עבור לתוכן
Shlomlux2

רעיון לאוסף צ'קליסט

Recommended Posts

פורסם

אהלן חבר'ה,

לאחרונה פתחתי את קלסרי הצ'קליסטים והדפיות ששימשו אותי בעבר.

וראיתי שאספתי לכל מטוס 1000 צ'קליסטים שונים, אחדים טובים יותר ואחדים פחות.

עלה במוחי רעיון: ליצור לשונית נוספת בפורום או במדור הורדות או שרשור דביק או כל דבר אחר לצ'קליסטים.

לי תמיד היה ספק לגבי צ'קליסטים שונים, גם כאלו שהגיעו עם המטוסים עצמם.

כל צ'קליסט יפורסם ויהיה ניתן לתת עליו משוב, ככה יהיה אפשר לסנן וגם לקבל דעתם של המקצוענים לגבי טיב הצ'קליסט.

לטיפול הנוגעים בדבר

:mrgreen:

פורסם

הצעה קטנה שלי

צקליסטים לרוב לא כוללים את כל הפריטים שבודקים או מבצעים במטוס

לפי דעתי עדיף במקום צקליסט סוג של ״תרשים זרימה״ של הכנת התא, ככה ניתן לעקוב בקלות אחרי סדר הפעולות שיכינו את התא לטיסה מאשר לכמה פריטים בצקליסט שיכולים לעיתים להיראות לא קשורים אחד לשני

רק הצעה

פורסם
  NirOAACBR47 כתב:
הצעה קטנה שלי

צקליסטים לרוב לא כוללים את כל הפריטים שבודקים או מבצעים במטוס

לפי דעתי עדיף במקום צקליסט סוג של ״תרשים זרימה״ של הכנת התא, ככה ניתן לעקוב בקלות אחרי סדר הפעולות שיכינו את התא לטיסה מאשר לכמה פריטים בצקליסט שיכולים לעיתים להיראות לא קשורים אחד לשני

רק הצעה

בתעופה קלה GA , כבר מהרגע שאתה חניך על ססנה, מחנכים אותך לבד"ח ארוך ומסורבל, כלומר כותבים לך את ה procedures בצורת בד"ח (בגלל זה בד"ח של פייפר סנקה הוא 2 דפים ובד"ח של 737 זה חצי מזה, משהו שלכאורה הוא לא הגיוני).

במטוסים הכבדים יותר, וגם בסילון קטנים (מנהלים), יש את העניין של לזכור את הprocedures בעל פה, לבצע סריקה "משמאל לימין" או ההפך כפי שמוגדר בספר מטוס ולבסוף לבצע בד"ח מהיר שמכסה אלמנטים קריטיים של בטיחות.

לדעתי החינוך של בד"ח סטייל procedures בהתחלה הוא לא הכי טוב. חניכים קוראים את הבד"ח ומבצעים ITEM אחרי ITEM , לפעמיים זה גורם להם לאבד קשר עין עם ה ITEM בבד"ח ולדלג. היה עדיף שיזכרו איך לבצע

בדיקות מנוע בססנה בעל פה, ואחר כך הבד"ח מכסה את זה בקצרה.

בכל אופן,

שווה להכין procedures לכל מטוס ובנוסף לפרסם בד"ח בנפרד (בד"ח קצר).

פורסם

גם בססנה הבדח משמאל לימין. לפחות לפני נחיתה.

משאבת תיחול מתג ראשי מצתים אוויר למאייד תערובת.אור נחיתה ברז דלק מדפים מכשירים. חלונות חגורת.

פורסם
  musa22 כתב:
גם בססנה הבדח משמאל לימין. לפחות לפני נחיתה.

משאבת תיחול מתג ראשי מצתים אוויר למאייד תערובת.אור נחיתה ברז דלק מדפים מכשירים. חלונות חגורת.

הכוונה היא שבבד"ח הכתוב יש המון סעיפים וזה כבר לא בד"ח, זה הופך להיות procedure.

הסריקה משמאל לימין בססנה זה חינוך של המדריכים, זה לא משהו רשמי שכתוב ב POH.

