עבור לתוכן
�ביר�

נתב"ג בתקווה עוד 3 שנים ...

Recommended Posts

פורסם

אני לא יודע אם העלו את הנושא הזה ..

אני לפחות לא מצאתי ..

כיום מתבצעים שיפוצים בנתב"ג וככה זה אמור להראות עוד 3 שנים בערך..

bengurion_alef.jpg

הכתבה המלאה

http://www.merchav-aviri.org/pages/cont ... w/1742/34/

מה שלא ציינו בסרטוט שבאיזור התמך המערבי ליד מיגדל הפיקוח בערך .. יוקם בית מלון ..

נשמע נחמד השאלה כמה זמן זה יקח באמת :)

פורסם

נראה נחמד, רק כנראה שמישהו שכח מכביש 1 ומסילת הרכבת. עושה רושם שקצה מסלול 03 יגיע בדיוק לכביש מה שיעשה את הגישה בעייתית, אלא אם כן ישתמשו ב displaced threshold. כמו כן אני בספק שכל האירגונים הירוקים למיניהם "יסכימו" עם התוכנית הזו, שכן מטוסים שינחתו על 03 (אם וכאשר) יעשו הרבה מאוד רעש מעל איזור ראשל"צ.

פורסם

@עדי -

הכוונה היא להשתמש ב21 כמסלול עיקרי לנחיתות (וב26 עיקרי להמראות) כך שהבעיה של כביש 1 נמנעת.

אני בכלל לא בטוח שיוגדר הליך מכשירים ל03 - יש בעיה רצינית עם חדירה לCTR תל נוף.

אגב, בעיה של זיהום רעש תהיה בכל מקרה. ILS21 מתוכן להתחיל מעל נתניה (NAT VOR) ולחלוף בדיוק מעל פתח תקווה (VOR PT :))

פורסם

אני מקווה שA380 וB787 יוכלו לנחות כאן אחרי השיפוץ...

חוץ מזה אני לא רואה כאן עומסים שצריך לבנות פה עוד מסלול...אין תורים כמעט להמראות ונחיתות (תקנו אותי אם אני טועה)...

סתם בבל"ת לדתעי

פורסם
אני מקווה שA380 וB787 יוכלו לנחות כאן אחרי השיפוץ...

חוץ מזה אני לא רואה כאן עומסים שצריך לבנות פה עוד מסלול...אין תורים כמעט להמראות ונחיתות (תקנו אותי אם אני טועה)...

סתם בבל"ת לדתעי

787 נחשב ליורש של 767 ויש מטוסים הרבה יותר גדולים מ767 שמסוגלים לנחות כאן אז אין סיבה שהוא לא יוכל לנחות כאן כבר עכשיו..

תקרא את הכתבה ותבין שזה לא רק בגלל עומס..חוץ מזה שאפשר לנצל שני מסלולים פעילים בצורה הרבה יותר טובה, השדה תעופה ממוקם ליד השטחים ומסלול כמו זה יהיה הרבה יותר נוח..

פורסם
אני מקווה שA380 וB787 יוכלו לנחות כאן אחרי השיפוץ...

חוץ מזה אני לא רואה כאן עומסים שצריך לבנות פה עוד מסלול...אין תורים כמעט להמראות ונחיתות (תקנו אותי אם אני טועה)...

סתם בבל"ת לדתעי

ממליץ לך לקרוא את דו"ח לפידות ולהבין למה דעתך לגבי הבבל"ת היא שליפה מהמותן.

על רגל אחת: קונפיגורציית המסלולים היום בנתב"ג היא בעייתית. 08 לא פעיל בגלל שטח אש 24. 03/21 לא שימושי לכבדים. ILS26 בעייתי בגלל הגבלות בטחוניות. ל30 לא קיים הליך מכשירים למרות שLSA30 אמור להתחיל לעבוד מתישהו. מה שמשאיר את מסלולים 12 ו26 להמראות ונחיתות. שני המסלולים האלה מצטלבים ויוצרים צוואר בקבוק ביעילות זרימת התנועה.

