתחייב לבית הספר

כשאנחנו התחלנו לראות התרופפות ברצינות של החניכים הרמנו דגל בדמות שפסקת פעילות לשבוע, ההתרופפות לא התחילה ביום אחד וביום שלמחורת השבתנו את IFS, אלה תקופה ארוכה שדבר זה חוזר על עצמו.

אנחנו לא הסכמנו להשלים עם המצב הזה שאנשים מזלזלים בעבודה ובזמן של אנשים אחרים, מחלקות אחרות בחטיבה שלא מבצעות צעדים נגד זה - לי אין אחריות על כך.

במצבים כאלה עדיף לשבת בשקט בצד ולחכות שאנשים אחרים יעשו את עבודת ההדרכה בחטיבה (IFS),

כדי שחבר'ה חדשים שנכנסים לא יקבלו שוק בחיבור הראשוני מהרצינות ומההתמדה שדורשת רשת ויברחו מייד לoff-line.

מאשר שהכ"א בחטיבה יתחלף כל מספר ימים,אומנם תהיה תנועה ברשת, אך תנועה של חדשים שלא מכירים את הנהלים, שמתחברים על מסלול בשימוש ולא עונים לקריאות פקח בזמן ש 767 ממתין להתישרות בדרך לאירופה, נזכר בזמנים ההם?

שוב, אנחנו מכשירים איכות ולא כמות, לכן לוקח זמן.

לסיכום,

אלעד, להבא לפני שאתה מתחיל לירות לכל הכיוונים ואח"כ להצטער שזה לא אישי -

תאר לך ונתחיל ללכלך על הקורסים באלעל ועל שאר הדברים שהיית מעורב בהם, לצורך העניין אני - שלא הייתי מעורב באחד מהמפגשים ואין לי זיכה לזה כלל, לא היה מעצבן אותך?

עכשיו קח את זה, תכפיל בקרוב ל5 שנים (שבה IFS קיימת) , תכניס לזה גם מאות אלפי שעות עבודה מצטברות של צוות שמונה 15 איש (על הדרכות, כתיבת מדריכים, בניית מערכות, הדרכה ותמיכה בחניכים) תוסיף לזה אשרות אלפי שקלים (עלויות אחזקה שותפות)

ותגיד לי שלא היית נפגע מזה.

יש דרך להעביר ביקורת ויש דרך להעביר ביקורת שהמטרתה היא פרובוקציה – לצערי זו היתה בחירתך בכתיבת ההודעה.

שבת שלום.

פורסם

שאני יבין משהו עידן

הפכנו למקום שצריך לשמוע רק דברים טובים? קראת מה אחרים כתבו על רעיון VIAF ? דווקא מהכיוון של IFS

כל העניין זה הקמת ארגונים נוספים לא VIAF בעבר היו לנו עוד ארגונים כמו LSA ועוד כל מיני שמות זה שזהיה ארוע מוצח ובאמת כל הכבוד לא אומר שזה לא טרנד חולף כמו כמה אחרים אם יצליח סבבה אבל תסתכל כמה ארגונים צצו כאן בשנה האחרונה וכמה שרדו וכמה נפלו ואחרי שמשהו נופל אנחנו נשארים עם הבזבוז זמן שהיה ועוד חבר'ה שנשחקו, זה לא רק VIAF זה לא רק LSA ולא רק IFS והנה עכשיו עוד יוזמה לעיתון במצב כזה שאנחנו על כוח אדם מצומצם - לפי מה שכתבת בקשי 40+ מעונינים לתרום את זמנם- אחד מחברי החטיבה אמר לי שצריך לעשות מה שנקרא: BACK TO BASIC ולא כמו בשוק הייטק לפתוח כל שני וחמישי סטארט אפ.

אתה מכיר עוד חטיבה כזאת בחול שמסונפים אליה כל כך הרבה גופים חוץ מחברות וירטואליות שגם דיברנו עליהם בכנס שהם האוויר לנשימה של ווטסים?

שוב ום אני פונה אלייך לא משהו אישי אני לא יושב בבית עם לוח קליעה למטרה ויורה חצים ללוגויים של הארגונים שאני רוצה שיתרסקו

בקשר לנתון של ה 19 חברי צוות - נתון שקיבלתי מאנשי צוות שלכם זה כולל תפקידי המפקדי טייסות וכו לא רק מנהלתיים נטו אם טעיתי אתה מוזמן לתקן.

