golan73 פורסם אוגוסט 25, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 25, 2004 מה ההבדל בינו לבין ה- 400, 500, 600, 700, 800, 900 ובגלל מה מאפיין כל אחד מהם? תודה
liran פורסם אוגוסט 25, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 25, 2004 כל אחד מסדרת ה-737 הוא מטוס שונה מהאחרים בקצת גם בגודל וגם באורך המטוס.
Danm פורסם אוגוסט 25, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 25, 2004 737 שני משפחות 1. דגמי ה 737-200,300,400,500 אילו הם מטוסים שתוכננו בערך בשנות ה50 -60 לא זוכר כבר והם בעצם ה737 הראשון. ההבדלים ביניהם הם בגודל ובמועים ל737-200 ו 737-300 יש אותה טכנולוגיה של מנועים ו500 ו 400 אחרת. 2. 737 NG בשנות ה90 נוצר צורך במטוס 737 מודרני יותר לכן לקחו את ה737 הראשונים הפכו את הקוקפיט לFLY BY WIRE ופחות או יותר השאירו את אותה הטכנולוגיה בשאר הדברים
אורח פורסם אוגוסט 25, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 25, 2004 737 שני משפחות1. דגמי ה 737-200,300,400,500 אילו הם מטוסים שתוכננו בערך בשנות ה50 -60 לא זוכר כבר והם בעצם ה737 הראשון. ההבדלים ביניהם הם בגודל ובמועים ל737-200 ו 737-300 יש אותה טכנולוגיה של מנועים ו500 ו 400 אחרת. 2. 737 NG בשנות ה90 נוצר צורך במטוס 737 מודרני יותר לכן לקחו את ה737 הראשונים הפכו את הקוקפיט לFLY BY WIRE ופחות או יותר השאירו את אותה הטכנולוגיה בשאר הדברים וזה שכל הקוקפיט הוא Glass לא השתנה ?? נשאר כמו משנות ה 60 ???
golan73 פורסם אוגוסט 25, 2004 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 25, 2004 מה לגבי המחשבים במטוס, התצוגות, האם כולם זהים, אני שואל מכיוון שראיתי תמונות ב- JETPHOTOS של מטוסים בלי כל התצוגות אלא רק מכשור אנלוגי: לדוגמא, שניהם 737-300 http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=345331 http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=297919
Oren Geva פורסם אוגוסט 25, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 25, 2004 737 שני משפחות1. דגמי ה 737-200,300,400,500 אילו הם מטוסים שתוכננו בערך בשנות ה50 -60 לא זוכר כבר והם בעצם ה737 הראשון. ההבדלים ביניהם הם בגודל ובמועים ל737-200 ו 737-300 יש אותה טכנולוגיה של מנועים ו500 ו 400 אחרת. 2. 737 NG בשנות ה90 נוצר צורך במטוס 737 מודרני יותר לכן לקחו את ה737 הראשונים הפכו את הקוקפיט לFLY BY WIRE ופחות או יותר השאירו את אותה הטכנולוגיה בשאר הדברים לא מדוייק. 737 מדגמי 100, 200 הם אילו שפותחו בשנות ה-60. אילו המטוסים המקוריים, ללא מחשבי טיסה ואוויוניקה מתקדמת. 300,400,500 הם הדור הבא והם מטוסים משנות השמונים. יש בהם כבר FMC, הם דומים מבחינת רמת האוויוניקה ל-767/757. מן הסתם היו התפתחויות גם בתחום המנועים ומבנה הגוף. הם נבדלים ביניהם באורך גוף המטוס. 600,700,800,900 הם הדור האחרון, הם כבר עם GLASS COCKPIT אמיתי והייטקי. אילו מטוסים מסוף שנות ה-90. גם הם נבדלים ביניהם באורך הגוף.
