עבור לתוכן
David Bendavid

אירוע VA MEETING בוינה 5.3 - **תדריך ודגשים בגוף הנושא**

Recommended Posts

איזה עומס אני עכשיו מתקרב ל וינה ו יורו איסט כל כמה דקות מוציא הודעה שוינה לא מקבל טיסות אז הוא נותן לנו וקטורים ומבקש לטוס במהירות הכי נמוכה שאפשר

קישור לתוכן
Share on other sites

ארוע מעולה ופי כמה וכמה מעולה עם הצטרפותו של קפטן אלמוג עטר אצלי בקוקפיט.

אלמוג התייצב אצלי בבית כמו שנקבע 40 דקות לפני ה STD, נתתי את זכות הבחירה לקפטן מה ירצה לעשות המראה או נחיתה אלמוג בחר נחיתה,

התיישבתי על ההגהים להמראה, נתנו פור לאלעל 8 כדי שלא נצטרך להמתין להם לבלאק שליד הבית שלי, המראות על 30 דיי שגרתית, שרפנו 600 קילו יותר מהתכנון בהסעה בגלל המתנה ממספר 3, בנחיתה קיבלנו המתנה סך הכל ספרנו 3 המתנות עם 10 דקות ריתוק, שנכנסנו ל ILS 34 משום מה בשלב מאוד מוקדם של הפיינל הפקח החליט שהוא שולח אותנו סביב לטענתו - מטוס על המסלול אני ואלמוג לא ראינו שום דבר לא ב TCAS ולא בעיניים אולי יורם יוכל להגיד מה קרה שם

אלמוג ביצע את התהליך לפי הספר והתדריך שעשינו מקודם, חזרנו לפיינל 34 הפעם הצליח ואלמוג נחת בשלום לגייט C36, והלכנו לקנח עם צוות אלעל 8 - רב"ש ודוד בן דוד בבלאק שבמיתחם G

היה נהדר

תודה לכל הפקחים

הנה 2 תמונות מהקוקפיט.

fd1380a7.jpg

29a6efcc.jpg

קישור לתוכן
Share on other sites

חברים לצערי אני אוותר להיום על האירוע אחרי שהיום התחיל עם הרבה חוצפה על הקרקע.

התחלתי הכנות לטיסה בD3 אחרי קלירנס ומעבר לwest כשבאותו הזמן התחבר ELY040 לD9.

כשהייתי מוכן ביקשתי מרשה לדחיפה, והפקח התריע שיש מטוס שכבר דוחף לנקודת שיחרור 12 (ELY040)

ויש להמתין 3 דקות.

חיכיתי 3 דקות ו040 עדיין לא התחיל לדחוף..עוד דקה עוברת ואחרי בערך 4 דקות התחיל לדחוף.

כאשר הגיע לנקודת שיחרור 12 המתנתי עוד 3 דקות ע"מ שיתחיל להסיע.

עברו לדעתי 5 דקות ואז הפקח (אם אני לא טועה נוי) שאל אותו מה קורה כי יש תנועה שמחכה לדחיפה.

הוא אמר שיש בעיה עם ההגאים ושעוד חצי דקה הוא מתחיל להסיע.

ככה עברו להם לפחות 15 דק' שאני ממתין לשחרר בלמים לטובת דחיפה.

באותו זמן זה כבר נהיה מוגזם שהבחור נמצא 8 דקות על נקודת שיחרור ועוד לא מתחיל להסיע בידיעה שיש מטוס שמחכה לפינוי הנקודה.

ואני חייב לציין שהפקח ביקש ממנו אולי 3 פעמים והציע גם להתנתק ולחזור ע"מ שאני יוכל להתחיל לדחוף.

לבסוף להערכתי אחרי 20 דקות הבחור התנתק.

אז לפעם הבאה חברים, קצת התחשבות לטובת חברים אחרים מהחטיבה.

אם יש בעיה מתנתקים וחוזרים.

המתנתי 20 דקות ע"מ לקבל מרשה לדחיפה (וזה לא בגלל שהטרמינל היה מפוצץ במטוסים, נשארנו רק 2) אם לומר את האמת זה קצת השאיר טעם רע והחלטתי לוותר על הטיסה להיום.

בכל מקרה אני מאחל לשאר החברים שהמריאו הרבה הנאה ונחיתות בטוחות :)

שבוע טוב

לא הבנתי מכל הסיפור למה א לחצת על yוגררת את עצמך לשער אחר??

קישור לתוכן
Share on other sites

לא הבנתי מכל הסיפור למה א לחצת על yוגררת את עצמך לשער אחר??

היי משה,

אני מרשה לעצמי לענות על זה כי אני פקחתי באותו זמן על התנועות.

"עידו התחיל כבר את הפושבק +AES מוכן לפושבק, הוא לא יכל לעזוב את השער ולזוז למקום אחר" עידו קיבל ממני אישור פחות או יותר ככה אמרתי: "שהמטוס חוצה את השער ומסיע על K2 שיתחיל לדחוף"

ראיתי שהמטוס לא מספיק רחוק בשביל שעידו יתחיל פושבק ויסיים אותו בצורה בטיחותי אז ביקשתי ממנו לעצור,

ולצערי הוא נעלץ להמתין המון זמן בשביל שהטייס יסדר את הבעיה שיש לו.

(המטוס ביקש הסעה ואחרי חמש דקות עדיין לא התחיל להסיע ושאלתי אותו "הכל בסדר" והוא ענה לי "יש לי בעיה".)

בכל מקרה עידו היה מתעכב גם אם היה מחליף שער ... אבל זה לא העיקרון בנושא.

