עבור לתוכן
Nisim Shoval

הפרדה בטיסות דרומה לאילת ע"י OFFSET

Recommended Posts

פורסם

לאחרונה במהלך הפיקוח נתתי מספר פעמים הנחיית OFFSET אבל אנשים ממש לא מכירים את זה וזה יכול לגרום להרבה מצבי "כמעט תאונה"

OFFSET = קיזוז, היסט

להלן רענון קטן בנושא:

בארץ יתבצע ההיסט על J10 לפי החוקים הבאים:

בין נקודות SAMAR ו SIVAK.

אין מגבלה לגובה שיוט בהיסט.

ההיסט יתבצע אך ורק בטיסה צפונה (טיסה דרומה על הנתיב המקורי)

ההיסט יהיה מייל אחד מערבה מנתיב

דוגמא להוראה לביצוע OFFSET :

AIZ456 climb and maintain 14,000 ft , clear J10 northbound. 1nm west offset

חברים מי שטס לאילת/עובדה או ממנה שיהיה חד על הנוהלים הללו היות וכאשר יש תנועה צפופה על J10 יש סיכוי סביר ביותר לשימוש בנוהל הפרדה על ידי OFFSET

פורסם

דרך אגב, רק שתדע שזה מתבצע גם במציאות.

יצא לי לדבר עם הטייסים של אלעל, בזמן טיסה מאילת לבן גוריון, ואמרו לי שבכל טיסה על הJ10 צפונה, לוקחים Offset 1 מייל ימיני (מזרחי)

פורסם

ניסים, במילה אחת: מקצוען :D

נתיב J10 הצמוד לגבול הירדני הוא לא נתיב קל.

זהו צינור בקבוק ברוחב של 3 מיילים המשרת נתיב בינ"ל, מכשירים פנימי וצבא.

בכדי להקל במעט על הבקר וליצור תמונה אווירית על המכ"ם שתהיה ברורה יותר (ולא מטוס אחד מעל השני),

הוגדר כי מטוסים הטסים צפונה על נתיב הJ10, יסטו כ-1 מייל מזרחה (ימינה), או בשפה המקצועית Offset.

כן, זה לפעמים אפילו מעט חורג לירדן, אך מוכר ידוע ומאושר כמובן. החריגה הינה מזערית מאד.

שבוע טוב :mrgreen:

פורסם
תודה על ההבהרה! שמעתי את המושג הזה אתמול בקשר ולא הבנתי.

איך אני מגדיר שהFMC יטוס 1nm מיל מערבה?

ב737, בעמוד RTE יש אפשרות OFFSET. אם אתה רוצה סטייה ימינה של מייל אחד אתה מכניס R1 ואם שמאלה אז L1.

פורסם
לאחרונה במהלך הפיקוח נתתי מספר פעמים הנחיית OFFSET אבל אנשים ממש לא מכירים את זה וזה יכול לגרום להרבה מצבי "כמעט תאונה"

OFFSET = קיזוז, היסט

להלן רענון קטן בנושא:

בארץ יתבצע ההיסט על J10 לפי החוקים הבאים:

בין נקודות SAMAR ו SIVAK.

אין מגבלה לגובה שיוט בהיסט.

ההיסט יתבצע אך ורק בטיסה צפונה (טיסה דרומה על הנתיב המקורי)

ההיסט יהיה מייל אחד מערבה מנתיב

דוגמא להוראה לביצוע OFFSET :

AIZ456 climb and maintain 14,000 ft , clear J10 northbound. 1nm west offset

חברים מי שטס לאילת/עובדה או ממנה שיהיה חד על הנוהלים הללו היות וכאשר יש תנועה צפופה על J10 יש סיכוי סביר ביותר לשימוש בנוהל הפרדה על ידי OFFSET

תודה ניסים על הפניית תשומת הלב של החברים.

רק מספר דקויות נדב"ר:

1. ACC דרום מדברים בעברית

2. אם כבר המילה clear מספרת על שמיים נקיים/ניקיון מתנועות וכו, מניח שהתכוונת למילה Cleared.

3. אם כבר Cleared השימוש במילה מותר רק בארבעה מצבים, אישור קלירנס, אישור המראה, אישור הליך גישה ואישור נחיתה.

חג שמח ושנה טובה לכולם :)

פורסם
ניסים, במילה אחת: מקצוען :D

נתיב J10 הצמוד לגבול הירדני הוא לא נתיב קל.

זהו צינור בקבוק ברוחב של 3 מיילים המשרת נתיב בינ"ל, מכשירים פנימי וצבא.

בכדי להקל במעט על הבקר וליצור תמונה אווירית על המכ"ם שתהיה ברורה יותר (ולא מטוס אחד מעל השני),

הוגדר כי מטוסים הטסים צפונה על נתיב הJ10, יסטו כ-1 מייל מזרחה (ימינה), או בשפה המקצועית Offset.

כן, זה לפעמים אפילו מעט חורג לירדן, אך מוכר ידוע ומאושר כמובן. החריגה הינה מזערית מאד.

שבוע טוב :mrgreen:

לא עדיף להסיט תנועות דרומיות. הרי הסטה מזרחה של הצפוניות גורמת לסטייה לירדן, אז למה לא להסיט את הדרומיות מערבה?

פורסם
ניסים, במילה אחת: מקצוען :D

נתיב J10 הצמוד לגבול הירדני הוא לא נתיב קל.

זהו צינור בקבוק ברוחב של 3 מיילים המשרת נתיב בינ"ל, מכשירים פנימי וצבא.

בכדי להקל במעט על הבקר וליצור תמונה אווירית על המכ"ם שתהיה ברורה יותר (ולא מטוס אחד מעל השני),

הוגדר כי מטוסים הטסים צפונה על נתיב הJ10, יסטו כ-1 מייל מזרחה (ימינה), או בשפה המקצועית Offset.

כן, זה לפעמים אפילו מעט חורג לירדן, אך מוכר ידוע ומאושר כמובן. החריגה הינה מזערית מאד.

שבוע טוב :mrgreen:

לא עדיף להסיט תנועות דרומיות. הרי הסטה מזרחה של הצפוניות גורמת לסטייה לירדן, אז למה לא להסיט את הדרומיות מערבה?

על חיל-האוויר הישראלי שמעת? :lol:

על אותו המשקל, למה נתיב J13 לא פועל בימי חול (וחבל שכך...)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...