עבור לתוכן
fsxdeluxeedition

4 שאלות

Recommended Posts

פורסם

הבנתי, קראת את השרשור וקיבלת מרוח הדברים את הרושם כאילו מנסים להתנשא להפחיד או למנוע ממנו לטוס ברשת.

אז לא, לי באופן אישי ואני בטוח שלכל מי שהגיב פה אין שום כוונה להפחיד את הבנאדם או חלילה להרחיק אותו מהרשת.

העניין הוא פשוט עניין של גישה. (לא גישה בן גוריון אלא גישה לחיים...)

אני אחזור על המנטרה שוב - אפשר כל החיים לתת לך דגים אבל אפשר גם לתת לך פעם אחת חכה וללמד אותך לדוג בעצמך.

זו היתה המטרה שלי לפחות כשכתבתי את התגובות שלי ואני בטוח שכמוני גם כל שאר המגיבים. בכל המאה ומשהו מילים שהשקעתי בשרשור הזה לא תראה מילה אחת של זלזול או שפה לא נאותה.

הדברים נכתבו מתוך רצון אמיתי לעזור.

לגבי העובדה שהוא יודע כבר הכל:

בדרך כלל כשמישהו כותב משפט בסגנון "אני כבר יודע הכל" בתעופה אסור להגיד אני יודע הכל, וכשאני רואה מישהו כזה זה מעורר אצלי תגובה אוטומטית לנסות לעבוד עם הבן אדם על הגישה שלו ולתת לו כלים שלדעתי הם יותר נכונים להתייחס לכל העניין ואני מאמין שמעבר לכאן ועכשיו זה יכול אולי לעזור מאד בעתיד וזה מה שניסיתי לעשות פה.

ולגבי התשובות בסגנון "זה יותר מסובך" אז הן גם נכתבות מתוך רצון אמתית שלא להטעות או להסביר חלקי דברים.

אני בחיים לא אוכל להסביר על השפעת הגאים מבלי להכנס להסברים על משטחים אווירודינמיים עילוי וזרימת אוויר לדוגמא, כך גם לא אוכל להסביר על FMS בלי להסביר קודם על עילוי, זרימת אוויר, השפעת הגאים, השפעות רוח, ניווט, הידראוליקה, אוטומציה וכו'.

בתעופה אין דבר כזה "פשוט תגידו לי על מה ללחוץ" מי שהעניין בנפשו וחי את זה לא יכול פשוט להגיד על מה ללחוץ, זה לא עובד ככה ולכן כל הדיבורים מסביב על עניין הגישה והלמידה.

שום דבר לא נעשה מתוך התנשאות - רק מתוך רצון אמיתי לעזור ומגישה הרבה יותר נכונה ובוגרת שלדעתי תשתלם יותר בעתיד.

ושורה תחתונה, כל אחד צריך לעשות מה שנכון לו, מתן לא חייב להקשיב לכל העצות וה"חכות" שנתנו לו פה, אתה יכול פשוט להגיד לו על מה ללחוץ, בטוח שהוא יוכל לטוס ברשת ברמה סבירה וכולנו מברכים על כך. אבל כשמתן ירצה בעתיד אולי לגעת בדבר האמיתי, יש לי הרגשה שאף אחד לא יגיד לו על מה ללחוץ, ואם הוא לא יסגל לעצמו הרגלים וגישה שזה הבסיס להכל - יהיה לו מאד קשה.

עוד שורה תחתונה: ההגדרה שלי לחבר אמיתי זה בן אדם שאני יכול לסמוך עליו שיהיה לו אכפת ממני מספיק כדי להגיד לי את האמת בפרצוף גם אם היא קשה וכואבת, ככה אני משתדל גם להיות עם האנשים הסובבים אותי. נכון שפה מדובר סך הכל על סימולטור אבל אני מאמין שהעזרה שלי כאן תהיה הרבה יותר טובה ואמיתית אם אשנה למישהו את הגישה כשזה נראה לי לנכון מאשר רק להגיד לו על מה ללחוץ - אם הסתפקתי בתשובה עניינית והסברתי לו על מה ללחוץ (כאשר ברור לי שיש בסיס שלם שאולי לא קיים או קיים חלקית) אז כנראה שלא אכפת לי ממנו מספיק.

