עבור לתוכן
Almog Atar

חדשות תעופה אמיתית - ינואר עד יוני 2012

Recommended Posts

פורסם

שרשור חדשות תעופה אמיתית ינואר 2012 עד יוני 2012

להזכירכם, מטרת הדיון היא לרכז במקום אחד את כל חדשות התעופה האמיתית, לדוגמא מטוס חדש, אירוע חמור, כתבות כאלה ואחרות וכו'

על מנת לשמור על הסדר בפורום ובדיון עצמו אתם מתבקשים לשרשר לפה את הלינק לכתבה (במידה ומדובר על כתבה) כולל תיאור כללי על מה מדובר.

לינק לשרשור הקודם (יולי עד דצמבר 2011) : viewtopic.php?f=1&t=37440

פורסם

תודה על הדו''ח.

שאלה,

כתוב ש עפ ה QRH יש צורך בכיבוי המנוע,הכרזת מצב חירום והפנייה לשדה קרוב לנחיתה..

ולפי המסקנה3.1:

"התקרית החמורה מסווגת כאישי-טכני, נבעה מהרכבה לקויה של דסקית איטום

חדשה בצנרת דלק מנוע ימין. תוך יממה, הדסקית התרפתה או נסדקה ודלק דלף

משך הטיסה. נזילה כזו מחייבת, בד"כ, הכרזת חרום, כיבוי מנוע מחשש

להתלקחותו, ונחיתה בשדה המתאים הקרוב."

אז בעצם היה סיכוי שהמנוע התלקח באמצע הטיסה ?! ..ואת ההמשך של זה...

פורסם
המל"ט הכי גדול של צה"ל - "איתן" התרסק הבוקר ליד גדרה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4182062,00.html

קצת בנימה אישית בתור עד ראייה, ללא ספק מראה שלא ישכח בקרוב של פטריית עשן בפיינל למסלול, השנייה הזאת של השקט לפני שכל הבלאגן מתחיל...

״המל״ט הכי גדול של חיל האוויר״, לא יודע מי מכם ראה אותו מקרוב לדוגמא ביום העצמאות הקודם בתל נוף אבל רק כשעומדים לידו אפשר באמת להבין כמה הוא גדול...

פורסם

מאלב ההונגרית פשטה היום רגל לאחר שלא עמדה בחובות, חוב בסך 400 אלף דולר לרשות שדות התעופה של ישראל בן היתר.

בנוסף, ספנאיר הספרדית פשטה גם כן רגל שבוע שעבר מאותן הסיבות

http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000721654

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4184815,00.html

פורסם

הוא כתב שהחובה שלה לרשות שדות התעופה עומד על סך 400,000 דולר עפ"י מה שפורסם באמצעי התקשורת בישראל.

על חוב כולל של 400,000 דולר מובן שלא סוגרים חברת תעופה לאומית....

פורסם

אלעד,

קרא כראוי את ההודעה בנושא החוב אליה התייחסת.

הערות לנושא השלכות הכלכלה על התעופה בהקשר זה, עם הרחבה קלה:

א. מאלב בת ה- 66 נמצאת בבעלות מלאה של ממשלת הונגריה שצפויה לפנות בערוץ דיפלומטי לשחרור המטוס, אולם מצבה הכלכלי כזה שערבויות מדינה אינן שוות את הנייר עליהן הוטבעו. הדבר היחידי שיוכלו לבצע מעשית הוא למכור את המטוס (אם הוא בבעלותם בכלל) ולקבל את היתרה לאחר ניכוי החובות. אחרת תוכלנה רש"ת ורשות ש"ת לתפוס ולחלט את המטוס. החברה חייבת סכומים נכבדים לחברות אחזקה, תדלוק, שירותי קרקע, קייטרינג, עובדים וכו'. רק לפני שבועות בודדים הוצאה הצהרה רשמית שממשלת הונגריה ומשרד התחבורה יגבו את מאלב להמשך הפעלתה הסדירה בתנאים שנוצרו. אתה מרמה פעם אחת ומאבד את כל האימון שניתן לך.

