עבור לתוכן
Ittai Arnon

VATIL - מיהו חבר חטיבה ?

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

אמנם אני לא כותב אחרי כל תגובה, אך אני קורא את כולם לעומק.

אני חושב שלא לגמרי מבינים פה את המהלך.

עד היום לא היה באמת אפיון לחבר חטיבת ואטיל, בעצם כל אחד שרצה יכל להיקרא שכזה.

נתחיל בכך שבגלל המצב שבו אנו נמצאים הוחלט המהלך ולא המהלך הוא שיצר את המצב.

לי מאוד חשובה לצבוע את החטיבה ואנשיה כגוף ייחודי, איכותי, בעצם משפחה של אנשים אשר נהנים יחדיו במסגרת התחביב.

אני רוצה לשמר את המשפחה הזאת ואת אנשיה שגדלו בחטיבה התקדמו בחטיבה וימשיכו לפעול בחטיבה.

הרי אין זה באמת העניין של הפורום, או של שרת ה TS או אירועים כאלו ואחרים, אחרי הכל כל אחד מחברי החטיבות הזרות כאן יכול לפרסם כל תמונה או כיתוב בפורום VATSIM העולמי ולא בפורום ואטיל.

בעצם הוא הופך לשותף מלא בפעילות הרשת, אז מדוע כול חברי החטיבות הזרות מתקוממים על ההחלטה ?

מלכתחילה נותרה זכות הבחירה לכל חבר לבחור חטיבה בה הוא רוצה לגדול ולהתחנך, מי שבחר חטיבה בלגית או אנגלית, זכותו ! אינני נפגע מכך אישית ממש לא, אך יהיה עליו לדעת שבעת בחירה זו הוא אינו חלק ממשפחת ואטיל.

ולא עופר, אנחנו ממש לא עוברים על שום חוק ואטסים, אנחנו פועלים ברשת ע"פ חוקי ואטסים ואף אימצנו את רובם לפורום זה.

פורום ואטיל, שרת ה TS, אירועי החטיבה לרבות חדר בקרה, כנסים הינם מיועדים ישירות לחברי החטיבה והינם פרטיים ובכוונתי לשמור על מסגרת זו.

זכותי כמנהל חטיבה לצבוע את הנ"ל כראות עיני לחברי חטיבת ואטיל בלבד.

לגבי עניין הצוות, כל מיני שטויות שנאמרו על חבר מביא חבר וכ"ו - לא ידעתי אם להתייחס אבל בכל זאת.

הצוות מורכב מאנשים שהכי תורמים לחטיבה - סוף פסוק - כל אחד מאנשים אלו הרוויח את התואר בכבוד ולא בחסד ! - מלבד זה לא אוסיף מילה.

גם מעניין מאוד כמה ביקורת אני קורא בין הכתובים, כאשר דרך אגב רוב הביקורת נאמרת ע"י חברי חטיבות זרות = נקודת מעניינת למחשבה.

מה 1.5.12 נתחיל בתהליך, אנו נקבע בהחלטת צוות דמוקרטית מיהם יקירי החטיבה (יקיר הינו תורם לחטיבה גם בפן הערכי !)

כל שאר הקריטריונים הינם ע"פ הפריסט שקראתם.

כתבתי, שבמידה ונראה לנכון לשנות את הקריטריונים נעשה זאת בשיקול דעת.

בברכה,

פורסם

שלום לכולם !

היה מעניין לשמוע את כל הדעות:מי שנשאר בוואטיל ומי שעזב.אתם יודעים מה אמרו חכמינו בתורה:האמת היא בעייני המתבונן.כך שאני מבין בהחלט את מי שעזב.

לגופו של עניין תזכרו חברים שאנחנו ארגון שבמהותו ועיקרו מתעסקים בטיסה!!! ולכן הדיבור בTS הכתיבה בפורום והכנס השנתי הם לא העיקר אלא הטיסה.ולכן בואו לטוס והרבה וכך תגיעו למצויינות ותהנו מהתחביב הנפלא הזה.וזו הסיבה שהצעתי לקבוע רף מסויים של טיסות ברשת בחודש שלא על מנת לגרש או להעניש מישהו אלא מהסיבות שציינתי זה מכבר.