ליאב

שוב קטונתי מלשכנע אותך ואת IFS שזה לא אישי נראה לי ששהנאה כאן היא פחות לתת תגובות עניניות ויותר לילל על הכרית אם זה המצב כנראה שהדיון חסר תועלת וחבל אבל אני ממליץ שתתמקד במה שכתבו כאן כמה חניכים ועוד כמה בכירי חטיבה כי הרי אני כותב לשם פרובוקציה לטענתך.

אם לקחת את נושא הקורסים באלעל - אחד מאנשי הצוות של IFS טען בנוגע לקורס שאני מעביר מקצועית בפורום סגור טען משהו מקצועי לגבי קורס שאני העברתי באלעל זה גם היה בנימה צינית אתה חושב שהלכתי לבכות על הכרית? הטפתי מוסר לגבי הזמן שאני שורף? אותו הדבר אתם תעשו עם זה מה שבא לכם.

אמיר - נכון לא יכאב לי אם IFS תסגר אבל כן יכאב לי אם VATIL תתרסק כי התבדרנו לכל כיוון אפשרי ולדעתי אתה מכיר את הנושא ושמעת את זה מאוד גורמים לא רק מחפ"ש כמוני.

פורסם

דעתי בנושא:

את האמת, קראתי רק את העמוד הראשון בשרשור, ועוד כמה תגובות כדי לגבש דעה בנושא, והיא:

נראה שהחטיבה עוברת סוג של הפיכה סמויה לכיוון של תעופה כללית אלטרנטיבית, וכוונתי:

יותר אנשי תעופה אמיתית, ספוטרים, ארגונים אלו ואחרים... ולא כולם מקדישים זמנם לסימ' ולפעילות ב-VATSIM שהחטיבה היא חלק ממנה.

כדי שלא יהיו אי הבנות, כל פעילות תעופתית היא מבורכת.

אבל באמת, נראה שכל זה יוצר אשליה של הרבה אנשים בחטיבה, שלמעשה, אלו שמקדשים את יעודה כחטיבה ישראלית לפיקוח טיסה (וטיסה) וירטואלית הוא "יחסית" קטן.

"תפסת מרובה, לא תספת"

הרבה אנשים רוצים לקדם, ליצור ולשנות, וטוב שכך, אבל יוצא באמת שהרבה מהכ"א מתמקד באותם פרוייקטים (ושוב, לדעתי רובם לטובה).

את דעתי האישית על כל פרוייקט ופרוייקט בחטיבה אני מעביר/יעביר פרטנית לעוסקים בדבר.

אנחנו צריכים לזכור, VATIL היא יחידת סגולה לחובבי תעופה אזרחית וירטואלית ואת זה צריך לקדש:

דחיפה ליותר שעות פיקוח ושעות טיסה, נטו!

אני מודע, ולצערי, בתקופה האחרונה גם אני פושע בדבר, רובנו אנשים עובדים/לומדים, ובמיוחד בתקופת החורף אין לנו הרבה זמן להשקיע בסימ',

מה שיוצר מצב של "קצת" לטוס/לפקח. (ומפה אני מודה מאד למחלקת אירועים על האירועים שמטשטשים את המצב הזה :D ),

צריך לזכור שעצם היותנו עוסקים בתחביב (כן... ויש כאלה שעוסקים בזה כמקצוע :mrgreen: ), בערך כ-80% מהאנשים הם זמניים/פאסיבים,

ולכן, שוב, ישנה אשליה של כמות רבה של חברים שפעילים "קצת".

למרות שהתגובה שלי הפכה לתקליט שבור, אגיד שוב: כל הכבוד לפרוייקטים אלו ואחרים שמוסיפים ומשמרים כ"א פעיל ואיכותי!

אבל צריך למצוא את האיזון בין עיסוק במסביב לבין עיסוק בעיקר... כי אם לא נטוס/נפקח כמה שיותר לא נשיג את ייעוד התחביב עצמו.

וכסיכום אישי:

אני, אישית, אמשיך להיות פעיל, לשווק ולהתגאות בחטיבת VATIL, גם אם לפעמים אני מתרגז מלא מעט דברים (מזה? אני נשוי לחטיבה?)

