עבור לתוכן
Ittai Arnon

VATIL - מיהו חבר חטיבה ?

Recommended Posts

פורסם

זאת בדיוק הבעיה לפי תפיסתי בעניין הפקחים שעברו לפקח בחטיבות האחרות,

במקום להבין מדוע הסמכת הפקחים אינה מהירה כפי שאותם פקחים שעברו לחטיבות האחרות חשבו שאמורה להיות הם היו עסוקים

בלהיות חסרי סבלנות ורצון ללמוד וכתוצאה מכך הלכו לפקח במקום אחר ששם ההסמכה יותר מהירה (בעיה שלהם והפסד שלהם) .

על סמך מה אתה אומר שפקחים עברו כי ההסמכה שלהם לא הייתה מהירה

פורסם

דרך אגב , איזה חטיבות עוד מתנות את השימוש בפורומים שלהם ובטימספיק בכך שיהיו חברי חטיבה רשמיים (רשומים תחת השם של החטיבה במידע ) , סתם לידע כללי , בטח לא חטיבה גדולה , אני לא מאמין שחטיבה גדולה ומכובדת תעשה דבר כזה -בחיים- , אבל זאת רק דעתי .

פורסם
לא הפניתי שום אצבע מאשימה כלפי הצוות , היו לי סיבות מוצדקות די והותר לעבור חטיבה , במקום לעבוד ולשפר את זה עשיתם ההפך .

דרך אגב , כשאני הלכתי וביקשתי להיות מתרגל \ מדריך בקורס CVFR לא נתתם לי , הגלגל חוזר אליכם , אני עזבתי ובכל זאת רציתי לעזור , שום אינטרס .

הגלגל חוזר אליכם ;)

אני בטוח שהיו סיבות מוצדקות מאוד למה לא לאשר לך להיכנס לצוות IFS מסיבה אחת פשוטה שאני מכיר את הצוות

ומדובר באנשים מבוגרים שמבינים עניין ואני יכול לחשוב על סיבה עובדתיתאחת שלא קשורה לבעיות כאלו או אחרות ,

בשורה תחתונה אתה זה שבחר לעבור חטיבה וזו זכותך אך כרגע פשוט לא תוכל להנות משירותי החטיבה.

אני אשמח לשמוע את הסיבות המוצדקות די והותר לעבור חטיבה ואיך בדיוק החרפנו את המצב.

פורסם

חבר'ה בואו נשים שנייה רגע את הדברים על השולחן או כמו שאומר ההוא שבעיקר יודע אנגלית טוב ( Lets Talk dugri)

וזה מופנה לכל המהגרים לחטיבות זרות שמזדעקים על המהלך של צוות החטיבה .

עברתם לחטיבות זרות משיקולים שלכם נטו, אני יכול להגיד גם בלב שלם שחלקם אפילו מוצדקות ואני בהחלט מסכים איתם, יותר מיזה: מהטיסות שיצא לטוס תחת "הפקחים המהגרים" הרמת פיקוח טובה עד מצויינת.

כמו שאני מבין את המהלך של צוות החטיבה זה נוצר מהסיבה המאוד פשוטה: האוכלוסייה המדוברת "חבריי החטיבה המהגרים" פשוט רוקדת על שתי חתונות, אז היה לכם מאוד פשוט פורמאלית לעבור לחטיבה זרה ולהתחיל שם הליכים להכשרה כפקחים, אבל מה שאתם יודעים טוב מאוד שואטאיל מעבר לתחום האחריות היבש שלה בתחום המרחב הישראלי היא מעל הכל קהילה מאוד חמה ישראלית, ותכלס עם כל הקלות של ההגירה לחטיבה זרה והקלות הבירוקרטית של הכשרת כפקח בחטיבה זרה, יש את הצד השלילי , שפשוט מאוד קשה להשתלב שם בקהילה הזרה ואני מניח שמאוד קשה בעיקר לקהל הצעיר שמאופיין בהגירה לחטיבה זרה, בעיקר בגלל המנטליות האירופאית לטוב ולרע וקשיי השפה והקרבה המנטאלית והפיזית, אז אמרתם לעצמכם (אותם חברי חטיבה מהגרים), נפקח שם אבל יש לנו את הקהילה כאן.

