עבור לתוכן
אורח Nati_Mizrahi

עזרה|צריך התייעצות לגבי רישיון טייס פרטי

Recommended Posts

אורח Nati_Mizrahi
פורסם
בכיף אני אומר אם אתה חושב שאתה יכול לכלכל את כל ההליך הזה אני מאחל לך את כל ההצלחה שבעולם, לרוב האנשים אין מספיק כסף (במיוחד אחרי לימודי טיס) לממן גם טייפ רייטינג -ו-לעבוד בחינם למשך חצי שנה

בכל מקרה בהצלחה

תודה רבה אחי אבל אני לא רוצה לעזוב תארץ זה קשה

וגם לקבל אשרת כניסה

מבחינת כסף יש לי אבל הצלחה לא בטוח

פורסם

דינג דונג חדשות טובות

לא צריך לעזוב את הארץ!

אם יש לך 500 אלף עזוב אותך מחו"ל ומבלאגן

לך תמצא מדריך ובית ספר טוב טוב כאן בישראל תסיים את ההגדרים ותצבור את השעות לאט לאט

אם יש לך סכום התחלתי כזה ואם בתקופה הזו אתה תעבוד כמה שתוכל ותנסה להגדיל קצת את הקופה תוך כדי תנועה יהיה לך מספיק בשביל לסיים רשיון מסחרי תוך כמה שנים בלי להוציא על טיסות ומחייה שיגרדו לך את הסכום הזה די מהר אם תטוס לחול ולא יאפשרו לך את כל ההגדרים והרשיונות עד למסחרי. (אל תשכח שאחרי שתחזור תצטרך להוסיף כסף על כמה שיעורים כאן עם מדריך ואגרות בשביל להמיר את הרשיון)

שורה תחתונה ולדעתי הייתרון הגדול שלפעמים ממעיטים בערכו הוא שאתה תגדל כאן בין הטייסים ואנשי התעופה הישראלית (זה דבר שיקרה מאליו אם תסתובב מספיק בשדות התעופה האזרחית בארץ) ואם תמצא מדריך תותח יוצא חיל אוויר שמכיר כמה אנשים בכלל תהיה על הגל. (ממליץ לך לעשות קצת עבודת שטח אם אתה יכול ולנסות לגלות מי נחשב טוב מספיק שמילה והמלצה שלו יוכלו לקדם אותך ואני מאמין שיש לא מעט כאלו)

ההיכרות עם האנשים האלו בארץ לא תזיק לך בלשון המעטה ואם תהיה מספיק תותח ורציני יש מצב שהם יוכלו לפתוח עבורך דלתות מאד חשובות בעתיד בכל מני מקומות

ואגב זו לא בושה להתפרנס כטייס גם על הדאש 6 של ההצנחות או בטיסות צילום ודיווחי תנועה בתור התחלה לפני שנכנסים לאחת מחברות התעופה הגדולות דבר שמאליו לא יקרה לפני שתגיע לאיזור גיל 30 אפילו אם תתחיל מעכשיו.

בהצלחה ואני מקווה שלא תישבר בדרך הקשה הזו.

אורח Nati_Mizrahi
פורסם
דינג דונג חדשות טובות

לא צריך לעזוב את הארץ!

אם יש לך 500 אלף עזוב אותך מחו"ל ומבלאגן

לך תמצא מדריך ובית ספר טוב טוב כאן בישראל תסיים את ההגדרים ותצבור את השעות לאט לאט

אם יש לך סכום התחלתי כזה ואם בתקופה הזו אתה תעבוד כמה שתוכל ותנסה להגדיל קצת את הקופה תוך כדי תנועה יהיה לך מספיק בשביל לסיים רשיון מסחרי תוך כמה שנים בלי להוציא על טיסות ומחייה שיגרדו לך את הסכום הזה די מהר אם תטוס לחול ולא יאפשרו לך את כל ההגדרים והרשיונות עד למסחרי. (אל תשכח שאחרי שתחזור תצטרך להוסיף כסף על כמה שיעורים כאן עם מדריך ואגרות בשביל להמיר את הרשיון)

שורה תחתונה ולדעתי הייתרון הגדול שלפעמים ממעיטים בערכו הוא שאתה תגדל כאן בין הטייסים ואנשי התעופה הישראלית (זה דבר שיקרה מאליו אם תסתובב מספיק בשדות התעופה האזרחית בארץ) ואם תמצא מדריך תותח יוצא חיל אוויר שמכיר כמה אנשים בכלל תהיה על הגל. (ממליץ לך לעשות קצת עבודת שטח אם אתה יכול ולנסות לגלות מי נחשב טוב מספיק שמילה והמלצה שלו יוכלו לקדם אותך ואני מאמין שיש לא מעט כאלו)

ההיכרות עם האנשים האלו בארץ לא תזיק לך בלשון המעטה ואם תהיה מספיק תותח ורציני יש מצב שהם יוכלו לפתוח עבורך דלתות מאד חשובות בעתיד בכל מני מקומות

ואגב זו לא בושה להתפרנס כטייס גם על הדאש 6 של ההצנחות או בטיסות צילום ודיווחי תנועה בתור התחלה לפני שנכנסים לאחת מחברות התעופה הגדולות דבר שמאליו לא יקרה לפני שתגיע לאיזור גיל 30 אפילו אם תתחיל מעכשיו.

בהצלחה ואני מקווה שלא תישבר בדרך הקשה הזו.

לא ישבר אחי תודה רבה אבל שמע רגע רשום ב wfc שלמידה בארה"ב לא תסולה בפז

אני חושב שיש להם תוכניות אני שולח לך קישור כנס לשם ותקרא

הנה סתכל כאן מה יותר עדיף מה שאמרת או מה שרשום

http://fly-wfc.com/index.php?option=com ... &Itemid=25

פורסם

הכי קל לקרוא מה שרשום באתרים.

לרוב כ95% זה לא פשוט כמו שזה נשמע.

יצא לי לברר את העיניין לעומק ולדבר עם טייסים שכיום מטיסים בחברות תעופה בארה"ב וזה תהליך ארוך שדורש ממך לוותר על הרבה מאוד דברים.

הייתי מציע לך לבדוק את העיניין עם אנשים שעברו את התהליך הזה במקום לחפש בגוגל דפים שבהם מבטיחים לך הבטחות מפה ועד ניו-יורק.

אני יודע שיש לפחות בחור אחד בפורום שמו שרון בן- איש מאוד נחמד שכיום עובד כטייס איירליין בארה"ב,

כמו כן אני מאמין שיצא לך להכיר את ניר גונן שהוא כרגע לומד באנגליה.

