עבור לתוכן
Sharon Ben

חזרה לשגרה...

Recommended Posts

פורסם
אלעד ברגע שיש לך את הרישיונות המתאימים אתה יכול לעשות קורס הסבה לאיזה מטוס שתירצה

ברגע שיש לך את הרישיונות המתאימים אתה יכול לעבור מססנה ל747 תוך 2-3 חודשים כל עוד יש לך כסף לשלם על הקורס

אגב דיברתי עם הקפטן ב BA אחרי הנחיתה על עניין גיוס הטייסים. היה שם ק.ראשון צעיר שהתקבל עם 4500 שעות. וסיפרתי להם עליך ועל רינאייר. הקפטן טען שזו חברה שידועה בכך שהיא מנצלת את המועמדים שלה בכך שהיא דורשת מהם לשלם על ה TYPE. אז שאלתי אותו בנימה ישראלית "אז מה אתה מציע - איך אפשר לשים רגל" והוא ענה - כנראה דרך מקומות כמו רינאייר באמת :lol:

פורסם

תשמע אין מה לעשות, לשם התעשייה הולכת.

בתכלס אני לא חושב כל כך שזה ניצול, אף אחד לא מכריח אותך ללכת לעבוד, אני אישית מעדיף להוציא עוד קצת כסף ולעבוד בתחום שאני אוהב מאשר לשבת בבית עם כסף ולעבוד במשרד

המשכורת שמקבלים בראיינאייר היא נדיבה מאוד (לעומת משכורות של קצינים ראשונים ברג'יונל בארה"ב ממה ששמעתי - אני בטוח ששרון יוכל לשפוך על זה אור) ותוך כ3-4 שנים אני יכול להיתקדם למושב השמאלי כקפטן ולהרוויח עוד יותר כסף

הימים בהם כל חברה לקחה אותך עם מעט מאוד ניסיון ושילמה לך את הטייפ רייטינג נעלמו וצריך לעשות מה שאפשר. אומנם קיבלתי קריאה לראיון עם DHL והם ישלמו לי את הטייפ רייטינג אבל אז אני בעיקרון כבול אליהם לתקופה יחסית ארוכה של כ5 שנים ואם אני רוצה לעזוב אני איצטרך לשלם את העלות של הטייפ רייטינג, אז נכון שאצל ראיינאייר אני צריך לשלם על ההכשרה בעצמי אבל ברגע שאני מודיע שאני רוצה לעזוב אני תוך שלושה חודשים יכול לעזוב

בחברות הגדולות יותר בדרך כלל גם מנכים את העלות של הטייפ רייטינג מהמשכורת שלך ועוד כל מני קונצים

בקיצור

לכל שיטה יש פלוסים ומינוסים

זה לא אידאלי להיצטרך לשלם את הטייפ של עצמך אבל לשם התעשייה הולכת

ואני מעדיף לשלם את הטייפ של עצמי ולהטיס בואינג עם 300 שעות מאשר לדוגמא להיצטרך לצבור מעל 1500 שעות כדי שחברה בארה"ב תיסתכל עליי ותשלם לי על הטייפ וגם אז זה בדרך כלל למטוסי טורבינה וכו

עשיתי חישוב שתוך כשנתיים עד שלוש אני סוגר את החוב של הטייפ רייטינג

וואו חפרתי

פורסם

לחופר שלום

:lol:

סתם סתם

תשמע, אני מסכים איתך. ואני חושב שאותו קברניט מ BA חושב שזה ניצול כי בתקופתו לא היה אפילו זכר לשיטה הזו. כנראה צורם לאותם טייסים שעברו הכשרה בשנות ה80 לראות חברות כמו ראינאייר שמבקשות מהמועמדים שלהם לשלם על ההכשרה.

אני כן רואה חסרון בשיטה והוא קשור לאיכות המועמדים. בפועל מה שקורה הוא שהחברה מבצעת מיונים, ולאחריה מזמנת X מועמדים לקורס. זה אומר שהחברה לא יכולה לבחור את הטובים ביותר כי על מנת שהמועמד הטוב ביותר יתחיל את הקורס - הוא צריך לשלם עליו, ואם בחר שלא לשלם ולא לעשות את הקורס - אז החברה פיספסה טייס טוב.

אני לא רומז חלילה שהחופר הוא טייס גרוע :drinking:

תחלס - אם אני שם את עצמי במקומך עם אופציה לעבוד בצורה חוקית - אני מגייס את הכסף ל TPYE בדרך לא דרך והולך על זה מבלי לחשוב בכלל - אין ספק.

פורסם
מדהים איך בערך 3 חודשיים אתה הופך מטייס אמברייאר לטייס איירבס

כשאל על קלטה B747, היא הסבה טייסי B707 למטוס החדש. ההסבה כללה 6 ימי לימודים, מספר שיעורים ב-CPT לנהלים ומצבי חירום, ו-10 שעות מאמן, סה"כ פחות מ-3 שבועות. אחריהם קברניט B707 הוסמך קברניט B747. קורס הסבה ל- B707 בחברה ארך באותה תקופה 3 חודשים.