מילה על הונגריה וכלכלתה:

א. הממשלה הקיצונית ימנית הנוכחית שזכתה בבחירות לתמיכה רחבה, החריפה את המתיחות והפעילות כנגד שכנותיה (בעיקר כנגד רומניה וסלובקיה, הכוללות תביעות טריטוריאליות וצעדים לזעזוע נאמנות אזרחיהן לממשלותיהם) שקיימות על אש בינונית כבר שנים. גם ממשלה נדיבה, יציבה וחברותית כמו סלובקיה, לא צפוי שתתמוך בצעדים כלכליים תומכים של הקהיליה האירופית במצב זה. עקב שינויי חוקה הונגריים שעברו לאחרונה, הזהירה הקהיליה את הונגריה מפני צעדי עונשין כלפיה, שעלולים לכלול קנסות, והרחקתה מאיזור היורו ומהקהיליה. הונגריה קיבלה ארכה של שבועיים לביטול אותם שינויי חוקה, שהסתיימה זה עתה.

ב. עד לפני כמה חודשים, מספר פרמטרים כלכליים היו בשיפור ניכר, אך יכולת הסדרת החובות של המדינה במצב גרוע המטרפד כל יכולת התאוששות ללא התערבות חזקה מבחוץ.

ג. מזכיר את יוון. עם כל החיבה והידידות למדינה ולאנשיה, לי לפני שנתיים כבר נראתה התאוששותה הכלכלית בלתי אפשרית באיזור היורו. שלא לדבר על התרמית שביצעה יוון בהגישה דו"חות כלכליים שקריים לצורך קבלתה לאיזור היורו, שהיוו הם לכשעצמם עילה להרחקתה מהאיחוד. הסיבה לתמיכה שקיבלה מגרמניה וצרפת היתה להגן על השקעות החברות שלהן ביוון ולא על היוונים, אולם לי נראה כי המצב עבר כעת בפעם המי-יודע כמה את נקודת האל-חזור. פורטוגל אינה במצב טוב בהרבה עם רבית של 15% על אגרות חוב ממשלתיות, זהו מספר שאינו מאפשר הלוואה כלשהי ומוביל לפשיטת רגל כבר בטווח הבינוני. אירופה תתמקד להערכתי בסיוע לאיטליה כי גודל המשק שלה מחייב זאת עבור יציבות איזור היורו כולו. יישארו בחוץ כנראה גם ספרד ואירלנד, מחוסר אמצעי סיוע. חישבו על המצב החברתי בספרד שעד לפני שלוש שנים היתה באקסטזה של צמיחה והשקעות, שכמחצית מבני 20+ מובטלים.

הסינים שוגים בשבתם על הגדר, ובמקביל לקנות חצי מאפריקה ודרום אמריקה. לא רק שהשווקים שלהם יצטמקו כשהם זקוקים לשיעור גידול גבוה, הם יזכו לצעדי עונשין עקב כך, למשל של WTO בעניין חומרי גלם נדירים. גם הקיסר פוטין יזכה בטווח הארוך לטיפול דומה.

פורסם
אלעד,

קרא כראוי את ההודעה בנושא החוב אליה התייחסת.

הערות לנושא השלכות הכלכלה על התעופה בהקשר זה, עם הרחבה קלה:

א. מאלב בת ה- 66 נמצאת בבעלות מלאה של ממשלת הונגריה שצפויה לפנות בערוץ דיפלומטי לשחרור המטוס, אולם מצבה הכלכלי כזה שערבויות מדינה אינן שוות את הנייר עליהן הוטבעו. הדבר היחידי שיוכלו לבצע מעשית הוא למכור את המטוס (אם הוא בבעלותם בכלל) ולקבל את היתרה לאחר ניכוי החובות. אחרת תוכלנה רש"ת ורשות ש"ת לתפוס ולחלט את המטוס. החברה חייבת סכומים נכבדים לחברות אחזקה, תדלוק, שירותי קרקע, קייטרינג, עובדים וכו'. רק לפני שבועות בודדים הוצאה הצהרה רשמית שממשלת הונגריה ומשרד התחבורה יגבו את מאלב להמשך הפעלתה הסדירה בתנאים שנוצרו. אתה מרמה פעם אחת ומאבד את כל האימון שניתן לך.