אני מציע לך להתייעץ עם האנשים האלה לפני שאתה רץ לקנות כרטיס טיסה

אני מפנה אותך לשירשור בפורום OFF ששם שרון כתב על הדרך שלו

viewtopic.php?f=17&t=27426

אורח Nati_Mizrahi
פורסם
הכי קל לקרוא מה שרשום באתרים.

לרוב כ95% זה לא פשוט כמו שזה נשמע.

יצא לי לברר את העיניין לעומק ולדבר עם טייסים שכיום מטיסים בחברות תעופה בארה"ב וזה תהליך ארוך שדורש ממך לוותר על הרבה מאוד דברים.

הייתי מציע לך לבדוק את העיניין עם אנשים שעברו את התהליך הזה במקום לחפש בגוגל דפים שבהם מבטיחים לך הבטחות מפה ועד ניו-יורק.

אני יודע שיש לפחות בחור אחד בפורום שמו שרון בן- איש מאוד נחמד שכיום עובד כטייס איירליין בארה"ב,

כמו כן אני מאמין שיצא לך להכיר את ניר גונן שהוא כרגע לומד באנגליה.

אני מציע לך להתייעץ עם האנשים האלה לפני שאתה רץ לקנות כרטיס טיסה

אני מפנה אותך לשירשור בפורום OFF ששם שרון כתב על הדרך שלו

viewtopic.php?f=17&t=27426

זה עזר לי מאוד תודה רבה אחי

אבל אני חושב שאני יחכה למתי שאני יהיה גדול כאילו ברשיון הטייס פרטי ב wfc כבר יעשו לי מסלול טוב ונחשוב על מה לעשות לבנתיים אי אפשר לדעת מה יהיה

לא ככה? עדיף לחכות ולראות מה יקרה מה יעשו וזה כי יש להם שם תוכניות

פורסם

אהלן נתי,

אני ממליץ לך להקשיב לעצה של יובל ולהתחיל בקטנה כדי לבדוק אם אתה באמת רוצה לפתח בזה קריירה, כי יש הבדל גדול בהתייחסות לטיסה ברגע שזה נהפך מתחביב לעבודה ודרך חיים.

בנוסף אני מקווה שקראת את השרשור בפורום OFF TOPIC שנקרא "הדרך שלי לרשיון"

בהצלחה!

פורסם

היי נתי,

דעתי היא שחלק מהצעד הזה של להיות טייס הוא להתבגר. כולנו בגיל 15,16 וגם 18 היינו ילדים מספיק כדי לייצר את החלום של להיות טייס איירליין, בדיוק כפי שאתה כותב וכפי שכתבת לי במייל יש תוכנית ברורה של לעשות זה וזה וזה ובסוף להיות טייס איירליין.

בלי לאכזב נתי החיים זורמים קצת אחרת לפעמים, קח את הזמן, זה שיש לך עתודה של 500K יקלו עלך את הנושא באופן משמעותי.

העניין שאתה צריך עוד לגדול, פתאום באה חברה :) והטעמים משתנים... כל מיני דברים קורים בחיים ולכל מקרה אפיון משלו.

הצעתי שתעבוד לפי הצ'קליסט הבא (אני לוקח בחשבון שיש לך את עתודת הכסף כפי שאמרת)

- תגדל ותתבגר (לא יקרה כלום אם תגיע לגיל 20)

- טוס איתנו בסימולטור עד אז ותלמד כמה שיותר...

- תוציא רשיון טייס פרטי בישראל ותוך כדי זה תלמד איך מתנהלים הדברים בארץ (שונה ממה שאתה חושב)

- לך לארה"ב ל WFC או לכל מקום אחר ובאופן מרוכז תוציא הגדרים ורשיונות

- תנסה לעבוד כטייס באיזו חברת רגיונל או להיות מדריך טיסה

- צבור שעות במיוחד על דו מנועי

- צבור סה"כ מעל 1500 שעות

- חזור לארץ

- אל תתאכזב במצב הנ"ל יהיו לך בערך 10% סיכויים להיות טייס איירליין בארץ

- אם לא תהיה טייס איירליין בארץ לפחות שמור על רשיון הפרטי והגדר המכשירים, תהנה מטיסה, תתפרנס מתחום אחר ותהנה מזכרונות יפים מארה"ב.

בהצלחה :)

אורח Nati_Mizrahi
פורסם
אהלן נתי,

אני ממליץ לך להקשיב לעצה של יובל ולהתחיל בקטנה כדי לבדוק אם אתה באמת רוצה לפתח בזה קריירה, כי יש הבדל גדול בהתייחסות לטיסה ברגע שזה נהפך מתחביב לעבודה ודרך חיים.

בנוסף אני מקווה שקראת את השרשור בפורום OFF TOPIC שנקרא "הדרך שלי לרשיון"

בהצלחה!

אהלן איציק תודה רבה קראתי הכל שבוע טוב!

היי נתי,

דעתי היא שחלק מהצעד הזה של להיות טייס הוא להתבגר. כולנו בגיל 15,16 וגם 18 היינו ילדים מספיק כדי לייצר את החלום של להיות טייס איירליין, בדיוק כפי שאתה כותב וכפי שכתבת לי במייל יש תוכנית ברורה של לעשות זה וזה וזה ובסוף להיות טייס איירליין.

בלי לאכזב נתי החיים זורמים קצת אחרת לפעמים, קח את הזמן, זה שיש לך עתודה של 500K יקלו עלך את הנושא באופן משמעותי.

העניין שאתה צריך עוד לגדול, פתאום באה חברה :) והטעמים משתנים... כל מיני דברים קורים בחיים ולכל מקרה אפיון משלו.

הצעתי שתעבוד לפי הצ'קליסט הבא (אני לוקח בחשבון שיש לך את עתודת הכסף כפי שאמרת)

- תגדל ותתבגר (לא יקרה כלום אם תגיע לגיל 20)

- טוס איתנו בסימולטור עד אז ותלמד כמה שיותר...