וכאן צוות החטיבה כמו שאני מבין החליט לשים לזה סוף, מי שמתנתק מהחטיבה שיספוג גם את ההשלכות השליליות של המהלך, וכן להתנתק מקהילה כמו שבמציאות לרדת מהארץ לא אמור להיות קל (ואגב הרבה חוזרים בגלל הניתוק מהמנטליות).

וכמובן יש את האינטרסים של ואטאיל, אנחנו לא חטיבה גדולה , כל חבר חשוב, כל פקח חשוב, ומצב כזה שהוא סוג של ניצול פשוט לא מקובל באף מקום שיש בו סוג של תרבות ארגונית.

פורסם

חבר'ה אתם הופכים את העניין למסובך מה שהוא לא ,

לצערי הרב, נוכחתי לדעת כי ישנם גם יחידים אשר ניצלו את שירותי החטיבה, נהנו מפירותיה ולאחר יד נרשמו לחטיבות זרות ע"מ להתקדם באופן עצמאי כל זאת תוך כדי המשך ניצול משאבי החטיבה.
.

דוגמא לציטוט של איתי:

האם הדבר הגיוני וכשר שחניך ב-IFS שלמד את כל הבסיס אצלנו בחטיבה (נהנה מפירותיה של החטיבה) עזב לטובת פיקוח במקום לפקח כאן לאור ההשקעה וזמן יקר שאנשי צוות נתנו כדי שילמד לטוס?

אני לא יודע איך לקרוא לזה אם לא ניצול ונוכחתי לדעת שיש כאלו שהמשיכו לפקח בחטיבות האחרות ולמדו בו זמנית ב-IFS כלומר שהחטיבה השקיעה משאבים כדי שאותם חניכים ישכילו ויביאו זאת לידי ביטוי

בפיקוח בחטיבות אחרות במקום ב-VATIL.

אני בטוח שפתרון לבעיה הוא לא מעבר לחטיבה אחרת והייתי מצפה מאותם אלה שעברו לפעול כדי לתקן את הבעיה במקום לומר שהיא קיימת ולעזוב.

פורסם
אם יורשה לי לשאול מה הרווח או התועלת של החטיבה בשינוי המדיניות הזה?

מדיניות אמורה לשרת מטרות ויעדים או להיות "רווחית" לארגון.

במה המדיניות החדשה משרתת את מטרות החטיבה?

האם את שאיפת החטיבה להיות ארגון מאגד של חובבי תעופה וירטואלים? אם כן, אז המדיניות החדשה מוצדקת ובמקום. ומוטב מאוחר מאשר אף פעם.

דובר כאן בדיון על שימוש במשאבי החטיבה. האם כתוצאה מהמדיניות יהיו יותר משאבים בשל החיסכון על אלו "המנצלים" את החטיבה בלי להיות שייכים אליה?

האם עכשיו סוף סוף יהייה יותר פורום לחברי החטיבה? או יותר כנס חטיבה?או שיהייה פחות צפוף ב-vIAF? וכן הלאה? כי נחסך ניצול המשאבים שהינם במחסור?

מקום ותחרות על "סלוטים" בהכשרת פקחים-זו כבר לא הבעיה בהקשר לאורחים.

אם מנתחים את המדיניות החדשה באופן סכלתני קשה שלא להתרשם שהמטרה היא "לעומתית", היינו, "ירדתם" מהחטיבה-תשלמו! איבדתם את ה"אזרחות"!

אין בזה תמריץ אמיתי לחזור לחטיבה, אלא יצירת אנטגוניזם.