נקודה למחשבה :wink:

פורסם

חברה,אם כבר היסתדרתי...

צריך ללחוץ כולה על הLNAV בשביל שיעקוב על הנתיב ,ועל הVNAV בשביל

הגובה..היות ואני יודע מה שני אלו,ואני יודע את הבסיס,לא היתה בעייה

לומר לי זאת...

וזהו זה שאני חדש לא אומר שלא היתאמנתי שנים...

תודה לך ג'ואל יקר,אתה זה שבאמת כותב לעיניין...

אדם,חבר יקר,אמרתי שאני יודע הכל מששום שהייתי נסער.

אני יודע את מה שצריך ומעבר לכך,ואם תיקח את כל מהמ שצריך לדעת בתעופה,ותשלב אותו איתי תגיע לסביבות ה85%...

או.קי חברה?

תאמינו לי אין לי מה לריב עם חברים שלי! :wink:

פורסם

אי אפשר למדוד ידע באחוזים בטח שלא בתעופה. כי אין 100%

מי שהגיע או חושב שהגיע ל 100% כנראה צריך לנחות ולא להמריא יותר...

אני רק עכשיו למשל התחלתי ללמוד על החיים.... למרות שבגיל 29 אני כבר אמור לדעת ב100% איך החיים אמורים להראות לא?

אז לא, תמיד יש רעיונות חדשים ודברים שלא חשבת עליהם קודם... הידע האנושי בכל תחום מתפתח בצורה מתמדת וכשמישהו אומר שהוא יודע הכל או מודד את הידע שלו לפי המרחק מה100% זה מגביל ומצר את האופקים למשהו על הגבול בין בורות מוחלטת למוגבלות מחשבתית ולא מאפשר התפתחות וצמיחה לשום מקום.

קיצר הנה הכל במשפט אחד לגמרי בשבילך:

רוצה להיות טייס? תתחיל לחשוב אחרת!

בהצלחה

פורסם

אני יודע את מה שצריך ומעבר לכך,ואם תיקח את כל מהמ שצריך לדעת בתעופה,ותשלב אותו איתי תגיע לסביבות ה85%...! :wink:

אם תיקח כל מה שצריך לדעת על תעופה ותשלב אותו איתי לא נראה לי שתגיע אפילו ל25 אחוז

פורסם
חברה,אם כבר היסתדרתי...

צריך ללחוץ כולה על הLNAV בשביל שיעקוב על הנתיב ,ועל הVNAV בשביל

הגובה..היות ואני יודע מה שני אלו,ואני יודע את הבסיס,לא היתה בעייה

לומר לי זאת...

וזהו זה שאני חדש לא אומר שלא היתאמנתי שנים...

תודה לך ג'ואל יקר,אתה זה שבאמת כותב לעיניין...

אדם,חבר יקר,אמרתי שאני יודע הכל מששום שהייתי נסער.

אני יודע את מה שצריך ומעבר לכך,ואם תיקח את כל מהמ שצריך לדעת בתעופה,ותשלב אותו איתי תגיע לסביבות ה85%...

או.קי חברה?

תאמינו לי אין לי מה לריב עם חברים שלי! :wink:

אם לחיצה על lnav זה מה שהיה חסר לך אחרי שאתה יודע 80 אחוז :

- ניהול פרופיל הטסה

- התמודדות עם עודף וחוסר פוטנציאלים בפרופיל ההטסה האוטומאטי

- הבדל בין מצב טיסה במצב אקונומי ל lrc

- מגבלות כניסה למצבים של vnav/lnav

- שימוש בעזרי ניווט לטובת הצלבת מידע והכנסת מידע למחשב

- ביצוע הפחתת רעשים בעזרת vnav

- ועוד כל מיני סעיפים בנוגע למגבלות תפעול המחשב ושיטות הטסה

אז בהחלט הרבה אנשים טעו כאן ביחס שניתן כאן

מצד שני לדעת את כל הסעיפים למעלה ולא לדעת ש lnav עושה את העבודה כמו בערך לדעת לכתוב עבודה לבית ספר בלי לדעת את סדר ה א״ב

בהצלחה 

פורסם

תקשיבו חברה-זו לא המטרה של אשכול זה..

