עבור לתוכן
Ittai Arnon

VATIL - מיהו חבר חטיבה ?

Recommended Posts

פורסם

איתי ואמיר,

טוב לקדם איכות ולקדם חברים איכותיים. טעות לגעת בדרך כלשהי בכאלה שלא משתייכים לאותה קבוצה, למעט בניסיון לקדם רמתם, באם ירצו.

זו אינה טייסת יירוט קו ראשון אלא חטיבה לכלל המעוניינים המקיימים את כללי הרשת.

באשר לחוקים החדשים-

לא חבל לחטיבה להפסיד אנשים איכותיים רק בגלל עניין המוסריות שהם כביכול זרקו אבן בבאר ממנה שתו???

אני מבין את העניין של הרשמה לבית הספר או לאחד ממסלוליו, אבל לדעתי למנוע את השימוש בפורום או הטימספיק או [כ"ש] פיקוח במרחב הישראלי זה מיותר\חסר תועלת\נקמני [מה שלא ממש יקרב את המתרחקים] ולמען [ורק למען זה] שגשוג החטיבה הן בטייסים או פעילות בפורום והן בשעות פיקוח כדאי מאוד להסיר חלק מה"האשמות" בעדכון הקרוב לחוקה שלנו...

בתקווה לתועלת!

-איציק

איציק,

את האנשים האיכותיים כבר גם ככה הפסדת כהגדרתך...

אז מדוע לא להשקיע את מירב האמצעים בחברים קיימים אשר תורמים לחטיבה ורשומים בה כחברים ?

מילא זאת,

טייסים עדיין יכולים לטוס חופשי בחטיבה מעולם לא הגבלנו אף אחד.

אורחים וכלל האוכלוסיה יכולים לקרוא ולעיין בפרום ובאתר החטיבה באופן חופשי וכן להגיב בפורום ג'נרל.

אם כהגדרתך שגשוג החטיבה הן בפעילות בפורום ובשעות הפיקוח, אז מדוע לא לפקח בארץ ? ולשוטט בחטיבות זרות ?

נקודה למחשבה.

פורסם

אור,

ברור לי שכוונותיך טובות.

מבלי לפגוע בזכויותיך, האמירה כי לא יוכל ליהנות משירותי החטיבה אינה עומדת בקנה אחד עם רוח מייסדי הרשת, כל עוד אותם שירותים, למשל הפורום, הם חלק מואטסים. גם אם ממומנים (למשל הפורום) בידי תורם או אדם פרטי. הפועל כנגדם עקרונות אלה, סופו שיועמד על מקומו ואולי אף בדרך לא נעימה.

לא הפניתי שום אצבע מאשימה כלפי הצוות , היו לי סיבות מוצדקות די והותר לעבור חטיבה , במקום לעבוד ולשפר את זה עשיתם ההפך .

דרך אגב , כשאני הלכתי וביקשתי להיות מתרגל \ מדריך בקורס CVFR לא נתתם לי , הגלגל חוזר אליכם , אני עזבתי ובכל זאת רציתי לעזור , שום אינטרס .

הגלגל חוזר אליכם ;)

כרגע פשוט לא תוכל להנות משירותי החטיבה.

פורסם

אור,

אין שום דבר שבעולם שתוכל לעשות בכדי למנוע מבוגרי IFS או כל מאמץ שהוא שהחטיבה השקיעה, לעזוב למחרת.

להערכתי, כל הצעדים עליהם קראתי כאן, יפעלו במוקדם ובמאוחר כנגד החטיבה, מטרותיה, שלמותה, היותה גוף מאחד ישראלים וכו'. רק מדיניות פתוחה המעודדת את רצון האנשים תמשוך אותם לואטיל.

חבר'ה אתם הופכים את העניין למסובך מה שהוא לא ,
לצערי הרב, נוכחתי לדעת כי ישנם גם יחידים אשר ניצלו את שירותי החטיבה, נהנו מפירותיה ולאחר יד נרשמו לחטיבות זרות ע"מ להתקדם באופן עצמאי כל זאת תוך כדי המשך ניצול משאבי החטיבה.
.

דוגמא לציטוט של איתי:

האם הדבר הגיוני וכשר שחניך ב-IFS שלמד את כל הבסיס אצלנו בחטיבה (נהנה מפירותיה של החטיבה) עזב לטובת פיקוח במקום לפקח כאן לאור ההשקעה וזמן יקר שאנשי צוות נתנו כדי שילמד לטוס?

אני לא יודע איך לקרוא לזה אם לא ניצול ונוכחתי לדעת שיש כאלו שהמשיכו לפקח בחטיבות האחרות ולמדו בו זמנית ב-IFS כלומר שהחטיבה השקיעה משאבים כדי שאותם חניכים ישכילו ויביאו זאת לידי ביטוי

בפיקוח בחטיבות אחרות במקום ב-VATIL.

אני בטוח שפתרון לבעיה הוא לא מעבר לחטיבה אחרת והייתי מצפה מאותם אלה שעברו לפעול כדי לתקן את הבעיה במקום לומר שהיא קיימת ולעזוב.

פורסם

איציק,

הרשה לי לתקן אותך.

פיקוח ביורוקונטרול היה תמיד כפוף לחברות בחטיבת אירופה. אתה קיבלת אישור חריג ואחריך אני לפקח ביורוקונטרול (בהתערבות ותמיכת אילן). לפי הבנתי לא הסירו אותך מהרשימה עקב היותך חבר בחטיבה אחרת, אלא כי ליורוקונטרול דרישות מינימום נוכחות פיקוח לאורחים. אגב הדרישות הנ"ל כפופות לשיקול מנהל יורוקונטרול. אותי מייק השאיר מעל שנה אחרי שהפסקתי לפקח שם, כאשר כל האחרים הוסרו אחרי חודשיים ללא פעילות. בין השאר כי באותה תקופה פיתחתי לחטיבה 4 מתוך 5 הסקטורים לתוכנת יורוסקופ שמאוד רצו להכניסה לשימוש.

