עבור לתוכן
Ohad Shalev

חדשות תעופה אמיתית - יולי עד דצמבר 2011

Recommended Posts

פורסם

לפני המראה בנתב"ג: טייס לקה בלבו מול נוסעים

טייס בולגרי כבן 50, שהיה אמור להוביל יותר מ-100 נוסעים לחופשה בבורגס, לקה בלבו בדרך לקוקפיט, ליד שרוול המטוס. מצבו קשה. "הוא אחז בחזהו והתמוטט מולנו, זה היה מחריד"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4112547,00.html

פורסם
לפני המראה בנתב"ג: טייס לקה בלבו מול נוסעים

טייס בולגרי כבן 50, שהיה אמור להוביל יותר מ-100 נוסעים לחופשה בבורגס, לקה בלבו בדרך לקוקפיט, ליד שרוול המטוס. מצבו קשה. "הוא אחז בחזהו והתמוטט מולנו, זה היה מחריד"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4112547,00.html

רגעים בכלל לא נעימים עברו עליי היום.

לפני כרגע שעה נכנסתי הביתה, התחלתי את המשמרת שלי כרגיל ב1 בצהריים כאשר זו הייתה אמורה להיות הטיסה האחרונה שלי להיום.

לאחר שהטיסה נחתה, הכירות קצרה עם הצוות החביב שביקש לצאת לקניות בדיוטי פריי (הקפטן שאל אם אני יוכל להצטרף אליהם ולעזור להם בנושא מסויים שעלה יום לפני בחנות בטרמינל- כמובן שהסכמתי)

ליוויתי את הקפטן בעוד 2 דיילות מצטרפות אלינו, ביציאה מהשער C5 ולאחר הליכה קצרה לכיוון מרכז הטרמינל הסתובבתי לאחור וראיתי שהקפטן נפל.

מייד ניגש אליו בחור שעובד בשדה ושאל לשלומו בעוד אני רץ להביא לו מים מהדוכן הסמוך.

כאשר חזרתי עם המים נדהמתי לראות שהבחור איבד את ההכרה ופשוט התמוטט, כמובן שמיד דיווחתי למשרד וביקשתי להזמין פרמדיק בעוד הדיילות מהשערים הסמוכים התקשרו למודיעין ויידעו אותם בנושא.

לאחר 2 דקות הגיע אחד הבקרים מהמשרד (בחור שהיה פרמדיק בצבא) וביצע בטייס החייאה.

לפרמדיקים לקח יותר מידי זמן להגיע אבל הם הגיעו בסופו של דבר וממה שהבנתי ברגע שהם הגיעו לבחור כבר לא היה דופק.

עבדו עליו 35 דקות וביצעו בו החייאות...לאחר מכן פונה במצב קשה מאוד (קריטי ולא יציב לדבריי הפרמדיקים) לבית החולים ע"י ניידת טיפול נמרץ.

לא היה קל להרגיע את הצוות הבולגרי וכמובן שהחברה קיבלה עידכון ושלחה טייס בטיסת BUC שנחתה בסביבות 23:00 בלילה.

המטוס יצא לבורגס בשעה 23:30.

ממה שהבנתי המצב של הטייס ממשיך להיות קשה ורק נותר לאחל לו רופאה שלמה.

פורסם

נורא!

לא אמורים לזהות כאלו התקפים פוטנציאלים ע"י בדיקה שנתית אצל טייסים? אם אפשר בכלל לזהות דבר כזה..

פורסם
נורא!

לא אמורים לזהות כאלו התקפים פוטנציאלים ע"י בדיקה שנתית אצל טייסים? אם אפשר בכלל לזהות דבר כזה..

יש המון סיבות אפשריות לדום לב. אפשר לזהות פוטנציאלים אבל לא בכל מקרה.

בסופו של דבר במצב של פרפור חדרים ואי ספיקת חמצן (בין אם חסימת דם לשריר הלב או למ. העצבים) הזמן עד למוות מוחי הוא בדרכ 3-4 דק'. לכן חובה:!: לבצע CPR מיד אחרי הנפילה. כל אחד חייב לדעת לפחות החייאת BLS- אחרת המתנה למישהו "שמבין" היא לרוב גזר דין מוות.

פורסם
נורא!

