Yarin_l10 פורסם אוגוסט 22, 2011 דיווח פורסם אוגוסט 22, 2011 אסון במהלך מופע פעלולים אוויריים במישיגן שבארה"ב: האקרובט טוד גרין ניסה לעמוד על כנף של מטוס ולעבור ממנה למגלשיים של מסוק - אך איבד אחיזה ונפל מגובה 60 מטרים http://news.walla.co.il/?w=/15/1853113
Tal Peleg פורסם אוגוסט 22, 2011 דיווח פורסם אוגוסט 22, 2011 לפני המראה בנתב"ג: טייס לקה בלבו מול נוסעים טייס בולגרי כבן 50, שהיה אמור להוביל יותר מ-100 נוסעים לחופשה בבורגס, לקה בלבו בדרך לקוקפיט, ליד שרוול המטוס. מצבו קשה. "הוא אחז בחזהו והתמוטט מולנו, זה היה מחריד" http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4112547,00.html
Ido Wachtel פורסם אוגוסט 22, 2011 דיווח פורסם אוגוסט 22, 2011 לפני המראה בנתב"ג: טייס לקה בלבו מול נוסעיםטייס בולגרי כבן 50, שהיה אמור להוביל יותר מ-100 נוסעים לחופשה בבורגס, לקה בלבו בדרך לקוקפיט, ליד שרוול המטוס. מצבו קשה. "הוא אחז בחזהו והתמוטט מולנו, זה היה מחריד" http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4112547,00.html רגעים בכלל לא נעימים עברו עליי היום. לפני כרגע שעה נכנסתי הביתה, התחלתי את המשמרת שלי כרגיל ב1 בצהריים כאשר זו הייתה אמורה להיות הטיסה האחרונה שלי להיום. לאחר שהטיסה נחתה, הכירות קצרה עם הצוות החביב שביקש לצאת לקניות בדיוטי פריי (הקפטן שאל אם אני יוכל להצטרף אליהם ולעזור להם בנושא מסויים שעלה יום לפני בחנות בטרמינל- כמובן שהסכמתי) ליוויתי את הקפטן בעוד 2 דיילות מצטרפות אלינו, ביציאה מהשער C5 ולאחר הליכה קצרה לכיוון מרכז הטרמינל הסתובבתי לאחור וראיתי שהקפטן נפל. מייד ניגש אליו בחור שעובד בשדה ושאל לשלומו בעוד אני רץ להביא לו מים מהדוכן הסמוך. כאשר חזרתי עם המים נדהמתי לראות שהבחור איבד את ההכרה ופשוט התמוטט, כמובן שמיד דיווחתי למשרד וביקשתי להזמין פרמדיק בעוד הדיילות מהשערים הסמוכים התקשרו למודיעין ויידעו אותם בנושא. לאחר 2 דקות הגיע אחד הבקרים מהמשרד (בחור שהיה פרמדיק בצבא) וביצע בטייס החייאה. לפרמדיקים לקח יותר מידי זמן להגיע אבל הם הגיעו בסופו של דבר וממה שהבנתי ברגע שהם הגיעו לבחור כבר לא היה דופק. עבדו עליו 35 דקות וביצעו בו החייאות...לאחר מכן פונה במצב קשה מאוד (קריטי ולא יציב לדבריי הפרמדיקים) לבית החולים ע"י ניידת טיפול נמרץ. לא היה קל להרגיע את הצוות הבולגרי וכמובן שהחברה קיבלה עידכון ושלחה טייס בטיסת BUC שנחתה בסביבות 23:00 בלילה. המטוס יצא לבורגס בשעה 23:30. ממה שהבנתי המצב של הטייס ממשיך להיות קשה ורק נותר לאחל לו רופאה שלמה.