אני עברתי לUK בגלל כמה סיבות, אחת מהם היא קבלת הכשרה כפקח בגלל העומס שיש פה. אז כן קיבלתי את הדרגה S1 ואני ממשיך בלימודים שמה ומתקדם בסולם הפיקוח.

אני עדיין לא מבין למה אני לא יכול לפקח פה בארץ?

הרי אני חוסך לכם משאבים ומעשיר את הפיקוח בארץ,

את הרוב כבר למדתי כל מה שנשאר לי ללמוד זה את הדברים הספציפיים לבן גוריון\כל שדה אחר.

היי, יש לך טעות בהבנה.

נהלי VATSIM מאפשרים לכל פקח לפקח בחטיבה אחרת במסגרת תקנון של פקח אורח.

אם אני רוצה ללכת לפקח עכשיו בחטיבה זרה, אני חייב להיות על תקן פקח אורח ולכן אני יוגבל למספר עמדות מצומצם ובטח שיתנו לי שם עדיפות נמוכה בהדרכה.

כנ"ל בחטיבת VATIL, יש נוהל לפקח אורח שתואם את הנחיות VATSIM, אתה מוזמן לקרוא ולהירשם בתור פקח אורח אם בא לך.

אני רוצה רגע לתת דוגמא למצב יותר קיצוני בו נתקלתי באופן אישי בתור פקח אורח, כדי למחיש מדיניות של חטיבות אחרות.

בעבר קיבלתי היתר לפקח בחטיבת יורוקונטרול כפקח אורח (תת חטיבה של אירופה), בשלב מסויים נכנס נוהל בחטיבה הזו, שפקחים אורחים יכולים להיות אך ורק פקחים מתת חטיבות שונות של חטיבת אירופה, ובכך בגלל שאני לא חבר חטיבת אירופה אלה חטיבת VATIL, נאסר עלי לפקח שם והוסרתי מרשימת הפקחים.

פורסם

קודם כל - ערכתי לעצמי את ההודעה על יקיר החטיבה, כפי שכתבתי מעל, השיקול הוא של מנהל ואטיל. המניעים הם כמובן אינטרס חטיבתי.

אני אכתוב בגסות והכי ישיר שאפשר, כי זה כבר מתחיל לעצבן אותי ברמה האישית אחרי 10 שנים שאני נותן מהחיים שלי ל VATIL וכמוני עוד הרבה חברים כאן שהזיעו בשביל המקום הזה.

בדיוק כמו של VATSIM יש אינטרסים תפעוליים והם דורסים את כל מה שבא בדרך לטובת האינטרסים שלהם, כך גם VATIL.

רשת VATSIM זו רשת פרטית, זו לא פלטפורמה פולטית. אתמול הוציאו GRP מחר מוציאים משהו חדש - וכולם מתיישרים לימין. לנו כחטיבה יש את הזכות לקבוע מי ישתמש במשאבים שלנו, ומי לא- וזאת בכפוף לחוקים של VATSIM. (ובדקנו את המהלך שלנו מול ה EC).

וחד משמעית - יש פה קבוצה לא קטנה שמבזבזת לנו את הזמן. אם זה בהדרכת טייסים אם זה בהדרכת פקחים.

מי שרוצה להנות מהפרות - שיהיה חלק מהמערכת.

לגבי יקיר החטיבה: תחום אפור - נכון. ובגלל זה השיקול הוא של מנהל החטיבה בלבד! וזה שוב חוזר לאותה נקודה - האם הפיכת אדם X ליקיר חטיבה מקדמת את האינטרס של VATIL - כן או לא.

זהו חבר'ה, כל השאר לא רלוונטי. איך אנחנו יכולים לייצר תנאי/מנגנון שיגרום לאדם לשקול בשנית טרם הפסקת הדרכתו כפקח כאן אחרי שהושקעו בו 50 שעות הדרכה ומעבר לחטיבה זרה.

אגב אינטרס: האינטרס של VATIL שעליו אני מדבר בשורות הוא להביא לפה יותר טיסות/יותר פקחים/ יותר פעילות ואירועים.

פורסם

מתוך CODE of REGULATIONS

§6.01 Scope of Article, Definitions

B. Definitions: As used in this Code of Regulations:

. “9. VATSIM.net network” is defined as any one or all of the computers joined

together which comprise the physical VATSIM.net network as well as any

additional computers which are utilized in any way by VATSIM.net members

for communicating via text or voice for purposes of engaging in simulated air

traffic control and/or flight simulation purposes.

א. הפורום, בית הספר לטיסה, השרת הקולי וכו' הינם חלק מהרשת לפי ההגדרה לעיל.

ב. הנהלת הרשת רשאית לפי שיקולה לנתק חלק מהשירותים הניתנים. איני רואה איך סמכות זו קשורה לנושא שלפנינו. במידה ויעשה שימוש בסעיף זה לצורך עידוד אנשים לא תורמים לאבד זכויות לשירותים כלשהם שניתנים ברשת, תהיה זו כפי שכבר כתבתי החמצת יעדי הצוות בצעד שכזה, ולדעתי אף פגיעה ישירה ומשמעותית בעקרונות שקבעו המייסדים.

ג. איני רואה קשר בין הזכות לקבלת שירותים ובין תרומת החבר. יש כאלה שתורמים יותר ויש כאלה שבכלל לא, איש מסיבותיו הוא. אלזו אינה סיבה ראויה לפגוע במעמדו כחבר ברשת. השקעתי אלפי שעות בפיקוח, הדרכה, בחינה, הכנת מסמכים, תכנון ועבודה מול רשויות הרשת. איני תובע כל מעמד שונה בגין כל אלה, אולם לא נראה לי הוגן שמישהו שיום אחד החליט לפעול אחרת, ייפגע. איני כועס על חניכי פיקוח וטייסים שפיקחתי עליהם שפתחו בשעתו חטיבה מתחרה. זו זכותם וגם כישלון שלנו, באשר לא הבחנתי בהסקת מסקנות בצידנו, יותר נטירת רגשות שליליים, וחבל.

