עבור לתוכן
לימוני

שאלה לגבי גובה MCP בגישות

Recommended Posts

פורסם

רק שיהיה ברור אני מדבר על מטוסים בעלי FMC:

טייס חביב בא לעשות גישת מכשירים, ILS במקרה הזה. הכל טוב ויפה בFAF מכוונים גובה של הליכה סביב בMCP עושים את הגישה והכל טוב

עכשיו אותו טייס רוצה לעשות גישת מכשירים לא מדויקת, VORDME לצורך העניין, אחת עם מדרגות הנמכה עד לMDA. עוברים את המדרגה הראשונה שמים את הגובה של המדרגה מתחתינו וככה עד לMDA? ואם כן, באיזה שלב מכוונים גובה של MISSEDAPP?

מקרה אחר- טייס בא לעשות גישת RNAV למסלול 30 אצלנו לצורך העניין. מה יהיה בMCP לאורך הגישה? 100? כי הרי את הגישה הזאת מבצע אך ורק הFMC והVNAV יצטרך שנתן לו להנמיך גם עד לנקודה הכי נמוכה בגישה שהיא בגובה 180 רגל... זה באמת ככה? כי זה נשמע קצת לא בטיחותי. וגם אם כן, איפה בידיוק נכניס את הגובה להליכה סביב? אומנם במקרה הזה של RNAV30 ההליכה סביב היא על פי הוראות המגדל אבל מה עושים בשדות אחרים בהם ההליך כן מסודר?

מה אתם אומרים?

פורסם

בנוגע ל- Rnav, אתה מדבר על הגישה כגישה מכשירית שמביאה אותך על למינימה של מסלול 30.

אבל לא כך הדבר, מטרת הנקודות שאתה רואה בדפית היא לחסוך מהטייס ומהבקר את הוקטורים לכניסה לצלע עם הרוח שמאלית...

כל הגישה היא גישת ראיה ותנאי ראשון לה הוא קשר עין רציף עם המסלול ועם הקרקע.

לכן גישה כזאת מתבצעת אמנם לפי נקודות מכשיריות, אבל היא גישה ויזואלית לכל דבר - ומכך שהיא מתבצעת (לפחות מהבסיס) בהטסה ידנית, ונניח שלא בידני, אז שיקול ההנמכה הוא ע"פ מה שהטייס רואה.

גם במציאות מדגיש הבקר ואומר "Cleared for the Rnav visual approach runway 30"[/b]

פורסם

אני אישית לפחות, עושה את גישת הVORDME, או הגישה הלא מדוייקת ללא הFMC, מכיוון שהרבה יותר נוח לעשות אותה ע"י שיטת ה"גליידסלופ הוירטואלי", מכיוון שבסך הכל זו לא נחיתה אוטומטית של ILS.

אתה מחשב איזה RATE של הנמכה יביא אותך אל המסלול במדוייק.

ואם אתה עושה את זה נכון, אין סיכוי כמובן שתעבור את מגבלת המדרגות.

זו שיטה עדיפה, עדיף לך בכלל לא להגיע למגבלות. מבחינת נוחות הטיסה זה ממש לא נעים לנוסעים לשייט לדקה, ולהנמיך, לשייט, ולהנמיך, פעם עשו זאת וזו הייתה נקראת שיטת Dive and Drive, אבל אם תדע בקו הנמכה רציף לעשות זאת, זה יהיה מושלם.

גם כתוב את זה בכל דפית למטה איזה RATE באיזו מהירות, בקטע הזה זה פשוט מסבך הכל עם שימוש בFMC מבחינת הגבהים. זה אולי אחד המקרים היחידים בהם יותר קל להשתמש ידנית מאשר יחד עם הטייס האוטומטי.

פורסם

נועם, אתה צודק שאתה אומר שRNAV היא גישה ויזואלית ובאמת נדרש קשר עין עם המסלול לאורך כל הגישה, אבל גישת RNAV כהגדרה היא גישה המבוצעת ע"י הFMS, ע"פ פרופיל הירידה שהוא נותן לך וכי"ב, וזה משהו שגם אני לא הייתי סגור עליו עד ששאלתי את הפקחים בנתב"ג והם אישרו לי את זה

מיכאל, אתה מדבר על מקרה בו עושים את הגישה בלי FMC, ככה שכל הנושא של להנמיך על פי הקצב הנמכה של ג'פסן או כמו שקראת לו ה"גליידסלופ הוירטואלי" או Dive and Drive או כל דבר אחר לא כל כך רלוונטי, כי השאלה מכוונת למקרה שבו כן משתמשים בFMC...