אורח פורסם אוגוסט 22, 2011 דיווח פורסם אוגוסט 22, 2011 נורא! לא אמורים לזהות כאלו התקפים פוטנציאלים ע"י בדיקה שנתית אצל טייסים? אם אפשר בכלל לזהות דבר כזה..
matan99 פורסם אוגוסט 23, 2011 דיווח פורסם אוגוסט 23, 2011 מצב חירום הוכרז בשדה התעופה בחיפה בשל תקלה במטוס קל כוחות מד"א בדרך למקום . עדכון ראשוני ממוקד מד"א
yoni revivo פורסם אוגוסט 23, 2011 דיווח פורסם אוגוסט 23, 2011 נורא!לא אמורים לזהות כאלו התקפים פוטנציאלים ע"י בדיקה שנתית אצל טייסים? אם אפשר בכלל לזהות דבר כזה.. יש המון סיבות אפשריות לדום לב. אפשר לזהות פוטנציאלים אבל לא בכל מקרה. בסופו של דבר במצב של פרפור חדרים ואי ספיקת חמצן (בין אם חסימת דם לשריר הלב או למ. העצבים) הזמן עד למוות מוחי הוא בדרכ 3-4 דק'. לכן חובה:!: לבצע CPR מיד אחרי הנפילה. כל אחד חייב לדעת לפחות החייאת BLS- אחרת המתנה למישהו "שמבין" היא לרוב גזר דין מוות.
Idan Traub פורסם אוגוסט 23, 2011 דיווח פורסם אוגוסט 23, 2011 נורא!לא אמורים לזהות כאלו התקפים פוטנציאלים ע"י בדיקה שנתית אצל טייסים? אם אפשר בכלל לזהות דבר כזה.. יש המון סיבות אפשריות לדום לב. אפשר לזהות פוטנציאלים אבל לא בכל מקרה. בסופו של דבר במצב של פרפור חדרים ואי ספיקת חמצן (בין אם חסימת דם לשריר הלב או למ. העצבים) הזמן עד למוות מוחי הוא בדרכ 3-4 דק'. לכן חובה:!: לבצע CPR מיד אחרי הנפילה. כל אחד חייב לדעת לפחות החייאת BLS- אחרת המתנה למישהו "שמבין" היא לרוב גזר דין מוות. בארצות הברית בכל מקום ציבורי אפשר למצוא ערכת החיאה תלויה על הקיר.
Ido Wachtel פורסם אוגוסט 23, 2011 דיווח פורסם אוגוסט 23, 2011 נורא!לא אמורים לזהות כאלו התקפים פוטנציאלים ע"י בדיקה שנתית אצל טייסים? אם אפשר בכלל לזהות דבר כזה.. יש המון סיבות אפשריות לדום לב. אפשר לזהות פוטנציאלים אבל לא בכל מקרה. בסופו של דבר במצב של פרפור חדרים ואי ספיקת חמצן (בין אם חסימת דם לשריר הלב או למ. העצבים) הזמן עד למוות מוחי הוא בדרכ 3-4 דק'. לכן חובה:!: לבצע CPR מיד אחרי הנפילה. כל אחד חייב לדעת לפחות החייאת BLS- אחרת המתנה למישהו "שמבין" היא לרוב גזר דין מוות. כמו שאמרתי, אחד הבקרים שלנו היה פרמדיק בצבא ולאחר 2 דקות הוא הגיע למקום (הוזעק ע"י בקר אחר), הוציא לטייס את הלשון וביצע בו החייאה. לפרמדיקים של השדה לקח יותר מידי זמן להגיע- הערכה גסה של 5-7 דקות לחובש שנמצא בטרמינל ולאמבולנס של השדה לקח לפחות 10 דקות להגיע- פשוט מבזה. הכרתי את הבן אדם היות והוא עשה הרבה פעמים את הקו לתל אביב. ואני מאוד מקווה שהבחור ייצא מזה, ממה שהבנתי המצב לא טוב
Gal Mintz פורסם אוגוסט 23, 2011 דיווח פורסם אוגוסט 23, 2011 טייסים ישראלים נעצרו באריתריאה: "הבריחו נשק" (מתוך יYNETי) http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4112949,00.html
Zeev Bucki פורסם אוגוסט 27, 2011 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2011 אני זוכר את זה מהתקופה של פעם עצוב. http://news.walla.co.il/?w=/1/1854516 בוקי זאב:4X-MJB
Vlad Egorkin פורסם ספטמבר 3, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 3, 2011 מטוס חיל האוויר של צ'ילה התרסק; חשש לחיי 21 הנוסעים http://www.mako.co.il/news-mivzak&id=8b77585f56125210VgnVCM100000290c10acRCRD וגם עוד תאונה אלסקה: התנגשות אווירית בין שני מטוסים קלים שני מטוסים קלים התנגשו באוויר מעל שמי אלסקה, כך דיווחו הרשויות במדינה. על פי הערכות, על כל מטוס היה רק טייס ולא היו נוסעים נוספים. מצבם של הטייסים עדיין לא ידוע, אולם ככל הנראה לפחות אחד מהם שרד את ההתנגשות. המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארצות הברית פתחה בחקירת נסיבות התאונה.