ד. עדיפות בהשקעה יש לתת לבעלי פוטנציאל לתרום לחטיבה בהמשך. מצד שני צריך לקבוע נורמות לחלוקת מתנות ולהימנע ממתן תארי VATILXX לחסרי ניסיון, רמה וידע בסיסיים רק כי הם מלאי רוח תרומה והתנדבות. זו בראש ובראשונה רשת פיקוח טיסה ונכון יהיה שתנוהל ככזו, ולא כמועדון חבר מביא חבר.

פורסם
איציק,

הרשה לי לתקן אותך.

פיקוח ביורוקונטרול היה תמיד כפוף לחברות בחטיבת אירופה. אתה קיבלת אישור חריג ואחריך אני לפקח ביורוקונטרול (בהתערבות ותמיכת אילן). לפי הבנתי לא הסירו אותך מהרשימה עקב היותך חבר בחטיבה אחרת, אלא כי ליורוקונטרול דרישות מינימום נוכחות פיקוח לאורחים. אגב הדרישות הנ"ל כפופות לשיקול מנהל יורוקונטרול. אותי מייק השאיר מעל שנה אחרי שהפסקתי לפקח שם, כאשר כל האחרים הוסרו אחרי חודשיים ללא פעילות. בין השאר כי באותה תקופה פיתחתי לחטיבה 4 מתוך 5 הסקטורים לתוכנת יורוסקופ שמאוד רצו להכניסה לשימוש.

אני עברתי לUK בגלל כמה סיבות, אחת מהם היא קבלת הכשרה כפקח בגלל העומס שיש פה. אז כן קיבלתי את הדרגה S1 ואני ממשיך בלימודים שמה ומתקדם בסולם הפיקוח.

אני עדיין לא מבין למה אני לא יכול לפקח פה בארץ?

הרי אני חוסך לכם משאבים ומעשיר את הפיקוח בארץ,

את הרוב כבר למדתי כל מה שנשאר לי ללמוד זה את הדברים הספציפיים לבן גוריון\כל שדה אחר.

היי, יש לך טעות בהבנה.

נהלי VATSIM מאפשרים לכל פקח לפקח בחטיבה אחרת במסגרת תקנון של פקח אורח.

אם אני רוצה ללכת לפקח עכשיו בחטיבה זרה, אני חייב להיות על תקן פקח אורח ולכן אני יוגבל למספר עמדות מצומצם ובטח שיתנו לי שם עדיפות נמוכה בהדרכה.

כנ"ל בחטיבת VATIL, יש נוהל לפקח אורח שתואם את הנחיות VATSIM, אתה מוזמן לקרוא ולהירשם בתור פקח אורח אם בא לך.

אני רוצה רגע לתת דוגמא למצב יותר קיצוני בו נתקלתי באופן אישי בתור פקח אורח, כדי למחיש מדיניות של חטיבות אחרות.

בעבר קיבלתי היתר לפקח בחטיבת יורוקונטרול כפקח אורח (תת חטיבה של אירופה), בשלב מסויים נכנס נוהל בחטיבה הזו, שפקחים אורחים יכולים להיות אך ורק פקחים מתת חטיבות שונות של חטיבת אירופה, ובכך בגלל שאני לא חבר חטיבת אירופה אלה חטיבת VATIL, נאסר עלי לפקח שם והוסרתי מרשימת הפקחים.

עופר, אתה מבין לא נכון.

הוסרתי עקב היותי חבר חטיבה שאינה תחת אזור אירופה, וזאת לאחר משא ומתן עם מנהל החטיבה בזמנו (נדמה לי מייק) כדי לאשר את אוהד שליו כפקח זר ביורוקונטרול.

אני הקפדתי לעמוד בדרישות הנוכחות לפקחים זרים.

בכל אופן נתתי את המקרה כדוגמא למדיניות יותר קיצונית.

דווקא ממך צפיתי לא לפרסם פוסט עם מידע מוטעה.

פורסם

איציק,

מצטער אם הטעיתי, מחוסר ידיעה של פרטי המקרה הספציפי. אותי לא הורידו כפקח אורח חבר ואטיל. כשהורידו אותי כחבר ואטיל, זה היה עקב אי פיקוח, ומייק התקשר וביקש שכשאוכל שאחזור. שנים אח"כ עברתי לחטיבת אירופה.

פורסם
מתוך CODE of REGULATIONS

§6.01 Scope of Article, Definitions

B. Definitions: As used in this Code of Regulations:

. “9. VATSIM.net network” is defined as any one or all of the computers joined

together which comprise the physical VATSIM.net network as well as any

additional computers which are utilized in any way by VATSIM.net members

for communicating via text or voice for purposes of engaging in simulated air

traffic control and/or flight simulation purposes.

א. הפורום, בית הספר לטיסה, השרת הקולי וכו' הינם חלק מהרשת לפי ההגדרה לעיל.

ב. הנהלת הרשת רשאית לפי שיקולה לנתק חלק מהשירותים הניתנים. איני רואה איך סמכות זו קשורה לנושא שלפנינו. במידה ויעשה שימוש בסעיף זה לצורך עידוד אנשים לא תורמים לאבד זכויות לשירותים כלשהם שניתנים ברשת, תהיה זו כפי שכבר כתבתי החמצת יעדי הצוות בצעד שכזה, ולדעתי אף פגיעה ישירה ומשמעותית בעקרונות שקבעו המייסדים.