שאלה לי אליכם:איך אתם יודעים מה אני יודע ומה לא אם אתם אפילו לא מכירים אותי?!

לא מבין את זה..

בקשר לידע שלי-

אם תטרחו ותעיפו מבט ב737 הדיפלוטי,תופתעו רבות שאין לו FMC..

אין גם VNAV ו LNAV ..לכן,ליפני שאני נוגע ב767,אני קודם לומד אותו..

אני אולי טיפה חדש בעיניין הרשת,אך עם המטוסים הדיפלוטים אני מסתדר מצויין!..

עד עכשיו לא טסתי עם FMC -בבקשה,לא לשאול אותי שאלות עליו.

אלעד יקר,אדם (וייזר) מקסים,כולם טועים מדי פעם..

הרשו לי לתקן עצמי! אם תיקחו כל מה שצריך לדעת על מטוסים דילוטים,תפעולם,אני 99 אחוז מכך..

אם תיקחו על מטוסים יותר ראליסטיים נקרא לזה,אני 70 או 80 אחוז...

זהו..

אני לא יודע כלום על מסוקים..ניר,אולי את ברמה יותר נמוכה ממני,מי יודע?..

באמת ,לא לחפור לי על זה יותר..

וחברה אסור לשכוח שאני עדיין לא בן 12..!!!!

אוהב את כולכם,למרות שאתם קשי הבנה במקצת 8) ,מתן.

פורסם

מתן חמוד,

אני מאחל לך להינות מהסימולטור ומחברת האנשים פה, האנשים הכי טובים שיש.......

טוס ותהנה מהטיסה ברשת.

נסה להבין גם את הצד השני - כולם רצו לעזור לך, אל נא תתבצר מאחורי האחוזים,הידע וכ"ו.

המטרה של כל העונים לך ( כפי שאני רואה אותה) היתה לעזור לך ללמוד ולהתקדם, שאלת שאלות יפות,נתנו לך כיוון, הגישו לך את האוכל, אבל אף אחד לא ילעס אותו עבורך.

המשך להינות מהטיסה ברשת ומהתחביב הזה.

אתה כבר ילד גדול ויכול להחליט בעצמך מה טוב לך וממה אתה נהנה הכי, הויכוח והמשך השרשור הזה מיותרים , מתחילים להישמע כמו תקליט שבור.

נ.ב

רק להשכלה כללית, ניר גונן טייס 737 , קשה לי להאמין שהוא ברמה נמוכה ממך בכל הקשור לרמת טיסה..

ונקודה אחרונה למחשבה, אוטומציה בטיסה זה אחד הנושאים המורכבים ביותר ללמידה ובהחלט לא מסתכמת בלחיצה על LNAV ן VNAV.......

פורסם

איפה זה רשום? חיפשתי ולא מצאתי..

וחוץ מזה,למה לטייס לא לטוס ברשת אם הוא מכיר את החוקים,לא מפריע לאחרים בסביבתו,מיקצועי,ויודע נדב"ר?

הרי לא מבקשים גיל כשמיתחברים,אז מה זה משנה לפקח?..

פורסם
איפה זה רשום? חיפשתי ולא מצאתי..

וחוץ מזה,למה לטייס לא לטוס ברשת אם הוא מכיר את החוקים,לא מפריע לאחרים בסביבתו,מיקצועי,ויודע נדב"ר?

הרי לא מבקשים גיל כשמיתחברים,אז מה זה משנה לפקח?..

לפקח זה לא משנה... זה משנה לצוות VATSIM.

הם החליטו שהתחברות לרשת היא מגיל 13 ולא לפני....