לדעתי חשוב לבחון את המדיניות לאור המטרה והיעדים, האם זה יחזיר או ירתיע עריקה? או שהכוונה אם בוחנים את זה ביושר היא להרגיע את רגש הנקמה ב-"נצלנים" ? (לנקום זו מילה קשה מידי, אבל הכוונה ברורה).

צריך לחשוב איך לחטיבה יהייה טוב, ולא איך למי שלא בחטיבה יהייה רע.

אגב, גם אהרון דיין מקנדה יצטרך מהיום רק לצפות ב-screenshots ולשמור את שלו לפייסבוק. מה הרווח?

וגילוי נאות: אני אורח (ולא נצלן, אגב). השלמתי עם הגזרה. אני רק מביע את דעתי כל עוד יש לי אפשרות.

אין פה עניין של לנקום במישהו, כי החטיבה מודעת לחלק מהחסרונות שלה מול חטיבות אחרות, המטרה היא פשוט להגדיר במי רוצים להשקיע מתוך מטרה לחזק את המערכים השונים בחטיבה כי כל מי שמכהן בתפקיד כזה או אחר בחטיבה לא נמצא שם לנצח ולכן חשוב לדאוג כל הזמן לדור הבא.

כל פעילות החטיבה מתבססת על חברים שתורמים מזמנם החופשי ב IFS, הדרכת פקחים, VIAF, אירועים וכו' מדובר על שעות אדם "יקרות" מאוד לקהילה.

ומטבע הדברים החטיבה רוצה להשקיע אותם במי שהוא שייך אליה כדי שביום מן הימים יהיה: מדריך, פקח וגם חבר צוות.

אגב, מדיניות דומה ננקטת גם בחטיבות אחרות, בחטיבת UK לדוגמא לא תוכל לקבל הכשרת טייס לדרגת P1 או הכשרת פקח ללא חברות בחטיבת UK.

לגבי חברנו בגלות, להבנתי מהדברים של איתי, כל מקרה יבחן לגופו.

ואם כבר העלת את הנושא, אז למה אתה אורח? מה מונע ממך להיות רשום בחטיבת VATIL ב VATSIM?

פורסם
חבר'ה אתם הופכים את העניין למסובך מה שהוא לא ,
לצערי הרב, נוכחתי לדעת כי ישנם גם יחידים אשר ניצלו את שירותי החטיבה, נהנו מפירותיה ולאחר יד נרשמו לחטיבות זרות ע"מ להתקדם באופן עצמאי כל זאת תוך כדי המשך ניצול משאבי החטיבה.
.

דוגמא לציטוט של איתי:

האם הדבר הגיוני וכשר שחניך ב-IFS שלמד את כל הבסיס אצלנו בחטיבה (נהנה מפירותיה של החטיבה) עזב לטובת פיקוח במקום לפקח כאן לאור ההשקעה וזמן יקר שאנשי צוות נתנו כדי שילמד לטוס?

אני לא יודע איך לקרוא לזה אם לא ניצול ונוכחתי לדעת שיש כאלו שהמשיכו לפקח בחטיבות האחרות ולמדו בו זמנית ב-IFS כלומר שהחטיבה השקיעה משאבים כדי שאותם חניכים ישכילו ויביאו זאת לידי ביטוי

בפיקוח בחטיבות אחרות במקום ב-VATIL.

אני בטוח שפתרון לבעיה הוא לא מעבר לחטיבה אחרת והייתי מצפה מאותם אלה שעברו לפעול כדי לתקן את הבעיה במקום לומר שהיא קיימת ולעזוב.

אני מניח שמי שלמד ב-IFS והחליט לעבור לפיקוח, טס בארץ ותרם תנועה להכשרת פקחים נוספים, הוא לא עד כדי כך בזוי כמו שאתה מנסה להציג אותם.

והכי חשוב, עכשיו הם יחזרו בזכות המדיניות החדשה?

