Builds פורסם ינואר 24, 2012 דיווח פורסם ינואר 24, 2012 שלום. בעוד כחצי שנה אני מתכנן להתחיל ללמוד בארה"ב, לפחות PPL בהתחלה, אבל במטרה לעשות קריירה כטייס (אם אוכל, מבחינת יכולת אישית וכספית). אתמול בבוקר חזרתי מחופשת סקי באוסטריה, במהלכה הכרתי בחור שגלש איתי מספר ימים, והוא בעל רשיון ATPL כבר מעל לשנה. הוא עבר את הקורסים לרשיונות באוסטריה (מאינסברוק) ובאוסטרליה (מסידני) וכבר קיבל את הרשיונות מזמן, מאז הוא הספיק לצבור מאות שעות על מטוסי דייאמונד, ססנה 152/172 ואף מספר מועט מאוד של שעות על פוקר 100 (הצטרף לטיסות של חבר). מלבד זאת, יש באיזור הזה של האלפים האוסטריים (זילטרל), הרבה חברות פאראגליידינג שעובדות מכל ההרים בסביבה (השמיים היו מלאים בכאלה בכל התקופה שהייתי שם), הוא הוציא רשיון אפילו על זה (לא קשה לדבריו, וגם לא ממש יקר, והוא מקבל כמה עשרות יורו על כל רחיפה שהוא עושה). בנוסף, עבד בחברה שעושה טיסות לתיירים מעל האלפים (הרבה מהשעות שלו על הססנה הוא צבר ככה - לדבריו הכסף לא רע, 125-170 יורו לכל שעת טיסה). בשורה תחתונה (נשמע כאילו פירטתי את כל הרזומה שלו חח) - טייס בעל כל הרשיונות הנצרכים, עם ניסיון של מאות שעות על מטוסים קטנים ורחיפה, ובעל יכולת מנטלית וכספית להתקדם לכל דבר שירצה. א - ב - ל = אין עבודה. במהלך החודשים האחרונים הוא שלח אינספור אפליקיישנס לחברות מכל העולם, אבל בשום מקום לא מחפשים להעסיק. בדיוק כשהייתי איתו, הוא קיבל מייל (פעם ראשונה משהו חיובי) מגארודה (חברת התעופה הגדולה ביותר באינדונזיה) להגיע לג'קרטה לראיון וסימולטור ב-25 לינואר... קיצר יצא לי לדבר איתו הרבה על כל הנושא, והוא די הלחיץ אותי בקטע הזה. בסופו של דבר השאלה היא - האם באמת יש כזה מחסור בעבודה בתחום? ואם כן, האם משתלם להתחיל ללמוד, או שאין טעם מכיוון שלא אוכל למצוא עבודה?.. אני לא מעוניין לבזבז שנתיים על לימודים שבסופם לא אמצא עבודה...
Izik Bakshi פורסם ינואר 24, 2012 דיווח פורסם ינואר 24, 2012 אהלן מויש, אני חושש שאתה שואל את השאלה הלא נכונה. איזו אזרחות יש לבחור שהכרת באוסטריה? הכל קם ונופל על אישור עבודה/אזרחות זרה וזה נתון שאתה בתור טייס לעתיד חייב לקחת בחשבון לפני שאתה הופך את תחביב הטיסה לקריירה. אף חברת תעופה מכובדת ורצינית לא תעסיק אותך אם אין לך אישור עבודה במדינה בה היא רשומה כמעסיק, גם אם יש לך את כל הרישיונות ומאות שעות על מגוון רחב, אם אין לך אישור עבודה מסודר לא ידברו אתך כי אחרת הם מסתכנים בקנס מאוד גדול ורישום פלילי, ולהשיג אישור עבודה במדינה זרה זה מכשול מאוד רציני כי למה שיתנו לך אישור עבודה? למה להעסיק עובד זר ולא תושב המדינה? אני לא יודע מה המצב בשוק הטיסה והאם יש מחסור בטייסים או לא (על זה תקבל תשובה מחברי הפורום שעוסקים בטיסה כמקצוע), ואני בטוח שאם תגיע למכללה לתעופה בארצות הברית אתה תסיים אותה בהצלחה עם כל הרישיונות, אבל בשנייה שתיגמר ויזת הסטודנט שלך יבקשו ממך יפה לארוז את החפצים ולחזור לישראל ואז מה תעשה? לסיכום, לפני שאתה נכנס לתחום הזה, שב ותעשה שיעורי בית עם עצמך מה האפשרויות שלך לקבל דרכון זר, ואם יש לך כבר דרכון זר אז השלב הבא לבדוק זה מה האופציות שהוא פותח בפניך. עוד מידע תוכל למצוא כאן: viewtopic.php?f=17&t=27426 בהצלחה!
