moshe elbaz פורסם אוגוסט 24, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 24, 2012 https://skyvector.com/forum/skyvector-conquers-world נראה ממש יפה . לא ברור לי איך הם הכניסו את בן גוריון כקלאס B . אבל זה נראה לא רע
אורח פורסם אוגוסט 24, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 24, 2012 מה הבעיה שבן גוריון קלאס B (לא מבין בזה כ"כ)? ורעיון ממש טוב! סוף סוף אפשר לטוס VFR בקנדה כמו שצריך, אמנם המפות עדיין פחות מפורטות מארה"ב, אבל אפשרי לנווט. עכשיו רק צריך שהם יפתחו אפליקציה לטאבלטים... יהיה חלום לנווט ככה בסימולטור. עריכה: יש גרסה מותאמת לטאבלטים: http://skyvector.com/ipad.html אמנם כתוב iPad, אבל נבדק בGalaxy Tab 10.1 עם אנדרואיד 4.04 Ice Cream Sandwich בדפדפן גוגל כרום ועובד מצוין. עכשיו אפשר לטוס VFR כמו שצריך!
moshe elbaz פורסם אוגוסט 25, 2012 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 25, 2012 בן גוריון יהיה קלאס צרלי במקרה הטוב, אצלנו לצערי עולם טיסת הראייה עובד תחת ראייה מבוקרת תחת נתיבים קבועים מראש.
ifs2003 פורסם אוגוסט 27, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 אני בכלל הייתי מכניס אותם לקטגורה קלאס D, בגלל שלפעמים בא להם לעבוד ולפעמים לא
Amir Paz פורסם אוגוסט 27, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 תודה על הקישור! פריצת דרך רצינית... אולי זה סוף סוף ירחיב קצת VFR ב VATSIM עכשיו שהכל זמין
Amir Paz פורסם אוגוסט 27, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 מרחב ה TMA הוא קלאס C. המרחב מעל (ACC ת"א) זה קלאס A. בקלאס C (ע"פ ICAO) אחראי הפקח לספק הפרדה בין IFR ל IFR. לספק הפרדה חוקית בין IFR ל VFR. ולתת ADVISORY ל VFRמול VFR - לא הפרדה! גם אם זה CVFR - עדיין הפקח צריך לתת רק ADVISORY. זה שמפקחים עלינו ב CVFR בשיטת ה "דווח קשר עין ותעקוף ממזרח ותעשה ממערב" זה כי ככה נהוג בתעופה הצבאית ונגזר הלאה לתעופה האזרחית, אבל בהיבט של ICAO - הפקח לא אמור ליזום כאלו הפרדות.
moshe elbaz פורסם אוגוסט 27, 2012 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 גם בארץ דבר ראשון שרשום בכללי הפקדה בטיסת ראייה שאחריות ההפרדה היא על הטייס
Amir Paz פורסם אוגוסט 27, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 גם בארץ דבר ראשון שרשום בכללי הפקדה בטיסת ראייה שאחריות ההפרדה היא על הטייס בדיוק! (למרות שבכל חוקה כמעט רשום שטייס אחראי על הפרדה ב VFR). אבל מדוע רושמים בארץ שהטייס אחראי על הפרדה ומחנכים את הטייס להתרגל לעובדה שהפקח שומר על הפרדה גם כן. למשל סיטואציה שאמורה להיות חוקית אבל לא נראה אותה בפועל: "CDL מוכנים לפני 03 לתל יונה" "CDL מסלול 03 רשאי להמריא, 800 תל יונה, יש תנועה נוספת מערבית לקאנטרי גובה 800 בדרכה גם כן לתל-יונה". בפועל מה שהיה קורה זה שהפקח היה יוזם הפרדה בין הממריא לבין החוצה. וטכנית הוא לא צריך ע"פ הקטגוריה של אותו שדה (CLASS D) אני מניח.