פורסם

ממליץ לך לקרוא את דו"ח לפידות ולהבין למה דעתך לגבי הבבל"ת היא שליפה מהמותן.

על רגל אחת: קונפיגורציית המסלולים היום בנתב"ג היא בעייתית. 08 לא פעיל בגלל שטח אש 24. 03/21 לא שימושי לכבדים. ILS26 בעייתי בגלל הגבלות בטחוניות. ל30 לא קיים הליך מכשירים למרות שLSA30 אמור להתחיל לעבוד מתישהו. מה שמשאיר את מסלולים 12 ו26 להמראות ונחיתות. שני המסלולים האלה מצטלבים ויוצרים צוואר בקבוק ביעילות זרימת התנועה.

רק מספר הערות קטנות ברשותך.

1. ההליך נקרא LDA, Localizer type Directional Aid

2. חוץ מה LDA30, שלא נמצא בשימוש, קיימים עוד שני הליכים ל 30, VOR ו- RNAV. עד כמה משתמשים בהם ביום-יום אני לא יודע, אבל הם קיימים.

VOR30

http://info.mot.gov.il/PDF/AIP/AD/AD_2-5-42.pdf

RNAV 30

http://info.mot.gov.il/PDF/AIP/AD/AD_2-5-46A.pdf

3. אני לא חושב שזו הסיבה שלא נוחתים על 08. יש הליך VOR מפורסם:

http://info.mot.gov.il/PDF/AIP/AD/AD_2-5-40.pdf

לדעתי הסיבה היא זמן הסעה ארוך במיוחד לטרמינל.

פורסם

אם וכאשר יתחילו לבנות את זרוע E, יוכל A380 לחנות שם מכיוון שיהיה שם

שער עם שני שרוולים ושטח גדול יותר לגוף המטוס. כרגע A380 יכול לחנות רק בJ או בL

דבר שיגרום בעיה למטוסי נוסעים ולטיסה סדירה של חברה שתרצה להגיע לכאן עם הA380..

אני מקווה מאוד שיתחילו כבר, זה רק ישפר את הליך היציאה והכניסה וגם יעזור לספוטרים בינינו

כאשר רק מסלול 12/30 יהיה בשימוש :evilbat:

אם אני לא טועה העבודה על הRESA במסלול 12 כבר החלה

יאללה שיהיה בהצלחה, סוף סוף מזיזים פה משהו במדינה הזאת, בתקווה שזה לא יהיה נתב"ג 2020 או יותר :roll:

פורסם

ממליץ לך לקרוא את דו"ח לפידות ולהבין למה דעתך לגבי הבבל"ת היא שליפה מהמותן.

על רגל אחת: קונפיגורציית המסלולים היום בנתב"ג היא בעייתית. 08 לא פעיל בגלל שטח אש 24. 03/21 לא שימושי לכבדים. ILS26 בעייתי בגלל הגבלות בטחוניות. ל30 לא קיים הליך מכשירים למרות שLSA30 אמור להתחיל לעבוד מתישהו. מה שמשאיר את מסלולים 12 ו26 להמראות ונחיתות. שני המסלולים האלה מצטלבים ויוצרים צוואר בקבוק ביעילות זרימת התנועה.

רק מספר הערות קטנות ברשותך.

1. ההליך נקרא LDA, Localizer type Directional Aid

2. חוץ מה LDA30, שלא נמצא בשימוש, קיימים עוד שני הליכים ל 30, VOR ו- RNAV. עד כמה משתמשים בהם ביום-יום אני לא יודע, אבל הם קיימים.

VOR30

http://info.mot.gov.il/PDF/AIP/AD/AD_2-5-42.pdf

RNAV 30

http://info.mot.gov.il/PDF/AIP/AD/AD_2-5-46A.pdf

3. אני לא חושב שזו הסיבה שלא נוחתים על 08. יש הליך VOR מפורסם:

http://info.mot.gov.il/PDF/AIP/AD/AD_2-5-40.pdf

לדעתי הסיבה היא זמן הסעה ארוך במיוחד לטרמינל.