Danm פורסם אוגוסט 25, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 25, 2004 737 שני משפחות1. דגמי ה 737-200,300,400,500 אילו הם מטוסים שתוכננו בערך בשנות ה50 -60 לא זוכר כבר והם בעצם ה737 הראשון. ההבדלים ביניהם הם בגודל ובמועים ל737-200 ו 737-300 יש אותה טכנולוגיה של מנועים ו500 ו 400 אחרת. 2. 737 NG בשנות ה90 נוצר צורך במטוס 737 מודרני יותר לכן לקחו את ה737 הראשונים הפכו את הקוקפיט לFLY BY WIRE ופחות או יותר השאירו את אותה הטכנולוגיה בשאר הדברים וזה שכל הקוקפיט הוא Glass לא השתנה ?? נשאר כמו משנות ה 60 ??? כן טוב מן הסתם קוקפיט שהוא FLY BY WIRE יהיה GLASS ואורן תודה על המידע לא ידעתי
yuval_el פורסם אוגוסט 25, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 25, 2004 737 שני משפחות1. דגמי ה 737-200,300,400,500 אילו הם מטוסים שתוכננו בערך בשנות ה50 -60 לא זוכר כבר והם בעצם ה737 הראשון. ההבדלים ביניהם הם בגודל ובמועים ל737-200 ו 737-300 יש אותה טכנולוגיה של מנועים ו500 ו 400 אחרת. 2. 737 NG בשנות ה90 נוצר צורך במטוס 737 מודרני יותר לכן לקחו את ה737 הראשונים הפכו את הקוקפיט לFLY BY WIRE ופחות או יותר השאירו את אותה הטכנולוגיה בשאר הדברים וזה שכל הקוקפיט הוא Glass לא השתנה ?? נשאר כמו משנות ה 60 ??? כן טוב מן הסתם קוקפיט שהוא FLY BY WIRE יהיה GLASS ואורן תודה על המידע לא ידעתי אין שום 737 שהוא FLY BY WIRE.
×™×•× ×™ לומר פורסם אוגוסט 25, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 25, 2004 737 - לכל דגמיו הוא המטוס היחיד שנשארה בו מתחת לכל ההידראוליקה ( 3 מערכות הידראוליות מנוהגות מחשב שמגבות אחת את השנייה) מערכת של כבלים שבסופו של דבר מחוברים לכנפיים ולזנב. במידה ונפלה ההידראוליקה למטוס - יכול הטייס להטיס את המטוס דרך כבלים שמחוברים לקוקפיט (בעזרת הטייס משנה- יש צורך להפעיל כוח רב), זאת מכיוון ש737 לא מצוייד במערכת גנרטור חיצוני (ונטה) כמו ה75/76/744/77 והאירבאסים שיוצאת החוצה בזמן כשל של מערכות הכוח שנותנות מתח להידראוליקה.[/img]
mic פורסם אוגוסט 28, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 28, 2004 חשבתי לתת כאן סקירה של שנ הדורות הישנים של מטוסי ה737 שני המטוסים שהתחרו באותו פלח שוק עם הבואינג 737 - 1-11 של BAC ו DC-9 של דאגלס, כבר היו בשלבי טיסות ניסוי כאשר החליטה חברת בואינג בשלהי שנת 1964 להוסיף מטוס נוסעים קצר טווח למשפחת הסילונים שלה, עתירת הגירסאות השונות של 707 ו727. אולם גישת התיכון של המטוס החדש הוא ה737, הייתה שונה בתכלית. בעוד BAC ודאגלס בחרו בתצורת מנועים אחוריים וזנב T, הכריעה בואינג לטובת מיקום המנועים מתחת לכנף ובכך השיגה אחידות ברבית בין הקטן במטוסיה לבין קודמיו, תוך הימנעות מהבעיות האווירודינמיות הכרוכות בזנב הT. נקודה זו נראתה כה חשובהבעיני המתכננים עד כי החליטו לשמור על אותו רוחב גוף כמו ב 707 ו 727, גם שהדבר נתן למטוס הקצר מראה "גוץ", הוא נועד לשאת עד 100 נוסעים לערך וגופו איפשר סידור מרווח יותר של המושבים והעניק לחברות התעופה, שכבר הפעילו את מטוסי הנוסעים הללו, אחידות במושבים, במתבחים וכדומה. ההחלטה על תחילת היצור הייתה בבחינת הימור, בגלל שהחברה היחידה שהייתה מוכנה לחתום על חוזה (לעשרה מטוסים) הייתה לופטהנזה. בואינג בוודאי לא ציפתה שכעבור 25 שנה ימכרו כמעט 3000 מטוסי בואינג 737 ושהדגם יהפוך למטוס התובלה האזרחי הנמכר ביותר בכל הזמנים, ויימצא ביצור רציף, בגרסאות מתקדמות והולכות, במשך עשרות שנים... החברה הראשונה שהזמינה מטוסי בואינג 737 בפברואר 1965 