תודה על התגובות :wink:

פורסם

אוקיי, אז ככה, הצוות צריך להכניס את הגבהים של כל המדרגות בגישה הלא מדוייקת בFMC. כאשר הטייס נכנס לטווח ה15 מייל מהשדה, ומוריד מדפים ל15 או יותר, הגובה בMCP לא ישפיע על הגבהים והגישה שהכנסת בFMC.

גובה הMCP צריך להיות מכוון לגובה FINEL APROACH FIX. ניתן יהיה לכוון את הגובה לגובה הMISSED APROACH אחרי שעברתם את הFINEL APROACH FIX.

המטוס ימשיך לרדת בגבהים ולתפקד רגיל עד 50 רגל מעל המסלול. מכאן, כמובן שזו גישת ראייה ותצתרך להנחית את המטוס בדרכים רגילות ומכרות...

פורסם

להלן התייחסותי לנושא:

כל סוגי הגישות נגמרות בסופו של דבר בנחיתת ראיה, לפחות מהמינימה ומטה. הבדל מהותי עיקרי הנו סוג שירות בקרת הטיסה הניתן לטייס ב- VFR לעומת IFR.

גישות RNAV שפורסמו עד כה בנתב"ג הן אכן גישות ראיה, אך אין זה כלל שגישות RNAV הן גישות ראיה, להיפך. בהדרגה יהפכו מרבית גישות RNAV בעולם לגישות מכשירים / דיוק לכל דבר, עם התקנת הציוד הנדרש במטוסים והכנת תהליכי הנמכה מתאימים. הן אמורות להחליף בהדרגה את גישות ה- ILS.

באשר לשימוש ב- FMC: בגישות הנ"ל בנתב"ג נדרש FMS במטוס אך לא השימוש בו לשיטת הטסה כזו או אחרת, במלים אחרות הטייס יכול לבחור בין הטסה ידנית לחלוטין, הטסה חצי-אוטומאטית במוד LNAV, או אוטומאטית לחלוטין כלומר VNAV + LNAV. בכדי לנצל את יכולת ה- FMC לסייע לטייס בביצוע אוטומאטי מלא, יש להכניס לתוכנית הטיסה במחשב את כל נקודות ההנמכה, כולל נ.צ., מהירות וגובה. בכדי למנוע מהמערכת להנמיך במדרגות, רושמים את מגבלת הגובה של הנקודה באופן הבא (גישת 26S):

LL 220/4000A

DOVER 200/4000

ETC...

BGN072/0.9 138/174

מטרת האות A ליד הגובה לקבוע במחשב חציית LL בגובה 4000 או יותר, באותו אופן תוכל לקבוע למחשב חציית נקודות מסוימות בגובה מסוים או פחות (DEENA) באמצעות השימוש באות B. השימוש ב- A בהנמכות ה- RNAV כאן יאפשרו ל- FMC לחשב הנמכה רציפה עד לנקודה האחרונה ללא מדרגות תוך התחשבות בכל מגבלות התהליך.

רק שיהיה ברור אני מדבר על מטוסים בעלי FMC:

טייס חביב בא לעשות גישת מכשירים, ILS במקרה הזה. הכל טוב ויפה בFAF מכוונים גובה של הליכה סביב בMCP עושים את הגישה והכל טוב

עכשיו אותו טייס רוצה לעשות גישת מכשירים לא מדויקת, VORDME לצורך העניין, אחת עם מדרגות הנמכה עד לMDA. עוברים את המדרגה הראשונה שמים את הגובה של המדרגה מתחתינו וככה עד לMDA? ואם כן, באיזה שלב מכוונים גובה של MISSEDAPP?