×�ביר×� פורסם ינואר 24, 2012 דיווח פורסם ינואר 24, 2012 שלום , אני יכול לספר לך שאת הרישיון הפרטי שלי הוצאתי בארץ .. כרגע אני בשלב שבו אני בוחר מה אני רוצה לעשות האם ללכת ללמוד באקדמיה (ארה"ב או קנדה ) או להמשיך את הלימודים בארץ .. אני יכול להגיד לך ויעידו גם כמה מחברי הפורום ,אני כבר קרוב לשנה חוקר את הנושא ואני חושב שאם יש לך את הכסף ואת המוטיבציה ואתה באמת רוצה את זה תלך לקנדה ותלמד באחת האקדמיות .. קנדה לעומת מדינות אחרות ממה ששמעתי מאמינה בכך שאם אתה משקיע את הכסף שלך בקנדה (כלומר אתה מחליט ללמוד בקנדה) אז גם לאחר הלימודים יש לך אפשרות להשאר ולנסות לעבוד בתחום ... אף אחד לא מבטיח לך עבודה בתור טייס בחברת תעופה או בתור מדריך !הכל תלוי בכמה אתה טוב וכמה רוצים אותך. יכול ליהיות שתלמד באקדמיה ודווקא שם אתה לא תיהיה מדריך אלא אתה תמצא עבודה באיזה בית ספר אחר .. אבל יהיו לך את האישורים לכך כי שם יותר קל לקבל ניירת ולהמשיך לעבוד .. לעומת ארה"ב שכמו שאיציק אמר סיימת את השנתיים של הויזה אומרים לך תודה ותחזור לארץ .. בקיצור ידידי כמובן שהכל יותר קל שיש לך דרכון זר , זה משנה את חוקי המשחק .. אם אין לך אז תדע שזה הרבה כסף והרבה הקרבה אבל כמו שאמרו חכמים ממני אין מחיר לחלומות מאחל לך בהצלחה !
Eldar Sella פורסם ינואר 24, 2012 דיווח פורסם ינואר 24, 2012 קלעת על השאלת שמעסיקה אותי 24/7 בחודשים האחרונים. בתקופה כזו בה אני מנסה לתכנן/לכוון את חיי בהתאם לחלום היקר, אני משתדל לבצע ״מחקר״ אינטרנטי ומנסה כמה שפחות להיצמד לסטטיסטיקה. ידוע שהסטטיסטיקה לא מבשרת חדשות משמחות במיוחד, במיוחד לבעלי דרכון ישראלי בלבד. בכל זאת - שאלת השאלות, דווקא סטטיסטית: מבין הטייסים הישראלים בחברות התעופה בחו״ל, לכמה יש אזרחות ישראלית בלבד? מישהו הצליח לעשות זאת? הסיפורים שאני קראתי (גם כאן בפורום) הם על צעירים שהגשימו את החלום והצטיידו בדרכון זר (מישהו ראה ברמזור את הפרק עם ״אוטרכט״?). יכול להיות שפספסתי סיפור או שניים, אבל עדיין טרם קראתי או שמעתי על מישהו שעשה זאת. שווה לצאת לדרך? מתי? איך? איפה? הרבה שאלות נותרות פתוחות בפניי ואני בטוח שאיני היחיד.