ג. איני רואה קשר בין הזכות לקבלת שירותים ובין תרומת החבר. יש כאלה שתורמים יותר ויש כאלה שבכלל לא, איש מסיבותיו הוא. אלזו אינה סיבה ראויה לפגוע במעמדו כחבר ברשת. השקעתי אלפי שעות בפיקוח, הדרכה, בחינה, הכנת מסמכים, תכנון ועבודה מול רשויות הרשת. איני תובע כל מעמד שונה בגין כל אלה, אולם לא נראה לי הוגן שמישהו שיום אחד החליט לפעול אחרת, ייפגע. איני כועס על חניכי פיקוח וטייסים שפיקחתי עליהם שפתחו בשעתו חטיבה מתחרה. זו זכותם וגם כישלון שלנו, באשר לא הבחנתי בהסקת מסקנות בצידנו, יותר נטירת רגשות שליליים, וחבל.

ד. עדיפות בהשקעה יש לתת לבעלי פוטנציאל לתרום לחטיבה בהמשך. מצד שני צריך לקבוע נורמות לחלוקת מתנות ולהימנע ממתן תארי VATILXX לחסרי ניסיון, רמה וידע בסיסיים רק כי הם מלאי רוח תרומה והתנדבות. זו בראש ובראשונה רשת פיקוח טיסה ונכון יהיה שתנוהל ככזו, ולא כמועדון חבר מביא חבר.

עופר, למיטב הבנתי, אתה צודק לגבי פורום ואטסים העולמי (שתחתיו יש גם תת פורום לואטיל) ולתשתיות הרשת והקול ששייכים לואטסים, במקומות אלו החוקים שציטת תקפים. ההחלטה שהחטיבה לקחה תקפה אודות שרתים ותשתיות חיצוניים שממומנים ע"י הנהלת ואטיל וקופת התרומות - הפורום הזה, שרתי הקול והאתר של IFS, אתר ואטיל. באלה - עם כל הכבוד לואטסים - הסמכות היא של מי שמשלם עליהן מכיסו. הם משרתים את הקהילה של ואטיל, ואטסים ישראל, אך לא יושבים על תשתיות הרשת, אלא הם ערך מוסף לקהילה. קהילה שצוות החטיבה עומד בראשה ולוקח החלטות למיטב האינטרס של כלל הקהילה. וכאמור, בתחומים מסוימים אלה, לואטסים העולמית אין זכות וטו.

לגבי המדיניות והתקנות, איני מכיר לעומק את הסטטיסטיקות של העוזבים ואת סיבותיהם אחד אחד, אך אני בהחלט מבין את המגמות וצורת העבודה נראית לי הגיונית וללא פערים שלא מכוסים. ימים יגידו אם המהלך מוצדק, מה שבטוח הוא שיש חומר למחשבה לפקח שרוצה לעזוב את החטיבה, וגם אם הסטטיסטיקה הזאת תרד - הרי מטרה אחת תבוצע. השאלה באמת מה יהיו התמורות הערכיות לאורך זמן - יש כאן כמה דעות, הגיוניות ומבוססות, לשני הכיוונים.

בהצלחה וכל הכבוד לצוות החטיבה על לקיחת החלטה לא פשוטה. עכשיו רק נשאר לתחקר אותו. לדאוג למעקבים ולסטטיסטיקות ברמה גבוהה ואמינה, על מנת להיות מסוגלים לעקוב ולתחקר לאורך זמן את המגמות שנוצרו בעקבות המהלך, אחרת כל הניחושים והדיונים היו מיותרים ונמצא את עצמנו בפרשת דרכים דרמטית בעוד כשנה מעכשיו. או שלא...

פורסם

עופר

בעבר שהשעינו מפורום החטיבה מספר חברים, הם הלכו והיתלוננו על הנהלת הפורום מול הנהלת ווטסים. ההנהלה אמרה 2 דברים :

1. זה שרתים פרטיים של החטיבה וזה מיחוץ לתחום עניינם

2. למה רק הם הושעו מהפורום ולא גם מהרשת המבצעית

אומנם ואטאיל אימצה את חוקי ווטסים כבסיס להתנהלות כאן אבל מה שנעשה כאן על ידי הצוות אינו סותר את החוקים והנהלים של הרשת

פורסם

אחרי קריאת התגובות אני יכול לומר לעצמי המהלך שצוות החטיבה לקח על עצמו צודק ונכון,אני רוצה לומר מילים מהלב,לא מעוניין להתעמת,

משפט אחד חשוב לי לכתוב,המהלך הזה נכון וצודק למען כל אותם חברים ותיקים וחדשים שיש להם אהבה ואמונה בקהילה ישראלית מיוחדת במינה הלו היא VATIL,חברים שהלכו איתנו שנים רבות ולא התייאשו גם ברגעי שפל,חברים שנתנו ברוחב לב למען הכלל ולא חשבו לקבל,המהלך הזה נועד עבורם כי הם ראויים לכך.

צר לי על העוזבים,לא הכל נוצץ בחוץ וגם כאן לא הכל נוצץ,אבל דבר אחד מאחד אותנו הנשארים,אנחנו ישראלים,מדברים בעברית,מברכים מזל טוב לרגל יום הולדת והצלחה בגיוס לצבא,זה אנחנו.

כל צוות החטיבה נתן גיבוי מלא למהלך שנקט מנהל החטיבה ,אנו כמנהלים מאמינים בכל לב כי מי שבחר להישאר בחטיבה תהיה לו הזכות להיקרא חבר חטיבה.

פורסם
אם יורשה לי לשאול מה הרווח או התועלת של החטיבה בשינוי המדיניות הזה?

מדיניות אמורה לשרת מטרה ויעדים או להיות "רווחית" לארגון.

במה המדיניות החדשה משרתת את מטרות החטיבה?

האם את שאיפת החטיבה להיות ארגון מאגד של חובבי תעופה וירטואלים? אם כן, אז המדיניות החדשה מוצדקת ובמקום. ומוטב מאוחר מאשר אף פעם. אבל אני חושב שההיפך הוא הנכון!

דובר כאן בדיון על שימוש במשאבי החטיבה. האם כתוצאה מהמדיניות יהיו יותר משאבים בשל החיסכון על אלו "המנצלים" את החטיבה בלי להיות שייכים אליה?