אנשים תטוסו (לאילת!)- אני צריך להתאמן עד שאני אוסמך (במציאות כמובן :wink: )

בברכת שנה אזרחית חדשה ופוריה,

ושבת-שלום

:mrgreen:

פורסם

דיי אני פורש - השירשור הזה כבר טוחן מים בצורה מוגזמת

תהיה בטוח אלעד - שרפת ל 30 איש 3 שעות בשלושת הימים האחרונים על השירשור הזה.

אולי היה עדיף לקחת כתה באלעל ולעשות עוד קורס 767

פורסם
דיי אני פורש - השירשור הזה כבר טוחן מים בצורה מוגזמת

תהיה בטוח אלעד - שרפת ל 30 איש 3 שעות בשלושת הימים האחרונים על השירשור הזה.

אולי היה עדיף לקחת כתה באלעל ולעשות עוד קורס 767

אמיר גם אני שורף שעות במקום לשחק בגיטר הירו את מכסת השעות לסים שרפתי שבוע שעבר על שחיקה כבר דיברנו לא? אבל אני מאמין שזה לא סתם

מקווה שזה יזוז לאן שהו ואכן הגענו לשלב טחינת המים

בהצלחה

קורס 767 בקיץ בהתאם לביקוש עד אז אל תתפזרו\תתבדרו יותר מידי

שנה טובה לכולם

פורסם
דעתי בנושא:

את האמת, קראתי רק את העמוד הראשון בשרשור, ועוד כמה תגובות כדי לגבש דעה בנושא, והיא:

נראה שהחטיבה עוברת סוג של הפיכה סמויה לכיוון של תעופה כללית אלטרנטיבית, וכוונתי:

יותר אנשי תעופה אמיתית, ספוטרים, ארגונים אלו ואחרים... ולא כולם מקדישים זמנם לסימ' ולפעילות ב-VATSIM שהחטיבה היא חלק ממנה.

כדי שלא יהיו אי הבנות, כל פעילות תעופתית היא מבורכת.

אבל באמת, נראה שכל זה יוצר אשליה של הרבה אנשים בחטיבה, שלמעשה, אלו שמקדשים את יעודה כחטיבה ישראלית לפיקוח טיסה (וטיסה) וירטואלית הוא "יחסית" קטן.

שבת-שלום

:mrgreen:

שלומי, יש הרבה חוכמה בדבריך, וראיית המצב שלך היא מצויינת. אישית עיני לא צרה באף יוזמה חדשה ובאף הטבה שמישהו מקבל, אבל ברור שבמסגרת "סל השעות הפנויות" השבועיות של כל חבר, כל בילוי במסגרת שהיא לא VATSIM MSFS באה על חשבון שעות הוירטואל. הזהרתי בתחילת השת"פ עם שירגל שחשוב לשמור אותו בגבול הסביר ולא לתת לכלוב הזהב הזה לבלוע אותנו. לדוגמא, אלעד, שדואג כל כך לפרות הקדושות, (אל תיקח את זה אישית, עיני לא צרה בך ואני מאד אוהב אותך אתה יודע), כמה שעות חטיבה יכולת לתת בזמן הכולל של נסיעות והשתתפות בקורס הפקחים ה"אמיתי" של שירגל? לדעתך טייס סימולטור ממוצע בחטיבה יבחין בשינוי שהקורס הזה חולל בך כשאתה עולה לפקח ת"א? וכמה שעות פיקוח וירטואלי דפקת לאחרונה? ולקחתי אותך רק דוגמא, כל אחד עושה מה שבא לו וזה בסדר.

לסיכום חברים, כל מי שיש לו טענה, שיתקן משהו שהוא יכול לתקן. השבוע שמתי לב שחזרתי להעיר איזו תגובה ביקורתית ואולי לחשוב ביקורת, אז ישר עליתי לטוס שני ערבים (מבחינתי "מלאים") כדי שאני ארגיש מצפונית לפחות "נאה דורש נאה מקיים". וגם אני לא נקי מהזנחה, עיט סובלים כבר המון זמן בשקט את העליות והירידות שלי :)

תתרכזו ב- VIRTUAL חברים, זהו בסיס קיומנו, כל השאר, עם כל הכבוד וההערכה, זה אקסטרא שגובל בפורום תעופה קלה.