- תוציא רשיון טייס פרטי בישראל ותוך כדי זה תלמד איך מתנהלים הדברים בארץ (שונה ממה שאתה חושב)

- לך לארה"ב ל WFC או לכל מקום אחר ובאופן מרוכז תוציא הגדרים ורשיונות

- תנסה לעבוד כטייס באיזו חברת רגיונל או להיות מדריך טיסה

- צבור שעות במיוחד על דו מנועי

- צבור סה"כ מעל 1500 שעות

- חזור לארץ

- אל תתאכזב במצב הנ"ל יהיו לך בערך 10% סיכויים להיות טייס איירליין בארץ

- אם לא תהיה טייס איירליין בארץ לפחות שמור על רשיון הפרטי והגדר המכשירים, תהנה מטיסה, תתפרנס מתחום אחר ותהנה מזכרונות יפים מארה"ב.

בהצלחה :)

תודה רבה תומר עזרת לי מאוד

אבל בכל זאת אם לא מתקבלים לטייס בחברת תעופה פה בארץ תמיד אפשר לעבוד בחוץ לארץ

ואז לחזור יותר מנוסה ולעבוד כאן באל על ארקיע או ישראייר

פורסם

נתי המפתח הוא כמה אתה אטרקטיבי.

בטיס יש 6 סוגי רשיונות/הגדרים:

1.פרטי

2.מסחרי

3.מכשירים

4.דו מנועי

5.ATPL

6.בניית מוניטין

זה נשמע רע, אבל אני לא מעוניין להעמיד פנים - זה המצב בשטח, ואגב לא רק בישראל - בכל מקום בעולם קשרים בעולם התעופה עוזרים. ותבדיל - אני לא מדבר על קשרים בגדר "הקומבינה" (גם זה קיים) אני מדבר על קשרים ברמת הייחצנות. ליצור לעצמך שם טוב שמבוסס על הנסיון העשיר שלך - הדבר הראשון שהטייס הראשי של חברה מסויימת עושה אחרי שנדלקה לו מנורה חיובית בעקבות קורות חיים שהגיעו לידיו זה להרים טלפון "מי זה נתי?"

בדיוק כמו שמנכ"ל פלאפון מרים טלפון לכמה חברים בשוק - לפני שהוא מעסיק ראש תחום חדש.

יש לא מעט טייסים בשוק הישראלי שמחזיקים אלפי שעות טיסה ולצערם הדלת פשוט לא נפתחת - חלקם טייסים מוכשרים.

בשונה מחו"ל, בישראל אתה צריך לעבור 3 דלתות מסתובבות, הראשונה - טייסי חיל האוויר, השניה - טייסים אזרחיים, והשלישית - קומבינות (ושוב - זה קיים בכל מקום בעולם).

דלת מ"ס 1 - תעדוף יוצאי חיל אוויר.

את הדלת ששמה חיל האוויר אין בחו"ל. אני לא משמיץ חלילה את הדלת הראשונה, נהפוכו - אני מקבל ומבין אותה, זו פשוט עובדה - טייס חיל אוויר ישראלי הוא טייס מנוסה יותר (גוון נסיון) וסביר להניח שגם חריף יותר מהמועמד האזרחי (אופי, תכונות). לאחרונה רואים קצת שינויים ביחס המעבר של הדלת הראשונה - משהו כמו 10 מתוך 12 איש בקורס האחרון בארקיע נדמה לי הגיעו מהאזרחות.

אני מניח שהחבר'ה של חיל האוויר פשוט לא רוצים להטיס ATR לאילת בשביל 150 ש"ח לגיחה - הם מנווטים את עצמם להייטק.

נ.ב - נפילי טיס בשלב מתקדם שהוציאו רשיון באזרחות יעברו דרך הדלת הראשונה לדעתי כאילו היו יוצאי טייסים יוצאי חיל אוויר.

השליטה שלך היא בדלת השניה, ואולי השלישית.

דלת מ"ס 2 - גוון נסיון/ רמת טיסה/ סיבה טובה לכך שיעדיפו אותך על פני טייסים אזרחיים אחרים

אם תגיע עם גוון נסיון עשיר יותר על פני האחרים - אתה תצליח. שים לב למונח - גוון. אם יש לך 2500 שעות טיסה כאשר מתוכן 1200 על איזה דאש 6 או סילון אחר, סביר להניח שתקבל עדיפות על פני טייס שהדריך ויש לו 2500 שעות על ססנה.

ושוב - למשוואת הדלת השניה צריך להכניס גם את עניין קשרי החוץ. אתה יכול להיות עם אחלה גוון ואחלה נסיון (שעות טיסה) - אבל לא מכירים אותך. לעומת זאת , דוד עם 1400 שעות טיסה על ססנה בהרצליה עשה את המסחרי שלו לפני 5 שנים עם הטייס הראשי של חברת X - ויש עליו אחלה המלצות - כי הוא פשוט טייס מעולה.

בנוגע לדלת השלישית - אין לי מה להרחיב. כן - שמעתי סיפורים, אבל אני לא אכנס לזה.

ותמיד תזכור -

אתה יכול להשקיע חצי מיליון שקל בקריירת טיס, להגיע לגיל 30 והרופא שמע רישרוש בלב - הלך ה MEDICAL... מה עכשיו?

תכין גיבוי.

קח תזמן !

פורסם

דלת מ"ס 1 - תעדוף יוצאי חיל אוויר.

את הדלת ששמה חיל האוויר אין בחו"ל. אני לא משמיץ חלילה את הדלת הראשונה, נהפוכו - אני מקבל ומבין אותה, זו פשוט עובדה - טייס חיל אוויר ישראלי הוא טייס מנוסה יותר (גוון נסיון) וסביר להניח שגם חריף יותר מהמועמד האזרחי (אופי, תכונות). לאחרונה רואים קצת שינויים ביחס המעבר של הדלת הראשונה - משהו כמו 10 מתוך 12 איש בקורס האחרון בארקיע נדמה לי הגיעו מהאזרחות.

אני מניח שהחבר'ה של חיל האוויר פשוט לא רוצים להטיס ATR לאילת בשביל 150 ש"ח לגיחה - הם מנווטים את עצמם להייטק.

אל על בבעלות משותפת הכוללת בחציה את ממשלת ישראל.

הבעלים יעידפו להעסיק אנשים המוכרים להם שנים ארוכות והוכיחו עצמם בעבר בנסיבות קשות כגון קרב או תקלות חמורות. זו תכונה נדרשת מקברניט אל על שלא נדרשת מכל מי שיכול לנחות בריאד אחרי שנשארו לו 2 מנועים על B744 (לאל על מותר בתקנות לטוס על 3 מנועים במטוס זה בנסיבות מסוימות).