אז חג שמח לכולם ולהתראות בשחקים.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם

כדאי לזכור לא את אורי אלא דבריו. הוא צודק וממשיכים להתעמר בו.

רציתם לדעת מדוע עוזבים, לא צריך מחקר- הכל כתוב על הקיר, ואגב התופעה אינה בהיקף מדאיג, שהוא לכשעצמו סימן שהבעיה קיימת אך לא קשה במיוחד. אכתוב כאן מה הסיבות שעזבתי:

א. רמת הפיקוח: לא מספיקה. צעירים באים, מוסמכים, הולכים לצבא, לטיול, לימודים, עבודה ומשפחה, וקשה להם למצוא זמן להדריך אחרים, וחוזר חלילה. עד כדי כך שאי אפשר להריץ פרוייקטים של העלאת רמה משמעותית. כשאני מקשיב למשל לשפה האנגלית של כמה מדריכים כולל בכירים, שלא לדבר על פשוטי העם, אני רואה חוסר יחס למקצוע, כי השפה המקצועית קלה, ומוגבלת בהיקפה. שיפורה דורש כמה שבועות השקעה שעה פה ושעה שם. אנשים כולל בכירים לא פותחים ספר פיקוח טיסה למשל של FAA שהוא הקריא בין כולם, ולומדים נושא שניים להעלאת רמה. למשל ווקטורים. לכן הסכמתי לקבל את בקשת אילן להצטרף לצוות. כסגן מנהל חטיבה להדרכה לא הצלחתי לקבל מהותיקים התייחסות למסמך בו שאלתי אם יסכימו לפקח אחת לשבועיים שעתיים, מכולם אדם בודד ענה. ותיקי הפיקוח אז עמם עבדתי התעקשו על כמה עקרונות או פרטים שגויים, באווירה זו לא היה לי מה לחפש בתפקיד, כי הצבתי לי מטרות להביא לרמה מקצועית אחרת ולרמת פעילות אחרת. במקום להמשיך לטחון מים פניתי לייצור סקטורים כולל לחטיבה, גם לחטיבה אחרת, הצטרפתי לצוות ההקמה של ח"א הוירט' שם קרעתי עצמי חודשיים והבאתי לסיום כתיבת כל התיעוד הנדרש לקבלת אישור VSOA. לא הגשתי אותו לאישור כי לא ראיתי שיש רמה מספקת לצוות הפותח בחיל בכדי לעמוד בהתחייבויות הנדרשות, ולהפעיל חיל מקצועי הדומה למציאות ולא משחק בחיילים. ללא מעט אנשי צוות ולספיחיהם נטייה בה נתקלתי להתחפר בעמדותיהם ולא לבחון בפתיחות תפיסות של אחרים, שמה לעשות- מנוסים יותר מהם בחומר ולכן גם מבינים אותו היטב, למשל שיטת העבודה בהכשרת חניכי IFS עליה כתבתי רבות. עובד מצויין בתרבויות שונות ומסייע להכשיר טייסים ביעילות, וכאן ממתינים בתור.

ברמה בה עסקתי, הפריעה לי הפוליטיקה ואינטרסיה הצרים, המאכלת כל חלקה טובה בארגון ברמות שמעל לחטיבה.

לסיום- בגיל 65 החלטתי שמספיק לפקח.

ב. תרבות בחטיבה: אנשים שמקובל להעריץ כאן, למשל אולי כי יש להם קוקפיט מעץ בבית, הגיבו בשלילה לרעיונות שלי לשמירת רמה נאותה בחטיבה של תרבות דיון ותקשורת עם חברים, באמצעות נגיעה מזדמנת בחינוך. חוץ מיצירת קנאה אצל כמה לא ראיתי תרומה כלשהי שתרמו לחטיבה. מסמך שמעל להודעתי זו המציין את פעילות הצוות כבדיחה, מסמל תפיסה לא נאותה של עבודה חברית, גם כאשר נכתבת ע"י אדם בוגר, תרבותי וחביב. קיבל תפקיד בצוות ,וכמו רבים מיד השתנה סגנונו. נא לבדוק את ההתכתבות עם טושינסקי, ואלו ביטויים נכתבו בפורום ע"י הבכירים- לא ראוי. שנים לא מעטות שלט כאן מנהל חטיבה לא ראוי שניבל פיו שגרתית לגבי חברי חטיבה. למי שלא כל כך סומך על דברי- הטקסט שמור אצלי. למה שאהיה נשלט ע"י כאלה יצורים , בסה"כ באתי כי אילן ביקש שאצטרף? אין לכך מקום בחטיבה ראויה. התופעה חזרה בעצמה נמוכה יותר כמה שנים אח"כ אגב. ניהול שעובר דרך הבטן היא מרכז הרגשות האישי, ולא דרך המוח וההיגיון.