VOR/DME למסלול 30 כמעט ולא פעיל יצא לי לראות את הגישה הזאת מבוצעת אולי אולי אולי 5 פעמים.... וגם זה בלחץ, גישת הRNAV 30 מתבצעת כל יום שמסלול 30 נמצא בשימוש.

מסלול 08 לנחיתות אכן מצריך זמן הסעה ארוך מן הרגיל אבל אין מה לעשות... ש30/12 היה סגור במשך חצי שנה עד שנה לא זוכר בדיוק כמה זמן היו נוחתים על 08 ועל 26 אין מה לעשות... אבל הסיבה שלא משתמשים ב08 היא בעיה בטחונית כמו כל המדינה הזאת שהיא בעיה ביטחונית אחת גדולה.

סוף שבוע נעים

פורסם

לדעתי, כדאי גם לסלול פינוי מהיר ל 26 שיתחבר ישר ל K\M מה שיחסוך את ההסעה עד לצומת עם 12 והסעה עליו, משהו בסגנון הזה (אולי אפילו יותר בהמשך, שכן המרחק מה TDZ למיקום הנוכחי נראה לי מעט קצר מידי, לפחות בתרשים). נכון שיש גם את ההמשך של K, אבל מסלול הסעה כזה ייתן מספר יתרונות:

*מספר המטוסים שיכולים לנחות אחד אחרי השני בזמן נתון יוגדל

*מטוסים יוכלו להמתין על ה K להמראה על 12 בלי לחכות שמטוס שנחת על 26 יפנה על 12 (ואז עד שהוא יפנה את 12).

מי הראשון שעושה ניסוי לתצורה הזאת עם ADE? :D

24374562.jpg

פורסם

ממליץ לך לקרוא את דו"ח לפידות ולהבין למה דעתך לגבי הבבל"ת היא שליפה מהמותן.

על רגל אחת: קונפיגורציית המסלולים היום בנתב"ג היא בעייתית. 08 לא פעיל בגלל שטח אש 24. 03/21 לא שימושי לכבדים. ILS26 בעייתי בגלל הגבלות בטחוניות. ל30 לא קיים הליך מכשירים למרות שLSA30 אמור להתחיל לעבוד מתישהו. מה שמשאיר את מסלולים 12 ו26 להמראות ונחיתות. שני המסלולים האלה מצטלבים ויוצרים צוואר בקבוק ביעילות זרימת התנועה.

LDA, Localizer type Directional Aid

2. חוץ מה LDA30, שלא נמצא בשימוש, קיימים עוד שני הליכים ל 30, VOR ו- RNAV. עד כמה משתמשים בהם ביום-יום אני לא יודע, אבל הם קיימים.

הכוונה הייתה הליך מכשירים בשימוש.

VOR30 לא בשימוש. RNAV30 זה בכלל לא הליך מכשירים - אסור לבצע אותו אם אין תנאי VMC.

פורסם

עדי רעיון יפה, אהבתי ושימושי מאוד, תציע אותו לרשות :)

דרך אגב אני לא מבין למה המסלול ההסעה שיהיה מקביל ל03/21 נגמר לפני 26 ומצריך עלייה על סוף 03 ומשם לקושרת של 26, זה יכול לשבש תנועה נוחתת לדעתי.

צריך להמשיך את המסלול הזה ולבנות קושרת חדשה בסופו או לחבר אותו לקושרת הקיימת- הינה תרשים

Picture.jpg

הסימן הירוק הכהה מראה את המשך המסלול וחיבור לקושרת הקיימת, וכך חוסכת על העלייה מחדש על סוף 03 (כמו שמופיע בסימן הכחול) ויכול למנוע מצב של הליכה סביב של מטוסים בפיינל קצר כאשר מטוסים ממתינים על הקושרת וסוף 03 והמסלול ההסעה החדש.

שבת שלום לכולם.