פורסם
דעתי בנושא:

"תפסת מרובה, לא תספת"

הרבה אנשים רוצים לקדם, ליצור ולשנות, וטוב שכך, אבל יוצא באמת שהרבה מהכ"א מתמקד באותם פרוייקטים (ושוב, לדעתי רובם לטובה).

את דעתי האישית על כל פרוייקט ופרוייקט בחטיבה אני מעביר/יעביר פרטנית לעוסקים בדבר.

אנחנו צריכים לזכור, VATIL היא יחידת סגולה לחובבי תעופה אזרחית וירטואלית ואת זה צריך לקדש:

דחיפה ליותר שעות פיקוח ושעות טיסה, נטו!

:mrgreen:

בדיוק וכל מילה נוספת מיותרת!!

דעתי בנושא:

את האמת, קראתי רק את העמוד הראשון בשרשור, ועוד כמה תגובות כדי לגבש דעה בנושא, והיא:

נראה שהחטיבה עוברת סוג של הפיכה סמויה לכיוון של תעופה כללית אלטרנטיבית, וכוונתי:

יותר אנשי תעופה אמיתית, ספוטרים, ארגונים אלו ואחרים... ולא כולם מקדישים זמנם לסימ' ולפעילות ב-VATSIM שהחטיבה היא חלק ממנה.

כדי שלא יהיו אי הבנות, כל פעילות תעופתית היא מבורכת.

אבל באמת, נראה שכל זה יוצר אשליה של הרבה אנשים בחטיבה, שלמעשה, אלו שמקדשים את יעודה כחטיבה ישראלית לפיקוח טיסה (וטיסה) וירטואלית הוא "יחסית" קטן.

שבת-שלום

:mrgreen:

שלומי, יש הרבה חוכמה בדבריך, וראיית המצב שלך היא מצויינת. אישית עיני לא צרה באף יוזמה חדשה ובאף הטבה שמישהו מקבל, אבל ברור שבמסגרת "סל השעות הפנויות" השבועיות של כל חבר, כל בילוי במסגרת שהיא לא VATSIM MSFS באה על חשבון שעות הוירטואל. הזהרתי בתחילת השת"פ עם שירגל שחשוב לשמור אותו בגבול הסביר ולא לתת לכלוב הזהב הזה לבלוע אותנו. לדוגמא, אלעד, שדואג כל כך לפרות הקדושות, (אל תיקח את זה אישית, עיני לא צרה בך ואני מאד אוהב אותך אתה יודע), כמה שעות חטיבה יכולת לתת בזמן הכולל של נסיעות והשתתפות בקורס הפקחים ה"אמיתי" של שירגל? לדעתך טייס סימולטור ממוצע בחטיבה יבחין בשינוי שהקורס הזה חולל בך כשאתה עולה לפקח ת"א? וכמה שעות פיקוח וירטואלי דפקת לאחרונה? ולקחתי אותך רק דוגמא, כל אחד עושה מה שבא לו וזה בסדר.

לסיכום חברים, כל מי שיש לו טענה, שיתקן משהו שהוא יכול לתקן. השבוע שמתי לב שחזרתי להעיר איזו תגובה ביקורתית ואולי לחשוב ביקורת, אז ישר עליתי לטוס שני ערבים (מבחינתי "מלאים") כדי שאני ארגיש מצפונית לפחות "נאה דורש נאה מקיים". וגם אני לא נקי מהזנחה, עיט סובלים כבר המון זמן בשקט את העליות והירידות שלי :)

תתרכזו ב- VIRTUAL חברים, זהו בסיס קיומנו, כל השאר, עם כל הכבוד וההערכה, זה אקסטרא שגובל בפורום תעופה קלה.

בדיוק כנ"ל

פורסם

אם לקחת את נושא הקורסים באלעל - אחד מאנשי הצוות של IFS טען בנוגע לקורס שאני מעביר מקצועית בפורום סגור

זה מה שרציתי שתבין

הבעיה היא לא הלבכות או שאר מה שכתבת שם, למזלנו IFS לא תקום או טיפול בגללך.

אלה הסוג של הביקורת בציבור.

היית בא ל TS, לMSN, בכייף הייתי מסביר לך מה עומד מאוחרי כל דבר

אבל אתה בא וצולב כל מה שעובר בדרכך...