מילה על הונגריה וכלכלתה:

א. הממשלה הקיצונית ימנית הנוכחית שזכתה בבחירות לתמיכה רחבה, החריפה את המתיחות והפעילות כנגד שכנותיה (בעיקר כנגד רומניה וסלובקיה, הכוללות תביעות טריטוריאליות וצעדים לזעזוע נאמנות אזרחיהן לממשלותיהם) שקיימות על אש בינונית כבר שנים. גם ממשלה נדיבה, יציבה וחברותית כמו סלובקיה, לא צפוי שתתמוך בצעדים כלכליים תומכים של הקהיליה האירופית במצב זה. עקב שינויי חוקה הונגריים שעברו לאחרונה, הזהירה הקהיליה את הונגריה מפני צעדי עונשין כלפיה, שעלולים לכלול קנסות, והרחקתה מאיזור היורו ומהקהיליה. הונגריה קיבלה ארכה של שבועיים לביטול אותם שינויי חוקה, שהסתיימה זה עתה.

ב. עד לפני כמה חודשים, מספר פרמטרים כלכליים היו בשיפור ניכר, אך יכולת הסדרת החובות של המדינה במצב גרוע המטרפד כל יכולת התאוששות ללא התערבות חזקה מבחוץ.

ג. מזכיר את יוון. עם כל החיבה והידידות למדינה ולאנשיה, לי לפני שנתיים כבר נראתה התאוששותה הכלכלית בלתי אפשרית באיזור היורו. שלא לדבר על התרמית שביצעה יוון בהגישה דו"חות כלכליים שקריים לצורך קבלתה לאיזור היורו, שהיוו הם לכשעצמם עילה להרחקתה מהאיחוד. הסיבה לתמיכה שקיבלה מגרמניה וצרפת היתה להגן על השקעות החברות שלהן ביוון ולא על היוונים, אולם לי נראה כי המצב עבר כעת בפעם המי-יודע כמה את נקודת האל-חזור. פורטוגל אינה במצב טוב בהרבה עם רבית של 15% על אגרות חוב ממשלתיות, זהו מספר שאינו מאפשר הלוואה כלשהי ומוביל לפשיטת רגל כבר בטווח הבינוני. אירופה תתמקד להערכתי בסיוע לאיטליה כי גודל המשק שלה מחייב זאת עבור יציבות איזור היורו כולו. יישארו בחוץ כנראה גם ספרד ואירלנד, מחוסר אמצעי סיוע. חישבו על המצב החברתי בספרד שעד לפני שלוש שנים היתה באקסטזה של צמיחה והשקעות, שכמחצית מבני 20+ מובטלים.

הסינים שוגים בשבתם על הגדר, ובמקביל לקנות חצי מאפריקה ודרום אמריקה. לא רק שהשווקים שלהם יצטמקו כשהם זקוקים לשיעור גידול גבוה, הם יזכו לצעדי עונשין עקב כך, למשל של WTO בעניין חומרי גלם נדירים. גם הקיסר פוטין יזכה בטווח הארוך לטיפול דומה.

מעניין, תודה.

פורסם

מטוס קל שביצע הבוקר (שישי) נחיתה במנחת מגידו בעמק יזרעאל התהפך לאחר שסטה מהמסלול. הטייס חולץ ללא פגע. עם זאת, כוחות הצלה רבים הוזעקו למקום ונפתחה חקירה לבירור נסיבות ההתהפכות. פורסם בוואלה לפני כחצי שעה.

פורסם

גם אם הערה לא נעימה כדאי לקרוא ולחשוב.

א. המילה בואינג כמופיע בכותרת המסמך הינה סימן רשום של החברה. כלומר החפץ להשתמש בה חייב לקבל מראש את אישורה. קיום הקובץ באבסים הופך אותם שותפים לעבירה, וכך גם כל אדם המחזיק ברשותו עותק.

ב. חשבתי שהרמז שלי על INCING יספיק בכדי לתקן את האיות בשתי הכותרות.

ג. לא לכל אחד מאתנו יש NGX עם התיעוד הרשמי של בואינג, בהן רשימות תיוג מעולות.

ד. לתחביב שלנו כל אחד יכול. בעולם המציאות, להכין רשימות תיוג למטוס צריך צוות הכולל את טייס הניסוי הראשי לפרויקט ומהנדס מטעם המהנדס הראשי.

ההופכים טיסה של ממש לתחביב, בל יתפלאו אם ימצאו עצמם בצד המסלול על הגב.

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...