לא אמורים לזהות כאלו התקפים פוטנציאלים ע"י בדיקה שנתית אצל טייסים? אם אפשר בכלל לזהות דבר כזה..

יש המון סיבות אפשריות לדום לב. אפשר לזהות פוטנציאלים אבל לא בכל מקרה.

בסופו של דבר במצב של פרפור חדרים ואי ספיקת חמצן (בין אם חסימת דם לשריר הלב או למ. העצבים) הזמן עד למוות מוחי הוא בדרכ 3-4 דק'. לכן חובה:!: לבצע CPR מיד אחרי הנפילה. כל אחד חייב לדעת לפחות החייאת BLS- אחרת המתנה למישהו "שמבין" היא לרוב גזר דין מוות.

בארצות הברית בכל מקום ציבורי אפשר למצוא ערכת החיאה תלויה על הקיר.

פורסם
נורא!

לא אמורים לזהות כאלו התקפים פוטנציאלים ע"י בדיקה שנתית אצל טייסים? אם אפשר בכלל לזהות דבר כזה..

יש המון סיבות אפשריות לדום לב. אפשר לזהות פוטנציאלים אבל לא בכל מקרה.

בסופו של דבר במצב של פרפור חדרים ואי ספיקת חמצן (בין אם חסימת דם לשריר הלב או למ. העצבים) הזמן עד למוות מוחי הוא בדרכ 3-4 דק'. לכן חובה:!: לבצע CPR מיד אחרי הנפילה. כל אחד חייב לדעת לפחות החייאת BLS- אחרת המתנה למישהו "שמבין" היא לרוב גזר דין מוות.

כמו שאמרתי, אחד הבקרים שלנו היה פרמדיק בצבא ולאחר 2 דקות הוא הגיע למקום (הוזעק ע"י בקר אחר), הוציא לטייס את הלשון וביצע בו החייאה.

לפרמדיקים של השדה לקח יותר מידי זמן להגיע- הערכה גסה של 5-7 דקות לחובש שנמצא בטרמינל ולאמבולנס של השדה לקח לפחות 10 דקות להגיע- פשוט מבזה.

הכרתי את הבן אדם היות והוא עשה הרבה פעמים את הקו לתל אביב.

ואני מאוד מקווה שהבחור ייצא מזה, ממה שהבנתי המצב לא טוב

פורסם

מטוס חיל האוויר של צ'ילה התרסק; חשש לחיי 21 הנוסעים

http://www.mako.co.il/news-mivzak&id=8b77585f56125210VgnVCM100000290c10acRCRD

וגם עוד תאונה אלסקה: התנגשות אווירית בין שני מטוסים קלים

שני מטוסים קלים התנגשו באוויר מעל שמי אלסקה, כך דיווחו הרשויות במדינה. על פי הערכות, על כל מטוס היה רק טייס ולא היו נוסעים נוספים. מצבם של הטייסים עדיין לא ידוע, אולם ככל הנראה לפחות אחד מהם שרד את ההתנגשות. המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארצות הברית פתחה בחקירת נסיבות התאונה.

פורסם

ניר זה לא התקשורת מנפחת אלא דו"ח רציני שהגיש חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז, אז זה מדבר בפני עצמו.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם
ניר זה לא התקשורת מנפחת אלא דו"ח רציני שהגיש חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז, אז זה מדבר בפני עצמו.

בוקי זאב:4X-MJB

הייתי נזהר בדברים כאלה.

בכל תחקיר תמיד אפשר למצוא נקודות לשיפור, זוהי מהותו. אך לתקשורת יש נטייה תמידית לפרסם מה שיש, גם אם מדובר במינוח לא מקצועי או תיאורים כלליים ולא מחייבים כמו "התגלו ליקויים ב___". למשל, הוכרז חירום, ולכתבה הנ"ל היה חשוב לציין שהגובה בו נגשו היה נמוך מגובה ההליך. לא מכיר את פרטי המקרה, שיקול הטייסים ומה הם עשו, אך בחירום אני אטיס את המטוס איך שאני חושב שנכון, גם אם אני חוצה פרוצדורות קיימות. דוגמא: נוהל EFP של אלעל בב"ג הוא לטוס ישירות לסירון ולטפס לגובה בטוח (ממנו ניתן לגלוש למסלול + ספיירים), כל מי שמכיר את השדה מבין שמדובר במטוס ממריא שמבחינת "מפת הליכי כניסה/יציאה" עובר מיידית מהליך יציאה מהשדה ישירות לנתיב כניסה לשדה. אם המטוס שלי בחירום, מה אכפת לי מה הפרוצדורה? כל עוד התמונה האווירית מאפשרת והבקרה לטובתי, ואני מודע להשלכות של שינוי הפרוצדורה שאני מבצע.