Zeev Bucki פורסם ספטמבר 8, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 8, 2011 http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1241040.html בוקי זאב:4X-MJB
Nir Gonen פורסם ספטמבר 8, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 8, 2011 מדהים נשמע כמו כזה בלאגן, לא יודע אם זו התקשורת שמנפחת דברים אבל נשמע כאילו שורר כאוס בכל מה שקשור להדרכה בחברה
Zeev Bucki פורסם ספטמבר 8, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 8, 2011 ניר זה לא התקשורת מנפחת אלא דו"ח רציני שהגיש חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז, אז זה מדבר בפני עצמו. בוקי זאב:4X-MJB
Etai Charit פורסם ספטמבר 8, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 8, 2011 ניר זה לא התקשורת מנפחת אלא דו"ח רציני שהגיש חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז, אז זה מדבר בפני עצמו.בוקי זאב:4X-MJB הייתי נזהר בדברים כאלה. בכל תחקיר תמיד אפשר למצוא נקודות לשיפור, זוהי מהותו. אך לתקשורת יש נטייה תמידית לפרסם מה שיש, גם אם מדובר במינוח לא מקצועי או תיאורים כלליים ולא מחייבים כמו "התגלו ליקויים ב___". למשל, הוכרז חירום, ולכתבה הנ"ל היה חשוב לציין שהגובה בו נגשו היה נמוך מגובה ההליך. לא מכיר את פרטי המקרה, שיקול הטייסים ומה הם עשו, אך בחירום אני אטיס את המטוס איך שאני חושב שנכון, גם אם אני חוצה פרוצדורות קיימות. דוגמא: נוהל EFP של אלעל בב"ג הוא לטוס ישירות לסירון ולטפס לגובה בטוח (ממנו ניתן לגלוש למסלול + ספיירים), כל מי שמכיר את השדה מבין שמדובר במטוס ממריא שמבחינת "מפת הליכי כניסה/יציאה" עובר מיידית מהליך יציאה מהשדה ישירות לנתיב כניסה לשדה. אם המטוס שלי בחירום, מה אכפת לי מה הפרוצדורה? כל עוד התמונה האווירית מאפשרת והבקרה לטובתי, ואני מודע להשלכות של שינוי הפרוצדורה שאני מבצע. התקשורת יודעת לשלוח זרועות של כתבים לכל מקום ולכל דו"ח, אך הדיווחים האלה תמיד לוקים בחוסר מקצועיות, חלקה זועקת לשמים וניתן לזהות זאת בקלות, וחלקה חבויה ויש לאתר אותה בין השורות. לא מזמן פורסם כאן בפורום עותק של דו"ח רשמי של החוקר הראשי אודות ניתוח מקרי חירום בשנים האחרונות בארץ. כאן זה לא המצב - זה בסה"כ עיתונאי, שאין לי מושג מה הכשרתו ומה יכולת ניתוח המידע התעופתי שבידיו, ואת האחריות המשפטית לדברים שהוא מפרסם הוא זורק על העובדה שקרא את זה במסמך שמישהו אחר פרסם. אולי הוא צודק בנקודות מסויימות, אך מהימנות ומקצועיות עריכת המידע בכתבה הזאת כולה בעיני לא גבוהה מספיק כדי שאתייחס אליה ברצינות.