הנה למשל בד"ח לפני הנעה של 172 שמצאתי באינטרנט, זה כבר לא בד"ח, זה procedure:

Seatbelts/Shoulder Harness FASTENED

• Brakes TEST & SET

• Fuel Selector BOTH

• Fuel Shutoff Valve ON (IN)

• Circuit Breakers CHECK

• Beacon ON

• Avionics Switch OFF

• Master Switch ON

• Throttle OPEN 1/4 INCH

• Mixture IDLE CUTOFF

• Aux. Pump ON

• Mixture Rich 3-5 GPH CUT OFF

• Aux. Pump OFF

• Propeller Area

חשוב להבין את ההבדל בין בד"ח לבין procedures. בספרי מטוס הקטנים (ססנה/פייפר/דאימונד) זה בד"כ משהו משולב יחד. הייצרן מפרסם את זה בתור:

"Checklist Procedures"

זה גורם לטייסים שמקפידים לעבוד עם בד"ח לעבור סעיף סעיף במקום לבצע procedure ואז לבדוק עם בד"ח מקוצר. מעבר על סעיף סעיף נראה לי מיותר ופתח לפיספוס סעיפים מסויימים.

פורסם

מסכים עם אמיר בקטע הזה

הבד״ח מבחינתי אמור להכיל רק סעיפים קריטיים לבטיחות הטיסה בשלב הספציפי בצקליסט!

אם בבד״ח היה כל סעיף שאני בודק במטוס היה לוקח לי שעות לזוז בכלל מהשער

אם יהיה לי זמן בקרוב ויהיה ביקוש או איזור מסויים בפורום שם זה יוכל להיות ״מודבק״ אנסה לכתוב מדריך מותאם ל738 לסימולטור, כלומר סוג של תרשים זרימה לשלבי הטיסה השונים.

בלי נדר

פורסם

מיקי, יש לנו עוד את המדריך של יוסי ?

לדעתי מכיל את מה שניר רוצה לכתוב :)

דוגמא למשהו שהיה ב Procedure והוכנס לצ'ק ליסט לאחר התאונה של הליוס ביוון,

בדיקת דיחוס ב AUTO.

פורסם

8-9 מייל לפי דעתי זה הכנה לב"ג.

אני מניח שגלגלים יורדים יחד עם מדפים 15 וזה ממש לא תלוי במרחק אלה במצב

הגישה , תנועה פיקוח וכו'

פורסם
  Ran56 כתב:
8-9 מייל לפי דעתי זה הכנה לב"ג.

אני מניח שגלגלים יורדים יחד עם מדפים 15 וזה ממש לא תלוי במרחק אלה במצב

הגישה , תנועה פיקוח וכו'

מה הכוונה "הכנה לב״ג״ ?

פורסם

למדים מתאמנים על שדה הבית :D

8-9 מב"ג זה פחות או יותר חציית קו חוף שם מרבית המטוסים

מורידים גלגלים בגישה לב"ג.

הרי ב"ג זה לא היתרו או פרנקפורט עם מרווחים של 3 מייל בקושי בין מטוסים :)

פורסם
  Ran56 כתב:
למדים מתאמנים על שדה הבית :D

8-9 מב"ג זה פחות או יותר חציית קו חוף שם מרבית המטוסים

מורידים גלגלים בגישה לב"ג.

הרי ב"ג זה לא היתרו או פרנקפורט עם מרווחים של 3 מייל בקושי בין מטוסים :)

באמת??? כלומר טייס חדש באל על (שבוא ונגיד הוא יוצא חיל האוויר עם כמה אלפי שעות על מטוסי קרב מהירים) עושה את טיסות ההתלמדות שלו רק לארץ???

נשמע לי מוזר לאללה

הנהלים של החברה שלנו אומרים שהכי מאוחר בוחרים מדפים 1 ב10 מייל והכי מאוחר בוחרים גלגלים ומדפים 15 ב4 מייל

כמובן שאפשר לבחור מוקדם יותר בהתאם למצב אבל לעיתים רחוקות מאוד אני צריך לבחור מדפים/גלגלים מוקדם יותר

פורסם

זה לא מה שאמרתי :)

בזמנו באימונים המקדימים התאמנו על ב"ג.

לאחר סיום פרק המאמן, הטייסים טסים על הקו עם המדריכים שלהם, כמו בחברות האחרות.