Muli Ivanir פורסם אוגוסט 27, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 גם בארץ דבר ראשון שרשום בכללי הפקדה בטיסת ראייה שאחריות ההפרדה היא על הטייס בדיוק! (למרות שבכל חוקה כמעט רשום שטייס אחראי על הפרדה ב VFR). אבל מדוע רושמים בארץ שהטייס אחראי על הפרדה ומחנכים את הטייס להתרגל לעובדה שהפקח שומר על הפרדה גם כן. למשל סיטואציה שאמורה להיות חוקית אבל לא נראה אותה בפועל: "CDL מוכנים לפני 03 לתל יונה" "CDL מסלול 03 רשאי להמריא, 800 תל יונה, יש תנועה נוספת מערבית לקאנטרי גובה 800 בדרכה גם כן לתל-יונה". בפועל מה שהיה קורה זה שהפקח היה יוזם הפרדה בין הממריא לבין החוצה. וטכנית הוא לא צריך ע"פ הקטגוריה של אותו שדה (CLASS D) אני מניח. אני חושב שזה קורה כי בארץ יש רק סוג אחד של מרחב טיסה-מרחב מבוקר וההתנהגות מבחינת הפקח היא בסה"כ די אחידה לכל סוגי כללי הטיסה. נראה שזה יותר נוח ובטוח (ואינסטינקטיבי) מבחינת הפקח להשתמש בעקרונות פיקוח זהים. אבל איפה הבעיה? האחריות להפרדה בטיסת ראיה היא על הטייס, גם אם הפקח שומר על ההפרדה גם כן.אגב, בארה"ב(ובכלל) השימוש בקלאסים השונים של המרחבים האוויריים נועד לאפשר לטיסות VFR ו-IFR לחיות בשכנות טובה בעיקר בסביבות צפופות תנועה כבשדות התעופה. בארץ טיסות VFR מפוקחות באופן צמוד דבר שמייתר את הגדרות הקלאסים. הרי הרעיון בקלאסים השונים לשדות התעופה הוא כללים ספציפיים לטייסי VFR לסביבת שדה התעופה בהתאם לאופיו(מינימות ראות ומרחק מעננים, מירשים(?), יצירת קשר עם הפיקוח(?), חובת טרנספונדר(?), מי רשאי להיכנס). בארץ גם לטיסת ראייה חובה טרנספונדר תמיד. מירשה נדרש כל הזמן(טיסה מבוקרת), מינימות ראות ומרחק מעננים הן ג'נריות ומוגדרות בחוקה(לא פר קלאס). לכן אין בפועל משמעות לקלאס המרחב האווירי של שדה התעופה בארץ. הכל אחיד בארץ. במה שונים כללי הטיסה של טיסת ראייה בין נתב"ג לעומת הרצליה? (החלוקה לקלאסים לא אמורה "לעניין" טיסות IFR)
Amir Paz פורסם אוגוסט 27, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 זה קורה כי ככה רגילים וככה עובדים כבר שנים. ברקע רת"א דואגת לפרסם לעולם איזה קלאס כל שדה, בשטח אין משמעות. נכון שהפמ"ת (גם הבינלאומי) מסבירים כיצד להתנהל בטיסת CVFR בארץ, אבל אני מדבר על הצד של הפקח בעניין. זה שכל ישראל היא CVFR אחד גדול זה לא משנה. אין קשר. זה עדיין לא מונע מאיתנו להפעיל שיטת הפרדה בהתאם לקלאסים השונים. ב"ג זה קלאס C. משמע הפקח צריך לתת רק ADVISORY לטיסות CVFR ולא הפרדה צבאית כפי שנהוג בשדות שונים. אפילו שמעתי את זה פעם מאחד הפקחים במציאות "אותי זה לא מעניין אם יש לו קשר עין או אין לו קשר עין עם התנועה האחרת, הוא במרחב ה TMA , אני כפקח TMA נותן לו ADVISORY בלבד בין VFR ל VFR" תבין, אם הייתה רוצה ישראל הייתה מפתחת קלאסים משלה למרחב הישראלי, בדיוק כפי שעשו מדינות אחרות שלקחו את המודל של ICAO ועשו שינויים ועיצוב מחדש בהתאם לצרכים שלהם. אבל השכונה בישראל מאפשרת לשלוח ל JEPPESEN נתונים שב"ג זה קלאס C , ובפועל לפקח על תנועות ה CVFR בצורה צבאית. במקום להקים צוות שיכתוב ויגדיר את המרחב הישראלי כמו שצריך.