בועדת הקבלה יושב איש ח"א מתחום הסוציו/ פסיכולוגיה כשברשותו כל מסמכי אותם מועמדי ח"א ולו היכרות מעמיקה עמם. גם מפקד ח"א (או נציגו) יושב באותה ועדה בעת הצורך. תפקידה למצוא את המתאימים ביותר. אין כאן כל אפליה ואין לכך שום קשר למן עדיפות לחברים.

פורסם

אם קראת את כל ההודעה שלי,

אני לא משמיץ חלילה את הדלת הראשונה, נהפוכו - אני מקבל ומבין אותה, זו פשוט עובדה - טייס חיל אוויר ישראלי הוא טייס מנוסה יותר (גוון נסיון) וסביר להניח שגם חריף יותר מהמועמד האזרחי (אופי, תכונות).

הדלת השלישית שאני מדבר עליה היא לא בהקשר לחיל האוויר - היא יותר מכוונת למקרים שבהם טייסים אזרחיים עם 300 שעות התקבלו לחברת תעופה מסויימת בארץ.

טייס חיל אוויר שמתקבל לאלעל זו לא קובמינה - זה תעדוף מקצועי וזה מתקשר למה שאתה הסברת.

פורסם

אתה יכול להשקיע חצי מיליון שקל בקריירת טיס, להגיע לגיל 30 והרופא שמע רישרוש בלב - הלך ה MEDICAL... מה עכשיו?

תכין גיבוי.

זה הדבר הכי חשוב מכל מה שנרשם כאן :!: :!: :!:

קח תזמן !

קח בחשבון גם שבזמן הזה שאתה "לוקח" אנשים אחרים שאין להם את חיידק הטיסה בונים לעצמם בית, קריירה, משפחה, חיים. מתישהוא תצטרך לפנות זמן גם לדברים הפעוטים האלו. לזמן יש תכונה מוזרה שאי אפשר להחזיר אותו אחורה.

אני לא מנסה לייאש אותך או לבאס אותך. אני מנסה להאיר בפנייך שיקולים נוספים לגבי בחירת מקצוע.

אם להסתכל על חצי הכוס המלאה: כשאני הייתי ילד\נער למעט כמה ברי מזל שהגיעו להיות טייסים בחיל האויר ומשם לאלעל \ ארקיע וכד' - כל מי שהיה חובב תעופה ראה מטוסים רק מבחוץ הרחק מלמעלה, מעולם לא ראה קוקפיט לא הכיר את ההרגשה ובטח ובטח לא ידע איך לתפעל שום כלי טיס. בזכות הסימולטורים והמחשבים כל זה הפך להיות תחביב עממי שבו כל ילד יכול להתנסות בלי לסכן אף אחד.

פורסם

קח בחשבון גם שבזמן הזה שאתה "לוקח" אנשים אחרים שאין להם את חיידק הטיסה בונים לעצמם בית, קריירה, משפחה, חיים. מתישהוא תצטרך לפנות זמן גם לדברים הפעוטים האלו. לזמן יש תכונה מוזרה שאי אפשר להחזיר אותו אחורה.

ברוכי אני נאלץ שלא להסכים איתך בנושא

אם אקח אותי לדוגמא אני לקראת סוף גיל 24, התמזל מזלי והחיים שלי איפשרו לי ללכת ללמוד תעופה באחד מבתי הספר הטובים ביותר בעולם לתעופה, סיימתי את הלימודים שלי בזמן שה-ר-ב-ה חברים אחרים שלי אפילו לא התחילו ללמוד מקצוע כלשהו, אלו שכן נמצאים בשלבים שונים של השכלה גבוה, בין אם מסיימים תואר ראשון, או באחת משנות הלימוד לתואר ראשון

אני לא מרגיש שאני "מפגר" אחריהם בשום תחום, אלא להיפך אני מרגיש שיש לי יתרון עצום

1- אני חי את החלום שלי, אפילו בינתיים שאין לי עבודה בחברת תעופה, עצם העובדה שהגשמתי את החלום ויצרתי לעצמי את כל המצבים האפשריים בכדי להיתקבל לעבודה במקצוע שהוא המטרה שלי בחיים בגיל שנחשב יחסית צעיר (לישראלים)

אז נכון אולי אצטרך להעמיס מטוסי נוסעים במזוודות, או לחשב משקלים במחלקת מבצעים או להכיוון בואינגים לשרוול באמצע החורף האנגלי, אבל זה לא יותר גרוע מהרבה חברים שסיימו תואר ראשון וצריכים לעבוד במלצרות כי הם לא מצליחים לשיג עבודה

2-מזלי שפגשתי בחורה מקסימה עם ראש על הכתפיים שבגיל 26 כבר קנתה לעצמה בית מכסף שהרוויחה בעצמה, שמקבלת רכב חינם ודלק חינם מהעבודה, ואנחנו חיים ביחד חיים שלווים ורגועים, אני לא רואה איך לימודי הטיס שלי עוצרים בעדי מלהמשיך את החיים המשותפים שלנו ביחד

3-בסופו של יום, כשאני עולה לטוס אני תמיד מזכיר לעצמי כמה מזל יש לי שאני מסוגל לעשות כזה דבר, וכמה שאני שמח שלא פחדתי, ולקחתי את הסיכון והשקעתי את כל כולי במטרה הזאת

וגם אם לפעמים האופק נראה שחור, ואף חברת תעופה לא מגייסת טייסים, גם היום הזה יגיע

וכשהוא יגיע אני אהיה מוכן ובעזרת השם כשהיום הזה יגיע ואקבל את שיחת הטלפון שהחברה רוצה להעסיק אותי אני אידע שהגשמתי את עצמי לגמרי

ושכל ההשקעה הזאת הייתה שווה

והדבר האחרון שאני ארגיש זה שהפסדתי משהו ביחס לחברים שנמצאים בארץ בגלל סוג הקריירה שבחרתי לעצמי

ווי חפרתי

בכל מקרה זו דעתי

אין סיבה שמישהו יפסיד משהו בגלל שהוא מעניין ללכת לתחום הזה

מקווה שאתם עדיין ערים אחרי ההודעה הזאת

לילה טוב:)

פורסם

קח בחשבון גם שבזמן הזה שאתה "לוקח" אנשים אחרים שאין להם את חיידק הטיסה בונים לעצמם בית, קריירה, משפחה, חיים. מתישהוא תצטרך לפנות זמן גם לדברים הפעוטים האלו. לזמן יש תכונה מוזרה שאי אפשר להחזיר אותו אחורה.