פורסם

עם 300 שעות ניסיון כטייס לטוס בואינג מסחרית לי נראה לא אחראי. קצין ראשון הוא מחליפו של הקברניט ואמור לכן לא רק לטוס ברמה מתאימה אלא גם להיות אחראי במצבי חירום ויתר בעיות המתעוררות בטיסה עם נוסעים, אפילו כשאין לידו טייס שני. 300 שעות הוא ניסיון בו מתחיל האדם להבין מה קורה באוויר ומסביבו, כאשר כושר ההטסה שלו עדיין לא בשל ורחוק מלהגיע לשיא. CAT III אמרתי? איני זוכר מיהו המנהל, של RYANAIR או EASYJET, אך ברור מהראיונות שלו בתקשורת כי הוא מנהל כספים והשקעות מומחה, אך חסר מושג בסיסי בטיסה, עם החלטות בהתאם וזו לא הראשונה.

ההליכה על העמסת ההכשרה על המוכשרים פוגעת בפוטנציאל המתגייס ובאיכות ההכשרה. מישהו מחברות המפרץ נוהגת כך? יותר מתאים להודו, שם טייסים הולכים לכלא כמעט בכל שבוע, אם עקב שכרות (87 בשנה החולפת), שינה בגישה לנחיתה (שהביאה להתרסקןת אירבאס אחת ב-2010) או כל שטות אחרת שמראה כי מגיעים אנשים לא מתאימים.

תשמע אין מה לעשות, לשם התעשייה הולכת.

בתכלס אני לא חושב כל כך שזה ניצול, אף אחד לא מכריח אותך ללכת לעבוד, אני אישית מעדיף להוציא עוד קצת כסף ולעבוד בתחום שאני אוהב מאשר לשבת בבית עם כסף ולעבוד במשרד

המשכורת שמקבלים בראיינאייר היא נדיבה מאוד (לעומת משכורות של קצינים ראשונים ברג'יונל בארה"ב ממה ששמעתי - אני בטוח ששרון יוכל לשפוך על זה אור) ותוך כ3-4 שנים אני יכול להיתקדם למושב השמאלי כקפטן ולהרוויח עוד יותר כסף

הימים בהם כל חברה לקחה אותך עם מעט מאוד ניסיון ושילמה לך את הטייפ רייטינג נעלמו וצריך לעשות מה שאפשר. אומנם קיבלתי קריאה לראיון עם DHL והם ישלמו לי את הטייפ רייטינג אבל אז אני בעיקרון כבול אליהם לתקופה יחסית ארוכה של כ5 שנים ואם אני רוצה לעזוב אני איצטרך לשלם את העלות של הטייפ רייטינג, אז נכון שאצל ראיינאייר אני צריך לשלם על ההכשרה בעצמי אבל ברגע שאני מודיע שאני רוצה לעזוב אני תוך שלושה חודשים יכול לעזוב

בחברות הגדולות יותר בדרך כלל גם מנכים את העלות של הטייפ רייטינג מהמשכורת שלך ועוד כל מני קונצים

בקיצור

לכל שיטה יש פלוסים ומינוסים

זה לא אידאלי להיצטרך לשלם את הטייפ של עצמך אבל לשם התעשייה הולכת

ואני מעדיף לשלם את הטייפ של עצמי ולהטיס בואינג עם 300 שעות מאשר לדוגמא להיצטרך לצבור מעל 1500 שעות כדי שחברה בארה"ב תיסתכל עליי ותשלם לי על הטייפ וגם אז זה בדרך כלל למטוסי טורבינה וכו

עשיתי חישוב שתוך כשנתיים עד שלוש אני סוגר את החוב של הטייפ רייטינג

וואו חפרתי

פורסם

החברות הללו מתרצות את העובדה שהן קולטות טייסים עם מספר שעות נמוך כ - "אנחנו לא רוצים טייסים ש"התקלקלו" עם נהלים של חברות אחרות" ואני אומר על זה BS מכיוון שבארה"ב לדוגמה, נהלי החברות ברובן מתבססות על מה שה FAA מכתיב להן ומכאן שרוב רובם של הנהלים די דומה. אני מניח שבאירופה יש את ה JAA שפועל על אותו עקרון. לכן מעבר מחברה לחברה לא ממש גורם לטייס כזה או אחר להיות "מקולקל" עם הנהלים של החברה הקודמת שבה עבד.

בארה"ב, למעט SOUTHWEST, כל החברות עושות למועמדים את ה TYPE בעצמן אם כי דורשות מספר שעות כתנאי קבלה. מספר השעות אמנם משתנה עם הביקוש לטייסים אבל זה כבר שייך נושא אחר.

אגב, לפני כמה שנים עשו אצלנו בספיריט ניסוי קטן ולקחו מדריכי טיסה מאוניברסיטת אמברי רידל למדעי התעופה הידועה והיוקרתית הישר לאירבוס. מיותר לציין שיותר זה לא יקרה....

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...