מקרה אחר- טייס בא לעשות גישת RNAV למסלול 30 אצלנו לצורך העניין. מה יהיה בMCP לאורך הגישה? 100? כי הרי את הגישה הזאת מבצע אך ורק הFMC והVNAV יצטרך שנתן לו להנמיך גם עד לנקודה הכי נמוכה בגישה שהיא בגובה 180 רגל... זה באמת ככה? כי זה נשמע קצת לא בטיחותי. וגם אם כן, איפה בידיוק נכניס את הגובה להליכה סביב? אומנם במקרה הזה של RNAV30 ההליכה סביב היא על פי הוראות המגדל אבל מה עושים בשדות אחרים בהם ההליך כן מסודר?

מה אתם אומרים?

פורסם

I do not know of the capability to program block altitudes in Boeing and Airbus FMC's.

Pre-programmed procedures are just recorded lines of FMC

instructions, so if you know how they appear in procedures, you know how to write them.

תודה עופר

יש לך מושג אם כדי לעשות block alt, נגיד 4000A5000B אני יכול לתכנת בFMC תוך כדי טיסה, או שאפשר להשתמש בזה רק בתהליכים שהוגדרו מראש (SID, STAR, IAP)?

פורסם

אני פשוט שואל כי זכרתי שקראתי את זה פעם אבל לא הייתי בטוח

אז עכשיו באמת חיפשתי את זה הרבה בכל מדריך שאני זוכר בנושא ובאמת זכרתי נכון, לפחות בקשר ל737NG, יש את האופציה הזאת אבל היא קיימת רק בתהליכים שהוכנו מראש, אין דרך לתכנת את זה ישירות בטיסה

פורסם

Does not exist in the procedure-writing manual that came with my PMDG B737-600/700

אני פשוט שואל כי זכרתי שקראתי את זה פעם אבל לא הייתי בטוח

אז עכשיו באמת חיפשתי את זה הרבה בכל מדריך שאני זוכר בנושא ובאמת זכרתי נכון, לפחות בקשר ל737NG, יש את האופציה הזאת אבל היא קיימת רק בתהליכים שהוכנו מראש, אין דרך לתכנת את זה ישירות בטיסה

פורסם

עופר, הקובץ הזה מתעדכן מידי פעם ועד כמה שאני יודע הוא כרגע עומד על גרסה 4 שנמצאת בAVSIM... כל פעם מוסיפים כמה פקודות בהתאם למטוס האמיתי

בכל מקרה, את הנתונים לקחתי ממדריכים של המטוס האמיתי לא PMDG

פורסם

כן ולא,

אי אפשר לעשות קשת מושלמת, אבל מחלקים אותה לכמה נק בדרך וזה יוצא בסדר גמור

הדרך לעשות את זה היא פשוט לקחת את הרדיאל עליו מתחילה הקשת, הרדיאל עליו היא מסתיימת ואז לחלק את זה לכמות מסוימת של חלקים, נגיד נקודה לכל 15 מעלות של קשת או משהו בסגנון הזה

ואז דרך העמוד FIX בFMC או אם יש לך כבר את הVOR הזה כחלק מהתוכנית טיסה אתה מעתיק אותו לסקראץ'פאד ומוסיף את הרדיאל והמרחק

שזה יראה ככה

BGN204/10

כש204 זה הרדיאל ו10 זה המרחק

אני כמעט בטוח שזה הפורמט הנכון, אל תתפוס אותי במילה

ואז אחרי שיש לך את זה רשום בסקראץפאד אתה מוסיף את הנק הזאת כחלק מהתוכנית טיסה בעמוד LEGS נניח וזה יופיע כBGN01 או משהו כזה

ככה אתה עושה את כל הנק שאליהם חילקת את הקשת וזהו

פורסם

כל מה שאורַן אמר נכון, יותר בהרחבה תמצא בקישורים הבאים-

כדי לדעת לכתוב קשת לFMC ולקובץ של הSID\STAR, תעזר בקובץ הבא:

http://library.avsim.net/sendfile.php?L ... DLID=52676

דף 16 במדריך יש הסבר..

וכדי לדעת לטוס ידני , אפשר ללמוד מהקטע הבא:

http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main ... vordme.htm

מקווה שעזרתי.. :wink:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...