אני מאחל לכולם הצלחה, ומברך את איתי, צוותו וכל החברים שיצליחו וייהנו.

אני נמצא כאן כי כך אני בקשר עם אנשים יקרים לי, ועם הנוער המצויין שלנו שמחפש יד מכוונת ודמות בוגרת. איש מהם לא יטיף לי היכן לחיות, לאן להתחבר ואיפה ועל מה לכתוב. בעייה של אותם שמתקשים להתמודד עם רמה שתיים מעל למקובל. מוכר בכל תחום בחיים, אך מיותר שם וגם פה.

פורסם
אני דווקא אוהב את המגני הוקרה של החטיבה.

עזבתי בגלל צורה שאנשים מתנהגים והדיון הזה רק מחזק בי את ההחלטה הזאת

אורי, לא הבנתי מה לא בסדר בדיון הזה ? כלומר , יש דיון פתוח לכלום, כולם מביאים את דעותיהם , כל עוד לא פוגעים אישית ( חוץ ממי שתמיד חייב לעשות זאת תחת מעטה כזה או אחר )

הכל בסדר, מה עדיף ? שמנהל החטיבה יבוא ויגיד "זה המצב" או כפי שהוא נהג ? לפתוח את הנושא לדיון.

מסכים איתך שחלק גדול פה חייב ללמוד דרך ארץ, זאת אחת הסיבות שגם שאני ממעט לפקוד את הפורום .

פורסם

בשנתיים וחצי האחרונות אני קורא בפורום בלבד, כיוון שהתגייסתי, אז אני באמת מדבר מהצד בנושא הזה.

קצת נקודות למחשבה:

א. בעצם זה שאתם מגבילים את חופש הביטוי של חברים בחטיבות זרות אתם שמים רגל לקידמה של החטיבה שלנו ותוקעים אותה מאחור.

ב. אתם מדברים הרבה ביזנס. בסופו של דבר מדובר בתחביב, להכריח אנשים לא יביא ליותר פיקוח.

ג. ניתקתם את החטיבה מואטסים ויצרתם תחרות לא בריאה. כשאני תורם מזמני אני תורם לואטסים, ולא לואטיל. ואטיל הינה חלק מואטסים ולא ההפך.

האם נכון שהחלטה חשובה כזו שנוגעת לכל חברי החטיבה תתקבל ללא ידיעתם ושיתופם? יש לי הרבה כבוד לצוות החטיבה אבל החלטה כזו נוגעת לי באופן ישיר ולכן אני צריך להיות חלק ממנה. יש אנשים שאני רוצה להמשיך להתדיין איתם על גבי הפורום ואין זכות למנהל חטיבה כזה או אחר לקחת החלטה כזו לבד.

אני בעד להקפיא את ההחלטה כפי שהיא מוצגת כעת.

פורסם

חרמות וניתוקים זו לא הדרך

הוצאת האנשים הטובים ביותר מהחטיבה היא יריה ברגל

זה תחביב

אנחנו בדמקורטיה

אדם המחפש אתגרים ורוצה לפקח בשדות לא מוכרים ותעבורה גדולה

לא צריך להוציא אותו מהחטיבה

בכלל לא צריך לעקוב אחרי מה שהוא עושה . אנחנו לא משטרת מחשבות

אני נגד :x

פורסם

יעקב,

איך בדיוק הסקת שהם האנשים הכי טובים בחטיבה?!?