האם עכשיו סוף סוף יהייה יותר פורום לחברי החטיבה? או יותר כנס חטיבה?או שיהייה פחות צפוף ב-vIAF? או שסגל IFS לא יהייה עודף? וכנ"ל לגבי ה-Teamspeak? וכן הלאה? כי נחסך ניצול המשאבים שהינם במחסור?

מקום ותחרות על "סלוטים" בהכשרת פקחים-זו כבר לא הבעיה בהקשר לאורחים. P1 בין כה וכה לא רלוונטי כרגע.

אם מנתחים את המדיניות החדשה באופן שכלתני קשה שלא להתרשם שהמטרה היא "לעומתית", היינו, "ירדתם" מהחטיבה-תשלמו! איבדתם את ה"אזרחות"! (אין אזרחות בלי נאמנות :) )

אין בזה תמריץ אמיתי לחזור לחטיבה, אלא יצירת אנטגוניזם.

לדעתי חשוב לבחון את המדיניות לאור המטרה והיעדים, האם זה יחזיר או ירתיע עריקה? או שהכוונה אם בוחנים את זה ביושר היא להרגיע את רגש הנקמה ב-"נצלנים" ? (לנקום זו מילה קשה מידי, אבל הכוונה ברורה).

צריך לחשוב איך לחטיבה יהיה טוב, ולא איך למי שלא בחטיבה יהייה רע.

אגב, גם אהרון דיין מקנדה יצטרך מהיום רק לצפות ב-screenshots ולשמור את שלו לפייסבוק. מה הרווח?

וגילוי נאות: אני אורח (ולא נצלן, אגב). השלמתי עם הגזרה. אני לא מזדעק. אני רק מביע את דעתי כל עוד יש לי אפשרות.

+1 רציתי לכתוב את אותם המילים בדיוק!

פורסם

מברך על ההחלטה לממש את הרעיון והתובנה שהעלתי עוד בתקופתי, לקח לזה הרבה זמן להתבשל ואני שמח שסוף סוף לקחתם את ההחלטה הנכונה .

רק עשו טובה אחת, תשנו את המונח "יקיר החטיבה" למשהו אחר, לא בא לי טוב בכלל, עוד מעט נסתובב עם תואר קונסול כבוד ומספר רישוי לבן ברכב......לא מתאים .

כל מי שחבר בחטיבה הזאת, אכפת לו ממנה, תורם את זמנו הפנוי לעשייה בחטיבה בלבד הוא יקיר החטיבה, לא צריך תואר בשביל זה.

אני מכבד את דעת המתנגדים, לצערי איני מקבל אותה, VATIL זה מקום מופלא בעיני גם כיום, למרות הכל, נקודת אור קטנה ( או שבעצם גדולה ) במירוץ היום יומי, בשבילי היא סוג של משפחה קטנה, ולמרות חילוקי הדעות, וגם אם לפעמים מוציאים קיטור, זה הבית , ובית ומשפחה לא מחליפים בקלות , אם בכל זאת מישהו מחליט לעשות זאת, זכותו המלאה , יקבל את ברכת הדרך ממני , אומנם זה רק תחביב , אבל אפשר וצריך ללמוד וללמד להתמודד עם קשיים, הדרך הכי קלה היא להרים ידיים ולברוח למקום אחר.

הדרך הכי מעצבנת היא לחזור לפה ולהתלונן על דברים שקורים פה תחת חברות בחטיבה אחרת, מבחינתי מי שעזב לחטיבה אחרת, אין לו זכות להביע דעה בעינייני החטיבה, יכול להביע את דעתו בטיסות , ובכל נושא אחר, אך לא בנושאי התנהלות החטיבה, זה כבר גובל בחוצפה אפילו....

פורסם
מברך על ההחלטה לממש את הרעיון והתובנה שהעלתי עוד בתקופתי, לקח לזה הרבה זמן להתבשל ואני שמח שסוף סוף לקחתם את ההחלטה הנכונה .

רק עשו טובה אחת, תשנו את המונח "יקיר החטיבה" למשהו אחר, לא בא לי טוב בכלל, עוד מעט נסתובב עם תואר קונסול כבוד ומספר רישוי לבן ברכב......לא מתאים .

כל מי שחבר בחטיבה הזאת, אכפת לו ממנה, תורם את זמנו הפנוי לעשייה בחטיבה בלבד הוא יקיר החטיבה, לא צריך תואר בשביל זה.

אני מכבד את דעת המתנגדים, לצערי איני מקבל אותה, VATIL זה מקום מופלא בעיני גם כיום, למרות הכל, נקודת אור קטנה ( או שבעצם גדולה ) במירוץ היום יומי, בשבילי היא סוג של משפחה קטנה, ולמרות חילוקי הדעות, וגם אם לפעמים מוציאים קיטור, זה הבית , ובית ומשפחה לא מחליפים בקלות , אם בכל זאת מישהו מחליט לעשות זאת, זכותו המלאה , יקבל את ברכת הדרך ממני , אומנם זה רק תחביב , אבל אפשר וצריך ללמוד וללמד להתמודד עם קשיים, הדרך הכי קלה היא להרים ידיים ולברוח למקום אחר.

הדרך הכי מעצבנת היא לחזור לפה ולהתלונן על דברים שקורים פה תחת חברות בחטיבה אחרת, מבחינתי מי שעזב לחטיבה אחרת, אין לו זכות להביע דעה בעינייני החטיבה, יכול להביע את דעתו בטיסות , ובכל נושא אחר, אך לא בנושאי התנהלות החטיבה, זה כבר גובל בחוצפה אפילו....

או שמי שמרים ידיים ומוותר זה הצוות של החטיבה ומי שנשאר בה ומי שעזב הוא זה שהחליט לעשות מעשה ולא להיות אדיש?