אתה מניח לא כל כך נכון ויש שם הוכחה לכך בפורום (אני אומר לא כל כך כי חלקם כן),

האם הם יחזרו? לא יודע , ניתן להם להחליט.

פורסם
אם יורשה לי לשאול מה הרווח או התועלת של החטיבה בשינוי המדיניות הזה?

מדיניות אמורה לשרת מטרות ויעדים או להיות "רווחית" לארגון.

במה המדיניות החדשה משרתת את מטרות החטיבה?

האם את שאיפת החטיבה להיות ארגון מאגד של חובבי תעופה וירטואלים? אם כן, אז המדיניות החדשה מוצדקת ובמקום. ומוטב מאוחר מאשר אף פעם.

דובר כאן בדיון על שימוש במשאבי החטיבה. האם כתוצאה מהמדיניות יהיו יותר משאבים בשל החיסכון על אלו "המנצלים" את החטיבה בלי להיות שייכים אליה?

האם עכשיו סוף סוף יהייה יותר פורום לחברי החטיבה? או יותר כנס חטיבה?או שיהייה פחות צפוף ב-vIAF? וכן הלאה? כי נחסך ניצול המשאבים שהינם במחסור?

מקום ותחרות על "סלוטים" בהכשרת פקחים-זו כבר לא הבעיה בהקשר לאורחים.

אם מנתחים את המדיניות החדשה באופן סכלתני קשה שלא להתרשם שהמטרה היא "לעומתית", היינו, "ירדתם" מהחטיבה-תשלמו! איבדתם את ה"אזרחות"!

אין בזה תמריץ אמיתי לחזור לחטיבה, אלא יצירת אנטגוניזם.

לדעתי חשוב לבחון את המדיניות לאור המטרה והיעדים, האם זה יחזיר או ירתיע עריקה? או שהכוונה אם בוחנים את זה ביושר היא להרגיע את רגש הנקמה ב-"נצלנים" ? (לנקום זו מילה קשה מידי, אבל הכוונה ברורה).

צריך לחשוב איך לחטיבה יהייה טוב, ולא איך למי שלא בחטיבה יהייה רע.

אגב, גם אהרון דיין מקנדה יצטרך מהיום רק לצפות ב-screenshots ולשמור את שלו לפייסבוק. מה הרווח?

וגילוי נאות: אני אורח (ולא נצלן, אגב). השלמתי עם הגזרה. אני רק מביע את דעתי כל עוד יש לי אפשרות.

אין פה עניין של לנקום במישהו, כי החטיבה מודעת לחלק מהחסרונות שלה מול חטיבות אחרות, המטרה היא פשוט להגדיר במי רוצים להשקיע מתוך מטרה לחזק את המערכים השונים בחטיבה כי כל מי שמכהן בתפקיד כזה או אחר בחטיבה לא נמצא שם לנצח ולכן חשוב לדאוג כל הזמן לדור הבא.

כל פעילות החטיבה מתבססת על חברים שתורמים מזמנם החופשי ב IFS, הדרכת פקחים, VIAF, אירועים וכו' מדובר על שעות אדם "יקרות" מאוד לקהילה.

ומטבע הדברים החטיבה רוצה להשקיע אותם במי שהוא שייך אליה כדי שביום מן הימים יהיה: מדריך, פקח וגם חבר צוות.

אגב, מדיניות דומה ננקטת גם בחטיבות אחרות, בחטיבת UK לדוגמא לא תוכל לקבל הכשרת טייס לדרגת P1 או הכשרת פקח ללא חברות בחטיבת UK.

לגבי חברנו בגלות כגון אהרון דיין, יורם בן ארי או לחילופין לגבי מי שאינו חבר VATSIM כגון דוד רוזנפלד, יש מענה והוא נקרא יקיר חטיבה.

ואם כבר העלת את הנושא, אז למה אתה אורח? מה מונע ממך להיות רשום בחטיבת VATIL ב VATSIM?