אני לא אמשיך את זה כאן, יש לי עוד המון מה להגיד בנושא אבל השירשור הזה כבר עמוס מידי...

לילה טוב.

פורסם

יופי,

ועכשיו שאני בעכו (כן כן, שבוע שני ברציפות \:D/ ),

עשור חדש התחיל :x-mas: ואני מחפש אוטו [-o< .

בטעם טוב זה... בבקשה בואו נחתום את השרשור הזה,

ולפעם הבאה, אולי עדיף קודם כל לדבר, בצורה קולית, פרטנית ואח"כ להעלות שרשור עם הדברים הלא פתורים...

ואם זה לא עוזר, להוציא אגרסיות בתחרות "מי יגיע ראשון ליעד!" (לפרטים: פנו אלי או לאמיר, דיספצ'ים בחסות אלמוג)

ואם זה לא עוזר... לכו תתפרקו בלוק-און ותחזרו :drinking:

הגיטע שאבעס!

:mrgreen:

פורסם

ליאב,

מצד אחד אתה אומר שיש תורים ארוכים בהמתנה לקורס בIFS מצד שני יש לנו את רמי שנותן פה את התחושה שיש בקרב חבר חדש שמגיע לחטיבה שמקבל את הרושם שלטוס במרחב הישראלי בלי לעשות קורס בIFS זה בגדר "אל תעשה" ומצד שלישי יש לנו אותך אומר שIFS זה לא פקק...

הדברים לא מסתדרים.

פורסם

עידו, האמת שאני מסכים עם כל מילה שיצאה מהפה של אסף\איציק\ליאב וברוכי ואין לי מה להוסיף עליהם...

כמה נק' שכדאי להבין לפני המשך השרשור:

    1. אתה ואלעד כל הזמן מדברים על "התחושה" בקרב החברים החדשים... את התחושה הזאת IFS מייצרת? גם אתה היית מדריך ב-IFS בעבר ככה לימדת וככה אתה מכיר שבית הספר פועל? שחובה לעבור קורס ב-IFS אחרת אסור לטוס?
    התשובה לשאלה הזאת היא כמובן לא מוחלט!
    הקונספציה או "התחושה" של חברים חדשים לא מגיעה מתוך IFS שכן אין להם מאיפה לשאוב את "התחושה" הזאת מתוך בית הספר, החניכים האלו עוד לא התחילו קורס ב-IFS... את "התחושה" הזאת יוצרת כלל הקהילה מהטייס הכי פשוט דרך פקחי הקרקע (שהם בד"כ הפקחים הראשונים שנתקלים בטייסים החדשים) ועד לפקחי ת"א... אז להפיל את התחושה הזאת שנוצרת על IFS זה מאוד לא פייר ובכלל לא נכון.
    2. עובדתית ישנם המון נרשמים חדשים לבית הספר, ואכן ישנה רשימת המתנה של כ-50 אנשים (טייסים חדשים), לומר לך שאני מאושר מזה שחניכים נאלצים להמתין מספר שבועות רב אני לא אגיד לך כי אז אני אשקר, אני בהחלט רוצה שסך זמן ההמתנה המקסימלי יהיה עד חודש אבל זה תמיד תלוי בכ"א כפי שאתה גם מכיר ויודע..
    3. בעקבות הנרשמים הרבים (חלקם אולי שותפים ל"תחושה" שחייבים לעבור קורס ב-IFS אבל חלקם בוודאי רוצה לעשות את הקורס כדי ללמוד ולהתמקצע - ע"ע משה מזרחי) אי אפשר לומר שבית הספר מיותר והוא ג"מ (גוזל משאבים) והוא לא רלוונטי.. באותה מידה ניתן לומר שהקורס זרימת טיסה 767\737\747 היה ועודנו מיותר כי הוא מצמצם את כלי הטיס הטסים בשט נתון בו"ז פי 2, אפשר לומר שגם שקורס תכנון טיסה היה מיותר כי ביום שישי הזה שהחברים למדו עד שעות מאוחרות אלעד היה מפקח והחברה שלמדו היו טסים.. אז היו טסים פחות מקצועי ביג דיל - על אותו משקל שחברים חדשים היו לומדים מטעויות\מדריכים כתובים.
    4.יש פה אנשים שכל הזמן בעצם אומרים לאנשים אחרים במה הם צריכים לתרום יותר (אההמ אלעד), מעט צבוע אתה לא חושב? אדם בסופו של דבר תורם במקום שכיף לו לתרום, ואם לאדם מסויים כיף לתרום בעיט שיתבשם לו ואם הוא מעדיף לתרום בחיה"א כי כיף לו שם אז שיתרום בחה"א ואם הוא אוהב לבנות אתרים שיבנה אתרים ואם הוא אוהב לעשות את הכל שיעשה את הכל הבנתם את הנק'... אתם לא יכולים לבוא ולבקש מאדם שגם ככה תורם ועושה מה שכיף לו שיתרום יותר איפה שאתם רוצים שהוא יתרום יותר... זה פשוט לא עובד ככה לזה כבר לא קוראים תרומה - אנשים פשוט יפסיקו לתרום כי לא יהיה להם כיף יותר!! בסופו של דבר זה תחביב ואנשים באים לפה כדי להנות ולא כדי לעבוד או לעשות דברים שהם לא נהנים בהם, אני יכול לעבוד ולהרוויח כסף בשעות שאני לא אהנה פה..
    אז אתם בעצם אומרים שיש יותר מידי ביזור כ"א בחטיבה, אתם צודקים, אנשים הולכים לעשות את מה שהם אוהבים מתי שבא להם, אם הפתרון שלכם מלכתחילה היה "אז לא נפתח את חיהא כדי שלאנשים לא תהיה אלטרנטיבה" אז סלחו לי זה לא פתרון – אלטרנטיבות צריכות להיות...