Muli Ivanir פורסם אוגוסט 27, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 ב"ג זה קלאס C. משמע הפקח צריך לתת רק ADVISORY לטיסות CVFR ולא הפרדה צבאית כפי שנהוג בשדות שונים. אפילו שמעתי את זה פעם מאחד הפקחים במציאות "אותי זה לא מעניין אם יש לו קשר עין או אין לו קשר עין עם התנועה האחרת, הוא במרחב ה TMA , אני כפקח TMA נותן לו ADVISORY בלבד בין VFR ל VFR" זה לא רלוונטי שב"ג זה קלאס צ'ארלי, זה נכון גם מחוץ ל-CTR (בנתיבים הנמוכים). (פמ"ת ב-03 סעיף 18).או באופן כללי: לטיסות CVFR הפקח צריך לתת רק ADVISORY ולא לדאוג להפרדה "צבאית" בין טיסות CVFR (הפרדה באחריות מלאה של הטייסים בטיסת ראייה).
Amir Paz פורסם אוגוסט 27, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 נו על זה בדיוק אני מדבר. מדוע השירות שניתן לא תואם את הכתוב/את המפורסם. אני הייתי מגדיר מחדש את הקלאסים בישראל. כי ב״ג ופלוטו למשל לא מפקחים באותה דרך על תנועות CVFR, ושניהם קלאס C בפרסומים. ברתא סוגרים את הפינה על ידי הוספת סעיף בפמת. אבל מנגד מפרסמים קלאסים כמו יום עסקים רגיל. זה לא עובד ככה, זה מתנגש. אגב, נקודה למחשבה: דיברתי על זה פעם עם תומר חיים, אמרתי לו שהמרחב הישראלי יכול להפוך למרחב לא מבוקר בחלקו. (עם חוקים מסויימים). למשל ססנה יכולה להמריא מהרצליה, ובבצרה לעבור לתדר האזנה. מגובה אפס עד גובה 3000 זה קלאס E. גם יסעור שטס דרומה נמצא על אותו התדר. לוקחים רס״ן שיושב על המסך של פלוטו לשעבר ותפקידו הוא להשגיח שהכל בסדר. אם יש קרבה מסוכנת הוא פשוט נותן advisory בקשר לכלל התנועות. אזורי האימון נשארים אותו הדבר. אזורים סגורים לטיסה כנל וזהו...טסים
Nir Gonen פורסם אוגוסט 27, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 השתגעת!!! מישהו אשכרה יכול להנות ככה!!! אסור לאשר דבר כזה חייבים להשאיר את כולם אומללים :-)
moshe elbaz פורסם אוגוסט 27, 2012 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 27, 2012 נו על זה בדיוק אני מדבר. מדוע השירות שניתן לא תואם את הכתוב/את המפורסם.אני הייתי מגדיר מחדש את הקלאסים בישראל. כי ב״ג ופלוטו למשל לא מפקחים באותה דרך על תנועות CVFR, ושניהם קלאס C בפרסומים. ברתא סוגרים את הפינה על ידי הוספת סעיף בפמת. אבל מנגד מפרסמים קלאסים כמו יום עסקים רגיל. זה לא עובד ככה, זה מתנגש. אגב, נקודה למחשבה: דיברתי על זה פעם עם תומר חיים, אמרתי לו שהמרחב הישראלי יכול להפוך למרחב לא מבוקר בחלקו. (עם חוקים מסויימים). למשל ססנה יכולה להמריא מהרצליה, ובבצרה לעבור לתדר האזנה. מגובה אפס עד גובה 3000 זה קלאס E. גם יסעור שטס דרומה נמצא על אותו התדר. לוקחים רס״ן שיושב על המסך של פלוטו לשעבר ותפקידו הוא להשגיח שהכל בסדר. אם יש קרבה מסוכנת הוא פשוט נותן advisory בקשר לכלל התנועות. אזורי האימון נשארים אותו הדבר. אזורים סגורים לטיסה כנל וזהו...