ברוכי אני נאלץ שלא להסכים איתך בנושא

אם אקח אותי לדוגמא אני לקראת סוף גיל 24, התמזל מזלי והחיים שלי איפשרו לי ללכת ללמוד תעופה באחד מבתי הספר הטובים ביותר בעולם לתעופה, סיימתי את הלימודים שלי בזמן שה-ר-ב-ה חברים אחרים שלי אפילו לא התחילו ללמוד מקצוע כלשהו, אלו שכן נמצאים בשלבים שונים של השכלה גבוה, בין אם מסיימים תואר ראשון, או באחת משנות הלימוד לתואר ראשון

אני לא מרגיש שאני "מפגר" אחריהם בשום תחום, אלא להיפך אני מרגיש שיש לי יתרון עצום

1- אני חי את החלום שלי, אפילו בינתיים שאין לי עבודה בחברת תעופה, עצם העובדה שהגשמתי את החלום ויצרתי לעצמי את כל המצבים האפשריים בכדי להיתקבל לעבודה במקצוע שהוא המטרה שלי בחיים בגיל שנחשב יחסית צעיר (לישראלים)

אז נכון אולי אצטרך להעמיס מטוסי נוסעים במזוודות, או לחשב משקלים במחלקת מבצעים או להכיוון בואינגים לשרוול באמצע החורף האנגלי, אבל זה לא יותר גרוע מהרבה חברים שסיימו תואר ראשון וצריכים לעבוד במלצרות כי הם לא מצליחים לשיג עבודה

2-מזלי שפגשתי בחורה מקסימה עם ראש על הכתפיים שבגיל 26 כבר קנתה לעצמה בית מכסף שהרוויחה בעצמה, שמקבלת רכב חינם ודלק חינם מהעבודה, ואנחנו חיים ביחד חיים שלווים ורגועים, אני לא רואה איך לימודי הטיס שלי עוצרים בעדי מלהמשיך את החיים המשותפים שלנו ביחד

3-בסופו של יום, כשאני עולה לטוס אני תמיד מזכיר לעצמי כמה מזל יש לי שאני מסוגל לעשות כזה דבר, וכמה שאני שמח שלא פחדתי, ולקחתי את הסיכון והשקעתי את כל כולי במטרה הזאת

וגם אם לפעמים האופק נראה שחור, ואף חברת תעופה לא מגייסת טייסים, גם היום הזה יגיע

וכשהוא יגיע אני אהיה מוכן ובעזרת השם כשהיום הזה יגיע ואקבל את שיחת הטלפון שהחברה רוצה להעסיק אותי אני אידע שהגשמתי את עצמי לגמרי

ושכל ההשקעה הזאת הייתה שווה

והדבר האחרון שאני ארגיש זה שהפסדתי משהו ביחס לחברים שנמצאים בארץ בגלל סוג הקריירה שבחרתי לעצמי

ווי חפרתי

בכל מקרה זו דעתי

אין סיבה שמישהו יפסיד משהו בגלל שהוא מעניין ללכת לתחום הזה

מקווה שאתם עדיין ערים אחרי ההודעה הזאת

לילה טוב:)

ממש לא חפרת ניר.

פשוט כל הכבוד לך, אני מעריץ אותך!

פורסם

שלום יוני

אין מה להעריץ, הרי יש עוד כל כך הרבה אנשים שעושים את אותו הדבר בדיוק

רק פה בפורום אפשר לתת לדוגמא את עוז ואמיר וכמובן שרון ועופר (ואני מתנצל אם שכחתי מישהו)

בסופו של דבר אני לא רואה את מה שאני עושה כמשהו מיוחד, אני פשוט לא מצליח להבין איך מישהו מסוגל לא לנסות ולרדוף אחרי החלום

בדיוק כמו שאני בטוח שעוז ואמיר לא רואים בלימודי הטיס שלהם משהו מיוחד

הם בסך הכל עושים מה שהם חלמו לעשות מאז ומתמיד (אני מניח)

ואני מאמין שגם שרון שהגיע למקום שכל כך הרבה מאיתנו שואפים להגיע אליו לא מרגיש שהוא עושה משהו מיוחד, הוא בסך הכל עושה מה שהוא אוהב

(הוא מוזמן לתקן אותי אם אני טועה, אני לא מדבר בשמו אלא רק מנחש)

בסופו של דבר אני מאמץ משפט שדוד לי מאמריקה דאג לקדוח לי

If you love your job you will not work a day in your life

וזה מה שאני מנסה לעשות עם החיים שלי

כל דבר אחר נראה לי פשוט כמו ביזבוז זמן

וכל זאת כמובן נאמר בלי לזלזל בבחירות של אנשים אחרים

יש אנשים שלא מתאים להם להשקיע כל כך הרבה זמן וכסף ובשבילם בסוף היום זה רק תחביב ממגוון סיבות רחב ומגוון וזה כמובן בסדר גמור

כל אחד עושה את הבחירות שלו וכל עוד אתה שלם עם עצמך והבחירות שעשית בחיים אף אחד לא יכול להגיד לך משהו אחר

פורסם

ניר ברוכי מדבר על מצבים קצת יותר מורכבים. מצבים שבהם כלל המשכורת שלך הולכת ללימודי הטיס ובעקבות כך תהליכים חשובים אחרים לא מקבלים תעדוף.

אני לחלוטין מסכים איתך לגבי החלום וההגשמה -אני פשוט לא חשבתי יותר מידי (אולי בגלל זה אני פה :lol: ) קניתי כרטיס לפני 3 שנים לטורנטו ואמרתי נסתדר - בדיוק כמו

בחיל האוויר "תמריא - שאר הפרטים מהבקר" :wink:

אני הגעתי לקנדה לפני 3 שנים עם 17 אלף דולר קנדי (60 אלף שקלים) בכיס. אחרי 4 חודשים כבר בקושי היה לי איך לשלם שכר דירה.

עבדתי אצל אנשים שהיחס שקיבלתי מהם הוא גרוע יותר מהיחס שהייתי מקבל מהאויבים שלנו (עבדתי אצל לבנוני מוסלמי שהתייחס אלי יותר בכבוד מיהודי בצפון אמריקה - צורם אני יודע - אבל זו עובדה מהשטח, ויש כמה כאלו).

עברתי את התהליך שכל מהגר עובר. אני מכנה את זה - ניצול רשמי.