לסיכום הפתרון הנוכחי שאני רואה זה לגרום למשיכה לחטיבה איך עושים את זה? עושים את זה בדמות אירועים, כנסים, יחסי אנוש מכובדים (בעיקר ברשת) עם טייסים חדשים, שינוי התחושה של הטייסים החדשים שהם חייבים לעבור ב-IFS אחרת כל הזמן יקטלו אותם ברשת ובעיקר להתחיל לקשקש פחות ולעשות יותר... כולנו טובים בדיבורים...

בשורה התחתונה מעט מאוד אם לא אחוז אפסי בחטיבה הזאת באמת תורם משהו למישהו חוץ מלעצמו ואת זה חייבים לשנות...

פורסם

אוהד אפשר להגיע למסקנה שגם קורס זרימת טיסה הם בזבוז לא פוסל את זה.

בהקשר לאותה תחושה "שנוצרת" אני רק יכו להרחיב ולומר שגם חברי צוות בבית ספר הודו שזה קיים בצורה מסויימת.

אפשר גם להיות הומניטרים ולהגיד שמי שרוצה לתרום שייתרום איפה שבה לו אבל לא כל דבר הוא בהכרח מסייע או שווה את ההשקעה ואם אתה רוצה דברים מהחיים האמיתיים:

במשטרה הייתה גם מגמה לצמצמם לדוגמא את מספר המתנדבים במשמר האזרחי בגלל שהכוח אדם לא קולע למטרה- גם שם אגב הייתה צעקה מצד המתנדבים וכמובן תחושת פגיעה ועלבון- אז גם שם זה פרובוקציה?

לגבי IFS אף אחד לא בהכרח אומר לך איפה לתרום אבל- גם כבר כתבו כאן לא פעם ולא פעמיים שמשהו פנימי בצורת ההעברה של הקורסים צריך להשתנות לפחות במטרה לחסל את התור העצבני של 50 איש ממתינים .

פורסם

לסיכום הפתרון הנוכחי שאני רואה זה לגרום למשיכה לחטיבה איך עושים את זה? עושים את זה בדמות אירועים, כנסים, יחסי אנוש מכובדים (בעיקר ברשת) עם טייסים חדשים, שינוי התחושה של הטייסים החדשים שהם חייבים לעבור ב-IFS אחרת כל הזמן יקטלו אותם ברשת ובעיקר להתחיל לקשקש פחות ולעשות יותר... כולנו טובים בדיבורים...

בשורה התחתונה מעט מאוד אם לא אחוז אפסי בחטיבה הזאת באמת תורם משהו למישהו חוץ מלעצמו ואת זה חייבים לשנות...