לא כולם יוצאי חיל האויר, הרוב כן ואל תשווה טייס F16 לטיס איירליינר.

עולמות שונים.

ה"מדריך" הזה די ותיק ויתכן שהוא כבר לא עדכני, אך בזמנו הורדת גלגלים ולא רק באלעל היתה לפני חציית קו חוף.

נהלים זה דבר יפה, מציאות לפעמים קצת שונה.

פורסם
  Ran56 כתב:
זה לא מה שאמרתי :)

בזמנו באימונים המקדימים התאמנו על ב"ג.

לאחר סיום פרק המאמן, הטייסים טסים על הקו עם המדריכים שלהם, כמו בחברות האחרות.

לא כולם יוצאי חיל האויר, הרוב כן ואל תשווה טייס F16 לטיס איירליינר.

עולמות שונים.

ה"מדריך" הזה די ותיק ויתכן שהוא כבר לא עדכני, אך בזמנו הורדת גלגלים ולא רק באלעל היתה לפני חציית קו חוף.

נהלים זה דבר יפה, מציאות לפעמים קצת שונה.

אהה כנראה הבנתי אותך לא נכון, חשבתי שהם עושים רק את הטיסות חזרה לב״ג. אנחנו בקורס בסימולטור התאמנו בדבלין או סטנסטד ובשניהם תמיד לקחנו את הגלגלים ב ומדפים 15 ב4 מייל

זה עובד יופי גם במציאות, כל יום, 4 פעמים ביום :-)

החל מגטוויק וברצלונה אל פראט ועד לאיזה שדה בלי רדאר אפילו באמצע ספרד כשאנחנו התנועה היחידה

לא משווה טייס f16 לאיירליין השוני הוא עצום, אבל הבנתי אותך לא נכון, היה נראה לי מוזר שכשעשיתי את הכשרת הקו שלי עם ניסיון של 250 שעות הייתי עושה כל יום גישות לשני שדות שונים (חלקם שדות סופר עמוסים) והיה לי מוזר של טייס עם אלפי שעות ניסיון הם נונתים לטוס רק לנתבג אבל כמו שאמרתי הבנתי אותך לא נכון, ככה שזה לא רלוונטי :-)

פורסם
  Mickey Lip כתב:
ניר- עזוב אותך מגלגלים...עבור לתמונות, תמשיך לפנק עם תמונות.ומה עם השומר מסך שביקשתי ?

אולי יצא לי השבוע לצלם עוד כמה תמונות :-)

שלח לי את הכתובת מייל שלך ואשתדל להעביר לך את התמונה בשבוע הקרוב

פורסם
  Ran56 כתב:
קבלו את ה Normal Procedure משולב צ'ק ליסט.

לא הכי הכי עדכני, אבל מספק ביותר

http://www.nvracing.net/ran/737_Normal_Procedure.pdf

תהנו :) :drinking:

מדוע ב EKI/EKO מעבירים את המתג הנעה לCONT לפני TAXI?

במה הם שונים משאר הצי?

פורסם

זה בכל המטוסים החדשים יותר של אלעל. (אז היו EKI EKO היום זה כולם פרט ל A-E אם אני לא טועה).

ניהול מנוע שונה אם אני זוכר נכון.

פורסם
  Ran56 כתב:
זה בכל המטוסים החדשים יותר של אלעל. (אז היו EKI EKO היום זה כולם פרט ל A-E אם אני לא טועה).

ניהול מנוע שונה אם אני זוכר נכון.

היי,

לפי מה שראיתי ב EKS יש צקליסט אחד שמתייחס רק ל (A/B/C/D/E/F/H/J/L/S/T)

ושם העלימו את השורה הזאת כי המתגים עובררים ל מצב AUTO...

העליתי תמונה לפני חודש של ה EKC בפיינל אפשר לראות שהמתגים על AUTO...

אין להם מצב OFF בכלל...

http://vatil.org.il/vatil/board/viewtop ... =6&t=40586

פורסם

במטוסים שאין מצב ברירת מחדל AUTO במצתים אלא OFF , יש צורך להעביר לצורך ההמראה, נחיתה ועוד כל מיני מצבים כמו מז"א לא יציב ל CONT.

זה אגב תואם את המודל של NGX ששם יש רק OFF.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...