ואתה כרגע עברת על החוק הזה.

אתה יכול להיות סופר דופר בטיסה ונדב"ר אבל כל עוד אתה מתחת לגיל 13 ואתה טס ברשת אתה עובר על חוקי VATSIM.

"BY SUBMITTING AN APPLICATION FOR MEMBERSHIP TO VATSIM, YOU HEREBY STATE THAT YOU ARE AT LEAST THIRTEEN (13) YEARS OF AGE OR OLDER AND THAT YOU AUTHORIZE VATSIM TO USE ANY INFORMATION SUBMITTED AS PART OF THE APPLICATION PROCESS FOR INTERNAL PURPOSES WHICH ARE PURSUANT TO THE TERMS OF THE VATSIM CODE OF REGULATIONS, CODE OF CONDUCT, USER AGREEMENT AND PRIVACY POLICY. "

http://cert.vatsim.net/vatsimnet/step1.php

פורסם

נוי כבר שם קישור, הנה הוא שוב:

http://cert.vatsim.net/vatsimnet/step1.php

מתן, באמת שללכת ישר ככה על כבדים וכו' גם אחרי שנותנים לך עצות פה אתה מתווכח והולך בדרך זו.

אולי ססנות וכאלה זה משעמם, אבל אחרי שאתה יודע להטיס ססנה בצורה רצינית זה כבר הופך לכיף

פורסם

אני חייב לאמר שאני דווקא מתרשם מאוד ממה שמתן כן יודע. בהתחשב בגילו.

זה יפה ומרשים.

עם זאת, חשוב לי לציין: לימוד עצמי היא תכונה מבורכת ובהחלט רואים כאן את התוצאות המרשימות. אבל... ואבל גדול:

בלימוד עצמי אין לך בקרה ואין שום דרך לדעת אם מה שלמדת הוא הדבר הנכון ואם הדרך והאופן שבו הצלחת לבצע דברים היא אכן הנכונה.

אולי אפילו קצת יותר בעייתי: אולי אתה גם עושה דברים לא נכון אפילו שזה נראה לך בסדר. (במיוחד כשמדובר בסימולטור שהוא בסה"כ כלי אימון סלחני מאוד...) ואם אתה חוזר על אותן טעויות שאתה אפילו לא מודע אליהן שוב שוב, אתה גם מתרגל לעבוד לא נכון וזה כבר בעיה גדולה יותר שאיתה יצטרכו להתמודד מי שילמדו אותך בעתיד - אם תרצה פעם ללמוד לטוס.

במטוס אמיתי אין הזדמנות להרבה טעויות. בעצם הרבה ידע ממה שנצבר עד היום הוא בזכות או בגלל טעויות של טייסים ששילמו עליהן מחיר כבד. המטרה היא למנוע ממאחרים לעשות את אותן טעויות. כדי שמטוסים יהיו כלי תחבורה שבטוח להשתמש בהם ושאפשר לסמוך עליהם, האנשים שמטיסים אותו חייבים לעבור מסלול הכשרה מסודר וללמוד מאנשים מקצועיים ומנוסים.

במשחק מחשב שמדמה מטוס לא חייבים אבל כדאי.

אולי גם אני הייתי קצת כזה. ידעתי המון דברים שקשורים לתעופה לפני שבכלל היכרתי מטוס מבפנים. אהבתי להרשים אנשים בכל מיני שמות ומושגים שקשורים לתעופה שקראתי ולמדתי עליהם לבד. ובכל זאת כדי לדעת באמת לטוס הייתי חייב ללמוד מאנשים מקצועיים שעוסקים בהדרכה בתחום.

אני רואה כאן עתיד עם הרבה פוטנציאל. אני חושב שמתן צריך לגדול עוד קצת. אני מתרשם מאוד ממגוון הנושאים שהוא ציין שיש לו ידע בהם.

כדאי לוודא שהידע וההתנסות הם באמת נכונים. עם קצת הכוונה והדרכה - תגיע רחוק. אבל חשוב גם: שיהיה לך רצון לקבל הדרכה. זה מה שהרבה חברים טובים כאן מנסים לעשות. לעזור. כל אחד בדרך שלו.