אני מסכים בקטע של התרומה וגם המשיכה לחטיבה..

אך גם כל מי שרק בא לטוס תורם בעצם כי מעלה את התנועה ברשת ( גם אם בעצם הוא לא עושה בנוסף שום דבר אחר ) למרות שבהחלט זה לא בדיוק "תרומה" לפי ההגדרה כמו שאתה וליאב למשל עושים ב IFS.

פורסם
הקורסים צריך להשתנות לפחות במטרה לחסל את התור העצבני של 50 איש ממתינים .

אבל אתה תוכן מיים כי כבר כתבו כמה חברה כמה פעמים בנושא זה שהפעם הוא באמת נבחן ברצינות עקב השינויים האחרונים

פורסם
אוהד אפשר להגיע למסקנה שגם קורס זרימת טיסה הם בזבוז לא פוסל את זה.

בהקשר לאותה תחושה "שנוצרת" אני רק יכו להרחיב ולומר שגם חברי צוות בבית ספר הודו שזה קיים בצורה מסויימת.

אפשר גם להיות הומניטרים ולהגיד שמי שרוצה לתרום שייתרום איפה שבה לו אבל לא כל דבר הוא בהכרח מסייע או שווה את ההשקעה ואם אתה רוצה דברים מהחיים האמיתיים:

במשטרה הייתה גם מגמה לצמצמם לדוגמא את מספר המתנדבים במשמר האזרחי בגלל שהכוח אדם לא קולע למטרה- גם שם אגב הייתה צעקה מצד המתנדבים וכמובן תחושת פגיעה ועלבון- אז גם שם זה פרובוקציה?

לגבי IFS אף אחד לא בהכרח אומר לך איפה לתרום אבל- גם כבר כתבו כאן לא פעם ולא פעמיים שמשהו פנימי בצורת ההעברה של הקורסים צריך להשתנות לפחות במטרה לחסל את התור העצבני של 50 איש ממתינים .

העלת נק' יפות,

1. תראה איך נראית המשטרה - לא נרחיב מעבר.

2. מתנדבים שצמצמו אותם לא בהכרח הגיעו להיות שוטרים - על אותו משקל אם תסגור את IFS לא בהכרח שהמדריכים יגיעו להיות מדריכים פקחים, יודע למה? כי אולי הם לא אוהבים את זה? ז"א שאם IFS יסגר לא בהכרח הרווחת כ"א אלא אפילו להפך... (רק כדי לסבר את האוזן בשנה IFS מוציא כ-50 חניכים ייחודיים על 14 אנשי צוות יחס של מדריך על כל 3.5 מסיימים - ז"א שעשו קורס אחד או יותר ב-IFS - למה חלקם לא ממשיכים זה החטיבה צריכה לבדוק הבעיה היא בטח לא בבית הספר)

3. גם אני מודה שקיימת תחושה כזאת, אבל מלומר שהתחושה קיימת ועד "להפיל" את האשמה על הקונספציה המוטעית הזאת על IFS כאילו IFS מכריח אנשים ללמוד אצלו אחרת אין להם מקום ברשת זה בולשיט אחד גדול. אולי לא התכוונת לזה אבל זה מה שמתקבל הרושם מכלל ההודעות פה וזה ממש ממש לא נכון - אנחנו לא מכריחים אף אחד ללמוד צלנו ורבים שלא המשיכו קורסים ב-IFS כי לא עמדו בדרישות או חניכים שלא היה להם זמן יעידו על כך.

4. לגבי שינוי פנימי, צודק... רק תגיד לי מה בא קודם הביצה או התרנגולת? מה הקשר? אז הקשר הוא שכדי לעשות שינויים צריך כ"א וזה הרי מהות כל הדיון פה שאתה אומר בוא נקצץ כ"א... עם קיצוץ כ"א אתה רוצה גם להגדיל את ייעילות בית הספר ועדיין לשמור על רמת האיכות הקיימת... טכנית זה לא יכול להתבצע...