הזמן שאתה משקיע על התבססות, הכסף שאתה משקיע על עורכי דין להגירה - על אחת כמה וכמה אם אין לך תמיכה כלכלית מהצד - הוא זמן יקר

ניר, אתה הגעת עם אזרחות לאנגליה ואני משער שגם עם עוגן כלכלי, זו פלטפורמה אחת לגמרי, ואם יש עוד כאלו בחטיבה אני אומר בלב שלם - כוח מלא - לכו על זה - הרבה אין לכם מה להפסיד.

באשר לחיות בחו"ל, זו דעתי אחרי 3 שנים שאני כן בקנדה.

אני עובד כטכנאי מערכות הגנה (מצלמות, אש, אזעקות ומערכות קולנוע ביתי) - אני מרווחי שכר ממוצע בשוק. תאורטית, אני ואשתי יכולים לשלם על בית (משכנתא) בסדר גודל כזה:

http://www.beattiehomes.com/Edmonton/Ed ... cordID=206

בתוך 10-12 שנים. ואני מדבר על שכר ממוצע של טכנאי - בהנחה שאנחנו לא מתקדמים לשום מקום מנקודה הנוכחית

יכולים לרכוש 2 רכבים.. יכולים לעשות 2-3 חופשות בשנה ועוד חופשת סקי קבועה בחורף, ועדיין לשים קצת כסף באיזה מניה של PENN WEST ואולי לראות מזה משהו בהמשך.

יכולים.

אני רואה את החיים בחו"ל בצורה מאוד פשוטה:

בחו"ל אתה יכול להיות מקום ראשון בליגה לאומית בלי בעיה - אבל החוכמה היא להיות מקום ראשון בליגת העל (ישראל)....

הבית, התנאים, המחייה, הפלטפורמה הזו - לא עושה לי את זה. כשאני נכנס לבית של קנדי והגברת מספרת לי שבעלה נפטר ושעתיים אחרי ההלוויה הם ישבו לארוחת צהריים במסעדה יוקרתיתי ב DOWN TOWN קלגרי - אני אומר לעצמי - מה לעזאזאל אני עושה פה... והתשובה - מקדם מטרה.

המנטליות הקנדית (שמאוד דומה לאנגלית אגב) מגעילה אותי בכל המובנים, קור הרוח של האנשים, החיוך המזוייף , והעיקר (זה אני הכי אוהב אצלהם) - 2 ידים על ההגה כשהם נוסעים 40 קמ"ש מעל המהירות המותרת. (זה אולי מסביר הכי טוב את המנטליות).

בשניה שתהיה לי את ההזדמנות (טיס) לחזור לארץ - אני מתחפף.

מבחינתי לקחת מקום ראשון בליגת העל - לא בלאומית - זו לא חוכמה, זה פשוט קל מידי.

זו דעתי - אני לא בא לחנך אף אחד, אבל אני רוצה להעביר מסר פשוט לאלו שעדיין לא חיו בחו"ל - לחיות ולטייל זה לא אותו הדבר.

נ.ב

פועל במקדונלדס מרוויח 10 דולר לשעה.

180 שעות בחודש - 1800 דולר.

שכר דירה לחדר נחמד באיזה בייסמנט - 500

מחייה -500

נשאר ללימודים - 800.

פרטי מסחרי דו מנועי ומכשירים:

40 אלף

40 אלף לחלק ל 800

4 וקצת שנים.

מסקנה: פועל במקדונלדס יכול לסיים את כל הרשינות אחרי 4 שנים :lol:

אבל מה צריך בשביל מקדונלדס.... ניירות :drinking:

פורסם

אהלן אמיר

דבר ראשון אני שמח שאתה חולק את הסיפור האישי שלך כי זה בהחלט נותן לאנשים עוד נקודת מבט על התהליך שבחרנו לעשות וככל שיודעים יותר הרי זה משובח

אין לי ספק שמצבי טוב בהרבה מאנשים אחרים למרות שאני ממש לא באתי ממשפחה עשירה ועד היום אני לא מצליח להבין מאיפה ההורים שלי (בעיקר אבא) הצליח לממן אותי דרך הלימודים האלה

אך למרות כל היתרונות האלה (אזרחות ותמיכה מהבית) לעבור ליבשת אחרת בלי להכיר אף אחד ובלי שום היכרות מוקדמת עם המדינה זה גם משהו לא קל בכלל בפני עצמו

כמובן שהדברים האלה לוקחים זמן, וכסף, הרבה כסף, אבל בסופו של יום, אני חושב שאני מסכם את כל הלבטים והתהיות בשאלה אחת

האם הייתי עושה דברים אחרת?

אם הייתה לי את האפשרות האם הייתי מנסה לעשות משהו אחר עם הזמן הזה

והתשובה היא חד משמעית - לא

אפילו שעוברים עליי זמנים יחסית קשים, ולפעמים האור בקצה המנהרה נראה כאילו הוא רק מתרחק מיום ליום, לא הייתי מחליף את הבחירות שלי בשום דבר אחר

ללא שום קשר איפה אתה רוצה לבסס את החיים שלך (בארץ או בחו"ל) אני יודע היום שאין שום דבר שהיה עוצר אותי

אם זה חברה או אישה או בת זוג אז כמובן שהתקווה היא שהיא תהיה מישהי שתבין ותיתמוך ותעשה כל שביכולתה כדי לעזור לך כמובן שהדבר מסתבך כשמוסיפים צאצאים למשוואה כי מרכז החיים עובר לילדים שלך אבל בגדול אני לא רואה סיבה למה לא לרדוף אחרי החלום

אני לא יודע מה אני מנסה להגיד פה בתכלס, רוב הדברים בטח לא נוגעים להרבה חברים פה בפורום שעדיין נמצאים בשנות העשרה

כמובן ששום דבר לא משתווה לחיים בארץ, אחרי תקופה די ממושכת בחו"ל אני מבין, ויודע את זה, אבל בדיוק כמו שאמרת, האפשרויות שמונחות בפנייך בחו"ל גדולות כמה עשרות מונים מבארץ

ואפשר לנצל את זה ע"מ להגיע לאיזה מטרה שתירצה - להישאר בחו"ל או להמשיך ולהיתקדם בארץ

אני, בדיוק כמוך, לא בא לחנך אף אחד, אני שמח לתרום את החוויות שלי ע"מ לעזור לאנשים להגיע להחלטה קצת יותר מושכלת, אבל בסוף היום אני לא מקבל אחוזים מאוקספורד או מה CAA על אנשים שאני מביא לאנגליה

אני לא מנסה לשכנע אנשים לבחור בדרך שלי כי בתכלס אין דרך אחת נכונה ומה שטוב בשבילי לא בהכרח טוב למישהו אחר

מה שאני מנסה להגיד זה שכולנו אוהבים לטוס (בין אם בסימולטור או במציאות) ודעתי האישית היא שלכל דרך יש יתרונות וחסרונות

מה שתפסיד בבחירת קריירה כטייס לא בהכרח יותר נורא ממה שתפסיד אם תחליט ללכת ללמוד מקצוע אחר

פורסם

אחי אני מסכים עם כל מילה שלך. וגם כשאני מוצא את עצמי באתר בנייה חשוך ב 10 בלילה מושך כבלים של מצלמות אני חושב לעצמי - זה חלק מהתהליך.