בקיצור מתן. כל הכבוד על מה שאתה כבר יודע. זה בהחלט הרב בשביל ילד בן 12. תמשיך כך אבל תמיד תהיה פתוח לשמוע וללמוד עוד. גם על נושאים שנראה לך שאתה כבר מבין ויודע אותם.

בהצלחה

ברוכי.

פורסם

חברה,שמעתי על זה שפשר מגיל 13 ומעלה.הלכתי לבדוק בכל החוקים של ואטסים,ולא מצאתי הצהרה כזאת...

אך כנראה שפסחתי על סעיף זה...

אם המנהלים של ואטסים ירצו לסלק אותי,אני ינסה להסביר להם למה לא כדאי להם,ואולי הם ישאירו אותי.ביינתים,עד שמנהל כל שהוא ברשת,בואטיל או ואטסים לא יפנה אלי,אמשיך לטוס ברשת,היות ולא ראיתי סעיף זה,אני

יכול גם להתנצל...,ולהסביר שכבר יש לי כבר שעה וחצי של טיסה,אסביר

להם כל מיני דברים (עניין שלי כבר) ואקווה להסכמתם...

ליאור,אני מעדיף לדבר כרגע על גילי,לא על זה,אם אתה רוצה לדבר איתי על

מה שהסברתי כבר,שלח לי בפרטי.

פורסם

ברוכי-אתה צודק לדעתי

אך למרות שלדעתי אני יכול ישר לקפוץ לATPL,יש לי שאלה:

קראתי בחוקי IFS וגם VFS שאפשר במיקרים מיוחדים להרשם מתחת לגיל 13.

וכאן אני פונה לצוות ההדרכה של IFS -איך אני עושה את זה?

פורסם
אני לא יודע כלום על מסוקים..ניר,אולי את ברמה יותר נמוכה ממני,מי יודע?..

מתן יכול להיות שאתה באמת יודע יותר ממני אני ממש לא פוסל את האפשרות הזאת

מה שאני מנסה להגיד זה שבגיל 12 להגיד שאתה יודע 85 אחוז מתעופה זה חמוד אבל לא רציני

והסיבה היחידה שאני אומר לך את זה זה לא כדי להיתנשא עלייך או לגרום לך להרגיש קטן אלא בשביל לנסות לשנות את הגישה שלך

כמה שיותר מהר תפנים שבחיים לא תדע הכל, ושתמיד יש מישהו שיכול ללמד אותך משהו וככל שתתרחק יותר מהגישה של אני יודע מספיק

ככה יטב לך

ויפה שעה אחת קודם

רק להשכלה כללית, ניר גונן טייס 737 , קשה לי להאמין שהוא ברמה נמוכה ממך בכל הקשור לרמת טיסה..

מיקי תודה על הקידום אבל יש לי עוד כחודש וחצי חודשיים עד שאני מסיים את הקורס על המטוס

בינתיים התחלנו השבוע עם יום היכרות

יומיים CRM

ומחר מתחילים שלושה ימים של בטיחות בתעופה וחירום

אני מקווה להכין דוח עם תמונות וסיכום של השבוע הראשון כמו כן של השבועות לימודי קרקע והשבועות ביסמולטור

:-)

פורסם

אתה מדבר עם מנהל ביה"ס לטיסה - אביב קרבל.

תסביר לו למה אתה רוצה להירשם וכו'..

אגב, לא כל בקשה מתקבלת, יכול להיות שואטסים לא יאשרו וIFS יאשרו אבל לא עזר לך בכלום...

לגבי הנסיון והידע שלך, באמת כל הכבוד אבל בדרך האיטית ההבנה נכנסת לך לראש בצורה נכונה וטובה

פורסם

ניר לא ידעתי זאת..

חמוד אך לא רציני-צודק,אומר שאתה אדם נורמלי לחלוטין..כל אחד היה חושב כך..

המשיכו להאמין בזה.מה אני יכול לעשות?