Builds פורסם ינואר 24, 2012 מחבר דיווח פורסם ינואר 24, 2012 לבחור ההוא יש אזרחות אוסטרית בלבד, הוא נולד וגר שם, עשה שם את ה PPL והמכשירים ואת כל השאר בסידני, ככה שלא נראה לי שהדרכון זה הבעיה כי דרכון אירופאי כזה אמור לפתוח בפניך את כל החברות מהאיחוד האירופאי ויש הרבה, אבל לדבריו הוא פנה ל-כ-ו-ל-ם. אוסטריאן איירליינס - לא מחפשים להעסיק. בריטיש - לא מחפשים להעסיק, קיי אל אמ - לא מחפשים להעסיק, אליטליה - לא מחפשים להעסיק, איבריה - לא מחפשים להעסיק, ג'רמן ווינגס - לא מחפשים להעסיק וכן הלאה והלאה. וזה לא רק הגדולות, הוא פנה לחברות קטנות, לחברות לואו קוסט, חברות קרגו ועוד ועוד. חברה קטנה שעובדת באינסברוק ועושה טיסות לתיירים מעל האלפים (כמו טיסה בשמי הארץ פה) מעסיקה אותו לא על בסיס קבוע (ז"א, אם יש להם דרישה לטיסה והם צריכים אותו קוראים לו, כמו עובד קבלן) אני אישית בתהליכים של הוצאת דרכון אירופאי כרגע בשביל שגם אם כל החלום של הטיסה לא ייצא, אני בכל מקרה אסע ללמוד באירופה... דווקא ארה"ב ש"עוברות שנתיים וזורקים אותך", נראה לי הגיוני שיהיה הרבה סלוטים פתוחים לעבודה, בגלל שיש כל כך הרבה חברות, וכל כך הרבה קווים, וכל כך הרבה טיסות (אלפי טיסות נמצאות באוויר בכל רגע נתון), ותמיד מתרחבים ורוכשים ופותחים עוד ועוד, אז מין הסתם שגם ביקוש לטייסים יהיה.
Opher Ben Peretz פורסם ינואר 25, 2012 דיווח פורסם ינואר 25, 2012 א. העולם בעיצומו של משבר כלכלי שמשפיע על התעופה. בכלל, תעופה הוא תחום עסק הפכפך המושפע מכל רעש קטן בתחומים רבים, דורש השקעות גבוהות ובעל מתח רווחים נמוך בעיקר בתקופה שעלות הדלק לא ידועה. ב. אזרחות- כל מעסיק בכל מדינה יכול להשיג עבור עובד רישיון עבודה, כל עוד יוכיח כי עובד כזה לא זמין בה. ג. אותי מאוד מדאיגים טייסים שכך הגיעו למטוסי נוסעים. כך נראית התעופה כיום במקומות רבים, קחו את קינפישר בהודו שעומדת לקראת אבדן רישיונה.
Amir Paz פורסם ינואר 25, 2012 דיווח פורסם ינואר 25, 2012 צריך להיות בזמן הנכון, במקום הנכון ועם הנסיון המתאים. לפני חודש וחצי, חברת WESTJET (מפעילה 737) בקנדה יצאה בהכרזה שהיא מגייסת טייסים עם 1500 שעות. מדובר במהלך יוצא דופן, במשך כל השנים לא היה ניתן להתקרב ל 737 בקנדה בלי 2500 שעות ולפחות 500 סילון, במילים אחרות: תעבוד על מטוס מנהלים בחברה אחרת לפני שאתה מדבר איתם. אבל, השוק זז חצי צעד קדימה, במשך כמה שנים לא היה גיוס טייסים בגלל המצב הכלכלי בעולם - והנה בסוף 2011, 50 קברניטים יוצאים לפנסיה ב WESTJET, קצינים ראשוניים זזים שמאלה לכסא ליד, וצריך טייסים. צריך אז ירדו ל 1500 שעות. את תגובת השרשרת היה אפשר לראות באופן מיידי. טייסים שעבדו בחברות הקטנות (טיסות מנהלים, פינוי רפואי מוטס, טיסות לעובדי קידוח גז באלברטה ועוד) דילגו קדימה ל WESTJET. ואותן חברות קטנות פתחו את הדלת. לדוגמא, קצין ראשון ל KING AIR עם 450 שעות: http://www.avcanada.ca/forums2/viewtopi ... =7&t=78902 ק.