אבל כשחברים שולחים לי הודעות בפרטי ושואלים אותי "אמיר אחרי כמה זמן אפשר להתחיל לעבוד בתור טייס" - אני רוצה להקטין את הפער העצום ולשרשר מודעות בנושא הטיס האזרחי.

יש המון דרכים, יש המון אפשרויות. אבל אין הרבה למי שאין לו פלטפורמה מוכנה - ואת זה אני רוצה שחברים יבינו פה. כשבעל מסעדה יהודי ישראלי אמר לי "אני אשלם לך 5 דולר לשעה לשטוף כלים (המינימום זה 10) הסתכלתי עליו, חייכתי, ואמרתי לו "תודה, כנראה שאתה לא באמת יהודי". זה טובעני , זה לא פשוט - לפעמיים אתה חושב שאולי אתה מפספס משהו. אבל כמו שהספקת להבין - בחו"ל אין אבא ואמא (אולי בבנק).. בחו"ל ב 5 וחצי בערב כולם בבית בדינר, וגם פצצת אטום ברחוב לא תוציא אותם לעזרת חבר.

אם הייתי משנה משהו? - כלום. כל שניה שהייתי שוטף כלים, או עובר בין בתים לחלק פליירים במינוס 25, פשוט בכל רגע היתי מדמייין בראש " PWR SET" "V1". שמע זו מחלה :lol:

לאלו שיש פלטפורמה מוכנה - כוח מלא בלי לחשוב (לא מגזים - אל תחשבו - פשוט סעו). ולאלו שאין תמיכה או אזרחות - תנשמו עמוק, ותבינו שאתם נכנסים לטירונות ואל תצפו לשום דבר (גם לא מקרובים שלכם - מנסיון, דודים יש רק לפני ביקורת גבולות :wink: ).

אגב הייתה לי שיחה מעניינת עם אדר לוטן בנושא טיס (הוא בטח לא קורא פה עכשיו - הבחור עושה בטן גב באוסטרליה :lol: )

ואדר סיפר על אפריקה ועל הקלות לקבל שם עבודה בתור טייס וההקלה בניירת (אפריקה אחרי הכל)

שלחתי מייל ל 45 חברות תעופה בדרום אפריקה.

חלקם ענו לי:

-------------------------------------------------------------------------

Hi Amir,

Most countries in Southern Africa will validate an ICAO issued CPL or ATPL, this will then enable you to fly for a period in that country whilst you complete the required process to gain an equivalent license from that country. In Zambia to get a validation, you need to have over 700 hours total time, you will have to write air law and will need a letter from the country issuing your license certifying it is correct. Then to gain a full equivalent Licence you will then have to undergo a General Flight Test and a Medical. Well that is the process in Zambia.

No a Commercial License will be sufficient in most countries unless you are hoping to fly an aircraft that requires an ATPL.

Almost all countries in Africa require for foreigners to have a Work permit or Visa entitling you to work in that country.

I hope this helps, good luck with your future aviation career.

Best regards

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear Amir

Thank you for your interest and application with Awesome Aviation.

In order to be eligible, you will need at least 1,500 hours total time, and 500 hours multi-turbine experience, and while a license endorsement based on a foreign CPL is possible, the matter of obtaining a work permit or visa is not an easy one in South Africa. The Department of Home Affairs is long over-due an overhaul of this regulation, but until then, considering the number of pilots available locally, this would be difficult to motivate.

None-the-less, we do not have any anticipated movement in our crew at this time, which would preclude us considering any applications at this time.

I trust you understand.

Kind regards

----------------------------------------------------------------------------------

Dear Amir

It is quite a process to convert to a South African licence. Most companies here would hire a South African pilot over a foreign one. Difficult to get SA work permit as well. There are also a lot of SA pilots looking for jobs

Good luck

regards

-------------------------------------------------------------------------------------

ולמרות הכל אני אומר... מי שבאמת רוצה - יגיע לשם. אין דבר כזה בלתי אפשרי.

המגלבה היחידה - והבאמת יחידה שתעצור אתכם - היא מגבלה רפואית, בזה אין לכם שליטה.

מעבר לזה - הגירה לא הגירה - תמיד , אבל תמיד יש פתח. השאלה כמה מוכנים להקריב זה הכל.

פורסם

אתה צודק לגמרי

הרבה חברי פורום או סתם אנשים שאיכשהו הגיעו אליי נתקלים לרוב בתשובה פושרת אם לא צוננת

לרוב (ואני אומר לרוב מכיוון שאלה הדברים כמו שאני רואה אותם והם לא בהכרח נכונים) ללא אזרחות, אין הרבה מה לחפש באירופה, אף חברה לא תשקיע בויזת עבודה כאשר יש כל כך הרבה מקומיים זמינים ומוכשרים לעשות את העבודה

אלא אם כן קוראים לך מווריק, אבא שלך זה אייסמן וסבא שלך זה צ'ק ייגר

הדבר השני שאני דואג להעביר למי שיוצר איתי קשר זה - תתחיל לחסוך, אם אתה בן חמש עשרה, לך תשטוף כלים במסעדה או כל עבודה אחרת כי אם אתה רציני בעניין אתה תצטרך כל שקל שתוכל להשיג, ואין דרך להדגיש את זה מספיק

כמו שאמרת, ברגע שאתה במצב חוקי שמקנה לך זכויות אין טעם לגשת לעבודה מסויימת בגלל זהות דתית \ מדינית \ אידיאולוגית וכו

לא צריך טובות מאף אחד, ואם מישהו חושב שהוא עושה לך טובה בזה שהוא מעסיק אותך, אז שיבושם לו עם פראייר אחר

אבל, הפריבילגיה לסרב לעבודה כזו תלויה בזכויות החוקיות שיש לך

גם אני כמוך, חברה שלי הייתה משתגעת כשהייתי חוזר אחרי 12 שעות באוקספורד שמהלכם הייתי טס פעמיים, חי ונושם מטוסים מבלה שעות בסימולטורים וכשהייתי חוזר הביתה כל מה שעשיתי היה להיסתכל על וידיואים של מטוסים ביו טיוב ולהגיד לה "זה לא פייר, גם אני רוצה, איזה יופי של דבר" והיא תמיד הייתה עונה, מה אתה מדבר על גם אני רוצה, טסת היום איזה 3 שעות!