התקשורת יודעת לשלוח זרועות של כתבים לכל מקום ולכל דו"ח, אך הדיווחים האלה תמיד לוקים בחוסר מקצועיות, חלקה זועקת לשמים וניתן לזהות זאת בקלות, וחלקה חבויה ויש לאתר אותה בין השורות. לא מזמן פורסם כאן בפורום עותק של דו"ח רשמי של החוקר הראשי אודות ניתוח מקרי חירום בשנים האחרונות בארץ. כאן זה לא המצב - זה בסה"כ עיתונאי, שאין לי מושג מה הכשרתו ומה יכולת ניתוח המידע התעופתי שבידיו, ואת האחריות המשפטית לדברים שהוא מפרסם הוא זורק על העובדה שקרא את זה במסמך שמישהו אחר פרסם.

אולי הוא צודק בנקודות מסויימות, אך מהימנות ומקצועיות עריכת המידע בכתבה הזאת כולה בעיני לא גבוהה מספיק כדי שאתייחס אליה ברצינות.

פורסם

יש דברים קצת מוזרים בכתבה/דו"ח

לארקיע יש ATR-42? ועוד עם 78 מושבים?

דרך תהליך העבודה בשגרה (שימוש בבד"ח שאינו זהה לבד"ח המופיע בספרות החברה יצרנית המטוס)

אני לא זוכר שיש חיוב להשתמש בבד"ח זהה לזה של היצרנית,ראו בד"חים עבור 744 של אלעל ו-וירגין אטלנטיק או של דלתא, כולם שונים זה מזה ובטח שונים מהבד"ח של בואניג.

הנחיתה והבליה (גישה במהירות גבוהה מהמומלצת, נגיעה מאוחרת ובלימה באמצעות בלמים כנגד כוח מנוע

הכותב יודע מה המשמעות של מומלץ?

פורסם
7 המקצועות המסוכנים ביותר לבריאות וביניהם טייס.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4118260,00.html

ידוע אבל עד כמה שאני זוכר הקרינה או מה שנקרא GALACTIC COSMIC RAYS עולים משמעותית רק בתחום הסטרטוספירה (50,000ft והלאה).

בכל מקרה הגיוני שהחשיפה גדולה יותר גם בגלל חשיפה כללית לחלקיקים טעונים נוספים.

מסקנה: עדיף להיות טייס מסוקים או GA :wink:

בכלל בימינו רמת הקרינה היא עצומה ביחס לעבר. אני סבור שעקומת תוחלת החיים תצנח חופשית בדורות הבאים.

אם רק נחשוב על כל הספקטרום האלקטרומגנטי, אנו חשופים אליו יום יום שעה שעה בכמויות עצומות: רדיו VHF וקשר, תדרי תקשורת, שן כחולה, WIFI, סלולר, מכ"מים (יש יותר ממה שאתם חושבים), הצטברות אינפרא אדום באטמוספירה (אפקט חממה), UVB, NUV (אוזון)....רק חסר קרינת גמא מאיזה סופרנובה ואנחנו מסודרים...

יש הרבה דברים שאפשר לעשות בשביל לצמצם סיכונים, בכללם לא לצפות ממני לדבר בסלולר שעה רצופה.

:mrgreen:

פורסם

לעניין קרינה והודעתו של יוני: מספיקה תאורה עקיפה בעת שינה בכדי להגדיל הסתברות למחלות סרטן. הגורם העיקרי לכך הוא אי יכולת המוח לייצר מלאטונין בתנאי תאורה. לכן יש להימנע משינה במקום מואר אפילו חלקית, ולכן טיסות על מטוסים ארוכי טווח כ- LY001 לא בריאות לצוות.

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...