אך אני אחי,בתוך תוכי,יודע את האמת.ויודע אותה טוב.אז מה אם אני בן 12..

תאמין לי,כל אחד שופט לפי מראה ואם תראה אותי תחשוב שאהי בן 14.

הן מבחינה מוחית-והן מפיזית.

אני במקומך לא הייתי מאמין,אבל מה לעשות-מקווה שתראה אותי מתישהו ברשת..

איך לפננות לאביב הזה?

פורסם

מתן

אני לא שופט אותך לפי מראה

וגם לא מעניין אותי בן כמה אתה

אני יודע שיש חברה צעירים ממני שיכולים ללמד אותי הרבה דברים

לעומת זאת ראיתי כמה מההודעות שכתבת פה בפורום ועל סמך זה אני מסיק את המסקנות שלי

אתה לא חייב לקבל אותן

אם אתה באמת מאמין שאתה יודע ככה וככה אחוזים מנושאי התעופה אז בכיף אני אומר

לא מעניין אותי להיכנס איתך לוויכוח או לנסות להוכיח לך ההיפך

אין לי זמן לדברים שכאלה

אמרתי לך את דעתי

אתה יכול או

א- לקחת לתשומת ליבך ולהגיד, טוב, יכול להיות שיש משהו במה שהוא אומר

ב- להיתעלם ולהמשיך בדרכך

לי זה לא עושה שום הבדל באיזה דרך אתה בוחר

או כמו שפתגם סיני עתיק אומר

Give advice; if people dont listen, let adversity teach them

פורסם

מילה לסיכום שלי ייתכן והעובדה שאתה עוד לא בן 12 היא שגורמת לך לא לקרוא או להבין לעומק את מה שכולנו מנסים להגיד ולכן אתה מפרש את זה כהתקפה

נכון ברוכי צודק שבגילך לדעת את מה שאתה אומר שאתה יודע מעיד על יכולת רבה מאד אבל בשביל לשנות גישה - אולי זה באמת עניין של גיל. הלוואי שתחזור לקרוא את כל השרשור הזה לא עוד הרבה זמן - בגיל 16 נגיד ותראה כמה תובנות מועילות אתה תמצא בו. שלא לדבר על גיל 20...

תמשיך להנות מהדרך שלך ונכון לעכשיו אני רק יכול להמליץ לך להנות ממנה כמה שיותר, כל השאר כבר יבוא עם הזמן.

ערב טוב והמון הצלחה :D

פורסם

הי ניר,

הסברתי את העניין שאם תיקח את ה737-800 הדיפלוטי,אני יודע לתפעלו ב100%.אך להזכירך אין בו הכל והוא מטוס נורא טיפש ולא ראליסטי.

מאידך גיסא,אני יודע עוד דברים או פרמטרים שלא קיימים בדיפלוטי.

תראה,ניווט הוא פחות או יותר אותו הדבר בכל מטוס ומטוס.

לכן-ניווט ללא FMC במטוסי נוסעים דיפלוטים אני יודע מצויין.

אך אני לא כ"כ יודע FMC..

לעומת זאת ססנות-אני לא יודע כמה דברים בסיסיים בתפעול ססנות..

אז אני מקבל החלטה לנסות להתקבל לאחד מבתי הספר לטיסה בכדי

שתהיו מרוצים:)

פורסם

מתן

שוב אני מנסה להסביר לך

אותי אישית לא ממש מעניין מה אתה יודע או לא יודע

אני בטוח שמאה אחוז שיש דברים שאתה יודע מצויין ויותר טוב מהרבה אנשים אחרים שמבוגרים ממך

ה"וויכוח" פה הוא לא איזה מערכת אתה יודע ואיזה לא

אין טעם להמשיך ולטחון פה מים

ואני מקווה מאוד שאתה לא הולך לבית ספר לטיסה בשביל לרצות פה מישהו

ממליץ בחום לשמור את השירשור ולהיסתכל עליו עוד כמה שנים

ועד אז להמשיך ללמוד ללמוד וללמוד

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...