יש קו די גדול , שמפריד בין מבחן P1 לבין לחסום את הגישות לטימספיק , לפורום ולהיות סטריליים לחלוטין , מה שלדעתי רק פוגע בכם .

אמרתי , אני מחטיבה אחרת ובכל זאת באתי ולתת את חלקי בחטיבה , הצעתי את עצמי למתרגל , ואמרתם שבגלל שאני מחטיבה זרה אני לא יכול , ואחרי שבוע מישהו אחר מחטיבה זרה התחיל להיות מתרגל .

מוזר לא ? בקיצור לי לא ממש משנה המהלך הזה שאתם עושים , אבל זה מלוכלך וזה ידרדר עוד ועוד את החטיבה .

פורסם

מאור, אם מישהו מחטיבה זרה התחיל להיות מתרגל אז סביר להניח שזה יפסק או שהוא יעבור לחטיבה.

אני חושב שהבעת את דעתך בצורה ברורה, נכון שיש פערים בין מדיניות בחטיבות שונות, לדעתי בגלל זה כתב מנהל החטיבה שהנושא בתקופת ניסיון כדי לשמוע את ההערות של החברים.

פורסם

סליחה מאור

בתור חבר גאה בחטיבה הבלגית למה שלא תשתמש בשרתי הטים ספיק של הבלגים או בפורומים שלהם במקום בשלנו? למה שלא תטוס לכנסי חטיבה בבלגייה? למה אנחנו טובים עבורך ועבור אחרים בטים ספיק שלנו ובפורום שלנו ובכנסים שלנו, אבל לדברים אחרים לא?

פורסם

אמרתי , את ההחלטה שלכם עשיתם , אני לא מערער ואני מבין את הכוונה , לפי דעתי ( דעתי ) זה לא הדרך הנכונה .

ואני משתמש בטימספיק ובפורומים שלהם , מה זה קשור ? בסדר ... רק באתי להשמיע את דעתי , אתם יכולים להתייחס או לזרוק אותה לפח , תעשו איתה מה שבא לכם , אני לא יכול למנוע או משהו , אני רק יכול להביע דעה וזה מה שעשיתי ופה זה נגמר .

פורסם

מולי

המקום הזה בנוי על קורלציה מאוד מאוד עדינה בין יחס פעילות של פקחים ליחס פעילות של טייסים, זה נכון לגבי כל חטיבה בווטסים ועל אחת כמה וכמה בחטיבה קטנה,

הגירה של חברים לחו"ל, פוגעת בצורה קשה בקורלציה הזאת.

הסיכוי שהרפורמה הזאת תחזיר את אלה שעברו במתתכונת הנוכחית הוא אכן קלוש , הרפורמה הזאת (כמו שאני מבין אותה) היא גם כפעולת מנע לעתיד שמי שרוצה לעזוב ידע שיש לזה השלכות שליליות, הרי תסתכל מכל הצעקות של המתנגדים מה מפריע להם: סוגרים לנו את הטים ספיק, הפורום ולא נוכל לבוא לכנס, לא מפריע להם שדבר כזה בפוטנציה שלו יכול לסגור חטיבה במקרה קיצוני (זה בין הייתר מה שהפיל את איבאו ישראל הקיקיונית), החבר המהגר (חרוז?) לא מפסיד עד עכשיו כלום ולכן הוא לא חושב פעמיים לפני אקט המעבר, אני בטוח ב 100% שאחרי כניסת המהלך הזה כל אחד שירצה לעבור יחשוב פעמיים ויעשה את השיקולים שלו הרבה יותר טוב שהוא יידע שהוא יכול להפסיד, אנחנו לא סלקום שאפשר כל שני ושלישי להתנתק כי הנציגת שירות לא באה לנו וטוב, יש ארגון שמשקיע ורוצה ומגיע לו לקבל היזון חוזר, שחבר חטיבה עוזב למקום אחר , הפוטנציאל הזה הולך לפח.