אם אתה חושב שרמת חברי החטיבה כאן מכל מיני בחינות נמוכה כל כך אז מה אתה מחפש פה?

ארגון VATSIM הוא לא דמוקרטי ,

אף אחד לא שואל אותי , אותך או בכלל אם רוצים לשנות משהו ברשת כגון סילבוס של הדרכת

פקחים.

פורסם

אור היקר

ראה אתה מוציא את דברי מהקשרם

באמת לא התכוונתי למדרג את האנשים לטובים יותר או פחות

נסתפק באנשים טובים נקודה

והאמת כולנו אנשים טובים ופגיעה בכל אחד היא מיותרת

ולתהייתך מה אני אישית מחפש פה זה לא בדיוק ענינך

ורק ציינתי שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית

שיטת החרמות והעונשים לא מועילה וכן אני עומד מאחורי זה היא מטופשת

פורסם

אור,

א.אתה בפרופורציה זמן קצר בחטיבה, ומבקר בחריפות אנשים בוגרים ובעלי ראייה רחבה בכזו פטרונות, במקום להקשיב ולהסיק ביחד עם אנשי צוות אחרים מסקנות.

קיימת תפיסת ניהול הנקראת ניהול סיכונים מבצעי, שהיא למעשה שיטת קבלת החלטות לוגית בה משקל דעתו של אדם מהשורה עם מעט ניסיון חשובה לא פחות מדיעות של אחרים. בשיטות ניהול מתקדמות כגון זו, ניתן למקסם תוצאות והישגים ולהפחית סיכונים וקשיי ביצוע של ארגון במשימה. נכון שואטסים הינו ארגון אוטוקראטי, אולם מדובר בחלק של ההנהלה הבכירה, כאשר בהכתבת משימה ודרכי ביצוע בדרגי חטיבה, פיקוח טיסה במרחב נתון, והפעלת מסגרת שהיא בעיקרה גוף חברתי, יש חופש רב ואין התנגשות עם האוטוקראטיה, ויש לפעול בשיטה שציינתי שאחרים קוראים לה כאן דמוקרטיה. כל דרך אחרת תמנע הגעה להישגים ראויים באמת.

רצוי גם שהנהלת הארגון וחבריו יפסיקו להתהדר בכלל, לרוץ בבהלה אחר כבוד, ובפרט כאשר הנוצות הינן רק קישוט אך התוכן לא ממש נוצץ.

ב. הבן נא כי אתה בטיסה ובפיקוח טיסה למעשה חסר השכלה וניסיון, כאלה הנדרשים למשל לפתח סילבוס הדרכה, גם אם עקב המצב והרמה המקובלת כך מצפים ממך. התוצאות יהיו בהתאם. בכלל, אין לגעת בסילבוס של כל תחום יסודות, החומר קיים עשרות שנים, גלים אלקטרוניים לא שינו את חוקי התפשטותם במרחב, שיטות הביצוע משתנות אחת לחמישים שנה בכמה פרטים שלא מחייבים המצאת הגלגל. את נהלי הדרכה וקידום פקחים בחטיבה הגדרתי מחדש על בסיס הקיים עם אנגלית ראויה עבור אתר החטיבה. חלק מכך נמחק, עם השלכות רמה בהתאם. למשל אין יותר מידע על דרך הכניסה לספריה, אך הדבר לא מפריע כמעט לאיש. איפה יכול להתקיים מצב שלא ניגשים לספריה? זה ארגון איכותי? הוא שנים התקיים בלי ספריה בכלל.

לסיכום, אם נדמה לך שהארגון איכותי, פועל בשיטות נכונות, ומגיע להישגים ראויים, אנחנו שייכים לשני עולמות נפרדים ושונים בעולם התעופה. בנוסף, נראה לי כי יש לך בעיה עם מי שרואה את הרמה האמיתית, אני מתרשם כך מתוך צורת הפנייה כאן לאנשים מסוימים. רק כשתשתחרר ממנה תוכל לנהל אפקטיבית.