5. כל ה-50 ממתינים בחרו להמתין, אף אחד לא אמר להם שהם חייבים להמתין אחרת אין להם מקום ברשת... או שכן? אבל שוב הם ממתינים ולכן IFS בטח שלא אמר להם שאסור להם לטוס, לדעתי הם הבינו את זה מהיחס שהם נתקלים בו כשהם מנסים לטוס ברשת או מהתרשמות שעוברת מפה לאוזן... IFS בטח שלא אשם בזה והחטיבה צריכה למצוא לזה פתרון... לומר IFS אשם זה מאוד קל אבל אתה בעצם מבצע דו"צ..

פורסם
ליאב,

מצד אחד אתה אומר שיש תורים ארוכים בהמתנה לקורס בIFS מצד שני יש לנו את רמי שנותן פה את התחושה שיש בקרב חבר חדש שמגיע לחטיבה שמקבל את הרושם שלטוס במרחב הישראלי בלי לעשות קורס בIFS זה בגדר "אל תעשה" ומצד שלישי יש לנו אותך אומר שIFS זה לא פקק...

הדברים לא מסתדרים.

זה לא נכון שהם לא מסתדרים לגמרי..

אבל כנראה שכן יש דברים בגו'..לכן אחד הדברים הנוספים שצריך לעשות הוא לרכז לשיחה את הפקחים וחברי IFS הבכירים ולחשוב כיצד למנוע זה מצד אחד..ולדחוף לחדשים לבוא גם בלי לגרום לפקח להיות מורה ולפגוע בפיקוח שאחרים יקבלו באותו זמן שהוא ילמד ברשת?

אני משתמש בדוגמא שבקשי נתן..

אכן לא פשוט :!: למה :?: כי תחושות של אנשים קשה מאוד לשנות..זה תחושה הרגשה משהו אינדיבדואלי לא משהו עובדתי.

אך שוב ברגע שאכן יש תחושה כזו להרבה מהחדשים גם אם לא לכולם אז יש פה משהו בעייתי.

הפתרון כרגע שאני מציע ( אני לא יודע אם זה כבר קיים ) שבאיזה שהיא צורה לציין לכתוב ש IFS אינו חובה ויש אפשרות ללמוד לבד רת המדריכים וכו' אך שכל אחד צריך להכיר עצמו טוב לדעת האם הוא צריך את "המסגרת" בשביל ללמוד - אני מאמין שהרוב כן ( בדיוק כמוני )שגם שהבנתי שיש לי חורים לסתום ואני בהחלט יכול ללמוד לבד כמו שלמדתי לבד עד היום החלטתי שב IFS הכל יותר מסודר ומאורגן בצורה בנויה ונכונה.

פורסם

5. כל ה-50 ממתינים בחרו להמתין, אף אחד לא אמר להם שהם חייבים להמתין אחרת אין להם מקום ברשת... או שכן? אבל שוב הם ממתינים ולכן IFS בטח שלא אמר להם שאסור להם לטוס, לדעתי הם הבינו את זה מהיחס שהם נתקלים בו כשהם מנסים לטוס ברשת או מהתרשמות שעוברת מפה לאוזן... IFS בטח שלא אשם בזה והחטיבה צריכה למצוא לזה פתרון... לומר IFS אשם זה מאוד קל אבל אתה בעצם מבצע דו"צ..

טוב בעצם אמרת מה שאני התכוונתי במילים שלך, מסכים אך לא לגמרי כי בכל זאת IFS חלק מ VATIL לא?

כלומר, גם אם IFS לא קשור ישירות ואחראי ישירות ל"תחושה" עדיין IFS הוא בערך נושא הבעיה..כי לא דובר למשל על הצטרפות ל TFC TFW VIAF וכו..אלא על IFS.

ברור שתצטרכו כמו שאתה אמרת למצוא פתרון בשיתוף עם VATIL ולא לבד!

פורסם

אוהד לא כתבתי שזה באשמת IFS, אם כבר כתבתי בפרוש את ההיפך, אבל זה לא אומר שלא צריך לפתור את המצב הזה, אם הפתרון יבוא מIFS אחלה, אם לא אז מגורם אחר, לעובדה שאנשים לא מתחברים לרשת בגלל רתיעה כזו או אחרת כי הם לא בוגרי IFS נדרש פתרון, אני חושב שקורס במתכונת של ההכרות עם VATSIM שהיה פעם זה פתרון מעולה, היום זה בעצם 2 המפגשים הראשונים שיש בקורס רשיון פרטי אם אני זוכר נכון.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...