מה שלי היה קצת נראה כמו חוסר אחריות זה שהמטוס ראה שיש לו בעיה כל כך הרבה זמן והוא יודע שיש מטוס שרוצה לדחוף, עדיין נשאר על הנקודת שיחרור כאילו כלום... וביקשתי ממנו המון פעמים להתנתק ולהתחבר אחרי שהבעיה תסודר כי הוא מעכב תנועות והוא לא היתנתק.

המטוס התנתק אחרי כמעט עשר דקות שביקשתי ממנו. במקום שיתנתק ויאפשר לטייס לבצע את הפשובק כמו שצריך ולהתחבר אחרי שהבעיה תוקנה.

וזה לפי דעתי חוסר אחריות.

(צריך להפיק לקחים מהאירוע הזה בשביל שלא יהיה אירועים חוזרים בעתיד).

שבוע טוב!

קישור לתוכן
Share on other sites

זה לא משנה.

אך לתכלית של עניין דברים כאלו גם קורים במציאות ושמה לא מתנתקים מן הרשת אדון פרחי .

דברים קורים וכמה שאנחנו רוצים לדמות את המציאות אחד לאחד אז דברים כאלו גם נוצרים ומתעכבים גם אם זה לא בידיוק לשעת דחיפה ויציאה .

רק לפני חודש היה מקרה של 747 בניו יורק ששמה הוא לא חיכה 10 דקות כדי לדחוף אלא 12 שעות ועל המסלול ...

אז מן הטבע שלנו אנחנו צריכים להיות סבלניים אבל אנחנו ישראלים זה בעייה כשלעעצמה ..

קישור לתוכן
Share on other sites

ושוב לא הבנתי למה בעזרת הפקח הוא לא זז לחניה פנויה?? בשביל זה להתעצבן ולהפסיד כזה אירוע , ד"א במידה ומטוס היה צריך ללכת סביב בוינה אבל זה היה מעכב את הזרימה הטבעית שך התנועה ברור שהוא היה הולך סביב same same בגרות חברים כולנו תלמדי ר' נחמן :)

קישור לתוכן
Share on other sites

זה לא משנה.

אך לתכלית של עניין דברים כאלו גם קורים במציאות ושמה לא מתנתקים מן הרשת אדון פרחי .

דברים קורים וכמה שאנחנו רוצים לדמות את המציאות אחד לאחד אז דברים כאלו גם נוצרים ומתעכבים גם אם זה לא בידיוק לשעת דחיפה ויציאה .

רק לפני חודש היה מקרה של 747 בניו יורק ששמה הוא לא חיכה 10 דקות כדי לדחוף אלא 12 שעות ועל המסלול ...

אז מן הטבע שלנו אנחנו צריכים להיות סבלניים אבל אנחנו ישראלים זה בעייה כשלעעצמה ..

אבל במציאות אפשר לגרור את המטוס שהוא לא יפריע להבדיל מפה...

במקום לפתוח את העיניים ולשמוע בקשר שיש מטוס שרוצה לצאת פשוט מאוד היה עדיף להתנתק ולהתחבר אחרי כמה דקות.

"רק לפני חודש היה מקרה של 747 בניו יורק ששמה הוא לא חיכה 10 דקות כדי לדחוף אלא 12 שעות ועל המסלול ..."

לפי זכרוני זה היה מטוס שנתקע בשלג...(תקן אותי אם אני טועה) ולא מטוס שהיה תקלה...(תאמין לי שהוא היה יוצא אם הוא היה יכול)

למטוס שיש תקלה בכל סיבה שהיא ולא בגלל מזג האוויר שלא מאפשר להגיע למטוס היו גוררים אותו מזמן בשביל לא להפריע לתנועות.

(סתם מיותר עכשיו להמשיך להגיב בנושא ולתת הצדקות ממה שהיה

כל אחד יפיק את הלקחים מהאירוע הזה הטייסים והפקחים וזהו)

להפיק לקחים מהאירוע הזה בשביל שלא יהיה אירועים חוזרים בעתיד.
קישור לתוכן
Share on other sites

חברים אין צורך להתעצבן,

משה, כאשר נותנים הוראה לAES להתחיל לדחוף זה בעיה לשנות לחנייה אחרת.

להשתמש בY ?, בפעם האחרונה שבטעות לחצתי על האות Y בסימולטור המטוס תוך שנייה קפץ למקום לא ידוע על הגלובוס.

הטענה היא שחיכיתי לפחות רבע שעה בגייט בגלל תקלה וזה בסדר גמור כי תקלות קרו ויקרו בעתיד.

העיניין הוא שאת הכאב ראש הזה בניגוד למציאות אפשר לפתור בקליק אחד וחזרה אחרי 5 דקות. (ותאמין לי שלא הייתי מתעצבן אם הייתי בנקודת שיחרור וליאור היה מתחבר "עליי" ).

אני הייתי מאוד סבלני וחיכיתי 3 דקות אחרי שליאור קיבל את האישור לדחוף וחיכיתי עוד 10 דקות שהוא כבר היה בנקודת שיחרור.

לדעתי זה דיי והותר בשביל להתחיל להסיע.

בד"כ נהוג לבקש מרשה לדחיפה שכבר הכל מוכן ורק צריך לשחרר ברקסים, במידה ומתגלה תקלה, אפשר להודיע לפקח שמתעכבים.

סה"כ אנחנו ברשת שמאגדת חברים מכל העולם ולכולנו תחביב משותף, אז קצת התחשבות להבא.

מבחינתי העיניין סגור :)

שבוע מצוין

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...