פורסם

אתה בחברה טובה, גם רבין חשב כך וטבע את הביטוי והתפיסה של "נפולת של נמושות".

תפיסה אומללה. לפיה כל המהגר יאבד אזרחותו. לפיה, אזרחי ישראל שהיגרו ועל אחת כמה וכמה יהודי העולם, הם מיותרים ואולי גם בוגדים נוטשי מערכה. איזו תפיסת מציאות צרה וראיייה עקומה. טוב עשו מנהיגים שהבינו כי כל אלה הם חלקים חיוניים של העם שבלעדיהם הוא כולו ותכניו, ממש אחרים ומעט ריקים. מזכיר לי תפיסות מצויינות שהתפשטו בשלטונות ימניים במאה הקודמת וגם כעת. עשו בעצמכם את ההשלכה על החטיבה והקהילה. אם תוכלו...

להערכתי, כשחברי צוות מסוימים יתבגרו מעט יותר, יפסיקו לשחות בביצתם הם , יקלטו את הנעשה במציאות שמסביב ואת הרעיונות שמאחורי בני אדם וארגוניהם, הם יבינו את טעותם המרה.

הדרך הכי מעצבנת היא לחזור לפה ולהתלונן על דברים שקורים פה תחת חברות בחטיבה אחרת, מבחינתי מי שעזב לחטיבה אחרת, אין לו זכות להביע דעה בעינייני החטיבה, יכול להביע את דעתו בטיסות , ובכל נושא אחר, אך לא בנושאי התנהלות החטיבה, זה כבר גובל בחוצפה אפילו....

פורסם

כל שנותר לי לומר, אלעד, הוא שאותם אנשים שכך נהגו, סתרו את עקרונות הארגון בריש גלי. אותו מעשה היה כוחני ולא צודק, וסופו שהחליש את החטיבה שפחדה להתמודד כראוי עם רעיונות נכונים, גינתה בשפה גסה את החושבים אחרת, וסילקה אותם מכאן..

עופר

בעבר שהשעינו מפורום החטיבה מספר חברים, הם הלכו והיתלוננו על הנהלת הפורום מול הנהלת ווטסים. ההנהלה אמרה 2 דברים :

1. זה שרתים פרטיים של החטיבה וזה מיחוץ לתחום עניינם

2. למה רק הם הושעו מהפורום ולא גם מהרשת המבצעית

אומנם ואטאיל אימצה את חוקי ווטסים כבסיס להתנהלות כאן אבל מה שנעשה כאן על ידי הצוות אינו סותר את החוקים והנהלים של הרשת

פורסם

לדעתי במקום להוקיא את אותם יורדי החטיבה, צריך לדבר אתם ברצינות שפשוט יעשו לנו הסברה שם בחוץ, זה יהיה תועלת מעולה לפתוח בפורום של חטיבה זרה שירשור כמו ״מ_ _ _ _ לבן גוריון, היה מדהים!!!״

וכולם יוצאים (תרתי משמע ;) ) מורווחים.

פורסם
מברך על ההחלטה לממש את הרעיון והתובנה שהעלתי עוד בתקופתי, לקח לזה הרבה זמן להתבשל ואני שמח שסוף סוף לקחתם את ההחלטה הנכונה .

רק עשו טובה אחת, תשנו את המונח "יקיר החטיבה" למשהו אחר, לא בא לי טוב בכלל, עוד מעט נסתובב עם תואר קונסול כבוד ומספר רישוי לבן ברכב......לא מתאים .

כל מי שחבר בחטיבה הזאת, אכפת לו ממנה, תורם את זמנו הפנוי לעשייה בחטיבה בלבד הוא יקיר החטיבה, לא צריך תואר בשביל זה.

אני מכבד את דעת המתנגדים, לצערי איני מקבל אותה, VATIL זה מקום מופלא בעיני גם כיום, למרות הכל, נקודת אור קטנה ( או שבעצם גדולה ) במירוץ היום יומי, בשבילי היא סוג של משפחה קטנה, ולמרות חילוקי הדעות, וגם אם לפעמים מוציאים קיטור, זה הבית , ובית ומשפחה לא מחליפים בקלות , אם בכל זאת מישהו מחליט לעשות זאת, זכותו המלאה , יקבל את ברכת הדרך ממני , אומנם זה רק תחביב , אבל אפשר וצריך ללמוד וללמד להתמודד עם קשיים, הדרך הכי קלה היא להרים ידיים ולברוח למקום אחר.

הדרך הכי מעצבנת היא לחזור לפה ולהתלונן על דברים שקורים פה תחת חברות בחטיבה אחרת, מבחינתי מי שעזב לחטיבה אחרת, אין לו זכות להביע דעה בעינייני החטיבה, יכול להביע את דעתו בטיסות , ובכל נושא אחר, אך לא בנושאי התנהלות החטיבה, זה כבר גובל בחוצפה אפילו....

או שמי שמרים ידיים ומוותר זה הצוות של החטיבה ומי שנשאר בה ומי שעזב הוא זה שהחליט לעשות מעשה ולא להיות אדיש?

צוות החטיבה הוא האחרון שאפשר להגיד עליו שמרים ידיים, זאת אפילו חוצפה להגיד עליו את זה, אבל זה בסדר , דיבורים כאלה מצד חברי חטיבה ( במיוחד כאלה שעזבו כי ככה קל יותר ) לא דבר מיוחד במחוזותינו.

למזלנו תמיד יהיו כאלה שיתנו את נשמתם לטובת הכלל וישקיעו שעות בקידום החטיבה, ותמיד יהיו את אלה שלא נוקפים אצבע אבל רק יודעים לחולל מהוהמות ולבוא בטענות השכם וערב כי הכל חרא ומגיע להם יותר,

ישראל כבר אמרתי ?

לקום וללכת זה נקרא אצלך בהגדרה " לא להיות אדיש" , שיבושם לך, תגיע רחוק ככה, רק אם היה קל לעזוב ולעשות מעשה מה אכפת לך ולשכמותך מה קורה פה ? את זה אני לא מבין.