הייתה כאמור לופטהנזה הגרמנית. לראשונה חברה לא אמריקאית הייתה ללקוח הראשון של מטוס נוסעים חדש מארצות הברית. החברה הגרמנית דרשה 100 מושבים, וגופו של ה737 הוגדל לצורך זה, הגם שתחילה הייתה כוונה לספק בין 60 ל 85 מושבי נוסעים. בסופו של דבר הפכה גרסא זו של מטוסי ה 737, לסדרה 100, עם מנועי פרט אנד ויטני JT8D-7 (63500 ק"ג דחף) וטיסת הבחורה שלה המריאה מהמפעל בסיאטל ב 9 באפריל 1967. למטוס היה טווח של יותר מ1100 ק"מ עם מטעד מלא ומשקל מירבי אתחלתי של 44350 ק"ג(ועד 50350 ק"ג בדגם מיוחד שיוצר עבור חברת התעופה מלזיה סינגפור איירליינס) גם מנוע חזק יותר JT8D 9 בעל 6600 ק"ג דחף, הוצא בגרסאות מתקדמות של ה737-100. טיסות סדירות ראשונות של המטוס בוצעו ע"י לופטהנזה החל בחודש פברואר 1968. אולם עד מהרה גילתה בואינג שבשוק המטוסים ניכרת דרישה עזה למספר מושבים רב יותר ועל מנת לספקו חשפה באפריל 1965 את ה 737-200 שחברת יונייטד אייר ליינס הזמינה 40 מטוסים ממנו. שתי שורות נוספות התאפשרו הודות להארכת הגוף ב1.82 מ - מספר המושבים עלה ל119 (ובסידור צפוף ל130). המשקל הכללי עלה ל44000 ק"ג, אך פיתוחים עוקבים העלו אותו ל53000 ק"ג, עם מנועי טורבו מניפה רבי עוצמה. בואינג התרכזה התכנית שיפורים והשבחות תוך זמן קצר הוצעה גרסא יסיבה נוסעים/מטען (737-200C) עם דלת מטען צדדית. גרסא זו נכנסה לשרות ב1968 בחברת וין קונסולידייטד. שיפורים הדרגתיים במהפכי הדחף, הפחתת הגרר של הכנף ושינויים בצורה ובמבנה של הדשים הובילו לגירסה 737-200 המתקדמת. ה737-200 המתקדם הראשון טס באפריל 1971 וחברת אול ניפון איירווייז חנכה את השירות בו בחודש יוני. באותה שנה קיבלה חברת אייר אלז'רי את ה737 הראשון שסידורי הפנים שלו היו בעלי "מראה גוף רחב". תצורה זו נתקבלה ע"י מרבית לקוחותיה של גירסה 200 המתקדמת. אופציות נוספות שהוצעו בגירסה זו כללו מנועי JT8D-17 בעלי 7250 ק"ג דחף, ומשקל כללי של עד 54250 ק"ג. מטוסים ראשונים במשקל זה נרכשו על ידי חברת בראתנס הנורבגית בשלהי 1977. מטוס 737 ראשון טס באל על באוקטובר 1980. בשנת 1981 הוציאה בואינג לשוק את ה737-300, גירסא ראשונה ל"דור השני" של מטוסי ה737, עם מנועי CFM56 וקיבולת של 149 נוסעים. המטוס הוארך שוב, ב2.64 מ', ותאי הנוסעים והצוות הועלו לרמה של בואינג 757-767. הגירסה הבאה הייתה 400, שגופה הוארך בקטע בן 1.68 מ' לפני הכנף ו 1.22 מטר מאחוריה והיו בו 180 מקומות, וביוני 1089 טס המטוס הראשון מגירסה 500, הקטן במטוסי הדור השני, שאורך גופו כשל ה200, שייצורו פסק,אבל עם השיפורים של ה 300-400. כשהוא מצוייד במכלי דלק נוספים מגיע הטווח של 737-500 עןם 108 נוסעים ל5550 ק"מ מספר הזמנות והאופציות של מטוסי הדור השני (כולם בעלי מנועי CCFM56) בגיע ל1741, מהם 220 737-500. לאלה קדמו 1144 מטוסי הדור הראשון. בשל המיתון בשוק המטוסים בעולם החליטה בואינג בתחילת 1994 לצמצם את ייצור ה737 מ10 ל 8.5 מטוסים בחודש, לאחר שכבר צומצם מרמה של 14 מטוסים בחודש.
yuval_el פורסם אוגוסט 28, 2004 דיווח פורסם אוגוסט 28, 2004 עוד נקודות שאני רוצה להעלות בהבדלים בין המטוסים הקלאסיים לNG אלו השיפורים בNG- * מהירות שיוט גבוהה יותר- 0.78 מאך. * גובה שיוט גבוה יותר- 41000 רגל. * חיסכון בדלק. * המראות/נחיתות במהירויות נמוכות. * מנועים חדשים- CFM56-7. * קוקפיט זכוכית , 6 מסכים. * גוף חדש וחזק שאמור לעמוד בעומסים גדולים יותר. * שטח כנף גדול- עילוי יותר טוב (אם אני לא טועה). * שיפורים במערכת הגלגלים והבלמים. * מערכות שתוכננו מחדש- חשמל, מנוע וניווט. כמובן שבין דגם לדגם יש עוד שינויים. אבל זה בכללי.