ג. אסביר מדוע הטובים עוזבים: בגדול בחטיבה שני סוגי אנשים, האחד הוא הרוב, אנשים שבאו ליהנות, לאו דווקא ליצור אך גם, ואין להם עניין להביע דיעות אמיתיות שמתנגשות עם הרוח הנושבת מההנהלה. הם רוצים לא להיפגע, להתקדם, ולהיות חביבים. החלק השני הם אנשים דעתנים, יצירתיים, בעלי יכול לתרום אך גם בעלי דיעה שלא תמיד הינה דעת הרוב. אנשים כאלה מאז ומעולם הנהיגו ארגונים ומדינות חשובים בעולם והם שהביאו את החברה האנושית מהבינוניות להישגים כבירים, כמו איינשטיין שזרקו אותו מבי"ס עקב קשיי התפיסה שמוריו ראו בו, ביל גייטס ה"אוטיסט" לפי הגדרת הפסיכולוג שבדק אותו, צ'רצ'יל, דה גול, אדנאואר, מרקל ואחרים. אם הגוף שמעליהם מנסה עקב ניגוד דיעות לטרפד את אותן דיעות או את האנשים עצמם, הארגון יהיה חלש, והאנשים הרציניים יטפטפו עצמם החוצה. אפשר להראות זאת יפה מאוד בהיסטוריית עשר השנים של ואטיל. יותר טריה הינה המלחמה על הרמטכ"לות בה הודח המועמד שנבחר ואושר לפני שנה. יש גם את מאלי, שם הצבא ישפוט עוד רגע את הנשיא הנבחר על בגידה.

יש כאן כמו במקומות רבים, גם קבוצה קטנה של אנשים שחייבים להתנגד עד מלחמה אישית בבעלי דיעה שונה, ומייחסים לאלה שממולם התנהגות כזו. ראינו את יכלתם בניהול, לא יגיעו רחוק, וכשהם מתבטאים כך, החלטה להדיר רגליהם מהפורום הינה עבורם ועבור סביבתם החלטה טובה. צביעות אינה דרך, חברים תמיד יהיו להם.

יעקב,

איך בדיוק הסקת שהם האנשים הכי טובים בחטיבה?!?

אם אתה חושב שרמת חברי החטיבה כאן מכל מיני בחינות נמוכה כל כך אז מה אתה מחפש פה?

ארגון VATSIM הוא לא דמוקרטי ,

אף אחד לא שואל אותי , אותך או בכלל אם רוצים לשנות משהו ברשת כגון סילבוס של הדרכת

פקחים.

פורסם

אין כ"כ טעם להתווכח עופר....

הרי גם אם נחליט לשנות את ה"גזירה" -ההנהלה צריכה גדולה מיוחדת, להודות שטעתה ולשנות את החוקים, זו פשוט גדולה שאין כאן....לצערי. במקום זה יש יותר מידיי כבוד עצמי.

פורסם

עופר,

אם כל הכבוד לעברך התעופתי והניהולי ב-VATIL ויש לי הרבה כבוד אליך אני מבין מדבריך כי יש לך בעיה עם אנשים שלא מסכימים איתך.

אנחנו נמצאים בארגון שבו הכל עובד בהתנדבות ולא תואם את עולם התעופה שאתה מכיר (במציאות) ולכן אתה מרשה לעצמך לומר

שהרמה נמוכה (מה שהיא לא ד"א) , בסופו של דבר כשטייס 737 במציאות רואה ילד בן 15 מתפעל את המטוס בסימולטור ולא מאמין למראה עיניו זה הישג משמעותי,

כשפקח רואה ילד בן 15 מתפעל את עמדת מגדל או כל עמדה אחרת ונדהם זה הישג.

העניין של הסילבוס היה בסה"כ דוגמא שהעליתי להחלטת VATSIM שבה אין לחברי הרשת כל אפשרות להשפיע.(אולי לא דוגמא טובה).

כל האנשים שעוזבים הם לא הכי טובים ולא הכי גרועים נקודה ואין לך, לי או ליעקב שום זכות לקבוע מי כאן טוב ומי לא מכל בחינה שהיא,

אתה מצדיק אנשים שעוברים משום שהדעות שלהם תואמות לשלך וכך אתה קובע שהם הכי טובים .