פורסם
אתה בחברה טובה, גם רבין חשב כך וטבע את הביטוי והתפיסה של "נפולת של נמושות".

תפיסה אומללה. לפיה כל המהגר יאבד אזרחותו. לפיה, אזרחי ישראל שהיגרו ועל אחת כמה וכמה יהודי העולם, הם מיותרים ואולי גם בוגדים נוטשי מערכה. איזו תפיסת מציאות צרה וראיייה עקומה. טוב עשו מנהיגים שהבינו כי כל אלה הם חלקים חיוניים של העם שבלעדיהם הוא כולו ותכניו, ממש אחרים ומעט ריקים. מזכיר לי תפיסות מצויינות שהתפשטו בשלטונות ימניים במאה הקודמת וגם כעת. עשו בעצמכם את ההשלכה על החטיבה והקהילה. אם תוכלו...

להערכתי, כשחברי צוות מסוימים יתבגרו מעט יותר, יפסיקו לשחות בביצתם הם , יקלטו את הנעשה במציאות שמסביב ואת הרעיונות שמאחורי בני אדם וארגוניהם, הם יבינו את טעותם המרה.

הדרך הכי מעצבנת היא לחזור לפה ולהתלונן על דברים שקורים פה תחת חברות בחטיבה אחרת, מבחינתי מי שעזב לחטיבה אחרת, אין לו זכות להביע דעה בעינייני החטיבה, יכול להביע את דעתו בטיסות , ובכל נושא אחר, אך לא בנושאי התנהלות החטיבה, זה כבר גובל בחוצפה אפילו....

הלכת רחוק כמו תמיד, ואתה מנסה לגרור לאותי למקום שאני לא אגרר אליו ובטח שלא איתך, כי שנינו יודעים היכן זה מתחיל ואיפה זה יגמר.

אתה לוקח את נושא החטיבה ונושא עזיבת חבר לחטיבה אחרת ומקביל את זה לעולם הפוליטי ומכניס שלילת אזרחות , רבין כ"ו... אתה יודע טוב מאוד שלא לזה התכוון המשורר , אולי זה בוער לך כי אתה שם ולא פה, כך בחרת ואני מכבד את הבחירה שלך, מעולם גם לא טענתי שיש לשלול לך או לדוד שלי או אפילו לאחי את האזרחות , מזל שלא רמזת שאני חושב להתנקש במישהו בגלל שעזב , בכל זאת ימני מהמאה הקודמת.....

הראייה שלך לא נראת לי עקומה וצרה , אתה מספיק חכם, מתוחכם ומתנשא בשביל לנסות להוציא אותי מהכלים ולגרור את הדיון למקום פוליטי, תסלח לי שאני מנסה לא להיכנס לפינה הזאת.

אני תופס את החטיבה ואת שיטת הניהול בה ומקביל אותה לעולם העיסקי , לא הפוליטי ! , משום כך "עובד" שלא מעוניין להיות פה , בטח שלא חייב להישאר, יכול לעזוב בכל עת, יקבל את ברכת הדרך עם חיוך ( כי העולם קטן ותמיד ניפגש מתי שהוא), רק אל לו לאותו עובד להמשיך לבוא ולאכול על חשבוני, לקבל רכב , טלפון ולהשפיע על קבלת ההחלטות בארגון.

אני כמובן לא מדבר על "יועצים חיצוניים" שתורמים רבות לחטיבה ויש כאלה, תביט במראה ! אולי יפתיע אותך , אבל אני מעריך מאוד את תרומתך לחטיבה .

מה קשור שלילת אזרחות ומשטרים אפלים ?

פורסם
חבר'ה אתם הופכים את העניין למסובך מה שהוא לא ,
לצערי הרב, נוכחתי לדעת כי ישנם גם יחידים אשר ניצלו את שירותי החטיבה, נהנו מפירותיה ולאחר יד נרשמו לחטיבות זרות ע"מ להתקדם באופן עצמאי כל זאת תוך כדי המשך ניצול משאבי החטיבה.
.

דוגמא לציטוט של איתי:

האם הדבר הגיוני וכשר שחניך ב-IFS שלמד את כל הבסיס אצלנו בחטיבה (נהנה מפירותיה של החטיבה) עזב לטובת פיקוח במקום לפקח כאן לאור ההשקעה וזמן יקר שאנשי צוות נתנו כדי שילמד לטוס?

אני לא יודע איך לקרוא לזה אם לא ניצול ונוכחתי לדעת שיש כאלו שהמשיכו לפקח בחטיבות האחרות ולמדו בו זמנית ב-IFS כלומר שהחטיבה השקיעה משאבים כדי שאותם חניכים ישכילו ויביאו זאת לידי ביטוי

בפיקוח בחטיבות אחרות במקום ב-VATIL.

אני בטוח שפתרון לבעיה הוא לא מעבר לחטיבה אחרת והייתי מצפה מאותם אלה שעברו לפעול כדי לתקן את הבעיה במקום לומר שהיא קיימת ולעזוב.

ויותר גרוע מכך, הם עוד אחרי זה הולכים ומלכלכים על חברי החטיבה,הצוות של IFS וההנהלה.

פורסם
מברך על ההחלטה לממש את הרעיון והתובנה שהעלתי עוד בתקופתי, לקח לזה הרבה זמן להתבשל ואני שמח שסוף סוף לקחתם את ההחלטה הנכונה .

רק עשו טובה אחת, תשנו את המונח "יקיר החטיבה" למשהו אחר, לא בא לי טוב בכלל, עוד מעט נסתובב עם תואר קונסול כבוד ומספר רישוי לבן ברכב......לא מתאים .

כל מי שחבר בחטיבה הזאת, אכפת לו ממנה, תורם את זמנו הפנוי לעשייה בחטיבה בלבד הוא יקיר החטיבה, לא צריך תואר בשביל זה.