לגבי העניין שזה לא יחזיר חברים שכבר ערקו, כבר העלתי בפני במנהל החטיבה אפשרויות משלימות למהלך הזה שעשויות כדי לסייע נראה מה יהיה אם לא אז לא..

פורסם

אני עברתי לUK בגלל כמה סיבות, אחת מהם היא קבלת הכשרה כפקח בגלל העומס שיש פה. אז כן קיבלתי את הדרגה S1 ואני ממשיך בלימודים שמה ומתקדם בסולם הפיקוח.

אני עדיין לא מבין למה אני לא יכול לפקח פה בארץ?

הרי אני חוסך לכם משאבים ומעשיר את הפיקוח בארץ,

את הרוב כבר למדתי כל מה שנשאר לי ללמוד זה את הדברים הספציפיים לבן גוריון\כל שדה אחר.

פורסם

מולי.

בנושא פורום ו TS, פה יש צד שני למטבע, שני הכלים האלה עולים לחטיבה כסף ושעות אדם בהשגחה ופיקוח, אף אחד לא מכריח חברים לשלם או לקחת חלק בצוות הפורום (רק מבקשים), האם לא ראוי שמי שיהנה מהכלים האלה אלו הם רק החברים שבוחרים לשייך עצמם לקהילה הזו (נשים רגע את נושא יקיר החטיבה בצד)?

לדעתי יש מקום לשינוי בנוסח לגבי השתתפות בכנס חטיבה, לדעתי לא כדאי למנוע השתתפות בכנס, אלה רק בסיורים שהחטיבה מוציאה מידי פעם.

בנושא חדר בקרה, איתי כתב שכאן הוא כפוף לחוקי VATSIM בנושא פקח אורח, לדעתי כוונת המשורר היא לא למנוע ממך להגיע לבקר בחדר בקרה, אלה להבהיר שיש מדיניות של VATSIM בנושא פקחים אורחים (נחכה להבהרות).

ע"י כך שאתה מדגיש יתרונות של מי שהוא חבר חטיבה על פני אחד שלא, אתה נותן לו מוטיבציה לחזור אליך.

בתור מדריך במחלקת הדרכה, יש לנו עוד הרבה לאן להשתפר מול חטיבות זרות.

פורסם
אני עברתי לUK בגלל כמה סיבות, אחת מהם היא קבלת הכשרה כפקח בגלל העומס שיש פה. אז כן קיבלתי את הדרגה S1 ואני ממשיך בלימודים שמה ומתקדם בסולם הפיקוח.

אני עדיין לא מבין למה אני לא יכול לפקח פה בארץ?

הרי אני חוסך לכם משאבים ומעשיר את הפיקוח בארץ,

את הרוב כבר למדתי כל מה שנשאר לי ללמוד זה את הדברים הספציפיים לבן גוריון\כל שדה אחר.

היי, יש לך טעות בהבנה.

נהלי VATSIM מאפשרים לכל פקח לפקח בחטיבה אחרת במסגרת תקנון של פקח אורח.

אם אני רוצה ללכת לפקח עכשיו בחטיבה זרה, אני חייב להיות על תקן פקח אורח ולכן אני יוגבל למספר עמדות מצומצם ובטח שיתנו לי שם עדיפות נמוכה בהדרכה.

כנ"ל בחטיבת VATIL, יש נוהל לפקח אורח שתואם את הנחיות VATSIM, אתה מוזמן לקרוא ולהירשם בתור פקח אורח אם בא לך.

אני רוצה רגע לתת דוגמא למצב יותר קיצוני בו נתקלתי באופן אישי בתור פקח אורח, כדי למחיש מדיניות של חטיבות אחרות.