טסים יש דבר כזב וזה נקרא בועות. ונתיבי אז"מ- משום מה זה נשאר שם. ד"א פקחי תל נוף ןפלמחים דפקו את האירוע במנחת ערד בשבת האחרונה כי הם הכניסו חצי מהמטוסים להמתנות בתל יונה. וכולם איחרו בגלל טיסות שיצאו מפלמחים. פורום תעופה קלה : http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewm ... 948762&r=1
Almog Atar פורסם אוגוסט 28, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 28, 2012 נו על זה בדיוק אני מדבר. מדוע השירות שניתן לא תואם את הכתוב/את המפורסם.אני הייתי מגדיר מחדש את הקלאסים בישראל. כי ב״ג ופלוטו למשל לא מפקחים באותה דרך על תנועות CVFR, ושניהם קלאס C בפרסומים. ברתא סוגרים את הפינה על ידי הוספת סעיף בפמת. אבל מנגד מפרסמים קלאסים כמו יום עסקים רגיל. זה לא עובד ככה, זה מתנגש. אגב, נקודה למחשבה: דיברתי על זה פעם עם תומר חיים, אמרתי לו שהמרחב הישראלי יכול להפוך למרחב לא מבוקר בחלקו. (עם חוקים מסויימים). למשל ססנה יכולה להמריא מהרצליה, ובבצרה לעבור לתדר האזנה. מגובה אפס עד גובה 3000 זה קלאס E. גם יסעור שטס דרומה נמצא על אותו התדר. לוקחים רס״ן שיושב על המסך של פלוטו לשעבר ותפקידו הוא להשגיח שהכל בסדר. אם יש קרבה מסוכנת הוא פשוט נותן advisory בקשר לכלל התנועות. אזורי האימון נשארים אותו הדבר. אזורים סגורים לטיסה כנל וזהו...טסים יש דבר כזב וזה נקרא בועות. ונתיבי אז"מ- משום מה זה נשאר שם. ד"א פקחי תל נוף ןפלמחים דפקו את האירוע במנחת ערד בשבת האחרונה כי הם הכניסו חצי מהמטוסים להמתנות בתל יונה. וכולם איחרו בגלל טיסות שיצאו מפלמחים. פורום תעופה קלה : http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewm ... 948762&r=1 הכי קל להאשים בלי שמכירים את העובדות כי תמיד שדה דוב/פלמחים/תל נוף עושים פאדיחות. כולם מדבקים כאילו לא התחשק לחיל האוויר לעבוד באותו יום אז הם המתינו את כולם עד שהם הצליחו לדפוק את האירוע ושחררו את הפקק. מישהו באמת ניסה להתקשר ולתחקר, לשאול ? להבין ? כמעט בטוח שלא, אולי טייס אחד או שניים. אני לא אכתוב כאן מה היה, מי שנכח ורוצה לשמוע יודע איך לפנות אליי אבל אני רק אגיד שהפקק לא נוצר לא על דעת עצמם של פקחי תל נוף או פלמחים או שדה דוב - מי שהבין הבין ומי שלא לא נורא יצא לי לדבר ולנסות לתחקר עם שי, לשמחתי יש עם מי לדבר בצד השני בניגוד לכמה חבר׳ה אחרים בתעופה קלה שיודעים רק להתלונן אבל להיות בשקט שנותנים להם בערך כל מה שהם רק רוצים בסופי שבוע ואפילו גם באמצע ללא חריגות שאושרו מראש. ולגבי הנתיבי אז״מ, שהאולטרלייטים קודם כל יידעו לשמור על תוואי הנתיב ויכירו את נקודות הדיווח בדרך, איך לשמור גובה ואיך לדבר בקשר - אחר כך שיטוסו בחופשיות... אמיר, מה שאמרת לא יעבוד, בתעבורה הצבאית יש גם מעבר מאשר רק הפרדות אני בטוח שאתה יודע, אם לא תבוא לבקר