אני מכבד את דעת המתנגדים, לצערי איני מקבל אותה, VATIL זה מקום מופלא בעיני גם כיום, למרות הכל, נקודת אור קטנה ( או שבעצם גדולה ) במירוץ היום יומי, בשבילי היא סוג של משפחה קטנה, ולמרות חילוקי הדעות, וגם אם לפעמים מוציאים קיטור, זה הבית , ובית ומשפחה לא מחליפים בקלות , אם בכל זאת מישהו מחליט לעשות זאת, זכותו המלאה , יקבל את ברכת הדרך ממני , אומנם זה רק תחביב , אבל אפשר וצריך ללמוד וללמד להתמודד עם קשיים, הדרך הכי קלה היא להרים ידיים ולברוח למקום אחר.

הדרך הכי מעצבנת היא לחזור לפה ולהתלונן על דברים שקורים פה תחת חברות בחטיבה אחרת, מבחינתי מי שעזב לחטיבה אחרת, אין לו זכות להביע דעה בעינייני החטיבה, יכול להביע את דעתו בטיסות , ובכל נושא אחר, אך לא בנושאי התנהלות החטיבה, זה כבר גובל בחוצפה אפילו....

או שמי שמרים ידיים ומוותר זה הצוות של החטיבה ומי שנשאר בה ומי שעזב הוא זה שהחליט לעשות מעשה ולא להיות אדיש?

צוות החטיבה הוא האחרון שאפשר להגיד עליו שמרים ידיים, זאת אפילו חוצפה להגיד עליו את זה, אבל זה בסדר , דיבורים כאלה מצד חברי חטיבה ( במיוחד כאלה שעזבו כי ככה קל יותר ) לא דבר מיוחד במחוזותינו.

למזלנו תמיד יהיו כאלה שיתנו את נשמתם לטובת הכלל וישקיעו שעות בקידום החטיבה, ותמיד יהיו את אלה שלא נוקפים אצבע אבל רק יודעים לחולל מהוהמות ולבוא בטענות השכם וערב כי הכל חרא ומגיע להם יותר,

ישראל כבר אמרתי ?

לקום וללכת זה נקרא אצלך בהגדרה " לא להיות אדיש" , שיבושם לך, תגיע רחוק ככה, רק אם היה קל לעזוב ולעשות מעשה מה אכפת לך ולשכמותך מה קורה פה ? את זה אני לא מבין.

מישהו במקום הזה פעם ניסה לחשוב מה גורם לכלכך הרבה אנשים ללכת?או מה גורם להם לא לחזור

פורסם

אורי, בו נהיה כנים עם עצמנו, יש בעיות ויש לאן להשתפר.

לא הכל כאן מושלם ויש לנו מה ללמוד מחטיבות זרות, אבל האם אתה רואה את עצמך כחלק מהפיתרון? האם אתה מוכן לתת ולהשקיע מעצמך כדי שתוכל להיות חלק מהפיתרון ובעתיד גם להוביל את החטיבה למקום אחר?

יש חברים שטרם ביצוע צעד של עזיבת החטיבה, פנו לצוות הציפו את הבעיות וגם קיבלו מענה ולא ביצעו את הצעד הזה, ויש כאלה שחתכו לחטיבה אחרת בלי לדעת שכתובת המייל של מנהל החטיבה היא vatil1@vatil.org.il וזה אומר משהו...

בכל אופן, אף פעם לא מאוחר להחזיר את הגלגל אחורה, ולכן אני קורא לך על גבי פורום זה, לשבת ולכתוב מייל להנהלת החטיבה, להציג את הבעיות שגרמו לך לעזוב, וביחד למצוא את הנוסחא לחזור.

פורסם

כן בהחלט,אני ניסיתי לחשוב והגעתי בקלות לסיבה מדוע עוזבים,הסיבה לעזיבה ואי החזרה נובעת מכך שצוות החטיבה מורכב מאנשים בעלי מוטיבציה ירודה,צוות שכל חבריו חושבים רק על עצמם,שכנס חטיבה שנתי נועד רק לעצמם והאדרת שמם וקידומם.

שאירוע "חדר הבקרה" שהתקיים במושב חגור נועד על מנת שצוות החטיבה יקבל מהמושב חצי דונם אדמה לבניית וילה.

שהאירוע השבועי המתקיים במוצ"ש(שצוות החטיבה אחראי לכך ועושה הכול על מנת לדלל פניות פקחים לאירוע) בעצם נועד על מנת לקבל מחברת אל-על כרטיס חופשי לכל החיים לכל צוות החטיבה.

שהחולצות שסופקו לחברים לקראת כנס חטיבה וחדר בקרה לא היו עם רקמת זהב .

שהכיבוד העלוב שצוות החטיבה מארגן לכנסים לא מגיע ממטבחו של שיף אייל.

שמגיני הוקרה שצוות החטיבה מעניק לחברים בעצם מעניק לצוות עצמו ועוד עם לוחית זהב 24K

יש עוד סיבה כמעט שכחתי ,לחטיבה יש צוות ניהול,מה פתאום יש צוות ניהול?מדוע יש צוות ניהול? בחטיבות הזרות אין צוות ניהול ,הכול זורם .

בחטיבות הזרות מדברים בנימוס בכבוד ,שם נעים ,ריח של חוץ לארץ,מה יש לנו פה? צוות שכל היום עסוק בלכלוך וניבולי פה.

זאת הסיבה שעוזבים אותנו ולא חוזרים.

פורסם

אני דווקא אוהב את המגני הוקרה של החטיבה.

עזבתי בגלל צורה שאנשים מתנהגים והדיון הזה רק מחזק בי את ההחלטה הזאת

פורסם
אני דווקא אוהב את המגני הוקרה של החטיבה.

עזבתי בגלל צורה שאנשים מתנהגים והדיון הזה רק מחזק בי את ההחלטה הזאת

יפה,נזכור אותך.

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...