בעבר קיבלתי היתר לפקח בחטיבת יורוקונטרול כפקח אורח (תת חטיבה של אירופה), בשלב מסויים נכנס נוהל בחטיבה הזו, שפקחים אורחים יכולים להיות אך ורק פקחים מתת חטיבות שונות של חטיבת אירופה, ובכך בגלל שאני לא חבר חטיבת אירופה אלה חטיבת VATIL, נאסר עלי לפקח שם והוסרתי מרשימת הפקחים.

פורסם
אני עברתי לUK בגלל כמה סיבות, אחת מהם היא קבלת הכשרה כפקח בגלל העומס שיש פה. אז כן קיבלתי את הדרגה S1 ואני ממשיך בלימודים שמה ומתקדם בסולם הפיקוח.

אני עדיין לא מבין למה אני לא יכול לפקח פה בארץ?

הרי אני חוסך לכם משאבים ומעשיר את הפיקוח בארץ,

את הרוב כבר למדתי כל מה שנשאר לי ללמוד זה את הדברים הספציפיים לבן גוריון\כל שדה אחר.

היי, יש לך טעות בהבנה.

נהלי VATSIM מאפשרים לכל פקח לפקח בחטיבה אחרת במסגרת תקנון של פקח אורח.

אם אני רוצה ללכת לפקח עכשיו בחטיבה זרה, אני חייב להיות על תקן פקח אורח ולכן אני יוגבל למספר עמדות מצומצם ובטח שיתנו לי שם עדיפות נמוכה בהדרכה.

כנ"ל בחטיבת VATIL, יש נוהל לפקח אורח שתואם את הנחיות VATSIM, אתה מוזמן לקרוא ולהירשם בתור פקח אורח אם בא לך.

אני רוצה רגע לתת דוגמא למצב יותר קיצוני בו נתקלתי באופן אישי בתור פקח אורח, כדי למחיש מדיניות של חטיבות אחרות.

בעבר קיבלתי היתר לפקח בחטיבת יורוקונטרול כפקח אורח (תת חטיבה של אירופה), בשלב מסויים נכנס נוהל בחטיבה הזו, שפקחים אורחים יכולים להיות אך ורק פקחים מתת חטיבות שונות של חטיבת אירופה, ובכך בגלל שאני לא חבר חטיבת אירופה אלה חטיבת VATIL, נאסר עלי לפקח שם והוסרתי מרשימת הפקחים.

אני יודע איך הולך כל הקטע של פקח אורח, זה קיים גם בUK וגם שמה הם מקבלים עדיפות נמוכה יותר לפי דרגה שיש להם(S3 מבקר בעדיפות גבוהה יותר מאשר S2 שרשום בחטיבה)

כבר ביקשתי להיות בחטיבה כפקח מבקר ונתקלתי בסירוב משום שאמרו לי שאין דבר כזה פה בחטיבה.

פורסם
אני עברתי לUK בגלל כמה סיבות, אחת מהם היא קבלת הכשרה כפקח בגלל העומס שיש פה. אז כן קיבלתי את הדרגה S1 ואני ממשיך בלימודים שמה ומתקדם בסולם הפיקוח.

אני עדיין לא מבין למה אני לא יכול לפקח פה בארץ?

הרי אני חוסך לכם משאבים ומעשיר את הפיקוח בארץ,

את הרוב כבר למדתי כל מה שנשאר לי ללמוד זה את הדברים הספציפיים לבן גוריון\כל שדה אחר.

היי, יש לך טעות בהבנה.

נהלי VATSIM מאפשרים לכל פקח לפקח בחטיבה אחרת במסגרת תקנון של פקח אורח.

אם אני רוצה ללכת לפקח עכשיו בחטיבה זרה, אני חייב להיות על תקן פקח אורח ולכן אני יוגבל למספר עמדות מצומצם ובטח שיתנו לי שם עדיפות נמוכה בהדרכה.

כנ"ל בחטיבת VATIL, יש נוהל לפקח אורח שתואם את הנחיות VATSIM, אתה מוזמן לקרוא ולהירשם בתור פקח אורח אם בא לך.