moshe elbaz פורסם אוגוסט 28, 2012 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 28, 2012 אלמוג הפקחים הצבאיים שלא באשמתם כבולים לחוקים לא רציונלים, אני לא הבנתי את זה עד שהגעתי לארצות הברית ששם העומס על הils מטורף בשדות קלאס b , ועדין מצליחים להכניס אותך בין תנועות והכל באדיבות וברוגע, פעם אחת קיבלתי המתנות וגם אז אומרים לך במדויק כמה זמן זה יקח. אפשר אחרת רק צריך לשנות חשיבה
Amir Paz פורסם אוגוסט 28, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 28, 2012 אלמוג פלוטו לא מבוקר יכול וחצי לעבוד. נהפוכו - זה יהיה בטוח יותר כי אז באמת כולם יטוסו עם הראש בחוץ במקום להתסכל על הנוף ולסמוך על הפקח שיפריד. הכל אפשרי. וזה יקרה עוד 20 שנה, כמו כל דבר שקורה באיחור בארץ
Almog Atar פורסם אוגוסט 28, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 28, 2012 אלמוג פלוטו לא מבוקר יכול וחצי לעבוד. נהפוכו - זה יהיה בטוח יותר כי אז באמת כולם יטוסו עם הראש בחוץ במקום להתסכל על הנוף ולסמוך על הפקח שיפריד. הכל אפשרי. וזה יקרה עוד 20 שנה, כמו כל דבר שקורה באיחור בארץ אלבז אני מסכים איתך שהחוקים לא רציונליים אולי לאזרחים, למרות שאם התלונות הם למגדלים הצבאיים אז התלונות צריכות להגיע לחגב ולפלוטו כי בסופו של דבר הנהלים הם אותם נהלים. להגיד לך את האמת, אסור לי (״מגדל קרב״) בכלל להפריד אזרחים מאזרחים, רק advisory . אני הראשון שחושב שצריך שינוי בחשיבה ובתפיסה פה, שינוי שצריך להגיע מכל הצדדים ולא רק מצד הבקרות והמגדלים, התנסתי בils בclass b בrush hour עם המתנה של 5 דקות ובסוף האמת נכנסתי בסיס שמאלית ל31L אחרי אמבראייר בקשר עין שיש איירבאס של אמריקן ועוד 15 ריג׳יונלס אחריו בh/p. אמיר, זה יכול לעבוד רק מהצד האזרחי והלוואי, אלא אם כן יהיה שינוי אזורים מאסיבי או משהו כזה. כנראה שיש סיבה למה פלוטו והבקרה הצבאית עצמה לא על אותו ערוץ למרות שברוב המקרים הבקר הוא אותו אחד, כנל חגב. הסיבה שזה לא יקרה לא קרובה בכלל למה שאמרת ״להנות מהנוף - הבקר יפריד״ ותאמין לי מבחינה תעבורתית בזמנים לא עמוסים הם יכולים להסתדר גם לבד כמו כל מקום אחר בעולם
Amir Paz פורסם אוגוסט 28, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 28, 2012 אלמוג , מעל האדמה גובה אפס עד גובה 2500 רגל ומחוץ לאזורים הסגורים לטיסה, הפעילות לא כזו מסיבית. לא יקרה כלום אם יסעור יטוס על 122.8. בדרכו מרמת דוד לאולגה. ואם פתאום צריך לעשות שינוי, הבקר מתחיל לעבוד על אותו התדר, סהכ צריך לאפיין את זה.