פורסם

מישהו זוכר את העריכה שעשיתי בזמנו על תצ"א של ב"ג? שם הראיתי שאפשר להוסיף די בקלות מסלול מקביל נוסף ל-26 בלי לפגוע כמעט בשום דבר יחד עם מסלול הסעה ארוך בין שניהם ואפשרות נוספת גם לעשות מקביל ל-30 גם הוכחתי שזה אפשרי.

אבל מכאן להארכת 03-21 ולשים מסלולי הסעה כאלה באמצע אולי ניתנים בשביל אקסטרה- אבל חבל שהם לא חשבו בכלל על מסלול מקביל

פורסם

מסלול מקביל לא יעזור.

הבעיה היא הפרדה בין מטוסים יוצאים לנכנסים.

VOR30 בשימוש, לא כמו Rנבת אבל בשימוש.

פורסם

לא רוצה לפגוע או משהו אבל כנראה שמי שמכין שם את הסרטוטים מבין יותר מכולנו וגם מכיר את המגבלות יותר טוב מכולנו..

פורסם

מישהו יודע מה נסגר עם LDA30? אני יודע שכבר הפסיקו את הניסוי בגישה. יש למישהו מידע על מתי היא תיכנס לשימוש?

פורסם
אולי אבל כמו שאמרתי יש מגבלות.. אולי מה שציירת חורג מהתקציב שנתנו להם?

מאוד יכול להיות, אני לא בתוך המערכת שלהם.

יש לכם רעיון איך אוכל ליצור איתם קשר?

חיפשתי בשבילך :)

נכנסתי לאתר של gov איפה שנמצאים כל המשרדים של הממשלה...

ניסיתי לחפש את המשרד המטפל בעניין...(בדקתי במשרד הביטחון, ועוד כמה ונראה לי שהאופצייה הטובה ביותר היא משרד התחבורה - רשות התעופה האזרחית).

זה האתר שלהם: http://www.mot.gov.il/wps/portal/Default.jsp המשרד עצמו נמצא בי-ם.

באתר הזה נראה לי האפשרות המתאימה ביותר היא משרד החוקר הראשי: http://info.mot.gov.il/AIAI_HE/

בכל מקרה תשוטט קצת באתר של משרד התחבורה, יכול להיות שתמצא משהו יותר טוב...

מקווה שעזרתי

פורסם

יש דווקא סיבה שהמקביל ל 03-21 לא מתחבר ל 26.

בעקבות הסבת הנחיתות ל 21, נקודת ההמראה של 26 מתרחקת ב 800 מטר מהנקודה הנוכחית (ולכן גם מאריכים את המסלול ב 800 מ') וזאת בכדי למנוע השפעות סליפסטרים של הממריאים על הנוחתים. ולכן, אין שום תכנון להסיע על המקביל אלא רק דרך מסלולי ההסעה שיחתכו את ה"משולש" (חציית 30-12 לא תיהיה בעייתית כי המסלול לא צפוי להיות בשימוש).

לגבי מסלול פינוי לקראת סוף 26... שוב, צריך לקחת בחשבון שזה מסלול שהולך לשמש להמראות בלבד, והמסלול לנחיתות יהיה 21, וההסעה ממנו לטרמינל, כבר תיהיה קצרה מאוד...

בלי קשר, המספרים המדוייקים מדברים על הכפלת כמות הטיסות שהשדה רשאי ויכול לספק (סה"כ נכנסות ויוצאות) בשעה מ 24 ל- 48 שזה יהיה שינוי עצום.

פורסם
נראה נחמד, רק כנראה שמישהו שכח מכביש 1 ומסילת הרכבת. עושה רושם שקצה מסלול 03 יגיע בדיוק לכביש מה שיעשה את הגישה בעייתית, אלא אם כן ישתמשו ב displaced threshold. כמו כן אני בספק שכל האירגונים הירוקים למיניהם "יסכימו" עם התוכנית הזו, שכן מטוסים שינחתו על 03 (אם וכאשר) יעשו הרבה מאוד רעש מעל איזור ראשל"צ.

לא יודע מה איתך, אבל כל ההמראות כל היום כבר עושים רעש מעל ראשל"צ....

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...