Amir Paz פורסם מרץ 20, 2011 דיווח פורסם מרץ 20, 2011 טסתי הבוקר עם בריטיש (767) מב"ג ללונדון. אחרי הנחיתה דיברתי קצת עם הטייס. שאלתי אותו באיזה גובה הוא ניתק ט"א. הוא הסביר לי שהוא ניתק בגובה 9000 רגל, ובנוסף כיבה את ה FD לחלוטין. הופתעתי. שאלתי אותו מה המטרה מאחורי המהלך. הוא הסביר שהוא רצה לתת לקצין לקצין הראשון (בחור צעיר) לצבור נסיון בהטסת המטוס. חייב לציין שמרבית ההנמכה בוצעה בתנאי IMC. ההנמכה כללה 2 הולדים וביצוע STAR מצפון ל 27R. מעניין מאוד, ושווה שחזור בסימולטור
Amir Paz פורסם מרץ 20, 2011 מחבר דיווח פורסם מרץ 20, 2011 ההולדים בוצעו ידנית? חיובי כולל ניהול מצערת (ידני)
Ido Wachtel פורסם מרץ 20, 2011 דיווח פורסם מרץ 20, 2011 כמו במיבחנים של דלתא :-) בדלתא אפילו דורשים לנתק ב10 ופעם ראיתי סרטון שקברניט 777 של אייר קנדה מנתק ב14 :mrgreen:
אורח פורסם מרץ 20, 2011 דיווח פורסם מרץ 20, 2011 זוכר שאחד הקצינים הראשונים שהדרכנו בזמנו סיפר שכחלק מההכשרה בטיסות הראשונות על הקו, המראה מב"ג עד 10K הכל ידני.
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 20, 2011 דיווח פורסם מרץ 20, 2011 א. ניתוק טייס אוטומאטי או טיסה כשהוא מנותק, הינה מטלת טייס בסיסית וטוב שהיא מתורגלת, הן בעזיבה והן בהצטרפות. מספר מפעילים שוללים חירות זו מטייסים ובכך שוגים ומובילים להגדלת ההסתברות לטעויות טייס ולהקטנת הבטיחות בחברתם. יש על כך דיונים ארוכים בפורום הטייסים המקצועיים PPRUNE למעוניינים. ב. ניתוק FD הינה פעולה רצויה חלק מהפעמים בהן טייס טס ידנית. טיסה ידנית לפי FD מפעילה את פעולות הטסת המטוס באופן רובוטי בו אין צורך במחשבה אלא בשמירת מחטים במקומן ועקיבה אחריהן. הדבר מנטרל את שימוש הטייס בחשיבה, תכנון ושיפוט בהטסה. לכן הטסה ידנית ללא FD לפי נתוני הטיסה הגולמיים חשובה לפיתוח יכולת הטייס ולריענונה. ג. ככל שהמעבר לטיסה ידנית מאוחר / נמוך יותר בהצטרפות, יש לטייס פחות זמן להתארגן (כיול מחדש את ההגבר שלו הינו התהליך המדעי שמאחורי פעולה זו). טסתי עם קברניט קישון המאוד ותיק מפאריז לג'נבה בתא בואינג 720B של אל על ב-1969. הגישה והנחיתה היו בתוך קומולונימבוס עם חתחות והתקרחות חמורים, בג'נבה הרים גבוהים משני צידי הגישה. הוא ניתק טייס אוטואמטי ב-TOD, ולא פלא שכך עשה. ידיו עדיין רעדו במשך כמה דקות אחרי ששמו בלוקים וכובו המנועים.
Nir Gonen פורסם מרץ 21, 2011 דיווח פורסם מרץ 21, 2011 אתה מוכן להסביר לי למה היית באנגליה ולא סיפרת לי?!?!?
Or Netzer פורסם מרץ 21, 2011 דיווח פורסם מרץ 21, 2011 אתה מוכן להסביר לי למה היית באנגליה ולא סיפרת לי?!?!? הוא היה בארץ. זה רק קונקשיון של כמה שעות טובות :wink:
Amir Paz פורסם מרץ 21, 2011 מחבר דיווח פורסם מרץ 21, 2011 אתה מוכן להסביר לי למה היית באנגליה ולא סיפרת לי?!?!? חחח חשבתי עליך :mrgreen: ישבתי בתחילת 09 (טרמינל 5) כמה שעות ויצאתי לקלגרי...
Nir Gonen פורסם מרץ 21, 2011 דיווח פורסם מרץ 21, 2011 תשמע אני אוותר לך הפעם! אבל דיר בלאק אם זה קורה שוב אתה שומע :-) ? סתם כפרה מקווה שנהנית בביקור בארץ! מה דעתך על טרמינל 5?
Amir Paz פורסם מרץ 22, 2011 מחבר דיווח פורסם מרץ 22, 2011 מה דעתך על טרמינל 5? דעתי: שאני יכול לשבת שם חצי שנה עם סנדוויץ וקולה ולצפות במטוסים. בחיים לא ראיתי שדה עם גייט שנדחף ממנו מטוס כל 30-40 דקות. העומס שם מטורף. ובכלל - אתה שומע בכריזה את היעדים ש BA יוצאים אליהם - טירוף. דבר נוסף זה איכות הנחיתות. כשישבתי בצד הצפוני של הטרמינל - הפעילו את 09L לנחיתות. בוא נגיד שרואים בצורה ברורה את ההבדל בין החברות. כל נחיתה של BA נראת כאילו ביצעו אותה ב SLEW MODE. פשוט מושלם. לעומת איבריה למשל וטרנסארו שהמשיכו למוסך של סמי אחרי הנחיתה
Lior Avinoam פורסם מרץ 22, 2011 דיווח פורסם מרץ 22, 2011 נשמע מאוד מעניין! אגב, מי שהיה במרסיי - LFML בצרפת בטרמינל ראה המראות ונחיתות במרחק של כ20 מטרים ממנו אבל מה שמבאס זה כמו שאמיר אמר מעליי נחיתות לא כ"כ יפות, עד שמגיע האלעל שיחזיר אותך לארץ אתה משתעמם ואז רק רואים את כל היופי הזה בנחיתה - עושה לך את כל היום! אז במקרה שאמיר מתאר לנו כאן זה באמת ממכר ואני הייתי יושב שם כמה שעות בלי לקנות סנדוויץ וקולה
Nir Gonen פורסם מרץ 22, 2011 דיווח פורסם מרץ 22, 2011 חחחחחחחחחחחחחחחח אמיר הפלת אותי! לא ידעתי שלסמי יש מוסך בהית'רו! זה מנוהל ע"י הבן דוד האנגלי שלו - סמואל?!? אני מת על טרמינל 5! אחד היפים שראיתי! וכמו שאמרת תענוג לשבת שם! פעם הבאה קפוץ למיירטל אווניו לקצת ספוטינג :-)