לפי סעיף ג' אפשר להסיק שאנשי הצוות וחברי החטיבה לא רציניים,

אתה מודע לכך שאנשי הצוות הם אנשים עסוקים ? בעלי עבודה , משפחה ועוד עניינים אישיים?

בסופו של דבר הם בכל זאת משקיעים כאן רבות לטיפוח החטיבה למרות שקשה להם ובמקום לומר להם כל הכבוד אתה קורא

להם לא רציניים?

בנוסף,יש לי את הזכות המלאה לבקר בכל דרך שארצה(כל עוד היא לא פוגעת) מישהו שאומר דברים חסרי בסיס על חברי החטיבה.

פורסם

חברים.

מכאן הדיון ננעל.

אני חושב שהבנו את הדעות, אך הבנתם גם את ההחלטה.

אסיים את 6 העמודים שנכתבו בנושא בכתוב הבא והראוי !

אור בכתארי אחד האנשים הכי נחמדים,המוכשרים, היוזמים והתורמים לחטיבה שפגשתי מאודי.

חמד של נער (כבר 17.5) ואוטוטו כבר צבא !

שנבחר להיות VATIL5 אחראי אירועים אני בטוח (ולא חושב) שלא יכולתי לעשות בחירה יותר טובה.

הלוואי ויהיו לי עוד 100 ויותר כמוך בחטיבה ! :wink:

פורסם

 ביקור זריז עם מילה ממני, אחרי שקראתי הכל: אל תתבלבלו, התופעה הזו עלתה לדיון (מחודש, כמו שמיקי הזכיר) משום שכמעט כל פורש מבין הצעירים דאג לשלוח איזו תלונה להנהלת ואטסים, או מינימום איזה לכלוך קטן. אף אחד מהם לא פנה אלי מעולם - רק לגורמים אחרים (מנהלים שונים מהרשת), במיילים שבו הם מספרים סיפורי זוועה על החטיבה. המשך הדרך הוא שאני מקבל פניה רשמית נזעמת מהנהלת ואטסים לבדוק מה קורה בחטיבה הישראלית הידועה לשמצה (הרי הישראלים המנוולים האלה כובשים ורוצחי ילדים, ובכלל עוד מעט פסח וצריך דם של ילדים נוצרים למצות). אני מבזבז שעות כל פעם בבדיקות האלה, והן תמיד מסתיימות אותו הדבר: מתברר שזו הייתה תלונת שווא, לרוב גם בזדון ותוך עיוותים והסתרת עובדות. למעשה, היום כל פעם שמגיעה תלונה חדשה, אני קודם כל בודק עם מי המתלונן הזה רב לפני כן...

אני אחראי גם מעבר לחטיבה הישראלית, ואף אחד כאן לא העלה את ההיבט הגלובאלי של התופעה הזו (שמכונה בחוסר-חיבה "תיירות חטיבות"): העוזבים בעצם מנצלים לרעה חטיבות זרות. הם מנצלים את משאבי ההדרכה של החטיבה הזרה, אבל לא מתוך כוונה להשתלב בה, אלא רק כי שם זה מהיר יותר. זו טפילות לשמה! ולכן אישרתי בקלות את המהלך הזה - מי שנורא רוצה ללכת לעבור אימונים מהירים עם הרבה תנועה בלה-לה לנד כלשהי, שיתכבד וישתלב שם עד הסוף, ולא רק ינצל את המשאבים שלה. לכן לא צריכה להיות לו שום בעיה עם מגבלות של ואטיל - אלא אם הוא רוצה לרקוד על שתי חתונות (והוא רוצה).

ולטווח הארוך יותר: כל פקח שלומד בארץ אירופית משקיע שם כמה עשרות שעות פיקוח לכל הפחות. אלה שעות שהוא היה משקיע בישראל אם היה מתלמד כאן. כלומר שמצטבר אנחנו מגיעים אף לאלפי שעות פיקוח(!) אבודות שניתנות לאירופה, שלא זקוקה להם, במקום לנו. ואז אין פיקוח אונליין, ואז לא באים אוירונים. אז לכל העוזבים (מהסיבה הזו) - אנחנו אכן מאוכזבים וכועסים.

להשמע (בקרוב בע"ה),

אילן

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...