אין איך להסביר, והבעיה שככל שטסים יותר ככה אוהבים את זה יותר וככה האובססיה נהיית קשה יותר

מי שכן יש לו את הפלטפורמה (אזרחות, כסף, רצון, אומץ וכו) אני מחזק את מה שאמרת, ומוסיף, אל תחשבו פעמיים, פשוט לכו על זה, זאת רכבת הרים של פעם בחיים, ומה שתלמדו מזה, לא רק בפן התעופתי, לא יסולא בפז!

לאלו שלא מחזיקים באיזשהי אזרחות, דעו שאני נטו מדבר על ההיכרות שלי עם אירופה, אופציות אחרות כמו אמריקה, ישראל, קנדה, אפריקה, אסיה הם דבר שאני לא יודע עליו כלום ולכן כל כך חשוב לקבל מידע מהרבה מקורות שונים

יש גבול לכמה בן אדם יכול לספק לכם מידע, צאו לאינטרנט, תקראו, תכתבו מיילים, תתקשרו לאנשים, אבל בסופו של דבר אם לא תעשו את הצעד הראשון לא תדעו לעולם, ובצעד הזה לא יהיה לצדכם אף אחד, רק אתם.

אני מזדהה עם הקושי שלך למצוא עבודה, הכנתי רשימה של כל חברות התעופה שאני מכיר, עברתי אתר אתר ואף אחת מהם לא מגייסת טייסים

ואני מדבר על בערך 15 חברות שונות!

אם זה מדכא? כן

אבל כמו שאמרת וזה מה שחשוב להעביר להרבה חברים פה ששוקלים קריירה בטייס

ביום שהחברות יגידו: "אנחנו מחפשים טייסים" מי שיקבל עבודה יהיה זה שלקח את הסיכון והחליט לנסות מאשר זה שעדיין יושב בבית וחושב על מה איך ולמה

פורסם

חברים. כמו שאמרתי. אני לא מנסה להוציא את הרוח מהמפרשים לאף אחד. כמו שראיתם זה אפשרי. אבל זו דרך מאוד ארוכה וקשה. ומעבר להדרכות שצריך לעבור יש גם את עניין הנסיון שצריך לצבור כדי שבכלל יסתכלו עליך בחברת תעופה. וכמ ושאמיר בדק: לא רק במדינות מערביות, גם במדינות "עולם שלישי" לא מוותרים בקלות על מינימום ניסיון וצבירת שעות.

יש כאן חבר'ה צעירים שדווקא לדעתי הנושא הזה מאוד רלוונטי לגביהם. כי זה הגיל שבו מתעצבת האישיות בו אדם פחות או יותר עומד על דעתו וכל זה משפיע על דרכו בעתיד.

המסר שאני מנסה להעביר:

לרדוף אחרי החלום - תכונה מעולה.

לעבוד בתחום האהוב עליך - זה נהדר.

לשאוף להגיע גבוה לאן שאתה רוצה - תכונה חיובית מאין כמוה.

עם זאת, לכל התכונות הנהדרות שרשמתי כאן חשוב לצרף עוד תכונה חשובה מאוד:

להסתכל למציאות בעיניים.

להפעיל גם שיקולים אובייקטיבים בבחירה ולא רק ציטוטים מג'ונתן לוויגסטון והשחף. אין מה לעשות זה העולם.

ובתחום הזה של תעופה - המציאות לא פשוטה בכלל בכלל.

כמו שאמיר אמר: אם יש לך את כל האמצעים - לך על זה ובגדול. שים בוחטה של כסף באיזה קול'ג תעופה בארצות הברית. תטוס 8 שעות ביום ותגמור את כל הסיפור בשנתיים ויאללה לעבודה (אם תמצא..) במקרים אחרים צריך לחשוב טוב טוב אם בכלל להתחיל עם ההתחייבות העצומה הזאת. זה דבר שאתם יכולים לדעת איך הוא יתחיל. וזה נראה וורוד ומבטיח. אין לך מושג איך זה ייגמר אם ייגמר כמה זמן זה ייקח ובאיזה מצב תמצא את עצמך אז.

זה לא לימודים כמו כל מקצוע אחר. מדובר בחתיכת הוצאה. הוצאה כבדה מאוד מאוד.

פורסם

ניר אתה אומר שזה מדכא שאתה לא מוצא עבודה והכל...אבל מה אתה עושה אם הרבה זמן חברות תעופה לא מגייסות טייסים?

כאילו אתה נמצא בבעייה...אין לך עבודה כביכול

לא עדיף ללמוד גם מקצוע עיוני כלשהו ולעבוד במקצוע הזה כל עוד לא תמצא עבודה כטייס בחברת תעופה?

פורסם

יש המון דרכים, יש המון אפשרויות. אבל אין הרבה למי שאין לו פלטפורמה מוכנה - ואת זה אני רוצה שחברים יבינו פה. כשבעל מסעדה יהודי ישראלי אמר לי "אני אשלם לך 5 דולר לשעה לשטוף כלים (המינימום זה 10) הסתכלתי עליו, חייכתי, ואמרתי לו "תודה, כנראה שאתה לא באמת יהודי". זה טובעני , זה לא פשוט - לפעמיים אתה חושב שאולי אתה מפספס משהו. אבל כמו שהספקת להבין - בחו"ל אין אבא ואמא (אולי בבנק).. בחו"ל ב 5 וחצי בערב כולם בבית בדינר, וגם פצצת אטום ברחוב לא תוציא אותם לעזרת חבר.

מעבר לזה - הגירה לא הגירה - תמיד , אבל תמיד יש פתח. השאלה כמה מוכנים להקריב זה הכל. [/b]

לי זה נשמע שהוא הכי יהודי שיש :D:D:D

עצוב ככל שזה נשמע...

פורסם

אמיר מה הכוונה פלטפורמה נכונה?אזרחות וכו'?אתה חושב שמי שיש לו אזרחות אירופאית יקבל הדעפה לעבוד בחברת תעופה אירופאית על פני מישהו שאין לו אזרחות אירופאית?

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...