אני רוצה רגע לתת דוגמא למצב יותר קיצוני בו נתקלתי באופן אישי בתור פקח אורח, כדי למחיש מדיניות של חטיבות אחרות.

בעבר קיבלתי היתר לפקח בחטיבת יורוקונטרול כפקח אורח (תת חטיבה של אירופה), בשלב מסויים נכנס נוהל בחטיבה הזו, שפקחים אורחים יכולים להיות אך ורק פקחים מתת חטיבות שונות של חטיבת אירופה, ובכך בגלל שאני לא חבר חטיבת אירופה אלה חטיבת VATIL, נאסר עלי לפקח שם והוסרתי מרשימת הפקחים.

אני יודע איך הולך כל הקטע של פקח אורח, זה קיים גם בUK וגם שמה הם מקבלים עדיפות נמוכה יותר לפי דרגה שיש להם(S3 מבקר בעדיפות גבוהה יותר מאשר S2 שרשום בחטיבה)

כבר ביקשתי להיות בחטיבה כפקח מבקר ונתקלתי בסירוב משום שאמרו לי שאין דבר כזה פה בחטיבה.

גם חברי צוות הם בני אדם וטועים, הנושא הזה מעוגן באתר החטיבה בנהלים.

תפנה שוב לנוי פרחי, אין כזה דבר שאין נוהל פקח אורח.

אשמח לסייע לך בנושא.

http://www.vatil.org.il/New/home/rules-and-regulations

סעיף 6

פורסם

זאב,

א. חשוב להכיר את עקרונות ואטסים, אתה מציע דבר המנוגד לעקרונות שנקבעו ע"י המייסדים.

ב. הגורמים הדומיננטיים ברשת, לבד מכך שהם מעדיפים נתונים הולמים, יתקשו ליזום פעולת קיצוץ חברים גם אם הם רק רשומים ואינם פעילים, כי יתקשו להראות כך לממונים קצב צמיחת אזור ראוי, מדד חשוב להצלחתם. הייתי מציע לאיתי להתייעץ בנושא.

ג. מהתבוננות רבת שנים בנעשה בחטיבה, אני רואה כי עיקר הטיסות של חברי חטיבה מתבצעות ע"י חברים חדשים. עם השנים חברים ותיקים ממעטים מכל מיני סיבות להתחבר, אלא אם באחריותם מילוי תפקיד כלשהו. אם חבר חדש טס מספר פעמים בשבוע, חלק ניכר מהותיקים טסים אחת לכמה שבועות. אותה מגמה קיימת גם אצל פקחים. לסיום, חלק לא קטן מטיסות במרחב ישראל מתבצע ע"י טייסים מחטיבות אחרות.

שלום לכולם!

כמו כן ברצוני להסב את תשומת לב המנהלים לכך שיש טייסים אשר רשומים כחברי וואטיל אבל מעולם לא טסים ברשת.כמובן שזה מצב לא ראוי ולכן חייבים גם אותם להסיר מהחברות בוואטיל.בהקשר לכך יש עוד תופעה של טייסים אשר טסים מעט מאוד ברשת ולכן הם חסרי נסיון וממש לא יודעים לטוס וכאשר פעם ביובל עולים לטיסה הם מפריעים לשאר הטייסים והפקחים.לכן אני מבקש מהמנהלים לבדוק באם אפשר לקבוע רף של מינימום שעות בחודש שעל חבר בוואטיל לטוס ואם לא אז מפסיקים את חברותו בוואטיל.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם

יורם,

כסגן מנהל חטיבה להדרכה בעבר- בואטיל פועלים לפי נהלי ואטסים. כל פקח רשאי לבקש להתקבל כפקח אורח, ולא יוכלו שלא יקבלו אותו. קיבלו כבר פקחים שאינם דוברי עברית.

שאלה צנועה, האם יתאפשר לי לבקר כאן בתור חבר חטיבה זרה ? :oops:
אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...