ראשון לסיטיישן 560 עם 750 שעות: http://www.avcanada.ca/forums2/viewtopi ... =7&t=78904 אלו מספרים שרואים פעם בתקופה כשיש מחסור רציני. הדרישה הממוצעת ל KING350 ק.ראשון זה 1000-1500 שעות מתוכן 250-300 מולטי לפחות. קנדה קצת קשה בדרישות המקדימות, אבל מצד שני גם מאפשרת לצבור שעות בגוון אחר של תעופה, כמו למשל הטסה של ססנה 206 מעל קווי גז באתרי הקידוח או מעל אזורי שריפות בקולומביה הבריטית בקיץ. אז לענות על השאלה שלך במשפט וחצי: יש או אין ביקוש זה לא שיקול בבחירת קריירת טיס. תעופה זה תחום עני. אני יכול להרוויח מחר בבוקר 90 אלף דולר בשנה עם קורס MCSE מסכן של מיקרוסופט ולהיות IT ASISTANT באיזה חברת OIL שקר כלשהו בקלגרי. בזמן שטייס עם 2500 שעות מרוויח אולי 45 לשנה, וזה מבלי לדבר על העובדה שהוא ישב בבית חצי שנה לפני שהוא מצא עבודה. אתה עושה את זה כי אתה רוצה לקום בבוקר, ולהרים FUEL CUTOFF ל RUN , כל השאר לא מעניין אותך, גם לא הכסף. אני מחכה עם הרבה סבלנות (שכבר גובלת בעצבים) לתושבות הקבע שלי (4 וחצי שנים). כרגע בשלב הסופי, מחכה בקוצר רוח. אני ברקע דואג לגיבוי, כלומר: פתיחה של עסק כלשהו, משהו שירוץ ברקע באופן תמידי. אוהב תעופה, אבל לא סומך עליה. נ.ב קח בחשבון שבגיל 38 אחרי שארקיע שמו אותך בקורס קברניטים על ה ATR ואתה מרגיש בשיא, ד"ר מוישלה שומע רשרוש בלב ולוקח לך את ה MEDICAL. מקווה שהצלחתי לבלבל אותך עוד טיפה נ.ב לגבי החבר האוסטרי: בוא נתקדם , מי שבאמת רוצה להיות טייס, מצליח. (כל עוד אין לך מגבלה רפואית, בגדול צריך דופק, כל השאר לא רלוונטי :wink: ) אני אומר את זה כי לשבת בבית ולשלוח קורות חיים זו לא הטכניקה, צריך להקריב. אם זה ללכת ולשלם בעצמך על TYPE או לעבוד ברמפה חצי שנה עד שיתנו לך לשבת כסא ימין ב CITATION, או לרדת לסין ולהתחיל 737 עם 250 שעות. יש המון דרכים. 85 אחוז מהטייסים יעדפיו כמובן HOME BASE בוינה. 10 אחוז יתפשרו על ציריך, ו ה 5 אחוז הנתורים פשוט יטוסו גם לאפריקה אם צריך רק בשביל לעבוד ולצבור נסיון. מתוך אותם 85 אחוז שרוצים קרוב לבית , אולי עשירית יתקבלו. מתוך 5 אחוז שירדו לאפריקה, אני מעריך שרובם יטוסו. עוד נ.ב קטן: עופר רשם נכון: ניתן לעבוד במדינה זרה עם אשרת עבודה מקומית בתנאי שהמעביד הצליח להוכיח שאין ביכולתו להעסיק זרים. אז לסין הודו ושאר המדינות באזור - באמת חסר אנשים והם מפעילים סוכנים לגיוס טייסים בצפון אמריקה ואירופה, אבל באירופה למשל או בצפון אמריקה יש עודף של טייסים, לכן הסיכוי לקבל LABOUR MARKET OPINION הוא נמוך מאוד, אולי אפסי. הנה למשל כמות ה LMO החיובי שקנדה הנפיקה בשנים האחרונות, אפשר גם לראות איזה תחומים מקבלים ואיזה לא: http://www.hrsdc.gc.ca/eng/workplaceski ... le4a.shtml אגב, אני לוקח קורס ONLINE לחוקת הגירה, מקווה בקרוב להפוך ליועץ הגירה מוסמך טוב חפרתי, לילה טוב!