Noy Farhi פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח: צפון קוריאה גרמה לנחיתת חירום של מטוס אמריקאי http://news.walla.co.il/?w=/22/1858699
falcon-11 פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1241040.htmlבוקי זאב:4X-MJB יש דברים קצת מוזרים בכתבה/דו"ח לארקיע יש ATR-42? ועוד עם 78 מושבים? דרך תהליך העבודה בשגרה (שימוש בבד"ח שאינו זהה לבד"ח המופיע בספרות החברה יצרנית המטוס) אני לא זוכר שיש חיוב להשתמש בבד"ח זהה לזה של היצרנית,ראו בד"חים עבור 744 של אלעל ו-וירגין אטלנטיק או של דלתא, כולם שונים זה מזה ובטח שונים מהבד"ח של בואניג. הנחיתה והבליה (גישה במהירות גבוהה מהמומלצת, נגיעה מאוחרת ובלימה באמצעות בלמים כנגד כוח מנוע הכותב יודע מה המשמעות של מומלץ?
Izik Bakshi פורסם ספטמבר 14, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 14, 2011 7 המקצועות המסוכנים ביותר לבריאות וביניהם טייס. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4118260,00.html
yoni revivo פורסם ספטמבר 14, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 14, 2011 7 המקצועות המסוכנים ביותר לבריאות וביניהם טייס.http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4118260,00.html ידוע אבל עד כמה שאני זוכר הקרינה או מה שנקרא GALACTIC COSMIC RAYS עולים משמעותית רק בתחום הסטרטוספירה (50,000ft והלאה). בכל מקרה הגיוני שהחשיפה גדולה יותר גם בגלל חשיפה כללית לחלקיקים טעונים נוספים. מסקנה: עדיף להיות טייס מסוקים או GA :wink: בכלל בימינו רמת הקרינה היא עצומה ביחס לעבר. אני סבור שעקומת תוחלת החיים תצנח חופשית בדורות הבאים. אם רק נחשוב על כל הספקטרום האלקטרומגנטי, אנו חשופים אליו יום יום שעה שעה בכמויות עצומות: רדיו VHF וקשר, תדרי תקשורת, שן כחולה, WIFI, סלולר, מכ"מים (יש יותר ממה שאתם חושבים), הצטברות אינפרא אדום באטמוספירה (אפקט חממה), UVB, NUV (אוזון)....רק חסר קרינת גמא מאיזה סופרנובה ואנחנו מסודרים... יש הרבה דברים שאפשר לעשות בשביל לצמצם סיכונים, בכללם לא לצפות ממני לדבר בסלולר שעה רצופה. :mrgreen:
Izik Bakshi פורסם ספטמבר 15, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 15, 2011 כבוד לטייסת 101 על הקצינת חימוש הראשונה בח"א, רק נכנסה לתפקיד וכבר הספיקה להזמין אותי למילואים בהצלחה! http://news.walla.co.il/?w=%2F2689%2F1859491
Opher Ben Peretz פורסם ספטמבר 16, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 16, 2011 לעניין קרינה והודעתו של יוני: מספיקה תאורה עקיפה בעת שינה בכדי להגדיל הסתברות למחלות סרטן. הגורם העיקרי לכך הוא אי יכולת המוח לייצר מלאטונין בתנאי תאורה. לכן יש להימנע משינה במקום מואר אפילו חלקית, ולכן טיסות על מטוסים ארוכי טווח כ- LY001 לא בריאות לצוות.
Guy Gilboa פורסם ספטמבר 17, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 17, 2011 מטוס התרסק במופע אווירי בנוואדה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4123275,00.html
Zeev Bucki פורסם ספטמבר 17, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 17, 2011 http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4123426,00.html בוקי זאב:4X-MJB