Itay Zecharia פורסם ינואר 26, 2012 דיווח פורסם ינואר 26, 2012 אכן הסיכויים בקנדה גבוהים, ואני יכול להעיד. קבלת האישורים היא קלה יותר, האנשים נחמדים יותר. המז"א לא סימפטי בכלל ואי אפשר לתאר עד כמה קר, פשוט לא נורמלי. מכיוון שדשתי בנושא לא מעט, אני לא וותיק כמו אמיר, אבל יש לי וותק כלשהו. לכן מי שרוצה תושבות קבע בקנדה, זה תהליך של מספר שנים, אבל זה אפשרי לחלוטין. לגבי קריירת טיסה כטייס - בתור אחד שבקשר יומיומי עם טייסים לגבי הנושא, אמיר יודע מה הוא אומר.
moshe elbaz פורסם ינואר 26, 2012 דיווח פורסם ינואר 26, 2012 Iflyjob אפלקציה שפותחת הרבה אפשרויות בעיקר אפריקה ואסיה
itzik friedman פורסם ינואר 27, 2012 דיווח פורסם ינואר 27, 2012 אני אומר לכו על אלעל וירטואל! כנראה המצב ממש קשה כי אפילו לא שאלו אותי כמה שעות יש לי סתם צוחק, האמת שגם לי יש שאלה בנושא: יש לי אפשרות להוציא אזרחות רומנית- זה יכול להועיל לי באיזושהי צורה עם לימודי טיסה באירופה? [אשמח לתשובה מפורטת]
Shoval Cohen פורסם ינואר 27, 2012 דיווח פורסם ינואר 27, 2012 איציק, איחדתי לך את ההודעות. שים לב להבא לא לבצע דאבל אלא לכתוב כהודעה אחת. תודה. מיועד לכולם - בזמן האחרון יש יותר מדי "קלות על ההדק"... תחכו כמה שניות לשליחת ההודעה/שירשור בכדי שלא יתווצר דאבל :wink: סופ"ש נעים
Liam Koshrovski פורסם ינואר 27, 2012 דיווח פורסם ינואר 27, 2012 לי יש אזרחות אוסטרית, שנותנת לי אפשרות לגור בכל אירופה (או לפחות זה מה שאני חושב..). האם זה ייתן לי יתרון בלימוד טיסה באירופה? יתרון במציאת עבודה? שבוע טוב
Opher Ben Peretz פורסם ינואר 27, 2012 דיווח פורסם ינואר 27, 2012 באזור שלי המצב לא טוב. לחבר שלי שפוטר כקצין ראשון על B737NG לקח שנתיים למצוא עבודה. כעת הוא נוסע 13 שעות ברכבת, טס שבועיים במקום רחוק מהבית, וחוזר לסופשבוע הביתה, שוב בנסיעת 13 שעות וכנ"ל חזרה. משכורת לא משהו, קידום לא משהו. באזור צומצמה הפעילות ביותר מחצי, חברות נסגרו, טייסים רבים פוטרו. אני מניח שיש מדינות במערב אירופה עם מצב מעט טוב יותר אך בכל זאת עם תחרות על כל מקום בקוקפיט. אזרח האיחוד האירופי רשאי לגור ולעבוד בכל רחביה לפי העדפתו.
Izik Bakshi פורסם פברואר 3, 2012 דיווח פורסם פברואר 3, 2012 הקפצה קטנה באותו נושא, דובר פה על עבודה בתחום, כדי לשים לב לכתבה הבאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4184815,00.html בתוך שבוע שתי חברות תעופה פשטו את הרגל. אני לא חושב שזה צריך למנוע ממישהו לללמוד ולהתמקצע כטייס, אבל תמיד חשוב שתהיה תוכנית ב'